abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:10:47 #26
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206224808
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:07 schreef Gunner het volgende:

Euh nee.
Euh, ja.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206224811
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]
- Religie is (dankzij intern onderhouden taboes en slechte onderlinge controle, en afgedwongen vertrouwen vanuit de gemeenschap) een magneet voor pedofielen die kansen zien.

- Religieuze mensen zijn vaak... dommig gehoorzaam aan de structuur vanuit hun kerk/moskee en gewillig blind voor misstanden

- Beide factoren houden elkaars slechte gedrag in stand totdat mensen tooch echt eens verantwoordelijkheid nemen

Genuanceerder dan dit kan ik het niet maken.
Klopt als een bus!
Toevallig zag ik net dit voorbij komen. De reactie van de buurvrouw op 01:00 is veelzeggend. Dat verwacht je niet van een hle Gristelijke man.Op zondag ging hij in zijn pakkie met de Bijbel onder arm naar de kerk.


Oh en de politie en woningbouw deed geen moer al zat het de hele dag vol met kinderen daar en was de man bekend als zedendelinquent :W
blablablabla
pi_206224854
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:49 schreef Gunner het volgende:

[..]
Waar was je topic gister over deze viespeuk dan?

maar die was natuurlijk geen religieus dus past het niet in je straatje natuurlijk. hou toch op man. je stokpaardjes zijn zo vermoeiend en oh zo voorspelbaar :Z
Was juist een zware refo die vent lol
blablablabla
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:18:14 #29
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206224868
quote:
Pfff.. Normaal reageren op een confronterende post is/blijft moeilijk voor u. Laat inderdaad maar zitten dan, chagrijn. :)

:W
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:19:33 #30
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206224879
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Was juist een zware refo die vent lol
Ja je kent hem? :r

(de nieuwsmedia die ik gelezen heb vermelden dat niet. is ook niet relevant behalve voor diegene die hun stokpaardje weer eens willen uitlaten)
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:20:51 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206224892
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:18 schreef Scjvb het volgende:

Blahblahyaddayadda
:O
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206224899
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:19 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja je kent hem? :r

(de nieuwsmedia die ik gelezen heb vermelden dat niet. is ook niet relevant behalve voor diegene die hun stokpaardje weer eens willen uitlaten)
Ikke niet maar zijn buurvrouw in dat filmpje omschrijft hem als een gelovige man die elke zondag trouw met de bijbel onder de arm in pak gestoken naar de kerk ging.
blablablabla
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:30:36 #33
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206224952
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Ikke niet maar zijn buurvrouw in dat filmpje omschrijft hem als een gelovige man die elke zondag trouw met de bijbel onder de arm in pak gestoken naar de kerk ging.
Kan zijn, filmpjes op nieuwsmedia kijk ik verder niet. Doet verder niets af aan m'n punt dat niet elke religieus een jongetjesbetaster is. een beeld wat hier graag geschetst wordt.

En nu heb ik er al genoeg over gezegd.
pi_206225002
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:30 schreef Gunner het volgende:

[..]
Kan zijn, filmpjes op nieuwsmedia kijk ik verder niet.
Lekker wegkijken toch
:)
blablablabla
  donderdag 6 oktober 2022 @ 18:58:27 #35
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_206227187
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)in-gelders-jeugddorp
[..]
Je vergrijpen aan kwetsbare kinderen en jongeren. Lang leven de religie. ^O^
Heeft niks met religie te maken. Het was de tijd. Bij ons op school ws het ook normaal hoe dat soort dingen gingen. Klasgenoten werden zelf in de klas aangerand waar iedereen bij was. En denk maar niet dat de volwassenen je geloofden. En wie het wel geloofde, wuifde het weg, want 'het zal vast niet zo erg zijn' of ' dat hoort er nou eenmaal bij'.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_206227960
Je verwacht het niet van gristenhonden.
pi_206227986
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:58 schreef goed_volk het volgende:

[..]
Heeft niks met religie te maken. Het was de tijd. Bij ons op school ws het ook normaal hoe dat soort dingen gingen. Klasgenoten werden zelf in de klas aangerand waar iedereen bij was. En denk maar niet dat de volwassenen je geloofden. En wie het wel geloofde, wuifde het weg, want 'het zal vast niet zo erg zijn' of ' dat hoort er nou eenmaal bij'.
De tijd waarin religie dominant in cultuur was inderdaad. 1 + 1 = 2?
pi_206228138
Slachtoffer nu bij HLF8
Echt triest. Weet niet in hoeverre strafbaar alleen en kan worden bewezen, het was een soort nare sekte in feite.
blablablabla
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:20:25 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206236831
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:58 schreef goed_volk het volgende:

Het was de tijd.
Je hebt een punt. Nederland was toen inderdaad veel geloviger dan nu. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:23:26 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206237360
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat
De
Fuck

Al is de algehele beeldvorming over hoe je een kind in de jaren 80 het beste kon opvoeden versus nu wel totaal anders. Pedofilie en seks met kinderen wat tegenwoordig misbruik is zonder twijfel zou je toen waarschijnlijk mee wegkomen en was algemeen geaccepteerd. Zelfde met de corrigerende tik, voor 2008 was het nog gewoon toegestaan om je kind te slaan. En in de jaren 80 waarschijnlijk eerder de standaard dan een uitzondering..
Ik weet niet uit welke negorij jij komt maar je kind schoppen en met zijn hoofd tegen de tafel gooien was ook in de jaren tachtig en negentig volkomen abnormaal. Evenals seksuele handelingen.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:30:41 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206237430
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:09 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Was in die tijd wel meer progressief gedachtegoed om te spelen met de vraag of seksueel contact met kinderen juist goed voor hun ontwikkeling kon zijn en ook binnen die kringen was het een niche (wel eentje waar vrij begripvol mee werd omgegaan). Ik kan me toch niet voorstellen dat grefo's met hun seksnegatieve wereldvisie het toen wel oké vonden om kinderen te neuken. Ze creëerden alleen wel het klimaat waarin je er makkelijk mee weg kon komen.
Sowieso horen we nauwelijks berichten over massaal kindermisbruik uit "progressieve kringen". Uit conservatieve religieuze kringen lijkt het eerder de norm te zijn geweest.
pi_206237456
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik weet niet uit welke negorij jij komt maar je kind schoppen en met zijn hoofd tegen de tafel gooien was ook in de jaren tachtig en negentig volkomen abnormaal. Evenals seksuele handelingen.
Je mocht je kinderen toen nog slaan dus zo abnormaal als nu was het in juridische zin elk geval niet. Seksueel misbruik en de algehele omgangsvormen tussen mannen en vrouwen kijkt men tegenwoordig ook totaal anders tegenaan.

Helemaal als het gaat om grensoverschrijdend gedrag. Tegenwoordig is alles wat een man op dat gebied doet grensoverschrijdend tenzij de wederpartij daar hele duidelijk acceptatie voor heeft afgegeven.

quote:
De pleegvader sloeg haar zo hard dat ze over de bank met haar hoofd tegen de tafel viel. Jongens trapte hij letterlijk naar boven."

Ze flikkerde dus bij een stevig pak rammel per ongeluk tegen de tafel aan. Niet dat het oké is begrijp me niet verkeerd maar het zal in die tijd wel vaker zijn voorgekomen :') . Gelukkig waren mijn ouders niet van het slaan.
blablablabla
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:39:12 #43
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206237508
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)in-gelders-jeugddorp
[..]
Je vergrijpen aan kwetsbare kinderen en jongeren. Lang leven de religie. ^O^
Alsof dit religie is :') de meeste kinderverkrachters in Europa zijn.... joods

Ach ja laat maar zitten
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:43:46 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206237545
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Je mocht je kinderen toen nog slaan dus zo abnormaal als nu was het in juridische zin elk geval niet. Seksueel misbruik en de algehele omgangsvormen tussen mannen en vrouwen kijkt men tegenwoordig ook totaal anders tegenaan.
Seksueel misbruik van kinderen was ook in de jaren tachtig al een zeer ernstig misdrijf.Je had toen al een hoop verontwaardiging over de zedenzaak in oude Pekela.

quote:
Helemaal als het gaat om grensoverschrijdend gedrag. Tegenwoordig is alles wat een man op dat gebied doet grensoverschrijdend tenzij de wederpartij daar hele duidelijk acceptatie voor heeft afgegeven.
Het gaat niet om een mislukte flirtpoging maar over allerlei zware mishandelingen. Dus wat een onzinvergelijking.

quote:
Ze flikkerde dus bij een stevig pak rammel per ongeluk tegen de tafel aan. Niet dat het oké is begrijp me niet verkeerd maar het zal in die tijd wel vaker zijn voorgekomen :') . Gelukkig waren mijn ouders niet van het slaan.
Dat het vaker voorkwam maakt niet niet normaal. Iemand door de kame rheen meppen was dus 30-40 jaar geleden ook al lang niet meer normaal. Ook toen werd kindermishandeling al als een maatschappelijk probleem gezien.
pi_206237580
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Seksueel misbruik van kinderen was ook in de jaren tachtig al een zeer ernstig misdrijf.Je had toen al een hoop verontwaardiging over de zedenzaak in oude Pekela.
[..]
Het gaat niet om een mislukte flirtpoging maar over allerlei zware mishandelingen. Dus wat een onzinvergelijking.
[..]
Dat het vaker voorkwam maakt niet niet normaal. Iemand door de kame rheen meppen was dus 30-40 jaar geleden ook al lang niet meer normaal. Ook toen werd kindermishandeling al als een maatschappelijk probleem gezien.
Seksueel misbruik absoluut maar grensoverschrijdend gedrag? Die normen lagen wel anders in de jaren 80.

quote:
Ook toen werd kindermishandeling al als een maatschappelijk probleem gezien.
Vervolgens werd slaan onder de noemer van een corrigerende tik als algemeen geaccepteerd gezien. En was er ook geen wetgeving die dat ook maar een strobreed in de weg lag.
blablablabla
pi_206237598
Gaarne omzetten in biofuel voor het klimaat.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:49:56 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206237605
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Seksueel misbruik absoluut maar grensoverschrijdend gedrag? Die normen lagen wel anders in de jaren 80.
Dat is hier dus niet aan de orde. Dit bericht gaat over ernstige kindermishandeling. Niet over een directeur die een begeleidster op haar bil mepte ofzo.

quote:
Vervolgens werd slaan onder de noemer van een corrigerende tik als algemeen geaccepteerd gezien. En was er ook geen wetgeving die dat ook maar een strobreed in de weg lag.
Een corrigerende tik is iets anders dan iemand door de kamer heen slaan. Dat was toen ook gewoon niet normaal en een zaak voor de politie.
pi_206237623
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is hier dus niet aan de orde. Dit bericht gaat over ernstige kindermishandeling. Niet over een directeur die een begeleidster op haar bil mepte ofzo.

In de OP gaat het naast misbruik ook over seksueel overschrijdend gedrag. Die normen lagen toen anders. (vermeend) seksueel misbruik is een ander verhaal. Maar ik weet niet of dat daar bekend was. Er is geen aangifte gedaan tegen (vermeend) seksueel overschrijdend gedrag en te hardhandig zijn. De vraag is of volgens de juridische kaders van toen dat hard gemaakt kan worden.

quote:
[..]
Een corrigerende tik is iets anders dan iemand door de kamer heen slaan. Dat was toen ook gewoon niet normaal en een zaak voor de politie.
Mwa er zullen er genoeg op de eerste hulp terecht zijn gekomen waarbij na een tik of een duw er eentje met zijn hoofd tegen de tafel klapte . Die exacte scheidslijn is nu eenmaal lastig te maken, het is niet voor niks helemaal verboden tegenwoording.
blablablabla
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:05:41 #49
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206237697
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:58 schreef goed_volk het volgende:

[..]
Heeft niks met religie te maken. Het was de tijd. Bij ons op school ws het ook normaal hoe dat soort dingen gingen. Klasgenoten werden zelf in de klas aangerand waar iedereen bij was. En denk maar niet dat de volwassenen je geloofden. En wie het wel geloofde, wuifde het weg, want 'het zal vast niet zo erg zijn' of ' dat hoort er nou eenmaal bij'.
Exact. De religie dusdanig als boosdoener benadrukken als deze TS doet, waardoor onwelriekende en uitermate verwerpelijke praktijken als misbruik of hardhandig optreden jegens jeugdigen elders door deze user bijna worden gebagatelliseerd, is bijna te triest voor woorden. Ben er intussen wel klaar mee! :)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_206237722
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:29 schreef Gunner het volgende:
Ja laten we voor het gemak alles en iedereen over een kam scheren. Want iedereen die een religie aanhangt is een ordinaire viespeuk natuurlijk.

Zo voorspelbaar en ook altijd dezelfden. wat dat betreft is dit forum wel een broedplaats van blinde haat voor bepaalde groepen. yugh
Iedereen die een religie aanhangt is toch niet kritisch over de leiding van zijn religie? Want zou hij wel kritisch zijn dan zou hij toch behandeld worden als een afvallige/ongelovige?

Pas dan zou hij ook bewezen hebben dat hij geen ordinaire viespeuk is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')