wel degelijk een probleem!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niks mis mee. Er is 100 miljard erin gepompt en nog komen ze gelijk in de problemen. Niet levensvatbaar dus. Geef ook nieuwe ondernemers een kans.
Precies de meeste ondernemers zijn grootverbruikers, dat ze die maar afsluiten van gas, elektriciteit en schoon water. Blijft er tenminste gas en stroom en schoon water over voor de weinige kleinverbruikers.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niks mis mee. Er is 100 miljard erin gepompt en nog komen ze gelijk in de problemen. Niet levensvatbaar dus. Geef ook nieuwe ondernemers een kans.
Sri Lanka ging ons al voor in een energie en inflatie crisis:quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen of hoe gedetailleerd is, ik verwacht weer Corona achtige toestanden waarbij wanneer het moment daar is dat men weer allerlei discussies moet voeren.
Zo'n noodplan ligt er al enkele decennia en is intussen al afgestoft.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 08:25 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre er al een noodplan ligt voor als de buffers leeg raken, en in hoeverre de buffers een strenge winter aan kunnen.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies de meeste ondernemers zijn grootverbruikers, dat ze die maar afsluiten van gas, elektriciteit en schoon water. Blijft er tenminste gas en stroom en schoon water over voor de weinige kleinverbruikers.
Precies. Bakkers willen de grens naar 3 of 4%.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoor nu veel ondernemers klagen dat ze met hun energiekosten de 12,5% niet halen, maar dan is de oorzaak dat je het wellicht niet gaat redden toch van een hele andere orde?
Dat lijkt me ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoor nu veel ondernemers klagen dat ze met hun energiekosten de 12,5% niet halen, maar dan is de oorzaak dat je het wellicht niet gaat redden toch van een hele andere orde?
De kleine hardwerkende ondernemers zijn de dieven? Yeah right.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Precies. Bakkers willen de grens naar 3 of 4%.
Dieven zijn het. We worden bestolen door het MKB op een bijbelse schaal sinds de Coronacrisis.
Als ze compensatie nodig zeggen te hebben omdat de energiekosten van 1 a 2% van de omzet naar 5% van de omzet zijn gestegen dan zijn het parasieten die willen profiteren van overheidsgeld.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De kleine hardwerkende ondernemers zijn de dieven? Yeah right.
Vandaar dat plaatselijke bakkers in dikke Mercedessen AMG rijden altijd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als ze compensatie nodig zeggen te hebben omdat de energiekosten van 1 a 2% van de omzet naar 5% van de omzet zijn gestegen dan zijn het parasieten die willen profiteren van overheidsgeld.
Een gezonde onderneming met een goed kwaliteitsproduct kan die verhoging in kostprijs gewoon doorberekenen aan de klanten. Maximaal 2-3 dubbeltjes per brood.
Het wordt anders wanneer die ondernemers bovenop de gestegen kostprijs dan ook nog eens hun marge van 50-75% zetten. Dan is het brood ineens een euro duurder en dan is de kans inderdaad groot dat een significant deel van de klanten toch kiest voor het minder smaakvolle supermarktbrood.
Zegt brutomarge je iets?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als ze compensatie nodig zeggen te hebben omdat de energiekosten van 1 a 2% van de omzet naar 5% van de omzet zijn gestegen dan zijn het parasieten die willen profiteren van overheidsgeld.
Een gezonde onderneming met een goed kwaliteitsproduct kan die verhoging in kostprijs gewoon doorberekenen aan de klanten. Maximaal 2-3 dubbeltjes per brood.
Het wordt anders wanneer die ondernemers bovenop de gestegen kostprijs dan ook nog eens hun marge van 50-75% zetten. Dan is het brood ineens een euro duurder en dan is de kans inderdaad groot dat een significant deel van de klanten toch kiest voor het minder smaakvolle supermarktbrood.
Ziet eruit als normaal regelgedrag.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 01:11 schreef Stoorzendert het volgende:
Wellicht heeft een van jullie tips @:sjorsie1982 of @:freshprince
Ik verwarm inmiddels met airco, maar het ding lijkt enorm te pendelen... De setup is een Mitsubishi SCM60 (6kW buitenunit) 1x 5kW woonkamer + 2kW slaapkamer. Eerst geprobeerd 1 unit te laten draaien op normale stand (volgens programma (tussen 6 en 8uur 21gr. dan uit en dan tussen 1800uur en 2300uur weer 21gr.). ECO stand is alleen handmatig in te stellen en stel ik in zodra ik thuis ben. Leek even goed te gaan, maar daarna weer pendelen. Daarna 2 units aangezet (onnodig want er was niemand op de slaapkamer), maar het leek beter te gaan... (minder pendelen) Wat zien jullie op onderstaande grafiek? (kWh meter enkel op de airco).
Volgens mij was het tussen 12.00uur en 18.00uur prima, en daarna overcapaciteit?
Moet ik wachten tot koudere tijden. Of heb ik gigantisch overgedimensioneerd?
*gegevens uit 'Homewizard' met Eastron kWh-meter
[ afbeelding ]
Ja thanks, maar stank voor dank van Eneco natuurlijk. Onderstaand mijn nieuw termijnbedragquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 03:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ziet eruit als normaal regelgedrag.
Het is een inverter multisplit toch.
Je ziet wel dat het minimale vermogen niet zo laag is bij Mitsubishi heavy.
Termijnbedrag bepaal je zelf toch?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 03:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja thanks, maar stank voor dank van Eneco natuurlijk. Onderstaand mijn nieuw termijnbedrag![]()
Die gasten lopen de boel te flessen van heb ik jouw daar. Ik moet eigenlijk ¤1200,- terugkrijgen!![]()
en mijn nieuwe verbruik ligt ergens rond de ¤400,- met huidige tarieven. Ik zal ze eens een boze mail sturen...
[ afbeelding ]
Bij sommige partijen mag je maar 20% van het adviesbedrag afwijken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 05:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Termijnbedrag bepaal je zelf toch?
Oh dat ken ik niet, kon het altijd zelf bepalen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 06:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij sommige partijen mag je maar 20% van het adviesbedrag afwijken.
Nou volgens mij kan het wel, maar dan moet je weer apart er over bellen, veel succes daarmee in deze tijdquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 06:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh dat ken ik niet, kon het altijd zelf bepalen.
Zodat je die ook weer kan betichten van het stelen van de arme burger/loonslaaf?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vergeet niet dat broodkopers en masse ook een financiële klap te verwerken hebben, dus de vraagkant ook waarschijnlijk verandert ongeacht kwaliteit van het product. Dat is de ellende met inflatie en energie: het treft iedereen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Was er niet wetgeving waarin meer dan 50% vooruit betalen niet toegestaan is? Zou dat hier ook niet toegepast kunnen worden?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 06:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij sommige partijen mag je maar 20% van het adviesbedrag afwijken.
De reden dat ze in problemen komen is niet vanwege hun onderneming maar omdat we nu eenmaal collectief besloten hebben Russisch gas te boycotten, dat je dan ook collectief die kosten op je neemt lijkt me dan normaal.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |