abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:43:14 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206295149
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:42 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ah, welke van de partijen liggen dwars?
VVD, CDA en D66 omdat ze er een wet doorheen proberen te drukken die niet passend is voor de huidige situatie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206295160
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is toch gewoon feitelijk dat als jij je toegangspas voor de gehele samenleving invoert dat een samenlevingsbrede maatregel is. Immers, je pasje thuislaten en je komt er niet in. Alleen het pasje is nu een kapje.

Over het gewicht kun je best discussiëren.
Ja en als je je pinpas thuis laat kun je de boodschappen niet afrekenen 8)7 Laat ik het dan anders stellen er komen geen beperkende maatregelen meer.

Die mondkapjes op drukke en openbare plekken is ook tijdens bijvoorbeeld een reguliere griepgolf helemaal niet zo'n slecht idee.
blablablabla
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:45:10 #53
346939 Janneke141
pi_206295173
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ik had de indruk dat men de rol van kinderen bij de verspreiding tot pakweg halverwege 2021 te laag inschatte. Wat deels het gevolg leek van bewuste keuzes: als ik me goed herinner werden risicocontacten op school zeer nauw gedefinieerd ( een hele dag naast elkaar in de klas zitten was niet voldoende), waardoor bron- en contactonderzoek nauwelijks besmettingen op school zou vinden. Pas toen Delta opdook begon men er rekening mee te houden.
Ik ontken niet dat scholen een invloed (kunnen) hebben op de verspreiding, ik verbaas me over het feit dat men in december 2021 overging tot een derde generieke scholensluiting terwijl men kennelijk nog steeds niet had uitgerekend wat daar nu het effect van was. Het effect op de virusverspreiding dat is, want het effect op de prestaties en het welzijn van leerlingen hadden we toen wel aardig in kaart.
pi_206295176
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ken twee mensen die nu alweer aan het hopen zijn op een sluiting van scholen + mondkapjes en QR bewijs omdat ze denken dat die het meeste bijdragen aan minder Corona binnen de samenleving. 1,5 meter ook. Als ik ze vraag waarom krijg ik het antwoord dat ze het er niet voor niets over hebben in de media (groei in cijfers), dat die maatregelen toch wel komen (want automatisch gevolg op stijgende cijfers en grotere media presence), dus dat ze ze beter zsm in kunnen zetten om de daling eerder te laten beginnen.

Denk echt dat er meer draagvlak voor is dan er hier wordt gedacht. Helemaal als we de komende weken nog meer groei gaan zien.
Ik ben vorige week getroffen door Covid. Moet zeggen dat ik er toch iets meer last van had dan tijdens mijn eerste besmetting. Maandag was ik redelijk hersteld op een kuchje na. Toch besloten om thuis te blijven werken tot en met gisteren. Dat kan in mijn geval prima en waarom zou ik dan naar kantoor gaan en toch het risico lopen om andere aan te steken.
Pre corona had ik al lang weer op kantoor gezeten moet ik zeggen.

Het is mijns inziens niet onverstandig om bij (lichte) klachten gewoon voorzichtiger te zijn. En als ik werkgever was zou ik nu niet adviseren om met 20+ man een interne meeting te houden in een kleine ruimte. Covid is dan misschien niet meer zo ziekmakend, maar als er van die 20 man toch 5 a 10 straks meer dan drie dagen tegelijk thuis zitten/op bed liggen ben je verder van huis.

Kortom, enige voorzichtigheid hier en daar kan geen kwaad. Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.
pi_206295244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:45 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik ben vorige week getroffen door Covid. Moet zeggen dat ik er toch iets meer last van had dan tijdens mijn eerste besmetting. Maandag was ik redelijk hersteld op een kuchje na. Toch besloten om thuis te blijven werken tot en met gisteren. Dat kan in mijn geval prima en waarom zou ik dan naar kantoor gaan en toch het risico lopen om andere aan te steken.

Het is mijns inziens niet onverstandig om bij (lichte) klachten gewoon voorzichtiger te zijn. En als ik werkgever was zou ik nu niet adviseren om met 20+ man een interne meeting te houden in een kleine ruimte. Covid is dan misschien niet meer zo ziekmakend, maar als er van die 20 man toch 5 a 10 straks meer dan drie dagen tegelijk thuis zitten/op bed liggen ben je verder van huis.

Kortom, enige voorzichtigheid hier en daar kan geen kwaad. Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Kortom, als iedereen gewoon even een thuis zou blijven/werken bij klachten kunnen we al een mooi resultaat boeken.

De tijd dat iedereen hoestend en snotterend en zelfs met koorts op de kantoortuin zat is volgens mij wel voorbij.

Het helpt dan wel dat de baas niet wantrouwend is over de thuiswerkende collega, want daar zijn er nog genoeg van.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:59:21 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206295308
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Kortom, als iedereen gewoon even een thuis zou blijven/werken bij klachten kunnen we al een mooi resultaat boeken.

De tijd dat iedereen hoestend en snotterend en zelfs met koorts op de kantoortuin zat is volgens mij wel voorbij.

Het helpt dan wel dat de baas niet wantrouwend is over de thuiswerkende collega, want daar zijn er nog genoeg van.
Schaf ook gewoon al die 'vergaderingen' af en ga lekker je werk doen.

Mijn ervaring is dat al dat geleuter zelden bijdraagt tot daadwerkelijk verbeterde resultaten op de werkvloer.
pi_206295378
Collega CORRED. Gisteren mee in 1 ruimte gezeten

Daar gaan we weer @Oriente
pi_206295388
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:05 schreef Wereldgozer het volgende:
Collega CORRED. Gisteren mee in 1 ruimte gezeten

Daar gaan we weer @:oriente
pi_206295422
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nu nog altijd?
Ja, voornamelijk in het OV. Wel vooral vóór een vakantie (te vaak ziek geworden net vóór de vakantie, of aan het begin van de vakantie), en tijdens. Niet zo zeer omdat ik bang ben voor Corona (vorige keer had ik enkel twee dagen keelpijn), maar ik heb een hekel aan normale verkoudheden. Helemaal op vakantie. Sinds ik mondkapjes ben gaan dragen in het OV heb ik eigenlijk geen verkoudheid meer gehad. Ik doe het wel enkel voor vakanties dus, omdat ik m'n imuunsysteem ook wel gewoon wil blijven trainen natuurlijk. Niet dat ik denk dat mondkapjes echt heel veel werken; waarschijnlijk is het gewoon toeval, maar toch. Ik heb zelf niet zo'n hekel aan die dingen, dus alle winst die ik ermee kan behalen grijp ik graag aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:45 schreef aartstyle het volgende:

[..]

En zo zou het beleid ook moeten blijven. Eigen verantwoordelijkheid. Alleen maar verstandig om thuis te blijven als je klachten hebt. Het is jammer dat er nog steeds veel mensen die met klachten de deur uit gaan, want daar kan je wel echt winst behalen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2022 12:10:39 ]
pi_206295456
Mislav Kolakusic van het Europees Parlement zegt zojuist "de aankoop van 4,5 miljard doses van het COVID-19-vaccin voor 450 miljoen EU-bewoners is het grootste corruptieschandaal in de geschiedenis van de mensheid.

twitter
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:24:42 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206295599
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:11 schreef Viesdik het volgende:
Mislav Kolakusic van het Europees Parlement zegt zojuist "de aankoop van 4,5 miljard doses van het COVID-19-vaccin voor 450 miljoen EU-bewoners is het grootste corruptieschandaal in de geschiedenis van de mensheid.

[ twitter ]
Ja leuk, de Kroatische Thierry Baudet die tweet over George Soros en Klaus Schwab.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:47:59 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206295874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Die mondkapjes op drukke en openbare plekken is ook tijdens bijvoorbeeld een reguliere griepgolf helemaal niet zo'n slecht idee.
Ben ik totaal niet met je eens.
Er is niets mis met doormaken van infectieziekten als gezond of matig kwetsbaar mens.
Sterker nog, dat maakt je lijf sterker en dat is ook wat waard.
Voor kwetsbaren zijn mondmaskers wellicht handig en vaccineren ook.
Steeds maar iedereen zitten te beschermen tegen zulks, zeker niet wmb
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:52:32 #63
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206295924
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maatregelen hebben wel degelijk effect. Iedere keer zie je dat zo’n tien dagen na afkondigen maatregelen de grafiek ombuigt, dat is geen toeval. Alleen bepaalde individuele maatregelen kun je heel erg over discussiëren. De avondklok bijvoorbeeld. Waar die knik in de grafiek niet te zien is, (toch, Ernst?) en die ook maar lastig logisch te beredeneren valt (als alles toch al dicht is gaan mensen wel overdag koffiedrinken en de jeugd feest gewoon de hele nacht door).
Maar bij maatregelen die genomen werden op het moment dat de besmettingen flink stegen kan je je afvragen of het niet vooral een psychologisch effect was, mensen werden banger, en vermeden contacten.

Ik had een theorie dat vanaf een bepaalde besmettingsgraad, nieuws over besmettingen zich ook als een virus vermenigvuldigt:
Als je één keer per maand hoort dat iemand in je "wijde" omgeving (vriend van een collega, vriend van de echtgenoot van een collega van je vrouw etc.) besmet is geraakt zal je dat waarschijnlijk niet doorvertellen aan iemand die de personen in kwestie niet kent. En als iemand je een maand later over een ander geval vertelt ga je dat vorige geval niet aanhalen, want dat is inmiddels oud nieuws.
Als je daarentegen één of twee keer per week over een geval hoort is de kans groot dat wanneer een geval ter sprake komt, je wel over die vorige zal vertellen. En anderen zullen dat ook doen, waardoor je over veel meer gevallen hoort, wat de kans groter maakt dat je het aan anderen zal doorvertellen. Waardoor, het lijkt alsof er heel veel gevallen in je omgeving zijn.
:+
are we infinite or am I alone
pi_206295950
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Ben ik totaal niet met je eens.
Er is niets mis met doormaken van infectieziekten als gezond of matig kwetsbaar mens.
Sterker nog, dat maakt je lijf sterker en dat is ook wat waard.
Voor kwetsbaren zijn mondmaskers wellicht handig en vaccineren ook.
Steeds maar iedereen zitten te beschermen tegen zulks, zeker niet wmb
Mee eens het is echter lastig als je kwetsbaren en niet kwetsbaren ongewild bij elkaar zet in een specifieke setting waar beide partijen MOETEN zijn. Trein, vliegtuig, gemeentehuis etc en de IC's volliggen.

Als jij een feestje bezoekt met 100 man ga je heel bewust zelf dat risico aan.
blablablabla
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:01:57 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206296034
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Mee eens het is echter lastig als je kwetsbaren en niet kwetsbaren ongewild bij elkaar zet in een specifieke setting waar beide partijen MOETEN zijn. Trein, vliegtuig, gemeentehuis etc en de IC's volliggen.

Als jij een feestje bezoekt met 100 man ga je heel bewust zelf dat risico aan.
Hoe deden we dat voorheen dan? Dat ging toch ook gewoon prima en gebalanceerd? :?

Ik zie echt geen enkel probleem of nieuwe situatie. Nu in deze fase van de virussituatie dus, of bij griep, of verkoudheid
pi_206296123
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoe deden we dat voorheen dan? Dat ging toch ook gewoon prima en gebalanceerd? :?

Ik zie echt geen enkel probleem of nieuwe situatie. Nu in deze fase van de virussituatie dus, of bij griep, of verkoudheid
Het ging helemaal niet prima in 2018 lagen de ziekenhuizen tijdens de piek van de griepepidemie ook vol. https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/

Corona en personele tekorten maken de situatie nog complexer mocht zich een serieuze griepepidemie voordoen.
blablablabla
pi_206296142
Precies. Voel/Ben je kwetsbaar en voel je je niet veilig in een winkel/horecagelegenheid/bioscoop/museum etc.? Kom er dan even niet of bescherm jezelf. Maar die generieke sluitingen moeten maar eens afgelopen zijn.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:13:12 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206296191
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Het ging helemaal niet prima in 2018 lagen de ziekenhuizen tijdens de piek van de griepepidemie ook vol. https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/

Corona en personele tekorten maken de situatie nog complexer mocht zich een serieuze griepepidemie voordoen.
En dat is oplosbaar door mondmaskers te dragen bedoel je?

Dat is één van de mogelijkheden die je in kunt zetten. Ik denk dat je nog wel kunt wegen vanuit de andere talloze opties die je hebt om dat al dan niet te beïnvloeden
pi_206296271
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:09 schreef SilverEyes het volgende:
Precies. Voel/Ben je kwetsbaar en voel je je niet veilig in een winkel/horecagelegenheid/bioscoop/museum etc.? Kom er dan even niet of bescherm jezelf. Maar die generieke sluitingen moeten maar eens afgelopen zijn.
Beetje IKKE IKKE IKKE ipv WIJ?
pi_206296276
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:13 schreef Molo het volgende:

[..]
En dat is oplosbaar door mondmaskers te dragen bedoel je?

Dat is één van de mogelijkheden die je in kunt zetten. Ik denk dat je nog wel kunt wegen vanuit de andere talloze opties die je hebt om dat al dan niet te beïnvloeden
Er is niet één oplossing maar als je zegt dat mensen met een kwetsbare gezondheid ze beter kunnen dragen is het op plekken waar die mensen vertoeven in de publieke ruimte (heb het niet over horeca, bioscopen) misschien wel een goede idee als de situatie in de ziekenhuizen echt slecht is juist omdat het vrij laagdrempelig is.
blablablabla
pi_206296411
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:17 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Kan aan mij liggen, maar afgelopen twee jaar is het toch wel duidelijk geworden dat dat ''WIJ'' alleen maar wordt ingezet op de momenten dat het mensen uit komt (alle kanten op). We moesten allemaal solidair zijn met de risico groepen, totdat het QR bewijs werd ingevoerd en ze van mening waren dat zij meer vrijheid moesten krijgen bv. Omdat ze vooraan stonden bij de vaccinaties.
pi_206296453
quote:

[..]
Bijzonder dat je dat na al die tijd nu je toetsenbord uitkrijgt :D
pi_206296474
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Kan aan mij liggen, maar afgelopen twee jaar is het toch wel duidelijk geworden dat dat ''WIJ'' alleen maar wordt ingezet op de momenten dat het mensen uit komt (alle kanten op). We moesten allemaal solidair zijn met de risico groepen, totdat het QR bewijs werd ingevoerd en ze van mening waren dat zij meer vrijheid moesten krijgen bv. Omdat ze vooraan stonden bij de vaccinaties.
Precies. En dat de scholen dicht moesten, omdat oma anders de pijp uit ging.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:32:27 #74
346939 Janneke141
pi_206296476
quote:

[..]
Het is nooit WIJ geweest. Alleen verschil van perspectief over welke IKKE als WIJ gekwalificeerd werd.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:33:21 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206296491
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:09 schreef SilverEyes het volgende:
Al is het oneerlijk natuurlijk dat als je een bepaalde ziekte hebt je eventueel zo kwetsbaar bent. Maar het sluiten van horeca, winkels etc. is niet meer te verdedigen bij een ziekte als omicron die voor 95% van de bevolking vrijwel niks voorstelt. Eens. We hebben sowieso al een probleem met onze zorg met de vergrijzing voor onze deur en de overheid die de zorg langzaam uitkleedt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')