abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:55:02 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206243343
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206244093
Mogguh.

Kort nachtje, maar goed, dan hebben we straks wel mooi gestucte wanden in de keuken.
Verder probeert mijn buik me te vermoorden :')

Straks als ik iets minder krom loop maar eens langs wat vloerenzaken. We moeten toch ook eens gaan uitzoeken wat er precies in de woonkamer/eetkamer komt. In elk geval hout :)
pi_206244103
Goedemorgen :O
Veel nachtmerries gehad over wat er fout kan gaan vandaag :') hopelijk gaat het straks beter.
pi_206244182
Nog even snel teruglezend:

@sigme gefeliciteerd met jullie nieuwe casa! Wordt nog een heel project! :D

@Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerken :{ Dat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren :?

@Kaatje1 Tof dat de docu/film in de prijzen is gevallen! *O*

@Sarabi vandaag weer een brouwdag? *O*

en verder ben ik het even kwijt. Kop vol watten.
pi_206244204
@Candaasje festival :) en voor het eerst moet ik opbouwen zonder mijn man. Dus extra spannend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206244212
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:10 schreef Sarabi het volgende:
@:Candaasje festival :) en voor het eerst moet ik opbouwen zonder mijn man. Dus extra spannend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahw, leuk maar ik snap dat het wel even spannend is! Komt vast goed! :* *O*
pi_206244379
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:09 schreef Candaasje het volgende:

@:Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerken :{ Dat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren :?
Ja dat vroeg ik me nog af. Ging dat nou niet door omdat er iemand staat te stampvoeten dat het niet mag, of was er iets op werk waardoor het niet kon/lukte?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206244425
Weten jullie nog van die dakdekker? Die kwam weliswaar, maar heeft pas over 3 weken een offerte en tijd over 1/2 - 3/4 jaar.

:')

Nog maar wat bedrijven aanschrijven. Als het niet eerder kan dan niet, maar proberen kan altijd.

Tevens ben ik in hindsight eigenlijk best vet trots op mezelf, dat ik gisteren de anesthesie van een hernia OK heb gedaan. Weliswaar met hier en daar wat hulp van de neuroloog en via de app met een vaste neuro assistente. Maar toch, ik vond het heus wel een beetje spannend. :D

SPOILER
pi_206244427
Goedemorgen :W

Vanochtend een boel klusjes doen, vanmiddag een 13 km trailrun lopen met vrienden. Zin in want volgens mij is het hartstikke mooi in het bos O+

@Sarabi succes! komt vast goed. En als dingen wat raar lopen, dan leer je daarvan en als dan een volgende keer dingen weer raar zouden lopen weet je al wat je moet doen ;)
@Candaasje woeh, vloer kiezen O+ leuk
@borisz wandel ze! *G*
pi_206244437
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:09 schreef Candaasje het volgende:

@:Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerken :{ Dat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren :?

en verder ben ik het even kwijt. Kop vol watten.
Ze zijn er niet 'tegen' dat ik eens per 2 weken thuiswerk, alleen 1 coll gaat weg, andere gaat 2 maanden in revalidatietraject. Dus het gaat vaker voorkomen dat dit er niet van komt helaas... op de poli moeten er ook mensen zijn...
En ik wilde 4 uur extra thuiswerken op een dag dag ik er anders ook nooit ben, voor mezelf als extra zakcentje.
En dat willen ze niet. Terwijl ik niet belast wordt op thuiswerkdagen. Dat is juist als ik naar werk moet en daar de hele dag rondstruin, dat is een flinke aanslag op mijn rug.

Sterkte vandaag jij!!
pi_206244452
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:33 schreef Candaasje het volgende:
Weten jullie nog van die dakdekker? Die kwam weliswaar, maar heeft pas over 3 weken een offerte en tijd over 1/2 - 3/4 jaar.

:')

Nog maar wat bedrijven aanschrijven. Als het niet eerder kan dan niet, maar proberen kan altijd.

Tevens ben ik in hindsight eigenlijk best vet trots op mezelf, dat ik gisteren de anesthesie van een hernia OK heb gedaan. Weliswaar met hier en daar wat hulp van de neuroloog en via de app met een vaste neuro assistente. Maar toch, ik vond het heus wel een beetje spannend. :D

SPOILER
Gaaf joh :o

SPOILER
pi_206244466
Ik ga zo fietsen naar de stad (Hlem) mijn leasefiets krijgt de eerste onderhoudsbeurt. En ik heb nog wat dingetjes ter reparatie (rem, houdt vaker in, krijg m niet op stuur aan moet achter m eerst wakker maken bij de batterij?).
Als ik m afgeleverd heb daar, heb ik een wandeling naar het station Hlem om de trein terug naar Bdaal te nemen, en dan terug naar huis te wandelen.
Leuk 'uitje' met genoeg beweging :D

Vanmiddag ophalen brengt g me dan even.
1x op een dag is het wel genoeg :P
pi_206244469
Klinkt goed @Candaasje!

Wij moeten vandaag en morgen kiezen tussen leuke dingen doen, uitrusten en nuttige dingen die al weken zijn blijven liggen doen. Ik ga maar eens puzzelen over het beste plan.
Spoilers!
pi_206244484
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Ze zijn er niet 'tegen' dat ik eens per 2 weken thuiswerk, alleen 1 coll gaat weg, andere gaat 2 maanden in revalidatietraject. Dus het gaat vaker voorkomen dat dit er niet van komt helaas... op de poli moeten er ook mensen zijn...
En ik wilde 4 uur extra thuiswerken op een dag dag ik er anders ook nooit ben, voor mezelf als extra zakcentje.
En dat willen ze niet. Terwijl ik niet belast wordt op thuiswerkdagen. Dat is juist als ik naar werk moet en daar de hele dag rondstruin, dat is een flinke aanslag op mijn rug.

Sterkte vandaag jij!!
Och dat is ingewikkeld.
Het is een gek contrast van dat je minder ter plekke wilt werken maar wél extra uren wilt maken maar dan alleen als je dat vanuit huis kan.
Is er vanuit huis genoeg te doen voor die extra 4 uur?
pi_206244495
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

SPOILER
Dat was ik ook aan het typen :D
Leuk Candaas ^O^
pi_206244517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Och dat is ingewikkeld.
Het is een gek contrast van dat je minder ter plekke wilt werken maar wél extra uren wilt maken maar dan alleen als je dat vanuit huis kan.
Ja hoor, zeker! Omdat we 2 mensen gaan missen, we structureel met te weinig mensen zitten zijn er heel veel afspraken die gemaakt kunnen worden voor pt vanuit huis + vanuit de mail allerlei opgevraagde uitslagen in dossiers zetten bijv.
Als ik nog beltegoed zou krijgen bijv kan ik ook de radiologie bellen vanuit huis om nog meer afspraken te maken.
De werklijst loopt zo'n 3 dagen achter dus de stroom gaat sneller dan we kunnen verwerken. Werk genoeg voor 5 dagen thuiswerk _O-
pi_206244518
F. is nog steeds ziek. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206244525
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:42 schreef Lonaa het volgende:
F. is nog steeds ziek. :{
Bleh -O-
pi_206244536
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Och dat is ingewikkeld.
Ik wil fysiek minder werken ter plekke. Niet 'minder werken ter plekke' ;)
pi_206244538
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:42 schreef Blues het volgende:

[..]
Bleh -O-
Ja. Wel verbetering an sich. Laatste koortspiek was gisterenochtend, test wel positief maar met minder overgave, maar hij hoest zich nog 3 slagen in de rondte.
pi_206244539
Regen is gestopt en een mager zonnetje en een hard zingende vogel buiten O+
Stap maar eens op de fiets :W
pi_206244540
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

SPOILER
Ja, deze operatie was een spoed OK.
Een hernia hoeft geen spoed te zijn, en hoewel vaak wordt gekozen voor een operatie, kan het vaak gerust een paar dagen wachten. (Wel met opvolging van de patiënt en pijnmedicatie). In dit geval was het spoed omdat de pijnperceptie niet meer aanwezig was in de achterpoten; dat duidt vaak op ernstige schade aan het ruggenmerg. En dat wil je dan wel zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Wacht je te lang, dan is het ruggenmerg gewoon 'pap' geworden door alle drukt.

Zonder operatie heeft een hond 20% kans op herstel (in de zin van weer kunnen lopen en zelf kunnen plassen). Met operatie 61% . Dus de prognose blijft wel gereserveerd.

Ik vind de neurologie echt heel interessant, en hoewel het een lastig vakgebied is (het komt voor dat operaties nog een keer moeten omdat ze niet altijd al het herniamateriaal kunnen verwijderen) zie je toch heel vaak dat patienten weer lopend naar huis gaan, waar ze eerst nog verlamd waren. Dat is echt heel gaaf.
pi_206244560
Beterschap voor F. @Loona :*
pi_206244583
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, deze operatie was een spoed OK.
Een hernia hoeft geen spoed te zijn, en hoewel vaak wordt gekozen voor een operatie, kan het vaak gerust een paar dagen wachten. (Wel met opvolging van de patiënt en pijnmedicatie). In dit geval was het spoed omdat de pijnperceptie niet meer aanwezig was in de achterpoten; dat duidt vaak op ernstige schade aan het ruggenmerg. En dat wil je dan wel zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Wacht je te lang, dan is het ruggenmerg gewoon 'pap' geworden door alle drukt.

Zonder operatie heeft een hond 20% kans op herstel (in de zin van weer kunnen lopen en zelf kunnen plassen). Met operatie 61% . Dus de prognose blijft wel gereserveerd.

Ik vind de neurologie echt heel interessant, en hoewel het een lastig vakgebied is (het komt voor dat operaties nog een keer moeten omdat ze niet altijd al het herniamateriaal kunnen verwijderen) zie je toch heel vaak dat patienten weer lopend naar huis gaan, waar ze eerst nog verlamd waren. Dat is echt heel gaaf.
_O_
pi_206244588
Beterschap aan F @Lonaa en beterschap met jouw verkoudheid :*
pi_206244608
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:46 schreef Candaasje het volgende:
Beterschap voor F. @:Loona :*
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:49 schreef Tele6 het volgende:
Beterschap aan F @:Lonaa en beterschap met jouw verkoudheid :*
Lief O+

Verkoudheid voelt wel oneerlijk, paar weken geleden ook al enorm verkouden geweest. :')
pi_206244624
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]
[..]
Lief O+

Verkoudheid voelt wel oneerlijk, paar weken geleden ook al enorm verkouden geweest. :')
Het is herfst. :s)
pi_206244652
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het is herfst. :s)
Alsnog oneerlijk. }:|

Goed, de afwas is gedaan, kattenbak is schoon. Ik fiets zo denk ik even naar de markt, mogelijk nog wat in de tuin prutsen vandaag. Opties voor iets sociaals vanmiddag/vanavond zijn er maar ik weet het allemaal niet zo goed.
pi_206244710
Mogge!

Balen @Lonaa weer verkouden en een te langzaam opknappende F.

Wat fijn dat jullie de hond hebben kunnen helpen, hopelijk komt hij de volgende die kwispelend naar je toe.

Inderdaad is het heel mooi in het bos @Tele6, heb de indruk dat er veel paddenstoelen zijn.

Ik ga straks draadjesvlees maken in de instantpot en het balkon stofzuigen. Blijf gewoon thuis in de buurt van de wc want de medicatie slaat nogal op m’n darmwerking -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_206245070
Teveel bijlees na een paar drukke dagen :D
Dus een algemene :W *O* *;

Net de mobiele airco ‘ontmanteld’ en de kledingkast naar standje winter gezet.
Zomerwasje aangezet, kan vandaag misschien nog buiten drogen :D

Nu nog even naar de markt voor gezonde en ongezonde dingen en dan de rest van de dag vegeteren.
Want gezien het aantal besmette collega’s zit de kans er best in dat ik morgenvroeg moet werken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206245995
Vóor 12 uur alle hh klussen gedaan. Nu koffie en dan boodschappen als kaasboerderij enzo.

@Candaasje wat leuk, dat de spoed hernia ingreep goed is verlopen. En dat er een toekomst kan liggen in de anaesthesie.
Kun je altijd nog instromen bij de humane tak. # opties.
Ondertussen benieuwd naar de vloer. En wat een bummer van de dakddekker ~O>

En heerlijk frisse zonnige herfstdag. Veel plezier @all. w/
pi_206246376
Excuus. Nu regent het…insert poppetje met plu.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:36:20 #33
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206246441
Met sinds 5-10-2021 hebben we hier 1194m3 gas verbruikt.... en die winter werd er op geen enkele manier zuinig gedaan: denk wel dat we het plafond dus halen komend jaar...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:52:57 #34
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206246600
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:02 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh.

Kort nachtje, maar goed, dan hebben we straks wel mooi gestucte wanden in de keuken.
Verder probeert mijn buik me te vermoorden :')

Straks als ik iets minder krom loop maar eens langs wat vloerenzaken. We moeten toch ook eens gaan uitzoeken wat er precies in de woonkamer/eetkamer komt. In elk geval hout :)
Vrienden van ons hebben laatst kurk laten leggen op de hele benedenverdieping en vind het geweldig, nog mooier dan hout.
To BG or not to BG!
pi_206246630
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 12:36 schreef fietsie het volgende:
Met sinds 5-10-2021 hebben we hier 1194m3 gas verbruikt.... en die winter werd er op geen enkele manier zuinig gedaan: denk wel dat we het plafond dus halen komend jaar...
1906m³ vanaf 1 november 2021.
Amateur :{w
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206246640
App zegt vanaf jan 22 663.7 + vanaf nov 21 353.9
1017.6 totaal
pi_206246649
Jaarafrekening zei eergisteren 514. :7
pi_206246664
Januari tot nu 95m3, vorig jaar 194m3.
pi_206246712
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Januari tot nu 95m3, vorig jaar 194m3.
Wow jij zit goed daar ^O^
pi_206246722
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 12:58 schreef Lonaa het volgende:
Jaarafrekening zei eergisteren 514. :7
Ook netjes!

Wij willen graag uit dit veel te grote vrije sector huis naar een klein bejoirdenapp sociale huur. Maar j, a dat stomme inkomen blijft maar te hoog :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 08-10-2022 13:25:58 ]
pi_206246726
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 13:12 schreef Blues het volgende:

[..]
Wow jij zit goed daar ^O^
Ja, heb natuurlijk grote ramen op zonzijde en die warmen overdag goed op. En ik denk dat de radiatorventlatoren ook geholpen hebben want de jaren ervoor had ik een gemiddelde van 225
pi_206247046
Nog geen jaarafrek gezien van V’fall.😎

Verbruik volgens app: 162 m3 minder; van 742 m3 nu 580m3.
En 681 kWh minder : sinds dec. een koelvriescombi eruit (dd.1998!!) en een stukke koelkast (dd. 2005) vervangen in
mei jl.

Nieuw: de speed comfort radiator ventilators.

Lager gasverbruik is een grote verrassing. Sinds cv onderhoud twee weken terug staat de temp. op 60o give or take. Is niet nauwkeurig in te stellen.
Thermostaat is al die jaren op 19o en dat blijftie.

Fraai zeg Kaatje! Een meevaller kun je wel gebruiken.
pi_206247100
Oh ja, ik heb de temperatuur ook omlaag, 1,5 jaar of zo. Niet uit bezuiniging maar het water was zo bloedheet :D

Volgens de app zou ik (nu al) meer dan 500 terugkrijgen. Ik betaal 100 en zij willen dat ik 37 betaal, maar mooi niet, geen idee wat ons nog te wachten staat.
pi_206247511
Voor de statistieken: vanaf 1 juli 0.35 GJ stadsverwarming en 449 kWh.
Vorige afrekening was 11GJ (meer dan normaal door vaak in warm bad door hersenschudding, jaar ervoor was 9GJ) en 1656 kWh.

Sinds de hogere tarieven doe ik wasmachine, droger en vaatwasser bewust in daluren aan. De thermostaat staat op 19 graden, daar blijft het ook 's nachts nog boven zonder dat de verwarming aan hoeft te slaan. Ik lig sowieso altijd onder twee dekentjes op de bank, en 90% vd tijd ook nog onder twee katten :+ dus zolang ik het niet fris vind in huis laat ik de thermostaat op 19 staan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:02:53 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206247567
Zo. Thuis. ¨Fijn om weer 16km te kunnen lopen. Ging me vrij goed af. Goed nieuws met het oog op Wenen. Wel leuk om aan de andere kant van het Naardermeer te lopen.

Moest wel deze beesten passeren. :P

Gelukkig bleven ze liggen.

En voor de stats Energie = -673 (Gebruik 1118, maar ja leverde ook 1801KWH terug ). Gas 164m3. (jaarcijfers 2021, zal in 2022 niet zo anders zijn).

[ Bericht 5% gewijzigd door borisz op 08-10-2022 15:10:11 ]
pi_206247721
Zo, draadjesvlees zit in de slowcooker :9~ Balkon is opgeruimd. Zo maar eens in huis gaan stofzuigen, de diva’s liggen nu gezusterlijk naast elkaar te slapen, maar overal liggen plukken haar

pi_206248575
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:51 schreef AnneX het volgende:
Vóor 12 uur alle hh klussen gedaan. Nu koffie en dan boodschappen als kaasboerderij enzo.

@:Candaasje wat leuk, dat de spoed hernia ingreep goed is verlopen. En dat er een toekomst kan liggen in de anaesthesie.
Kun je altijd nog instromen bij de humane tak. # opties.
Ondertussen benieuwd naar de vloer. En wat een bummer van de dakddekker ~O>

En heerlijk frisse zonnige herfstdag. Veel plezier @:all. w/
Ja, zou leuk zijn, beter in anesthesie worden. Maar humaan trekt me dan weer totaal niet. Ik vind maar weinig mensen leuk, en slapende mensen helemaal niks. Als ik iets in de humane zorg zou gaan doen, zou het dus wel iets met wakkere mensen worden :P

Qua vloer:
We hebben wat stalen (lees: joekels van borden) en een kleinere staal meegenomen. We vinden het kleine staaltje het mooiste, dat komt van een winkel uit de buurt vandaan en we vrezen wel een beetje voor de prijs. 't Is reclaimed' hout uit Duitsland en Nederland, das dus ook weer heel tof.
Een van de grote borden vinden we ook erg mooi, (goede 2e zullen ze mar zeggen) is betaalbaar maar komt uit China...

Maar goed, als dat eerste staaltje straks 250 m2 kost om te laten leggen, dan houdt wel op met onze goede voornemens. En mij kennende heb ik een neus voor (te) dure dingen :') :D
pi_206248598
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 12:52 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Vrienden van ons hebben laatst kurk laten leggen op de hele benedenverdieping en vind het geweldig, nog mooier dan hout.
Ik vind het bij bepaalde huizen/inrichtingen best passen, maar voor ons huis niet. Zelfde geldt voor bamboe, dat hebben vrienden van ons. Bij hen supermooi, maar het is niet wat we zoeken voo bij ons thuis.

Eikenhout gaat het denk ik worden :)
pi_206248655
Terwijl mnX aan zijn fotoproject werkt, maak ik de leukste van hem aan het stoeien met de objecten. :D

Ook nog vanmiddag gedaan: 20 porties/ eetlepels geraspte gember en 15 porties/ theelepels peper in de vriezer gelegd.
Nu weer krant.🤓
pi_206248690
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 16:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik vind het bij bepaalde huizen/inrichtingen best passen, maar voor ons huis niet. Zelfde geldt voor bamboe, dat hebben vrienden van ons. Bij hen supermooi, maar het is niet wat we zoeken voo bij ons thuis.

Eiken in visgraat past bij jullie huis.
Voor ons huis vond ik het te chique en meer grachtenpand totdat ik zag dat een whitewash versie bestaat.
Oh en de prijs wordt (ook) bepaald door hoe gaaf de planken (mogen) zijn.
In tegenstelling tot wat men denkt: het is zacht hout! dus butsen en deuken hier.
“Het leeft”. 🤪
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:02:06 #51
335476 oppiedoppie
pi_206248893
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 16:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik krijg een lemen vloer en alleen in de hal hout wat ik 2e hands heb gekocht, 3 cm dik en ik haal het eerst door de vandiktebank voor ik het leg. Denk dat het gewoon grenen is, 35m2 gekocht voor 200 euro, heb ik al jaren liggen in de schuur. Wij doen dus alles lowbudget.
To BG or not to BG!
pi_206248896
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 16:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Eiken in visgraat past bij jullie huis.
Voor ons huis vond ik het te chique en meer grachtenpand totdat ik zag dat een whitewash versie bestaat.
Oh en de prijs wordt (ook) bepaald door hoe gaaf de planken (mogen) zijn.
In tegenstelling tot wat men denkt: het is zacht hout! dus butsen en deuken hier.
“Het leeft”. 🤪
Geen visgraat en geen whitewash.

Ook geen zwarte stalen kozijnen en ook geen keukeneiland :+
pi_206248933
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:02 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik krijg een lemen vloer en alleen in de hal hout wat ik 2e hands heb gekocht, 3 cm dik en ik haal het eerst door de vandiktebank voor ik het leg. Denk dat het gewoon grenen is, 35m2 gekocht voor 200 euro, heb ik al jaren liggen in de schuur. Wij doen dus alles lowbudget.
Super tof! Krijgen jullie ook de wandafwerking van leem? (Hebben wij toen naar gekeken toen we nog aan strobouw dachten. En de hoop hadden een kavel te kunnen kopen :') )

Massieve planken gaat hier niet goed samen met de vloerverwarming, dus het wordt parket. Maar als daarvan een deel uit gerecycleerd hout bestaat zou ik het wel heel gaaf vinden.

Dus duim even mee voor de prijs :D
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:10:20 #54
335476 oppiedoppie
pi_206249037
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Super tof! Krijgen jullie ook de wandafwerking van leem? (Hebben wij toen naar gekeken toen we nog aan strobouw dachten. En de hoop hadden een kavel te kunnen kopen :') )

Massieve planken gaat hier niet goed samen met de vloerverwarming, dus het wordt parket. Maar als daarvan een deel uit gerecycleerd hout bestaat zou ik het wel heel gaaf vinden.

Dus duim even mee voor de prijs :D
Ja de meeste wanden worden ook van leem en sommige met kurk, ben gek op kurk (heb het nu op de vloer van mijn stacaravan en dat bevalt enorm) En een massaleemkachel krijgen we ook, die hele wand wordt verwarmt. Gisteren hebben we ons dak afgekregen, 65m2 sedumdak, erg mooi geworden. We zijn, behalve de riolering, helemaal off-grid.
To BG or not to BG!
pi_206249070
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je beschrijft het huis van een (lief) familielid. :D
pi_206249168
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Helaasch…het lag er al jaaaaren voordat het trendy werd.

Van de week zag ik een huis te koop, met een zwart babybedje😢 en de rest van het huis leek ook een mausoleum. Alsof je het kind in een kist met tralies legt.
pi_206249270
Kwam zomaar uit mijn telefoon O+
pi_206249387
MAN MAN MAN (copyright @Tele6)

Fietsenmaker vanochtend: je krijgt een SMS als de fiets klaar is.

Prima. Ze sluiten om 17.00, dus ik bel maar eens om 16.15 of ie klaar is zometeen want g brengt me met de auto en we wonen niet om de hoek.

Eh nee, dit, dat, rem, blub, pief, band, lek, proef, dicht, straks, SMS, dicht, hangt nog, veel onverstaanbaar gebrabbel, ja SMS, sluiten om 5, welke kleur fiets iets met rem en SMS.

Ik hang maar op, en we stappen in de auto.
Net voor 5 uur stap ik de zaak binnen, hij hing nog in de banden.
Remdinges lek dus nieuw dinges en nog een proefritje, maar hij is wel klaar *O*

Communicatie zou ik daar toch aan iemand anders overlaten, echt :D
Was ook al zo moeizaam met afspreken om te laten afleveren en halen 3 mnd geleden en om deze afspraak in te plannen.
pi_206249395
Ik was op zoek naar een fietsshirt. Want die drie zakjes op de rug leken me wel handig: in elk zakje een tros bananen en dan verhonger ik iig niet :P

Maar ik kan ze nergens in hysterisch genoege kleuren vinden. De Decathlon had er wel eentje in "koraal", een soort pijnlijk oranje-roze tint, maar die had maar één zakje en de stof voelde supergoedkoop. De minder goedkope waren pastelblauw en bordeauxrood. En dan waren er bij de mannenshirts wél 10 opties waaronder knaloranje en knalgeel. :( :(

Bij de Perry Sport gekeken. Wat is die winkel vergane glorie zeg :{
Ze hadden een fietsshirt van Craft met een heel mooie pasvorm, maar die was donkerblauw. En een paar van Dare2b en huismerk, allemaal zwart. :(
De outlet van Perry Sport hadden ze wel ook mooie Craft fietsbroeken, maar daar kwam ik niet voor :P

Nou ja. Bij de survivalrun stoppen we altijd spullen in de elastische band van onze legging als we dingen mee moeten nemen. Dan douw ik die bananen daar wel. Mooie gelegenheid voor alle "is dat een banaan in je broek of..." grappen :P
pi_206249544
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:35 schreef Blues het volgende:
MAN MAN MAN (copyright @:Tele6)

Fietsenmaker vanochtend: je krijgt een SMS als de fiets klaar is.

Prima. Ze sluiten om 17.00, dus ik bel maar eens om 16.15 of ie klaar is zometeen want g brengt me met de auto en we wonen niet om de hoek.

Eh nee, dit, dat, rem, blub, pief, band, lek, proef, dicht, straks, SMS, dicht, hangt nog, veel onverstaanbaar gebrabbel, ja SMS, sluiten om 5, welke kleur fiets iets met rem en SMS.

Ik hang maar op, en we stappen in de auto.
Net voor 5 uur stap ik de zaak binnen, hij hing nog in de banden.
Remdinges lek dus nieuw dinges en nog een proefritje, maar hij is wel klaar *O*

Communicatie zou ik daar toch aan iemand anders overlaten, echt :D
Was ook al zo moeizaam met afspreken om te laten afleveren en halen 3 mnd geleden en om deze afspraak in te plannen.
Hopelijk kan hij beter fietsen maken dan communiceren :P
pi_206249547
:D

en die mannenshirt zitten natuurlijk voor geen meter?
pi_206249551
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hopelijk kan hij beter fietsen maken dan communiceren :P
De rem is perfect :P
  Moderator zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:54:24 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206249601
Iemand ervaring met versturen via GLS?
Online heb ik een pakket aangemeld en een label uitgeprint. Betaling kwam niet aan bod maar moest bij het afgeven van het pakket.

Vervolgens tijdens het inleveren werd nergens om gevraagd. Ze konden het niet eens inscannen. In vind het raar, ik heb het pakket maar weer terug genomen.

Daar ging de winst (¤13 ipv ¤19 verzendkosten) weer. Maandag maar bij DHL inleveren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206249638
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:49 schreef Blues het volgende:

en die mannenshirt zitten natuurlijk voor geen meter?
Nee, ik hou hele stukken stof over. Het idee van zo'n fietsshirt is juist dat het aansluit, want dan gaat het niet zo flapperen in de wind. Er zit vaak een elastische band bij de heupen en die kruipt omhoog als die te strak is (heren met smallere heupen). En de herenshirts zijn niet getailleerd dus dat slobbert bij mij ook.
Ik had dus bij Perry Sport eentje van Craft die écht heel goed paste. Ik zie nu online dat die ook in het knaloranje verkrijgbaar is. En nu twijfel ik of ik die online wil bestellen en dan zou hij er dinsdag of woensdag kunnen zijn... :D

deze:
pi_206249858
Doen! Leuke kleur *O*
pi_206249927
Ja @Tele6 bestellen die oranje! Die is leuk
pi_206250049
Nou heb ik hem voor ¤25 gevonden, gratis verzending. Dan twijfel ik ook niet meer :D

Dit gaat wel heel mooi staan als ik m'n fluorescerend groene thermoshirt eronder draag _O_
pi_206250178
^O^
pi_206252532
Hé volle maan met duidelijke Poolster…
pi_206252769
Vandaag was best prima. We hebben een goede middenweg gevonden tussen werk, huishouden, tuin en ook nog een uitje gedaan.

Het Havenbedrijf Moerdijk had een open dag. Groots opgezet, de hele dag was er van alles te doen, veel rondleidingen, rondvaarten, informatiestands, etc. Wij zijn maar 2 uur daar geweest maar zijn zeker van plan om volgende dag de hele dag te gaan.

We hebben op het centrale terrein gesproken met de zeekadetten, een bedrijf in olievaten, diverse onderdelen van de Omgevingsdienst. Daarna zijn we met de bus naar de brandweerkazerne geweest waar naast de brandweer ook de ambulance en de politie aanwezig was. Er werd een auto opengeknipt, we hadden een uitgebreid gesprek over de techniek in een ambu, een zeer grafische uitleg over een gifpak, etc.

Thuis weer een beetje huishouden en toen deel 2 van J's grote vleesfeest ter ere van zijn eerste werkweek. Vandaag was het Mexicaanse bavette-extravaganza. Vanmiddag al broodje rosbief. Morgen ribeye aan het bot.
Spoilers!
pi_206253518
Fijne dag zo :Y O+
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:36:43 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206253541
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 21:48 schreef AnneX het volgende:
Jupiter O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206253571
Klinkt als een vermoeiende, maar erg leuke dag @Lucky_Strike!
@Sarabi het brouwen en festival allemaal gelukt? Morgen even rust, of weer drukte op de planning?
@Blues wat stom dat het thuiswerken niet gewoon kan volgens wat jullie hadden besproken. Ik hoop voor je dat er snel een goede oplossing komt. Gesprek met bedrijfsarts klinkt inderdaad als geen gek idee.

Ik sliep in tijden niet zo goed als gisternacht, hopelijk vannacht weer zo'n nacht. Vandaag m'n nieuwe fiets gebruiksklaar gemaakt. Verzekering afgesloten, twee kettingsloten gehaald, zadel op goede hoogte gezet. Verder op de bank voor tv gehangen, op de bank geslapen, wasjes gedaan, gewandeld met aan eind vd wandeling 5x 30 sec joggen met 60 sec wandelen tussendoor om even te kijken wat m'n hoofd daarvan vond. Dat ging wel oke. En vanavond nog twee uurtjes gewerkt achter de laptop omdat ik gistermiddag wat eerder was gestopt. Ik heb nu wel beetje zwaar hoofd en beetje oorsuizen en nog steeds wat spierpijn in m'n nek, maar niet echt hoofdpijn ofzo.

Morgen ga ik met spullen aan naar de hockey, even mee inlopen en keeper inspelen, en dan eerste kwart iig bankzitten om te kijken wat dat doet en wat voor wedstrijd het is (fysiek of niet, mensen die ongecontroleerd slaan of niet). Als ik dan niks voel en het is geen fysieke wedstrijd of wedstrijd met mensen die ballen alle kanten op slaan en ik voel me er OK bij, rustig aan de overige drie kwarten vijf minuutjes spelen ofzo. Wil aan ene kant niet té voorzichtig zijn, maar aan andere kant is nu nog keer iets op m'n kop krijgen echt vragen om problemen, dus als ik twijfel sla ik wedstrijd over en ga ik dinsdag trainen. Da's minder duels, minder onderling contact, minder onverwachte ballen en zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 08-10-2022 23:23:18 ]
pi_206254563
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 22:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Jupiter O+
Oh ja? Oops.

Prima dat je rustig aandoet vlindertje. Heerlijk hockeyweer morgen. *O*

Wat een dag Lucky! En dat in 2 uurtjes?
pi_206254671
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 23:22 schreef AnneX het volgende:

[..]
Prima dat je rustig aandoet vlindertje. Heerlijk hockeyweer morgen. *O*
Nou, idd! Prachtig weer. Jij/jullie nog plannen voor morgen?
pi_206256573
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 22:37 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Sarabi het brouwen en festival allemaal gelukt? Morgen even rust, of weer drukte op de planning?
Yes, ging allemaal goed :) Later vandaag nog de laatste bezorgdag, we gaan naar provincie Zeeland.

Nu wel echt helemaal kapot. Gingen om 2u slapen en we hebben de wekker vroeg gezet voor de F1 :')
pi_206257250
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 07:14 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Yes, ging allemaal goed :) Later vandaag nog de laatste bezorgdag, we gaan naar provincie Zeeland.

Nu wel echt helemaal kapot. Gingen om 2u slapen en we hebben de wekker vroeg gezet voor de F1 :')
Lekker ontspannen weekend :D

Ik ga over een half uurtje F1 kijken. Ik zit daar niet zo op de wachten op de vroege ochtend maar ach.

@AnneX Ja dat paste allemaal in 2 uur, viel ons ook echt mee :D We hebben niet eens hoeven haasten ofzo. Ik heb nu al zin in volgend jaar. Er zijn ook rondleidingen op inschrijving, dat is dan bij Shell, Boskalis, het Waterschap, etc.
Spoilers!
  zondag 9 oktober 2022 @ 08:01:42 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206257295
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 07:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Lekker ontspannen weekend :D

Ik ga over een half uurtje F1 kijken. Ik zit daar niet zo op de wachten op de vroege ochtend maar ach.

@:AnneX Ja dat paste allemaal in 2 uur, viel ons ook echt mee :D We hebben niet eens hoeven haasten ofzo. Ik heb nu al zin in volgend jaar. Er zijn ook rondleidingen op inschrijving, dat is dan bij Shell, Boskalis, het Waterschap, etc.
over een half uurtje heb je nog niks gemist :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_206257389
Zo'n vroege race geeft altijd wel ene nostalgische gevoel O+ als gezin werden we ook daarvoor al wakker.

Maar op deze manier is het wel minder :+

@Lucky_Strike ik snap ook echt niet hoe mijn man het doet. Ik kan door de weeks bijkomen van zo'n weekend maar hij moet gewoon weer werken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 oktober 2022 @ 08:12:37 #80
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206257471
Mogge :W

Ohja er was een vroege Race... Ik hoorde LdL ipv Vroege Vogels op de radio.
Wel spierpijn na gisteren... Normaal heb ik daar niet zo'n last meer van :P. Nou ja RPM maar even laten zitten vandaag.

Heidag voorbereiden. We gaan straks als bestuur de hei op (de kroeg in) om meerjarenplan vast te stellen.
pi_206257848
Gut gut gut wat regent ut…op het circuit.
Gelukkig net pas wakker.

Hier is het mooier en zonniger. Straks een ronde fietsen in de polder en kranten bijlezen.
pi_206258292
Wekker om half zes gezet ivm oproepbaarheid… iedereen gezond, ik hoef niet te werken.
Dus wekker een uurtje of twee later gezet ivm zwemmen. Dat is uitslapen want mijn eerste deelnemer is ziek. Dus nu om 9.45 uur starten ipv 9.00 uur.

Kon ik wel mooi meteen twee ziekmeldingen van mijn andere werk ontvangen :') Straks nog iets mee doen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 9 oktober 2022 @ 10:17:55 #83
63722 z80
I fink you freaky
pi_206259777
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 08:39 schreef AnneX het volgende:
Gut gut gut wat regent ut…op het circuit.
Gelukkig net pas wakker.

Hier is het mooier en zonniger. Straks een ronde fietsen in de polder en kranten bijlezen.
Niet gek dat het daar een zwembad is op de baan. Het einde van de moesson. Ja er zijn drogen dagen. Maar tot eind oktober vooral veel natte dagen. Met veel regen in een keer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_206260311
Haha, wat heb ik net gekeken. :D :')

De hele wereld:
pi_206260499
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2022 10:36 schreef Lonaa het volgende:

De hele wereld:
[ afbeelding ]
Dank je wel Perez💐
pi_206260635
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2022 10:36 schreef Lonaa het volgende:

De hele wereld:
[ afbeelding ]
Ja dit :D
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 oktober 2022 @ 10:54:04 #87
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206260641
Oh Heidag op laatste moment afgelast.
Change of plans: Vanmiddag naar IJmuiden en met Moeders Wenen op hoofdlijnen bespreken... En evt al dingen reserveren.
pi_206261124
@sigme, ik maakte gisteren friet volgens Wateetons. Hij was echt enorm knapperig doch fluffy met alleen voorkoken als toevoeging, dat had ik niet verwacht. En dan zit er nog niet eens baking soda door het kookwater. Dan zou het wel eens too much kunnen worden.
Spoilers!
  zondag 9 oktober 2022 @ 11:36:52 #89
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206261329
Hier zijn we dus al een heel jaar "het gat" van de droogmolen echt serieus kwijt.
Er is zelfs met een metaaldetector gezocht.

Maar afgelopen zomer kocht ik een verplaatsbare parasolstandaard.

En vanmorgen, toen ik klaar was met het mee-rekenen aan Max' punten, deed mijn brein "de droogmolen past misschien".

Dus nu hangt mijn was in het zonnetje O+
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_206261652
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 11:36 schreef fietsie het volgende:
Hier zijn we dus al een heel jaar "het gat" van de droogmolen echt serieus kwijt.

En vanmorgen, toen ik klaar was met het mee-rekenen aan Max' punten, deed mijn brein "de droogmolen past misschien".

Goeie! Ons gat is ook al tijden kwijt!
pi_206261660
Het zwarte gat in een zinkhole of zo :B
pi_206261665
We gaan straks met de kinderen naar Nemo O+
pi_206261742
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 21:48 schreef AnneX het volgende:
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 22:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Jupiter O+
Mijn jupiter werd een wormpje _O-

pi_206261755
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 10:54 schreef borisz het volgende:
Oh Heidag op laatste moment afgelast.
Change of plans: Vanmiddag naar IJmuiden en met Moeders Wenen op hoofdlijnen bespreken... En evt al dingen reserveren.
Wanneer naar Wenen?
Leuk met moeders!
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 oktober 2022 @ 12:10:25 #95
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206261848
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 12:03 schreef Blues het volgende:

[..]
Wanneer naar Wenen?
Leuk met moeders!
Volgende week Zondag 11.35u gaat de flugzeug :+
Ik had al geboekt en zei toen van ik ga naar Wenen en zij ik wil wel mee. Dus heeft ook nog vlucht geboekt.
Mijn hotel had me al een upgrade gegeven naar twee persoons omdat er geen 1persoonskamers maar waren. Dus ook dat was geregeld :+.

Verder is Figlmuller op zondagavond geboekt (Schintzels sinds 1905, moet je wel van te voren regelen als je op normale tijd wil eten). En de rest zien we wel :P.
pi_206262821
Flammkuchen gemacht :9

Eentje met gerookte zalm en eentje met diverse groentjes. Nom.
pi_206262897
Gloeiendegloeiende, blaasontsteking lijkt weer terug te zijn :( Wat een ellende.

Maar de was hangt lekker buiten in het zonnetje, gisteren draadjesvlees gemaakt voor vanavond (en nog wat avonden) :9~
pi_206263827
Narigheid Kaatje!
Die blaasontsteking dan, niet het draadjes vlees en de was in het zonnetje. Hangt hier ook :Y

Werk administratie afgerond, paar spoed dingetjes geregeld (en morgen de rest), nu met thee en gebakje zondag vieren.
  zondag 9 oktober 2022 @ 15:39:38 #99
63722 z80
I fink you freaky
pi_206264104
Rondje op de fiets gedaan. Lekker in het zonnetje zonder jas. Alleen jammer van de wind.
Eten staat in de oven Lasagne.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 oktober 2022 @ 16:01:50 #100
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206264398
Sommetje gemaakt met wat we willen zien. Vienna Pas aangeschaft voor 6 dagen :)
Wel 170 euro. Maar ja Sisi bezoeken, Belverdere enz enz is een dure grap. Kortom we gaan hem er wel uit halen.

[ Bericht 24% gewijzigd door borisz op 09-10-2022 16:12:08 ]
  zondag 9 oktober 2022 @ 16:09:00 #101
63722 z80
I fink you freaky
pi_206264475
Iemand ervaring met een ultrasoon tandenborstel in vergelijking met een "standaard" elektrische tandenborstel?
Mijn huidige tandenborstel begint wat last te krijgen van een versleten accu. En de Duitse aldi heeft aankomende week een ultrasoon uitvoering in de aanbieding.
pi_206264886
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:09 schreef z80 het volgende:
Iemand ervaring met een ultrasoon tandenborstel in vergelijking met een "standaard" elektrische tandenborstel?
Mijn huidige tandenborstel begint wat last te krijgen van een versleten accu. En de Duitse aldi heeft aankomende week een ultrasoon uitvoering in de aanbieding.
Ik heb een Philips sonicare en ben daar buitengewoon blij mee. De oral B elektrische tandenborstel had ik veel last van dat ik letterlijk de rillingen kreeg als ik ging poetsen (en daardoor veel minder vaak ging poetsen), bij de sonicare is dat veel minder. Heb het idee dat mn tanden net zo schoon worden ermee.
pi_206265110
Oh my, het zal je gebeuren (blij met binnenkatten)

zondag 9 oktober 2022 @ 17:25:53 #104
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_206265397
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 11:36 schreef fietsie het volgende:

Goeie _O_
Wij zijn het gat ook een tijd kwijt geweest. Niet heel handig.
Spoilers!
pi_206265592
Als ik dit soort dingen lees, is een slechte dag meteen goed _O-
https://www.thebestsocial.media/nl/nederlanders-bellen-monteur/
pi_206265695
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 17:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Stekkertje thermostaat kan de beste (ik dus)… overkomen :@
Kostte geen monteurs bezoek, wel een nieuwe kamerunit die ik gelukkig nog kon terugbrengen.
pi_206265805
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 17:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Stekkertje thermostaat kan de beste (ik dus)… overkomen :@
Kostte geen monteurs bezoek, wel een nieuwe kamerunit die ik gelukkig nog kon terugbrengen.
Ik vond vooral het waterreservoir in de vaatwasser geweldig _O-
pi_206267101
Mijn ouders hebben een speciaal rond terrasje voor de droogmolen, met het gat dus exact in het midden van dat pleintje. Beetje overkill om een terras aan te leggen voor je droogmolen maar het gat raak je iig niet kwijt _O-
pi_206267152
@Kaatje1 ik heb naar je gezwaaid vanmiddag. Reed wel aan de andere kant van de weg.
Ik wilde langs Doesburg. Ben bij Rheden en De Steeg nog enorm omgereden omdat ik eerst verkeerd reed en daarna een stuk van m'n route afgesloten bleek :( ze zijn aan de provinciale weg naar Doesburg aan het werk om een veiligere fietsoversteek te maken, waardoor je als fietser kilometers om moet :(

Maar goed. De fiets staat klaar bij m'n ouders -- dichterbij waar we donderdagnacht gaan vertrekken -- en ik heb mooi ook nog avondeten mee kunnen eten daar. We hadden pompoen-venkelpuree en dat was verrassend lekker :D

Ik kan niet wachten tot het donderdag is, want ik blijf maar lijstjes maken van wat ik allemaal mee moet en waar ik allemaal om moet denken maar zo blijf je bezig :')
Vandaag nog een zadeltas gekocht zodat ik meer meuk mee kan nemen zonder een fietstas mee te hoeven. Dat was Decathlonbezoek #3 in één weekend :')
pi_206267169
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 17:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik vond vooral het waterreservoir in de vaatwasser geweldig _O-
In die koffiemachine bedoel je? Ja, dan heb je geen blond moment maar een blonde maand _O-
pi_206267177
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:15 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 ik heb naar je gezwaaid vanmiddag. Reed wel aan de andere kant van de weg.
Ik wilde langs Doesburg. Ben bij Rheden en De Steeg nog enorm omgereden omdat ik eerst verkeerd reed en daarna een stuk van m'n route afgesloten bleek :( ze zijn aan de provinciale weg naar Doesburg aan het werk om een veiligere fietsoversteek te maken, waardoor je als fietser kilometers om moet :(

Maar goed. De fiets staat klaar bij m'n ouders -- dichterbij waar we donderdagnacht gaan vertrekken -- en ik heb mooi ook nog avondeten mee kunnen eten daar. We hadden pompoen-venkelpuree en dat was verrassend lekker :D

Ik kan niet wachten tot het donderdag is, want ik blijf maar lijstjes maken van wat ik allemaal mee moet en waar ik allemaal om moet denken maar zo blijf je bezig :')
Vandaag nog een zadeltas gekocht zodat ik meer meuk mee kan nemen zonder een fietstas mee te hoeven. Dat was Decathlonbezoek #3 in één weekend :')
Goed voorbereid ^O^

Indrukwekkend hoor, je tocht _O_

Hoe staat het trouwens met je appartement? Heb ik een ontwikkeling gemist of zijn ze gewoon traaaaaag?
pi_206267186
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:15 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 ik heb naar je gezwaaid vanmiddag. Reed wel aan de andere kant van de weg.

Stond zeker net niet op het balkon om terug te zwaaien!
pi_206267199
Iedereen zwaait hier maar naar elkaar -O-

Gelukkig heb ik @Sarabi die nog af en toe naar mijn uithoek reist O+
pi_206267204
@Cat-astrophe traaaaag idd ;(

@Kaatje1 helaas ja!
pi_206267226
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

Gelukkig heb ik @:sarabi die nog af en toe naar mijn uithoek reist O+
Hé! Ik heb laatst nog naar je gezwaaid toen B en ik naar zijn ouders reden. Niet heel hard gezwaaid want ik was de chauffeur 8-)
(Al moet ik zeggen dat ik niet exact weet waar je huis woont, dus het kan dat ik naar een andere plaats heb gezwaaid die je hier ooit toevallig hebt genoemd of zo :') )
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:23:08 #116
63722 z80
I fink you freaky
pi_206267228
quote:

Hier in het buitenland is er ook niemand die komt zwaaien.
Snel de winkels leeg kopen en weer als de gesmeerde bliksem terug naar Nederland.
pi_206267237
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hé! Ik heb laatst nog naar je gezwaaid toen B en ik naar zijn ouders reden. Niet heel hard gezwaaid want ik was de chauffeur 8-)
(Al moet ik zeggen dat ik niet exact weet waar je huis woont, dus het kan dat ik naar een andere plaats heb gezwaaid die je hier ooit toevallig hebt genoemd of zo :') )
Zwaai O+
Het was vást de goede plaats *O*

Trage woningbouwen -O-

quote:
6s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:23 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier in het buitenland is er ook niemand die komt zwaaien.
Snel de winkels leeg kopen en weer als de gesmeerde bliksem terug naar Nederland.
Vergeet niet het filerijden naar de benzinepompen :P
pi_206267252
@z80 ik was laatst nog daar ergens. Milka met yoghurtvulling ( :r ) gekocht om m'n moeder mee te verrassen. (Ik snap wel dat ze die smaak in NL niet hebben. Manmanman) Maar moeders was er blij mee.
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:37:53 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206267367
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 17:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh my, het zal je gebeuren (blij met binnenkatten)

[ afbeelding ]
Kán op zich ook met binnenkatten :7
pi_206267405
quote:

Over 4 weken kom ik weer zwaaien :Y
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:41:01 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206267412
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 17:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn schoonzus belde de keukenboer op dat ze echt geen blauwe keukenapparatuur had besteld en andere eiste te ontvangen O+
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:42:31 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206267441
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:26 schreef Tele6 het volgende:
@:z80 ik was laatst nog daar ergens. Milka met yoghurtvulling ( :r ) gekocht om m'n moeder mee te verrassen. (Ik snap wel dat ze die smaak in NL niet hebben. Manmanman) Maar moeders was er blij mee.
Walgelijk idd
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:50:01 #123
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_206267536
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Mijn schoonzus belde de keukenboer op dat ze echt geen blauwe keukenapparatuur had besteld en andere eiste te ontvangen O+
_O_
Spoilers!
pi_206267733
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Kán op zich ook met binnenkatten :7
Sshhht :D
  zondag 9 oktober 2022 @ 20:06:00 #125
63722 z80
I fink you freaky
pi_206267742
_O_
pi_206267759
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Jaren geleden ook zo bij een kennis, daar waren het de keukenkastjes waar de kleur niet klopte :D
  zondag 9 oktober 2022 @ 20:07:57 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206267771
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:06 schreef z80 het volgende:
_O_
[ afbeelding ]
Naar welke referentie verwijst dit?
  zondag 9 oktober 2022 @ 20:08:38 #128
63722 z80
I fink you freaky
pi_206267782
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Naar welke referentie verwijst dit?
La Linea.
  zondag 9 oktober 2022 @ 20:11:28 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206267826
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:08 schreef z80 het volgende:

[..]
La Linea.
Oh god, natuurlijk ja

Gaaf!
pi_206267973
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Jaren geleden ook zo bij een kennis, daar waren het de keukenkastjes waar de kleur niet klopte :D
Het is heel erg, maar ik vroeg me laatst pas af waarom het lelijke witte plastic van mijn lelijke witte plastic afzuigkap aan het loslaten was. Ik woon in een relatief nieuwe flat (2012 bouwjaar) dus je zou zeggen dat die afzuigkap wel langer mooi zou moeten kunnen blijven dan dat. Maar hij was echt aan het afbladderen :o

Toen had ik echt zo'n :! moment en heb ik voorzichtig het lelijke witte plastic losgetrokken.

Ik heb een rvs afzuigkap _O_

Pluspunt: je ziet er niet aan af dat hij nu zo'n 10 jaar oud is, het rvs is nog stralend schoon, krasvrij, streeploos _O_
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 oktober 2022 @ 20:28:28 #131
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206268072
Ik heb naar B&G gezwaaid. Mijn bus die wel zou rijden kwam niet en ik zag dat andere lijn + twee 385 al zouden uitvallen. Dus maar de trein naar Driehuis genomen en naar IJmuiden gelopen.
Op de terugweg was het weer bingo, maar reed een van te voren uitgevallen bus wel :')

Afijn thuis en tijd voor LOTR.
  zondag 9 oktober 2022 @ 20:31:42 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206268114
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het is heel erg, maar ik vroeg me laatst pas af waarom het lelijke witte plastic van mijn lelijke witte plastic afzuigkap aan het loslaten was. Ik woon in een relatief nieuwe flat (2012 bouwjaar) dus je zou zeggen dat die afzuigkap wel langer mooi zou moeten kunnen blijven dan dat. Maar hij was echt aan het afbladderen :o

Toen had ik echt zo'n :! moment en heb ik voorzichtig het lelijke witte plastic losgetrokken.

Pluspunt: je ziet er niet aan af dat hij nu zo'n 10 jaar oud is, het rvs is nog stralend schoon, krasvrij, streeploos _O_
_O-
pi_206268123
quote:

[..]

ManManMan 😂
Genoten van Max en nu van de kleding van de Aria kandidaten op npo1

Potverdrie… wat een reis @borisz _O_
pi_206268186
Ik zwaaide naar niemand maar was bij een tof concert. Daarna at ik patat met frikandel. Topzondag.
pi_206268225
quote:

[..]

pi_206268752
quote:

[..]

O+ _O-

Op mijn werk zit al ruim een jaar het plakplastic nog over een lage kast. Ik ben geduldig aan het wachten tot mijn collega’s gaan klagen dat het fineer zo snel loslaat O~)
pi_206268799
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:28 schreef borisz het volgende:
Ik heb naar B&G gezwaaid. Mijn bus die wel zou rijden kwam niet en ik zag dat andere lijn + twee 385 al zouden uitvallen. Dus maar de trein naar Driehuis genomen en naar IJmuiden gelopen.
Op de terugweg was het weer bingo, maar reed een van te voren uitgevallen bus wel :')

Afijn thuis en tijd voor LOTR.
Wij zwaaiden niet terug, we zaten in Nemo :+
pi_206268851
quote:

[..]

Ohhh _O-
Dat hadden wij bij onze afwasmachine. Hadden we ook ineens een rvs deur :{w :X :D
pi_206268863
Morgen komt m'n oranje fietsshirt *G* *G* *G*
  zondag 9 oktober 2022 @ 21:29:40 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206268971
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Ohhh _O-
Dat hadden wij bij onze afwasmachine. Hadden we ook ineens een rvs deur :{w :X :D
LOL
pi_206268977
*O*

Nemo was gaaf, de jongetjes hebben precies de juiste leeftijd om alle proefjes in rust en met aandacht te doen.
Op fb fotootjes van ons, labratjes :D O+
pi_206268989
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
LOL
Die was mooi blauwig *)
  zondag 9 oktober 2022 @ 21:33:33 #143
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_206269024
Ik heb vandaag drie keer met een eckte Fok!ker geknuffeld en deze daarna uitgezwaaid. Ik win *O*

Ik zit al een jaar naar het lelijke plastic op de afzuigkap te kijken en ik erger me er flink aan. Maar er moet nog flink geklust worden om die afzuigkap dus we halen het er nog maar niet af.
Spoilers!
pi_206269156
quote:

[..]

:D briljant
pi_206269242
quote:

Ik heb hardop gelachen _O_ Maar jij hebt idd nu mooi een prachtige rvs-afzuigkap *)

quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vandaag drie keer met een eckte Fok!ker geknuffeld en deze daarna uitgezwaaid. Ik win *O*

Ik zit al een jaar naar het lelijke plastic op de afzuigkap te kijken en ik erger me er flink aan. Maar er moet nog flink geklust worden om die afzuigkap dus we halen het er nog maar niet af.
Jij hebt tenminste een prima reden dat dat spul er nog op zit ^O^

Ik ga zo werken. Nieuwe collega inwerken. Ik zag al dat dat 3 nachten staat ingepland. Volgens mij wel een heel leuke collega, dus komt goed. Ooit moest ik iemand inwerken die ik al na 1 nacht helemaal beu was. Moest ik er nog 3 met hem :'(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206270238
Rondom Jupiter zijn ook 4 manen te zien, met de verrekijker. _O_
( gelukkig liggen en staan er hier en daar wat verrekijkers 😉)
pi_206270247
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb hardop gelachen _O_ Maar jij hebt idd nu mooi een prachtige rvs-afzuigkap *)
[..]

Ik ga zo werken. Nieuwe collega inwerken. Ik zag al dat dat 3 nachten staat ingepland. Volgens mij wel een heel leuke collega, dus komt goed. Ooit moest ik iemand inwerken die ik al na 1 nacht helemaal beu was. Moest ik er nog 3 met hem :'(
Jullie hebben een nieuwe collega gevonden w/
pi_206270308
quote:

Dat zijn dan lange nachten..

Fijn een collega erbij *O*
pi_206270311
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 23:02 schreef AnneX het volgende:
Rondom Jupiter zijn ook 4 manen te zien, met de verrekijker. _O_
( gelukkig liggen en staan er hier en daar wat verrekijkers 😉)
* Blues loop ff naar buiten
  zondag 9 oktober 2022 @ 23:28:44 #150
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_206270394
quote:

[..]
[..]

Succes!
Spoilers!
pi_206271143
Hai. Ik sliep ruk.
pi_206271164
Ik zwaaide naar niemand gisteren, ben de hele dag mijn huis niet uitgeweest :P

Ik sliep eindelijk weer eens een hele nacht door O+ vandaag lekker vrij, gaan de hele dag hangen denk ik O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_206271167
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2022 07:28 schreef Lonaa het volgende:
Hai. Ik sliep ruk.
Al wel in je eigen mandje?
pi_206271170
'morgen. In plaats van bedrijfsbezoek vandaag maar thuiswerken want verkouden. Test is wel negatief (en ik ga er ook gewoon van uit dat ik verkouden ben).
pi_206271174
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 07:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Al wel in je eigen mandje?
Nope. ;(
pi_206271286
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2022 07:34 schreef Lonaa het volgende:
Nope. ;(
Oh akelig :o F nog steeds zo ziek? -O-

Nieuwe collega was idd zo leuk als ik had verwacht *O* Hele nacht combinatie tussen gezellig kletsen en dingen uitleggen. Was mooi.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206271297
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nieuwe collega was idd zo leuk als ik had verwacht *O* Hele nacht combinatie tussen gezellig kletsen en dingen uitleggen. Was mooi.
Goede nacht dus ^O^
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2022 07:28 schreef Lonaa het volgende:
Hai. Ik sliep ruk.
Buh -O-
  maandag 10 oktober 2022 @ 08:17:21 #158
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206271310
Hier redelijke nacht.. de chef heeft een slaap probleem en valt het liefst met de tv aan in slaap.. op de bank.. en ik slaap het liefst stil in bed..
Dan probeert hij wel om snachts toch bij me in bed te kruipen maar dan wordt ie weer wakker van het verplaatsen.. dus woelen en dan uiteindelijk weer naar de bank..

Maar eens kijken hoe dat zich allemaal ontwikkeld..
pi_206271325
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

F. hoest zich vooral de moeder nog. En weinig energie. Hij is wel naar z'n werk vandaag, hij kan daar alleen werken en er moet geproduceerd want er moet over 2 weken geplaatst. :X
pi_206271365
Vandaag thuiswerken O+
Dadelijk de bovenkant maar even netjes maken want ik heb digitaal overleg. Dezelfde versie is vorige week al geweest (groep in twee delen), inhoud is naar me gespoilerd… ik heb vragen :7
pi_206271398
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:21 schreef Lonaa het volgende:

F. hoest zich vooral de moeder nog. En weinig energie. Hij is wel naar z'n werk vandaag, hij kan daar alleen werken en er moet geproduceerd want er moet over 2 weken geplaatst. :X
Arme F :o Als een dweil naar je werk, geen pretje. Ik hoop dat hij snel meer energie krijgt. Dat hoesten kan nog wel een aantal weken aanhouden als ik naar de mensen om me heen kijk die covid hebben gehad.

Ik kruip lekker in bed. Meestal val ik redelijk vlot in slaap. Klinkt vervelend voor de Chef, @Barreltje Neem aan dat hij al van alles heeft geprobeerd qua slaaphygiëne? Misschien is de podcast van Huberman Lab ook wat voor hem. De eerste afleveringen gaan over slaap (eerst door 5 minuten reclame forward klikken, dat is wel echt irritant).
pi_206271406
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Arme F :o Als een dweil naar je werk, geen pretje. Ik hoop dat hij snel meer energie krijgt. Dat hoesten kan nog wel een aantal weken aanhouden als ik naar de mensen om me heen kijk die covid hebben gehad.

Ik kruip lekker in bed. Meestal val ik redelijk vlot in slaap. Klinkt vervelend voor de Chef, @:Barreltje Neem aan dat hij al van alles heeft geprobeerd qua slaaphygiëne? Misschien is de podcast van Huberman Lab ook wat voor hem. De eerste afleveringen gaan over slaap (eerst door 5 minuten reclame forward klikken, dat is wel echt irritant).
Ja, dat zie en hoor ik ook om me heen. :X

Kreeg gisteren appje van de buurvrouw "zeg buuf, hoor ik nou bij jou ook zo'n droge nare hoest?" #dunnemuren :')
Ik test nog steeds braaf dagelijks en hij is nog steeds negatief. Kop zit ook vol snot dus ik ga maar uit van normale verkoudheid wegens tocht of huisstofmijtallergie van het op de bank slapen. Ofzo.

Slaap lekker :W
pi_206271430
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:33 schreef Lonaa het volgende:

Kreeg gisteren appje van de buurvrouw "zeg buuf, hoor ik nou bij jou ook zo'n droge nare hoest?" #dunnemuren :')
Ik test nog steeds braaf dagelijks en hij is nog steeds negatief. Kop zit ook vol snot dus ik ga maar uit van normale verkoudheid wegens tocht of huisstofmijtallergie van het op de bank slapen. Ofzo.

Jouw coronavirusvariantje (pi? rho?) doet gewoon niet aan die testjes *O*
  maandag 10 oktober 2022 @ 08:38:04 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206271442
quote:

[..]

Ik kruip lekker in bed. Meestal val ik redelijk vlot in slaap. Klinkt vervelend voor de Chef, @:Barreltje Neem aan dat hij al van alles heeft geprobeerd qua slaaphygiëne? Misschien is de podcast van Huberman Lab ook wat voor hem. De eerste afleveringen gaan over slaap (eerst door 5 minuten reclame forward klikken, dat is wel echt irritant).
Ik vind "met de tv aan in slaap vallen" nou niet echt slaap hygiëne.. :D
Zn ADD hoofd heeft het blijkbaar lastig als het geen prikkels krijgt.. dan gaat het ineens weer AAN...

Dus het is niet zoals "normale" mensen het doen en dan vind ik het lastig om er een mening over te hebben.. geen idee hoe dat hoofd dan werkt..

Daarnaast heeft ie net 2 weken 14-02 gewerkt.. dus verschoven shirts.. en werd ie de laatste paar dagen ziek waardoor ie 10 gaten in de dag sliep en vooral snachts wakker was.. nu moet ie dst ritme dus weer enigszins terug draaien.. want nu lag ie overdag te putten en is ie dus snachts wakker...
pi_206271450
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:38 schreef Barreltje het volgende:

Ik vind "met de tv aan in slaap vallen" nou niet echt slaap hygiëne.. :D
Zn ADD hoofd heeft het blijkbaar lastig als het geen prikkels krijgt.. dan gaat het ineens weer AAN...

Dus het is niet zoals "normale" mensen het doen en dan vind ik het lastig om er een mening over te hebben.. geen idee hoe dat hoofd dan werkt..

Daarnaast heeft ie net 2 weken 14-02 gewerkt.. dus verschoven shirts.. en werd ie de laatste paar dagen ziek waardoor ie 10 gaten in de dag sliep en vooral snachts wakker was.. nu moet ie dst ritme dus weer enigszins terug draaien.. want nu lag ie overdag te putten en is ie dus snachts wakker...
Dit klinkt best ingewikkeld om 'even op te lossen' :o
pi_206271472
Ik vind het ook moeilijk in slaap te vallen zonder geluid. Voor ex viel ik ook altijd met tv aan in slaap, zette ik die gewoon op sleep timer aan en dan viel ik ergens gedurende het programma in slaap. Wel in bed, want studentenkamer, dus tv stond gewoon aan voeteneind van m'n bed. Ex kon juist alleen maar in slaap vallen in totale stilte. Uiteindelijk ben ik daar wel aan gewend geraakt, al viel ik wel altijd stuk later in slaap dan hij. Ik ging op m'n mobiel lezen als alternatief (wel met zo'n blauwlichtfilter). Nu ben ik natuurlijk weer alleen, en heb ik een soort compromis; ik zet nu white noise aan via Spotify op de sleep timer. Spotify 'calming white noise', heeft echt heel veel verschillende soorten, soort podcasts van 8 uur lang white noise. Oceaangeluiden, onweer, regen, kampvuur, autogeluiden, zo'n beetje alles wat je kunt bedenken hebben ze een versie van.
pi_206271494
Ik val al jaren in slaap met een luisterboek. Voor mij werkt dat prima.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 oktober 2022 @ 08:45:45 #168
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206271495
Ik val van kinds af aan met de radio aan in slaap... Nu dan of Het Oog of een podcast :+
pi_206271507
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn post-covid huisgenoot is weer aan de codeïne voor de nacht, dat maakt dat we beiden een stuk beter slapen.
pi_206271510
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind het ook moeilijk in slaap te vallen zonder geluid. Voor ex viel ik ook altijd met tv aan in slaap, zette ik die gewoon op sleep timer aan en dan viel ik ergens gedurende het programma in slaap. Wel in bed, want studentenkamer, dus tv stond gewoon aan voeteneind van m'n bed. Ex kon juist alleen maar in slaap vallen in totale stilte. Uiteindelijk ben ik daar wel aan gewend geraakt, al viel ik wel altijd stuk later in slaap dan hij. Ik ging op m'n mobiel lezen als alternatief (wel met zo'n blauwlichtfilter). Nu ben ik natuurlijk weer alleen, en heb ik een soort compromis; ik zet nu white noise aan via Spotify op de sleep timer. Spotify 'calming white noise', heeft echt heel veel verschillende soorten, soort podcasts van 8 uur lang white noise. Oceaangeluiden, onweer, regen, kampvuur, autogeluiden, zo'n beetje alles wat je kunt bedenken hebben ze een versie van.
Oh, dat vind ik juist totaal geen white noise, die voorbeelden :o Dat zijn irritante geluiden. Zeker als het in een loop zit, dan is dat al heel snel vervelend. Ik luisterde wel eens naar Star Trek ruimteschip geluid. Dat was 1 monotoon geluid dat nooit veranderde :+

Ik herinner me door jou plots een vreselijke vakantie. Ik sliep op de kamer met 2 andere mensen. De één wilde per se het licht aan, kon anders niet slapen. De ander moest per se muziek aan, kon anders niet slapen. En ik kan niet slapen met licht of geluid aan :')
pi_206271550
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh, dat vind ik juist totaal geen white noise, die voorbeelden :o Dat zijn irritante geluiden. Zeker als het in een loop zit, dan is dat al heel snel vervelend. Ik luisterde wel eens naar Star Trek ruimteschip geluid. Dat was 1 monotoon geluid dat nooit veranderde :+

Ik herinner me door jou plots een vreselijke vakantie. Ik sliep op de kamer met 2 andere mensen. De één wilde per se het licht aan, kon anders niet slapen. De ander moest per se muziek aan, kon anders niet slapen. En ik kan niet slapen met licht of geluid aan :')
Ik vind ook niet al die geluiden fijn hoor haha, heb even moeten zoeken welke voor mij werkte. Momenteel luister ik vrijwel altijd deze

Hahaha dat lijkt me inderdaad vrij vervelende slaapconstructie :+ kon degene met muziek dan niet gewoon oortjes in doen? Scheelt al iets haha.
pi_206271555
Twee weken 14-02 werken met verschoven shirts :? Het klinkt als een wilde Valentijnsdag? :+
pi_206271574
Overigens ben ik doorgaans zo moe dat ik ergens rond half 10 als een blok in slaap val :') ik heb wel met regelmaat doorslaapproblemen dus na nachtelijk plassen kan ik rustig 2-3 uur wakker liggen. Ik probeer me er maar niet over op te winden, dat werkt het beste.
pi_206271808
Oef, ik herinner me kampeervakanties waarbij mijn zusje met het licht aan moest slapen.... ik hoef geen complete duisternis, maar met het licht aan slaap ik echt slecht in en ook veel minder goed :{w

Verder weinig te klagen hier qua slaapritmes. Vriend is ook een makkelijke slaper en ik ben inmiddels zo gewend aan mijn regelmatige onregelmatigheid dat ik ongeveer op elk moment van de dag of nacht kan gaan pitten :')

Wat ik wel minder vind is dat ik net zag dat ik vandaag tot half 1's nachts moet werken (= op z'n vroegst 2 uur thuis) en morgen weer naar 'school' moet. Had ik even te laat in de smiezen. Gelukkig gaat het over een onderwerp dat ik al een keer gevolgd heb :+
pi_206271887
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:55 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens ben ik doorgaans zo moe dat ik ergens rond half 10 als een blok in slaap val :') ik heb wel met regelmaat doorslaapproblemen dus na nachtelijk plassen kan ik rustig 2-3 uur wakker liggen. Ik probeer me er maar niet over op te winden, dat werkt het beste.
Dat laatste heb ik ook. Meestal val ik met een uur wel in slaap maar zeker niet altijd.
Spoilers!
pi_206271918
quote:

[..]

Ik vroeg me nog af of de tips toepasbaar voor je waren. Ik ben net in ieder geval wel even naar buiten gelopen voor wat daglicht.
  maandag 10 oktober 2022 @ 09:55:52 #177
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206272223
Ik ben zo blij gezegend te zijn met een sleep-anywhere-anyhow-anytime constructie.
pi_206272320
(In)slapen kan lastig zijn joh :D

Heb ik gelukkig weinig problemen mee. Met geluid aan inslapen lijkt mij helemaal niks, nooit nodig gehad dus nooit geprobeerd en dat is makkelijk oordelen natuurlijk :@
Slaapkamer moet best donker zijn, maar in het pikkedonker wakker worden is niet fijn. Dus rolluiken op een kiertje zodat door het gordijn wat daglicht binnen valt. Heeft mijn biologische klok tenminste en idee van de tijd. En handig voor logeerplek ken waar het ook niet helemaal donker is. Kan ik daar tenminste ook slapen.

Mijn slaap hygiëne is best belabberd eigenlijk.. tot laat tv kijken, tegenwoordig vaak de tablet mee naar bed, nog even wat kijken, daarna nog wat lezen op de reader… al val ik daar dan vaak bij in slaap :+

Het verhaal van iseabeau deed me denken aan een vakantie in Dubai in november. Midden in de nacht gevlogen, dus nacht overgeslagen, na de incheck toch even een flinke middagdut want bloedhitte en tekort aan nachtrust is geen ideale combo. Alleen jammer dat er smalle lichten waren die NIET uitgingen. Alle knoppen geprobeerd :(
Wij naar de receptie, die liep mee en met handen en voeten werd uitgelegd dat, in dit authentieke gebouw, dit de ramen waren… hoog, smal, indirect, zodat je wel daglicht maar geen hitte had :@ :@ En de zon daar is FEL. Hadden we met onze duffe hoofden even niet bedacht…

En inderdaad, de volgende nacht waren ze… uit :')
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:18:26 #179
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206272482
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:53 schreef Clubsoda het volgende:
Twee weken 14-02 werken met verschoven shirts :? Het klinkt als een wilde Valentijnsdag? :+
Shifts van 14.00 tot 02.00 :+
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:23:46 #180
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206272547
Mensen die met geluid in slaap vallen: dat dan op een koptelefoon of gewoon over een boxje?
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:25:18 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206272562
pi_206272632
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:23 schreef Barreltje het volgende:
Mensen die met geluid in slaap vallen: dat dan op een koptelefoon of gewoon over een boxje?
Ik heb oordopjes. Zonder draad naar mijn telefoon maar met draad tussen de dopjes. In zwart want ik heb een wit onderlaken en dan kan ik ze vinden in het schemerdonker als ik naar de wc ben geweest. Ze zwerven altijd door mijn bed. Deze zijn niet noise canceling maar dempen wel geluid van buiten.

Deze: https://www.coolblue.nl/product/903790/sony-wi-c100-zwart.html
Spoilers!
pi_206272673
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:23 schreef Barreltje het volgende:
Thuis gewoon vanaf m'n telefoon. Als ik met iemand anders op de kamer slaap, één oortje in (heb dezelfde soort als Lucky, draadloos verbonden met m'n mobiel maar wel draadje tussen de twee oortjes)
pi_206272701
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn post-covid huisgenoot is weer aan de codeïne voor de nacht, dat maakt dat we beiden een stuk beter slapen.
Ja, ik ga dat vanmiddag ook wel even voorstellen. :Y
pi_206272708
Overigens val ik al jaren in slaap met een boek. Soms vrij letterlijk. :') Nu ik op de bank slaap heb ik geen nachtlampje dus dan val ik in slaap met de tv. :+
  maandag 10 oktober 2022 @ 10:43:11 #186
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206272726
Is dit soms een verschil tussen mannen en vrouwen? Want ik ga gewoon naar de "nothing box" en dan slaap ik.
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:11:15 #187
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206273001
Op zich is mijn chef ook een vent dus at gaat niet helemaal op denk ik fiets
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:17:40 #188
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206273094
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:11 schreef Barreltje het volgende:
Op zich is mijn chef ook een vent dus at gaat niet helemaal op denk ik fiets
Heeft ie misschien zijn doosje stukgemaakt??
pi_206273109
Ik ben dan weer geen vent zover ik weet, dus ik denk niet dat je hypothese klopt fietsie.
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:21:42 #190
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206273140
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:19 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben dan weer geen vent zover ik weet, dus ik denk niet dat je hypothese klopt fietsie.
Jamaar jamaar jamaar jij leeft in een soort staat van net-niet totale instorting... telt dat mee? :P :P
pi_206273184
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:21 schreef fietsie het volgende:

[..]
Jamaar jamaar jamaar jij leeft in een soort staat van net-niet totale instorting... telt dat mee? :P :P
:D het valt de laatste dagen best mee. Vrij lui weekend gehad, concert geweest vorige week.... moeten we hier toch weer eens vaker plannen 8-)
pi_206273259
Flut vergadering is flut. Zit nu in een break out room waarbij iedereen beeld en geluid uit heeft staan _O-
pi_206273834
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:43 schreef fietsie het volgende:
Is dit soms een verschil tussen mannen en vrouwen? Want ik ga gewoon naar de "nothing box" en dan slaap ik.
Met deel 1 heb ik mij al vermaakt 😂

Slaapritme is wisselend: soms zoals het ‘hoort’, soms suf vermaak met de korte fb filmpjes tot mijn ogen dichtvallen, en soms met de pianomuziek van Satie, die staat op de ipad. Zonder oortjes.
De perioden van ‘s nachts uren wakker liggen zijn aanmerkelijk afgenomen. Hoera.

Strakjes uurtje eerder fietsen naar de Bieb om boeken in te ruimen met een biebcollega voordat we opengaan.
pi_206273863
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:55 schreef Clubsoda het volgende:
Ga je terug naar je middeleeuwse roots met een second sleep?
pi_206273879
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ga je terug naar je middeleeuwse roots met een second sleep?
Nou, ik denk dus regelmatig aan dat artikel als ik 's nachts wakker ligt, dan voelt het opeens een stuk knusser en normaler O+
pi_206273890
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nou, ik denk dus regelmatig aan dat artikel als ik 's nachts wakker ligt, dan voelt het opeens een stuk knusser en normaler O+
Eigenlijk moet je dan wel je postcovidhuisgenoot wakker maken voor samen ouderwetsch zijn he *)

Ik ben ook een matige doorslapen, al is dat sinds pijnloos slapen door dure matrassen wel beduidend minder erg. Mrs V hoeft het bed niet eens te halen, die kan overal :z
pi_206274053
Ook weer thuis. Was rustig bij vluchtelingen werk. Tenminste, de hulpvragen vs vrijwilligers (1 vs 6), dat is wel eens anders geweest. Maar 3 nieuwe vrijwilligers is ook "een uitdaging".

Slapen gaat weer redelijk, in de maanden na corona werd ik iedere nacht wakker van een vervelende hoest maar dat werd steeds minder gelukkig. En de afgelopen 2 weken was het echt bar en boos met het gehoest, soms 2 uur achtereen. Sinds een dag (nacht) of 4 niet meer. En verder, is het 3 uur na het naar bed gaan even plassen en weer naar bed, dat doe ik haast slaapwandelend, word er nauwelijks wakker van.
pi_206274054
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 12:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Eigenlijk moet je dan wel je postcovidhuisgenoot wakker maken voor samen ouderwetsch zijn he *)

Ik ben ook een matige doorslapen, al is dat sinds pijnloos slapen door dure matrassen wel beduidend minder erg. Mrs V hoeft het bed niet eens te halen, die kan overal :z
Oh ja, die is ook vaak genoeg wakker, zeker als een van ons moest plassen ofzo. We zijn gelukkig allebei van de matige grappen 's nachts O+
  maandag 10 oktober 2022 @ 13:44:24 #199
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206274859
c_/
pi_206275549
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 13:44 schreef fietsie het volgende:
c_/
Thee ? Ja lekker O+

Of misschien toch maar koffie… na een paar uur thuiswerken (met pauzes) zit ik echt niet lekker meer. Beeldscherm niet scherp (morgen eindelijk computerbril in huis! Pijn in mijn schouders, aan mijn polsen :X ) Niet oké, toch maar eens naar een ergonomische werkplek gaan kijken ipv de keukentafel?
Tot ik een helder moment keek en het me opviel dat ik wel een erg laag perspectief had. Blijkbaar heb ik mijn stoel een stuk lager gezet….

Paar pompjes later: wereld van verschil *O* |:( :')
  maandag 10 oktober 2022 @ 14:55:33 #201
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206275577
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Thee ? Ja lekker O+

Of misschien toch maar koffie… na een paar uur thuiswerken (met pauzes) zit ik echt niet lekker meer. Beeldscherm niet scherp (morgen eindelijk computerbril in huis! Pijn in mijn schouders, aan mijn polsen :X ) Niet oké, toch maar eens naar een ergonomische werkplek gaan kijken ipv de keukentafel?
Tot ik een helder moment keek en het me opviel dat ik wel een erg laag perspectief had. Blijkbaar heb ik mijn stoel een stuk lager gezet….

Paar pompjes later: wereld van verschil *O* |:( :')
Tip van een ervaringsdeskundige: niet lang rond blijven lopen met RSI/een slechte werkhouding.
Het is dan verdomd lastig om er weer vanaf te komen.
Ik had een ergonoom, fysiotherapeut en cesar/mensendiecktherapeute nodig om het weer dragelijk te maken.
  maandag 10 oktober 2022 @ 14:55:47 #202
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206275580
Ik heb dus met opzet een groter hoger scherm waarin ik de "veel uren windows" hoog heb staan, zodat ik automatisch rechterop zit...
pi_206275586
Poes had de UPdate niet door, wilde op schoot en berekende haar sprong niet goed :X :X :'(
pi_206275605
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:55 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Tip van een ervaringsdeskundige: niet lang rond blijven lopen met RSI/een slechte werkhouding.
Het is dan verdomd lastig om er weer vanaf te komen.
Ik had een ergonoom, fysiotherapeut en cesar/mensendiecktherapeute nodig om het weer dragelijk te maken.
^O^

Daarom viel het me ook zo op dat ik last had. Omdat ik dat in al dat thuiswerken aan de keukentafel nog niet had gehad. Nu weer gefixt.
pi_206275613
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poes had de UPdate niet door, wilde op schoot en berekende haar sprong niet goed :X :X :'(
ahhhh
Komt hier ook wel voor dat de inschatting niet helemaal goed gaat. Komisch maar ook een beetje sneu.
Morgen weer een sollicitatiegesprek. Gisteravond geschreven, net een belletje "wat heb jij een leuke gezellige brief geschreven, kan je morgen al op gesprek komen?"
  maandag 10 oktober 2022 @ 14:59:27 #206
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206275620
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
^O^

Daarom viel het me ook zo op dat ik last had. Omdat ik dat in al dat thuiswerken aan de keukentafel nog niet had gehad. Nu weer gefixt.
Heb je ergens anders in huis plek voor een goed bureau met stoel? Ik heb inmiddels een zit/sta-bureau en een stoel waar je werkelijk alles op kan verstellen, en dit maakt een wereld van verschil.
  maandag 10 oktober 2022 @ 14:59:41 #207
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206275627
Overigens heb ik hier dus een nieuwe, ergonomische dit-dat bureaustoel... die niet hoog genoeg kan
Na 1 dag erop werken: no problem.
Na een week: dikke enkels.. dus er beknelt ergens iets...
pi_206275629
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:55 schreef fietsie het volgende:
Ik heb dus met opzet een groter hoger scherm waarin ik de "veel uren windows" hoog heb staan, zodat ik automatisch rechterop zit...
Ik hoop heel hard dat mijn computerbril daarin wat gaat oplossen. Want nu zit ik niet altijd goed omdat ik moet zoeken naar scherp beeld.
Daarvoor offer ik wel alle scherpte na 2 meter op, dus dat wordt vaak wisselen.
pi_206275660
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:59 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Heb je ergens anders in huis plek voor een goed bureau met stoel? Ik heb inmiddels een zit/sta-bureau en een stoel waar je werkelijk alles op kan verstellen, en dit maakt een wereld van verschil.
Ik heb nu geen probleem, zolang ik mijn stoel op de goede hoogte zet.
En vind werken in de woonkamer prima. Qua thee in de buurt en verwarming van ruimtes.
Dus, zolang ik geen klachten krijg, ga ik niet voor een specialistische set-up. Enige concessie is de verstelbare bureau stoel aan mijn keukentafel. Die was echt wel nodig, merkte ik.
pi_206275663
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
ahhhh
Komt hier ook wel voor dat de inschatting niet helemaal goed gaat. Komisch maar ook een beetje sneu.
Morgen weer een sollicitatiegesprek. Gisteravond geschreven, net een belletje "wat heb jij een leuke gezellige brief geschreven, kan je morgen al op gesprek komen?"
Klinkt goed *O*
pi_206276169
Ja. Had wat bedenkingen om daar te solliciteren (het is een vve-beheerder en ik zit hier ook in het bestuur van de vve). En ik kwam de vacature best vaak tegen de afgelopen tijd. Maar de website is vernieuwd en daaraan kan je zien hoe lang mensen er werken. Toevallig 3 nieuwe secretaresses in het afgelopen half jaar. Dus niet steeds dezelfde functie want dat vond ik nogal vreemd.
pi_206276673
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja. Had wat bedenkingen om daar te solliciteren (het is een vve-beheerder en ik zit hier ook in het bestuur van de vve). En ik kwam de vacature best vaak tegen de afgelopen tijd. Maar de website is vernieuwd en daaraan kan je zien hoe lang mensen er werken. Toevallig 3 nieuwe secretaresses in het afgelopen half jaar. Dus niet steeds dezelfde functie want dat vond ik nogal vreemd.
Dat klinkt als prettige spontane reactie, Kaatje!

Ging op de fiets, behaaglijke wollen winterjas aan. Terug: nog steeds behaaglijk, alleen motregen. -O-

Ergonomische werkplek - computer bril w/
@fietsie om rechtop te (blijven) zitten…helpt een wigkussen? Of de hoek van de zitting iets aanpassen? Vóor vlak, áchter 15o hoger. Maakt ook de lieshoek groter in relatie tot afknellen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:51:26 #213
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206276799
Nu lees ik weer een interpretatie van de plafonds:

quote:
In 2023 gaan huishoudens die maximaal 1200 kuub gas gebruiken hier maximaal ¤1,45 voor betalen en voor wie onder de 2900 kWh stroom blijft op jaarbasis, is het tarief niet hoger dan ¤0,40. Een groot deel van de huishoudens is daarmee beschermd tegen de hoge energieprijzen van dit moment.
Hoe moet ik dit nu lezen:
"Als je onder de 1200kuub blijft betaal je over wat je verbruikt 1,45"
of
"Als je over de 1200kuub heen gaat betaal je over je totale verbruik de door jouw leverancier gehanteerde prijs"
of
"De eerste 1200kuub die je verbruikt is gemaximaliseerd op 1,45, en over eventueel meergebruik betaal je de door jouw leverancier gehanteerde prijs".

Ik was tot nu toe van die laatste uit gegaan, of zie ik dat nu verkeerd?
pi_206276858
Ik ga eigenlijk uit van de laatste optie
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:59:48 #215
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206276891
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
of
"Als je over de 1200kuub heen gaat betaal je over je totale verbruik de door jouw leverancier gehanteerde prijs"
of
"De eerste 1200kuub die je verbruikt is gemaximaliseerd op 1,45, en over eventueel meergebruik betaal je de door jouw leverancier gehanteerde prijs".

De eerste optie zet mensen aan erg zuinig met energie te zijn, de tweede niet.
pi_206277036
quote:
[..]
of
of

Feitelijk staat er alleen informatie voor wanneer je onder dat maximum blijft, en niks over alle andere situaties.
pi_206277063
quote:
[..]
of
of

Wat is het verschil tussen 1 en 3?
Spoilers!
pi_206277394
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ga eigenlijk uit van de laatste optie
Daar ging ik ook van uit.....
  maandag 10 oktober 2022 @ 19:14:31 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206278170
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 17:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat is het verschil tussen 1 en 3?
Bij 3 gebruik je meer dan 1200kuub, waarvoor je dan straf krijgt bij 2, maar bij 3 niet.
Bij 1 blijf je binnen wat het krantenartikel schetste, en verbruik je ook niet meer.
pi_206279023
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 19:14 schreef fietsie het volgende:

[..]
Bij 3 gebruik je meer dan 1200kuub, waarvoor je dan straf krijgt bij 2, maar bij 3 niet.
Bij 1 blijf je binnen wat het krantenartikel schetste, en verbruik je ook niet meer.
Bij Kassa straks over het plafond.

Zou @sigme op 1 tank Spaanse benzine door Frankrijk kunnen rijden?
pi_206279631
@AnneX
Als we langzaam rijden haalt die supersubaru van ons nét de 1:10 :X

Dus als de Fransen geen benzine verkopen, zitten wij vast in Spanje. Vliegen is geen optie (2 honden). Dus wachten.
Gelukkig hebben we nog even, ik word 1 november weer in den lijve in NL verwacht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206279660
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:40 schreef sigme het volgende:
@:annex
Als we langzaam rijden haalt die supersubaru van ons nét de 1:10 :X

Dus als de Fransen geen benzine verkopen, zitten wij vast in Spanje. Vliegen is geen optie (2 honden). Dus wachten.
Gelukkig hebben we nog even, ik word 1 november weer in den lijve in NL verwacht.
Het kan toch niet nog 20 dagen duren?
Frankrijk loopt vast. Moet wel lukken dan.
Alle tijd om offertes en werkafspraken te maken met aannemers enzo.
Lijkt mij.

Oops gemist. Jullie hebben het project in Spanje afgeblazen. Poeh.
pi_206279746
quote:

[..]
Het is toch altijd al als optie 1 of 3 gecommuniceerd?

Ik snap niet waar optie 2 ineens vandaan komt.
Spoilers!
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:53:11 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206279766
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het is toch altijd al als optie 1 of 3 gecommuniceerd?

Ik snap niet waar optie 2 ineens vandaan komt.
De letterlijke formulering van dat krantenartikel impliceert dat mijns inziens.
pi_206279837
Zo, nieuwe eettafellamp hangt. Helemaal blij mee.
Alleen moet er nog een nieuwe leddimmer gekocht worden. Nu zitten er 2 ledlampen en 1 spaarlamp om het geflikker tegen te gaan (handig zo'n slimme vriend).
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 21:22:47 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206280230
Ik zag op de doosjes van de led spotjes die ik vorige week instaleerde dat ze energielabel E was. Osram, dus ook geen Chinese rommel.

Vraag me af wat je moet installeren als je A label wilt :o
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:24:27 #227
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206280259
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, nieuwe eettafellamp hangt. Helemaal blij mee.
Alleen moet er nog een nieuwe leddimmer gekocht worden. Nu zitten er 2 ledlampen en 1 spaarlamp om het geflikker tegen te gaan (handig zo'n slimme vriend).
Koop slimme lampen! Dan heb je geen dimmer meer nodig :D
pi_206280289
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:24 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Koop slimme lampen! Dan heb je geen dimmer meer nodig :D
Da's wel een flink stuk duurder
pi_206280355
quote:

[..]
Dit is wat mijn Vattenfall erover zegt:

(Edit: quote ingevoegd die van mijn plaatje afgevallen was)
quote:
Bij dit prijsplafond geldt een maximumtarief voor stroom en gas. Over het eerste gedeelte van je verbruik betaal je niet meer dan dit tarief. Dit eerste gedeelte van je verbruik noemen we het basisverbruik. Verbruik je meer dan het basisverbruik, dan betaal je daarvoor het tarief bij je leverancier.

Qua elektra zit ik daar ruim onder, qua gas iets erboven.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:31:40 #230
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206280367
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da's wel een flink stuk duurder
Dimmers zijn ook snel een paar tientjes toch?
pi_206280434
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat is zo. Maar heb nu deze lampen ook al binnen. Dan zou ik ruim 50 euro niet verder gebruiken (sierlampen die ik verder niet kan gebruiken)
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:41:57 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206280499
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 14:59 schreef fietsie het volgende:
Overigens heb ik hier dus een nieuwe, ergonomische dit-dat bureaustoel... die niet hoog genoeg kan
Na 1 dag erop werken: no problem.
Na een week: dikke enkels.. dus er beknelt ergens iets...
Ergonomische stoelen bestaan niet *O*
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 21:43:48 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206280518
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]
https://www.sandervunderi(...)mmer-6523-u-102.html

Geen idee wat drie "slimme lampen" kosten.
pi_206282073
Opnieuw te weinig slaap *O*

Koffie.
pi_206282077
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:22 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag op de doosjes van de led spotjes die ik vorige week instaleerde dat ze energielabel E was. Osram, dus ook geen Chinese rommel.

Vraag me af wat je moet installeren als je A label wilt :o
De schaal voor energielabels is vorig jaar vernieuwd.

Tevens yoga al gedaan. Nog maar een dagje thuiswerken om mijn verkoudheid niet door te geven aan collega's. Gelukkig laat mijn agenda dat toe.
pi_206282112
F. hoest nog steeds de longen uit z'n lijf, zeker 's ochtends. Geen knalstreep meer, maar toch nog wel bingo op de testuitslag.

* Lonaa schenkt nog een beetje koffie in
pi_206282157
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 07:45 schreef Lonaa het volgende:
F. hoest nog steeds de longen uit z'n lijf, zeker 's ochtends. Geen knalstreep meer, maar toch nog wel bingo op de testuitslag.

* Lonaa schenkt nog een beetje koffie in
Waarom blijft hij testen? Die positieve uitslag kan hij nog weken houden maar dat is heel iets anders dan nog besmettelijk zijn.
10 dagen na start klachten mag je uit isolatie, ook als je nog klachten hebt. Omdat dat weken kan aanhouden, maar je dan uit de besmettelijke fase bent.
pi_206282269
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Waarom blijft hij testen? Die positieve uitslag kan hij nog weken houden maar dat is heel iets anders dan nog besmettelijk zijn.
10 dagen na start klachten mag je uit isolatie, ook als je nog klachten hebt. Omdat dat weken kan aanhouden, maar je dan uit de besmettelijke fase bent.
Ja, kan ie nog weken houden, hoeft niet. De lijn verandert met de dag en is dus wel handig om in de gaten te blijven houden. Als de test namelijk wel negatief is straks en ik test positief over, zeg, 4 weken, dan kennen we in ieder geval zijn nulpunt. :+ De test is niet leidend ook hoor voor wel/niet isolatie. 10 dagen. En die zijn nog niet voorbij.
pi_206282275
Heeft er nog iemand koffie?
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:30:31 #240
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206282281
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:29 schreef Lonaa het volgende:
Heeft er nog iemand koffie?
Ja hier ook graag; kwam door gedoe niet aan koffie halen toe,en nu 1,5 uur online overleg...
pi_206282285
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, kan ie nog weken houden, hoeft niet. De lijn verandert met de dag en is dus wel handig om in de gaten te blijven houden. Als de test namelijk wel negatief is straks en ik test positief over, zeg, 4 weken, dan kennen we in ieder geval zijn nulpunt. :+ De test is niet leidend ook hoor voor wel/niet isolatie. 10 dagen. En die zijn nog niet voorbij.
Die snap ik niet. Als jij over vier weken positief test zit hij nog in zijn acht weken na besmetting. En indien geen risicogroep dan is de kans op besmetting voor hem verwaarloosbaar.

Bron https://www.ggdnog.nl/cor(...)egatieve-testuitslag
pi_206282291
Ik heb vandaag uitslaapdag…. Right :')
Maar niet door de wekker wakker worden geschreeuwd en nog kunnen blijven liggen is wel fijn.
pi_206282294
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Die snap ik niet. Als jij over vier weken positief test zit hij nog in zijn acht weken na besmetting. En indien geen risicogroep dan is de kans op besmetting voor hem verwaarloosbaar.

Bron https://www.ggdnog.nl/cor(...)egatieve-testuitslag
Prima. Maar wat is nu precies de issue? Dat hij, sinds een dag of 3, iedere dag test om te kijken of er 1 of 2 streepjes staan? Gewoon, voor de weet? Die verder niks te maken hebben met het wel of niet uit isolatie gaan, aangezien hij nog klachten heeft en de 10 dagen nog niet voorbij zijn?
pi_206282306
Uit jouw linkje:
"Voor een antigeen(zelf-)test geldt dat de kans klein is dat je na de isolatie nog positief test. Een antigeentest is alleen nog positief bij mensen die nog veel virus bij zich dragen."
pi_206282317
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Prima. Maar wat is nu precies de issue? Dat hij, sinds een dag of 3, iedere dag test om te kijken of er 1 of 2 streepjes staan? Gewoon, voor de weet? Die verder niks te maken hebben met het wel of niet uit isolatie gaan, aangezien hij nog klachten heeft en de 10 dagen nog niet voorbij zijn?
Eerst wist ik niet of jullie je lieten leiden door de uitslagen ivm isolatie, maar dat wisten jullie wel.
Toen dacht ik dat jullie niet wisten dat hij tot een week of 8 (indien niet kwetsbaar) als immuun wordt beschouwd.
Als jullie dat alles wel weten dan vind ik het vooral zonde van het geld. Maar hoe jullie je geld uitgeven, is aan jullie natuurlijk ^O^
pi_206282322
Bij mijn covidlijer ging de donkerheid van de streepjes na dag 5 in rap tempo naar beneden inderdaad :Y
pi_206282387
Mogge.

Ik slaap altijd als een marmot, de eerste week in Spanje. Tien uur :D!

Nu koffie c_/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206282390
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Eerst wist ik niet of jullie je lieten leiden door de uitslagen ivm isolatie, maar dat wisten jullie wel.
Toen dacht ik dat jullie niet wisten dat hij tot een week of 8 (indien niet kwetsbaar) als immuun wordt beschouwd.
Als jullie dat alles wel weten dan vind ik het vooral zonde van het geld. Maar hoe jullie je geld uitgeven, is aan jullie natuurlijk ^O^
Ik zie vooral een boel aannames dus. Zelfs over "hoe we ons geld uitgeven".

Fyi: de testen die we gebruiken zijn gratis versterkt.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:04:58 #249
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206282459
Goedemorgen! :Y)

Hier ruk geslapen.. er zit iets vast in mm rug/nek/schouder.. dus vol aan de pijnstillers..

Inmiddels sinds 4 uur wakker en ik heb het gevoel alsof het al 12 uur is, maar dat valt nogal tegen..
-O-
pi_206282483
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Zonde van je centjes die je ook aan een lekkere ipa had kunnen besteden :Y

Zonde van je gratis testen :6

Beetje mijn enthousiaste ipa post gaan onzinnig maken terwijl ik m retetraag schrijf }:|
pi_206282558
Goeiemorgen…geen idee of er een lego topic is.
Er zijn wel wat adepten in de SC. Technisch lego is van na mijn tijd. Helaasch.
twitter
pi_206282595
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik zie vooral een boel aannames dus. Zelfs over "hoe we ons geld uitgeven".

Fyi: de testen die we gebruiken zijn gratis versterkt.
Oké, andermans geld dan.
Het ontwikkelen en produceren van die testen heeft iemand geld gekost.
pi_206282832
Is dit niet een beetje een non-discussie, voor die twee euro per test? :D
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:43:13 #254
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206282840
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 09:42 schreef Clubsoda het volgende:
2,99 bij de Plus! :)
pi_206282918
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 09:42 schreef Clubsoda het volgende:
Nou, das toevallig ook ongeveer wat een Gebrouwen door vrouwen Gember goud nu kost bij de Appie. Belangrijk heur
pi_206282999
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 09:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nou, das toevallig ook ongeveer wat een Gebrouwen door vrouwen Gember goud nu kost bij de Appie. Belangrijk heur
Zullen we een kaarsje aansteken voor degenen die Lonaa haar testen gratis heeft verstrekt en nu geen Gebrouwen door vrouwen Gember goud kan kopen? ;(
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:03:43 #257
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206283031
Het lijkt er trouwens stevig op dat Essent nog rekent zonder plafonds en financiele teruggaves; ik krijg 1/4 van m'n vorig jaar betaalde maandbedragen terug, maar toch verdrievoudigen ze het maandbedrag..
pi_206283044
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:03 schreef fietsie het volgende:
Het lijkt er trouwens stevig op dat Essent nog rekent zonder plafonds en financiele teruggaves; ik krijg 1/4 van m'n vorig jaar betaalde maandbedragen terug, maar toch verdrievoudigen ze het maandbedrag..
Herkenbaar...
pi_206283078
Ik krijg mijn energieleverancier er ook niet van overtuigd dat ze ons maandbedrag moeten inschatten op het meest recente jaarverbruik en niet op het historisch verbruik, omdat wij wél zonnepanelen en níet zo'n domme Tesla hebben. Maar dat is blijkbaar ingewikkeld.
pi_206283109
Ik heb gelukkig een leverancier waarbij ik elke maand het maandbedrag mag verlagen met maximaal 20%. Daar heb ik deze ook op uitgekozen. Ik heb inmiddels verlaagd van 250 euro naar 125. Volgende maand zet ik het bedrag op 100 euro en dan is het wel laag genoeg. Vanaf deze maand stort ik elke maand 50 euro op een spaarrekening voor het geval we bij moeten betalen.
Spoilers!
pi_206283212
Ik hou m’n maandbedrag gewoon en luister niet naar hun advies om te verlagen. Zolang ik het kan missen bouw ik liever een buffertje op
pi_206283241
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 09:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zullen we een kaarsje aansteken voor degenen die Lonaa haar testen gratis heefthebben verstrekt en nu geen Gebrouwen door vrouwen Gember goud kan kopen? ;(
Jaaaaaa

Maar wel in de gootsteen want ik werk vandaag op locatie en anders is het gevaarlijk :Y
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:25:41 #263
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206283256
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hou m’n maandbedrag gewoon en luister niet naar hun advies om te verlagen. Zolang ik het kan missen bouw ik liever een buffertje op
En stuur je dan na de eindafrekening een factuur om de rente te heffen?
pi_206283260
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zit bij een prijsstunter dus ik hou graag zo veel mogelijk geld in mijn zak voor het geval ze failliet gaan. Anders zou ik er ook wel wat makkelijker over denken.
Spoilers!
pi_206283263
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:25 schreef fietsie het volgende:

[..]
En stuur je dan na de eindafrekening een factuur om de rente te heffen?
Welke rente?
Spoilers!
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:30:11 #266
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206283307
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Welke rente?
Er is vast geen wetje of regeltje voor, maar het is natuurlijk volkomen van de zotte dat energiebedrijven bankje gaan mogen spelen met jouw termijnbedrag; daar zouden ze toch op z'n minst de wettelijke rente over horen af te dragen bij iedereen die een ridicuul bedrag terug krijgt.
pi_206283342
Ik deed een nieuwe leverancier en die baseerde het maandbedrag netjes op wat ik opgaf (historisch verbruik) en toen ik daar 100 euro vanaf deed omdat ik dacht/ hoopte/ verwachtte dat dat wel kon gezien isolerende maatregelen gingen ze ook niet piepen.
Of mijn verwachting terecht is zou ik nog niet weten, maar agz ik tov de eerste 9 maanden van 2021 totnogtoe een kleine 1000m³ minder verbruik heb, heb ik wel goeie hoop.
pi_206283355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:30 schreef fietsie het volgende:

[..]
Er is vast geen wetje of regeltje voor, maar het is natuurlijk volkomen van de zotte dat energiebedrijven bankje gaan mogen spelen met jouw termijnbedrag; daar zouden ze toch op z'n minst de wettelijke rente over horen af te dragen bij iedereen die een ridicuul bedrag terug krijgt.
Als het bij mij staat krijg ik ook geen rente
pi_206283361
quote:

[..]
Je zag dat in dit geval de consument er zelf voor kiest om het geld bij het energiebedrijf te stallen waar het energiebedrijf heus adviseert dat niet te doen?
pi_206283365
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik zit bij een prijsstunter dus ik hou graag zo veel mogelijk geld in mijn zak voor het geval ze failliet gaan. Anders zou ik er ook wel wat makkelijker over denken.
Dat kan ik me voorstellen, ik zit bij vattenfall, hopelijk zit dat wel goed
pi_206283366
quote:

[..]
Ik snap wat je zegt en ben het er niet mee oneens. Maar de techniek is zo goed tegenwoordig dat iedereen tot bijna na de komma zijn maandbedrag en verbruik naast elkaar kan leggen dat het mijns inziens de keuze van de klant is om dat geld bij de energieleverancier te laten staan in plaats van op de eigen rekening.

Ok, nu is er zo veel onzeker dat ik Kaatjes overweging soort van snap. Maar tot dit jaar was het nutteloos om je leverancier te laten profiteren van je te veel betaalde geld. Maar dus wel een eigen keuze.
Spoilers!
pi_206283386
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt en ben het er niet mee oneens. Maar de techniek is zo goed tegenwoordig dat iedereen tot bijna na de komma zijn maandbedrag en verbruik naast elkaar kan leggen dat het mijns inziens de keuze van de klant is om dat geld bij de energieleverancier te laten staan in plaats van op de eigen rekening.

Ok, nu is er zo veel onzeker dat ik Kaatjes overweging soort van snap. Maar tot dit jaar was het nutteloos om je leverancier te laten profiteren van je te veel betaalde geld. Maar dus wel een eigen keuze.
Ik heb een oude meter en de dingest netbeheerder wil die vooralsnog niet vervangen omdat er jute om dingen zit en dat dus volgens een of andere planning gaat, tot 2026.
Ik moet heel hard werken hoor, om mijn verbruik te monitoren.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:43:42 #273
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206283423
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er zijn op het moment toch echt beperkingen op de reductie van het verlagen van het maandbedrag ingesteld; ik begreep zelfs dat er partijen zijn die het nu "uit" hebben gezet.
In mijn geval kwam er een blaatverhaal over "nog niet definitief zijn van de compensatie" gevolgd door een "nee" terwjl mijn verbruik met grofweg 400m3 per jaar is gedaald over de afgelopen 3 jaar. (Lees: bijna gehalveerd tov de oude situatie met enkel glas en nagenoeg geen aanvullende isolatie)

[ Bericht 3% gewijzigd door fietsie op 11-10-2022 10:50:10 ]
pi_206283612
Ik ben aan het wachten tot Vattenfall me al m'n geld terug geeft. :7
pi_206283696
Ik dacht verstandig te zijn en mijn maandbedrag omhoog te zetten. Geen kapitalen, maar toch… met het plafond en geld terug en zo had ik het liever gelaten. Nu zal Vattenfall niet snel omvallen dus het teveel betaalde krijg ik wel terug. Maar liever nu al op mijn rekening dan de hunne.
Bedrag gaat weer omlaag zodra het kan.
pi_206283837
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben aan het wachten tot Vattenfall me al m'n geld terug geeft. :7
Vet, koop je dan wat lekkers voor me?
pi_206283856
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb een oude meter en de dingest netbeheerder wil die vooralsnog niet vervangen omdat er jute om dingen zit en dat dus volgens een of andere planning gaat, tot 2026.
Ik moet heel hard werken hoor, om mijn verbruik te monitoren.
Ok ok, uitzonderingen :{w

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 10:43 schreef fietsie het volgende:

[..]
Er zijn op het moment toch echt beperkingen op de reductie van het verlagen van het maandbedrag ingesteld; ik begreep zelfs dat er partijen zijn die het nu "uit" hebben gezet.
In mijn geval kwam er een blaatverhaal over "nog niet definitief zijn van de compensatie" gevolgd door een "nee" terwjl mijn verbruik met grofweg 400m3 per jaar is gedaald over de afgelopen 3 jaar. (Lees: bijna gehalveerd tov de oude situatie met enkel glas en nagenoeg geen aanvullende isolatie)
Ja dat is sinds dit jaar echt wel een stuk moeilijker geworden.

In het kader van energiebesparing heb ik net akkoord gegeven op twee offertes. Een voor het vervangen van een raam in de keuken en het repareren van de deur die de keuken van de onverwarmde bijgebouwen scheidt. En een voor het oplossen van een lekkage in ook de keuken (daarna kunnen we nog een beetje isoleren). Daarnaast heb ik een afsluitdeksel gekocht om de buis van de afzuiginstallatie in de keuken dicht te maken. Ik heb goede hoop om onder de 800 kuub gas per jaar uit te komen.
Spoilers!
pi_206283857
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vet, koop je dan wat lekkers voor me?
IPA van 2 euro kan er wel vanaf. De rest gebruik ik voor Glasgow. :7
pi_206283871
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ok ok, uitzonderingen :{w

Ik tel óók mee hoor :'(
pi_206284083
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik tel óók mee hoor :'(
Jij altijd O+
Spoilers!
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:42:49 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206284662
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

In het kader van energiebesparing heb ik net akkoord gegeven op twee offertes.
In dart kader wilde ik een nieuwe voordeur. Maar voor dat geld kan je heeeeeeeeel veel m3 gas kopen

Nu aan het kijken of ik ergens 2e hands dubbelglas kan vinden wat past waar nu enkelglas zit.
pi_206284764
Wij zijn eens wekenlang bezig geweest om overal dubbel glas / voorzetramen te fabriceren.
Het gaf alleen al enorm veel comfort. *O*
Met m3 waren we toen niet zo bezig.
pi_206284818
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 12:42 schreef fietsie het volgende:

[..]
In dart kader wilde ik een nieuwe voordeur. Maar voor dat geld kan je heeeeeeeeel veel m3 gas kopen

Nu aan het kijken of ik ergens 2e hands dubbelglas kan vinden wat past waar nu enkelglas zit.
Pff ja. De twee klussers die langs zijn geweest hebben ook offertes uitgebracht voor twee nieuwe achterdeuren voor de serre en de stal. Dat gaan we maar niet laten vervangen. Die gebouwen staan op de nominatie om gesloopt te worden dus 2000 euro uitgeven aan een deur die maar een paar jaar mee gaat is echt geld weggooien.
Spoilers!
pi_206284826
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 12:53 schreef AnneX het volgende:
Wij zijn eens wekenlang bezig geweest om overal dubbel glas / voorzetramen te fabriceren.
Het gaf alleen al enorm veel comfort. *O*
Met m3 waren we toen niet zo bezig.
Dubbel glas is al zo veel comfortabeler inderdaad. Het raampje dat vervangen moet worden is het allerlaatste enkel glas in het woonhuis. Het is maar een klein klapraam maar hij kan niet helemaal dicht en staat vol op de wind. Ik denk dat dit meer gaat schelen dan we denken.
Spoilers!
pi_206284879
De vorige voordeur was jarenlang geïsoleerd met een dikke plaat tempex. Vijf cm of zo. En daaroverheen een plaat. Dat werkt zo lang de deur dichtblijft.
Tja, voordeur open en je valt binnen.😂
pi_206284890
Ik heb ook een voordeur.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:13:44 #287
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206284910
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:11 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook een voordeur.
Jouw voordeur kan ook open, heb ik gezien. Mijne niet.
pi_206284919
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:13 schreef fietsie het volgende:

[..]
Jouw voordeur kan ook open, heb ik gezien. Mijne niet.
Is zo. Heb ook ooit voordeur gehad die niet meer open kon omdat ik m dicht geductaped had. Tegen de famfare aan mieren die ik niet anders buiten het huis hield.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:18:32 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206284951
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Is zo. Heb ook ooit voordeur gehad die niet meer open kon omdat ik m dicht geductaped had. Tegen de famfare aan mieren die ik niet anders buiten het huis hield.
Mijne zit zo'n slot in wat je met een bankpasje zo open swiped, dus zit altijd op de grendel. Leuk project voor als ie verkocht is en er iemand anders in trekt.
pi_206284957
quote:
Ik heb ook een voordeur.
Jouw huis heeft ook een hal en kamerdeur. w/
pi_206284974
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ons vorige huis had een kapotte onderkant van de achterdeur. Je moest door het toilet om naar buiten te gaan. Je keek vanaf de pot zo naar buiten. Het onkruid kwam er door naar binnen. Als experiment heb ik het laten groeien. Toen de nieuwe deuren en kozijnen kwamen, stond het onkruid tot de deurklink van de oude deur. Good times O+
Spoilers!
pi_206285144
quote:
Ik heb ook een voordeur.
Vet. Ik ook. Mooi geïsoleerd.
Open verbinding met de rest van de hut wel.
pi_206285270
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vet. Ik ook. Mooi geïsoleerd.
Open verbinding met de rest van de hut wel.
Die van mij heeft kieren. Er moet een gordijn voor tegen de tocht. Die ligt al een jaar in de kast.
pi_206285543
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Die van mij heeft kieren. Er moet een gordijn voor tegen de tocht. Die ligt al een jaar in de kast.
Ja gordijnen ja. Zo trots dat ik die eindelijk besteld heb.
Nu nog even ophangen ;(
pi_206285831
Even bril ophalen. Vier man voor me -O-

En iemand zit gezellig te bellen op luidspreker :X
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:30:09 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206286229
Honger.
pi_206286247
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 15:30 schreef fietsie het volgende:
Honger.
^^
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:32:51 #298
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206286251
Staat bak swamma klaar en pakje broodjes. Maar das pas voor 18:00
pi_206286463
Dat viel nog mee. Opeens verschenen er net zoveel medewerkers als wachtenden en stond ik in tien minuten weer buiten.
Trein sloot ook keurig aan dus inmiddels al thuis en thee en stroopwafel op :Y)
pi_206287336
Ook honger.

Na werk nog rondje supermarkt gedaan en naar de 4e verdieping gelopen om een was in de machine te stoppen. Al m'n sportkleding in de was gestopt zodat ik die komend weekend vies kan gaan maken *G*
pi_206287395
Verder hoorden we vandaag dat er over 2 weken een Ter Apel dependance komt in een (tot nu toe) verlaten loods naast ons sportterrein. Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan vind.
• Sneu dat die mensen in een hoge kille loods gestopt worden
• Benieuwd hoe ze dit de komende 2 weken uit de grond gaan stampen
• Benieuwd of we nog wel op ons sportterrein zullen kunnen komen want ze gaan een tent plaatsen waardoor ons terrein tussen 2 accommodaties gesandwicht wordt
• Benieuwd welke doelgroep ze er gaan huisvesten, en of er te helpen valt. Als het jongeren zijn, zouden ze misschien eens met ons mee kunnen komen sporten als ze willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')