abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:55:02 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206243343
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206244093
Mogguh.

Kort nachtje, maar goed, dan hebben we straks wel mooi gestucte wanden in de keuken.
Verder probeert mijn buik me te vermoorden :')

Straks als ik iets minder krom loop maar eens langs wat vloerenzaken. We moeten toch ook eens gaan uitzoeken wat er precies in de woonkamer/eetkamer komt. In elk geval hout :)
pi_206244103
Goedemorgen :O
Veel nachtmerries gehad over wat er fout kan gaan vandaag :') hopelijk gaat het straks beter.
pi_206244182
Nog even snel teruglezend:

@sigme gefeliciteerd met jullie nieuwe casa! Wordt nog een heel project! :D

@Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerken :{ Dat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren :?

@Kaatje1 Tof dat de docu/film in de prijzen is gevallen! *O*

@Sarabi vandaag weer een brouwdag? *O*

en verder ben ik het even kwijt. Kop vol watten.
pi_206244204
@Candaasje festival :) en voor het eerst moet ik opbouwen zonder mijn man. Dus extra spannend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206244212
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:10 schreef Sarabi het volgende:
@:Candaasje festival :) en voor het eerst moet ik opbouwen zonder mijn man. Dus extra spannend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahw, leuk maar ik snap dat het wel even spannend is! Komt vast goed! :* *O*
pi_206244379
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:09 schreef Candaasje het volgende:

@:Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerken :{ Dat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren :?
Ja dat vroeg ik me nog af. Ging dat nou niet door omdat er iemand staat te stampvoeten dat het niet mag, of was er iets op werk waardoor het niet kon/lukte?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206244425
Weten jullie nog van die dakdekker? Die kwam weliswaar, maar heeft pas over 3 weken een offerte en tijd over 1/2 - 3/4 jaar.

:')

Nog maar wat bedrijven aanschrijven. Als het niet eerder kan dan niet, maar proberen kan altijd.

Tevens ben ik in hindsight eigenlijk best vet trots op mezelf, dat ik gisteren de anesthesie van een hernia OK heb gedaan. Weliswaar met hier en daar wat hulp van de neuroloog en via de app met een vaste neuro assistente. Maar toch, ik vond het heus wel een beetje spannend. :D

SPOILER
pi_206244427
Goedemorgen :W

Vanochtend een boel klusjes doen, vanmiddag een 13 km trailrun lopen met vrienden. Zin in want volgens mij is het hartstikke mooi in het bos O+

@Sarabi succes! komt vast goed. En als dingen wat raar lopen, dan leer je daarvan en als dan een volgende keer dingen weer raar zouden lopen weet je al wat je moet doen ;)
@Candaasje woeh, vloer kiezen O+ leuk
@borisz wandel ze! *G*
pi_206244437
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:09 schreef Candaasje het volgende:

@:Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerken :{ Dat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren :?

en verder ben ik het even kwijt. Kop vol watten.
Ze zijn er niet 'tegen' dat ik eens per 2 weken thuiswerk, alleen 1 coll gaat weg, andere gaat 2 maanden in revalidatietraject. Dus het gaat vaker voorkomen dat dit er niet van komt helaas... op de poli moeten er ook mensen zijn...
En ik wilde 4 uur extra thuiswerken op een dag dag ik er anders ook nooit ben, voor mezelf als extra zakcentje.
En dat willen ze niet. Terwijl ik niet belast wordt op thuiswerkdagen. Dat is juist als ik naar werk moet en daar de hele dag rondstruin, dat is een flinke aanslag op mijn rug.

Sterkte vandaag jij!!
pi_206244452
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:33 schreef Candaasje het volgende:
Weten jullie nog van die dakdekker? Die kwam weliswaar, maar heeft pas over 3 weken een offerte en tijd over 1/2 - 3/4 jaar.

:')

Nog maar wat bedrijven aanschrijven. Als het niet eerder kan dan niet, maar proberen kan altijd.

Tevens ben ik in hindsight eigenlijk best vet trots op mezelf, dat ik gisteren de anesthesie van een hernia OK heb gedaan. Weliswaar met hier en daar wat hulp van de neuroloog en via de app met een vaste neuro assistente. Maar toch, ik vond het heus wel een beetje spannend. :D

SPOILER
Gaaf joh :o

SPOILER
pi_206244466
Ik ga zo fietsen naar de stad (Hlem) mijn leasefiets krijgt de eerste onderhoudsbeurt. En ik heb nog wat dingetjes ter reparatie (rem, houdt vaker in, krijg m niet op stuur aan moet achter m eerst wakker maken bij de batterij?).
Als ik m afgeleverd heb daar, heb ik een wandeling naar het station Hlem om de trein terug naar Bdaal te nemen, en dan terug naar huis te wandelen.
Leuk 'uitje' met genoeg beweging :D

Vanmiddag ophalen brengt g me dan even.
1x op een dag is het wel genoeg :P
pi_206244469
Klinkt goed @Candaasje!

Wij moeten vandaag en morgen kiezen tussen leuke dingen doen, uitrusten en nuttige dingen die al weken zijn blijven liggen doen. Ik ga maar eens puzzelen over het beste plan.
Spoilers!
pi_206244484
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Ze zijn er niet 'tegen' dat ik eens per 2 weken thuiswerk, alleen 1 coll gaat weg, andere gaat 2 maanden in revalidatietraject. Dus het gaat vaker voorkomen dat dit er niet van komt helaas... op de poli moeten er ook mensen zijn...
En ik wilde 4 uur extra thuiswerken op een dag dag ik er anders ook nooit ben, voor mezelf als extra zakcentje.
En dat willen ze niet. Terwijl ik niet belast wordt op thuiswerkdagen. Dat is juist als ik naar werk moet en daar de hele dag rondstruin, dat is een flinke aanslag op mijn rug.

Sterkte vandaag jij!!
Och dat is ingewikkeld.
Het is een gek contrast van dat je minder ter plekke wilt werken maar wél extra uren wilt maken maar dan alleen als je dat vanuit huis kan.
Is er vanuit huis genoeg te doen voor die extra 4 uur?
pi_206244495
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

SPOILER
Dat was ik ook aan het typen :D
Leuk Candaas ^O^
pi_206244517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Och dat is ingewikkeld.
Het is een gek contrast van dat je minder ter plekke wilt werken maar wél extra uren wilt maken maar dan alleen als je dat vanuit huis kan.
Ja hoor, zeker! Omdat we 2 mensen gaan missen, we structureel met te weinig mensen zitten zijn er heel veel afspraken die gemaakt kunnen worden voor pt vanuit huis + vanuit de mail allerlei opgevraagde uitslagen in dossiers zetten bijv.
Als ik nog beltegoed zou krijgen bijv kan ik ook de radiologie bellen vanuit huis om nog meer afspraken te maken.
De werklijst loopt zo'n 3 dagen achter dus de stroom gaat sneller dan we kunnen verwerken. Werk genoeg voor 5 dagen thuiswerk _O-
pi_206244518
F. is nog steeds ziek. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206244525
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:42 schreef Lonaa het volgende:
F. is nog steeds ziek. :{
Bleh -O-
pi_206244536
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Och dat is ingewikkeld.
Ik wil fysiek minder werken ter plekke. Niet 'minder werken ter plekke' ;)
pi_206244538
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:42 schreef Blues het volgende:

[..]
Bleh -O-
Ja. Wel verbetering an sich. Laatste koortspiek was gisterenochtend, test wel positief maar met minder overgave, maar hij hoest zich nog 3 slagen in de rondte.
pi_206244539
Regen is gestopt en een mager zonnetje en een hard zingende vogel buiten O+
Stap maar eens op de fiets :W
pi_206244540
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

SPOILER
Ja, deze operatie was een spoed OK.
Een hernia hoeft geen spoed te zijn, en hoewel vaak wordt gekozen voor een operatie, kan het vaak gerust een paar dagen wachten. (Wel met opvolging van de patiënt en pijnmedicatie). In dit geval was het spoed omdat de pijnperceptie niet meer aanwezig was in de achterpoten; dat duidt vaak op ernstige schade aan het ruggenmerg. En dat wil je dan wel zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Wacht je te lang, dan is het ruggenmerg gewoon 'pap' geworden door alle drukt.

Zonder operatie heeft een hond 20% kans op herstel (in de zin van weer kunnen lopen en zelf kunnen plassen). Met operatie 61% . Dus de prognose blijft wel gereserveerd.

Ik vind de neurologie echt heel interessant, en hoewel het een lastig vakgebied is (het komt voor dat operaties nog een keer moeten omdat ze niet altijd al het herniamateriaal kunnen verwijderen) zie je toch heel vaak dat patienten weer lopend naar huis gaan, waar ze eerst nog verlamd waren. Dat is echt heel gaaf.
pi_206244560
Beterschap voor F. @Loona :*
pi_206244583
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, deze operatie was een spoed OK.
Een hernia hoeft geen spoed te zijn, en hoewel vaak wordt gekozen voor een operatie, kan het vaak gerust een paar dagen wachten. (Wel met opvolging van de patiënt en pijnmedicatie). In dit geval was het spoed omdat de pijnperceptie niet meer aanwezig was in de achterpoten; dat duidt vaak op ernstige schade aan het ruggenmerg. En dat wil je dan wel zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Wacht je te lang, dan is het ruggenmerg gewoon 'pap' geworden door alle drukt.

Zonder operatie heeft een hond 20% kans op herstel (in de zin van weer kunnen lopen en zelf kunnen plassen). Met operatie 61% . Dus de prognose blijft wel gereserveerd.

Ik vind de neurologie echt heel interessant, en hoewel het een lastig vakgebied is (het komt voor dat operaties nog een keer moeten omdat ze niet altijd al het herniamateriaal kunnen verwijderen) zie je toch heel vaak dat patienten weer lopend naar huis gaan, waar ze eerst nog verlamd waren. Dat is echt heel gaaf.
_O_
pi_206244588
Beterschap aan F @Lonaa en beterschap met jouw verkoudheid :*
pi_206244608
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:46 schreef Candaasje het volgende:
Beterschap voor F. @:Loona :*
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:49 schreef Tele6 het volgende:
Beterschap aan F @:Lonaa en beterschap met jouw verkoudheid :*
Lief O+

Verkoudheid voelt wel oneerlijk, paar weken geleden ook al enorm verkouden geweest. :')
pi_206244624
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]
[..]
Lief O+

Verkoudheid voelt wel oneerlijk, paar weken geleden ook al enorm verkouden geweest. :')
Het is herfst. :s)
pi_206244652
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het is herfst. :s)
Alsnog oneerlijk. }:|

Goed, de afwas is gedaan, kattenbak is schoon. Ik fiets zo denk ik even naar de markt, mogelijk nog wat in de tuin prutsen vandaag. Opties voor iets sociaals vanmiddag/vanavond zijn er maar ik weet het allemaal niet zo goed.
pi_206244710
Mogge!

Balen @Lonaa weer verkouden en een te langzaam opknappende F.

Wat fijn dat jullie de hond hebben kunnen helpen, hopelijk komt hij de volgende die kwispelend naar je toe.

Inderdaad is het heel mooi in het bos @Tele6, heb de indruk dat er veel paddenstoelen zijn.

Ik ga straks draadjesvlees maken in de instantpot en het balkon stofzuigen. Blijf gewoon thuis in de buurt van de wc want de medicatie slaat nogal op m’n darmwerking -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_206245070
Teveel bijlees na een paar drukke dagen :D
Dus een algemene :W *O* *;

Net de mobiele airco ‘ontmanteld’ en de kledingkast naar standje winter gezet.
Zomerwasje aangezet, kan vandaag misschien nog buiten drogen :D

Nu nog even naar de markt voor gezonde en ongezonde dingen en dan de rest van de dag vegeteren.
Want gezien het aantal besmette collega’s zit de kans er best in dat ik morgenvroeg moet werken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206245995
Vóor 12 uur alle hh klussen gedaan. Nu koffie en dan boodschappen als kaasboerderij enzo.

@Candaasje wat leuk, dat de spoed hernia ingreep goed is verlopen. En dat er een toekomst kan liggen in de anaesthesie.
Kun je altijd nog instromen bij de humane tak. # opties.
Ondertussen benieuwd naar de vloer. En wat een bummer van de dakddekker ~O>

En heerlijk frisse zonnige herfstdag. Veel plezier @all. w/
pi_206246376
Excuus. Nu regent het…insert poppetje met plu.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:36:20 #33
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206246441
Met sinds 5-10-2021 hebben we hier 1194m3 gas verbruikt.... en die winter werd er op geen enkele manier zuinig gedaan: denk wel dat we het plafond dus halen komend jaar...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:52:57 #34
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206246600
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:02 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh.

Kort nachtje, maar goed, dan hebben we straks wel mooi gestucte wanden in de keuken.
Verder probeert mijn buik me te vermoorden :')

Straks als ik iets minder krom loop maar eens langs wat vloerenzaken. We moeten toch ook eens gaan uitzoeken wat er precies in de woonkamer/eetkamer komt. In elk geval hout :)
Vrienden van ons hebben laatst kurk laten leggen op de hele benedenverdieping en vind het geweldig, nog mooier dan hout.
To BG or not to BG!
pi_206246630
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 12:36 schreef fietsie het volgende:
Met sinds 5-10-2021 hebben we hier 1194m3 gas verbruikt.... en die winter werd er op geen enkele manier zuinig gedaan: denk wel dat we het plafond dus halen komend jaar...
1906m³ vanaf 1 november 2021.
Amateur :{w
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206246640
App zegt vanaf jan 22 663.7 + vanaf nov 21 353.9
1017.6 totaal
pi_206246649
Jaarafrekening zei eergisteren 514. :7
pi_206246664
Januari tot nu 95m3, vorig jaar 194m3.
pi_206246712
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Januari tot nu 95m3, vorig jaar 194m3.
Wow jij zit goed daar ^O^
pi_206246722
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 12:58 schreef Lonaa het volgende:
Jaarafrekening zei eergisteren 514. :7
Ook netjes!

Wij willen graag uit dit veel te grote vrije sector huis naar een klein bejoirdenapp sociale huur. Maar j, a dat stomme inkomen blijft maar te hoog :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 08-10-2022 13:25:58 ]
pi_206246726
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 13:12 schreef Blues het volgende:

[..]
Wow jij zit goed daar ^O^
Ja, heb natuurlijk grote ramen op zonzijde en die warmen overdag goed op. En ik denk dat de radiatorventlatoren ook geholpen hebben want de jaren ervoor had ik een gemiddelde van 225
pi_206247046
Nog geen jaarafrek gezien van V’fall.😎

Verbruik volgens app: 162 m3 minder; van 742 m3 nu 580m3.
En 681 kWh minder : sinds dec. een koelvriescombi eruit (dd.1998!!) en een stukke koelkast (dd. 2005) vervangen in
mei jl.

Nieuw: de speed comfort radiator ventilators.

Lager gasverbruik is een grote verrassing. Sinds cv onderhoud twee weken terug staat de temp. op 60o give or take. Is niet nauwkeurig in te stellen.
Thermostaat is al die jaren op 19o en dat blijftie.

Fraai zeg Kaatje! Een meevaller kun je wel gebruiken.
pi_206247100
Oh ja, ik heb de temperatuur ook omlaag, 1,5 jaar of zo. Niet uit bezuiniging maar het water was zo bloedheet :D

Volgens de app zou ik (nu al) meer dan 500 terugkrijgen. Ik betaal 100 en zij willen dat ik 37 betaal, maar mooi niet, geen idee wat ons nog te wachten staat.
pi_206247511
Voor de statistieken: vanaf 1 juli 0.35 GJ stadsverwarming en 449 kWh.
Vorige afrekening was 11GJ (meer dan normaal door vaak in warm bad door hersenschudding, jaar ervoor was 9GJ) en 1656 kWh.

Sinds de hogere tarieven doe ik wasmachine, droger en vaatwasser bewust in daluren aan. De thermostaat staat op 19 graden, daar blijft het ook 's nachts nog boven zonder dat de verwarming aan hoeft te slaan. Ik lig sowieso altijd onder twee dekentjes op de bank, en 90% vd tijd ook nog onder twee katten :+ dus zolang ik het niet fris vind in huis laat ik de thermostaat op 19 staan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:02:53 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206247567
Zo. Thuis. ¨Fijn om weer 16km te kunnen lopen. Ging me vrij goed af. Goed nieuws met het oog op Wenen. Wel leuk om aan de andere kant van het Naardermeer te lopen.

Moest wel deze beesten passeren. :P

Gelukkig bleven ze liggen.

En voor de stats Energie = -673 (Gebruik 1118, maar ja leverde ook 1801KWH terug ). Gas 164m3. (jaarcijfers 2021, zal in 2022 niet zo anders zijn).

[ Bericht 5% gewijzigd door borisz op 08-10-2022 15:10:11 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206247721
Zo, draadjesvlees zit in de slowcooker :9~ Balkon is opgeruimd. Zo maar eens in huis gaan stofzuigen, de diva’s liggen nu gezusterlijk naast elkaar te slapen, maar overal liggen plukken haar

pi_206248575
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:51 schreef AnneX het volgende:
Vóor 12 uur alle hh klussen gedaan. Nu koffie en dan boodschappen als kaasboerderij enzo.

@:Candaasje wat leuk, dat de spoed hernia ingreep goed is verlopen. En dat er een toekomst kan liggen in de anaesthesie.
Kun je altijd nog instromen bij de humane tak. # opties.
Ondertussen benieuwd naar de vloer. En wat een bummer van de dakddekker ~O>

En heerlijk frisse zonnige herfstdag. Veel plezier @:all. w/
Ja, zou leuk zijn, beter in anesthesie worden. Maar humaan trekt me dan weer totaal niet. Ik vind maar weinig mensen leuk, en slapende mensen helemaal niks. Als ik iets in de humane zorg zou gaan doen, zou het dus wel iets met wakkere mensen worden :P

Qua vloer:
We hebben wat stalen (lees: joekels van borden) en een kleinere staal meegenomen. We vinden het kleine staaltje het mooiste, dat komt van een winkel uit de buurt vandaan en we vrezen wel een beetje voor de prijs. 't Is reclaimed' hout uit Duitsland en Nederland, das dus ook weer heel tof.
Een van de grote borden vinden we ook erg mooi, (goede 2e zullen ze mar zeggen) is betaalbaar maar komt uit China...

Maar goed, als dat eerste staaltje straks 250 m2 kost om te laten leggen, dan houdt wel op met onze goede voornemens. En mij kennende heb ik een neus voor (te) dure dingen :') :D
pi_206248598
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 12:52 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Vrienden van ons hebben laatst kurk laten leggen op de hele benedenverdieping en vind het geweldig, nog mooier dan hout.
Ik vind het bij bepaalde huizen/inrichtingen best passen, maar voor ons huis niet. Zelfde geldt voor bamboe, dat hebben vrienden van ons. Bij hen supermooi, maar het is niet wat we zoeken voo bij ons thuis.

Eikenhout gaat het denk ik worden :)
pi_206248655
Terwijl mnX aan zijn fotoproject werkt, maak ik de leukste van hem aan het stoeien met de objecten. :D

Ook nog vanmiddag gedaan: 20 porties/ eetlepels geraspte gember en 15 porties/ theelepels peper in de vriezer gelegd.
Nu weer krant.🤓
pi_206248690
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 16:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik vind het bij bepaalde huizen/inrichtingen best passen, maar voor ons huis niet. Zelfde geldt voor bamboe, dat hebben vrienden van ons. Bij hen supermooi, maar het is niet wat we zoeken voo bij ons thuis.

Eikenhout gaat het denk ik worden :)
Eiken in visgraat past bij jullie huis.
Voor ons huis vond ik het te chique en meer grachtenpand totdat ik zag dat een whitewash versie bestaat.
Oh en de prijs wordt (ook) bepaald door hoe gaaf de planken (mogen) zijn.
In tegenstelling tot wat men denkt: het is zacht hout! dus butsen en deuken hier.
“Het leeft”. 🤪
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')