Mee eens anderzijds is het absurd om dat soort luxe gesubsidieerd open te houden.quote:Op zondag 16 oktober 2022 21:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hooguit tientallen miljoenen, stelt macro geen reet voor.
Das sowieso lastig, zou bijvoorbeeld een MC donalds franchise er onder moeten vallen, of een oliebollenkraam?quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens anderzijds is het absurd om dat soort luxe gesubsidieerd open te houden.
Zelfde geldt voor terrasverwarmers. Subsidie ontvangen is zorgen dat die dingen uitblijven.
Zijn die nodeloos de buitenlucht aan het verwarmen?quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das sowieso lastig, zou bijvoorbeeld een MC donalds franchise er onder moeten vallen, of een oliebollenkraam?
Nee.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zijn die nodeloos de buitenlucht aan het verwarmen?
Gaan gewoon terug naar de wat meer behapbaarder prijzenquote:Op maandag 17 oktober 2022 19:08 schreef Van_Poppel het volgende:
Gasprijs is vandaag gecrasht naar ¤123 / MWh
https://www.theice.com/pr(...)ata?marketId=5439161
Maar bij gas is het niet zoals bij benzine, waarbij als de benzineprijs stijgt of daalt dat de benzine in jouw tank ook in waarde mee gaat. Gas koopt men groot in voor een bepaalde prijs. Daardoor verwacht ik dat de hoge gasprijs nog een tijdje blijft naijlen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:51 schreef Ivo1985 het volgende:
Nog even wat aanhoudend zacht weer en het prijsplafond wordt overbodig.
Dat verschilt nogal per energieleverancier. Als je kiest voor dynamische tarieven betaal je morgen al minder voor je energie wanneer vandaag de marktprijzen dalen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Maar bij gas is het niet zoals bij benzine, waarbij als de benzineprijs stijgt of daalt dat de benzine in jouw tank ook in waarde mee gaat. Gas koopt men groot in voor een bepaalde prijs. Daardoor verwacht ik dat de hoge gasprijs nog een tijdje blijft naijlen.
Komt dat doordat de voorraden gevuld zijn? En zal die prijs van de winter weer gaan stijgen?quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:08 schreef Van_Poppel het volgende:
Gasprijs is vandaag gecrasht naar ¤123 / MWh
https://www.theice.com/pr(...)ata?marketId=5439161
Of het wordt een prijsbodem.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:51 schreef Ivo1985 het volgende:
Nog even wat aanhoudend zacht weer en het prijsplafond wordt overbodig.
Ik wil inzichtelijk hebben voor welke prijs mijn leverancier heeft ingekocht. Laatste twee keer dat ik contact met ze had over een stijgend termijnbedrag was het beide keren dat ze helaas op de piek hadden ingekocht.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat verschilt nogal per energieleverancier. Als je kiest voor dynamische tarieven betaal je morgen al minder voor je energie wanneer vandaag de marktprijzen dalen.
Dat Duitsland de kenrcentrales open houd zal ook wel helpenquote:Op maandag 17 oktober 2022 22:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Komt dat doordat de voorraden gevuld zijn? En zal die prijs van de winter weer gaan stijgen?
Eigenlijk is raar.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:18 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Ik wil inzichtelijk hebben voor welke prijs mijn leverancier heeft ingekocht. Laatste twee keer dat ik contact met ze had over een stijgend termijnbedrag was het beide keren dat ze helaas op de piek hadden ingekocht.
Als dat bij de grote partijen gebeurt, dan kunnen kleinere energieleveranciers die niet vooraf grote hoeveelheden gas hebben ingekocht gouden bergen verdienen door wel een prijs te gaan hanteren die onder het prijsplafond ligt.quote:
Een deel gewoon bij je buurman met zonnepanelen voor 9ct/kWh.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:18 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Ik wil inzichtelijk hebben voor welke prijs mijn leverancier heeft ingekocht. Laatste twee keer dat ik contact met ze had over een stijgend termijnbedrag was het beide keren dat ze helaas op de piek hadden ingekocht.
Nou ja, de olieprijzen zijn al weer iets van 6-7% gedaald in een week, maar de prijzen aan de pomp stijgen gewoon verder. Diesel 20 cent duurder in 2 weken. Idioterie.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Maar bij gas is het niet zoals bij benzine, waarbij als de benzineprijs stijgt of daalt dat de benzine in jouw tank ook in waarde mee gaat. Gas koopt men groot in voor een bepaalde prijs. Daardoor verwacht ik dat de hoge gasprijs nog een tijdje blijft naijlen.
olieprijzen zijn (ook) gekoppeld aan de dollarkoers. Olievaten mogen namelijk alleen in dollars worden afgerekend. Hierdoor stijgen de olieprijzen in Europa, de euro is in verhouding met de dollar in waarde gedaald.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 18:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, de olieprijzen zijn al weer iets van 6-7% gedaald in een week, maar de prijzen aan de pomp stijgen gewoon verder. Diesel 20 cent duurder in 2 weken. Idioterie.
Waarom denk jij dat ze al weken roepen dat de voorraden zijn gevuld?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 07:32 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Eigenlijk is raar.
Als een bakker 10 ton bloem vooraf inkoopt voor een veel te hoge prijs en de bakker verderop koopt bloem per week (of op een goedkoper moment) en die heeft nu een veel lagere prijs.
De bakker met het dure bloem gaat zijn te dure brood toch goedkoper aanbieden, anders komt ie er niet vanaf.
Die concurrentie ontbreekt gewoon tussen de grote energie bedrijven.
En nu zijn de prijzen relatief laag. Is er werkelijk geen EB die juist nu is aan het inkopen? ELke leek die een beetje signalen in de gaten hield zag de prijzen al dalen.
Eneco is wel prijzig inderdaadquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:50 schreef BatWayne het volgende:
Godverdomme waar is de echte prijsverlaging Eneco
Eneco is altijd tyfusduur geweest. Ik snap werkelijk niet dat die nog klanten over hebben. Zelfs als er een lekker wijf langskomt om je een abonnement aan te smeren en je na het tekenen haar een goede veeg mag geven niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:51 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Eneco is wel prijzig inderdaad
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 21:09 schreef Alpha0 het volgende:
https://nos.nl/l/2448926
Zou dit helpen? De hoeveelheid gas die je inkoopt blijft immers gelijk, of je nu gezamenlijk inkoopt of ieder voor zich.
Italiëquote:"Europese leiders praten al sinds het begin van de oorlog in Oekraïne over de hoge energieprijzen. Ze vrezen sociale onrust onder burgers die hun rekeningen niet meer kunnen betalen. Afgelopen weken waren voornamelijk de zuidelijke lidstaten boos op Duitsland en Nederland. Die landen kwamen met maatregelen om hun eigen burgers en bedrijven te compenseren. Duitsland besteedt hier de komende jaren meer dan 300 miljard euro aan.
"Onder meer Italië vond dat oneerlijk. Dat land zegt het geld niet te hebben om zijn eigen inwoners op zo'n manier te compenseren en vraagt meer Europese solidariteit. De discussie duurt al maanden en de voorstellen van vandaag moeten nog altijd verder worden uitgewerkt. Dat toont aan hoe politiek gevoelig het allemaal ligt. De leiders zullen er nog een hele kluif aan hebben om om het eens te worden."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |