Hoezo... dat is gewoon heel logisch.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je maakt het een beetje belachelijk nu, het is niet zo dat je bij de ene bakker in Helmond bedreigd wordt als je naar een andere bakker gaat, of nou ja misschien wel daar.
Je mag niet zo slecht praten over Russen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja nou en, aan criminelen en slechte mensen moet je niet willen verdienen, simpeler kan het niet gezegd worden, dat is de absolute basis van het verschil tussen goed en slecht.
Zeg nog even dat vrouwen niet in de politiek horen, dan kunnen we naar bed.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is nu bijna niet te begrijpen dat Merkel in 2021 nog overhoop lag met Biden over de opening van nordstream 2.
Ze wou gewoon de verdubbelaar inzetten.
En dat ze de wereldeconomie om zeep helpt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en kennelijk was dat heel goed, anders had ze namelijk Rusland geprovoceerd en uitgedaagd.
Als ze echter had ze gezegd: "Fuck off Rusland, wij gaan helemaal niets met jullie handelen", dan hadden bepaalde lieden hier waarschijnlijk gezegd dat Merkel een labiel emotioneel vrouwmens was dat de wereldvrede in de prullenbak gooide door Putin te schofferen.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En dat ze de wereldeconomie om zeep helpt.
Mensen die de afhankelijkheid van hun land in de handen van een boevenstaat leggen en daardoor de oorlogseconomie financieren nodig ik niet uit op mijn verjaardag.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg nog even dat vrouwen niet in de politiek horen, dan kunnen we naar bed.
Aha. Vertel, wat had Merkel moeten doen?quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mensen die de afhankelijkheid van hun land in de handen van een boevenstaat leggen en daardoor de oorlogseconomie financieren nodig ik niet uit op mijn verjaardag.
Vooral wat had ze niet moeten doen:quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aha. Vertel, wat had Merkel moeten doen?
Ik vroeg dan ook: wat wel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vooral wat had ze niet moeten doen:
1. Wir schaffen das
2. Energiewendung maar de fout maken om tijdens de transitie 100% te gaan voor Russisch gas ipv vernieuwde kernenergie
3. Sluiten van de kerncentrales
Heel eerlijk de eerste wet van investeren toepassen. Niet alles inzetten op 1 bedrijf maar diversificeren. Het is niet dat hier niet voor gewaarschuwd werd. Daarentegen was de energiewende al wel ingezet en Duitsland stond daar niet alleen in. Echter gingen ze er wel het verste in door zelfs geen lng terminal aan te leggen en daarentegen wel alle kerncentrales te sluiten. Die voorzienigheid hadden alle andere landen wel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik sta er in de basis ook wel zo in. Baudet en z’n apologeten trek ik ook bijzonder slecht.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Deze misdadige inval door Rusland is zo walgelijk, te doen of menen dat dat een verhaal is met twee redelijk of gelijkwaardige kanten, is compleet krankzinnig.
Om mijn woede over deze misdaden te kanaliseren, probeer ik zoveel mogelijk te volgen wat er plaatsvindt, maar ik zou eigenlijk beter niet teveel hier moeten lezen. En ik prijs mezelf gelukkig dat ik sommige gekken zoals deze hier posten niet in het echt tegenkom of nog erger, persoonlijk goed ken.
Ik kan verder gewoon niet wachten totdat de Russen Oekrane uitgeschoten zijn, oprotten naar hun eigen koloniale kutland.
Jammer voor de sloebers uit Rusland die gezonden zijn? Ja, als ze zich proberen over te geven....verder zijn ze vergelijkbaar met de Wehrmacht soldaten die indertijd overal overhoop geschoten zijn, een bijproduct van hun eigen, bijna compleet massale en jarenlange, nationalistische meeloperij achter een kutregime.
Laat ze maar lekker om elkaar rouwen in Rusland, hun probleem, hadden ze de volledig onschuldige mensen in Oekrane maar met rust moeten laten.
Diversificatie, niet alleen gas maar niet zo maar ff besluiten de kerncentrales uit te knallen nog voordat je alternatieve bronnen hebt geregeld.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie (ben jij) dan wel en wat wil je daarmee verder duiden ?quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij geen belangrijke partij.
Ja gewoon dit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Diversificatie, niet alleen gas maar niet zo maar ff besluiten de kerncentrales uit te knallen nog voordat je alternatieve bronnen hebt geregeld.
Maar goed dat ze bij de NAVO komen, anders hadden de Russen weer een paar makkelijke doelen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Finland trouwens helemaal want die zijn bezig met 3 nieuwe kerncentrales om helemaal onafhankelijk te worden.
Onder normale omstandigheden is Groningen sluiten ook idioot, maar die aardbevingen maakt de casus totaal anders.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)y-angela-merkel/amp/
Nederland krijgt ook nog een politieke sneer in het artikel omdat we Groningen dicht gooien.
Maar dat Duitsland een jaar geleden nog bijna nordstream 2 opende was achteraf gezien bezopen natuurlijk.
Dan koop je die mensen uit. Het is oorlog, zo’n beetje het meest klassieke voorbeeld van een buitengewone omstandigheid.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden is Groningen sluiten ook idioot, maar die aardbevingen maakt de casus totaal anders.
Buitenlandse partijen zoals de US kijken ons raar aan en vinden dat we egostisch zijn en Rusland steunen en gewoon dat gas eruit moeten trekken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden is Groningen sluiten ook idioot, maar die aardbevingen maakt de casus totaal anders.
Zijn we in oorlog?quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan koop je die mensen uit. Het is oorlog, zo’n beetje het meest klassieke voorbeeld van een buitengewone omstandigheid.
Economisch? Zeker. Er is van de week nog een grote pijpleiding opgeblazen, mocht je het gemist hebben. Maar ook daar voor al.quote:
Hier ook. In Nederland mogen schoolverlaters het leger in en het leger betaald je vervolgopleiding.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:21 schreef quirina het volgende:
[..]
In Rusland ben je al geschikt voor het leger als je een auto rijbewijs hebt. Want dan ben je chauffeur zogenaamd. Je hoeft daar niet eens voor in militaire dienst te zijn geweest.
Kijk er niet raar van op dat ze een enorme voorraad hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:10 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ] Zoveel cruise missiles zal Rusland niet meer hebben dus dit zal wel een serieus target zijn
Off topic; Heel erg irritant aan het worden dat er echt bijna niemand meer inhoudelijk post of is dit topic nu alleen maar elkaar af lopen zeiken?
Mooi vergrootglas, Sherlock.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De NAVO heb t weer gedaan. Gnant
Denk het niet. Als mensen gevaar lopen dan gaan ze dat echt niet doen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar Groningen gaat ook wel weer open.
De winter kan best eens kouder worden dan voorspeld, de crisis dieper dan gedacht.
Dan worden de buitenlandse invloeden zo hoog dat NL gewoon moet luisteren en die kranen openknalt.
Ik vermoed dat ze dat ook weten en nu de aardbevingen overdrijven.
Ik schat de kans heel hoog in dat het open moet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Denk het niet. Als mensen gevaar lopen dan gaan ze dat echt niet doen.
Jij denkt dat Merkel een atoombom op Berlijn had gekregen als ze niet de totale energieafhankelijkheid van Duitsland bij het Kremlin had belegd?quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wij krijgen ook gewoon bezoek op het bedrijfje als we iets aanschaffen wat de US niet aanstaat.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik schat de kans heel hoog in dat het open moet.
Net zoals de US bepaalde dat NS2 dichtbleef.
Klinkt meer als een roadtrip dan een goed gecordineerde aktie. Waarom zou je in godesnaam zoveel verdenkingen op je zelf vestigen en risico lopen door met die rijdende bom door 6 grensovergangen te crossen?quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En dit is relevant in dit topic omdat?quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[ twitter ]
Na Kirgizi zegt ook Kazachstan af
Om nog te zwijgen over hoe je van Bulgarije in die andere landen komt... boot?quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klinkt meer als een roadtrip dan een goed gecordineerde aktie. Waarom zou je in godesnaam zoveel verdenkingen op je zelf vestigen en risico lopen door met die rijdende bom door 6 grensovergangen te crossen?
De eerste berichten van het zinken van de Kursk werd ook eerst op de NATO gegooid door de Russen. Bleken ze hun eigen sub te hebben laten zinken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Omdat de CSTO oefeningen en deelnemers daaraan een idee geven van een mogelijk bondgenootschap rondom Rusland en mogelijke standpunten op het moment van verdere escalatie.quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:25 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
En dit is relevant in dit topic omdat?
Omdat het een direct gevolg is van Rusland's agressie dat ze invloed verliezen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:25 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Maak er een topic over, dit gaat over de oorlog. Of gaan we hier ook alle NATO oefeningen bediscussieren?quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Omdat de CSTO oefeningen en deelnemers daaraan een idee geven van een mogelijk bondgenootschap rondom Rusland en mogelijke standpunten op het moment van verdere escalatie.
Omdatr Putin steeds gesoleerder komt te staan. De vraag is wanneer de poppetjes om hem heen ook bedenken dat ze met Vlad op een doodlopend spoort zitten dat Rusland voor de komende jaren totaal isoleert van het wereldpodium en op alle fronten in de afgrond stort...quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:25 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Dit topic moet gewoon dicht tussen 23:00 en 07:00.quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ah, het is weer laat op de avond en het blik is weer opengetrokken. Degenen die de strijd op de voet volgen: morgenvroeg zijn ze weer weg en kan het weer over het nieuws gaan.
In de tussentijd: ik adviseer zoveel mogelijk negeren
Man, azijnzeiker ....quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:29 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Maak er een topic over, dit gaat over de oorlog. Of gaan we hier ook alle NATO oefeningen bediscussieren?
En als ze dat niet willen? Buitengewone omstandigheden zijn gecrerd. Eeuwenoude bedrijven die vol trots de traditie voort willen zetten. Maar alles moet kapot, voor wat?quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan koop je die mensen uit. Het is oorlog, zo’n beetje het meest klassieke voorbeeld van een buitengewone omstandigheid.
Dat is natuurlijk onzin, voor de buhne misschien maar heel Afrika en Azie handelt gewoon volop met Rusland hoor. Dat wij hier in het westen denken alle wijsheid in pacht te hebben is meer arrogantie dan wat andersquote:Op zondag 9 oktober 2022 23:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Omdatr Putin steeds gesoleerder komt te staan. De vraag is wanneer de poppetjes om hem heen ook bedenken dat ze met Vlad op een doodlopend spoort zitten dat Rusland voor de komende jaren totaal isoleert van het wereldpodium en op alle fronten in de afgrond stort...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |