SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fokprojectje in wording?
Ging inderdaad snel, duidelijk sneller dan de laatste tijd (ik was nog op tijd)quote:
Het pand ziet er aan de buitenkant niet onaardig uit maar aan de binnenkant moet aan de helft van de woning wel wat gebeuren zeg.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:15 schreef zeeland6 het volgende:
nieuwe SIG 5 jaar Almelo
https://investeren.sameni(...)otmarsumsestraat-425
Ik vermoed dat de foto's van de bende van het 2e huis zijn dat renovatie behoeft. Heb het even nagevraagd.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het pand ziet er aan de buitenkant niet onaardig uit maar aan de binnenkant moet aan de helft van de woning wel wat gebeuren zeg.
Zo op het oog wel een woning (als de gemeente wil meewerken) die echt geschikt is voor splitsing.
De oud-eigenaar had de andere helft beter zelf kunnen (laten) opknappen en dan verhuren.
Verder lijkt het mij een reëel verhaal.
LTV van 100% en 'n huizenmarkt die onder druk gaat komen te staan. Heb verder niet zoveel met tattooshops, vind dat ze 'n wat shabby imago hebben. Heb er ook geen verstand van van de hele tattoo-industrie. Als je ziet hoeveel mensen er al met zo'n plaatje lopen, vraag je je af waar ze al die klanten nog vandaan halen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:53 schreef djtiesto8 het volgende:
VRAAG
Zijn er meer mensen die meedoen met de tattooshop IO*E op GVE? Of juist niet?
Het betreft een woon/winkelpand met een LTV van zo'n 100%. De rente is echter verhoogd van 7 naar 8%, wat dan ook beter het risico weerspiegeld. Van de benodigde ¤250K is nu 66% gefund. Omdat de ondernemers zelf boven de zaak wonen verwacht ik dat ze zich extra in de rondte zullen werken, om er een succes van te maken. Je wil niet je woning kwijtraken.
Een jaar geleden was er via GVE een tattooshop in Zwolle gefund tegen een rente van 6,2%. De LTV was daar 84%, maar de rente van IO*E is hoger en nu is er sprake van een onderpand wat deels wonen betreft. En de leensom is een stuk lager.
Waardoor komt deze lening dan niet vol? Schrikken tattoos of piercings af? Heb verder geen persoonlijke banden met deze ondernemers, maar ik probeer het te snappen, waarom deze funding zo traag verloopt.
Hetzelfde geld voor het kinderdagverblijf op GVE. 7% voor een APOC lening van zo'n ¤2 mln is binnen één dag rond, terwijl hetzelfde rentepercentage met een 1e hypotheek zoals bij het kinderdagverblijf traag verloopt. Terwijl de leensom een stuk lager is.
Was dat niet die situatie waar de bank een herstructurering had afgedwongen en er nu uit wil stappen? Dan gaan er wel wat bellen bij mij af en ga ik er vanuit dat er wel weer wat anders langskomt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:02 schreef Bobby100 het volgende:
Kinderdagverblijf begrijp ik inderdaad niet dat die niet iets sneller volloopt.
Ze zijn met een te lage rente gestart. Gve ondernemers doen er goed aan om direct met een goede rente de campagne te starten en niet eerst met een lagere rente te proberen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:53 schreef djtiesto8 het volgende:
VRAAG
Waardoor komt deze lening dan niet vol? Schrikken tattoos of piercings af? Heb verder geen persoonlijke banden met deze ondernemers, maar ik probeer het te snappen, waarom deze funding zo traag verloopt.
Mbt de Tattooshop denk ik dat de tattoo business afschrikt, van een andere weet ik dat deze pas ging lopen nadat de foto's minder nadrukkelijk de tattoo's lieten zien.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:53 schreef djtiesto8 het volgende:
VRAAG
Ze zijn er zelf verbaasd overquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:15 schreef zeeland6 het volgende:
nieuwe SIG 5 jaar Almelo
https://investeren.sameni(...)otmarsumsestraat-425
quote:Fred blijkt zo handig te zijn dat hij zelf panden geheel kan verbouwen en splitsen.
Het is bedrijfsmatig vastgoed, ca 100% ltv en 2e hypotheek, dan moet ik wel in het verhaal geloven en daar zekerheden voelen (wat ik dus niet doe). Of getaxeerde waarde passend is kan ik niet zo snel beoordelen, maar het verkorte taxatierapport stata er blijkbaar ook niet? Maar stel dat de marktwaarde de komende jaren met zo'n 20% daalt en de bedrijfsvoering loopt mis, dan blijft er weinig over vrees ik. Want stel dat het een hypotheek is bij een bank waar ook wat bedrijfskrediet loopt dan gaat, als het mis gaat, gewoon de hele waarde van volle inschrijving naar die bank en staan de crowdfundunders met bijna lege handen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:53 schreef djtiesto8 het volgende:
Het betreft een woon/winkelpand met een LTV van zo'n 100%
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:47 schreef optrandje het volgende:
CCF: Schilder met dekkende (pun intended) hypotheekLeuk projectje wel. Ik heb het een tijdje rustig aangedaan met nieuwe projecten, maar deze lijkt me wel wat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fokprojectje in wording?
Ik vraag me alleen af waarom hij het geld dat hij in maart zal ontvangen uit een levensverzekering gaat gebruiken voor aflossing van zijn hypotheek. Dat levensverzekering geld is net iets meer dan deze lening en de rente op deze lening zal hoger zijn dat die op zijn hypotheek. Niks mis met extra aflossen op je hypotheek, maar zou hij het geld gebruiken voor zijn bedrijf ipv deze lening te nemen, betaalt hij minder rente plus geen kosten voor Collin.
hij zit waarschijnlijk erg krap om de periode tot die uitkering te overbruggen, dat geeft te denken. Of er is contractueel vastgelegd dat de uitkering MOET gebruiken om zijn hyp af te lossen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:12 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Leuk projectje wel. Ik heb het een tijdje rustig aangedaan met nieuwe projecten, maar deze lijkt me wel wat.
Ik vraag me alleen af waarom hij het geld dat hij in maart zal ontvangen uit een levensverzekering gaat gebruiken voor aflossing van zijn hypotheek. Dat levensverzekering geld is net iets meer dan deze lening en de rente op deze lening zal hoger zijn dat die op zijn hypotheek. Niks mis met extra aflossen op je hypotheek, maar zou hij het geld gebruiken voor zijn bedrijf ipv deze lening te nemen, betaalt hij minder rente plus geen kosten voor Collin.
Als hij nu krap zit had hij ook een kortere lening kunnen aangaan ipv nu 60 maanden. Dat laatste zou misschien wel kunnen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:21 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
hij zit waarschijnlijk erg krap om de periode tot die uitkering te overbruggen, dat geeft te denken. Of er is contractueel vastgelegd dat de uitkering MOET gebruiken om zijn hyp af te lossen.
Dank voor deze info.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:01 schreef zeeland6 het volgende:
Ik
[..]
Ik vermoed dat de foto's van de bende van het 2e huis zijn dat renovatie behoeft. Heb het even nagevraagd.
https://www.google.com/ma(...).3723104!4d6.6887049
edit
Ik heb het taxatierapport (81 blz) ingezien. Daar lijkt het dat de 'renovatie'foto's uit het bijgebouw zijn (foto's zijn ondertiteld met "buitenkant") . Het getaxeerde woonhuis heeft nette fotos van woon/slaap/keuken/bad/etc.
Er is ook nog een serre geknutseld aan de achterkant van het huis met iets van plastic golfplaten.
De buurman is een auto-garage.
Ik heb aan Sig aanbevolen de.e.a. in de pitch te verbeteren.
Ik zou ook een vervroegde aflossing verwachten, dat kan alsnog natuurlijk, maar desondanks een leuk projectje.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:12 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Leuk projectje wel. Ik heb het een tijdje rustig aangedaan met nieuwe projecten, maar deze lijkt me wel wat.
Vervroegde aflossing kan ook nog, mag 'ie wel de normale 6 maanden boeterente betalen aangezien er geen afwijkende voorwaarden zijn. Maar er staat aangegeven dat hij het verzekeringsgeld voor zijn hypotheekaflossing gaat gebruiken dus verwacht ik eerlijk gezegd geen vervroegde aflossing.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:02 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik zou ook een vervroegde aflossing verwachten, dat kan alsnog natuurlijk, maar desondanks een leuk projectje.
Dit is het pand 2 deuren verderop dat gerenoveerd is met de zelfde indelingquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:15 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Heb je misschien nog een linkje naar de originele staat?
Er komt vanaf deze maand 750 euro per maand loonbeslag binnen en wordt na rato over de investeerders verdeeld. Niet zoals gve dat eerst kosten worden verrekend waardoor eigelijk alle inkomsten (soms jarenlang) naar de uitvoering gaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 15:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
En met de crowdfund-oplichter die nu gemeenteraadslid is.
Stupid & Sillyquote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:03 schreef leolinedance het volgende:
Die Soft & Silky op CCF zat in 1 minuut vol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |