Yaroslavl? lijkt me sterk, Dat ligt honderden kilometers boven Moskou.quote:
Ik aan een Braziliaanse langlaufsterquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik moet bij president Duda altijd hier aan denken:
Ja dat is wel apart. Lijkt me overigens ook niet zo handig om maar een beetje lukraak terug te gaan schieten op steden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:10 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Yaroslavl? lijkt me sterk, Dat ligt honderden kilometers boven Moskou.
Die Chinese kopie was Spot met een zwarte kous er om heen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is Spot, van Boston Dynamics.
Of waarschijnlijker, een Chinese kopie daarvan.
Ik beschrijf alleen wat ik denk dat gaat gebeuren als Poetin Oekrane de oorlog verklaart.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze kunnen niet eens genoeg mensen krijgen om een land als Ukr. in te nemen, ik denk dat als de NAVO 3 keer gas geeft ze in een week totaal zijn weggevaagd, wat dacht je als de Amerikaanse Luchtmacht er even volledig over heen denderd........
https://www.google.com/se(...)mics+robot+dog+pricequote:Op maandag 10 oktober 2022 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die Chinese kopie was Spot met een zwarte kous er om heen.
Heb jij daar ook last van? Ik heb het niet over M113.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leercurve voor het besturen van een m113 is juist zeer laag?
En de M113 is geen IFV, moet je ook inderdaad niet gebruiken om mee aan te vallen.
Met een Russische vrachtwagen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Yaroslavl ligt toch ver voorbij Moskou nog? ..... Hoe zouden hun raketten daar komen?
Ik denk dat hij al in de hoogste versnelling zit. Een officile oorlogsverklaring zal denk ik weinig toevoegen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:12 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik beschrijf alleen wat ik denk dat gaat gebeuren als Poetin Oekrane de oorlog verklaart.
Ik heb hem in echt gezien in Amsterdam, waren geloof ik promo aan opnemen, ging wel om de niet millitaire versie.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is Spot, van Boston Dynamics.
Of waarschijnlijker, een Chinese kopie daarvan.
Is 1 twitteraccount die dat meldt zonder bronvermelding. Betrouwbaarheid dus met een flinke korrel zout nemen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Yaroslavl ligt toch ver voorbij Moskou nog? ..... Hoe zouden hun raketten daar komen?
YPR is een variant van?quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb jij daar ook last van? Ik heb het niet over M113.
Wel machtig spul, die robots van BD 👌quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb hem in echt gezien in Amsterdam, waren geloof ik promo aan opnemen, ging wel om de niet millitaire versie.
Ten NO van Moskou. Ik geloof hier ook vrij weinig van.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Daar is ook geen militaire versie van. Boston Dynamics wil absoluut niet dat deze gebruikt worden voor militaire doeleinden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb hem in echt gezien in Amsterdam, waren geloof ik promo aan opnemen, ging wel om de niet millitaire versie.
De YPR 765 is de YPR 765quote:
Die gast geeft vaker fakenewsquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:10 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Yaroslavl? lijkt me sterk, Dat ligt honderden kilometers boven Moskou.
Ik hieraan:quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik moet bij president Duda altijd hier aan denken:
Wel een doorontwikkeling. De basis was een M113.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De YPR 765 is de YPR 765
[ afbeelding ]
Kan ollongren alle Russen in Nederland of deporteren of interneren. Appeltje eitje.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als je in de situatie komt dat Poetin Oekrane de oorlog verklaart, dan is te verwachten dat hij gelijk ook de gedeeltelijke mobilisatie vervangt door een volledige mobilisatie. Dat zijn 2 miljoen militairen. Dan krijgen ze het aan de oostgrens van de EU wel wat warmer dan ze het nu al hebben. Dus dan is de reactie van de NAVO en EU om meer Westerse troepen naar de oostgrens te sturen voor bescherming, waardoor er in Nederland minder militairen beschikbaar zijn voor beveiliging en bewaking. Terwijl de noodzaak voor meer beveiliging en bewaking fors toeneemt, zeker als Rusland het combineert met meer sabotageacties binnen Europa. Ollongren zal dan moeten kijken hoe ze daar een tijdelijke oplossing voor kan bedenken.
Aan het begin van de winter, 2 miljoen man zonder uitrusting neerzetten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:01 schreef Jojoke het volgende:
Als je in de situatie komt dat Poetin Oekrane de oorlog verklaart, dan is te verwachten dat hij gelijk ook de gedeeltelijke mobilisatie vervangt door een volledige mobilisatie. Dat zijn 2 miljoen militairen. Dan krijgen ze het aan de oostgrens van de EU wel wat warmer dan ze het nu al hebben.
Dat had destijds al moeten gebeuren na de Krim en MH17.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Kan ollongren alle Russen in Nederland of deporteren of interneren. Appeltje eitje.
Alsof het Kremlin daar iets om geeft..quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:20 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Aan het begin van de winter, 2 miljoen man zonder uitrusting neerzetten.
Ik denk dat de EU de enigste is die het in dat geval warm zal hebben iddPaar weekjes warme soep bunkeren en het probleem lost zichzelf op.
Oh ik dacht dat die ook een millitaire versie hadden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar is ook geen militaire versie van. Boston Dynamics wil absoluut niet dat deze gebruikt worden voor militaire doeleinden.
P-p-p-p-p-pangquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:20 schreef Cheeseburgert het volgende:
Mijn punt blijft staan. NL stuurt YPR765 naar Ukraine. Experts zeggen dat ze niet op het front gebruikt worden NADAT er filmpjes waren van YPRen op het front. Sterker nog, NADAT we hebben gezien dat Ukrainers gewoon met burgervoertuigen over het front crossen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wel een doorontwikkeling. De basis was een M113.
Die gasten vriezen vanzelf wel dood in de loopgraven inderdaadquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:20 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik denk dat de EU de enigste is die het in dat geval warm zal hebben iddPaar weekjes warme soep bunkeren en het probleem lost zichzelf op.
Totdat Uncle Sam zegt: we hebben jullie nu genoeg subsidie gegeven, nu is het tijd om te leveren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar is ook geen militaire versie van. Boston Dynamics wil absoluut niet dat deze gebruikt worden voor militaire doeleinden.
De meeste Russen die in Nederland leven zijn gewoon mensen zoals jij en ik, en die doen hier gewoon normaal hun werk en hebben weinig op met Putin.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Kan ollongren alle Russen in Nederland of deporteren of interneren. Appeltje eitje.
Dat gaat niet gebeuren. De Russische militaire top weet dat dat een heilloze weg is, aantallen soldaten waren in WO2 doorslaggevend, dat is nu niet meer zo. Als Pudding zoiets zou doen wordt 'ie omgelegd lijkt me.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als je in de situatie komt dat Poetin Oekrane de oorlog verklaart, dan is te verwachten dat hij gelijk ook de gedeeltelijke mobilisatie vervangt door een volledige mobilisatie. Dat zijn 2 miljoen militairen. Dan krijgen ze het aan de oostgrens van de EU wel wat warmer dan ze het nu al hebben. Dus dan is de reactie van de NAVO en EU om meer Westerse troepen naar de oostgrens te sturen voor bescherming, waardoor er in Nederland minder militairen beschikbaar zijn voor beveiliging en bewaking. Terwijl de noodzaak voor meer beveiliging en bewaking fors toeneemt, zeker als Rusland het combineert met meer sabotageacties binnen Europa. Ollongren zal dan moeten kijken hoe ze daar een tijdelijke oplossing voor kan bedenken.
Je zou denken dat men uit het verleden zou leren (Napoleon, Hitler) maar nee Putler gaat gewoon dezelfde fout maken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:20 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Sommige Russen zullen juichen, maar een groot deel zal wel meer haat krijgen tegen Putin.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zullen ze niet staan te juichen nu? Hij grijpt nu eindelijk keihard in. Ze zijn niet tegen de oorlog maar tegen het slappe ingrijpen.
Boston Dynamics is nu Zuid-Koreaans dus amerikaanse subsidie krijgen lijkt me sterk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Totdat Uncle Sam zegt: we hebben jullie nu genoeg subsidie gegeven, nu is het tijd om te leveren.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:08 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Eerst maar even op bevestiging wachten....
Yaroslavl ligt ten oosten van Moscow. Lijkt me sterk dat ze dat beschietenquote:ZSU strikes Russian cities Bryansk, Kursk, Belgorod and Yaroslavl in response to Russian missile attack on Kyiv.
Laten wij (het westen) dan ook niet dezelfde fout maken en onze verdediging eens op tijd in orde hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zou denken dat men uit het verleden zou leren (Napoleon, Hitler) maar nee Putler gaat gewoon dezelfde fout maken.
Ik doelde eigenlijk op wapens op die dingen. Er zijn wel militaire versies inderdaad, in Oekrane worden militaire spots ingezet voor het opruimen van mijnen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat die ook een millitaire versie hadden.
Tja, de geschiedenis leert, dat mensen niks leren van de geschiedenis.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zou denken dat men uit het verleden zou leren (Napoleon, Hitler) maar nee Putler gaat gewoon dezelfde fout maken.
Neehoor. Niet anders dan dat de VS vinger in de pap heeft mbt Iron Dome/Beam, dat noorse NASAMS ook een joint venture product is enzovoort.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Boston Dynamics is nu Zuid-Koreaans dus amerikaanse subsidie krijgen lijkt me sterk.
Was dan ook geen voltreffer, als je het filmpje langzaam afspeelt zie je dat de explosie naast/onder de brug begint.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:16 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Deze brug lijkt dan weer niet in te storten. Verschil moet er zijn.
Lijkt me sterk. BD is al vele jaren niet Amerikaans meer. Was eerst Japans, nu dus Koreaans.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor. Niet anders dan dat de VS vinger in de pap heeft mbt Iron Dome/Beam, dat noorse NASAMS ook een joint venture product is enzovoort.
Niet voor de Russen. Het US lend-lease program was doorslaggevend.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:23 schreef TweedeKlum het volgende:
aantallen soldaten waren in WO2 doorslaggevend
Aangezien we berhaupt nog nooit een commercieel product van die gasten hebben gezien, drijven ze dus helemaal op subsidie.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. BD is al vele jaren niet Amerikaans meer. Was eerst Japans, nu dus Koreaans.
Denk dat de VS hun eigen dingen ontwikkelingen onder een nieuw DARPA programma.
Spot is te koop.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Aangezien we berhaupt nog nooit een commercieel product van die gasten hebben gezien, drijven ze dus helemaal op subsidie.
En dat defensie industrie sinds zojuist blijkbaar sec bij de s'landsgrenzen ophoud, is nieuw voor me. Ondanks dat ik pagina's kan vullen met voorbeelden waar dat beslist niet het geval is.
Spot is commercieel hoor. Er zijn heel veel bedrijven die hem gebruiken. voor bijvoorbeeld inspecties.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Aangezien we berhaupt nog nooit een commercieel product van die gasten hebben gezien, drijven ze dus helemaal op subsidie.
En dat defensie industrie sinds zojuist blijkbaar sec bij de s'landsgrenzen ophoud, is nieuw voor me. Ondanks dat ik pagina's kan vullen met voorbeelden waar dat beslist niet het geval is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |