abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:14:19 #101
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206320290
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:04 schreef Confetti het volgende:

[..]
Niks mis mee. Er is 100 miljard erin gepompt en nog komen ze gelijk in de problemen. Niet levensvatbaar dus. Geef ook nieuwe ondernemers een kans.
wel degelijk een probleem!
Bakkers, slagers, de lokale ondernemer bloed voor het grootkapitaal

Sauna's :'(
pi_206323227
Gas nadert de 140 euro voor november.

https://www.theice.com/pr(...)ata?marketId=5439161
pi_206323458
quote:

[..]
Niks mis mee. Er is 100 miljard erin gepompt en nog komen ze gelijk in de problemen. Niet levensvatbaar dus. Geef ook nieuwe ondernemers een kans.
Precies de meeste ondernemers zijn grootverbruikers, dat ze die maar afsluiten van gas, elektriciteit en schoon water. Blijft er tenminste gas en stroom en schoon water over voor de weinige kleinverbruikers.
pi_206323949
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 11:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik vraag me alleen of hoe gedetailleerd is, ik verwacht weer Corona achtige toestanden waarbij wanneer het moment daar is dat men weer allerlei discussies moet voeren.
Sri Lanka ging ons al voor in een energie en inflatie crisis:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)sten-onrust-toerisme
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206324251
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 08:25 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre er al een noodplan ligt voor als de buffers leeg raken, en in hoeverre de buffers een strenge winter aan kunnen.
Zo'n noodplan ligt er al enkele decennia en is intussen al afgestoft.

Kleinverbruikers zijn de één na laatste die van gas worden afgesloten. De nood en hulpdiensten, ziekenhuizen etc zijn de laatste groep.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:27:02 #106
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206325835
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Precies de meeste ondernemers zijn grootverbruikers, dat ze die maar afsluiten van gas, elektriciteit en schoon water. Blijft er tenminste gas en stroom en schoon water over voor de weinige kleinverbruikers.
:') Mensen die denken dat 'ondernemers' of 'bedrijven' gas, elektra en water voor zichzelf gebruiken en het daardoor 'inpikken' of 'verspillen' of iets dergelijks. Alsof dat losstaande entiteiten zijn t.o.v. mensen. Het wordt ingezet om goederen/diensten te maken die we gebruiken/consumeren en om bedrijfspanden, waar mensen (iedereen dus) dus een baan hebben en geld verdienen, te runnen.

Ik neem aan dat je een grapje maakt, maar er zijn mensen die echt zo denken.
pi_206325935
Ik hoor nu veel ondernemers klagen dat ze met hun energiekosten de 12,5% niet halen, maar dan is de oorzaak dat je het wellicht niet gaat redden toch van een hele andere orde?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_206326034
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoor nu veel ondernemers klagen dat ze met hun energiekosten de 12,5% niet halen, maar dan is de oorzaak dat je het wellicht niet gaat redden toch van een hele andere orde?
Precies. Bakkers willen de grens naar 3 of 4%.

Dieven zijn het. We worden bestolen door het MKB op een bijbelse schaal sinds de Coronacrisis.
pi_206326067
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:37 schreef TheVulture het volgende:
Dat lijkt me ook.
Als de energiekosten bij de bakker nu met hoge tarieven tussen de 10 en 12% van de omzet ligt, dan praat je over een eventuele prijsverhoging van zo'n 30ct per brood om de gestegen energieprijzen in de productprijs te verwerken.

Dat is denk ik niet een prijsstijging die er toe leidt dat klanten niet meer terugkomen. Bij de verderop gelegen supermarkt zal een brood immers óók duurder moeten worden.
pi_206326079
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:47 schreef Confetti het volgende:

[..]
Precies. Bakkers willen de grens naar 3 of 4%.

Dieven zijn het. We worden bestolen door het MKB op een bijbelse schaal sinds de Coronacrisis.
De kleine hardwerkende ondernemers zijn de dieven? Yeah right.
Vakman pur sang
pi_206326145
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De kleine hardwerkende ondernemers zijn de dieven? Yeah right.
Als ze compensatie nodig zeggen te hebben omdat de energiekosten van 1 a 2% van de omzet naar 5% van de omzet zijn gestegen dan zijn het parasieten die willen profiteren van overheidsgeld.

Een gezonde onderneming met een goed kwaliteitsproduct kan die verhoging in kostprijs gewoon doorberekenen aan de klanten. Maximaal 2-3 dubbeltjes per brood.
Het wordt anders wanneer die ondernemers bovenop de gestegen kostprijs dan ook nog eens hun marge van 50-75% zetten. Dan is het brood ineens een euro duurder en dan is de kans inderdaad groot dat een significant deel van de klanten toch kiest voor het minder smaakvolle supermarktbrood.
pi_206326175
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Als ze compensatie nodig zeggen te hebben omdat de energiekosten van 1 a 2% van de omzet naar 5% van de omzet zijn gestegen dan zijn het parasieten die willen profiteren van overheidsgeld.

Een gezonde onderneming met een goed kwaliteitsproduct kan die verhoging in kostprijs gewoon doorberekenen aan de klanten. Maximaal 2-3 dubbeltjes per brood.
Het wordt anders wanneer die ondernemers bovenop de gestegen kostprijs dan ook nog eens hun marge van 50-75% zetten. Dan is het brood ineens een euro duurder en dan is de kans inderdaad groot dat een significant deel van de klanten toch kiest voor het minder smaakvolle supermarktbrood.
Vandaar dat plaatselijke bakkers in dikke Mercedessen AMG rijden altijd.
Vakman pur sang
pi_206326549
Het is die bakkers te prijzen dat ze tijdens al dat geld tellen toch de tijd en aandacht gevonden hebben om mee te krijgen dat dit het moment is om prijzen te verhogen en de winsten nog verder maximaliseren.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:41:36 #114
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206326551
quote:

[..]

Zegt brutomarge je iets?
pi_206327087
Wellicht heeft een van jullie tips @sjorsie1982 of @FreshPrince

Ik verwarm inmiddels met airco, maar het ding lijkt enorm te pendelen... De setup is een Mitsubishi SCM60 (6kW buitenunit) 1x 5kW woonkamer + 2kW slaapkamer. Eerst geprobeerd 1 unit te laten draaien op normale stand (volgens programma (tussen 6 en 8uur 21gr. dan uit en dan tussen 1800uur en 2300uur weer 21gr.). ECO stand is alleen handmatig in te stellen en stel ik in zodra ik thuis ben. Leek even goed te gaan, maar daarna weer pendelen. Daarna 2 units aangezet (onnodig want er was niemand op de slaapkamer), maar het leek beter te gaan... (minder pendelen) Wat zien jullie op onderstaande grafiek? (kWh meter enkel op de airco).

Volgens mij was het tussen 12.00uur en 18.00uur prima, en daarna overcapaciteit?

Moet ik wachten tot koudere tijden. Of heb ik gigantisch overgedimensioneerd?

*gegevens uit 'Homewizard' met Eastron kWh-meter

“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206327314
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 01:11 schreef Stoorzendert het volgende:
Wellicht heeft een van jullie tips @:sjorsie1982 of @:freshprince

Ik verwarm inmiddels met airco, maar het ding lijkt enorm te pendelen... De setup is een Mitsubishi SCM60 (6kW buitenunit) 1x 5kW woonkamer + 2kW slaapkamer. Eerst geprobeerd 1 unit te laten draaien op normale stand (volgens programma (tussen 6 en 8uur 21gr. dan uit en dan tussen 1800uur en 2300uur weer 21gr.). ECO stand is alleen handmatig in te stellen en stel ik in zodra ik thuis ben. Leek even goed te gaan, maar daarna weer pendelen. Daarna 2 units aangezet (onnodig want er was niemand op de slaapkamer), maar het leek beter te gaan... (minder pendelen) Wat zien jullie op onderstaande grafiek? (kWh meter enkel op de airco).

Volgens mij was het tussen 12.00uur en 18.00uur prima, en daarna overcapaciteit?

Moet ik wachten tot koudere tijden. Of heb ik gigantisch overgedimensioneerd?

*gegevens uit 'Homewizard' met Eastron kWh-meter

[ afbeelding ]
Ziet eruit als normaal regelgedrag.
Het is een inverter multisplit toch.
Je ziet wel dat het minimale vermogen niet zo laag is bij Mitsubishi heavy.
Vakman pur sang
pi_206327344
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 03:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ziet eruit als normaal regelgedrag.
Het is een inverter multisplit toch.
Je ziet wel dat het minimale vermogen niet zo laag is bij Mitsubishi heavy.
Ja thanks, maar stank voor dank van Eneco natuurlijk. Onderstaand mijn nieuw termijnbedrag :')

Die gasten lopen de boel te flessen van heb ik jouw daar. Ik moet eigenlijk ¤1200,- terugkrijgen! :')

en mijn nieuwe verbruik ligt ergens rond de ¤400,- met huidige tarieven. Ik zal ze eens een boze mail sturen...

pi_206327397
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 03:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja thanks, maar stank voor dank van Eneco natuurlijk. Onderstaand mijn nieuw termijnbedrag :')

Die gasten lopen de boel te flessen van heb ik jouw daar. Ik moet eigenlijk ¤1200,- terugkrijgen! :')

en mijn nieuwe verbruik ligt ergens rond de ¤400,- met huidige tarieven. Ik zal ze eens een boze mail sturen...

[ afbeelding ]
Termijnbedrag bepaal je zelf toch?
Vakman pur sang
pi_206327495
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 05:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bij sommige partijen mag je maar 20% van het adviesbedrag afwijken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206327504
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 06:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Oh dat ken ik niet, kon het altijd zelf bepalen.
Vakman pur sang
pi_206327515
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 06:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oh dat ken ik niet, kon het altijd zelf bepalen.
Nou volgens mij kan het wel, maar dan moet je weer apart er over bellen, veel succes daarmee in deze tijd :)
pi_206327607
quote:

[..]
Zodat je die ook weer kan betichten van het stelen van de arme burger/loonslaaf?
Ga gewoon zelf eens werken, man.
Go hard or go home
pi_206327609
quote:

[..]

Vergeet niet dat broodkopers en masse ook een financiële klap te verwerken hebben, dus de vraagkant ook waarschijnlijk verandert ongeacht kwaliteit van het product. Dat is de ellende met inflatie en energie: het treft iedereen.

Daarbij jullen supermarktbakkers vanwege grotere schaal misschien wel de compensatie krijgen en zo de bakkers de markt uit kunnen drukken
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:15:27 #124
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_206327880
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 06:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Was er niet wetgeving waarin meer dan 50% vooruit betalen niet toegestaan is? Zou dat hier ook niet toegepast kunnen worden?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_206327945
quote:

[..]
De reden dat ze in problemen komen is niet vanwege hun onderneming maar omdat we nu eenmaal collectief besloten hebben Russisch gas te boycotten, dat je dan ook collectief die kosten op je neemt lijkt me dan normaal.
pi_206328028
Gister nog een nieuwsitem over bedrijven die overeind worden gehouden vanwege de energierekeningen. Dan zie je zo'n sauna waarbij bejaarden lekker op 30 graden watertemperatuur 's winters buiten kunnen zwemmen. Dat was wel een WTF-momentje. :D

Hoeveel miljarden worden gespendeerd aan dit soort luxe? :{
pi_206328054
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 09:46 schreef Haushofer het volgende:
Gister nog een nieuwsitem over bedrijven die overeind worden gehouden vanwege de energierekeningen. Dan zie je zo'n sauna waarbij bejaarden lekker op 30 graden watertemperatuur 's winters buiten kunnen zwemmen. Dat was wel een WTF-momentje. :D

Wat dacht je van alle recreatiebaden in nederland?
Die worden in het algemeen betaald door de gemeente.
Zwembaden zijn nooit kostendekkend.

Maar wat wil je dan?
Een apenlanden worden zonder luxe en zwemgelegenheden?
Laten we alsjeblieft niet zo klein denken.

Ik moest al wat mooie grote overheids gebouwen op 18C laten instellen waarbij de werknemers met dikke jassen aan zitten.
Vakman pur sang
pi_206328121
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 09:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat dacht je van alle recreatiebaden in nederland?
Die worden in het algemeen betaald door de gemeente.
Zwembaden zijn nooit kostendekkend.

Maar wat wil je dan?
Een apenlanden worden zonder luxe en zwemgelegenheden?
Laten we alsjeblieft niet zo klein denken.

Ik moest al wat mooie grote overheids gebouwen op 18C laten instellen waarbij de werknemers met dikke jassen aan zitten.
Nee hoor de meeste zwembaden zijn gewoon particulier, die gemeente zwembaden zijn allemaal in de jaren 90 gesloten.
Edit: Even opgezocht, naast gemeentelijke zwembaden krijgen sommige ook deels subsidie.

[ Bericht 4% gewijzigd door raptorix op 15-10-2022 10:06:57 ]
pi_206328319
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
:') Mensen die denken dat 'ondernemers' of 'bedrijven' gas, elektra en water voor zichzelf gebruiken en het daardoor 'inpikken' of 'verspillen' of iets dergelijks. Alsof dat losstaande entiteiten zijn t.o.v. mensen. Het wordt ingezet om goederen/diensten te maken die we gebruiken/consumeren en om bedrijfspanden, waar mensen (iedereen dus) dus een baan hebben en geld verdienen, te runnen.

Als ondernemers geen losstaande entiteiten zijn, waarom delen zij dan slechts de lasten met mensen en niet de lusten?
pi_206328375
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 10:00 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee hoor de meeste zwembaden zijn gewoon particulier, die gemeente zwembaden zijn allemaal in de jaren 90 gesloten.
Edit: Even opgezocht, naast gemeentelijke zwembaden krijgen sommige ook deels subsidie.
Ik heb een aantal zwembaden onder contract en kan je met grote zekerheid vertellen dat het daar allemaal om overheidsgeld gaat. Maar dan vaak via constructies van overheid naar een sportbedrijf. Maar het is gewoon gemeentegeld.
Vakman pur sang
pi_206328834
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 05:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik heb het kunnen terugschroeven naar ¤685,-. Nog steeds veel meer dan ik denk te gaan verbruiken en wat ik wil betalen... De huidige termijn is ¤380,- wegens terugbetaling / verrekening. Maar moet ik er maar vanuit gaan dat ik vanaf november ¤685 - ¤190 (overheidsubsidie) ga betalen? Dus ¤495,-? In ieder geval t/m maart omdat die overheidsteruggave tot dan loopt?
pi_206328976
'De klantenservice van Eneco is vandaag niet bereikbaar' How convenient :')
pi_206329019
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:41 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zegt brutomarge je iets?
Yup, en dat de meeste bedrijven daarvoor bij elk product een vast percentage hanteren is het hele probleem.

Een cent prijsverhoging voor een grondstof resulteert al snel in 5 tot 20 cent prijsverhoging voor de uiteindelijke consument (afhankelijk van het aantal tussenstappen waarin de grondstof verhandeld wordt).
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:55:25 #134
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_206329507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:27 schreef Repentless het volgende:

[..]

Torentje is een zielige uitkeringstrekker die kent t woord werken niet
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_206330527
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 10:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Als ondernemers geen losstaande entiteiten zijn, waarom delen zij dan slechts de lasten met mensen en niet de lusten?
Je denkt dat ze geen shitload aan belastingen betalen?
Het moet idd in je aard liggen en iets zegt me dat werken niet in jouw aard ligt.
Go hard or go home
pi_206330608
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 15:26 schreef Noek het volgende:

[..]
Je denkt dat ze geen shitload aan belastingen betalen?
Het moet idd in je aard liggen en iets zegt me dat werken niet in jouw aard ligt.
Door de ondernemers, zijn er dan ook maar heel weinig redenen om te werken hè. Maar dat zal jij wel nooit begrijpen en ik vermoed heel sterk dat jij dat helemaal niet wil begrijpen.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:12:09 #137
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206332346
Ik heb mijn jaarafrekening binnen. Ik krijg bijna 850 ekkies terug :D Ook heb ik een nieuw termijnbedrag gekregen voor mijn variabele tarief: ¤23.

Vattenfall _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:17:58 #138
862 Arcee
Look closer
pi_206332395
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:40 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik heb het kunnen terugschroeven naar ¤685,-. Nog steeds veel meer dan ik denk te gaan verbruiken en wat ik wil betalen... De huidige termijn is ¤380,- wegens terugbetaling / verrekening. Maar moet ik er maar vanuit gaan dat ik vanaf november ¤685 - ¤190 (overheidsubsidie) ga betalen? Dus ¤495,-? In ieder geval t/m maart omdat die overheidsteruggave tot dan loopt?
Welke overheidsteruggave?

Die 190 krijg je alleen in november en december.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_206334116
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 19:17 schreef Arcee het volgende:

[..]
Welke overheidsteruggave?

Die 190 krijg je alleen in november en december.
Ik dacht iets gelezen te hebben dat die compensatie t/m maart loopt. Kan het zo snel ook niet terugvinden
pi_206340934
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 15:37 schreef torentje het volgende:

[..]
Door de ondernemers, zijn er dan ook maar heel weinig redenen om te werken hè. Maar dat zal jij wel nooit begrijpen en ik vermoed heel sterk dat jij dat helemaal niet wil begrijpen.
Domste opmerking van 2022 ^O^
Vakman pur sang
pi_206341006
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 16:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Domste opmerking van 2022 ^O^
Anoniem beledigen durf jij ook wel hè?
pi_206341375
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 16:16 schreef torentje het volgende:

[..]
Anoniem beledigen durf jij ook wel hè?
Het is geen belediging meer een constatering.
Maar kom op, er is geen reden om niet te werken toch?
Vakman pur sang
  zondag 16 oktober 2022 @ 17:15:35 #143
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_206341842
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 16:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is geen belediging meer een constatering.
Maar kom op, er is geen reden om niet te werken toch?
Torentje heeft 1213 redenen om niet te gaan werken. Exclusief toeslagen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_206342754
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 17:15 schreef stinkie het volgende:

[..]
Torentje heeft 121340-45 redenen om niet te gaan werken. Exclusief toeslagen.
Fixed
pi_206344285
https://www.telegraaf.nl/(...)d-bij-hoge-winsttaks

Grote olie- en gasbedrijven dreigen met vertrek uit Nederland als den Haag besluit een extra winstbelasting in te voeren. Nederland moet oppassen dat het met het afromen van verwachte recordwinsten niet te veel uit de pas loopt bij andere landen, zeggen zij.

De rest staat achter een pay wal.

Wel mijn mening laat ze maar oprotten dan.
Jaren hebben ze kunnen profiteren en nu op eens een stukje terug in de maatschappij te gaan betalen
Wegens een uitzonderlijk situatie.

Laat ze maar op pleuren en een nieuwe gas en energie bedrijf terug onder de overheid plaatsen
Die dus wettelijk non profit bedrijf.

Hebben we weer eens normalen prijzen zonder dat we de aandelers en directie leden zakken met geld vullen.
  zondag 16 oktober 2022 @ 20:47:50 #146
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206344513
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 12:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Yup, en dat de meeste bedrijven daarvoor bij elk product een vast percentage hanteren is het hele probleem.

Een cent prijsverhoging voor een grondstof resulteert al snel in 5 tot 20 cent prijsverhoging voor de uiteindelijke consument (afhankelijk van het aantal tussenstappen waarin de grondstof verhandeld wordt).
Dat is geen probleem, dat is hoe je een bedrijf runt. Ook als dat een kleine bakkerij is. Je berekent welke brutomarge je moet behalen op je producten om uiteindelijk tot je nettowinst te komen. Want uit die brutomarge moet je ook je indirecte kosten zoals bedrijfskosten zoals huisvesting en verwarming, rente en belastingen betalen. Daarna wil je graag dat er nog wat overblijft zodat je als ondernemer zelf ook een inkomen hebt nadat je je personeel hebt betaald.

Als je energiekosten voor de vervaardiging van je product (directe kosten dus) van het een op het andere moment van 2% van je omzet naar 5% van je omzet gaan, is dat gewoon meer dan een verdubbeling. Dan ben je genoodzaakt om dat door te rekenen in je verkoopprijs om nog steeds de benodigde brutomarge te behalen. Je kunt dan niet opeens je brutomarge verlagen, want die indirecte kosten lopen gewoon door en stijgen ook. Daarnaast wil je er als ondernemer zelf ook niet op achteruit gaan.
  zondag 16 oktober 2022 @ 21:02:33 #147
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_206344695
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 09:46 schreef Haushofer het volgende:

Hooguit tientallen miljoenen, stelt macro geen reet voor.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 16 oktober 2022 @ 21:32:51 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206345094
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:13 schreef Gunner het volgende:

[..]
Kom op zeg je weet toch hoe dat gaat.
In alkmaar kregen zwervers en verslaafden ook de 800 euro energietoeslag. De enige die daar beter van werd waren de lokale drugsdealers en slijterijen.

Moeten zij weten inderdaad.
Yep. Het blijft vermakelijk hoeveel energie er in boosheid gaat zitten dat e.o.a. dak, thuisloze of ander crepeergeval een (extra) toeslag zou krijgen. Het is kinne-sinne en de ander iets voordeligs misgunnen.

Los daarvan is de richtlijn duidelijk dat je in een gemeente moet zijn ingeschreven en ook onvoldoende inkomen hebt. Dat er een paar in Almaar mogelijk dat dat "geluk" hebben wil ik niet ruilen met hun verdere misères.
Je zal maar geen dak boven je hoofd hebben en ook nog ('s geen of te weinig) inkomen.
In andere gemeentes staat duidelijk dat je een zelfstandig woonadres moet hebben, kan mij voorstellen dat Almaar dat anders en nog eenvoudiger benaderde door dat je daar alleen hoeft te zijn ingeschreven. Check is dan erg simpel: iemand is ingeschreven en uit belastinggegevens blijkt dat je minder dan 120% bijstandsnorm harkt.

Met de toeslag worden ca 1 miljoen mensen geholpen met een budget van ¤850M en dat er dan een paar duizend zg zouden profiteren is een uitvoeringskeuze. Het tot in detail regelen van die toeslag, zou anders veel meer kosten geven. Dat het ontvangen mogelijk is, is omdat dat veel goedkoper is dan een heel systeem op te tuigen dat na 8 maanden van controles en een onderzoek van ¤800 per aanvraag, iemand dan ¤800 toekent.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 16 oktober 2022 @ 21:35:00 #149
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206345134
quote:
84s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 19:12 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb mijn jaarafrekening binnen. Ik krijg bijna 850 ekkies terug :D Ook heb ik een nieuw termijnbedrag gekregen voor mijn variabele tarief: ¤23.

Vattenfall _O_ _O_ _O_
Dus je had teveel betaald }:|
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_206345315
quote:
84s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 19:12 schreef Starhopper het volgende:

Vattenfall _O_ _O_ _O_
Lekker _O_
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')