Wablief?quote:Op donderdag 9 februari 2023 06:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als NATO toegeeft dat het van die pijpen af wilden en daarom dit gedaan heeft dan MOET rusland regeren ,want dat is een oorlogsdaad
Nou ja de verslaving van de EU van het Russische gas is van de baan, voor eeuwig en altijdquote:Op donderdag 9 februari 2023 06:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wablief?
Wat heeft nato te beslissen over olieleidingen?
Verder zou iedere claim dat dit een "Nato operatie" zijn al betekenen dat dit op hoog politiek niveau tussen landen besproken moest zijn...
Als je dat geloofwaardig vind begrijp je dus weinig van covert operaties, omdat zoiets dan nooit geheim kan blijven.
Alles leuk en aardig, maar _als_ je al je best wil doen een narratief te verspreiden dat een westerse speler hiervoor verantwoordelijk kan zijn, moet dat een solistische operatie zijn vanuit een enkel land..
'samenwerking' bij covert operaties is vaak een garantie dat niks geheimblijft en vergroot de kans op mislukking.
Exact om deze reden heeft de duitse geheime dienst relatief snel vastgesteld dat de verantwoordelijke een grote Staats-akteur moet zijn:
Dat laat maar een klein aantal spelers toe, er zijn maar een paar geheime diensten die zo in het geheim kunnen opereren (USA, Rusland, eventueel Iraanse of Syrische geheime diensten of Mossad/Shin Bet, maar de laatsten lijken geen enkel motief te hebben)
Rusland moet helemaal niks. Toen er doden vielen door Russische sabotage van munitiedepots binnen de NATO hebben we de noeks ook niet laten vliegen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 06:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als NATO toegeeft dat het van die pijpen af wilden en daarom dit gedaan heeft dan MOET rusland regeren ,want dat is een oorlogsdaad
En Rusland heeft langs alle propaganda kanalen laten weten dat ze ons een koude winter proberen te geven. Na de ontploffing steeg de gasprijs naar recordhoogte. Maar die hebben bij extreem rechts niet de schijn tegen hoor.quote:Op maandag 6 februari 2023 16:54 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Volgens mij is hier helemaal niemand blij.
Dat ze nog geen bewijs hebben , wil nog steeds niet zeggen dat ze het niet gedaan kunnen hebben , net zozeer dat Biden gezegd heeft dat hij er voor zal zorgen dat er geen Nord stream meer zou zijn , zegt ook niet gelijk dat de Amerikanen het gedaan hebben. Alhoewel dat je met dit soort uitspraken wel de schijn tegen je hebt
Rusland heeft met haar debiele oorlog al miljarden van haar eigen investeringen op laten blazen, dus zo absurd is het niet. En als LNG goedkoop ging worden dan had Biden nog minder reden om al zijn bondgenootschappen op te blazen als ooit uitkomt dat het de VS is.quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:09 schreef michaelmoore het volgende:
Dat Rusland de definitieve vernietiging van haar miljarden investering zelf gedaan heeft , lijkt me een absurde veronderstelling
https://www.cleanenergywi(...)ectly%20to%20Germany.
LNG gas blijft maar goedkoper worden , tot groot verdriet van Poetin en LNG transport schepen blijven maar steeds duurder worden
https://finance.yahoo.com/quote/NG=F?p=NG=F&.tsrc=fin-srch
Gas moet Rusland nu met hele dure schepen transporteren om de zuid en het teveel aan gas affakkelen, het klimaat is hier de grote verliezer
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 februari 2023 06:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou ja de Russische gasverslaving van de EU is van de baan, voor eeuwig en altijd
Wat probeer je nou te zeggen , niemand die weet wie het gedaan heeft.quote:Op donderdag 9 februari 2023 06:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En Rusland heeft langs alle propaganda kanalen laten weten dat ze ons een koude winter proberen te geven. Na de ontploffing steeg de gasprijs naar recordhoogte. Maar die hebben bij extreem rechts niet de schijn tegen hoor.
Weet je wie er ook in de 80 is?quote:Op woensdag 8 februari 2023 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ twitter ]
Seymour Hersh schreef dat, die man is halverwege de 80 en is al een tijdje aan het wauwelen...
[..]
Klopt. Allemaal opgezet door de jihadisten en hun westerse sponsors.quote:and disputed the claim that the Assad regime used chemical weapons on civilians in the Syrian Civil War.
Uhu...quote:Op donderdag 9 februari 2023 12:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt. Allemaal opgezet door de jihadisten en hun westerse sponsors.
Ga hier maar eens even voor zitten https://thegrayzone.com/2023/02/03/opcw-smoking-gun-backfires/
NOSquote:OPCW: Assad achter gifgasaanval Douma die 43 levens eiste
Het Syrische leger zit achter de aanval met gifgas op de voorstad Douma, vlakbij Damascus, in 2018. Dat heeft de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (OPCW) bekendgemaakt na jaren onderzoek. Bij de aanval met het giftige chloorgas vielen 43 doden, vooral burgers.
Tot nu toe was er nog onduidelijkheid over de toedracht, ook omdat Syrië de OPCW-onderzoekers niet toeliet tot de plek van de aanval. De regering van president Assad heeft eerder de indruk proberen te wekken dat de aanval in scene was gezet door rebellen, die Douma op dat moment in handen hadden. Daarbij zouden de rebellen doden vanaf andere plekken naar Douma hebben verplaatst, om Assad de schuld te kunnen geven van een niet-bestaande aanval. Deskundigen noemden die uitleg direct al bijzonder onwaarschijnlijk.
Twee gele containers op woongebouwen
Op basis van tientallen gesprekken met getuigen en onderzoek van urine- en bloedwaarden van overlevenden concludeert de OPCW ook dat de uitleg van Assad niet kan kloppen. De aanval is uitgevoerd door de Syrische luchtmacht, zeggen de onderzoekers: tenminste één Mig-helikopter van de Syrische elite-eenheid 'Tijgermacht' heeft twee gele containers met chloorgas op appartementengebouwen in Douma gegooid. Daarbij vielen ten minste 43 doden en tientallen gewonden.
De OPCW houdt formeel een slag om de arm door te zeggen dat het "een redelijke grond heeft om aan te nemen" dat Assad achter de aanval zit, maar stelt dat er in de praktijk geen twijfel meer is. "Het is nu aan de internationale gemeenschap om actie te ondernemen", zegt OPCW-topman Fernando Arias in een toelichting. "Het gebruik van chemische wapens is onacceptabel en een overtreding van de internationale rechtsorde."
Rusland blokkeert vervolging
Syrië heeft altijd ontkend achter gifgas-aanvallen te zitten, ook al heeft de OPCW al vaker geconcludeerd dat het land die heeft uitgevoerd: eerder vielen er gewonden bij aanvallen met sarin en chloorgas op gebied in handen van rebellen in Al-Lataminah (2017) en Saraqeb (2018). Het land is hier nog niet voor vervolgd: in de VN-Veiligheidsraad houdt Rusland alle pogingen tegen om een onderzoek te laten openen door het Internationaal Strafhof. Net als de OPCW is die organisatie gevestigd in Den Haag.
De burgeroorlog Syrië duurt al ruim een decennium, en heeft tot nu toe honderdduizenden levens geëist. Ongeveer de helft van de bevolking (23 miljoen mensen) is op de vlucht geslagen, in het binnenland of naar het buitenland.
En wie is dat dan?quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:51 schreef Red_85 het volgende:
In dit soort gevallen moet je je afvragen 'wie heeft hier het grootste voordeel van?'.
quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:27 schreef Dusthor92 het volgende:
Ik spreek dagelijks een hoop Amerikanen, en zelfs de Yanks geloven dat de Yanks het gedaan hebben.
Maar nee hoor, als je er hier over begint bent je direct extreem rechts.
Zielige users hier
Werkelijk niemand zou het verbazen als de VS het gedaan zou hebben. Het zou amper nieuwswaardig zijn, zo erg ligt het in de lijn der verwachtingen. De VS heeft shit op z'n kerfstok die vele malen erger is.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:27 schreef Dusthor92 het volgende:
Ik spreek dagelijks een hoop Amerikanen, en zelfs de Yanks geloven dat de Yanks het gedaan hebben.
Maar nee hoor, als je er hier over begint bent je direct extreem rechts.
Zielige users hier
Ik denk er ook zo over, maar lees dit topic maar eens terug. Je bent wappie of extreem rechts als je deze mening uit.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:53 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Werkelijk niemand zou het verbazen als de VS het gedaan zou hebben. Het zou amper nieuwswaardig zijn, zo erg ligt het in de lijn der verwachtingen. De VS heeft shit op z'n kerfstok die vele malen erger is.
Rusland. Zo speel je de VS en Europe tegen elkaar uit.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:51 schreef Red_85 het volgende:
In dit soort gevallen moet je je afvragen 'wie heeft hier het grootste voordeel van?'.
quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:02 schreef Dusthor92 het volgende:
Ik denk er ook zo over, maar lees dit topic maar eens terug. Je bent wappie of extreem rechts als je deze mening uit.
Het is nog net geen digitaal vuurpeloton
En wat voor voordeel zou de VS hier precies uitgehaald hebben? En de VS kan dit natuurlijk ongemerkt doen in de achtertuin van europa..quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:53 schreef TigerXtrm het volgende:
Werkelijk niemand zou het verbazen als de VS het gedaan zou hebben. Het zou amper nieuwswaardig zijn, zo erg ligt het in de lijn der verwachtingen. De VS heeft shit op z'n kerfstok die vele malen erger is.
Het is echt al meerdere keren uitgelegd waarom het scenario niet zo borderline zwart-wit hoeft te zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
En wat voor voordeel zou de VS hier precies uitgehaald hebben? En de VS kan dit natuurlijk ongemerkt doen in de achtertuin van europa..
Ongemerkt misschien niet, maar wel met volledige samenwerking van een Europese partner, zoals een Noorwegen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
En wat voor voordeel zou de VS hier precies uitgehaald hebben? En de VS kan dit natuurlijk ongemerkt doen in de achtertuin van europa..
Dat mag, maar alle uitleg die hier gegeven is in deze reeks is ongeveer het niveau #BNW... Maar goed, complottheorieën doen het altijd wel goed hier.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:45 schreef Dusthor92 het volgende:
Het is echt al meerdere keren uitgelegd waarom het scenario niet zo borderline zwart-wit hoeft te zijn.
En met alle respect voor jouw kennis met betrekking tot defensie, maar als ik de vraag “welk voordeel de VS eruit gehaald zou hebben” voor je moet beantwoorden, dan heb ik er eigenlijk al ff geen zin in nu.
Dan zijn we er toch?quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:50 schreef Hathor het volgende:
Ongemerkt misschien niet, maar wel met volledige samenwerking van een Europese partner, zoals een Noorwegen.
Ja, als we zo beginnenquote:Op donderdag 9 februari 2023 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat mag, maar alle uitleg die hier gegeven is in deze reeks is ongeveer het niveau #BNW... Maar goed, complottheorieën doen het altijd wel goed hier.
Je kunt je de moeite besparen want je gaat mij toch niet overtuigen dat de VS dit gedaan zou hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:05 schreef Dusthor92 het volgende:
Ja, als we zo beginnen
Help me morgen even herinneren als het onderwerp je écht oprecht interesseert. Dan heb ik wel tijd
De VS hebben dit toch duidelijk wel gedaan, samen met wat navo landen uit Europa? Dat geven ze nu zo’n beetje wel toe.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je kunt je de moeite besparen want je gaat mij toch niet overtuigen dat de VS dit gedaan zou hebben.
Zegt genoegquote:Op donderdag 9 februari 2023 20:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je kunt je de moeite besparen want je gaat mij toch niet overtuigen dat de VS dit gedaan zou hebben.
Kennis...quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:15 schreef Dusthor92 het volgende:
Zegt genoegMaar bedankt voor je oprechtheid dat ik niet voor Jan Lul mn kennis uiteenzet
Ik doe pas 5 en een half jaar onderzoek naar de aardgasmarkt en de geopolitieke betrekkingen die daarbij komen kijken. Ik doe investeringen op basis van die vergaarde kennisquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |