SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:10 schreef Sarabi het volgende:
@:Candaasje festivalen voor het eerst moet ik opbouwen zonder mijn man. Dus extra spannend.
Ahw, leuk maar ik snap dat het wel even spannend is! Komt vast goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ja dat vroeg ik me nog af. Ging dat nou niet door omdat er iemand staat te stampvoeten dat het niet mag, of was er iets op werk waardoor het niet kon/lukte?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:09 schreef Candaasje het volgende:
@:Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerkenDat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn er niet 'tegen' dat ik eens per 2 weken thuiswerk, alleen 1 coll gaat weg, andere gaat 2 maanden in revalidatietraject. Dus het gaat vaker voorkomen dat dit er niet van komt helaas... op de poli moeten er ook mensen zijn...quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:09 schreef Candaasje het volgende:
@:Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerkenDat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren
![]()
en verder ben ik het even kwijt. Kop vol watten.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:33 schreef Candaasje het volgende:
Weten jullie nog van die dakdekker? Die kwam weliswaar, maar heeft pas over 3 weken een offerte en tijd over 1/2 - 3/4 jaar.![]()
Nog maar wat bedrijven aanschrijven. Als het niet eerder kan dan niet, maar proberen kan altijd.
Tevens ben ik in hindsight eigenlijk best vet trots op mezelf, dat ik gisteren de anesthesie van een hernia OK heb gedaan. Weliswaar met hier en daar wat hulp van de neuroloog en via de app met een vaste neuro assistente. Maar toch, ik vond het heus wel een beetje spannend.![]()
Gaaf johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och dat is ingewikkeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze zijn er niet 'tegen' dat ik eens per 2 weken thuiswerk, alleen 1 coll gaat weg, andere gaat 2 maanden in revalidatietraject. Dus het gaat vaker voorkomen dat dit er niet van komt helaas... op de poli moeten er ook mensen zijn...
En ik wilde 4 uur extra thuiswerken op een dag dag ik er anders ook nooit ben, voor mezelf als extra zakcentje.
En dat willen ze niet. Terwijl ik niet belast wordt op thuiswerkdagen. Dat is juist als ik naar werk moet en daar de hele dag rondstruin, dat is een flinke aanslag op mijn rug.
Sterkte vandaag jij!!
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gaaf johDat was ik ook aan het typenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk Candaas![]()
Ja hoor, zeker! Omdat we 2 mensen gaan missen, we structureel met te weinig mensen zitten zijn er heel veel afspraken die gemaakt kunnen worden voor pt vanuit huis + vanuit de mail allerlei opgevraagde uitslagen in dossiers zetten bijv.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Och dat is ingewikkeld.
Het is een gek contrast van dat je minder ter plekke wilt werken maar wél extra uren wilt maken maar dan alleen als je dat vanuit huis kan.
Is er vanuit huis genoeg te doen voor die extra 4 uur?
Ik wil fysiek minder werken ter plekke. Niet 'minder werken ter plekke'quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Och dat is ingewikkeld.
Het is een gek contrast van dat je minder ter plekke wilt werken maar wél extra uren wilt maken maar dan alleen als je dat vanuit huis kan.
Is er vanuit huis genoeg te doen voor die extra 4 uur?
Ja. Wel verbetering an sich. Laatste koortspiek was gisterenochtend, test wel positief maar met minder overgave, maar hij hoest zich nog 3 slagen in de rondte.quote:
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gaaf johJa, deze operatie was een spoed OK.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een hernia hoeft geen spoed te zijn, en hoewel vaak wordt gekozen voor een operatie, kan het vaak gerust een paar dagen wachten. (Wel met opvolging van de patiënt en pijnmedicatie). In dit geval was het spoed omdat de pijnperceptie niet meer aanwezig was in de achterpoten; dat duidt vaak op ernstige schade aan het ruggenmerg. En dat wil je dan wel zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Wacht je te lang, dan is het ruggenmerg gewoon 'pap' geworden door alle drukt.
Zonder operatie heeft een hond 20% kans op herstel (in de zin van weer kunnen lopen en zelf kunnen plassen). Met operatie 61% . Dus de prognose blijft wel gereserveerd.
Ik vind de neurologie echt heel interessant, en hoewel het een lastig vakgebied is (het komt voor dat operaties nog een keer moeten omdat ze niet altijd al het herniamateriaal kunnen verwijderen) zie je toch heel vaak dat patienten weer lopend naar huis gaan, waar ze eerst nog verlamd waren. Dat is echt heel gaaf.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, deze operatie was een spoed OK.
Een hernia hoeft geen spoed te zijn, en hoewel vaak wordt gekozen voor een operatie, kan het vaak gerust een paar dagen wachten. (Wel met opvolging van de patiënt en pijnmedicatie). In dit geval was het spoed omdat de pijnperceptie niet meer aanwezig was in de achterpoten; dat duidt vaak op ernstige schade aan het ruggenmerg. En dat wil je dan wel zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Wacht je te lang, dan is het ruggenmerg gewoon 'pap' geworden door alle drukt.
Zonder operatie heeft een hond 20% kans op herstel (in de zin van weer kunnen lopen en zelf kunnen plassen). Met operatie 61% . Dus de prognose blijft wel gereserveerd.
Ik vind de neurologie echt heel interessant, en hoewel het een lastig vakgebied is (het komt voor dat operaties nog een keer moeten omdat ze niet altijd al het herniamateriaal kunnen verwijderen) zie je toch heel vaak dat patienten weer lopend naar huis gaan, waar ze eerst nog verlamd waren. Dat is echt heel gaaf.
quote:
Liefquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:49 schreef Tele6 het volgende:
Beterschap aan F @:Lonaa en beterschap met jouw verkoudheid
Het is herfst.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
Lief
Verkoudheid voelt wel oneerlijk, paar weken geleden ook al enorm verkouden geweest.
Alsnog oneerlijk.quote:
Vrienden van ons hebben laatst kurk laten leggen op de hele benedenverdieping en vind het geweldig, nog mooier dan hout.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:02 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh.
Kort nachtje, maar goed, dan hebben we straks wel mooi gestucte wanden in de keuken.
Verder probeert mijn buik me te vermoorden![]()
Straks als ik iets minder krom loop maar eens langs wat vloerenzaken. We moeten toch ook eens gaan uitzoeken wat er precies in de woonkamer/eetkamer komt. In elk geval hout
1906m³ vanaf 1 november 2021.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 12:36 schreef fietsie het volgende:
Met sinds 5-10-2021 hebben we hier 1194m3 gas verbruikt.... en die winter werd er op geen enkele manier zuinig gedaan: denk wel dat we het plafond dus halen komend jaar...
Wow jij zit goed daarquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Januari tot nu 95m3, vorig jaar 194m3.
Ook netjes!quote:
Ja, heb natuurlijk grote ramen op zonzijde en die warmen overdag goed op. En ik denk dat de radiatorventlatoren ook geholpen hebben want de jaren ervoor had ik een gemiddelde van 225quote:
Ja, zou leuk zijn, beter in anesthesie worden. Maar humaan trekt me dan weer totaal niet. Ik vind maar weinig mensen leuk, en slapende mensen helemaal niks. Als ik iets in de humane zorg zou gaan doen, zou het dus wel iets met wakkere mensen wordenquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 11:51 schreef AnneX het volgende:
Vóor 12 uur alle hh klussen gedaan. Nu koffie en dan boodschappen als kaasboerderij enzo.
@:Candaasje wat leuk, dat de spoed hernia ingreep goed is verlopen. En dat er een toekomst kan liggen in de anaesthesie.
Kun je altijd nog instromen bij de humane tak. # opties.
Ondertussen benieuwd naar de vloer. En wat een bummer van de dakddekker![]()
En heerlijk frisse zonnige herfstdag. Veel plezier @:all.
Ik vind het bij bepaalde huizen/inrichtingen best passen, maar voor ons huis niet. Zelfde geldt voor bamboe, dat hebben vrienden van ons. Bij hen supermooi, maar het is niet wat we zoeken voo bij ons thuis.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 12:52 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Vrienden van ons hebben laatst kurk laten leggen op de hele benedenverdieping en vind het geweldig, nog mooier dan hout.
Eiken in visgraat past bij jullie huis.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vind het bij bepaalde huizen/inrichtingen best passen, maar voor ons huis niet. Zelfde geldt voor bamboe, dat hebben vrienden van ons. Bij hen supermooi, maar het is niet wat we zoeken voo bij ons thuis.
Eikenhout gaat het denk ik worden
Ik krijg een lemen vloer en alleen in de hal hout wat ik 2e hands heb gekocht, 3 cm dik en ik haal het eerst door de vandiktebank voor ik het leg. Denk dat het gewoon grenen is, 35m2 gekocht voor 200 euro, heb ik al jaren liggen in de schuur. Wij doen dus alles lowbudget.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vind het bij bepaalde huizen/inrichtingen best passen, maar voor ons huis niet. Zelfde geldt voor bamboe, dat hebben vrienden van ons. Bij hen supermooi, maar het is niet wat we zoeken voo bij ons thuis.
Eikenhout gaat het denk ik worden
Geen visgraat en geen whitewash.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eiken in visgraat past bij jullie huis.
Voor ons huis vond ik het te chique en meer grachtenpand totdat ik zag dat een whitewash versie bestaat.
Oh en de prijs wordt (ook) bepaald door hoe gaaf de planken (mogen) zijn.
In tegenstelling tot wat men denkt: het is zacht hout! dus butsen en deuken hier.
“Het leeft”. 🤪
Super tof! Krijgen jullie ook de wandafwerking van leem? (Hebben wij toen naar gekeken toen we nog aan strobouw dachten. En de hoop hadden een kavel te kunnen kopenquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:02 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik krijg een lemen vloer en alleen in de hal hout wat ik 2e hands heb gekocht, 3 cm dik en ik haal het eerst door de vandiktebank voor ik het leg. Denk dat het gewoon grenen is, 35m2 gekocht voor 200 euro, heb ik al jaren liggen in de schuur. Wij doen dus alles lowbudget.
Ja de meeste wanden worden ook van leem en sommige met kurk, ben gek op kurk (heb het nu op de vloer van mijn stacaravan en dat bevalt enorm) En een massaleemkachel krijgen we ook, die hele wand wordt verwarmt. Gisteren hebben we ons dak afgekregen, 65m2 sedumdak, erg mooi geworden. We zijn, behalve de riolering, helemaal off-grid.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Super tof! Krijgen jullie ook de wandafwerking van leem? (Hebben wij toen naar gekeken toen we nog aan strobouw dachten. En de hoop hadden een kavel te kunnen kopen)
Massieve planken gaat hier niet goed samen met de vloerverwarming, dus het wordt parket. Maar als daarvan een deel uit gerecycleerd hout bestaat zou ik het wel heel gaaf vinden.
Dus duim even mee voor de prijs
Je beschrijft het huis van een (lief) familielid.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Geen visgraat en geen whitewash.
Ook geen zwarte stalen kozijnen en ook geen keukeneiland
Helaasch…het lag er al jaaaaren voordat het trendy werd.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Geen visgraat en geen whitewash.
Ook geen zwarte stalen kozijnen en ook geen keukeneiland
Hopelijk kan hij beter fietsen maken dan communicerenquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:35 schreef Blues het volgende:
MAN MAN MAN (copyright @:Tele6)
Fietsenmaker vanochtend: je krijgt een SMS als de fiets klaar is.
Prima. Ze sluiten om 17.00, dus ik bel maar eens om 16.15 of ie klaar is zometeen want g brengt me met de auto en we wonen niet om de hoek.
Eh nee, dit, dat, rem, blub, pief, band, lek, proef, dicht, straks, SMS, dicht, hangt nog, veel onverstaanbaar gebrabbel, ja SMS, sluiten om 5, welke kleur fiets iets met rem en SMS.
Ik hang maar op, en we stappen in de auto.
Net voor 5 uur stap ik de zaak binnen, hij hing nog in de banden.
Remdinges lek dus nieuw dinges en nog een proefritje, maar hij is wel klaar![]()
Communicatie zou ik daar toch aan iemand anders overlaten, echt![]()
Was ook al zo moeizaam met afspreken om te laten afleveren en halen 3 mnd geleden en om deze afspraak in te plannen.
De rem is perfectquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hopelijk kan hij beter fietsen maken dan communiceren
Nee, ik hou hele stukken stof over. Het idee van zo'n fietsshirt is juist dat het aansluit, want dan gaat het niet zo flapperen in de wind. Er zit vaak een elastische band bij de heupen en die kruipt omhoog als die te strak is (heren met smallere heupen). En de herenshirts zijn niet getailleerd dus dat slobbert bij mij ook.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:49 schreef Blues het volgende:
en die mannenshirt zitten natuurlijk voor geen meter?
Oh ja? Oops.quote:
Nou, idd! Prachtig weer. Jij/jullie nog plannen voor morgen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 23:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Prima dat je rustig aandoet vlindertje. Heerlijk hockeyweer morgen.![]()
Yes, ging allemaal goedquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 22:37 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Sarabi het brouwen en festival allemaal gelukt? Morgen even rust, of weer drukte op de planning?
Lekker ontspannen weekendquote:Op zondag 9 oktober 2022 07:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yes, ging allemaal goedLater vandaag nog de laatste bezorgdag, we gaan naar provincie Zeeland.
Nu wel echt helemaal kapot. Gingen om 2u slapen en we hebben de wekker vroeg gezet voor de F1
over een half uurtje heb je nog niks gemistquote:Op zondag 9 oktober 2022 07:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker ontspannen weekend![]()
Ik ga over een half uurtje F1 kijken. Ik zit daar niet zo op de wachten op de vroege ochtend maar ach.
@:AnneX Ja dat paste allemaal in 2 uur, viel ons ook echt meeWe hebben niet eens hoeven haasten ofzo. Ik heb nu al zin in volgend jaar. Er zijn ook rondleidingen op inschrijving, dat is dan bij Shell, Boskalis, het Waterschap, etc.
Niet gek dat het daar een zwembad is op de baan. Het einde van de moesson. Ja er zijn drogen dagen. Maar tot eind oktober vooral veel natte dagen. Met veel regen in een keer.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:39 schreef AnneX het volgende:
Gut gut gut wat regent ut…op het circuit.
Gelukkig net pas wakker.
Hier is het mooier en zonniger. Straks een ronde fietsen in de polder en kranten bijlezen.
Dank je wel Perez💐quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:36 schreef Lonaa het volgende:
Haha, wat heb ik net gekeken.![]()
De hele wereld:
[ afbeelding ]
Ja ditquote:Op zondag 9 oktober 2022 10:36 schreef Lonaa het volgende:
Haha, wat heb ik net gekeken.![]()
De hele wereld:
[ afbeelding ]
Goeie! Ons gat is ook al tijden kwijt!quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:36 schreef fietsie het volgende:
Hier zijn we dus al een heel jaar "het gat" van de droogmolen echt serieus kwijt.
Er is zelfs met een metaaldetector gezocht.
Maar afgelopen zomer kocht ik een verplaatsbare parasolstandaard.
En vanmorgen, toen ik klaar was met het mee-rekenen aan Max' punten, deed mijn brein "de droogmolen past misschien".
Dus nu hangt mijn was in het zonnetje
Wanneer naar Wenen?quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:54 schreef borisz het volgende:
Oh Heidag op laatste moment afgelast.
Change of plans: Vanmiddag naar IJmuiden en met Moeders Wenen op hoofdlijnen bespreken... En evt al dingen reserveren.
Volgende week Zondag 11.35u gaat de flugzeugquote:
Ik heb een Philips sonicare en ben daar buitengewoon blij mee. De oral B elektrische tandenborstel had ik veel last van dat ik letterlijk de rillingen kreeg als ik ging poetsen (en daardoor veel minder vaak ging poetsen), bij de sonicare is dat veel minder. Heb het idee dat mn tanden net zo schoon worden ermee.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:09 schreef z80 het volgende:
Iemand ervaring met een ultrasoon tandenborstel in vergelijking met een "standaard" elektrische tandenborstel?
Mijn huidige tandenborstel begint wat last te krijgen van een versleten accu. En de Duitse aldi heeft aankomende week een ultrasoon uitvoering in de aanbieding.
Goeiequote:Op zondag 9 oktober 2022 11:36 schreef fietsie het volgende:
Hier zijn we dus al een heel jaar "het gat" van de droogmolen echt serieus kwijt.
Er is zelfs met een metaaldetector gezocht.
Maar afgelopen zomer kocht ik een verplaatsbare parasolstandaard.
En vanmorgen, toen ik klaar was met het mee-rekenen aan Max' punten, deed mijn brein "de droogmolen past misschien".
Dus nu hangt mijn was in het zonnetje
Stekkertje thermostaat kan de beste (ik dus)… overkomenquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Als ik dit soort dingen lees, is een slechte dag meteen goed![]()
https://www.thebestsocial.media/nl/nederlanders-bellen-monteur/
Ik vond vooral het waterreservoir in de vaatwasser geweldigquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Stekkertje thermostaat kan de beste (ik dus)… overkomen
Kostte geen monteurs bezoek, wel een nieuwe kamerunit die ik gelukkig nog kon terugbrengen.
In die koffiemachine bedoel je? Ja, dan heb je geen blond moment maar een blonde maandquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vond vooral het waterreservoir in de vaatwasser geweldig
Goed voorbereidquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:15 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 ik heb naar je gezwaaid vanmiddag. Reed wel aan de andere kant van de weg.
Ik wilde langs Doesburg. Ben bij Rheden en De Steeg nog enorm omgereden omdat ik eerst verkeerd reed en daarna een stuk van m'n route afgesloten bleekze zijn aan de provinciale weg naar Doesburg aan het werk om een veiligere fietsoversteek te maken, waardoor je als fietser kilometers om moet
Maar goed. De fiets staat klaar bij m'n ouders -- dichterbij waar we donderdagnacht gaan vertrekken -- en ik heb mooi ook nog avondeten mee kunnen eten daar. We hadden pompoen-venkelpuree en dat was verrassend lekker![]()
Ik kan niet wachten tot het donderdag is, want ik blijf maar lijstjes maken van wat ik allemaal mee moet en waar ik allemaal om moet denken maar zo blijf je bezig![]()
Vandaag nog een zadeltas gekocht zodat ik meer meuk mee kan nemen zonder een fietstas mee te hoeven. Dat was Decathlonbezoek #3 in één weekend
Stond zeker net niet op het balkon om terug te zwaaien!quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:15 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 ik heb naar je gezwaaid vanmiddag. Reed wel aan de andere kant van de weg.
Ik wilde langs Doesburg. Ben bij Rheden en De Steeg nog enorm omgereden omdat ik eerst verkeerd reed en daarna een stuk van m'n route afgesloten bleekze zijn aan de provinciale weg naar Doesburg aan het werk om een veiligere fietsoversteek te maken, waardoor je als fietser kilometers om moet
Maar goed. De fiets staat klaar bij m'n ouders -- dichterbij waar we donderdagnacht gaan vertrekken -- en ik heb mooi ook nog avondeten mee kunnen eten daar. We hadden pompoen-venkelpuree en dat was verrassend lekker![]()
Ik kan niet wachten tot het donderdag is, want ik blijf maar lijstjes maken van wat ik allemaal mee moet en waar ik allemaal om moet denken maar zo blijf je bezig![]()
Vandaag nog een zadeltas gekocht zodat ik meer meuk mee kan nemen zonder een fietstas mee te hoeven. Dat was Decathlonbezoek #3 in één weekend
Hé! Ik heb laatst nog naar je gezwaaid toen B en ik naar zijn ouders reden. Niet heel hard gezwaaid want ik was de chauffeurquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Iedereen zwaait hier maar naar elkaar![]()
Gelukkig heb ik @:sarabi die nog af en toe naar mijn uithoek reist
Hier in het buitenland is er ook niemand die komt zwaaien.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zwaaiquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hé! Ik heb laatst nog naar je gezwaaid toen B en ik naar zijn ouders reden. Niet heel hard gezwaaid want ik was de chauffeur
(Al moet ik zeggen dat ik niet exact weet waar je huis woont, dus het kan dat ik naar een andere plaats heb gezwaaid die je hier ooit toevallig hebt genoemd of zo)
Vergeet niet het filerijden naar de benzinepompenquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:23 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier in het buitenland is er ook niemand die komt zwaaien.
Snel de winkels leeg kopen en weer als de gesmeerde bliksem terug naar Nederland.
Kán op zich ook met binnenkattenquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh my, het zal je gebeuren (blij met binnenkatten)
[ afbeelding ]
Over 4 weken kom ik weer zwaaienquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn schoonzus belde de keukenboer op dat ze echt geen blauwe keukenapparatuur had besteld en andere eiste te ontvangenquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Als ik dit soort dingen lees, is een slechte dag meteen goed![]()
https://www.thebestsocial.media/nl/nederlanders-bellen-monteur/
Walgelijk iddquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:26 schreef Tele6 het volgende:
@:z80 ik was laatst nog daar ergens. Milka met yoghurtvulling () gekocht om m'n moeder mee te verrassen. (Ik snap wel dat ze die smaak in NL niet hebben. Manmanman) Maar moeders was er blij mee.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn schoonzus belde de keukenboer op dat ze echt geen blauwe keukenapparatuur had besteld en andere eiste te ontvangen
Jaren geleden ook zo bij een kennis, daar waren het de keukenkastjes waar de kleur niet kloptequote:Op zondag 9 oktober 2022 19:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn schoonzus belde de keukenboer op dat ze echt geen blauwe keukenapparatuur had besteld en andere eiste te ontvangen
Naar welke referentie verwijst dit?quote:
La Linea.quote:
Het is heel erg, maar ik vroeg me laatst pas af waarom het lelijke witte plastic van mijn lelijke witte plastic afzuigkap aan het loslaten was. Ik woon in een relatief nieuwe flat (2012 bouwjaar) dus je zou zeggen dat die afzuigkap wel langer mooi zou moeten kunnen blijven dan dat. Maar hij was echt aan het afbladderenquote:Op zondag 9 oktober 2022 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jaren geleden ook zo bij een kennis, daar waren het de keukenkastjes waar de kleur niet klopte
quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is heel erg, maar ik vroeg me laatst pas af waarom het lelijke witte plastic van mijn lelijke witte plastic afzuigkap aan het loslaten was. Ik woon in een relatief nieuwe flat (2012 bouwjaar) dus je zou zeggen dat die afzuigkap wel langer mooi zou moeten kunnen blijven dan dat. Maar hij was echt aan het afbladderen
Toen had ik echt zo'nmoment en heb ik voorzichtig het lelijke witte plastic losgetrokken.
Ik heb een rvs afzuigkap
Pluspunt: je ziet er niet aan af dat hij nu zo'n 10 jaar oud is, het rvs is nog stralend schoon, krasvrij, streeploos
ManManMan 😂quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is heel erg, maar ik vroeg me laatst pas af waarom het lelijke witte plastic van mijn lelijke witte plastic afzuigkap aan het loslaten was. Ik woon in een relatief nieuwe flat (2012 bouwjaar) dus je zou zeggen dat die afzuigkap wel langer mooi zou moeten kunnen blijven dan dat. Maar hij was echt aan het afbladderen
Toen had ik echt zo'nmoment en heb ik voorzichtig het lelijke witte plastic losgetrokken.
Ik heb een rvs afzuigkap
Pluspunt: je ziet er niet aan af dat hij nu zo'n 10 jaar oud is, het rvs is nog stralend schoon, krasvrij, streeploos
[..]
Ik heb een rvs afzuigkap
[..]
Ik heb een rvs afzuigkap
Wij zwaaiden niet terug, we zaten in Nemoquote:Op zondag 9 oktober 2022 20:28 schreef borisz het volgende:
Ik heb naar B&G gezwaaid. Mijn bus die wel zou rijden kwam niet en ik zag dat andere lijn + twee 385 al zouden uitvallen. Dus maar de trein naar Driehuis genomen en naar IJmuiden gelopen.
Op de terugweg was het weer bingo, maar reed een van te voren uitgevallen bus wel
Afijn thuis en tijd voor LOTR.
Ohhhquote:Op zondag 9 oktober 2022 20:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb een rvs afzuigkap
LOLquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Ohhh![]()
Dat hadden wij bij onze afwasmachine. Hadden we ook ineens een rvs deur![]()
![]()
[..]
Ik heb een rvs afzuigkap
Ik heb hardop gelachenquote:Op zondag 9 oktober 2022 20:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een rvs afzuigkap
Jij hebt tenminste een prima reden dat dat spul er nog op zitquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vandaag drie keer met een eckte Fok!ker geknuffeld en deze daarna uitgezwaaid. Ik win![]()
Ik zit al een jaar naar het lelijke plastic op de afzuigkap te kijken en ik erger me er flink aan. Maar er moet nog flink geklust worden om die afzuigkap dus we halen het er nog maar niet af.
Jullie hebben een nieuwe collega gevondenquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb hardop gelachenMaar jij hebt idd nu mooi een prachtige rvs-afzuigkap
[..]
Jij hebt tenminste een prima reden dat dat spul er nog op zit
Ik ga zo werken. Nieuwe collega inwerken. Ik zag al dat dat 3 nachten staat ingepland. Volgens mij wel een heel leuke collega, dus komt goed. Ooit moest ik iemand inwerken die ik al na 1 nacht helemaal beu was. Moest ik er nog 3 met hem![]()
Dat zijn dan lange nachten..quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga zo werken. Nieuwe collega inwerken. Ik zag al dat dat 3 nachten staat ingepland. Volgens mij wel een heel leuke collega, dus komt goed. Ooit moest ik iemand inwerken die ik al na 1 nacht helemaal beu was. Moest ik er nog 3 met hem![]()
* Blues loop ff naar buitenquote:Op zondag 9 oktober 2022 23:02 schreef AnneX het volgende:
Rondom Jupiter zijn ook 4 manen te zien, met de verrekijker.![]()
( gelukkig liggen en staan er hier en daar wat verrekijkers 😉)
Succes!quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb hardop gelachenMaar jij hebt idd nu mooi een prachtige rvs-afzuigkap
[..]
Jij hebt tenminste een prima reden dat dat spul er nog op zit
Oh akeligquote:
Goede nacht dusquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh akeligF nog steeds zo ziek?
![]()
Nieuwe collega was idd zo leuk als ik had verwachtHele nacht combinatie tussen gezellig kletsen en dingen uitleggen. Was mooi.
Buhquote:
F. hoest zich vooral de moeder nog. En weinig energie. Hij is wel naar z'n werk vandaag, hij kan daar alleen werken en er moet geproduceerd want er moet over 2 weken geplaatst.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh akeligF nog steeds zo ziek?
![]()
Nieuwe collega was idd zo leuk als ik had verwachtHele nacht combinatie tussen gezellig kletsen en dingen uitleggen. Was mooi.
Arme Fquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:21 schreef Lonaa het volgende:
F. hoest zich vooral de moeder nog. En weinig energie. Hij is wel naar z'n werk vandaag, hij kan daar alleen werken en er moet geproduceerd want er moet over 2 weken geplaatst.
Ja, dat zie en hoor ik ook om me heen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Arme FAls een dweil naar je werk, geen pretje. Ik hoop dat hij snel meer energie krijgt. Dat hoesten kan nog wel een aantal weken aanhouden als ik naar de mensen om me heen kijk die covid hebben gehad.
Ik kruip lekker in bed. Meestal val ik redelijk vlot in slaap. Klinkt vervelend voor de Chef, @:Barreltje Neem aan dat hij al van alles heeft geprobeerd qua slaaphygiëne? Misschien is de podcast van Huberman Lab ook wat voor hem. De eerste afleveringen gaan over slaap (eerst door 5 minuten reclame forward klikken, dat is wel echt irritant).
Jouw coronavirusvariantje (pi? rho?) doet gewoon niet aan die testjesquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:33 schreef Lonaa het volgende:
Ja, dat zie en hoor ik ook om me heen.![]()
Kreeg gisteren appje van de buurvrouw "zeg buuf, hoor ik nou bij jou ook zo'n droge nare hoest?" #dunnemuren
Ik test nog steeds braaf dagelijks en hij is nog steeds negatief. Kop zit ook vol snot dus ik ga maar uit van normale verkoudheid wegens tocht of huisstofmijtallergie van het op de bank slapen. Ofzo.
Slaap lekker
Ik vind "met de tv aan in slaap vallen" nou niet echt slaap hygiëne..quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Arme FAls een dweil naar je werk, geen pretje. Ik hoop dat hij snel meer energie krijgt. Dat hoesten kan nog wel een aantal weken aanhouden als ik naar de mensen om me heen kijk die covid hebben gehad.
Ik kruip lekker in bed. Meestal val ik redelijk vlot in slaap. Klinkt vervelend voor de Chef, @:Barreltje Neem aan dat hij al van alles heeft geprobeerd qua slaaphygiëne? Misschien is de podcast van Huberman Lab ook wat voor hem. De eerste afleveringen gaan over slaap (eerst door 5 minuten reclame forward klikken, dat is wel echt irritant).
Dit klinkt best ingewikkeld om 'even op te lossen'quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:38 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind "met de tv aan in slaap vallen" nou niet echt slaap hygiëne..![]()
Zn ADD hoofd heeft het blijkbaar lastig als het geen prikkels krijgt.. dan gaat het ineens weer AAN...
Dus het is niet zoals "normale" mensen het doen en dan vind ik het lastig om er een mening over te hebben.. geen idee hoe dat hoofd dan werkt..
Daarnaast heeft ie net 2 weken 14-02 gewerkt.. dus verschoven shirts.. en werd ie de laatste paar dagen ziek waardoor ie 10 gaten in de dag sliep en vooral snachts wakker was.. nu moet ie dst ritme dus weer enigszins terug draaien.. want nu lag ie overdag te putten en is ie dus snachts wakker...
Mijn post-covid huisgenoot is weer aan de codeïne voor de nacht, dat maakt dat we beiden een stuk beter slapen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat zie en hoor ik ook om me heen.![]()
Kreeg gisteren appje van de buurvrouw "zeg buuf, hoor ik nou bij jou ook zo'n droge nare hoest?" #dunnemuren
Ik test nog steeds braaf dagelijks en hij is nog steeds negatief. Kop zit ook vol snot dus ik ga maar uit van normale verkoudheid wegens tocht of huisstofmijtallergie van het op de bank slapen. Ofzo.
Slaap lekker
Oh, dat vind ik juist totaal geen white noise, die voorbeeldenquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind het ook moeilijk in slaap te vallen zonder geluid. Voor ex viel ik ook altijd met tv aan in slaap, zette ik die gewoon op sleep timer aan en dan viel ik ergens gedurende het programma in slaap. Wel in bed, want studentenkamer, dus tv stond gewoon aan voeteneind van m'n bed. Ex kon juist alleen maar in slaap vallen in totale stilte. Uiteindelijk ben ik daar wel aan gewend geraakt, al viel ik wel altijd stuk later in slaap dan hij. Ik ging op m'n mobiel lezen als alternatief (wel met zo'n blauwlichtfilter). Nu ben ik natuurlijk weer alleen, en heb ik een soort compromis; ik zet nu white noise aan via Spotify op de sleep timer. Spotify 'calming white noise', heeft echt heel veel verschillende soorten, soort podcasts van 8 uur lang white noise. Oceaangeluiden, onweer, regen, kampvuur, autogeluiden, zo'n beetje alles wat je kunt bedenken hebben ze een versie van.
Ik vind ook niet al die geluiden fijn hoor haha, heb even moeten zoeken welke voor mij werkte. Momenteel luister ik vrijwel altijd dezequote:Op maandag 10 oktober 2022 08:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik juist totaal geen white noise, die voorbeeldenDat zijn irritante geluiden. Zeker als het in een loop zit, dan is dat al heel snel vervelend. Ik luisterde wel eens naar Star Trek ruimteschip geluid. Dat was 1 monotoon geluid dat nooit veranderde
![]()
Ik herinner me door jou plots een vreselijke vakantie. Ik sliep op de kamer met 2 andere mensen. De één wilde per se het licht aan, kon anders niet slapen. De ander moest per se muziek aan, kon anders niet slapen. En ik kan niet slapen met licht of geluid aan
Dat laatste heb ik ook. Meestal val ik met een uur wel in slaap maar zeker niet altijd.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:55 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens ben ik doorgaans zo moe dat ik ergens rond half 10 als een blok in slaap valik heb wel met regelmaat doorslaapproblemen dus na nachtelijk plassen kan ik rustig 2-3 uur wakker liggen. Ik probeer me er maar niet over op te winden, dat werkt het beste.
Ik vroeg me nog af of de tips toepasbaar voor je waren. Ik ben net in ieder geval wel even naar buiten gelopen voor wat daglicht.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Shifts van 14.00 tot 02.00quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:53 schreef Clubsoda het volgende:
Twee weken 14-02 werken met verschoven shirtsHet klinkt als een wilde Valentijnsdag?
Ik heb oordopjes. Zonder draad naar mijn telefoon maar met draad tussen de dopjes. In zwart want ik heb een wit onderlaken en dan kan ik ze vinden in het schemerdonker als ik naar de wc ben geweest. Ze zwerven altijd door mijn bed. Deze zijn niet noise canceling maar dempen wel geluid van buiten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:23 schreef Barreltje het volgende:
Mensen die met geluid in slaap vallen: dat dan op een koptelefoon of gewoon over een boxje?
Thuis gewoon vanaf m'n telefoon. Als ik met iemand anders op de kamer slaap, één oortje in (heb dezelfde soort als Lucky, draadloos verbonden met m'n mobiel maar wel draadje tussen de twee oortjes)quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:23 schreef Barreltje het volgende:
Mensen die met geluid in slaap vallen: dat dan op een koptelefoon of gewoon over een boxje?
Ja, ik ga dat vanmiddag ook wel even voorstellen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn post-covid huisgenoot is weer aan de codeïne voor de nacht, dat maakt dat we beiden een stuk beter slapen.
Heeft ie misschien zijn doosje stukgemaakt??quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:11 schreef Barreltje het volgende:
Op zich is mijn chef ook een vent dus at gaat niet helemaal op denk ik fiets
Jamaar jamaar jamaar jij leeft in een soort staat van net-niet totale instorting... telt dat mee?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:19 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben dan weer geen vent zover ik weet, dus ik denk niet dat je hypothese klopt fietsie.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jamaar jamaar jamaar jij leeft in een soort staat van net-niet totale instorting... telt dat mee?![]()
Met deel 1 heb ik mij al vermaakt 😂quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:43 schreef fietsie het volgende:
Is dit soms een verschil tussen mannen en vrouwen? Want ik ga gewoon naar de "nothing box" en dan slaap ik.
Ga je terug naar je middeleeuwse roots met een second sleep?quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:55 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens ben ik doorgaans zo moe dat ik ergens rond half 10 als een blok in slaap valik heb wel met regelmaat doorslaapproblemen dus na nachtelijk plassen kan ik rustig 2-3 uur wakker liggen. Ik probeer me er maar niet over op te winden, dat werkt het beste.
Nou, ik denk dus regelmatig aan dat artikel als ik 's nachts wakker ligt, dan voelt het opeens een stuk knusser en normalerquote:Op maandag 10 oktober 2022 12:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ga je terug naar je middeleeuwse roots met een second sleep?
Eigenlijk moet je dan wel je postcovidhuisgenoot wakker maken voor samen ouderwetsch zijn hequote:Op maandag 10 oktober 2022 12:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, ik denk dus regelmatig aan dat artikel als ik 's nachts wakker ligt, dan voelt het opeens een stuk knusser en normaler
Oh ja, die is ook vaak genoeg wakker, zeker als een van ons moest plassen ofzo. We zijn gelukkig allebei van de matige grappen 's nachtsquote:Op maandag 10 oktober 2022 12:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je dan wel je postcovidhuisgenoot wakker maken voor samen ouderwetsch zijn he![]()
Ik ben ook een matige doorslapen, al is dat sinds pijnloos slapen door dure matrassen wel beduidend minder erg. Mrs V hoeft het bed niet eens te halen, die kan overal
Thee ? Ja lekkerquote:
Tip van een ervaringsdeskundige: niet lang rond blijven lopen met RSI/een slechte werkhouding.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Thee ? Ja lekker![]()
Of misschien toch maar koffie… na een paar uur thuiswerken (met pauzes) zit ik echt niet lekker meer. Beeldscherm niet scherp (morgen eindelijk computerbril in huis! Pijn in mijn schouders, aan mijn polsen) Niet oké, toch maar eens naar een ergonomische werkplek gaan kijken ipv de keukentafel?
Tot ik een helder moment keek en het me opviel dat ik wel een erg laag perspectief had. Blijkbaar heb ik mijn stoel een stuk lager gezet….
Paar pompjes later: wereld van verschil![]()
![]()
quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:55 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Tip van een ervaringsdeskundige: niet lang rond blijven lopen met RSI/een slechte werkhouding.
Het is dan verdomd lastig om er weer vanaf te komen.
Ik had een ergonoom, fysiotherapeut en cesar/mensendiecktherapeute nodig om het weer dragelijk te maken.
ahhhhquote:Op maandag 10 oktober 2022 14:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poes had de UPdate niet door, wilde op schoot en berekende haar sprong niet goed![]()
![]()
Heb je ergens anders in huis plek voor een goed bureau met stoel? Ik heb inmiddels een zit/sta-bureau en een stoel waar je werkelijk alles op kan verstellen, en dit maakt een wereld van verschil.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Daarom viel het me ook zo op dat ik last had. Omdat ik dat in al dat thuiswerken aan de keukentafel nog niet had gehad. Nu weer gefixt.
Ik hoop heel hard dat mijn computerbril daarin wat gaat oplossen. Want nu zit ik niet altijd goed omdat ik moet zoeken naar scherp beeld.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:55 schreef fietsie het volgende:
Ik heb dus met opzet een groter hoger scherm waarin ik de "veel uren windows" hoog heb staan, zodat ik automatisch rechterop zit...
Ik heb nu geen probleem, zolang ik mijn stoel op de goede hoogte zet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:59 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Heb je ergens anders in huis plek voor een goed bureau met stoel? Ik heb inmiddels een zit/sta-bureau en een stoel waar je werkelijk alles op kan verstellen, en dit maakt een wereld van verschil.
Klinkt goedquote:Op maandag 10 oktober 2022 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
ahhhh
Komt hier ook wel voor dat de inschatting niet helemaal goed gaat. Komisch maar ook een beetje sneu.
Morgen weer een sollicitatiegesprek. Gisteravond geschreven, net een belletje "wat heb jij een leuke gezellige brief geschreven, kan je morgen al op gesprek komen?"
Dat klinkt als prettige spontane reactie, Kaatje!quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja. Had wat bedenkingen om daar te solliciteren (het is een vve-beheerder en ik zit hier ook in het bestuur van de vve). En ik kwam de vacature best vaak tegen de afgelopen tijd. Maar de website is vernieuwd en daaraan kan je zien hoe lang mensen er werken. Toevallig 3 nieuwe secretaresses in het afgelopen half jaar. Dus niet steeds dezelfde functie want dat vond ik nogal vreemd.
Hoe moet ik dit nu lezen:quote:In 2023 gaan huishoudens die maximaal 1200 kuub gas gebruiken hier maximaal ¤1,45 voor betalen en voor wie onder de 2900 kWh stroom blijft op jaarbasis, is het tarief niet hoger dan ¤0,40. Een groot deel van de huishoudens is daarmee beschermd tegen de hoge energieprijzen van dit moment.
De eerste optie zet mensen aan erg zuinig met energie te zijn, de tweede niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:51 schreef fietsie het volgende:
Nu lees ik weer een interpretatie van de plafonds:
[..]
Hoe moet ik dit nu lezen:
"Als je onder de 1200kuub blijft betaal je over wat je verbruikt 1,45"
of
"Als je over de 1200kuub heen gaat betaal je over je totale verbruik de door jouw leverancier gehanteerde prijs"
of
"De eerste 1200kuub die je verbruikt is gemaximaliseerd op 1,45, en over eventueel meergebruik betaal je de door jouw leverancier gehanteerde prijs".
Ik was tot nu toe van die laatste uit gegaan, of zie ik dat nu verkeerd?
Feitelijk staat er alleen informatie voor wanneer je onder dat maximum blijft, en niks over alle andere situaties.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
of
"Als je over de 1200kuub heen gaat betaal je over je totale verbruik de door jouw leverancier gehanteerde prijs"
of
"De eerste 1200kuub die je verbruikt is gemaximaliseerd op 1,45, en over eventueel meergebruik betaal je de door jouw leverancier gehanteerde prijs".
Wat is het verschil tussen 1 en 3?quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
of
of
Daar ging ik ook van uit.....quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ga eigenlijk uit van de laatste optie
Bij 3 gebruik je meer dan 1200kuub, waarvoor je dan straf krijgt bij 2, maar bij 3 niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen 1 en 3?
Bij Kassa straks over het plafond.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij 3 gebruik je meer dan 1200kuub, waarvoor je dan straf krijgt bij 2, maar bij 3 niet.
Bij 1 blijf je binnen wat het krantenartikel schetste, en verbruik je ook niet meer.
Het kan toch niet nog 20 dagen duren?quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:40 schreef sigme het volgende:
@:annex
Als we langzaam rijden haalt die supersubaru van ons nét de 1:10![]()
Dus als de Fransen geen benzine verkopen, zitten wij vast in Spanje. Vliegen is geen optie (2 honden). Dus wachten.
Gelukkig hebben we nog even, ik word 1 november weer in den lijve in NL verwacht.
Het is toch altijd al als optie 1 of 3 gecommuniceerd?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij 3 gebruik je meer dan 1200kuub, waarvoor je dan straf krijgt bij 2, maar bij 3 niet.
Bij 1 blijf je binnen wat het krantenartikel schetste, en verbruik je ook niet meer.
De letterlijke formulering van dat krantenartikel impliceert dat mijns inziens.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is toch altijd al als optie 1 of 3 gecommuniceerd?
Ik snap niet waar optie 2 ineens vandaan komt.
Koop slimme lampen! Dan heb je geen dimmer meer nodigquote:Op maandag 10 oktober 2022 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, nieuwe eettafellamp hangt. Helemaal blij mee.
Alleen moet er nog een nieuwe leddimmer gekocht worden. Nu zitten er 2 ledlampen en 1 spaarlamp om het geflikker tegen te gaan (handig zo'n slimme vriend).
Da's wel een flink stuk duurderquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Koop slimme lampen! Dan heb je geen dimmer meer nodig
Dit is wat mijn Vattenfall erover zegt:quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
quote:Bij dit prijsplafond geldt een maximumtarief voor stroom en gas. Over het eerste gedeelte van je verbruik betaal je niet meer dan dit tarief. Dit eerste gedeelte van je verbruik noemen we het basisverbruik. Verbruik je meer dan het basisverbruik, dan betaal je daarvoor het tarief bij je leverancier.
Dat is zo. Maar heb nu deze lampen ook al binnen. Dan zou ik ruim 50 euro niet verder gebruiken (sierlampen die ik verder niet kan gebruiken)quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dimmers zijn ook snel een paar tientjes toch?
Ergonomische stoelen bestaan nietquote:Op maandag 10 oktober 2022 14:59 schreef fietsie het volgende:
Overigens heb ik hier dus een nieuwe, ergonomische dit-dat bureaustoel... die niet hoog genoeg kan
Na 1 dag erop werken: no problem.
Na een week: dikke enkels.. dus er beknelt ergens iets...
https://www.sandervunderi(...)mmer-6523-u-102.htmlquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dimmers zijn ook snel een paar tientjes toch?
De schaal voor energielabels is vorig jaar vernieuwd.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:22 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag op de doosjes van de led spotjes die ik vorige week instaleerde dat ze energielabel E was. Osram, dus ook geen Chinese rommel.
Vraag me af wat je moet installeren als je A label wilt
Waarom blijft hij testen? Die positieve uitslag kan hij nog weken houden maar dat is heel iets anders dan nog besmettelijk zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 07:45 schreef Lonaa het volgende:
F. hoest nog steeds de longen uit z'n lijf, zeker 's ochtends. Geen knalstreep meer, maar toch nog wel bingo op de testuitslag.
* Lonaa schenkt nog een beetje koffie in
Ja, kan ie nog weken houden, hoeft niet. De lijn verandert met de dag en is dus wel handig om in de gaten te blijven houden. Als de test namelijk wel negatief is straks en ik test positief over, zeg, 4 weken, dan kennen we in ieder geval zijn nulpunt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 08:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Waarom blijft hij testen? Die positieve uitslag kan hij nog weken houden maar dat is heel iets anders dan nog besmettelijk zijn.
10 dagen na start klachten mag je uit isolatie, ook als je nog klachten hebt. Omdat dat weken kan aanhouden, maar je dan uit de besmettelijke fase bent.
Ja hier ook graag; kwam door gedoe niet aan koffie halen toe,en nu 1,5 uur online overleg...quote:
Die snap ik niet. Als jij over vier weken positief test zit hij nog in zijn acht weken na besmetting. En indien geen risicogroep dan is de kans op besmetting voor hem verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 08:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, kan ie nog weken houden, hoeft niet. De lijn verandert met de dag en is dus wel handig om in de gaten te blijven houden. Als de test namelijk wel negatief is straks en ik test positief over, zeg, 4 weken, dan kennen we in ieder geval zijn nulpunt.De test is niet leidend ook hoor voor wel/niet isolatie. 10 dagen. En die zijn nog niet voorbij.
Prima. Maar wat is nu precies de issue? Dat hij, sinds een dag of 3, iedere dag test om te kijken of er 1 of 2 streepjes staan? Gewoon, voor de weet? Die verder niks te maken hebben met het wel of niet uit isolatie gaan, aangezien hij nog klachten heeft en de 10 dagen nog niet voorbij zijn?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 08:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Als jij over vier weken positief test zit hij nog in zijn acht weken na besmetting. En indien geen risicogroep dan is de kans op besmetting voor hem verwaarloosbaar.
Bron https://www.ggdnog.nl/cor(...)egatieve-testuitslag
Eerst wist ik niet of jullie je lieten leiden door de uitslagen ivm isolatie, maar dat wisten jullie wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 08:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Prima. Maar wat is nu precies de issue? Dat hij, sinds een dag of 3, iedere dag test om te kijken of er 1 of 2 streepjes staan? Gewoon, voor de weet? Die verder niks te maken hebben met het wel of niet uit isolatie gaan, aangezien hij nog klachten heeft en de 10 dagen nog niet voorbij zijn?
Ik zie vooral een boel aannames dus. Zelfs over "hoe we ons geld uitgeven".quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 08:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Eerst wist ik niet of jullie je lieten leiden door de uitslagen ivm isolatie, maar dat wisten jullie wel.
Toen dacht ik dat jullie niet wisten dat hij tot een week of 8 (indien niet kwetsbaar) als immuun wordt beschouwd.
Als jullie dat alles wel weten dan vind ik het vooral zonde van het geld. Maar hoe jullie je geld uitgeven, is aan jullie natuurlijk
Zonde van je centjes die je ook aan een lekkere ipa had kunnen bestedenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 08:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Prima. Maar wat is nu precies de issue? Dat hij, sinds een dag of 3, iedere dag test om te kijken of er 1 of 2 streepjes staan? Gewoon, voor de weet? Die verder niks te maken hebben met het wel of niet uit isolatie gaan, aangezien hij nog klachten heeft en de 10 dagen nog niet voorbij zijn?
Oké, andermans geld dan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 08:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zie vooral een boel aannames dus. Zelfs over "hoe we ons geld uitgeven".
Fyi: de testen die we gebruiken zijn gratis versterkt.
2,99 bij de Plus!quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:42 schreef Clubsoda het volgende:
Is dit niet een beetje een non-discussie, voor die twee euro per test?
Nou, das toevallig ook ongeveer wat een Gebrouwen door vrouwen Gember goud nu kost bij de Appie. Belangrijk heurquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:42 schreef Clubsoda het volgende:
Is dit niet een beetje een non-discussie, voor die twee euro per test?
Zullen we een kaarsje aansteken voor degenen die Lonaa haar testen gratis heeft verstrekt en nu geen Gebrouwen door vrouwen Gember goud kan kopen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou, das toevallig ook ongeveer wat een Gebrouwen door vrouwen Gember goud nu kost bij de Appie. Belangrijk heur
Herkenbaar...quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:03 schreef fietsie het volgende:
Het lijkt er trouwens stevig op dat Essent nog rekent zonder plafonds en financiele teruggaves; ik krijg 1/4 van m'n vorig jaar betaalde maandbedragen terug, maar toch verdrievoudigen ze het maandbedrag..
Jaaaaaaquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zullen we een kaarsje aansteken voor degenen die Lonaa haar testen gratis heefthebben verstrekt en nu geen Gebrouwen door vrouwen Gember goud kan kopen?
En stuur je dan na de eindafrekening een factuur om de rente te heffen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hou m’n maandbedrag gewoon en luister niet naar hun advies om te verlagen. Zolang ik het kan missen bouw ik liever een buffertje op
Ik zit bij een prijsstunter dus ik hou graag zo veel mogelijk geld in mijn zak voor het geval ze failliet gaan. Anders zou ik er ook wel wat makkelijker over denken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hou m’n maandbedrag gewoon en luister niet naar hun advies om te verlagen. Zolang ik het kan missen bouw ik liever een buffertje op
Welke rente?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
En stuur je dan na de eindafrekening een factuur om de rente te heffen?
Er is vast geen wetje of regeltje voor, maar het is natuurlijk volkomen van de zotte dat energiebedrijven bankje gaan mogen spelen met jouw termijnbedrag; daar zouden ze toch op z'n minst de wettelijke rente over horen af te dragen bij iedereen die een ridicuul bedrag terug krijgt.quote:
Als het bij mij staat krijg ik ook geen rentequote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er is vast geen wetje of regeltje voor, maar het is natuurlijk volkomen van de zotte dat energiebedrijven bankje gaan mogen spelen met jouw termijnbedrag; daar zouden ze toch op z'n minst de wettelijke rente over horen af te dragen bij iedereen die een ridicuul bedrag terug krijgt.
Je zag dat in dit geval de consument er zelf voor kiest om het geld bij het energiebedrijf te stallen waar het energiebedrijf heus adviseert dat niet te doen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er is vast geen wetje of regeltje voor, maar het is natuurlijk volkomen van de zotte dat energiebedrijven bankje gaan mogen spelen met jouw termijnbedrag; daar zouden ze toch op z'n minst de wettelijke rente over horen af te dragen bij iedereen die een ridicuul bedrag terug krijgt.
Dat kan ik me voorstellen, ik zit bij vattenfall, hopelijk zit dat wel goedquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zit bij een prijsstunter dus ik hou graag zo veel mogelijk geld in mijn zak voor het geval ze failliet gaan. Anders zou ik er ook wel wat makkelijker over denken.
Ik snap wat je zegt en ben het er niet mee oneens. Maar de techniek is zo goed tegenwoordig dat iedereen tot bijna na de komma zijn maandbedrag en verbruik naast elkaar kan leggen dat het mijns inziens de keuze van de klant is om dat geld bij de energieleverancier te laten staan in plaats van op de eigen rekening.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb een oude meter en de dingest netbeheerder wil die vooralsnog niet vervangen omdat er jute om dingen zit en dat dus volgens een of andere planning gaat, tot 2026.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt en ben het er niet mee oneens. Maar de techniek is zo goed tegenwoordig dat iedereen tot bijna na de komma zijn maandbedrag en verbruik naast elkaar kan leggen dat het mijns inziens de keuze van de klant is om dat geld bij de energieleverancier te laten staan in plaats van op de eigen rekening.
Ok, nu is er zo veel onzeker dat ik Kaatjes overweging soort van snap. Maar tot dit jaar was het nutteloos om je leverancier te laten profiteren van je te veel betaalde geld. Maar dus wel een eigen keuze.
Er zijn op het moment toch echt beperkingen op de reductie van het verlagen van het maandbedrag ingesteld; ik begreep zelfs dat er partijen zijn die het nu "uit" hebben gezet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt en ben het er niet mee oneens. Maar de techniek is zo goed tegenwoordig dat iedereen tot bijna na de komma zijn maandbedrag en verbruik naast elkaar kan leggen dat het mijns inziens de keuze van de klant is om dat geld bij de energieleverancier te laten staan in plaats van op de eigen rekening.
Ok, nu is er zo veel onzeker dat ik Kaatjes overweging soort van snap. Maar tot dit jaar was het nutteloos om je leverancier te laten profiteren van je te veel betaalde geld. Maar dus wel een eigen keuze.
Vet, koop je dan wat lekkers voor me?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben aan het wachten tot Vattenfall me al m'n geld terug geeft.
Ok ok, uitzonderingenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb een oude meter en de dingest netbeheerder wil die vooralsnog niet vervangen omdat er jute om dingen zit en dat dus volgens een of andere planning gaat, tot 2026.
Ik moet heel hard werken hoor, om mijn verbruik te monitoren.
Ja dat is sinds dit jaar echt wel een stuk moeilijker geworden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er zijn op het moment toch echt beperkingen op de reductie van het verlagen van het maandbedrag ingesteld; ik begreep zelfs dat er partijen zijn die het nu "uit" hebben gezet.
In mijn geval kwam er een blaatverhaal over "nog niet definitief zijn van de compensatie" gevolgd door een "nee" terwjl mijn verbruik met grofweg 400m3 per jaar is gedaald over de afgelopen 3 jaar. (Lees: bijna gehalveerd tov de oude situatie met enkel glas en nagenoeg geen aanvullende isolatie)
IPA van 2 euro kan er wel vanaf. De rest gebruik ik voor Glasgow.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vet, koop je dan wat lekkers voor me?
Ik tel óók mee hoorquote:
In dart kader wilde ik een nieuwe voordeur. Maar voor dat geld kan je heeeeeeeeel veel m3 gas kopenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
In het kader van energiebesparing heb ik net akkoord gegeven op twee offertes.
Pff ja. De twee klussers die langs zijn geweest hebben ook offertes uitgebracht voor twee nieuwe achterdeuren voor de serre en de stal. Dat gaan we maar niet laten vervangen. Die gebouwen staan op de nominatie om gesloopt te worden dus 2000 euro uitgeven aan een deur die maar een paar jaar mee gaat is echt geld weggooien.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
In dart kader wilde ik een nieuwe voordeur. Maar voor dat geld kan je heeeeeeeeel veel m3 gas kopen
Nu aan het kijken of ik ergens 2e hands dubbelglas kan vinden wat past waar nu enkelglas zit.
Dubbel glas is al zo veel comfortabeler inderdaad. Het raampje dat vervangen moet worden is het allerlaatste enkel glas in het woonhuis. Het is maar een klein klapraam maar hij kan niet helemaal dicht en staat vol op de wind. Ik denk dat dit meer gaat schelen dan we denken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:53 schreef AnneX het volgende:
Wij zijn eens wekenlang bezig geweest om overal dubbel glas / voorzetramen te fabriceren.
Het gaf alleen al enorm veel comfort.![]()
Met m3 waren we toen niet zo bezig.
Jouw voordeur kan ook open, heb ik gezien. Mijne niet.quote:
Is zo. Heb ook ooit voordeur gehad die niet meer open kon omdat ik m dicht geductaped had. Tegen de famfare aan mieren die ik niet anders buiten het huis hield.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jouw voordeur kan ook open, heb ik gezien. Mijne niet.
Mijne zit zo'n slot in wat je met een bankpasje zo open swiped, dus zit altijd op de grendel. Leuk project voor als ie verkocht is en er iemand anders in trekt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is zo. Heb ook ooit voordeur gehad die niet meer open kon omdat ik m dicht geductaped had. Tegen de famfare aan mieren die ik niet anders buiten het huis hield.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is zo. Heb ook ooit voordeur gehad die niet meer open kon omdat ik m dicht geductaped had. Tegen de famfare aan mieren die ik niet anders buiten het huis hield.
Vet. Ik ook. Mooi geïsoleerd.quote:
Die van mij heeft kieren. Er moet een gordijn voor tegen de tocht. Die ligt al een jaar in de kast.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vet. Ik ook. Mooi geïsoleerd.
Open verbinding met de rest van de hut wel.
Ja gordijnen ja. Zo trots dat ik die eindelijk besteld heb.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die van mij heeft kieren. Er moet een gordijn voor tegen de tocht. Die ligt al een jaar in de kast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |