Dat gebied moet terug naar Duitsland. Kunnen ze het oude Königsberg opnieuw opbouwen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Tsjechië claimt het toch? Ze hadden een weerbericht met Kaliningrad erbij
Prima, dat er maar zoveel mogelijk doden onder die burgers mogen vallen. Oog om oog. Het kan niet zo zijn dat de mensen in Kiev de hele dag in een schuilkelder moeten gaan zitten terwijl de Moskovieten onbezorgd een koffietje op een terras kunnen pakken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Naar welk land moet Kaliningrad naar toe? Terug naar Duitsland, naar Polen of naar Litouwen?
En bommen op Moskva en St. Petersburg zorgt voor heel veel burgerslachtoffers, dus laten we dat maar niet doen.
Dacht even dat ik deel 4 van deze reeks had geopend...quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat heeft dan nog even geduurd voordat je dat wist
Dat ben ik niet met je eens. Nederland heeft ook in oorlogen meegevochten in Irak en Afghanistan, hadden hier dan ook slachtoffers mogen vallen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Prima, dat er maar zoveel mogelijk doden onder die burgers mogen vallen. Oog om oog. Het kan niet zo zijn dat de mensen in Kiev de hele dag in een schuilkelder moeten gaan zitten terwijl de Moskovieten onbezorgd een koffietje op een terras kunnen pakken.
Precies, dit soort beredeneringen hanteerden de ISIS strijders ook ten tijde van de aanslagen in Parijs of Brussel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Nederland heeft ook in oorlogen meegevochten in Irak en Afghanistan, hadden hier dan ook slachtoffers mogen vallen?
Weer een voor de lange lange lange lijst oorlogsmisdaden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:37 schreef bijdehand het volgende:
Dat Rusland een terroristenstaat is staat inmiddels ook wel vast.
Waar is die user eigenlijk gebleven die zeker wist dat Oekraïnse soldaten erg boos waren dat men in Kiyv gewoon op terrassen kon zitten terwijl zij moesten vechten?quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Prima, dat er maar zoveel mogelijk doden onder die burgers mogen vallen. Oog om oog. Het kan niet zo zijn dat de mensen in Kiev de hele dag in een schuilkelder moeten gaan zitten terwijl de Moskovieten onbezorgd een koffietje op een terras kunnen pakken.
Ha, daar is die weer. “Waar twee vechten, hebben twee schuld” 🤣quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat zeg ik niet, maar dit is een sneeuwbal die aan het rollen is geraakt van beide kanten.
Dan heb ik goed nieuws voor je...ik heb niks met Baudet en FvD.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Linkse wappies? Dat soort geluiden hoor ik tegenwoordig bijna exclusief uit de hoek van de Baudetpijpers.
Daar hebben ze vaak niet eens geld voor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als Hitler ze zou betalen jah hoor. Ik denk we niet moeten onderschatten hoeveel Russisch geld er rondgaat om dat soort mensen Russische propaganda te laten spuien. Zo ook Baudet, die leeft op het geld van de Russen. Heel veel van dat soort personen zijn moreel failliet voor wat grijpstuivers.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:00 schreef Nielsch het volgende:
Zouden al die Westerse Chamberlain types zoals Joost Niemoller die nu telkens Oekraïne en de VS oproepen om te stoppen met het provoceren van Rusland in 1944 zulke oproepen ook gedaan hebben aan Churchill en Roosevelt? Alstublieft heren, wilt u stoppen met deze opmars richting Berlijn? De mensen hier zijn de oorlog zat!
Ik doelde ook op die wappie.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:11 schreef HSG het volgende:
[..]
In het westen wonen ook genoeg linkse wappies die denken alle shit in de wereld door het westen komt. Daar hebben wij Rusland niet voor nodig.
Het is goed hoor die moral high ground positie die je inneemt en prijzenswaardig.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Nederland heeft ook in oorlogen meegevochten in Irak en Afghanistan, hadden hier dan ook slachtoffers mogen vallen?
Eens, zo zie ik het ook. Maar ik vraag me altijd een beetje af wat voor zin het heeft om steeds weer in ''Pffff wat een schoft die Putin. OoRloG is StOm!!'' retoriek te blijven hangen. Ja dat Putin een beest is was inmiddels wel duidelijk. Heb dan altijd zoiets van cut the crap.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maakt de verwachting dat Rusland weer volop het terreurpad op gaat het minder erg als ze het daadwerkelijk doen?
Simpelweg een signaal van Rusland dat zij overal kunnen striken waar en wanneer zij maar willen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:20 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Kaartje van steden waar explosies in Oekraïne zijn gemeld
Ik vind er eigenlijk niet zoveel van. Het zijn oorlogsdaden.quote:
Arme mensenquote:Op maandag 10 oktober 2022 09:20 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Damn. Dat lijkt me dus echt doodeng.
Als ze een nucleaire aanval als optie zagen hadden ze dat nu, na de aanval op de Kerch brug, toch al lang een breed ingezet? Een veel rodere lijn dan dat ga je niet vinden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:19 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is goed hoor die moral high ground positie die je inneemt en prijzenswaardig.
Nu escaleert de oorlog en wordt het NAVO tegen Rusland. Poetin doet nucleaire oefening of heel klein inzetten van een kernwapen, NAVO valt Russische leger aan in Oekraïne, Poetin slaat terug met raketten op NAVO doelen. Ga je wachten tot de Russen nietsontziende nukes gooien of zorg je dat je de eerste bent? Zeg het maar.
Uiteindelijk op de hoogste vorm van escalatie is het onze kinderen of die van de Russen. Mijn kinderen of daar. Mijn keuze is dan snel gemaakt.
Toegeven aan chantage en terrorisme is jouw oplossing dus? Of bedoel je iets anders?quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:19 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is goed hoor die moral high ground positie die je inneemt en prijzenswaardig.
Nu escaleert de oorlog en wordt het NAVO tegen Rusland. Poetin doet nucleaire oefening of heel klein inzetten van een kernwapen, NAVO valt Russische leger aan in Oekraïne, Poetin slaat terug met raketten op NAVO doelen. Ga je wachten tot de Russen nietsontziende nukes gooien of zorg je dat je de eerste bent? Zeg het maar.
Uiteindelijk op de hoogste vorm van escalatie is het onze kinderen of die van de Russen. Mijn kinderen of daar. Mijn keuze is dan snel gemaakt.
Blijf toch een verschil zien in de insteek, wij wilden een bommenfabriek raken, hun kiezen bewust voor burgerdoelen. Of denk je dat een NL F16 piloot net zo makkelijk willens en wetens een basisschool kapotschiet?quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik vind er eigenlijk niet zoveel van. Het zijn oorlogsdaden.
Net zoals die 70 burgerdoden door het bombardement van een NL f16 op een bommenfabriek in Syrië.
Moge het snel afgelopen zijn.
Putin heeft vandaag overleg met zijn veiligheidsraad toch? Misschien dat daar de nucleaire optie gewoon uit komt en dat dit gewoon even "spielerij" is om alvast wat te vergelden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als ze een nucleaire aanval als optie zagen hadden ze dat nu, na de aanval op de Kerch brug, toch al lang een breed ingezet? Een veel rodere lijn dan dat ga je niet vinden.
Juistem, de insteek.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijf toch een verschil zien in de insteek, wij wilden een bommenfabriek raken, hun kiezen bewust voor burgerdoelen. Of denk je dat een NL F16 piloot net zo makkelijk willens en wetens een basisschool kapotschiet?
Je allerlaatste kaart laten zien is nog wat erg vroeg.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als ze een nucleaire aanval als optie zagen hadden ze dat nu, na de aanval op de Kerch brug, toch al lang een breed ingezet? Een veel rodere lijn dan dat ga je niet vinden.
Vooralsnog redt Oekraine het prima zonder daadwerkelijke boots on the ground van de NAVO. Want een ding duidelijk is geworden, het Russische leger stelt weinig voor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:19 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En daarin is geen onderscheid te maken?quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nope. Ondanks dat het heel verleidelijk is om Poetin als een superstoere, sterke man te zien (ik bedoel maar: Welke man die zeker van zichzelf is laat zich niet in zijn blote blubberpens op een paard fotograferen om anderen van zijn mannelijkheid te overtuigen) is het in werkelijk een heel onzeker kereltje die zelf nog veel banger is voor vergelding van de NAVO dan wij voor een kernaanval.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Putin heeft vandaag overleg met zijn veiligheidsraad toch? Misschien dat daar de nucleaire optie gewoon uit komt en dat dit gewoon even "spielerij" is om alvast wat te vergelden.
Dan deugt iets niet aan je ethische knobbel. Er is echt een groot verschil tussen de wijze waarop beide partijen hun doelen uitkiezen, en dat jij dat niet inziet maakt me dit makkelijk te concluderen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Net zoals die 70 burgerdoden door het bombardement van een NL f16 op een bommenfabriek in Syrië.
Moge het snel afgelopen zijn.
Niet perse. Dit is weer een signaal aan Oekraïne en NAVO met die bombardementen dat het een stapje hoger is op de escalerende trap. Voor de duidelijkheid; Poetin wil liever niet een kernwapen inzetten nog omdat hij heeeeeeeeeel goed weet dat dat betekent dat het een directe confrontatie wordt met de NAVO en daarmee de shit echt aan is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:22 schreef Tocadisco het volgende:
Afschuwelijk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:20 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Damn. Dat lijkt me dus echt doodeng.
quote:Veel slachtoffers in Dnipro-stad als gevolg van voortdurende Russische raketaanvallen
quote:Minstens 8 doden en 24 gewonden als gevolg van Russische raketaanvallen in het centrum van Kyiv
Ik denk/gok dat ook in Rusland het gebruik van kernwapens nog steeds controversieel is. Daarnaast lijkt het er op dat het in Russische strijdkrachten ook flink aan het rommelen is, denk bv aan Kadyrov die ineens en ondanks felle kritiek een hoge rang krijgt, mensen die constant worden rondgeschoven en mensen van Wagner die gearresteerd worden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het roept onderhand ook de vraag op hoeveel ruimte er geboden moet worden voor mensen die het baggetaliseren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afschuwelijk.
En hier begrip voor op kunnen brengen..onbegrijpelijk.
Nee juist niet. Ik bedoel dat mensen zich weleens mogen realiseren dat de kans op een directe confrontatie met Rusland steeds groter wordt en met name dat dan in een oorlog met Rusland dit grijze gebied van “ja, slachtoffers zo erg” gewoon verdwijnt omdat de Russen een vijand zijn met kernwapens en dan is het heel simpel; zij of wij.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Toegeven aan chantage en terrorisme is jouw oplossing dus? Of bedoel je iets anders?
Tel daarbij op dat dit erg mager is qua respons. Ik bedoel absoluut niet dat de doden en gewonden die nu vallen niks zijn of zo. Ik vind dit alleen heel onmachtig overkomen in verhouding met de dreigementen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dus die sneue plofkop zit nu tientallen kostbare raketten te verspillen aan niet-militaire doelen die de oorlog ook niet in zijn voordeel gaan keren, en vooral zijn gedeukte egootje moeten vergelden? Tactisch meesterbrein aan het werk, hier.
Jap zoiets. Vooral de vele, dure lange afstandsraketten op Deze steden zijn nieuw. Burgerdoelen raken ze al even natuurlijk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dus die sneue plofkop zit nu tientallen kostbare raketten te verspillen aan niet-militaire doelen die de oorlog ook niet in zijn voordeel gaan keren, en vooral zijn gedeukte egootje moeten vergelden? Tactisch meesterbrein aan het werk, hier.
Nou ja, ieder mens heeft gewoon recht op zijn mening, natuurlijk. Dat ik sommige meningen niet kan begrijpen, betekent niet dat ze die mening niet mogen hebben of uiten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het roept onderhand ook de vraag op hoeveel ruimte er geboden moet worden voor mensen die het baggetaliseren.
Degene die Putin het meest verafschuwd is Yeltzin, die onder Russen immens impopulair is geworden. Zijn wens is daarop het weghouden vd Navo en een groter Rusland (en ze lijken met steeds minder lapjes grond tevreden)quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nope. Ondanks dat het heel verleidelijk is om Poetin als een superstoere, sterke man te zien (ik bedoel maar: Welke man die zeker van zichzelf is laat zich niet in zijn blote blubberpens op een paard fotograferen) is het in werkelijk een heel onzeker kereltje die zelf nog veel banger is voor vergelding van de NAVO dan wij voor een kernaanval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |