Als ondernemers geen losstaande entiteiten zijn, waarom delen zij dan slechts de lasten met mensen en niet de lusten?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:27 schreef Repentless het volgende:
[..]Mensen die denken dat 'ondernemers' of 'bedrijven' gas, elektra en water voor zichzelf gebruiken en het daardoor 'inpikken' of 'verspillen' of iets dergelijks. Alsof dat losstaande entiteiten zijn t.o.v. mensen. Het wordt ingezet om goederen/diensten te maken die we gebruiken/consumeren en om bedrijfspanden, waar mensen (iedereen dus) dus een baan hebben en geld verdienen, te runnen.
Ik neem aan dat je een grapje maakt, maar er zijn mensen die echt zo denken.
Ik heb een aantal zwembaden onder contract en kan je met grote zekerheid vertellen dat het daar allemaal om overheidsgeld gaat. Maar dan vaak via constructies van overheid naar een sportbedrijf. Maar het is gewoon gemeentegeld.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 10:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor de meeste zwembaden zijn gewoon particulier, die gemeente zwembaden zijn allemaal in de jaren 90 gesloten.
Edit: Even opgezocht, naast gemeentelijke zwembaden krijgen sommige ook deels subsidie.
Ik heb het kunnen terugschroeven naar ¤685,-. Nog steeds veel meer dan ik denk te gaan verbruiken en wat ik wil betalen... De huidige termijn is ¤380,- wegens terugbetaling / verrekening. Maar moet ik er maar vanuit gaan dat ik vanaf november ¤685 - ¤190 (overheidsubsidie) ga betalen? Dus ¤495,-? In ieder geval t/m maart omdat die overheidsteruggave tot dan loopt?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 05:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Termijnbedrag bepaal je zelf toch?
Yup, en dat de meeste bedrijven daarvoor bij elk product een vast percentage hanteren is het hele probleem.quote:
Torentje is een zielige uitkeringstrekker die kent t woord werken nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:27 schreef Repentless het volgende:
[..]Mensen die denken dat 'ondernemers' of 'bedrijven' gas, elektra en water voor zichzelf gebruiken en het daardoor 'inpikken' of 'verspillen' of iets dergelijks. Alsof dat losstaande entiteiten zijn t.o.v. mensen. Het wordt ingezet om goederen/diensten te maken die we gebruiken/consumeren en om bedrijfspanden, waar mensen (iedereen dus) dus een baan hebben en geld verdienen, te runnen.
Ik neem aan dat je een grapje maakt, maar er zijn mensen die echt zo denken.
Je denkt dat ze geen shitload aan belastingen betalen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 10:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Als ondernemers geen losstaande entiteiten zijn, waarom delen zij dan slechts de lasten met mensen en niet de lusten?
Door de ondernemers, zijn er dan ook maar heel weinig redenen om te werken hè. Maar dat zal jij wel nooit begrijpen en ik vermoed heel sterk dat jij dat helemaal niet wil begrijpen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Je denkt dat ze geen shitload aan belastingen betalen?
Het moet idd in je aard liggen en iets zegt me dat werken niet in jouw aard ligt.
Welke overheidsteruggave?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb het kunnen terugschroeven naar ¤685,-. Nog steeds veel meer dan ik denk te gaan verbruiken en wat ik wil betalen... De huidige termijn is ¤380,- wegens terugbetaling / verrekening. Maar moet ik er maar vanuit gaan dat ik vanaf november ¤685 - ¤190 (overheidsubsidie) ga betalen? Dus ¤495,-? In ieder geval t/m maart omdat die overheidsteruggave tot dan loopt?
Ik dacht iets gelezen te hebben dat die compensatie t/m maart loopt. Kan het zo snel ook niet terugvindenquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 19:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welke overheidsteruggave?
Die 190 krijg je alleen in november en december.
Domste opmerking van 2022quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Door de ondernemers, zijn er dan ook maar heel weinig redenen om te werken hè. Maar dat zal jij wel nooit begrijpen en ik vermoed heel sterk dat jij dat helemaal niet wil begrijpen.
Het is geen belediging meer een constatering.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Anoniem beledigen durf jij ook wel hè?
Torentje heeft 1213 redenen om niet te gaan werken. Exclusief toeslagen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is geen belediging meer een constatering.
Maar kom op, er is geen reden om niet te werken toch?
Fixedquote:Op zondag 16 oktober 2022 17:15 schreef stinkie het volgende:
[..]
Torentje heeft 121340-45 redenen om niet te gaan werken. Exclusief toeslagen.
Dat is geen probleem, dat is hoe je een bedrijf runt. Ook als dat een kleine bakkerij is. Je berekent welke brutomarge je moet behalen op je producten om uiteindelijk tot je nettowinst te komen. Want uit die brutomarge moet je ook je indirecte kosten zoals bedrijfskosten zoals huisvesting en verwarming, rente en belastingen betalen. Daarna wil je graag dat er nog wat overblijft zodat je als ondernemer zelf ook een inkomen hebt nadat je je personeel hebt betaald.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Yup, en dat de meeste bedrijven daarvoor bij elk product een vast percentage hanteren is het hele probleem.
Een cent prijsverhoging voor een grondstof resulteert al snel in 5 tot 20 cent prijsverhoging voor de uiteindelijke consument (afhankelijk van het aantal tussenstappen waarin de grondstof verhandeld wordt).
Hooguit tientallen miljoenen, stelt macro geen reet voor.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 09:46 schreef Haushofer het volgende:
Gister nog een nieuwsitem over bedrijven die overeind worden gehouden vanwege de energierekeningen. Dan zie je zo'n sauna waarbij bejaarden lekker op 30 graden watertemperatuur 's winters buiten kunnen zwemmen. Dat was wel een WTF-momentje.
Hoeveel miljarden worden gespendeerd aan dit soort luxe?
Yep. Het blijft vermakelijk hoeveel energie er in boosheid gaat zitten dat e.o.a. dak, thuisloze of ander crepeergeval een (extra) toeslag zou krijgen. Het is kinne-sinne en de ander iets voordeligs misgunnen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kom op zeg je weet toch hoe dat gaat.
In alkmaar kregen zwervers en verslaafden ook de 800 euro energietoeslag. De enige die daar beter van werd waren de lokale drugsdealers en slijterijen.
Moeten zij weten inderdaad.
Dus je had teveel betaaldquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 19:12 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb mijn jaarafrekening binnen. Ik krijg bijna 850 ekkies terugOok heb ik een nieuw termijnbedrag gekregen voor mijn variabele tarief: ¤23.
Vattenfall![]()
![]()
Lekkerquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 19:12 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb mijn jaarafrekening binnen. Ik krijg bijna 850 ekkies terugOok heb ik een nieuw termijnbedrag gekregen voor mijn variabele tarief: ¤23.
Vattenfall![]()
![]()
Mee eens anderzijds is het absurd om dat soort luxe gesubsidieerd open te houden.quote:Op zondag 16 oktober 2022 21:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hooguit tientallen miljoenen, stelt macro geen reet voor.
Das sowieso lastig, zou bijvoorbeeld een MC donalds franchise er onder moeten vallen, of een oliebollenkraam?quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens anderzijds is het absurd om dat soort luxe gesubsidieerd open te houden.
Zelfde geldt voor terrasverwarmers. Subsidie ontvangen is zorgen dat die dingen uitblijven.
Zijn die nodeloos de buitenlucht aan het verwarmen?quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das sowieso lastig, zou bijvoorbeeld een MC donalds franchise er onder moeten vallen, of een oliebollenkraam?
Nee.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zijn die nodeloos de buitenlucht aan het verwarmen?
Gaan gewoon terug naar de wat meer behapbaarder prijzenquote:Op maandag 17 oktober 2022 19:08 schreef Van_Poppel het volgende:
Gasprijs is vandaag gecrasht naar ¤123 / MWh
https://www.theice.com/pr(...)ata?marketId=5439161
Maar bij gas is het niet zoals bij benzine, waarbij als de benzineprijs stijgt of daalt dat de benzine in jouw tank ook in waarde mee gaat. Gas koopt men groot in voor een bepaalde prijs. Daardoor verwacht ik dat de hoge gasprijs nog een tijdje blijft naijlen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:51 schreef Ivo1985 het volgende:
Nog even wat aanhoudend zacht weer en het prijsplafond wordt overbodig.
Dat verschilt nogal per energieleverancier. Als je kiest voor dynamische tarieven betaal je morgen al minder voor je energie wanneer vandaag de marktprijzen dalen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Maar bij gas is het niet zoals bij benzine, waarbij als de benzineprijs stijgt of daalt dat de benzine in jouw tank ook in waarde mee gaat. Gas koopt men groot in voor een bepaalde prijs. Daardoor verwacht ik dat de hoge gasprijs nog een tijdje blijft naijlen.
Komt dat doordat de voorraden gevuld zijn? En zal die prijs van de winter weer gaan stijgen?quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:08 schreef Van_Poppel het volgende:
Gasprijs is vandaag gecrasht naar ¤123 / MWh
https://www.theice.com/pr(...)ata?marketId=5439161
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |