abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206321928
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja maar die wachtwoordmanager vertrouwen ze dan weer niet.
Die zijn er helaas genoeg. Willen er niks mee te maken hebben. Gewoon schouders ophalen en doorgaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:01 schreef Erasmus het volgende:

[..]
_O-
Ik moet er ook altijd hard om lachen maar helaas zijn ze er nog steeds.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_206321953
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:11 schreef HSG het volgende:

[..]
Die zijn er helaas genoeg. Willen er niks mee te maken hebben. Gewoon schouders ophalen en doorgaan.
Voor mij en m'n collega's is netjes met data omgaan een essentieel deel van ons werk. Schouders ophalen kan ik niet en wil ik niet. Ik blijf het belang ervan uitleggen, bied hulp aan en probeer het makkelijker te maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206322177
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Voor mij en m'n collega's is netjes met data omgaan een essentieel deel van ons werk. Schouders ophalen kan ik niet en wil ik niet. Ik blijf het belang ervan uitleggen, bied hulp aan en probeer het makkelijker te maken.
Same here. Laat staan dat alles GDPR (AVG) compliant moet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2022 16:46:34 ]
pi_206322393
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En wat als zij niet meewerken?
pi_206323473
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 17:16 schreef HSG het volgende:

[..]
Die keuze hebben ze in feite niet, alleen zit ikzelf niet in de positie om iets af te dwingen. En dat wil ik ook niet. Kill 'em with kindness is mijn motto.
pi_206323859
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:11 schreef HSG het volgende:

[..]

Totdat zo'n wachtwoord door dat soort geklungel in verkeerde handen komt.
pi_206325797
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 17:16 schreef HSG het volgende:

[..]
Iemand gaat er wel een slippertje daardoor maken.

Kwestie van geduld en vriendelijk blijven reminden. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2022 22:24:58 ]
  Moderator vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:45:05 #108
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206326008
Iemand deed een foutje met de email op het werk en stuurde iets naar élk bestaand emailadres. Daarop hebben 60 geiten ook iedereen weer gemaild. 1,5u lang de mailserver over de nek.

Mijn hemel. Denk vier keer na of je op de all replyknop drukt. Jezus.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_206326039
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:45 schreef Rene het volgende:
Iemand deed een foutje met de email op het werk en stuurde iets naar élk bestaand emailadres. Daarop hebben 60 geiten ook iedereen weer gemaild. 1,5u lang de mailserver over de nek.

Had je ook weer een Spuit Elf die met een Reply All aan de verzender duidelijk maakte dat er iets fout ging, waardoor die hele keten ontstond? :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2022 22:49:09 ]
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:48:17 #110
338319 ZarB
Piña colada
pi_206326042
quote:

Bij ons laatst ook. Collega X vraagt of iemand tijdelijk een bepaalde taak wil overnemen. Komen er binnen 10 minuten 6 reply to all reacties a la "oooh lijkt me superleuk, maar ik begin een uur later/zit dan nog in de auto/past niet in mijn agenda/laat ik de hond uit/ben met zwangerschapsverlof" etc etc.

Serieus mensen. Ze vroeg wie wél kon en dat hoeft niet naar ALL o|O
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206326054
quote:

Destijds deed iedereen dat 'n beetje als grap als iemand vergat z'n computer te vergrendelen als 'ie ging pauzeren, roken, printen, pissen, etc.

Normaal alleen naar de afdeling, maar soms stuurde iemand ook naar zo ongeveer alle gebruikers dat collega X 'n paaldanscursus zou geven vanmiddag of zo.... en daar kwamen dan ook weer tig (schijtlollige) reacties op, waarbij natuurlijk "reply all" werd gebruikt...
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:53:34 #112
338319 ZarB
Piña colada
pi_206326094
Wij werken sinds 3 jaar ofzo met one drive. Ik vind het enorm handig dat je bestanden kunt delen en er dan met anderen in kunt werken en je altijd het meest recente bestand onder de goede naam hebt. De meeste collega's kijken alsof ik ze vraag om pi tot 20 cijfers achter de komma op te noemen als ik vraag om via one drive te werken.

Met als gevolg dat sommige wel 20 keer aangepaste documenten via de mail gaan versturen en je dus bestandx_goed.docx bestandx_goedaangepast.docx bestandx_goedaangepast2.docx bestand_goedDEFINITIEF.docx binnenkrijgt. FuckinG hopeloos.
pi_206326106
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:48 schreef ZarB het volgende:

[..]
Bij ons laatst ook. Collega X vraagt of iemand tijdelijk een bepaalde taak wil overnemen. Komen er binnen 10 minuten 6 reply to all reacties a la "oooh lijkt me superleuk, maar ik begin een uur later/zit dan nog in de auto/past niet in mijn agenda/laat ik de hond uit/ben met zwangerschapsverlof" etc etc.

Serieus mensen. Ze vroeg wie wél kon en dat hoeft niet naar ALL o|O
Moet eerlijk zeggen dat zo’n interne vraag ook prima in Slack/Teams/Hangouts had gekund ipv een e-mail :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2022 22:55:28 ]
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:55:54 #114
338319 ZarB
Piña colada
pi_206326114
Maar ik werk in de zorg en dat is natuurlijk nou net de plek waar zakelijk en efficient begrippen zijn waar vrijwel niemand van gehoord heeft.
pi_206326127
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:55 schreef ZarB het volgende:
Maar ik werk in de zorg en dat is natuurlijk nou net de plek waar zakelijk en efficient begrippen zijn waar vrijwel niemand van gehoord heeft.
Ah kijk, dat maakt de boel wat logischer.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:57:24 #116
338319 ZarB
Piña colada
pi_206326134
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:54 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Moet eerlijk zeggen dat zo’n interne vraag ook prima in Slack/Teams/Hangouts had gekund ipv een e-mail :')
Intern wordt alleen maar via de mail gecommuniceerd. Teams alleen voor video overleggen of een enkele keer een 1 op 1 chatbericht.
pi_206326137
quote:

Valt mee, hadden wij hier laatst ook via een verkeerde distributielijst een testmail verstuurd. Reply all was een fijne optie, ik had 848 mails in anderhalf uur. Toen heeft ICT er maar een eind aan gemaakt.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:59:18 #118
338319 ZarB
Piña colada
pi_206326149
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:56 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ah kijk, dat maakt de boel wat logischer.
Moet wel zeggen dat ik nu in 1 van de meeste zakelijke teams werk vergeleken bij wat ik de afgelopen jaren had. Stelt er laatst een collega voor om wat vaker over gevoelens te praten want "het is zo zakelijk". Nou nee. Doei. Gelijk korte metten mee gemaakt.
pi_206326282
Ah ja, ongewenste replies O+ :'(
Soms zet ICT een algemene mededeling in onze communicatie app…. Tig reacties eronder (en dan vooral in de trant van ‘oké’ … ding blijft pingelen :r

Sindsdien staat eronder dat reageren niet gewenst is, omdat reacties niet worden gelezen. Dus nu zijn het er nog maar vijf ;(

Je zou denken dat ICT wel een knopje heeft om dat reageerveld dicht te zetten, maar dat blijkt toch te lastig of zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik maak dus ook mee wat @ZarB zegt: werkdocumenten met aanpassingen over en weer en over en weer en nog weer opeens over mailen :X Terwijl zoiets prima op een centrale plek kan worden neergezet.

Maar die plek wordt alleen gebruikt voor excel bestandjes die als aanmeldingslijst voor iets dienen *O* Dan komt er een mail met link… en kun je je dus de eerste uren niet aanmelden omdat 80 man zich op dat ene document storten. En de eerste vergeet al-tijd om het weer dicht te zetten dus dan kun je alleen een kopie opslaan (ik heb het idee dat collega’s die optie goddank niet ontdekt hebben). Kom over een uur of drie nog maar eens kijken… als je er dan nog aan denkt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206326284
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:57 schreef ZarB het volgende:

[..]
Intern wordt alleen maar via de mail gecommuniceerd. Teams alleen voor video overleggen of een enkele keer een 1 op 1 chatbericht.
Interesting, bij mijn laatste werkplekken in zowel NL als DE werden Slack en Teams uitgebreid gebruikt en hebben ze de traditionele interne e-mailverkeer vervangen door - jij kent Teams ook dus - groepschats en channels. Ik ging er automatisch vanuit dat dit een algemene ontwikkeling was, die ik persoonlijk wel mag.

Een beetje gulden middenweg tussen even snel aanspreken op kantoor IRL en het andere uiterste: een hele e-mail moeten schrijven. Veel efficiënter imo.

E-mails eigenlijk alleen bij invites tot calls/meetings, doorsturen van FYI's, een mailchain met externen erin, etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2022 23:18:59 ]
pi_206326332
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:59 schreef ZarB het volgende:

[..]
Moet wel zeggen dat ik nu in 1 van de meeste zakelijke teams werk vergeleken bij wat ik de afgelopen jaren had. Stelt er laatst een collega voor om wat vaker over gevoelens te praten want "het is zo zakelijk". Nou nee. Doei. Gelijk korte metten mee gemaakt.
En terecht, werk en privé wil ik graag gescheiden houden (al lukt dat mij niet altijd getuige mijn posts eerder deze week :D _O- )

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 14-10-2022 23:21:21 ]
  Moderator zaterdag 15 oktober 2022 @ 05:42:55 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206327447
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:48 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Had je ook weer een Spuit Elf die met een Reply All aan de verzender duidelijk maakte dat er iets fout ging, waardoor die hele keten ontstond? :D
Is de paus katholiek? :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:57 schreef Bastoenie het volgende:

[..]
Valt mee, hadden wij hier laatst ook via een verkeerde distributielijst een testmail verstuurd. Reply all was een fijne optie, ik had 848 mails in anderhalf uur. Toen heeft ICT er maar een eind aan gemaakt.
dat wad potentieel een optie. Ware het niet dat de server al half dood was vam 60x6000xtig autoreplys und so weiter.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_206327598
Heb niet alles gelezen, want na de zoveelste Excel-expert hier die in de illusie leeft dat zijn kut-spreadsheet wél iets bijdraagt ben ik er wel klaar mee :')

Die Excels hè, ooit bij nagedacht dat het bedrijf ook zonder gewoon doorloopt? Daarnaast krijg ik kromme tenen van alle mega-georganiseerde types hier. Lijkt me echt verschrikkelijk om mee om te gaan.

Kortom, ik ben waarschijnlijk de collega waar jullie je allemaal aan storen.
pi_206327608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Die keuze hebben ze in feite niet, alleen zit ikzelf niet in de positie om iets af te dwingen. En dat wil ik ook niet. Kill 'em with kindness is mijn motto.
Dan kan ik makkelijk met je meepraten. Ook ik moet proberen mensen mee te laten bewegen die vaak geen zin of geen tijd hebben.

Maar meestal knal ik het ook terug naar naar onze product owner met de boodschap "ze weigeren". ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Totdat zo'n wachtwoord door dat soort geklungel in verkeerde handen komt.
Dat heb ik vaak genoeg zien gebeuren. 10 jaar geleden een collega die het nodig vond om zijn wachtwoorden in een notepad op een share te bewaren waar de klant gebruik van konden maken.

Wie kwam er achter? Informatiebeveiliging van de klant.
pi_206327778
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 07:39 schreef Bugno3 het volgende:
Heb niet alles gelezen, want na de zoveelste Excel-expert hier die in de illusie leeft dat zijn kut-spreadsheet wél iets bijdraagt ben ik er wel klaar mee :')

Die Excels hè, ooit bij nagedacht dat het bedrijf ook zonder gewoon doorloopt? Daarnaast krijg ik kromme tenen van alle mega-georganiseerde types hier. Lijkt me echt verschrikkelijk om mee om te gaan.

Kortom, ik ben waarschijnlijk de collega waar jullie je allemaal aan storen.
Snap ik. Ik leg de standaarden die ik voor mezelf heb ook niet op aan anderen, maar je hebt bepaalde basisstandaarden wel te respecteren. De instelling waar ik voor werkte heeft met een grote hack te maken gehad doordat mensen belabberde wachtwoorden kozen. Een verkeerde komma in een Excelbestand kan grote consequenties hebben. En slordige administratie is eenvoudigweg asociaal als je collega's er last van hebben.

Wat voor werk doe je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')