Die zijn er helaas genoeg. Willen er niks mee te maken hebben. Gewoon schouders ophalen en doorgaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja maar die wachtwoordmanager vertrouwen ze dan weer niet.
Ik moet er ook altijd hard om lachen maar helaas zijn ze er nog steeds.quote:
Voor mij en m'n collega's is netjes met data omgaan een essentieel deel van ons werk. Schouders ophalen kan ik niet en wil ik niet. Ik blijf het belang ervan uitleggen, bied hulp aan en probeer het makkelijker te maken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Die zijn er helaas genoeg. Willen er niks mee te maken hebben. Gewoon schouders ophalen en doorgaan.
Same here. Laat staan dat alles GDPR (AVG) compliant moet zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor mij en m'n collega's is netjes met data omgaan een essentieel deel van ons werk. Schouders ophalen kan ik niet en wil ik niet. Ik blijf het belang ervan uitleggen, bied hulp aan en probeer het makkelijker te maken.
En wat als zij niet meewerken?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor mij en m'n collega's is netjes met data omgaan een essentieel deel van ons werk. Schouders ophalen kan ik niet en wil ik niet. Ik blijf het belang ervan uitleggen, bied hulp aan en probeer het makkelijker te maken.
Die keuze hebben ze in feite niet, alleen zit ikzelf niet in de positie om iets af te dwingen. En dat wil ik ook niet. Kill 'em with kindness is mijn motto.quote:
Totdat zo'n wachtwoord door dat soort geklungel in verkeerde handen komt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Die zijn er helaas genoeg. Willen er niks mee te maken hebben. Gewoon schouders ophalen en doorgaan.
Iemand gaat er wel een slippertje daardoor maken.quote:
Had je ook weer een Spuit Elf die met een Reply All aan de verzender duidelijk maakte dat er iets fout ging, waardoor die hele keten ontstond?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:45 schreef Rene het volgende:
Iemand deed een foutje met de email op het werk en stuurde iets naar élk bestaand emailadres. Daarop hebben 60 geiten ook iedereen weer gemaild. 1,5u lang de mailserver over de nek.
Mijn hemel. Denk vier keer na of je op de all replyknop drukt. Jezus.
Bij ons laatst ook. Collega X vraagt of iemand tijdelijk een bepaalde taak wil overnemen. Komen er binnen 10 minuten 6 reply to all reacties a la "oooh lijkt me superleuk, maar ik begin een uur later/zit dan nog in de auto/past niet in mijn agenda/laat ik de hond uit/ben met zwangerschapsverlof" etc etc.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:45 schreef Rene het volgende:
Iemand deed een foutje met de email op het werk en stuurde iets naar élk bestaand emailadres. Daarop hebben 60 geiten ook iedereen weer gemaild. 1,5u lang de mailserver over de nek.
Destijds deed iedereen dat 'n beetje als grap als iemand vergat z'n computer te vergrendelen als 'ie ging pauzeren, roken, printen, pissen, etc.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:45 schreef Rene het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat zo’n interne vraag ook prima in Slack/Teams/Hangouts had gekund ipv een e-mailquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:48 schreef ZarB het volgende:
[..]
Bij ons laatst ook. Collega X vraagt of iemand tijdelijk een bepaalde taak wil overnemen. Komen er binnen 10 minuten 6 reply to all reacties a la "oooh lijkt me superleuk, maar ik begin een uur later/zit dan nog in de auto/past niet in mijn agenda/laat ik de hond uit/ben met zwangerschapsverlof" etc etc.
Serieus mensen. Ze vroeg wie wél kon en dat hoeft niet naar ALL
Ah kijk, dat maakt de boel wat logischer.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:55 schreef ZarB het volgende:
Maar ik werk in de zorg en dat is natuurlijk nou net de plek waar zakelijk en efficient begrippen zijn waar vrijwel niemand van gehoord heeft.
Intern wordt alleen maar via de mail gecommuniceerd. Teams alleen voor video overleggen of een enkele keer een 1 op 1 chatbericht.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:54 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat zo’n interne vraag ook prima in Slack/Teams/Hangouts had gekund ipv een e-mail
Valt mee, hadden wij hier laatst ook via een verkeerde distributielijst een testmail verstuurd. Reply all was een fijne optie, ik had 848 mails in anderhalf uur. Toen heeft ICT er maar een eind aan gemaakt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:45 schreef Rene het volgende:
Moet wel zeggen dat ik nu in 1 van de meeste zakelijke teams werk vergeleken bij wat ik de afgelopen jaren had. Stelt er laatst een collega voor om wat vaker over gevoelens te praten want "het is zo zakelijk". Nou nee. Doei. Gelijk korte metten mee gemaakt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:56 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ah kijk, dat maakt de boel wat logischer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik maak dus ook mee wat @ZarB zegt: werkdocumenten met aanpassingen over en weer en over en weer en nog weer opeens over mailenTerwijl zoiets prima op een centrale plek kan worden neergezet.
Maar die plek wordt alleen gebruikt voor excel bestandjes die als aanmeldingslijst voor iets dienenDan komt er een mail met link… en kun je je dus de eerste uren niet aanmelden omdat 80 man zich op dat ene document storten. En de eerste vergeet al-tijd om het weer dicht te zetten dus dan kun je alleen een kopie opslaan (ik heb het idee dat collega’s die optie goddank niet ontdekt hebben). Kom over een uur of drie nog maar eens kijken… als je er dan nog aan denkt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Interesting, bij mijn laatste werkplekken in zowel NL als DE werden Slack en Teams uitgebreid gebruikt en hebben ze de traditionele interne e-mailverkeer vervangen door - jij kent Teams ook dus - groepschats en channels. Ik ging er automatisch vanuit dat dit een algemene ontwikkeling was, die ik persoonlijk wel mag.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
Intern wordt alleen maar via de mail gecommuniceerd. Teams alleen voor video overleggen of een enkele keer een 1 op 1 chatbericht.
En terecht, werk en privé wil ik graag gescheiden houden (al lukt dat mij niet altijd getuige mijn posts eerder deze weekquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:59 schreef ZarB het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat ik nu in 1 van de meeste zakelijke teams werk vergeleken bij wat ik de afgelopen jaren had. Stelt er laatst een collega voor om wat vaker over gevoelens te praten want "het is zo zakelijk". Nou nee. Doei. Gelijk korte metten mee gemaakt.
Is de paus katholiek?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:48 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Had je ook weer een Spuit Elf die met een Reply All aan de verzender duidelijk maakte dat er iets fout ging, waardoor die hele keten ontstond?
dat wad potentieel een optie. Ware het niet dat de server al half dood was vam 60x6000xtig autoreplys und so weiter.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:57 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Valt mee, hadden wij hier laatst ook via een verkeerde distributielijst een testmail verstuurd. Reply all was een fijne optie, ik had 848 mails in anderhalf uur. Toen heeft ICT er maar een eind aan gemaakt.
Dan kan ik makkelijk met je meepraten. Ook ik moet proberen mensen mee te laten bewegen die vaak geen zin of geen tijd hebben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die keuze hebben ze in feite niet, alleen zit ikzelf niet in de positie om iets af te dwingen. En dat wil ik ook niet. Kill 'em with kindness is mijn motto.
Dat heb ik vaak genoeg zien gebeuren. 10 jaar geleden een collega die het nodig vond om zijn wachtwoorden in een notepad op een share te bewaren waar de klant gebruik van konden maken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Totdat zo'n wachtwoord door dat soort geklungel in verkeerde handen komt.
Snap ik. Ik leg de standaarden die ik voor mezelf heb ook niet op aan anderen, maar je hebt bepaalde basisstandaarden wel te respecteren. De instelling waar ik voor werkte heeft met een grote hack te maken gehad doordat mensen belabberde wachtwoorden kozen. Een verkeerde komma in een Excelbestand kan grote consequenties hebben. En slordige administratie is eenvoudigweg asociaal als je collega's er last van hebben.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 07:39 schreef Bugno3 het volgende:
Heb niet alles gelezen, want na de zoveelste Excel-expert hier die in de illusie leeft dat zijn kut-spreadsheet wél iets bijdraagt ben ik er wel klaar mee
Die Excels hè, ooit bij nagedacht dat het bedrijf ook zonder gewoon doorloopt? Daarnaast krijg ik kromme tenen van alle mega-georganiseerde types hier. Lijkt me echt verschrikkelijk om mee om te gaan.
Kortom, ik ben waarschijnlijk de collega waar jullie je allemaal aan storen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |