quote:Tot op heden hebben wij maandelijks een doorbetaling aan u gedaan. Per september 2022 sparen wij echter meerdere termijnen op, om zo een meer substantieel bedrag te kunnen doorbetalen. Wij verwachten begin volgende maand (november '22) weer een doorbetaling aan u te kunnen doen.
Blijkbaar koopt de huidige onderneemster de gerechten gewoon aan bij een kok en beschikken ze zelf niet echt over een keuken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:11 schreef obligataire het volgende:
Eethuisje Moqui maakt me wel enthousiast.
* Rente 8.5%
* 2/3 wordt lineair afgelost
* 2e hypotheek icm dikke overwaarde o.b.v. woz
* Koninginnelaan had vroeger mindere naam (btl, studenten), upgrade laatste decennia
* Eethuisje zit in de Lange Hezelstraat, populaire winkelstraat met veel parkeergelegenheid, altijd druk daar.
* Lijkt me een jongen die graag wil en kan.
Het is blijkbaar wel héél knus en klein...quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:48 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Blijkbaar koopt de huidige onderneemster de gerechten gewoon aan bij een kok en beschikken ze zelf niet echt over een keuken.
https://indebuurt.nl/nijm(...)-van-jou-zijn~95654/
quote:Goed om te weten is dat we geen keuken hebben.
quote:Verder hoort de hele inboedel bij de overname en zijn er drie gezellige zitplaatsen in de winkel
Hier kan je een rondje door de winkel maken: linkquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het is blijkbaar wel héél knus en klein...
[..]
[..]
Zitten ze wat krap wat betreft liquiditeit?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:27 schreef KrekelJapie het volgende:
KoM houdt ook gelden van investeerders achter
[..]
quote:De aflossing en rente die door een ondernemer is verschuldigd aan zijn investeerders wordt onder normale omstandigheden binnen 4 werkdagen (pro rata de inleg) doorgeboekt door Stichting Derdengelden GoCredible. Deze 4-dagen regel is alleen ingebouwd vanwege de mogelijkheden tot stornering door de ondernemer bij eventuele automatische incasso opdrachten. Inmiddels verwerkt Stichting Derdengelden GoCredible meer dan 40.000 transacties per maand voor Kapitaal op Maat.
Ik weet niet hoe het zit met de kosten. Ik betaal deze zelf niet omdat ik de voorwaarden nooit heb geaccepteerd. Ook in de kosten voor het betalingsverkeer kan het niet zitten omdat alle projecten gebundeld worden uitbetaald.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:21 schreef tnhb het volgende:
[..]
Zitten ze wat krap wat betreft liquiditeit?Kostenbesparing kan het niet zijn aangezien voor elke betaling sinds de nieuwe voorwaarden kosten worden ingehouden, of is dat nu ook alleen per ontvangen (gecombineerde) betaling?
Al na 6 maanden een herfinanciering, zal daar nog wat achter zitten?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:34 schreef KrekelJapie het volgende:
Herfinanciering beleggingspand:
https://www.collincrowdfund.nl/haval-souri-box-3/
Geen super ltv en hele aflossing
https://www.funda.nl/koop(...)s-potterstraat-17-b/
Investeringskosten zijn er niet meer. Transactiekosten kunnen flink oplopen als je met kleine bedragen in een langlopend project investeer.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:21 schreef tnhb het volgende:
[..]
Zitten ze wat krap wat betreft liquiditeit?Kostenbesparing kan het niet zijn aangezien voor elke betaling sinds de nieuwe voorwaarden kosten worden ingehouden, of is dat nu ook alleen per ontvangen (gecombineerde) betaling? Dit is wat er nog op de website staat: (dus opnieuw regels tijdens het spel wijzigen?)
[..]
SiG Amersfoort, Everard Meysterweg 57 C, 1a is inmiddels bijgeschreven (excl. boeterente).quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:29 schreef zeeland6 het volgende:
SIG: Amersfoort Everard Meysterweg 57 C 1A is in onderzoek.
Geldnemer zegt wel betaald te hebben, SIG heeft betaalbewijs gevraagd.
Verwachte oplossing deze week.
Misschien eerst kortlopend gefinancierd of aangekocht met (deels) eigen geld en nu dat geld weer vrijspelen om iets anders aan te kopen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:54 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Al na 6 maanden een herfinanciering, zal daar nog wat achter zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:27 schreef FrenkDeTank het volgende:
##thuisje link. Volgens mij nog niet geplaatst hier?Dank voor de link.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik blijf mij wel verbazen over zowel de prijs van het huis als de goodwill van 120k voor de overname van dit eethuisje dat feitelijk niet meer is dan een doorgeen luik.
De zekerheden van de 2e hypotheek neigen naar ja, zoals een ander reeds 10k in het project heeft gegooid
Menno ter Braakstr. is vandaag bijgeschreven.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
Idd, en de Kempenlaan en de Menno ter Braakstr.
Alsmede 2 van wijlen Nick: Zandrivier 25 en Akkerstr.7.
Kleine bijdrage gedaan ; heb wel vertrouwen in Anand met zijn borg / mw Sampat (ook borg) is blijkbaar zijn tante ; zie hiertoe CCF project Manbodh mgmt consultancy van dec 2020 waarin dat staat. Denk dat er mogelijk sprake is van (familie) relatie. Bovendien is tankstation het weliswaar geen vette moneymaker maar het oogt stabiel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:51 schreef obligataire het volgende:
Het onderscheid tussen gewone leningen en collin-direct leningen wordt steeds vager.
Kijkend naar Brabantbad zie ik een iets minder lange lap tekst, wél een verkorte balans (wat van mij altijd zou mogen), géén coach maar wel hogere kosten uiteraard.
Ik vind het een mooi typisch crowdfundproject maar doe o.a. niet mee omdat ze zelf helemaal niets inbrengt en daardoor zwaar gefinancierd is. De dekking is incompleet/moeilijk in te schatten maar daar staat dan wel weer een aardige rente tegenover. Een kleine bijdrage zou ik wel durven maar staat dan weer haaks op het voornemen alleen nog vanaf basis in te leggen om de administratieve last te verminderen.
Is er iemand enthousiaster dan ik, en waarom?
* Goodwill wordt alleen betaald als er ook winst behaald wordt in een onderneming. En mede omdat dit een toplocatie is. Ze verkoopt veel to go en afhaal. Dan maakt de grootte niet zoveel uit.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:50 schreef ML45 het volgende:
[..]
Dank voor de link.
Ik blijf mij wel verbazen over zowel de prijs van het huis als de goodwill van 120k voor de overname van dit eethuisje dat feitelijk niet meer is dan een doorgeen luik.
De zekerheden van de 2e hypotheek neigen naar ja, zoals een ander reeds 10k in het project heeft gegooid
Eens, mits zijn huur niet te gek hoog is (maar dat lijkt me niet voor zo'n kleine ruimte) zal hier best een boterham verdiend kunnen worden. Wat me meer verbaast is de hoge rente bij een ruim gedekte 2e hypotheek, woonhuis is zeer courant, nieuw (2016), vlakbij het centrum dus een uitstekende zekerheid.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
* Goodwill wordt alleen betaald als er ook winst behaald wordt in een onderneming. En mede omdat dit een toplocatie is. Denk dat ze veel to go en afhaal verkopen.
* Een friteszaak maakt zijn bamischijven, stoofvlees en frikandellen ook niet zelf; koopt ze bij de groothandel en gooit ze in het vet.
* Ik probeer te beredeneren of het een voor- of nadeel is om het van een zzp'er in te kopen. Zou je in eigen beheer koken dan moet je er iemand bij aannemen die vervolgens CAO bla bla betaald moet worden en moet je zelf regelmatig naar de groothandel om in te kopen. Plus allerlei arbeidsrechtelijke kwesties zoals doorbetaling ziekte, ARBO, ontslagrecht, blijft hem op deze manier bespaard. En als de leverancier er mee stopt is er vast wel iemand anders die het wil doen. Hij zou eventueel ook zelf kunnen gaan koken buiten openingstijden.
Misschien wel grappig om te verwijzen naar Emile Ratelband. Die heeft ooit fortuin gemaakt (is weg denk ik..:).) met een heel klein friteszaakje op een strakke locatie in Arnhem. De hele dag door friet scheppen en afrekenen..... kan vermoeiend maar zeer lucratief zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:53 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Eens, mits zijn huur niet te gek hoog is (maar dat lijkt me niet voor zo'n kleine ruimte) zal hier best een boterham verdiend kunnen worden. Wat me meer verbaast is de hoge rente bij een ruim gedekte 2e hypotheek, woonhuis is zeer courant, nieuw (2016), vlakbij het centrum dus een uitstekende zekerheid.
Of hem de personeelszorgen bespaard blijven valt nog te bezien aangezien hij wel degelijk een personeelslid overneemt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
* Ik probeer te beredeneren of het een voor- of nadeel is om het van een zzp'er in te kopen. Zou je in eigen beheer koken dan moet je er iemand bij aannemen die vervolgens CAO bla bla betaald moet worden en moet je zelf regelmatig naar de groothandel om in te kopen. Plus allerlei arbeidsrechtelijke kwesties zoals doorbetaling ziekte, ARBO, ontslagrecht, blijft hem op deze manier bespaard. En als de leverancier er mee stopt is er vast wel iemand anders die het wil doen. Hij zou eventueel ook zelf kunnen gaan koken buiten openingstijden.
Ik neem het project overigens wel voor mijn basisbedrag mee maar vooral op basis van de zekerheden.quote:Naast de betaling van goodwill zal de koper ook de inventaris, voorraad en het arbeidscontract van een medewerker overnemen.
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:27 schreef FrenkDeTank het volgende:
##thuisje link. Volgens mij nog niet geplaatst hier?Mijn inziens een pareltje, voor het eerst in lange tijd weer een project meegepakt. Bedankt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
Akkoord, maar 1 of 2 personeelsleden scheelt hoe dan ook kopzorg. Een personeelslid in de verkoop lijkt me hoogst wenselijk als hij ook nog een beetje privéleven en af en toe een vrije dag wil.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Of hem de personeelszorgen bespaard blijven valt nog te bezien aangezien hij wel degelijk een personeelslid overneemt.
Ziet er zeker uit als een goed project. Ik vind het haast onwaarschijnlijk dat de rente zo hoog is bij deze sterke tweede hypotheek. Ik word er bijna huiverig van! Is dit gek?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:11 schreef obligataire het volgende:
Eethuisje Moqui maakt me wel enthousiast.
* Rente 8.5%
* 2/3 wordt lineair afgelost
* 2e hypotheek icm dikke overwaarde o.b.v. woz
* Koninginnelaan had vroeger mindere naam (btl, studenten), upgrade laatste decennia
* Eethuisje zit in de Lange Hezelstraat, populaire winkelstraat met veel parkeergelegenheid, altijd druk daar.
* Lijkt me een jongen die graag wil en kan.
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:53 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Eens, mits zijn huur niet te gek hoog is (maar dat lijkt me niet voor zo'n kleine ruimte) zal hier best een boterham verdiend kunnen worden. Wat me meer verbaast is de hoge rente bij een ruim gedekte 2e hypotheek, woonhuis is zeer courant, nieuw (2016), vlakbij het centrum dus een uitstekende zekerheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |