abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206327794
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:53 schreef ZarB het volgende:
Wij werken sinds 3 jaar ofzo met one drive. Ik vind het enorm handig dat je bestanden kunt delen en er dan met anderen in kunt werken en je altijd het meest recente bestand onder de goede naam hebt. De meeste collega's kijken alsof ik ze vraag om pi tot 20 cijfers achter de komma op te noemen als ik vraag om via one drive te werken.

Met als gevolg dat sommige wel 20 keer aangepaste documenten via de mail gaan versturen en je dus bestandx_goed.docx bestandx_goedaangepast.docx bestandx_goedaangepast2.docx bestand_goedDEFINITIEF.docx binnenkrijgt. FuckinG hopeloos.
Dat snap ik ook niet. Het kost uiteindelijk alleen maar meer tijd.

Ik wil juist van OneDrive af trouwens en probeer mensen in Teams te krijgen. Maar het helpt niet dat we geen beheerder hebben en de persoon met beheerrechten niets anders doet dan nieuwe mappen en kanalen aanmaken. Teams is daardoor een doolhof en begrijpelijkerwijs maken mensen er dan liever geen gebruik van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206327862
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 07:39 schreef Bugno3 het volgende:
Heb niet alles gelezen, want na de zoveelste Excel-expert hier die in de illusie leeft dat zijn kut-spreadsheet wél iets bijdraagt ben ik er wel klaar mee :')

Die Excels hè, ooit bij nagedacht dat het bedrijf ook zonder gewoon doorloopt? Daarnaast krijg ik kromme tenen van alle mega-georganiseerde types hier. Lijkt me echt verschrikkelijk om mee om te gaan.

Kortom, ik ben waarschijnlijk de collega waar jullie je allemaal aan storen.
Voor sommige dingen is Excel wel handig. Goed, ik heb een bedrijf met een beperkt aantal werknemers en zonder tig management-lagen. Dan wil je veel minder weten dan wanneer die lagen er wel zijn, omdat elke laag van alles wil weten. En voor je het weet zitten mensen dan van alles in Excel-sheets bij te houden.

Omzet en een paar dingetjes die daar direct verband mee houden, komen in Excel terecht, omdat de administratie bedoeld is voor de financiële verantwoording en te weinig inzicht geeft. Rapportages van de klanten hebben allemaal hun eigen opzet e.d.. Dat wil je dan wel in één sheet hebben.

Grotendeels is dat inmiddels geautomatiseerd. Dat zou bij een groot bedrijf ook al niet snel gebeuren, omdat dan iedereen zich er mee moet bemoeien, je met IT-projectplanningen te maken krijgt, mensen die vinden dat het niet tot de doelarchitectuur behoort, dat de leverancier geen preferred supplier is... Dat heb ik allemaal niet. Als er iets nodig is, dan kijk ik of de prijs het me waard is. Zo ja, dan worden er zaken gedaan.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:28:01 #128
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_206328726
quote:
Heb niet alles gelezen, want na de zoveelste Excel-expert hier die in de illusie leeft dat zijn kut-spreadsheet wél iets bijdraagt ben ik er wel klaar mee :')

Die Excels hè, ooit bij nagedacht dat het bedrijf ook zonder gewoon doorloopt? Daarnaast krijg ik kromme tenen van alle mega-georganiseerde types hier. Lijkt me echt verschrikkelijk om mee om te gaan.

ik stoor mij nu al aan je
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:42:06 #129
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_206328853
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

Maar die plek wordt alleen gebruikt voor excel bestandjes die als aanmeldingslijst voor iets dienen *O* Dan komt er een mail met link… en kun je je dus de eerste uren niet aanmelden omdat 80 man zich op dat ene document storten. En de eerste vergeet al-tijd om het weer dicht te zetten.
Ja, of dat is dan een verwijzing naar een lokatie in Teams waar niet iedereen rechten heeft, dus dan krijg je ook weer replies van iedereen op die mail dat ze er niet bij kunnen. :')
Gelukkig kun je dan ook klikken op 'Ik wil toegang'

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 15-10-2022 12:06:24 ]
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:55:10 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206328978
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:42 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
Ja, of dat is dan een verwijzing naar een lokatie in Teams waar niet iedereen rechten heeft, dus dan krijg je ook weer replies van iedereen op die mail dat ze er niet bij kunnen. :')
Gelukkig kun je dan ook klikken op 'Ik wil toegang'

Je moet ook paar goeie mensen hebben die verantwoordelijk zijn voor documentmanagement. Enorm waardevol zodat de inhoudsmensen hun werk beter kunnen doen en kunnen samenwerken
Daarin investeren is snel terugverdiend in informatieintensieve organisaties
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206329171
quote:

Excel gebruik ik zeer vaak en zonder kan ik mijn functie niet goed uitvoeren, maar verder ben ik net als jij denk ik. Meer dan 4000 mails in m'n inbox, m'n My Documents is gewoon een lijst documenten zonder enige mappenstructuur, ik heb inderdaad veel bestanden op m'n desktop (bestanden die ik moet uploaden bij mails, het sleept zo makkelijk vanaf m'n desktop, daarna ben ik te lui om ze weer te verwijderen :+)....

Overigens werken wij vooral vanaf een gedeelde schijf, daar is wel een mappenstructuur en daar hou ik me wel aan uiteraard.
pi_206329248
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:16 schreef Erasmus het volgende:
Een beetje gulden middenweg tussen even snel aanspreken op kantoor IRL en het andere uiterste: een hele e-mail moeten schrijven. Veel efficiënter imo.
Slack 🔥🔥🔥 is inderdaad 😁heel erg handig 💗, vooral 💡 als een collega 🥰 alle emoticons 🙈 heeft gevonden 🤪🏆🚀.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:27:53 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206329282
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 12:25 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Slack 🔥🔥🔥 is inderdaad 😁heel erg handig 💗, vooral 💡 als een collega 🥰 alle emoticons 🙈 heeft gevonden 🤪🏆🚀.
Gifjes en smileys in Teams zijn fantastisch om domme tekstberichten nog beetje schwung te geven :P
pi_206329289
quote:

Je zou bijna denken dat je op Tweakers zit :'(
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206329292
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 12:27 schreef Molo het volgende:

[..]
Gifjes en smileys in Teams zijn fantastisch om domme tekstberichten nog beetje schwung te geven :P
‘Geniet, maar smile met mate’
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:31:37 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206329321
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 12:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
‘Geniet, maar smile met mate’
Ik werk in een aantal teams, intern en extern. Met hele andere spelers, inhoud en dynamiek.
Ook de teksten én smileys en gifjes worden daar wel op natuurlijke wijze op aangepast :D
pi_206329389
quote:

[..]
Brb even de ogen uit mijn schedel lepelen
pi_206329478
quote:

[..]
Dat soort debielen moet je ook niet aannemen. Zoals elk programma werkt ook Slack op zich prima, maar hangt veel af van de mensen die je achter de knoppen hebt zitten.

Email werkt ook prima. Maar als je mensen hebt die om elke scheet mailen, veel mensen in de (b)cc knallen, via reply all overal op reageren, dan wordt het al snel heel vervelend.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:48:01 #139
338319 ZarB
Piña colada
pi_206330196
quote:

Ik ben georganiseerd waardoor ik overzicht heb over mijn eigen werk, waardoor ik niet de hele dag als een kip zonder kop achter feiten aan ren waar mijn patienten last van zouden kunnen krijgen. Wat de rest doet moeten ze zelf weten. Ik heb daar gelukkig niet heel veel last van als het mijn directe werk betreft. Daar heb ik mijn functie ook wel op uitgekozen. Maar ik verbaas me vooral over de ongeorganiseerde houding van sommige die dan wel klagen dat ze geen overzicht hebben, druk druk druk, hele dag stress. Dan kan een beetje organisatie van je werkbestanden al een hoop helpen. Als je werk inhoudelijk en qua werkdruk labiel is dan is het wel prettig om je zel stabiel te houden _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator zondag 16 oktober 2022 @ 10:26:27 #140
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_206337667
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Gek genoeg is de correlatie groot tussen bestanden op je desktop plempen, volstrekt ongeorganiseerd zijn en geen enkel overzicht hebben.
Ik vind mezelf de uitzondering op de regel :P Ik gebruik het als tijdelijke opslag als ik nog iets met bestand A of B moet, dan zet ik hem snel op m'n desktop. Omdat ik die verder toch niet gebruik, duurt het wel even voor ik deze opruim.

Zowel op Teams als Outlook heb ik een inbox-zero beleid en de rest van m'n bestanden staat in een heerlijke O+ mappenstructuur O+ die ik wel regelmatig gebruik, maar dat is dus niet van m'n desktop af te zien
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_206337701
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 10:26 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik vind mezelf de uitzondering op de regel :P Ik gebruik het als tijdelijke opslag als ik nog iets met bestand A of B moet, dan zet ik hem snel op m'n desktop. Omdat ik die verder toch niet gebruik, duurt het wel even voor ik deze opruim.

Zowel op Teams als Outlook heb ik een inbox-zero beleid en de rest van m'n bestanden staat in een heerlijke O+ mappenstructuur O+ die ik wel regelmatig gebruik, maar dat is dus niet van m'n desktop af te zien
Vooruit, dan verleen ik je clementie.
  zondag 16 oktober 2022 @ 10:55:35 #142
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_206337944
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 10:26 schreef Meke het volgende:

Of deze: gaat het over een kwestie van een maand terug, krijg je de vraag: "kun je de betreffende mail even opnieuw sturen, ik kan 'm niet terugvinden".
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_206337975
Ja hoi :W
Mijn desktop staat ook regelmatig vol. Daar sla ik zooi op waar andere mensen feedback op willen waar ik verder helemaal niks meer mee hoef. Dat wordt ook maar af en toe opgeruimd.

En... ik heb wel wat mapjes in mijn mail, maar de grote meerderheid staat gewoon in mijn inbox. De zoekfunctie werkt meer dan prima en ik vind altijd alles wat ik zoek, 9 van de 10 keer in de eerste poging. Sterker nog, de dingen in de mapjes zoek ik meestal ook op die manier terug.
Mijn meest georganiseerde collega waar iedereen altijd alles aan vraagt uit de verre geschiedenis, heeft zelfs geen enkele map in haar mail.
De vorm waarin je je organisatie giet, hoeft niet altijd gelijk te zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206337988
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 10:55 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
Of deze: gaat het over een kwestie van een maand terug, krijg je de vraag: "kun je de betreffende mail even opnieuw sturen, ik kan 'm niet terugvinden".
Ja. _O-
pi_206338062
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 11:01 schreef Vanyel het volgende:
Mijn desktop staat ook regelmatig vol. Daar sla ik zooi op waar andere mensen feedback op willen waar ik verder helemaal niks meer mee hoef. Dat wordt ook maar af en toe opgeruimd.

En... ik heb wel wat mapjes in mijn mail, maar de grote meerderheid staat gewoon in mijn inbox. De zoekfunctie werkt meer dan prima en ik vind altijd alles wat ik zoek, 9 van de 10 keer in de eerste poging. Sterker nog, de dingen in de mapjes zoek ik meestal ook op die manier terug.
Mijn meest georganiseerde collega waar iedereen altijd alles aan vraagt uit de verre geschiedenis, heeft zelfs geen enkele map in haar mail.
Uitzonderingen heb je altijd wel natuurlijk. Over het algemeen zullen mensen met een bomvolle desktop niet de meest georganiseerde mensen zijn.
pi_206338658
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 11:01 schreef Vanyel het volgende:

Het is wel vervelend als je van baan verandert. Ooit een collega die zou vertrekken op het hart gedrukt alle mails netjes op onze schijf te zetten, aangezien ik een deel van z'n projecten over moest nemen. Uiteindelijk heeft ie daarmee gewacht tot de allerlaatste dag van z'n dienstverband. Een vrijdag, waarop ik toevallig vrij was. Kom ik maandag op kantoor, zie ik één map met zo'n 15.000 ongesorteerde mails...
pi_206338679
Overigens is het andersom ook niet gezond. Mensen met een lege inbox en alles in mapjes gearchiveerd... dan heb je gewoon tijd te veel.

Geef zulke mensen maar eens een extra project.
pi_206338761
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 11:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja. _O-
Daar heb ik ook zo'n teringhekel aan.

Of mensen die mails versturen zonder enige herleidbare referentie, dus bij voorkeur alleen een printscreen erin en dan als subject "actie Modus" ofzo :'). Gek dat je nooit wat terug kan vinden :')
pi_206339763
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:44 schreef HSG het volgende:
Hebben jullie ook van die collega's die niet reageren op jouw mail of niets doen met een verzoek van jou terwijl jij andersom wel snel reageert op een vraag van hun?
Nee, want dan bel ik ze gewoon op of als ik op kantoor ben dan sta ik naast hun bureau
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_206339797
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:44 schreef HSG het volgende:
Hebben jullie ook van die collega's die niet reageren op jouw mail of niets doen met een verzoek van jou terwijl jij andersom wel snel reageert op een vraag van hun?
Ja, vroeger als loondienstslaaf had ik dat wel.

Nu niet. Want dan kom ik naar de zaak en spreek ik ze face to face aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')