SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:10 schreef Sarabi het volgende:
@:Candaasje festivalen voor het eerst moet ik opbouwen zonder mijn man. Dus extra spannend.
Ahw, leuk maar ik snap dat het wel even spannend is! Komt vast goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ja dat vroeg ik me nog af. Ging dat nou niet door omdat er iemand staat te stampvoeten dat het niet mag, of was er iets op werk waardoor het niet kon/lukte?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:09 schreef Candaasje het volgende:
@:Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerkenDat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn er niet 'tegen' dat ik eens per 2 weken thuiswerk, alleen 1 coll gaat weg, andere gaat 2 maanden in revalidatietraject. Dus het gaat vaker voorkomen dat dit er niet van komt helaas... op de poli moeten er ook mensen zijn...quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:09 schreef Candaasje het volgende:
@:Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerkenDat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren
![]()
en verder ben ik het even kwijt. Kop vol watten.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:33 schreef Candaasje het volgende:
Weten jullie nog van die dakdekker? Die kwam weliswaar, maar heeft pas over 3 weken een offerte en tijd over 1/2 - 3/4 jaar.![]()
Nog maar wat bedrijven aanschrijven. Als het niet eerder kan dan niet, maar proberen kan altijd.
Tevens ben ik in hindsight eigenlijk best vet trots op mezelf, dat ik gisteren de anesthesie van een hernia OK heb gedaan. Weliswaar met hier en daar wat hulp van de neuroloog en via de app met een vaste neuro assistente. Maar toch, ik vond het heus wel een beetje spannend.![]()
Gaaf johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och dat is ingewikkeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze zijn er niet 'tegen' dat ik eens per 2 weken thuiswerk, alleen 1 coll gaat weg, andere gaat 2 maanden in revalidatietraject. Dus het gaat vaker voorkomen dat dit er niet van komt helaas... op de poli moeten er ook mensen zijn...
En ik wilde 4 uur extra thuiswerken op een dag dag ik er anders ook nooit ben, voor mezelf als extra zakcentje.
En dat willen ze niet. Terwijl ik niet belast wordt op thuiswerkdagen. Dat is juist als ik naar werk moet en daar de hele dag rondstruin, dat is een flinke aanslag op mijn rug.
Sterkte vandaag jij!!
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gaaf johDat was ik ook aan het typenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk Candaas![]()
Ja hoor, zeker! Omdat we 2 mensen gaan missen, we structureel met te weinig mensen zitten zijn er heel veel afspraken die gemaakt kunnen worden voor pt vanuit huis + vanuit de mail allerlei opgevraagde uitslagen in dossiers zetten bijv.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Och dat is ingewikkeld.
Het is een gek contrast van dat je minder ter plekke wilt werken maar wél extra uren wilt maken maar dan alleen als je dat vanuit huis kan.
Is er vanuit huis genoeg te doen voor die extra 4 uur?
Ik wil fysiek minder werken ter plekke. Niet 'minder werken ter plekke'quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Och dat is ingewikkeld.
Het is een gek contrast van dat je minder ter plekke wilt werken maar wél extra uren wilt maken maar dan alleen als je dat vanuit huis kan.
Is er vanuit huis genoeg te doen voor die extra 4 uur?
Ja. Wel verbetering an sich. Laatste koortspiek was gisterenochtend, test wel positief maar met minder overgave, maar hij hoest zich nog 3 slagen in de rondte.quote:
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gaaf johJa, deze operatie was een spoed OK.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een hernia hoeft geen spoed te zijn, en hoewel vaak wordt gekozen voor een operatie, kan het vaak gerust een paar dagen wachten. (Wel met opvolging van de patiënt en pijnmedicatie). In dit geval was het spoed omdat de pijnperceptie niet meer aanwezig was in de achterpoten; dat duidt vaak op ernstige schade aan het ruggenmerg. En dat wil je dan wel zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Wacht je te lang, dan is het ruggenmerg gewoon 'pap' geworden door alle drukt.
Zonder operatie heeft een hond 20% kans op herstel (in de zin van weer kunnen lopen en zelf kunnen plassen). Met operatie 61% . Dus de prognose blijft wel gereserveerd.
Ik vind de neurologie echt heel interessant, en hoewel het een lastig vakgebied is (het komt voor dat operaties nog een keer moeten omdat ze niet altijd al het herniamateriaal kunnen verwijderen) zie je toch heel vaak dat patienten weer lopend naar huis gaan, waar ze eerst nog verlamd waren. Dat is echt heel gaaf.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, deze operatie was een spoed OK.
Een hernia hoeft geen spoed te zijn, en hoewel vaak wordt gekozen voor een operatie, kan het vaak gerust een paar dagen wachten. (Wel met opvolging van de patiënt en pijnmedicatie). In dit geval was het spoed omdat de pijnperceptie niet meer aanwezig was in de achterpoten; dat duidt vaak op ernstige schade aan het ruggenmerg. En dat wil je dan wel zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Wacht je te lang, dan is het ruggenmerg gewoon 'pap' geworden door alle drukt.
Zonder operatie heeft een hond 20% kans op herstel (in de zin van weer kunnen lopen en zelf kunnen plassen). Met operatie 61% . Dus de prognose blijft wel gereserveerd.
Ik vind de neurologie echt heel interessant, en hoewel het een lastig vakgebied is (het komt voor dat operaties nog een keer moeten omdat ze niet altijd al het herniamateriaal kunnen verwijderen) zie je toch heel vaak dat patienten weer lopend naar huis gaan, waar ze eerst nog verlamd waren. Dat is echt heel gaaf.
quote:
Liefquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:49 schreef Tele6 het volgende:
Beterschap aan F @:Lonaa en beterschap met jouw verkoudheid
Het is herfst.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
Lief
Verkoudheid voelt wel oneerlijk, paar weken geleden ook al enorm verkouden geweest.
Alsnog oneerlijk.quote:
Vrienden van ons hebben laatst kurk laten leggen op de hele benedenverdieping en vind het geweldig, nog mooier dan hout.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:02 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh.
Kort nachtje, maar goed, dan hebben we straks wel mooi gestucte wanden in de keuken.
Verder probeert mijn buik me te vermoorden![]()
Straks als ik iets minder krom loop maar eens langs wat vloerenzaken. We moeten toch ook eens gaan uitzoeken wat er precies in de woonkamer/eetkamer komt. In elk geval hout
1906m³ vanaf 1 november 2021.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 12:36 schreef fietsie het volgende:
Met sinds 5-10-2021 hebben we hier 1194m3 gas verbruikt.... en die winter werd er op geen enkele manier zuinig gedaan: denk wel dat we het plafond dus halen komend jaar...
Wow jij zit goed daarquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Januari tot nu 95m3, vorig jaar 194m3.
Ook netjes!quote:
Ja, heb natuurlijk grote ramen op zonzijde en die warmen overdag goed op. En ik denk dat de radiatorventlatoren ook geholpen hebben want de jaren ervoor had ik een gemiddelde van 225quote:
Ja, zou leuk zijn, beter in anesthesie worden. Maar humaan trekt me dan weer totaal niet. Ik vind maar weinig mensen leuk, en slapende mensen helemaal niks. Als ik iets in de humane zorg zou gaan doen, zou het dus wel iets met wakkere mensen wordenquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 11:51 schreef AnneX het volgende:
Vóor 12 uur alle hh klussen gedaan. Nu koffie en dan boodschappen als kaasboerderij enzo.
@:Candaasje wat leuk, dat de spoed hernia ingreep goed is verlopen. En dat er een toekomst kan liggen in de anaesthesie.
Kun je altijd nog instromen bij de humane tak. # opties.
Ondertussen benieuwd naar de vloer. En wat een bummer van de dakddekker![]()
En heerlijk frisse zonnige herfstdag. Veel plezier @:all.
Ik vind het bij bepaalde huizen/inrichtingen best passen, maar voor ons huis niet. Zelfde geldt voor bamboe, dat hebben vrienden van ons. Bij hen supermooi, maar het is niet wat we zoeken voo bij ons thuis.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 12:52 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Vrienden van ons hebben laatst kurk laten leggen op de hele benedenverdieping en vind het geweldig, nog mooier dan hout.
Eiken in visgraat past bij jullie huis.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vind het bij bepaalde huizen/inrichtingen best passen, maar voor ons huis niet. Zelfde geldt voor bamboe, dat hebben vrienden van ons. Bij hen supermooi, maar het is niet wat we zoeken voo bij ons thuis.
Eikenhout gaat het denk ik worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |