Ja kloptquote:Op woensdag 20 september 2023 17:16 schreef Donna het volgende:
[..]
Had dit laatst even gezegd toen we het er ook over hadden.
Super. En anders is er ook een topic over het verbruik, volgens mij zat je daar ook al in. En je kan hier altijd foto's of screenshots plaatsen dan helpen wij je nog een keer uit de stress .quote:Op woensdag 20 september 2023 17:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja kloptHet is nu iig rond en het komt wel goed
Ben nu relatief stressvrij
Essent is hier tegenwoordig weer heel vlot, binnen een dag weer bijgewerkt. Maar het wordt ook nooit echt duidelijk waar het hem nou in zit als het hapert. Misschien ligt het niet eens aan Essent zelf, die de gegevens volgens mij via de netbeheerder moet krijgen en waarom die dan soms een paar dagen de gegevens niet kan uitlezen…?quote:Op woensdag 20 september 2023 17:16 schreef Donna het volgende:
[..]
Verschilt ook per leverancier. Voorheen had ik Essent. Verbruik in de app updaten duurde soms 3 of 4 dagen. Nu ben ik bij Eneco en die updaten veel en veel sneller.
Maar realtime is het natuurlijk niet.
Oh dat klinkt dan wel weer positief.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Essent is hier tegenwoordig weer heel vlot, binnen een dag weer bijgewerkt. Maar het wordt ook nooit echt duidelijk waar het hem nou in zit als het hapert. Misschien ligt het niet eens aan Essent zelf, die de gegevens volgens mij via de netbeheerder moet krijgen en waarom die dan soms een paar dagen de gegevens niet kan uitlezen…?
Ik zit ook al een paar jaar bij Eneco en ben daar ook wel 2-4 dagen gewend eigenlijkquote:Op woensdag 20 september 2023 17:16 schreef Donna het volgende:
[..]
Verschilt ook per leverancier. Voorheen had ik Essent. Verbruik in de app updaten duurde soms 3 of 4 dagen. Nu ben ik bij Eneco en die updaten veel en veel sneller.
Maar realtime is het natuurlijk niet.
Oh echt? Ik kreeg meteen aan het begin een melding om meer gegevens uit te lezen ofzo. In ruil kreeg ik 5 happy hours gratis stroom.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:05 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik zit ook al een paar jaar bij Eneco en ben daar ook wel 2-4 dagen gewend eigenlijk
Zal wel weer iets zijn om nieuwe klanten te paaien. Oude/vaste klanten zoeken het maar uitquote:Op woensdag 20 september 2023 18:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh echt? Ik kreeg meteen aan het begin een melding om meer gegevens uit te lezen ofzo. In ruil kreeg ik 5 happy hours gratis stroom.
Misschien dat het daardoor bij mij ook sneller is?? Heb niet echt goed gelezen.
Dat zit er weer dik in. Naaierij.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:08 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Zal wel weer iets zijn om nieuwe klanten te paaien. Oude/vaste klanten zoeken het maar uit
Ik heb gekozen voor een jaar vast, (loopt nog tot na de winter) en nu biedt mijn energie maatschappij mij dynamisch aan.quote:Op woensdag 20 september 2023 16:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... misschien moet ik voor zekerheid gaan
ja maar niet van je koelkast/vriezer he.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 10:18 schreef Donna het volgende:
Sluipverbruik is voornamelijk stekkers eruit trekken he?
Hahaha, nee dat is niet zo slim.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja maar niet van je koelkast/vriezer he.(of je CV).
Ja, vaak wel. Het is ook vaak luxe apparatuur, en de keuze om dat in stand te houden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 10:18 schreef Donna het volgende:
Sluipverbruik is voornamelijk stekkers eruit trekken he?
Behalve een Hue heb ik dat allemaal niet. En de rest is nieuw aangeschaft in augustus. Dus wat dat betreft zit ik wel goed. Ik ga er eens op letten met de stekkers.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:13 schreef BertV het volgende:
[..]
Ja, vaak wel. Het is ook vaak luxe apparatuur, en de keuze om dat in stand te houden.
(smart home, aquarium, server etc)
Het gaat er ook om belachelijk hoog standby verbruik te vinden en dat op een tijdsklok te zetten, of een moderne adapter te geven, of te vervangen met een zuinigere optie.
Dit is een dag bij mij, ik heb geen zonnepanelen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Behalve een Hue heb ik dat allemaal niet. En de rest is nieuw aangeschaft in augustus. Dus wat dat betreft zit ik wel goed. Ik ga er eens op letten met de stekkers.
16 kWh sluipverbruik? Dat is op een maand van 30 dagen dus 22,22 watt per uur, want 16 kwh = 16.000 watt / 30 = 533,33 / 24 = 22,22 watt per uur. Dan zeg je dus, dat is niks, maar goed, aan het eind van de maand is dat dus alsnog 16 kWh. Ik weet niet wat je tarief is, maar zeg even 35ct dan komt dat neer op ¤ 5,60 per maand die het raam uit gaat omdat jij je TV's niet uit trekt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Hahaha, nee dat is niet zo slim.
Wasmachine zou ik er uit kunnen trekken. Sommige lampen ook wel. Hele TV gebeuren ook.
Ben wel benieuwd wat dat doet.
Al is 16 kWh sluipverbruik ook niet enorm. Maar goed, op 90 verbruik valt er nog wel wat te halen.
De Eneco app zegt idd dat mijn sluipverbruik op 30 dagen ¤6,24 is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
16 kWh sluipverbruik? Dat is op een maand van 30 dagen dus 22,22 watt per uur, want 16 kwh = 16.000 watt / 30 = 533,33 / 24 = 22,22 watt per uur. Dan zeg je dus, dat is niks, maar goed, aan het eind van de maand is dat dus alsnog 16 kWh. Ik weet niet wat je tarief is, maar zeg even 35ct dan komt dat neer op ¤ 5,60 per maand die het raam uit gaat omdat jij je TV's niet uit trekt.![]()
Van de andere kant, ik heb hier op 1 stekker een sluipverbruik van 17 watt per uur. En dat is alleen die ene stekker
De app....de Eneco app toevallig? Want daar zit ik hier net naar te kijken, en dié zegt dat mijn sluipverbruik op 30 dagen ¤2,85 is. Ik geloof dat niet, ik denk dat het veel meer is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:28 schreef Donna het volgende:
[..]
De app zegt idd dat mijn sluipverbruik op 30 dagen ¤6,24 is.
Toch weer 2 repen Tony's.![]()
Leuk spelletje, al moet ik rekening houden met de rest van het gezin helaas.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:28 schreef Donna het volgende:
[..]
De Eneco app zegt idd dat mijn sluipverbruik op 30 dagen ¤6,24 is.
Toch weer 2 repen Tony's.![]()
Ja klopt. Eneco.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De app....de Eneco app toevallig? Want daar zit ik hier net naar te kijken, en dié zegt dat mijn sluipverbruik op 30 dagen ¤2,85 is. Ik geloof dat niet, ik denk dat het veel meer is.
Ja, als zij zeggen dat je sluipverbruik 16 kwh is, en ze hebben jou onder contract voor een tarief van 39ct, dan komt dat eer op 6,24 ja. Ik mag hopen dat ze in hun eigen app de rekensommetjes goed hebben. Maar waar het om gaat is die 16 kwh, en ik heb dus geen idee of dat klopt en hoe ze dat bepalen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja klopt. Eneco.
Mijn tarief is ¤0,39 dus als die 16kWh sluipverbruik wel klopt, dan klopt dat precies met ¤6,24 voor de hele maand. Maar ik vermoed dat dat toch een beetje bij benadering is?
Beetje letten op de stekkers kan iig geen kwaad.
Nou ik vond het in de Essent app altijd maar wazig, ben allang blij dat ik hier gegevens zie die ik zo 123 na kan rekenen, dusquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, als zij zeggen dat je sluipverbruik 16 kwh is, en ze hebben jou onder contract voor een tarief van 39ct, dan komt dat eer op 6,24 ja. Ik mag hopen dat ze in hun eigen app de rekensommetjes goed hebben. Maar waar het om gaat is die 16 kwh, en ik heb dus geen idee of dat klopt en hoe ze dat bepalen.
Maar, los daarvan is het letten op stekkers nooit een slecht plan inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |