Ja, daar is die Turkse vast voor in. En haar familie zal TS met open armen ontvangen.quote:
Jazeker, ze zijn al aan het tüteren vooral haar broers.quote:Op maandag 10 oktober 2022 00:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar is die Turkse vast voor in. En haar familie zal TS met open armen ontvangen.
Grote blijquote:Op maandag 10 oktober 2022 00:15 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Jazeker, ze zijn al aan het tüteren vooral haar broers.
Als je aannames wil: mocht het voor haar geen probleem zijn, kan het wel een probleem zijn voor haar familie. En dat kan ervoor zorgen dat het niets wordt, al vindt zij het wel prima.quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:47 schreef einzeinz het volgende:
Oh ja, ze woont hier al haar hele leven '3de generatie'. Misschien dat dat wel belangrijke informatie is?
Alle vrouwen in de familie zijn gesluierd en het geloof is zeer belangrijk.
Enige antwoord waar ik iets aan heb en waar ik zelf ook al wat aan dacht.quote:Op maandag 10 oktober 2022 00:38 schreef YStec het volgende:
[..]
Als je aannames wil: mocht het voor haar geen probleem zijn, kan het wel een probleem zijn voor haar familie. En dat kan ervoor zorgen dat het niets wordt, al vindt zij het wel prima.
Wat betreft de cultuurverschillen kun je elkaar tegemoetkomen, maar qua religie is er weinig bewegingsruimte mogelijk mochten zij conservatief zijn. Het is dan alsnog mogelijk dat zij sterk achter de relatie staat, en dan ze haar familie meekrijgt... Maar dan moet ze wel sterk in haar schoenen staan.
Ik heb nu niet direct de behoefte om moslim te worden. Dat mag ze ook van mij niet verlangen maar ik vind het prima dat zij moslim is (geen probleem mee).quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:46 schreef LeesFoknl het volgende:
Weet niet of het zou helpen dan zelf moslim te worden. Of misschien is dat helemaal niet nodig. Heb kennissen, moslim vrouw met christen man.
Het ligt allemaal aan die vrouw en die familie waar je mee van doen hebt.
Maar vooral, en in eerste instantie, aan die vrouw zelf. Dus praat met haar. Is ze misschien alleen aardig, of meer? En zij kan zeggen hoe haar familie zou reageren. En of zij daarmee dealen kan. Enzovoort. Wie weet wat HAAR wensen zijn. Niets aannemen of bedenken (hier samen met ons). Misschien wil ze wel jou als friends with benefits, of kijk je ongelukkig en zegt haar geloof dat ze aardig moet zijn voor mensen.
Komen 'gevangen huwelijken' vaak voor in Turkije? Bestaan daar cijfers van?quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:19 schreef Azula2.0 het volgende:
Zij zat echt gevangen daar, ze moest voor de familie zorgen en een huwelijk zou daar roet in gooien.
Nee niet in het huwelijk, maar in haar gezin. Ouders broers zussen enzo. Van haar werd verwacht dat ze gewoon thuis voor haar ouders bleef gaan zorgen terwijl de rest wel kon trouwen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:38 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Komen 'gevangen huwelijken' vaak voor in Turkije? Bestaan daar cijfers van?
Dus die posts van jou over je vrouw en je zoon zijn onzin? Of is dit topic onzin?quote:Op maandag 10 oktober 2022 04:57 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Enige antwoord waar ik iets aan heb en waar ik zelf ook al wat aan dacht.
Veel mannen toch die een kind hebben?quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus die posts van jou over je vrouw en je zoon zijn onzin? Of is dit topic onzin?
Dus waar je het afgelopen juli nog over je vrouw had, daar had ex-vrouw moeten staan?quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:21 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Veel mannen toch die een kind hebben?
Waarom moet jij altijd de wijsneus uithangen? Het doet er toch niet toe voor dit topic of wel? Als je een topic of wat dan ook niet gelooft kan je het ook gewoon negeren, je hoeft niet overal op te reageren weet je wel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus waar je het afgelopen juli nog over je vrouw had, daar had ex-vrouw moeten staan?
En waarom negeer jij mij eigenlijk niet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 07:52 schreef NoemHarry het volgende:
[..]
Waarom moet jij altijd de wijsneus uithangen? Het doet er toch niet toe voor dit topic of wel? Als je een topic of wat dan ook niet gelooft kan je het ook gewoon negeren, je hoeft niet overal op te reageren weet je wel.
Niet verkeerd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:00 schreef Halcon het volgende:
Dat wordt anaal neuken tot het huwelijk.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:37 schreef puzziepie het volgende:
Laat je alvast besnijden , zal haar familie waarderen.
Geen grapjequote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:45 schreef 2NutZ het volgende:
Lijkt mij echt onmogelijk om met zulke verschillen te gaan daten en meer.
Vraag me oprecht af of ze ook meer van TS wil.
[..]![]()
Dus omdat haar familie 5x per dag bid, is zij ook gelovig?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:35 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ze vertelde me vorige week dat haar familie 5x per dag bid tot Allah en dat voor de familie zeer belangrijk is. Het is ook daaruit dat ik concludeer dat ze gelovig is.
Aan de ene kant heeft het ook zijn voordelen. Je hebt een leuk huisvrouwtje.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:31 schreef Hexagon het volgende:
Ze lijkt die ultraconservatieve en benepen leeftstijl wel prima te vinden. Dus dat gaat niks worden nee.
Best wel relevant. Als hij nog getrouwd is dan is het de vraag of een serieuze relatie met commitment überhaupt gaat lukken. Wat mij betreft redelijk fundamenteel, ook wat betreft haar geloof en hoe daar met het huwelijk wordt omgegaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 07:52 schreef NoemHarry het volgende:
[..]
Waarom moet jij altijd de wijsneus uithangen? Het doet er toch niet toe voor dit topic of wel? Als je een topic of wat dan ook niet gelooft kan je het ook gewoon negeren, je hoeft niet overal op te reageren weet je wel.
Leg dit eens uit TS.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus waar je het afgelopen juli nog over je vrouw had, daar had ex-vrouw moeten staan?
Dat is niet gezegd hoor… Veel van die vrouwen werken ook gewoon en er zitten ook echte carričre makers tussen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Aan de ene kant heeft het ook zijn voordelen. Je hebt een leuk huisvrouwtje.
Wat is er bekrompen?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:29 schreef Selenophilia het volgende:
Wat een bekrompenheid is hier te lezen zeg
Dat vrouwen meer open staan voor interculturele relaties dan mannen is bekend.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:29 schreef Selenophilia het volgende:
Wat een bekrompenheid is hier te lezen zeg
Pardon?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:02 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Dat vrouwen meer open staan voor interculturele relaties dan mannen is bekend.
Getuige al die single moeders van gemengde kinderen die wanhopig datingsites afstruinen naar een reddingsboei man.
Ja, anders zijn we maar aan het gissen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:20 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Echt? Moet ik het aanwijzen voor je?
Je bedoelt net als de mensen die reageren zonder ooit een Turk of Turkse hebben leren kennen en het allemaal wel denken te weten.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, anders zijn we maar aan het gissen.
Je draait om de hete brei heen. Noem nou eens de bekrompen reacties zodat we er op in kunnen gaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:43 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Je bedoelt net als de mensen die reageren zonder ooit een Turk of Turkse hebben leren kennen en het allemaal wel denken te weten.
Ik hoef er niks van te weten.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:43 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Je bedoelt net als de mensen die reageren zonder ooit een Turk of Turkse hebben leren kennen en het allemaal wel denken te weten.
Waarom reageer je dan.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik hoef er niks van te weten.
Iedere relatie waar ik zelf geen deel van uitmaakt zal me een kutzorg zijn.
Ik ga in ieder geval niet puinruimen.
Doei! 👋
Ik weet niet of het eromheen draaien is, maar eerlijk gezegd heb ik geen zin in de discussie waar jij op uit bent in een topic met een troll ts.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je draait om de hete brei heen. Noem nou eens de bekrompen reacties zodat we er op in kunnen gaan.
Accepteren ze jou dan wel. Of kun je een bezoek verwachten met veel geweld?quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:47 schreef einzeinz het volgende:
Oh ja, ze woont hier al haar hele leven '3de generatie'. Misschien dat dat wel belangrijke informatie is?
Jij bent zo te zien eerder zelf een troll. Anderen bekrompen noemen en vervolgens weigeren te onderbouwen waarom.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:56 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Ik weet niet of het eromheen draaien is, maar eerlijk gezegd heb ik geen zin in de discussie waar jij op uit bent in een topic met een troll ts.
Volgens mij boeit die "3e generatie" niet als ze nog zo streng gelovig en gesluierd is/zijnquote:Op zondag 9 oktober 2022 23:47 schreef einzeinz het volgende:
Ishhh goeddquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij bent zo te zien eerder zelf een troll. Anderen bekrompen noemen en vervolgens weigeren te onderbouwen waarom.
Ze is Turks maar ik ben er doorheen de weken/maanden beginnen doorkijken en het klinkt raar maar ik zie gewoon een gewone vrouw. Het klikt aardig en ik vind haar leuk. In gewone doorsnee gesprekken zie ik zelfs geen hoofddoek meer.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:48 schreef arvensis het volgende:
Ik ben wel benieuwd waarom je zo geďnteresseerd bent in haar. Is dat juist omdat je niks ziet van haar?
Eerlijk gezegd denk ik dat de kans voor 'jullie' klein is op basis van wat je hier hebt neergezet. Tenzij jij je wil bekeren voor het huwelijk.
Euhm ja…quote:
Oa het ongeloof dat een allochtoon (of zelfs tweede of derde generatie) iets anders is dan een lowlife?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je draait om de hete brei heen. Noem nou eens de bekrompen reacties zodat we er op in kunnen gaan.
Die zijn inderdaad bekrompeb.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Oa het ongeloof dat een allochtoon (of zelfs tweede of derde generatie) iets anders is dan een lowlife?
Een gesluierde vrouw bv een gehoorzaam huis vrouwtje is? Of dat samen zijn met een allochtoon single moeder zijn zal betekenen?
Dat zijn bekrompen reacties. Want dat geld echt lang niet altijd.
Wat een gezeik man!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:12 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb er over gesproken met een collega en een Turkse vriendin.
M'n mannelijke collega zei meteen van 'Ik had zoal iets door' en hij raadt het eigenlijk ten sterkste af.
Hij zei 'Je zit met een cultuurverschil en dat zal nooit werken of de verwachtingen zullen mijlenver uit elkaar liggen'.
Mijn Turkse vriendin zei 'Misschien moet je over je gevoelens praten met haar'
Het zijn vooral de vrouwen uit de dorpen die conservatief opgevoed worden. Zij heeft jaren in Istanbul gewoond en Istanbul is eigenlijk totaal verwesterd. Zij eet bv. varkensvlees, drinkt alcohol, doet aan one-night stands, draagt geen hoofddoek, etc.
Ze zegt zelf ook dat ze het soms ook lastig heeft met bepaalde Turken. Ondanks dat ze de taal spreekt merkt ze zelf een enorm verschil op tussen culturen, waarden en normen.
Uiteraard weet ik niet of het een verstandig idee is om over mijn gevoelens te spreken. Kan meteen friendzone worden en dan val ik helemaal in een put.
Kan ook zijn dat -als ze zo conservatief is- sowieso alle contact breekt omdat een Westerse man niet kan in haar leven/familie.
Dan denk ik 'het is dan beter zoals het nu is'.
Ik ben dan een vrouw met een partner die geen moslim is, maar wel Turks.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:12 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb er over gesproken met een collega en een Turkse vriendin.
M'n mannelijke collega zei meteen van 'Ik had zoal iets door' en hij raadt het eigenlijk ten sterkste af.
Hij zei 'Je zit met een cultuurverschil en dat zal nooit werken of de verwachtingen zullen mijlenver uit elkaar liggen'.
Mijn Turkse vriendin zei 'Misschien moet je over je gevoelens praten met haar'
Het zijn vooral de vrouwen uit de dorpen die conservatief opgevoed worden. Zij heeft jaren in Istanbul gewoond en Istanbul is eigenlijk totaal verwesterd. Zij eet bv. varkensvlees, drinkt alcohol, doet aan one-night stands, draagt geen hoofddoek, etc.
Ze zegt zelf ook dat ze het soms ook lastig heeft met bepaalde Turken. Ondanks dat ze de taal spreekt merkt ze zelf een enorm verschil op tussen culturen, waarden en normen.
Uiteraard weet ik niet of het een verstandig idee is om over mijn gevoelens te spreken. Kan meteen friendzone worden en dan val ik helemaal in een put.
Kan ook zijn dat -als ze zo conservatief is- sowieso alle contact breekt omdat een Westerse man niet kan in haar leven/familie.
Klein tipje van de sluier. Ik vermoed dat ze zwart haar heeft.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:05 schreef einzeinz het volgende:
[..]
En ondanks dat ik niet weet hoe ze er uit ziet. Ik ken haar haarkleur niet, ik heb haar hals, kont, laat staan haar oren nog nooit gezien maar toch is ze voor mij mooi.
Oh ja? Hoe weet je dat? Heb je cijfers? Wat een onzin ben je hier toch aan het vertellen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:44 schreef Misrer1972 het volgende:
Lijkt mij wel een onmogelijke liefde als je iets moois wil hebben met een moslima. Zowel ook TS heel graag met een Turkse moslima relatie aan wil gaan, begrijp ik wel, aan andere kant is de familie van Turkse vrouw heel streng in geloof. Ze kunnen best alleen vrienden blijven en gezellig met elkaar babbelen, zowel voor beiden goed is.
Ik weet ook dat vele moslima uitgehuwelijkt worden door de familie zowel uit Turkse cultuur en geloof, echter zoeken ze ook huwelijkspartner voor haar..... Welke Turkse vrouwen die geen moslima is dan veel vrijer in haar leven, dat zou beter voor TS zijn, denk ik.
Goh, het zijn net mensen die moslims!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:05 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ze is Turks maar ik ben er doorheen de weken/maanden beginnen doorkijken en het klinkt raar maar ik zie gewoon een gewone vrouw. Het klikt aardig en ik vind haar leuk. In gewone doorsnee gesprekken zie ik zelfs geen hoofddoek meer.
Kijk, Turkse dames (en vooral met hoofddoek) hebben mij nooit aangesproken en ik zou zeker nooit nog eens nakijken maar bij haar dus wel.
En ondanks dat ik niet weet hoe ze er uit ziet. Ik ken haar haarkleur niet, ik heb haar hals, kont, laat staan haar oren nog nooit gezien maar toch is ze voor mij mooi.
Ik zou het wel een hele eer vinden mocht ze die hoofddoek eens uitdoen zodat ik haar kan 'zien'. Maar dat ga ik niet vragen want misschien is dat echt wel not-done?
En ik ga me niet bekeren.
Ik heb ze nu sinds vrijdag niet meer gehoord of gezien en ik voel me echt rot en verdrietig
Ja, er zijn wel gevoelens voor haar.
Nee, ik zeg gewoon dat ik geen last/hinder ondervind van die hoofddoek. Ik zie het kledingsstuk bij wijze van spreken niet meer. Het is pas als mensen zeggen van 'hoofddoek' of 'kopvod' (mijn vrienden zeggen dat) dat ik denk van 'Ah juist'.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:34 schreef Mahra het volgende:
[..]
Goh, het zijn net mensen die moslims!
Ik zie alle vrouwen met een hoofddoek als gewone vrouwen, ben ik nu verliefd op al die vrouwen? 🤔quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:40 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Nee, ik zeg gewoon dat ik geen last/hinder ondervind van die hoofddoek. Ik zie het kledingsstuk bij wijze van spreken niet meer. Het is pas als mensen zeggen van 'hoofddoek' of 'kopvod' (mijn vrienden zeggen dat) dat ik denk van 'Ah juist'.
Nee, ik zie haar en voor mij is ze een gewone vrouw net alsof ik tegen een Nederlandse meid praat.
Waar ik mijn twijfels bij heb is het cultuurverschil. Het valt niet te ontkennen dat ze anders is dan dan een Nederlandse meid. De aanpak zal ongetwijfeld ook anders zijn.
Nou eerlijk gezegd heb ik geen officiële bronnen van, maar ik heb ook geen cijfers van. Maar ik weet een beetje van Turkse cultuur waar ook Turkse vrouwen kunnen uitgehuwelijkt worden en uitgekozen door de familie van haar om een partner voor haar te zoeken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:32 schreef Mahra het volgende:
[..]
Oh ja? Hoe weet je dat? Heb je cijfers? Wat een onzin ben je hier toch aan het vertellen.
Jij bent de uitzondering op de regel en dat weet je best.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:32 schreef Mahra het volgende:
[..]
Oh ja? Hoe weet je dat? Heb je cijfers? Wat een onzin ben je hier toch aan het vertellen.
In veel conservatieve Turkse gezinnen is het niet raar dat ouders zich mengen in de partnerkeuze van hun zoon en (vooral) dochter. Maar dan hebben we het vooral over welke afkomsten/geloven wel of niet geaccepteerd worden. Uithuwelijking is absoluut een zeldzaam fenomeen, vooral onder de huidige generatie. Je komt tegenwoordig amper een gearrangeerd huwelijk tegen, laat staan een uithuwelijking.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:26 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Nou eerlijk gezegd heb ik geen officiële bronnen van, maar ik heb ook geen cijfers van. Maar ik weet een beetje van Turkse cultuur waar ook Turkse vrouwen kunnen uitgehuwelijkt worden en uitgekozen door de familie van haar om een partner voor haar te zoeken.
Ook in Nederland?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:26 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Nou eerlijk gezegd heb ik geen officiële bronnen van, maar ik heb ook geen cijfers van. Maar ik weet een beetje van Turkse cultuur waar ook Turkse vrouwen kunnen uitgehuwelijkt worden en uitgekozen door de familie van haar om een partner voor haar te zoeken.
Je doet echt alsof je wereldvreemd bent en nooit vrouwen met hoofddoek hebt gesproken. In elk geval, spreek het gewoon uit, zal ze vast waarderen ongeacht de uitkomst.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:40 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Nee, ik zeg gewoon dat ik geen last/hinder ondervind van die hoofddoek. Ik zie het kledingsstuk bij wijze van spreken niet meer. Het is pas als mensen zeggen van 'hoofddoek' of 'kopvod' (mijn vrienden zeggen dat) dat ik denk van 'Ah juist'.
Nee, ik zie haar en voor mij is ze een gewone vrouw net alsof ik tegen een Nederlandse meid praat.
Waar ik mijn twijfels bij heb is het cultuurverschil. Het valt niet te ontkennen dat ze anders is dan dan een Nederlandse meid. De aanpak zal ongetwijfeld ook anders zijn.
Plus dat hij in het verleden niet vies was van mannenliefde.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met de waarheid, bedoel je?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:35 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
[..]
Plus dat hij in het verleden niet vies was van mannenliefde.
Deze TS neemt het niet zo nauw.
Die keuze moet je zelf maken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:12 schreef einzeinz het volgende:
Dit ook inderdaad.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met de waarheid, bedoel je?
Het is een fantastische fantast!!1111
???quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:35 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
[..]
Plus dat hij in het verleden niet vies was van mannenliefde.
Deze TS neemt het niet zo nauw.
Wat hebben partners uit het verleden hiermee te maken? Kan een mens geen gevoelens krijgen?quote:
quote:Op maandag 24 oktober 2022 19:28 schreef Nederturk het volgende:
Mijn laatste ervaring (met een Turkse) was met een dame die een hoofddoek had.
Dus je hebt daarvoor ook een een vrouw met een hoofddoek gehad?quote:Bijna nooit met vrouwen met hoofddoek iets gehad daarvoor.
Het werkt niet met een gelovige als jij niet gelooft. Volgens hun beredenering kom jij in de hel en zal ze je altijd overhalen om samen gezellig the afterlife te vieren in de hemel.quote:Op maandag 24 oktober 2022 19:28 schreef Nederturk het volgende:
Ik ben een kafir Turk die vele relaties met Turkse dames heeft gehad. Mijn laatste ervaring (met een Turkse) was met een dame die een hoofddoek had. Bijna nooit met vrouwen met hoofddoek iets gehad daarvoor. Niet eens een bewuste keuze ofso, maar vrouwen met hoofddoek zijn iets meer gesloten over het algemeen dan zonder hoofddoek (nadeel bij vrouwen zonder hoofddoek is weer dat de domme dames ook opener zijn met uitspreken).
Maargoed, we hadden contact en hadden toevallig best veel gedeelde interesses en een goed gevoel. Ik had ergens in de relatie aangegeven over mijn situatie en dat ik niet religieus ben en dat het mij niets uitmaakt wat mijn vriendin wel of niet gelooft, zolang ze mij maar niet 'pusht'. Ik sta altijd open voor een gezonde discussie over waar jij heilig in gelooft en ik gun je de kans mij over te halen, dus ik luister oprecht en probeer oprecht te reflecteren op mijn eigen standpunten. Maar herhaaldelijk mij confronteren met dezelfde onderwerpen is not done, je hebt een kans om me over te halen en daarna is het gewoon herhaling en dus irritant.
Na mijn bekendmaking was ze geschrokken voor mij en heel vele gesprekken gehad. Ze probeerde me soort van te recruiten. Uiteindelijk aangegeven dat ik niks voel voor religie, maar er gedurende mijn leven wel open voor sta, zoals alles eigenlijk. Ik denk niet dat ik ooit religieus word, maar sluit principieel niets uit in mijn leven.
Familie, haar verwachtingen over mij en over het cultureel leven volgens Turkse normen (bv wekelijks 4x ofso langsgaan bij familie en je partner hierbij betrekken) waren een probleem. Uiteindelijk gaf ze huilend aan dat het niets kan worden dan. Ik ga je eerlijk zeggen, dit deed echt veel pijn. We hadden een klik die ik met niemand eerder had, maar door de discriminatie van religie was het onmogelijk. Ze was erg slim en empathisch, maar tegelijkertijd zag je wel de chains van de religieuze indoctrinatie en hechte familieband (dus ze wil haar familie niet teleurstellen).
Mijn advies: Niet doen, en al helemaal niet als je gevoelens begint te krijgen. Ik zou als je het toch wil proberen gewoon vanaf het begin open en eerlijk zijn over jezelf en check haar reactie. Als ze geen red flags vertoont na je verhaal kun je verder kijken wat er in zit voor jullie. Wel red flags? Dan zou ik voordat je gevoelens in potentie sterker worden, iets anders zoeken.
Succes
Ja maar toen was ik 15 ofso, nog 'gelovig'.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:38 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
Dus je hebt daarvoor ook een een vrouw met een hoofddoek gehad?
Ah oke. Dat kan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 01:49 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Ja maar toen was ik 15 ofso, nog 'gelovig'.
Ik had ook wel meteen begrepen dat die wandeling in het park niet ging/gaat gebeuren. En ik kan best ook begrijpen dat mijn boerse reactie van 'Wie bepaalt dat?' niet echt vooruit helpt.quote:Op dinsdag 15 november 2022 18:13 schreef Rupibma het volgende:
Ook wel heel eng hoe je haar nee niet meteen accepteert.
Je zet jezelf voor lul. Ik heb ook te maken gehad met een getrouwde collega met wie ik het leuk had en ineens dit gedrag ging vertonen. Ze heeft geen interesse. Ze verschuilt niet achter haar geloof. In haar brain is zij ervan overtuigd dat het zo hoort.quote:Op dinsdag 15 november 2022 18:53 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik had ook wel meteen begrepen dat die wandeling in het park niet ging/gaat gebeuren. En ik kan best ook begrijpen dat mijn boerse reactie van 'Wie bepaalt dat?' niet echt vooruit helpt.
Maar ik vind het gewoon ergens spijtig dat een dame zich verstopt achter 'religie' (in deze) om niet af te spreken. Ik heb uiteraard niet doorgevraagd omdat ik ook wel wist dat het een thema was die zij liever uit de weg ging.
Maar we hebben het nu eigenlijk al enkele weken leuk samen, dus ik wil ook wel een stapje verder gaan en haar eens meenemen, ik wil bij haar zijn, ik wil met trots aan de wereld tonen dat ik van haar hou, ...
En achteraf had ik dan nog de hoop (of gaf ik mezelf de hoop) van 'Zo is de Turkse cultuur. Mannen gaan met mannen om en vrouwen gaan met vrouwen om'.
Kijk bij die Turkse kappers, vrouwen zijn daar verboden. In de moskee, vrouwen zijn daar op sommige momenten ook totaal niet welkom.
Daarom dacht ik nog even van 'Ok, het is echt zo in haar geloof'. Maar ik gaf m'n hoop al snel op. Ik heb haar nl. geappt om 16u. (ze was online) en geen reactie meer gekregen.
En ik kan haar wel proberen uit mijn hoofd te zetten, dat lukt gewoon niet! Ik zet soms mijn telefoon uit omdat ik dan weet dat ik geen berichten KAN ontvangen maar van zodra ie weer aangaat, check ik haar FB om haar te kunnen zien, kijk ik wanneer ze online geweest is, ...
Ok ok ik snap het. Een tip hoe ik de situatie nog enigszins kan redden voor de meubelen in de brand op gaan?quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:48 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je zet jezelf voor lul. Ik heb ook te maken gehad met een getrouwde collega met wie ik het leuk had en ineens dit gedrag ging vertonen. Ze heeft geen interesse. Ze verschuilt niet achter haar geloof. In haar brain is zij ervan overtuigd dat het zo hoort.
Ze was enkel AARDIG. Dit is die shit waar wij vrouwen mee moeten dealen als je gewoon leuk bent met mannen. Sommigen snappen het niet en jij bent daar 1 van.
Laat haar met rust.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:18 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ok ok ik snap het. Een tip hoe ik de situatie nog enigszins kan redden voor de meubelen in de brand op gaan?
quote:
Niet er op ingaan, niet doorvragen, niet haar FB checken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:18 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ok ok ik snap het. Een tip hoe ik de situatie nog enigszins kan redden voor de meubelen in de brand op gaan?
Haar gewoon normaal behandelen zoals ervoor als dat voor jou zou lukken en beseffen dat dit het m niet gaat worden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:18 schreef einzeinz het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |