SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk, daar waren ook onschuldige doden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:26 schreef inslagenreuring het volgende:
En die arme burgerdoden op de krimbrug dan
Is het dit eigenlijk niet constant, bij elk conflict? Mensen bekijken het vanuit hun eigen standpunt dus alles wat de andere kant doet is Wraak/fout/slaat nergens op, en alles wat jezelf doet praat je makkelijk goed?quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar waren ook onschuldige doden.
Maar dit is ordinaire wraak.
Ja. Gewoon in de spits raketten op drukke plekken schietenquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar waren ook onschuldige doden.
Maar dit is ordinaire wraak.
Dit is niet zo'n populair standpunt hier.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:32 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Is het dit eigenlijk niet constant, bij elk conflict? Mensen bekijken het vanuit hun eigen standpunt dus alles wat de andere kant doet is Wraak/fout/slaat nergens op, en alles wat jezelf doet praat je makkelijk goed?
Maargoed, dit is duidelijk een niet strategische aanval, puur om burger doden te berijken en angst te zaaien. DIe krimbrug opblazen heeft nog tactisch voordeel - dan is het veel lastiger daar te bevoorraden.
Hoezo niet? Er wordt niets anders beweerdquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is niet zo'n populair standpunt hier.
Omdat het niet altijd een kwestie van perspectief is. Je hebt ook gewoon goed en fout.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is niet zo'n populair standpunt hier.
Als Oekrane raketten gaat afvuren op random Russische burgers is het wel een ander verhaal. Oekrane als militaire macht lijkt zich op tactische doelen te richten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:32 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Is het dit eigenlijk niet constant, bij elk conflict? Mensen bekijken het vanuit hun eigen standpunt dus alles wat de andere kant doet is Wraak/fout/slaat nergens op, en alles wat jezelf doet praat je makkelijk goed?
Maargoed, dit is duidelijk een niet strategische aanval, puur om burger doden te berijken en angst te zaaien. DIe krimbrug opblazen heeft nog tactisch voordeel - dan is het veel lastiger daar te bevoorraden.
Laat het een signaal zijn. Kan nog zo even een paar bommen op Kiev leggen als het nodig is..quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:34 schreef grrrrg het volgende:
Het enige wat Poetin nog kan doen is terreur plegen, militair gezien boekt hij al een maand lang verliezen. En hij vindt het duidelijk niet fijn dat je aan zijn brug komt.
Dat er nog lui zijn die begrip kunnen opbrengen voor dit soort laffe lage acties..en toch zijn er(hier) nog Poetin aanbidders. Zijn die dan dom, of ook gewoon slecht, net als die Russische kobold?quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Gewoon in de spits raketten op drukke plekken schietenmanmanman
Helaas. Oekraine gaat zich nog steeds niet overgeven.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Laat het een signaal zijn. Kan nog zo even een paar bommen op Kiev leggen als het nodig is..
Arm kind. Dit moet geen enkel kind meemaken.quote:
Laten we dit topic niet gebruiken voor zulke vragen, het is al enorm vervuild.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:37 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat er nog lui zijn die begrip kunnen opbrengen voor dit soort laffe lage acties..en toch zijn er(hier) nog Poetin aanbidders. Zijn die dan dom, of ook gewoon slecht, net als die Russische kobold?
Nog meer explosies.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:41 schreef hangtime het volgende:
[..]
Laten we dit topic niet gebruiken voor zulke vragen, het is al enorm vervuild.
Hou het gewoon ontopic. Nog wat nieuws te melden?
En wat vind jij daar nou van?quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Laat het een signaal zijn. Kan nog zo even een paar bommen op Kiev leggen als het nodig is..
Dit is toch de definitie van terreur of niet dan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Zeker in het geval van die brug.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:37 schreef Momo het volgende:
Als Oekrane raketten gaat afvuren op random Russische burgers is het wel een ander verhaal. Oekrane als militaire macht lijkt zich op tactische doelen te richten.
Ja Maar Sterke Man, Bothside'ism.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is toch de definitie van terreur of niet dan.
Rusland wil niet alleen de Donbass en de Krim. Ze willen heel Oekrane.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ben vooral boos over dat Oekrane geen enkele poging doet om tot vrede met Rusland te komen, maar de boel juist escaleert door essentile Russische infrastructuur aan te vallen (Krimbrug).
quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Zelensky weigert om De Krim en de voormalige Volksrepublieken Donesk en Luhansk te erkennen als onderdeel van Rusland. Als je als Oekrane toegeeft dat je geen enkele controle hebt over De Krim en de Volksrepublieken Donesk en Luhansk en deze gebieden wilt afstoten aan Rusland zijn we al een heel stuk dichter bij vrede. De huidige houding van Zelensky houdt de Speciale Militaire Operatie gewoon in stand.
Ik zou zeggen: begin klein. Leg maar wat woonwijken in belgorod plat.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:48 schreef Giggio het volgende:
ik weet het is niet de oplossing maar verdomme gooi een paar bommen op het kremlin
So de teringquote:
Daar win je helemaal niets meequote:Op maandag 10 oktober 2022 08:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: begin klein. Leg maar wat woonwijken in belgorod plat.
Hmm, dit is dus zo'n interessante afwijkende mening van een "andersdenkende". Je weet wel iemand die met een "genuanceerde kritische blik" naar dit conflict kijkt. Een letterlijke quote van de laatste pagina van het vorige deel.quote:Ik ben vooral boos over dat Oekrane geen enkele poging doet om tot vrede met Rusland te komen, maar de boel juist escaleert door essentile Russische infrastructuur aan te vallen (Krimbrug).
Maakt de verwachting dat Rusland weer volop het terreurpad op gaat het minder erg als ze het daadwerkelijk doen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:50 schreef DesertGlory het volgende:
Natuurlijk een laffe actie van rusland, maar ik vraag me wel een beetje af gezien de reacties van sommige mensen : wat verwacht je danOekraine blaast de krimbrug op, dachten ze dat er geen vergelding zou komen ofzo?
Die kans is vrijwel 0.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:50 schreef quirina het volgende:
Oekrane heeft de aanslag op de brug niet opgeist.
Het is goed mogelijk dat Rusland zelf die brug gesloopt heeft.
Het punt is dan ook niet dat het verrassend is dat een actie op een - in de huidige situatie - grotendeels militair doelwit (op een doelwit dat weliswaar ook civiel gebruikt wordt) een antwoord krijgt in de vorm van aanvallen op volledig civiele doelen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:50 schreef DesertGlory het volgende:
Natuurlijk een laffe actie van rusland, maar ik vraag me wel een beetje af gezien de reacties van sommige mensen : wat verwacht je danOekraine blaast de krimbrug op, dachten ze dat er geen vergelding zou komen ofzo?
Dit viel gewoon te verwachten. Paar duizend burgerdoden denk ik. Maar gaat de oorlog niet stoppen, gaat lekker verder. Oekraine heeft geen keuze.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Erg wrang die aanvallen op Kiev.
Dit zal nog even doorgaan.
Dit bedoelde ik met mijn opmerking laatst over spelen met vuur, net na de dreiging Kiev aan te vallen die brug opblazen.
Ik zeg niet dat het niet goed was, het zijn slechts keuzes.
Misschien aanvallen op Oekranse infrastructuur. Niet op schoolpleinen en burgers.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:50 schreef DesertGlory het volgende:
Escalatie op escalatie wordt dit - Oekrane is vast alweer bezig met het volgende doelwit.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:53 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dit viel gewoon te verwachten. Paar duizend burgerdoden denk ik. Maar gaat de oorlog niet stoppen, gaat lekker verder. Oekraine heeft geen keuze.
Oohja, Oekraine is aan het escalerenquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Escalatie op escalatie wordt dit - Oekrane is vast alweer bezig met het volgende doelwit.
Dat is natuurlijk weer onnodig. Je moet je niet verlagen tot het niveau van Ruslandquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:54 schreef Perrin het volgende:
Tijd om Poetins paleisjes plat te gooien wat mij betreft.
Dat zeg ik niet, maar dit is een sneeuwbal die aan het rollen is geraakt van beide kanten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, Oekraine is aan het escaleren
En dat is een prima militair doelwit.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:54 schreef Perrin het volgende:
Tijd om Poetins paleisjes plat te gooien wat mij betreft.
Ik denk het wel.quote:
Nee. Rusland is aan het escaleren. Oekrane verdedigt alleen maar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar dit is een sneeuwbal die aan het rollen is geraakt van beide kanten.
Dit dus. Een corrupt zooitje die hun eigen bevolking meenemen in deze oorlog. Ik heb niks tegen hun inwoners, maar wel tegen deze regering.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:37 schreef bijdehand het volgende:
Dat Rusland een terroristenstaat is staat inmiddels ook wel vast.
Dat ze mentaal een beetje beperkt zijn in dat land kan ondertussen toch niet meer echt een verassing zijn?quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:57 schreef HSG het volgende:
Je snap die Russen ook niet. Ga je hele dure raketten gebruiken om wat burgerdoelen in Kiev te raken terwijl je vijand aan het oprukken is.
Nee dat denk ik niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:55 schreef quirina het volgende:
Een putin in het nauw doet rare sprongen. Ik denk dat het best mogelijk is dat die Russen zelf die brug hebben laten ploffen. Rusland heeft er wel een handje van dingen te flikken en daarna naar het kwade westen te wijzen.
Terwijl je soldaten terrein verliezen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:58 schreef quirina het volgende:
Russen pakken graag zwakkeren, in dit geval burgers.
Natuurlijk viel dit te verwachten. Wat er vervolgens van normale mensen te verwachten is, is dat ze begrijpen dat dit staatsterreur van nazistische proporties is die onacceptabel is! Dat ze niet het slachtoffer de schuld geven van het feit dat hij zich verdedigt, maar dat ze naast het slachtoffer staan en de dader veroordelen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:50 schreef DesertGlory het volgende:
Dit is een goede, daar heb ik zo nog niet naar gekeken. Als een ander het zou doen en hun potentiele winst zou verkloten, dan zou ik ze boos verwachten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet.
Misschien hebben ze dus wel Gazprom opgeblazen, want daar reageerden ze erg mild op.
Dat zal alleen gebeuren als er een raket naar het westen gaat vanuit Rusland. En hij is wel zo slim dat dan maar niet te doen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk weer onnodig. Je moet je niet verlagen tot het niveau van Rusland
Uitlokken van een tegenreactie die uitbreiding tot totale oorlog rechtvaardigtquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Escalatie op escalatie wordt dit - Oekrane is vast alweer bezig met het volgende doelwit.
Jawel, maar op militaire doelen. Niet op burgers.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:50 schreef DesertGlory het volgende:
Nee, pak zo snel mogelijk alle legerdoelen die binnen bereik zijn. Dr moet je vergelding zoeken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:59 schreef myShizzle het volgende:
Pleur maar een paar bommen op Moskou en St. Petersburg.
Kaliningrad terug naar Europa.
Let 'em have it
Daarbij ook nog een extra signaaltje aan de twijfelaars in deze oorlog hoe Poetin over Oekraine denkt, en hoe graag meneer diplomatie wil.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:57 schreef HSG het volgende:
Je snap die Russen ook niet. Ga je hele dure raketten gebruiken om wat burgerdoelen in Kiev te raken terwijl je vijand aan het oprukken is.
Sommige mensen snappen het maar niet. Als Rusland stopt met vechten is de oorlog afgelopen, als Oekrane stopt met vechten is het afgelopen met Oekrane. Ik las dit ergens, en het is 100% waar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Rusland is aan het escaleren. Oekrane verdedigt alleen maar.
Precies. Het is allemaal zo reactionair dat de armzaligheid ervan af straalt. Oekraine mag branden volgens Putin. Als het een kaalgeslagen terrein is vind hij het ook prima zolang hij maar geen gezichtsverlies lijdt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Daarbij ook nog een extra signaaltje aan de twijfelaars in deze oorlog hoe Poetin over Oekraine denkt, en hoe graag meneer diplomatie wil.
Niemoller is een Mussert type. Rob de Wijk is een Chamberlain.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:00 schreef Nielsch het volgende:
Zouden al die Westerse Chamberlain types zoals Joost Niemoller die nu telkens Oekrane en de VS oproepen om te stoppen met het provoceren van Rusland in 1944 zulke oproepen ook gedaan hebben aan Churchill en Roosevelt? Alstublieft heren, wilt u stoppen met deze opmars richting Berlijn? De mensen hier zijn de oorlog zat!
Zo zag het eruit:quote:
quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Zelensky weigert om De Krim en de voormalige Volksrepublieken Donesk en Luhansk te erkennen als onderdeel van Rusland. Als je als Oekrane toegeeft dat je geen enkele controle hebt over De Krim en de Volksrepublieken Donesk en Luhansk en deze gebieden wilt afstoten aan Rusland zijn we al een heel stuk dichter bij vrede. De huidige houding van Zelensky houdt de Speciale Militaire Operatie gewoon in stand.
Zelenskyy is niet in zijn eentje de regering, de beslissingen die hij publiek maakt, zijn genomen met een heel team.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ben vooral boos over dat Oekrane geen enkele poging doet om tot vrede met Rusland te komen, maar de boel juist escaleert door essentile Russische infrastructuur aan te vallen (Krimbrug).
Interessant woorden. Uitlokken en Rechtvaardigen. Kun jij uitleggen wat er uitlokken is aan het proberen te vernietigen van een belangrijke aanvoerlijn van materieel en manschappen door de verdedigende partij? Kun je uitleggen wat deze oorlog berhaupt rechtvaardigt?quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Uitlokken van een tegenreactie die uitbreiding tot totale oorlog rechtvaardigt
Amnesty al gereageerd dat er dit soort doelen in woonwijken zijn geplaatst?quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zo zag het eruit:
[ afbeelding ]
Nee, ze hebben zelfde ideologie, schuurt aan tegen het nazisime, of het zijn echt linkse wappies wie geloven dat alles aan het westen ligt, of zijn russische trollen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:37 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat er nog lui zijn die begrip kunnen opbrengen voor dit soort laffe lage acties..en toch zijn er(hier) nog Poetin aanbidders. Zijn die dan dom, of ook gewoon slecht, net als die Russische kobold?
Collega van me vangt Oekranse vluchtelingen op, haar man woont in die wijk.quote:
quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: begin klein. Leg maar wat woonwijken in belgorod plat.
?quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Misschien krijg je toch je zin in klein beetje
Ja maar je eigen infrastructuur kapot maken is niet de meest snuggere false flag. Al slaat het ‘onderzoek’ en de conclusie van Rusland natuurlijk ook nergens opquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:55 schreef quirina het volgende:
Een putin in het nauw doet rare sprongen. Ik denk dat het best mogelijk is dat die Russen zelf die brug hebben laten ploffen. Rusland heeft er wel een handje van dingen te flikken en daarna naar het kwade westen te wijzen.
Naar welk land moet Kaliningrad naar toe? Terug naar Duitsland, naar Polen of naar Litouwen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:59 schreef myShizzle het volgende:
Pleur maar een paar bommen op Moskou en St. Petersburg.
Kaliningrad terug naar Europa.
Let 'em have it
Tsjechi claimt het toch? Ze hadden een weerbericht met Kaliningrad erbijquote:Op maandag 10 oktober 2022 09:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Naar welk land moet Kaliningrad naar toe? Terug naar Duitsland, naar Polen of naar Litouwen?
En bommen op Moskva en St. Petersburg zorgt voor heel veel burgerslachtoffers, dus laten we dat maar niet doen.
Dat heeft dan nog even geduurd voordat je dat wistquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:37 schreef bijdehand het volgende:
Dat Rusland een terroristenstaat is staat inmiddels ook wel vast.
Bommen op Kyiv ook.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Naar welk land moet Kaliningrad naar toe? Terug naar Duitsland, naar Polen of naar Litouwen?
En bommen op Moskva en St. Petersburg zorgt voor heel veel burgerslachtoffers, dus laten we dat maar niet doen.
He kijk, daar hebben we de eigenaar van de boosheid over de aanval over de Krim-brug. Vertel, waarom zou Oekraine geen aanval mogen uitvoeren op de aanvoerlijnen van de vijand?quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Tijd dat het westen daar ook naar handelt en dat gaat neutraliseren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat heeft dan nog even geduurd voordat je dat wist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |