abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:41:47 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206225543
Ooh ik had de LAPO :') Sorry had het niet door
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:42:02 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206225547
Lalala

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206225569
Winter is coming

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:45:46 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206225579
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:44 schreef Slayage het volgende:
Winter is coming

[ twitter ]
Nu pas winterkleding bestellen. Lekker laat _O-
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:50:57 #6
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_206225626
Meer wapens voor UA lost dit op :Y
pi_206225634
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:52 schreef RetepV het volgende:

[..]
Tot diep in de jaren '80 noemde ik de Duitsers nog 'Moffen'. De gevechtshandelingen waren afgelopen, maar de oorlog zat 30 jaar later nog heel diep.

Nu kan ik de Duitsers nog steeds niet begrijpen, hoe ze bijvoorbeeld hun superieur aanspreken met hun academische titel in plaats van hun voornaam. En ik wil zeker niet zo worden en zou de Duitsers bestrijden als ze ons probeerden te annexeren.

Dus die oorlog zit nu nog steeds in me, zelfs terwijl ik hem niet eens heb meegemaakt (maar mijn vader wel).
Mijn vader (en mijn moeder) hebben de oorlog meegemaakt. September 1944 is Renkum door de Duitsers geëvacueerd, burgers uit de gevechtszone. In juli 1945 kwam de familie terug in een leeg huis, zonder dak, alles kapot of gestolen. 23 jaar later gingen we op vakantie in Duitsland, en vele jaren daarna skiën in Duitsland en Oostenrijk.
Volgens mijn vader moest je op een gegeven moment “basta, nu zand erover” kunnen zeggen. (Goed, zijn gestolen postzegelverzameling heeft hem tot op het sterfbed dwarsgezeten, dat dan weer wel >:) ). En we hebben best veel aardige Duitsers ontmoet. Mensen die generaties lang wrok overdragen en hun kinderen opschepen met een generaliserend vijandsbeeld, zijn niet handig bezig. Ouwe koeien moet je in sloten laten.
pi_206225680
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:44 schreef Slayage het volgende:
Winter is coming

[ twitter ]
Nucleair Winter is coming :)
pi_206225684
Het is rotzooi bij de Russen. Totale chaos. Ze doen maar wat.
twitter
pi_206225685
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En als het ze lukt om dat te bestellen blijft de helft van het budget aan de strijkstok hangen en de andere helft bereikt de soldaten aan het front niet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:59:51 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206225709
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En als het ze lukt om dat te bestellen blijft de helft van het budget aan de strijkstok hangen en de andere helft bereikt de soldaten aan het front niet.
Of ze moeten het zelf kopen _O-
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 16:00:06 #12
8781 crew  Frutsel
pi_206225711
quote:
Putin Has 'Lost Control' as Infighting Breaks Out Among Russia's Elite

Videos have emerged on social media that appeared to show infighting among Russia's elite, with mobilized Russians allegedly complaining about accommodation conditions before being sent to fight in Ukraine.

On Wednesday, the pro-Russian Telegram channel Rybar published a video that appeared to show Russian soldiers standing in front of a passenger train. The clip has been geolocated to Russia's Belgorod region near the Ukraine border.

"We are now in the Belgorod region. There are about 500 of us. Material support, monetary allowance...Absolutely nothing!" the cameraman states, panning the video to his fellow soldiers. The majority have their face covered with masks.

The man filming the video says that the men, conscripted as part of Russian President Vladimir Putin's September 21 partial mobilization decree, don't know where they are being deployed.

"There is absolutely zero preparation," he says, while another man in the video adds: "We eat what we buy for ourselves."

Analyzing the clip, journalists have suggested that the video could be staged by Yevgeny Prigozhin, founder of the Russian mercenary outfit, the Wagner Group, over his dissatisfaction with how the Ukraine war is being handled.

Journalist Mark Krutov of Radio Liberty noted that some men appear to be wearing badges that bear the Wagner Group symbol.

Before Krutov geolocated the clip, he tweeted: "wherever it's filmed it starts to smell like a staged story now a little bit for me."

"The video was posted on and being reposted by pro-Wagner channels, which matches Prigozhin's 'Fire Shojgu' narrative...Also some Wagner patches are visible on it. Nearly all 'poor mobiks' (mobilized men) on the video wear balaclavas," Krutov wrote.

"(I think patches are just a kind of Prigozhin's 'Easter egg' here). The guy also makes a weird claim they've all (he says 500 people) got COVID on that train," he added.

Eliot Higgins, the founder of the investigative journalism group Bellingcat, also suggested Prigozhin could be staging clips to underline the Kremlin.

"If Prigozhin is using Wagner to stage videos to undermine [Russian Defense Minister Sergei] Shoigu then Putin really has lost control of the situation," he tweeted. "Also pretty funny seeing Prigozhin direct his disinformation efforts from the West to Putin and Russia. I suspect a heart attack or a fall out a window could be on the cards."

Prigozhin, alongside Chechen leader Ramzan Kadyrov, previously criticized the leadership of the Russian army amid Putin's flagging war.

On Wednesday, the Russian news outlet Gulagu reported that a Wagner fighter shot a Russian army officer shot a top lieutenant in Ukraine's eastern Donbas region.

"They are trying to hush up a number of incidents at the front. So, in the Donetsk region, a Wagner PMC fighter shot a lieutenant colonel of the Russian army during the conflict. They are trying to hush up the incident and prevent publicity. And this is not the first incident of its kind," the report said.
Video's in de bron
pi_206225720
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:57 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Het gezichtsverlies was is dit geval wel erg letterlijk. :D
Link?
pi_206225743
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Of ze moeten het zelf kopen _O-
Ik vind dat niet om te lachen eerlijk gezegd. Hoe durf je als bevelhebbers je eigen troepen zo naar de slachtbank te leiden? :{
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:12:14 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206225813
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:57 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Play stupid games,win stupid prizes.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_206225820
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:05 schreef Marsani het volgende:

[..]
Dat deel heb ik ook moeite mee. Aan de andere kant weet ik niet hoeveel eigen keus erbij zit en of ze geen andere voorstelling van zaken voorgeschoteld is.
Die zijn gewoon allemaal voorgelogen. Reken jij erop dat, zodra je je aanmeldt voor het leger omdat je anders de kans hebt om de gevangenis in te gaan, je naar het front gaat zonder fatsoenlijke uitrusting, wapens, training en zonder soldij? Ik niet eigenlijk.
pi_206225846
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:05 schreef Marsani het volgende:

[..]
Dat deel heb ik ook moeite mee. Aan de andere kant weet ik niet hoeveel eigen keus erbij zit en of ze geen andere voorstelling van zaken voorgeschoteld is.
inmiddels wordt er zelfs op de Russische tv openlijk gesproken over het verlies aan terrein en manschappen, dus ze zouden het prima kunnen weten. daarnaast zitten er natuurlijk wel consequenties aan een keuze om niet te gaan; de gevangenis. maarja, dan kun je in ieder geval nog je vrouw en kinderen zien.

en als 300.000 man weigert om te vechten kun je dat opsluiten van weigeraars ook niet lang meer volhouden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2022 16:17:21 ]
pi_206225850
quote:

[..]
Winterhilfswerk.
Waar kennen we dat ook al weer van? >:)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206225865
https://www.hln.be/buiten(...)met-wagner~aa32f15b/

Interne machtsstrijd losgebarsten": Poetin laat propagandist oppakken die banden heeft met Wagner

Er zijn beelden opgedoken van een Russische propagandist die op brute wijze wordt gearresteerd omdat hij zich heeft uitgesproken tegen hoge Russische functionarissen. Opmerkelijk is dat Aleksej Slobodenjoek banden heeft met Wagner, de paramilitaire groep die het vuile werk opknapt voor Poetin. Met de arrestatie lijkt het onderlinge wantrouwen steeds grotere proporties aan te nemen.

Aleksej Slobodenjoek werkt voor de mediagroep ‘Patriot’ van Jevgeni Prigozjin, de oprichter van Wagner. Hij is een militaire blogger die een aantal Telegram-accounts beheert.

De laatste tijd uitte hij steeds meer kritiek op de aanpak van Poetins vertrouweling en minister van Defensie Sergej Sjojgoe en ook op Vjatsjeslav Volodin, de voorzitter van de Doema, de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergei Lavrov en Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov.

Als je goed luistert kun je het vanuit Moskou horen rommelen. En dat terwijl alle sancties en wapenleveranties allemaal niets uithalen en we alleen maar onszelf de schulden in werken! Bizar hoe dat gaat.
pi_206225871
quote:

[..]
Ja, niemand in het Russische leger durft natuurlijk op de zaken vooruit te lopen. _O-
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 16:21:45 #21
8781 crew  Frutsel
pi_206225878
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:18 schreef EinarBoe het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)met-wagner~aa32f15b/

Als je goed luistert kun je het vanuit Moskou horen rommelen. En dat terwijl alle sancties en wapenleveranties allemaal niets uithalen en we alleen maar onszelf de schulden in werken! Bizar hoe dat gaat.
Komen meer geluiden dat het niet echt strookt tussen die groepen. Kan natuurlijk ook propaganda zijn om ze tegen elkaar op te zetten.

quote:
Putin's reliance on mercenaries 'backfires' after one of them guns down Russian lieutenant colonel

On Wednesday, The Daily Beast reported that Vladimir Putin's effort to mobilize mercenaries for his war effort in Ukraine is descending into disaster, with one of them killing a Russian lieutenant colonel in an incident the Kremlin is trying to cover up.

"The Kremlin’s flailing bid to get an edge on the battlefield by deploying mercenaries from the Wagner Group — which now includes hundreds of prison inmates — has reportedly backfired as the private military force butts heads with the Russian military," reported Allison Quinn. "The growing conflict resulted in a Wagner fighter gunning down a lieutenant colonel in the Russian army — a deadly episode of 'friendly fire' that the Kremlin is said to be trying to sweep under the rug, according to the human rights group Gulagu.net."

Per the report, the incident — which took place in an unknown area — was highlighted by two Russian Telegram channels. And it is just the latest in a series of violent incidents within the ranks.

"Earlier this week, a mass brawl broke out between newly drafted Russian troops and contract soldiers at a military base outside Moscow, Baza reported," said the report. "Nearly two dozen contract soldiers are said to have taken a beating from the draftees and were rescued after locking themselves in a separate room and phoning police for help. The fight reportedly erupted after some of the contract soldiers demanded the newly arrived draftees hand over their mobile phones and gear. The tumult seen between the troops has also visibly carried over to Russia’s wider information space, with pro-Kremlin military bloggers getting increasingly outspoken in their criticisms of top military command and Putin’s more radical allies publicly deriding those in charge of the war."

All of this comes as Putin is calling up the draft to supply more troops to fight in Ukraine, doing away with his former pretense the war was simply a "special military operation" — and triggering an exodus of young Russian men from the country.

It also comes as the Russian military faces dire shortages of supplies that render them unable to give even the most basic of necessities to currently deployed and newly drafted soldiers. A recent viral video showed a Russian military commander telling new troops that they are responsible for bringing their own medical supplies, and that they should use tampons to plug bullet wounds due to lack of bandages.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:24:39 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206225901
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Komen meer geluiden dat het niet echt strookt tussen die groepen. Kan natuurlijk ook propaganda zijn om ze tegen elkaar op te zetten.
[..]

Al in de eerste weken van de oorlog kwamen er berichten dat soldaten uit LNR en DPR weigerden voor Rusland te vechten. En tussen LNR en DPR zit het ook niet helemaal lekker.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:25:31 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206225906
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik vind dat niet om te lachen eerlijk gezegd. Hoe durf je als bevelhebbers je eigen troepen zo naar de slachtbank te leiden? :{
Ja, het is eigenlijk dieptriest dat de gemobiliseerden straks doodvriezen in de loopgraven
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:27:55 #24
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_206225926
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja, het is eigenlijk dieptriest dat de gemobiliseerden straks doodvriezen in de loopgraven
dat is het idd
maar aan de andere kant moeten de russen zelf maar eens in opstand komen tegen het tuig wat in het kremlin zit (voor zover nog niet uit het raam gevallen)
... en huiver mee
pi_206225934
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:27 schreef Giggio het volgende:

[..]
dat is het idd
maar aan de andere kant moeten de russen zelf maar eens in opstand komen tegen het tuig wat in het kremlin zit (voor zover nog niet uit het raam gevallen)
Als men zo doorgaat gebeurt dat ook gewoon. Ik zie het moment wel komen dat het russische leger dit massaal niet meer accepteert als er niks verandert.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 16:35:52 #26
8781 crew  Frutsel
pi_206225961
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Och ja...

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als men zo doorgaat gebeurt dat ook gewoon. Ik zie het moment wel komen dat het russische leger dit massaal niet meer accepteert als er niks verandert.
Eerst maar eens zien... en dan is de vraag: wat voor persoon krijg je er voor terug...
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:36:09 #27
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_206225962
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]
ik hoop het
... en huiver mee
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:44:07 #28
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_206226003
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:57 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Wel een hele 'diverse' bemanning.
pi_206226016
twitter
pi_206226026
Heb deze nog niet voorbij zien komen, iemand meer info?

https://www.flightradar24.com/UAVGH000/2dbc9a3e
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206226050
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:46 schreef Aether het volgende:

Is dat niet een versie van de Global Hawk met wat meer bubbels op de romp?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206226067
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:21 schreef Frutsel het volgende:
quote:
and that they should use tampons to plug bullet wounds due to lack of bandages.
Alsof er geen scherven zijn, maar alleen maar gaatjes. 8)7
pi_206226081
quote:
Lekker tijd proberen te winnen nu het slecht gaat.
pi_206226097
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:46 schreef Aether het volgende:

Voor zover ik kan vinden is de MQ4 van de Marine en de RQ4 van de Luchtmacht
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206226128
Logistieke incompetentie terzijde aan de Russische kant, is het slechte onderhoud van het leger zelf qua uitrusting en training onverschilligheid aan de top of gewoon de bekende corruptie waardoor het geld nooit het leger heeft bereikt?

Ben benieuwd hoe goed hun onderhoud is van hun kernwapens dan? Dat kost volgens mij ook veel geld met hoeveel zij er van hebben. Zullen het ws (en hopelijk) nooit weten, maar heb het gevoel dat hun daadwerkelijk inzetbare arsenaal slechts een fractie is geworden van wat we eerst dachten/officieel weten.
pi_206226135
twitter
  donderdag 6 oktober 2022 @ 17:03:21 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206226160
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206226181

Het klinkt alsof je een grasmaaier hoort maar volgens mij zijn dat die iraanse drones.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206226186
Nord Stream investigation finds evidence of detonations, Swedish police say
https://www.reuters.com/w(...)tigation-2022-10-06/
pi_206226208
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:59 schreef IndoorKite het volgende:
Logistieke incompetentie terzijde aan de Russische kant, is het slechte onderhoud van het leger zelf qua uitrusting en training onverschilligheid aan de top of gewoon de bekende corruptie waardoor het geld nooit het leger heeft bereikt?
Het zou mij niet verbazen als het een geval is van "All of the above"

quote:
Ben benieuwd hoe goed hun onderhoud is van hun kernwapens dan? Dat kost volgens mij ook veel geld met hoeveel zij er van hebben. Zullen het ws (en hopelijk) nooit weten, maar heb het gevoel dat hun daadwerkelijk inzetbare arsenaal slechts een fractie is geworden van wat we eerst dachten/officieel weten.
Dat zou best kunnen maar het probleem is dat je geen risico kan nemen met kernwapens, je kan geen aannames doen daarover zonder detail kennis te hebben daarover.
pi_206226226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:18 schreef EinarBoe het volgende:

Mede door die sancties en zéker door die wapenleveranties, die echt heel substantieel zijn, verloopt de oorlog momenteel dramatisch slecht voor Rusland. En dat is wat de weerstand in eigen kringen oplevert. Niet de oorlog, maar het feit dat de oorlog niet de gedroomde zegetocht is.

Dat is trouwens geen typisch Russisch fenomeen. Oorlogen of uitgebreide militaire (vredes)operaties worden over het algemeen vrij goed ontvangen door het thuisfront zolang het goed gaat. Pas als het slecht gaat of een slepend geld en levensverslindend project wordt begint het massale gemor.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_206226227
twitter
pi_206226247
  donderdag 6 oktober 2022 @ 17:19:18 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206226254
quote:
Nee. Te laat....
  donderdag 6 oktober 2022 @ 17:22:13 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206226270
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:18 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
twitter

:')
pi_206226285
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee. Te laat....
Zeg eens knol.
Vakman pur sang
  donderdag 6 oktober 2022 @ 17:27:25 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206226297
quote:
82s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:16 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Hier en daar een HIMARS bui *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 17:35:00 #48
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206226332
quote:
82s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:16 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Poh, goeie chimeid
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_206226343
twitter
pi_206226360
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hier en daar een HIMARS bui *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')