De deuren gelukkig nog nietquote:
Ook een leukequote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
Whaha ja snap ik. Bij ons lopen de katten er overheen soms 🤣
Ik weet het niet, wij hebben dan weliswaar geen aannemer maar wel genoeg werklui over de vloer (elektricien, loodgieter, drie verschillende bedrijven voor de vloer, glazenzetters, dakdekker, boktorbestrijder, spouwisolatie, keukenzaak, etc.) en tot nu toe houden ze allemaal veel meer rekening met onze tijd en wensen dan ik verwacht had. Er is er misschien één een half uurtje later dan gepland gekomen, maar die belde nog vantevoren. En ze komen regelmatig even tussendoor (eerst bellen ze of het uitkomt) als ze iets willen bespreken of bekijken.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zo hebben wij het ook staan ja, ziet er prima uitAlleen wel uitnodigend voor een dreumes om met auto's overheen te rijden en het knopje van het geluid steeds in te drukken
[..]
Ik denk dat het probleem is dat wij gewoon te aardig zijn. Het is een aardige jongen en we hebben een goede klik maar daar zitten natuurlijk wel grenzen aan. Hij respecteert onze tijd niet. Wij moeten namelijk ook dingen regelen als hij langskomt (wij werken van huis uit) maar daar denkt hij waarschijnlijk niet bij na. Daarnaast heb ik het idee dat veel aannemers zo zijn, ze komen om in het werk dus wij zijn afhankelijk van hen.
Hij komt uit het grote "W"
Dat maakt in de huidige markt vrij weinig uit. Er zitten gewoon eikels tussen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik weet het niet, wij hebben dan weliswaar geen aannemer maar wel genoeg werklui over de vloer (elektricien, loodgieter, drie verschillende bedrijven voor de vloer, glazenzetters, dakdekker, boktorbestrijder, spouwisolatie, keukenzaak, etc.) en tot nu toe houden ze allemaal veel meer rekening met onze tijd en wensen dan ik verwacht had. Er is er misschien één een half uurtje later dan gepland gekomen, maar die belde nog vantevoren. En ze komen regelmatig even tussendoor (eerst bellen ze of het uitkomt) als ze iets willen bespreken of bekijken.
Dus ik denk dat jullie inderdaad wat te aardig zijn, en zakelijker mogen worden. Maar dat is moeilijk, dat laat ik meestal aan mijn vriend over![]()
Uiteraard zitten die ertussen (maar ik heb ook weer echt niet het idee dat ze allemaal zo zijn, want andere ervaring dus), maar juist tegen eikels moet je duidelijk en zakelijk zijn. En dat is wel lastig, want je bent ook weer afhankelijk van ze. Ik ben ook zo iemand waar eikels altijd volleidg overheen walsen, en bij mijn vriend hoeven mensen dat niet te proberen. Hij krijgt in zulke gevallen vaak meer voor elkaar en ook hoe hij het wil. Ik schik altijd in.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:28 schreef exode het volgende:
[..]
Dat maakt in de huidige markt vrij weinig uit. Er zitten gewoon eikels tussen.
Ik ben tegen bedrijven juist zakelijk. Ik betaal nooit vooraf en maak duidelijke afspraken. Wil alles zwart op wit. Altijd. En toch gaat het soms mis.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Uiteraard zitten die ertussen (maar ik heb ook weer echt niet het idee dat ze allemaal zo zijn, want andere ervaring dus), maar juist tegen eikels moet je duidelijk en zakelijk zijn. En dat is wel lastig, want je bent ook weer afhankelijk van ze. Ik ben ook zo iemand waar eikels altijd volleidg overheen walsen, en bij mijn vriend hoeven mensen dat niet te proberen. Hij krijgt in zulke gevallen vaak meer voor elkaar en ook hoe hij het wil. Ik schik altijd in.
(Gaat het over eikels die eikels zijn omdat er veel emoties spelen, dan ben ik vaak weer de betere onderhandelaar. Maar dat zijn andere situaties)
de hele dag alleen als ik met de kleine naar buiten ga of naar de winkel dan doe ik mn schoenen aan. Tuin loop ik ook op mn sloffenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is dat elke dag de hele dag door of een paar uurtjes? Ik loop dus wel 12 uur per dag op mijn sloffen, elke dag weer
[..]
Dit is wel een goed argument, ik draag ze vaker dan schoenen en die kosten inderdaad ook meer. Toch maar eens naar kijken
Bedankt voor alle felicitatiesMijn man heeft niets geregeld maar dat is niet erg, we gaan eigenlijk altijd uit eten op onze trouwdag. De laatste jaren is dat niet doorgegaan door Corona dus dat is al een cadeautje op zich. Hij was in ieder geval blij verrast dat ik iets had geregeld
Grote verbouwingen zijn erg lastig, mijn zwager zit geheel 2023 al vol. Alleen nog plek voor kleinere klussen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:40 schreef SaskiaR het volgende:
Hadden wij maar aannemers... er moet een vrij grote verbouwing plaatsvinden en we zijn al bijna een jaar bezig met plannen enzo. Al in april offertes aangevraagd en tot nu heeft nog geen enkele aannemer überhaupt een offerte uitgebrachtlaat staan dat er binnenkort daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Echt belachelijk.
Ja leuk en aardig, maar het moet wel gebeuren. En de aannemer die in april langskwam zei toen dat ie nog tijd had dit jaar, maar vervolgens heeft ie niks meer laten horen. Beloof dan niksquote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:41 schreef exode het volgende:
[..]
Grote verbouwingen zijn erg lastig, mijn zwager zit geheel 2023 al vol. Alleen nog plek voor kleinere klussen.
Ik neem het @MaJo niet kwalijk hè, dat ze net een verkeerde heeft getroffen, laat dat duidelijk zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:36 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ben tegen bedrijven juist zakelijk. Ik betaal nooit vooraf en maak duidelijke afspraken. Wil alles zwart op wit. Altijd. En toch gaat het soms mis.
En je ziet vooraf niet dat het een eikel van een aannemer of bedrijf is he. Ik check ook altijd referenties bij grotere klussen.
Mijn zwager maakt het ook mee, die heeft dus mannetjes voor alles en die maakt ook steeds vaker mee dat de voorheen betrouwbare mannetjes ineens het laten afweten. Kunnen ze elders meer verdienen of vinden ze de klus niet leuk.
Oh zeker, zo vatte ik het niet op. Wij hebben geluk meer goede dan slechte ervaringen, maar het maakt bij die slechte vrij weinig uit hoe je er als klant op reageert.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik neem het @:Majo niet kwalijk hè, dat ze net een verkeerde heeft getroffen, laat dat duidelijk zijn.
Ik denk alleen dat ze zakelijker mag worden omdat ze juist een verkeerde heeft getroffen; er is gewoon geen excuus waarom een aannemer zich zo zou mogen gedragen.
Er zijn er misschien veel die zich weinig professioneel gedragen, maar er zijn er ook genoeg die wel normaal kunnen communiceren en handelen. Je kunt nog steeds netjes je werk doen ook al kom je om in het werk.
Ik weet niet of het helemaal lekker overkomt wat ik bedoel. Maar vooral dus dat ze zichzelf niks hoeft te verwijten, wel dat ze meer mag (proberen) afdwingen zonder zich daarover onredelijk te hoeven voelen. Want het komt op mij over dat 'ie zich gewoon als een luldebehanger gedraagt. Ze betaalt genoeg aan hem om een beetje professionaliteit te mogen eisen.
Ohja jullie kozijnenensaga...pffff.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:49 schreef exode het volgende:
[..]
Oh zeker, zo vatte ik het niet op. Wij hebben geluk meer goede dan slechte ervaringen, maar het maakt bij die slechte vrij weinig uit hoe je er als klant op reageert.
Echt als je de communicatie ziet tussen mij en de kozijnenman maanden geleden dan zakt je broek af. En dat ging om serieus veel geld (wat we dus pas betaalden toen ze klaar waren). Het werd een juridische discussie en dan ben je bij mij dus net verkeerd.
De man die ons dak komt vervangen begin november gaf het ook aan. Er zijn weinig handige mensen meer en degene die hij kan inhuren, zijn weg als een ander meer biedt. Sta je dan als er een klus moet beginnen, ineens handen tekort.
De school van mijn kleinzoon wordt verbouwd en daar hangt zelfs een enorme banner aan het hek met een tekst dat werken met de handen net zo goed is.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:59 schreef exode het volgende:
Haha, nou same here.
Maar wij hebben niet alleen met klanten te maken maar ook met aannemers en als die het echt verpesten, komt het bij mij. Het aantal beunhazen neemt echt toe. Bizar.
Ik ga B wel duwen naar een opleiding met de handjes. Dit tekort houdt nog wel even aan.
Nou, dat standaard "open er een topic over!" werkt wel goed kennelijkquote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:28 schreef MaJo het volgende:
Nou, de aannemer en zijn jongens zijn bezigAls het de jongens lukt om het zelfstandig af te maken dan is het vandaag klaar. We gaan het zien.
Nog even met de aannemer gepraat en hij erkent dat hij niet sterk is in communicatie. Hij gaat dan zo op in een andere klus dat hij ons helemaal vergeet. Verder is het een beste jongen en de kwaliteit die hij levert is wel goed. Dus verder zijn we wel tevreden over hem
We zitten met heel veel niet op 1 lijn, ben niet anders gewendquote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt me lastig als je niet met elkaar op één lijn zit als het om geld gaat. Ik geef wat makkelijker geld uit dan mijn vriend en mijn vriend investeert geld makkelijker op manieren die ik alleen niet gauw zou aandurven. Maar we weten elkaar wel altijd te vinden. Al ons geld gaat op de grote hoop en we zijn allebei blij met hoe we ermee omgaan.
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:28 schreef MaJo het volgende:
Nou, de aannemer en zijn jongens zijn bezigAls het de jongens lukt om het zelfstandig af te maken dan is het vandaag klaar. We gaan het zien.
Nog even met de aannemer gepraat en hij erkent dat hij niet sterk is in communicatie. Hij gaat dan zo op in een andere klus dat hij ons helemaal vergeet. Verder is het een beste jongen en de kwaliteit die hij levert is wel goed. Dus verder zijn we wel tevreden over hem
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Sommige offertemakers hebben nooit gehoord van: ik betaal dus ik bepaal![]()
Die mogen wmb hun offertes stoppen daar ergens waar de zon niet schijnt.
Onze ikea keuken ging wel soepel. Behalve dan dat ie vergeten was de kasten erbij te doen. En we hadden alleen maar kasten en aanrechtblad met spoelbak dus dat was knap
Kwamen we achter bij afhalen. Alleen de frontjesquote:
Damn.... dat is al triest als het je vak niet isquote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:54 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Kwamen we achter bij afhalen. Alleen de frontjes
Nou, dat. Bij afrekenen hadden we er niet opgelet want dat was toch een behoorlijke lijst met alle scharnieren, poten en de rest. Bedrag viel dus ook niet op omdat we het totaal niet zelf hadden. Maar je gaat er wel vanuit dat de kasten erop staanquote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn.... dat is al triest als het je vak niet is
Is dat zoiets als een omgekeerde Fok!wet?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dat standaard "open er een topic over!" werkt wel goed kennelijk
Vreselijk dit soort gesprekkenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
We zitten met heel veel niet op 1 lijn, ben niet anders gewend![]()
Gelukkig wel zo'n beetje dezelfde smaak qua inrichtingBehalve de vloer
![]()
Aannemers geen ervaring mee. Wel een keer offertes voor het gras in de tuin, inclusief alle meuk eruit.
Dat gesprek ging ongeveer zo:
Ik wil gras.
Dat kan en dan daar stapstenen.
Ik wil geen stapstenen.
Oh. En waarom niet?
Omdat ik dat niet wil. Ik wil alleen gras.
Oké. Blabla, stapstenen.
Wat is het nut van stapstenen als ik door heel de tuin wil lopen?
??? Ja maar stapstenen blabla.
Ik wil geen stapstenen.
Huh?
Toen viel het gesprek zo'n beetje stil en heeft die mafklapper nooit een offerte gestuurdAls wel, had ik die stapstenen 1 voor 1 door zn strot gedouwd
Het lastige is ook dat onze aannemer zelf ook schakelt tussen vriendschappelijk en zakelijk. Het ene moment ben je een beetje aan het ouwehoeren en stuurt hij foto's van de verbouwing van zijn eigen huis, het volgende moment is hij opeens kortaf en vraagt hij wanneer we de factuur voldoen. Ik denk dat hij dus zelf ook moet leren om daar een goede balans in te vinden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
En een volgende keer wat zakelijker zijn is niet verkeerd. Ik herken dat heen en weer gaan heel erg: de ene keer was ik boos op de aannemer, de andere keer hadden we een fijn gesprek en vond ik hem gewoon een leuk mens. Toen we gezeur kregen met ons dak en hij geen behoefte voelde om er iets aan te doen, ben ik juridisch advies gaan inwinnen en heb ik hem heel zakelijk behandeld. Toen was mijn probleem ineens snel opgelost.
Ik herinner me dat verhaal van de vaatwasser nog, absurd was datquote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:45 schreef Leandra het volgende:
Oh.... van die figuren die voor je willen bepalen wat jij in je tuin of huis wilt hebben..... zo'n keukenverkoper hebben wij ook een gesprek mee gehad.
En nadat ik op het punt stond uit het gesprek weg te lopen (maar toch bleef zitten), stuurde hij een offerte waarin het weer net zo stond als ik heel duidelijk had gemaakt dat ik het NIET wilde hebben.
En omdat het mijn huis is en de keuken al duur zat was wil ik een keuken zoals ik wil hebben en niet zoals een of andere keukenverkoper die nooit in mijn keuken komt het wil hebben.
Nou ja, dat werd hem dus niet, en omdat hij de keuken op de offerte had gezet zoals hij hem wilde hebben in plaats van zoals ik hem wilde hebben hebben we ook een andere leverancier gezocht voor de badkamers.... en ja, dat waren 2 badkamers, waarvan een met een Bette bad en beide met een Bette wastafel, geen goedkope keuzes zeg maar.
Beetje dom van de badkamer- en keukenverkoper.
Achteraf gezien denk ik dat hij ook niet zo meewerkend was geweest als hij had geweten dat de badkamer ook mijn eigen ontwerp was, maar we hadden daar al een offerte laten maken voor de te verbouwen badkamer in ons oude huis, en die was door een collega gemaakt die er niet meer werkt.
Ook dat was toen mijn ontwerp maar het leek qua formaat en indeling heel erg op de grote badkamer in ons huidige huis, dus ik denk eigenlijk dat hij over de badkamer geen negatieve opmerkingen had omdat hij dacht dat het uit de koker van zijn oud-collega kwam.
Jezus dat is wel echt een kneuzenactiequote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Sommige offertemakers hebben nooit gehoord van: ik betaal dus ik bepaal![]()
Die mogen wmb hun offertes stoppen daar ergens waar de zon niet schijnt.
Onze ikea keuken ging wel soepel. Behalve dan dat ie vergeten was de kasten erbij te doen. En we hadden alleen maar kasten en aanrechtblad met spoelbak dus dat was knap
Ik wil die allemaal!quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:00 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik ben met ieder drama dat jullie hier posten iedere keer weer blij met onze aannemer en zijn onderaannemers, behalve de tegelzetter, want dat was een lul.
Vandaar dat ik ook zo weer een huis zou bouwen als ik daar de kans voor had, en ook weer met dezelfde aannemer.
Als we na alle kosten van volgend jaar medio 2025 eindelijk de kapschuur bij elkaar gespaard hebben dan vraag ik de onderaannemer die eigenlijk de hele feitelijke bouw van het huis gedaan heeft ook of hij de kapschuur kan doen.
Wel eerst even overleggen met de aannemer die het huis gebouwd heeft en hem dus ingehuurd heeft, maar ik verwacht niet dat ze daar moeilijk over gaan doen; zo'n kapschuur is voor hen te klein om los te doen en iedereen gunt iedereen het ook gewoon.
Plus dat ik nu dus niet alleen de onderaannemer in mijn telefoon heb staan, maar ook een fijne elektricien, loodgieter, stukadoor en schilder
En dan had ik al een schilder waar ik tevreden mee was, maar ik denk dat de jongens die door de aannemer ingehuurd zijn nog beter zijn.
Wat was het probleem met de vloerverwarming?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:55 schreef MaJo het volgende:
Ze hebben hun best gedaan maar het is nog niet helemaal af. De vloerverwarming is in ieder geval gefikst, net als de lekkage in een van de buizen en we zijn een wc-deur en een deur voor Aapie's slaapkamer rijkerDe rest van de deuren worden vrijdag opgehangen.
Ikea. Als je in de buurt van de hoofdstad woont, heb ik misschien nog wel wat voor je liggen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:14 schreef littledrummergirl het volgende:
volkomen ongerelateerde vraag, maar weet iemand waar je cheap kinderkledinghangers kunt scoren? hoeft geen topkwaliteit te zijn, is puur om op een kinderkledingbeurs wat spullen aan op te hangen. Wij hebben thuis legkasten
Het meest klassieke: er stond een kraantje niet goed opengedraaidquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat was het probleem met de vloerverwarming?
Het einde komt nu écht in zicht, @MaJo!quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het meest klassieke: er stond een kraantje niet goed opengedraaidEn er was al 2 weken een (kleine) lekkage waarvoor een koppelstuk vervangen moest worden. Ik vind het best bizar dat daarvoor niet eerder werd langsgekomen
Jaquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het einde komt nu écht in zicht, @:majo!
Ik weet alleen niet of ze zo ver van huis werken, ze kunnen ze dichter bij huis ook goed verdienen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wil die allemaal!
Ik ben over bijna niemand tevreden en zelfs die waarover ik dat eerder wel was laten het nu afweten.
Oh, ik heb nog geen uitnodiging gehad.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
JaWe hebben inmiddels ook de housewarming gepland
Aannemer, loodgieter en schilder kan ik je wel aan helpen hoorquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wil die allemaal!
Ik ben over bijna niemand tevreden en zelfs die waarover ik dat eerder wel was laten het nu afweten.
Zo'n mijlpaal is dat, lekker naar buiten!quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:08 schreef Bami het volgende:
Wij zijn voor de tweede keer naar buiten geweest met baby.
Ik vind de newborn tijd een stuk heftiger dan verwacht, maar met zo’n zoet kindje buiten lopen maakt heel veel goed!
Is dat niet maar 20 km ofzo?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of ze zo ver van huis werken, ze kunnen ze dichter bij huis ook goed verdienen.
29 oktober! Je weet het huis waarschijnlijk wel te vindenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, ik heb nog geen uitnodiging gehad.
We hebben ook wel goede ervaringen, gelukkig! Tot nu toe erg tevreden over het zonnepanelenbedrijf (maar eerst installatie nog afwachtenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:51 schreef exode het volgende:
Mocht iemand het nodig hebben, ik heb een mooi lijstje met een schilder, verwarmingsmannen, rioolmannen, vloerisolatie (wel een weirdo maar hij ligt toch continu in de kruipruimte), tegelzetters, zonnewering bedrijf, zonnepanelen installateur en haardbedrijf. Allemaal omgeving 030.
Het no go lijstje bestaat alleen uit de kozijnen mannen. De gevelbedrijven die het af lieten weten zijn inmiddels spoorloos verdwenen.
Bijzonder is dat hè?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:08 schreef Bami het volgende:
Ik vind de newborn tijd een stuk heftiger dan verwacht, maar met zo’n zoet kindje buiten lopen maakt heel veel goed!
Nee die is fantastisch, maar die wil emigrerenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Aannemer, loodgieter en schilder kan ik je wel aan helpen hoorViel de timmervriend uiteindelijk tegen?
Een newborn is ook heftig. En het is een illusie dat alles leuk en een roze wolk en dik genieten. Het is wel fijn als het lukt om het te beleven zoals het is, want het is ook heel speciaal en voorbij voordat je het weet. Dat laatste lijkt nu niet zo, maar niets is zo veranderlijk als een babyquote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:08 schreef Bami het volgende:
Oh wat fijn!quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:08 schreef Bami het volgende:
Ik heb een hele stapel bij de kringloop gevondenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:14 schreef littledrummergirl het volgende:
volkomen ongerelateerde vraag, maar weet iemand waar je cheap kinderkledinghangers kunt scoren? hoeft geen topkwaliteit te zijn, is puur om op een kinderkledingbeurs wat spullen aan op te hangen. Wij hebben thuis legkasten
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:08 schreef Bami het volgende:
Je hebt gelijk, dat was inderdaad handiger geweest. Niet eens over nagedacht zoquote:Op woensdag 5 oktober 2022 18:23 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou een volgende keer in je mail vragen of hij telefonisch contact op wil nemen, of dat je in gesprek wil. Dit soort gesprekken/discussies moet je niet per mail doen. En in een echt gesprek is vragen ontwijken ook een stuk lastiger.
Ik mag niet klagen! Merk wel dat ik echt minder reserves heb idd, en dat slapen terwijl de baby slaapt wil overdag nog niet zo lukken. Maar de nachten zijn gelukkig best oké, dus daar kan ik redelijk op teren. En ik ga gewoon heel vroeg naar bed.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bijzonder is dat hè?Hoe gaat jouw herstel? Ik vond het nog vies tegenvallen hoe lang het duurde tot ik weer een beetje energie had
Ja ik heb gisteren ook wel even gehuild, omdat het me op bepaalde momenten zo tegenvalt en ik verwacht had dat wat makkelijker los te kunnen laten. Maar er zijn gelukkig ook heel vee mega fijne momenten, en ze is zooo mooi en lief.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Een newborn is ook heftig. En het is een illusie dat alles leuk en een roze wolk en dik genieten. Het is wel fijn als het lukt om het te beleven zoals het is, want het is ook heel speciaal en voorbij voordat je het weet. Dat laatste lijkt nu niet zo, maar niets is zo veranderlijk als een baby
ohja das wel een goeie, daar ben ik morgen in de buurtquote:Op woensdag 5 oktober 2022 17:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik heb een hele stapel bij de kringloop gevonden
Die van de ikea zijn niet leverbaar. Al tijden niet. Ik had wat meer nodig en heb een stapel via marktplaats gekocht.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 19:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ohja das wel een goeie, daar ben ik morgen in de buurten zo niet dan kan ik nog even langs ikea rijden
Woon je in de buurt van 070? Ik heb een shitload van die gekleurde van Ikea voor een tientjequote:Op woensdag 5 oktober 2022 19:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ohja das wel een goeie, daar ben ik morgen in de buurten zo niet dan kan ik nog even langs ikea rijden
nee helaas, regio 010quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:08 schreef Vicky het volgende:
[..]
Woon je in de buurt van 070? Ik heb een shitload van die gekleurde van Ikea voor een tientje
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:28 schreef amaranta het volgende:
Nog even over deuren he.
Ik ben zo’n moeder met foute grappen, foute opmerkingen etc.
Dochter is ernstig gesteld op haar privacy, wat ik uiteraard respecteer. Dus daar moeten we kloppen.
Zoon niet zo. Maar die sluit tegenwoordig wel de deur. Vnl omdat hij luidruchtig gamet.
Dus laatst klopte ik. Vraagt hij waarom ik klop.
Ik zeg: nou ja, weet ik veel, misschien zit je wel met je piemel te spelen ofzo. Ik wil je dan niet storen.
Zegt ie: je ziet toch dat ik dat niet aan het doen ben???
Ik; nee, klopt, maar door een gesloten deur kan ik dat niet zien hè.
Anyway….
Voor de kledingbeurs waar ik bij betrokken ben, mogen we de hangers altijd lenen van een plaatselijk bedrijf. Dat zijn zo’n 2500 hangers. En een paar keer per jaar staan hier in de stad bij bepaalde winkels dozen op straat waar iedereen gratis zoveel hangers mag meenemen als hij wil, dus je zou het ook nog bij een kledingzaak kunnen vragen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Einde ego post.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Tuurlijk zal het angst zijn, ze doet het niet expres. Maar dat neemt niet weg dat jij dan niet weg zou kunnen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:12 schreef exode het volgende:
Thanks! Ik laat het ook doorgaan tenzij ze echt zo ziek is dat ze niet voor de kinderen kan zorgen. We hebben ook hier in de buurt afgesproken dus ik ben zo thuis als het nodig is.
Het is ook niet zo dat verloofde egoistisch is, het is echt angst. Ze kon natuurlijk wekenlang helemaal niets, zelfs niet in bed liggen. Ik zie aan haar dat ze ook enorm worstelt en zich schuldig voelt tegenover mij.
Maar poeh ik ben zo toe aan het huis uit, zonder kinderen, zonder gedoe.
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:16 schreef Vanyel het volgende:
Waar ben jij dan tijdens zo'n dam tot Dam bijvoorbeeld? Thuis? Is het dan meer angst voor controleverlies dan voor verlies van nabijheid?Als ik dus zoals morgen niet thuis ben, is ze alleen met de kinderen. Ze is dan bang om een aanval te krijgen. Zo'n aanval betekent gewoon letterlijk niets meer kunnen doen. Bij een Dam tot Dam met haar vriendinnen is ze niet 'alleen'. En ze heeft alleen aanvallen gehad als ze thuis was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik vind het dus erg lastig omdat ze ook op dagen dat ik op kantoor ben, alleen is met de kinderen.
Ze gaat nog steeds naar een coach en praat er gelukkig ook over met haar zus.
Als het zoiets lijfelijks is, is praten misschien niet het eerst aangewezene om er iets mee te doen? Zou dan zoeken naar iets lichamelijks niet een optie zijn?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:25 schreef exode het volgende:
[..]
Als ik dus zoals morgen niet thuis ben, is ze alleen met de kinderen. Ze is dan bang om een aanval te krijgen. Zo'n aanval betekent gewoon letterlijk niets meer kunnen doen. Bij een Dam tot Dam met haar vriendinnen is ze niet 'alleen'. En ze heeft alleen aanvallen gehad als ze thuis was.
Maar ik vind het dus erg lastig omdat ze ook op dagen dat ik op kantoor ben, alleen is met de kinderen.
Dat traject is inderdaad ook doorgelopen. Daar kwam oa uit dat ze op lactose reageert en wat losse dingen zoals tomaten.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als het zoiets lijfelijks is, is praten misschien niet het eerst aangewezene om er iets mee te doen? Zou dan zoeken naar iets lichamelijks niet een optie zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de andere kant, als ik (of mijn man) op elk signaal ga reageren, dan beland ik 24/7 op de wc. Ik moet die negatieve spiraal ook niet voeden. Het is een lastige balans, die ik nu na 7 jaar redelijk te pakken heb.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 11:03 schreef exode het volgende:
Dank voor je uitgebreide reactie Deepfreeze, dat is echt wel hoe het hier ook gaat. Tenminste zo voelt het.
Ik ben wel enorm blij dat ze nu dus thuis is en niet aan het werk. Dat ze de signalen niet negeert.
Ja, aan mezelf denken, ik weet het, maar dat schiet er steeds bij in. Dat vind ik echt lastig merk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schreef het vet onduidelijk op, maar ik bedoelde meer lichaamsgericht therapeutisch.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:32 schreef exode het volgende:
[..]
Dat traject is inderdaad ook doorgelopen. Daar kwam oa uit dat ze op lactose reageert en wat losse dingen zoals tomaten.
Mijn man heeft ook een poos direct gereageerd. Het is ook niet normaal als je partner zo kapot gaat.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 11:58 schreef exode het volgende:
Het ligt ook deels bij mij. Toen ze gisteren zei dat ze zich niet lekker voelde, stond ik ook meteen in een soort paniekstand. Ik zie dan letterlijk weer voor me hoe ze er destijds aan toe was.
Ja, ze heeft dat ook bij mij aangegeven. Dat als ik steeds vraag 'hoe gaat het? Hoe voel je je?' dat dat niet echt helpt. Maar ik moet dan vaak op mijn tong bijten.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 12:54 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Mijn man heeft ook een poos direct gereageerd. Het is ook niet normaal als je partner zo kapot gaat.
We hebben uiteindelijk duidelijk afgesproken dat hij best mag helpen als ik het vraag. Dat ik duidelijk aangeef als ik iets nodig heb. Maar dat hij niet bij elke kik bij me staat. Dan heeft hij ook geen leven meer. Mijn buik moppert vaak genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Mensen om je heen staan er vaak niet bij stil hoelang de nasleep kan zijn van een vervelende gebeurtenis. En andersom komt ook voor: ik kreeg zo lang nog van mensen die heel lief en geïnteresseerd waren allemaal vragen en tekens van medeleven, terwijl ik er mentaal allang klaar mee was en geen zin in had om elke keer tot patiënt gemaakt te worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:29 schreef exode het volgende:
Ik merk ook dat ik het lastig vind dat haar directe omgeving het bagitaliseert.
Dat ze steeds weer verbaasd vragen 'oh eet je nog steeds geen lactose?' en de meest bijzondere 'sinds wanneer drink je geen alcohol meer? Oh december? Toen voelde je je niet lekker toch? Nu kan het toch wel weer?'.
ow, maar dat gaat niet over, accepteer dat maarquote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:29 schreef exode het volgende:
Dat ze steeds weer verbaasd vragen 'oh eet je nog steeds geen lactose?' en de meest bijzondere 'sinds wanneer drink je geen alcohol meer? Oh december? Toen voelde je je niet lekker toch? Nu kan het toch wel weer?'.
Een check, gewoon omdat het kan.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:29 schreef exode het volgende:
Het zijn met name de Family first eikels uit mijn schoonfamilie. Die weten het, ik heb het ze verteld, verloofde heeft het ze verteld en ik heb ze in die vreselijke periode meerdere keren om hulp gevraagd.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Een check, gewoon omdat het kan.
Hebben jullie proactief aan die mensen verteld hoe erg het echt allemaal was, en hoe angstaanjagend, en dat dat trauma(atje) nog steeds zijn weerslag heeft op jullie hele gezin?
Zo nee, is het dan gek dat ze er zo op reageren? "Pijn in zijn buik" heeft iedereen wel eens. Bij wijze van spreken.
Als bovenstaande allemaal wel, zijn het gewoon eikels
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
Als iemand die werkt met mensen met medische trauma's vraag ik me af of de gemiddelde coach hier genoeg bagage voor heeft.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:25 schreef exode het volgende:
[..]
Als ik dus zoals morgen niet thuis ben, is ze alleen met de kinderen. Ze is dan bang om een aanval te krijgen. Zo'n aanval betekent gewoon letterlijk niets meer kunnen doen. Bij een Dam tot Dam met haar vriendinnen is ze niet 'alleen'. En ze heeft alleen aanvallen gehad als ze thuis was.
Jij had dus ook een morele plicht.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:36 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, ben ik ook nog eens spuit 11 met mijn kritische nootnou ja, het geldt ook voor alle andere medisch getraumatiseerden: schakel ons in als je wilt
![]()
Verder is mijn (lange) weekend begonnen, dinsdag pas weer werken
Dank je wel.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als iemand die werkt met mensen met medische trauma's vraag ik me af of de gemiddelde coach hier genoeg bagage voor heeft.
Dat is preken voor mijn eigen parochie, dat snap ik, maar ik deed toch even de kritische noot.
😍 mama’s zijn ook the best! Papa’s ook hoor. Mag ik vragen waarom je zoon het lastig vindt? Mag je ook via privé beantwoorden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 08:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon vindt het niet prettig om alleen naar school te fietsen dus fiets ik mee tot een viaduct en fietst hij zelf verder.
Vandaag na het gedag zeggen riep iemand, onder dat viaduct keihard: MAMA IS THE BEST!
Daar werd ik vrolijk van
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 08:51 schreef exode het volgende:
Even een ego post![]()
Verloofde is gisterenavond ziek geworden. Misselijk, buikpijn en daardoor ook meteen in de paniekstand. Bang om terug te vallen.
En daardoor denk ik nu Shit, ik heb morgen een eetdate met 2 vriendinnen. 1 van de 2 heb ik al een jaar niet gezien. Steeds als we hadden afgesproken had verloofde een aanval en vanaf december ging het natuurlijk goed mis.Wat vervelend Exode. Ik zie dat je al veel tips hebt gekregen. Hopelijk vinden jullie samen een oplossing die voor beiden fijn is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Einde ego post.
Beterschap voor je vriendin.
Iets gevonden??quote:Op donderdag 6 oktober 2022 12:02 schreef Lemijn het volgende:
Oh, genoeg over jou lees ik.
Over mij dan: stank update. Geur in huis is blijvend erg, maar in de voortuin is het nog steeds. Mijn vader zei al snuffelend: dood dier. Dus ik ga vanmiddag eens met een stok of zo door de planten.
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
@:exode, het is allemaal ook niet makkelijk. Ik heb meegemaakt dat mijn vriend moeite had om me alleen te laten en het vervelend vond als ik mijn telefoon niet steeds bij me hield. Ik op mijn beurt vond dat beklemmend. En in de coronaperiode vond ik het juist moeilijk als hij naar vergaderingen ging en vond hij dat ik hem te weinig ruimte gaf. Met de tijd is het goed gekomen, naarmate we meer vertrouwen kregen in mijn gezondheid.😚SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:11 schreef Leandra het volgende:
Ik heb een mooi "Paarse krokodil" verhaal meegemaakt gisteren:
Soneal heeft een paspoort nodig om naar het VK te kunnen gaan, dus online bij de gemeente een afspraak voor de aanvraag paspoort gemaakt.
Omdat hij minderjarig is moet de ouder die niet mee is bij de aanvraag een toestemmingsformulier invullen, de afspraak is pas over 8 weken (kon wel eerder maar dat is zijn verjaardag, vond ik leuk, en het paspoort is niet eerder nodig) en we weten nu nog helemaal niet wie van ons tweeën dan met hem meegaat naar het gemeentehuis, dus allebei vast een toestemmingsformulier invullen was wel zo makkelijk.
Anyway, bij N niets vreemds, die had dat formulier ook al een keer digitaal ingevuld toen Soneal een nieuwe ID-kaart moest hebben, maar het werd wel ehm.... bijzonder toen ik met DigiD inlogde om het formulier in te vullen.
Je moet aangeven waarvoor je toestemming wilt geven (paspoort of ID-kaart) en je moet aangeven voor welk minderjarig kind.
Wat ik niet zag aankomen is dat mijn oudste kind (uit 1991, dus al bijna 13 jaar meerderjarig) ook vermeld stond... maar ik dacht ik negeer het vlakje bij zijn naam gewoon, het gaat immers om Soneal uit 2010.
Het ja/nee vakje bij de oudste negeren werkte niet, zolang ik daar geen keuze tussen ja of nee maakte kon ik het hele formulier niet verzenden![]()
![]()
![]()
![]()
Hij wordt volgende maand 31 en als ik bij zijn naam niet aangeef of ik wel of geen toestemming geef dat hij een paspoort aanvraagt kan ik het formulier voor mijn kind van bijna 12 niet eens verzenden?!
Ik heb ook maar "ja" ingevuld bij de oudste, want als dit soort dingen zo bizar werken dan verbaast het me zelfs niet meer als hij niet zomaar een paspoort krijgt als ik "nee" ingevuld had
Nah, dat verwacht ik niet echt, maar dat zijn naam er nog bij stond en ik het formulier niet kon verzenden zonder bij zijn naam ook een keuze te maken had ik ook niet verwacht....
Wel even een mailtje gestuurd naar de gemeente, BCC aan de oudste gestuurd zodat hij weet dat hij toestemming van zijn moeder heeft voor een nieuw paspoort![]()
Oudste vanmiddag aan de telefoon: "Oh, dat is mooi, mag je ook een deel van mijn nieuwe paspoort betalen"
Ja, een hoop enorm stinkende rottende vieze paddenstoelen, verscholen onder de bodembedekkers en bladeren. Daar heb ik er zoveel mogelijk van uitgehaald. De geur is niet weg, alhoewel het mogelijk vooral nog in mijn neus zit. Eens zien hoe het zich ontwikkelt.quote:
Ik vertel juist zo min mogelijk over het leven van mijn gezinsleden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:44 schreef Amsel het volgende:
Interessant om te lezen wat jullie allemaal vertellen over zorgen en zorg nodig hebben. In ons gezin kwam altijd veel op mij neer omdat mijn man chronisch moe is, al gaat dat tegenwoordig gelukkig een stuk beter. Maar er is een bepaalde dynamiek ingeslopen die we er maar lastig uit krijgen.
Ik merk het ook als mensen me vragen hoe het met me gaat. Dan begin ik met vertellen hoe het met de kinderen gaat, hoe het met m'n man gaat, en daaruit volgt dan hoe het met mij gaat. Alsof mijn welzijn helemaal bepaald wordt door dat van hen. En deels is dat logisch, want als je zorgen hebt om je gezin beïnvloedt dat hoe het met je gaat. Maar bij mij is het misschien wat té verweven geraakt.
Zou wel bizar zijn als het de paddenstoelen zijn, maar het is mogelijk, hopelijk trekt de geur weg.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:33 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ja, een hoop enorm stinkende rottende vieze paddenstoelen, verscholen onder de bodembedekkers en bladeren. Daar heb ik er zoveel mogelijk van uitgehaald. De geur is niet weg, alhoewel het mogelijk vooral nog in mijn neus zit. Eens zien hoe het zich ontwikkelt.
Ik word er plaatsvervangend gek van! Ik kan het heel slecht hebben als ik iets ruik wat ik niet kan determineren en verhelpen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:33 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ja, een hoop enorm stinkende rottende vieze paddenstoelen, verscholen onder de bodembedekkers en bladeren. Daar heb ik er zoveel mogelijk van uitgehaald. De geur is niet weg, alhoewel het mogelijk vooral nog in mijn neus zit. Eens zien hoe het zich ontwikkelt.
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:42 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode dat is een lastige.Heel herkenbaar die cirkel (en de rest ook overigens). Bang zijn om last van buik te krijgen (in mijn geval dan vooral in situaties waar geen wc is of als het erg opvalt om daar te komen oid) en daardoor juist last van buik krijgen. Goed om te weten dat hypnotherapie kan helpen. Ik heb al vanalles geprobeerd, en het gaat ook honderd keer beter dan eerder (ik heb het al 13 jaar nu) maar het is nooit echt weggeweest. En ik merk dat het ook makkelijk weer wat getriggerd wordt als ik niet helemaal goed in m'n vel zit en/of medisch niet helemaal fit ben. Inmiddels weet ik dat 95% van de tijd, ik vooraf buikpijn heb of echt last van darmen, maar dat als ik de deur uit ga dat dat dan ook weer stopt. Dus dat ik gewoon moet gaan, ook als ik echt last van m'n buik heb. Maar dat vertrouwen heeft echt jaaaren geduurd. En EMDR, psychotherapie, experimentele behandeling voor wetenschappelijk onderzoek met exposure en bètablokker, nog een keer EMDR en daarnaast zelf veel exposure doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@exode de tip van professionele hulp lijkt me een goede. Hoe sneller je er bij bent, hoe beter te behandelen. Mijn ervaring is dat hoe vaker je de situatie vermijdt, hoe hoger de drempel wordt, dus moet ik die situaties juist aangaan om te merken dat waar ik bang voor ben, eigenlijk niet gebeurt. Of dat de consequenties niet zo erg zijn als ik denk (in mijn geval dus dat als ik wel last krijg van m'n buik, niemand het dan iets interesseert of überhaupt een idee heeft van of en wanneer en hoe lang ik naar de wc ben).
Sterkte, dat valt niet altijd mee en mensen hebben niet altijd in de gaten wat diabetes voor een zorgen met zich mee kan brengen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:09 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind het ook interessant om te lezen. Mijn man is diabeet, al sinds zijn kindertijd. Meestal heeft dat geen invloed en soms even heel veel, wanneer zijn bloedsuiker te laag is en hij het niet tijdig doorheeft.
eigenlijk nog best schandalig dit… daar moet toch gewoon een 18+ check op zitten.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:11 schreef Leandra het volgende:
Ik heb een mooi "Paarse krokodil" verhaal meegemaakt gisteren:
Soneal heeft een paspoort nodig om naar het VK te kunnen gaan, dus online bij de gemeente een afspraak voor de aanvraag paspoort gemaakt.
Omdat hij minderjarig is moet de ouder die niet mee is bij de aanvraag een toestemmingsformulier invullen, de afspraak is pas over 8 weken (kon wel eerder maar dat is zijn verjaardag, vond ik leuk, en het paspoort is niet eerder nodig) en we weten nu nog helemaal niet wie van ons tweeën dan met hem meegaat naar het gemeentehuis, dus allebei vast een toestemmingsformulier invullen was wel zo makkelijk.
Anyway, bij N niets vreemds, die had dat formulier ook al een keer digitaal ingevuld toen Soneal een nieuwe ID-kaart moest hebben, maar het werd wel ehm.... bijzonder toen ik met DigiD inlogde om het formulier in te vullen.
Je moet aangeven waarvoor je toestemming wilt geven (paspoort of ID-kaart) en je moet aangeven voor welk minderjarig kind.
Wat ik niet zag aankomen is dat mijn oudste kind (uit 1991, dus al bijna 13 jaar meerderjarig) ook vermeld stond... maar ik dacht ik negeer het vlakje bij zijn naam gewoon, het gaat immers om Soneal uit 2010.
Het ja/nee vakje bij de oudste negeren werkte niet, zolang ik daar geen keuze tussen ja of nee maakte kon ik het hele formulier niet verzenden![]()
![]()
![]()
![]()
Hij wordt volgende maand 31 en als ik bij zijn naam niet aangeef of ik wel of geen toestemming geef dat hij een paspoort aanvraagt kan ik het formulier voor mijn kind van bijna 12 niet eens verzenden?!
Ik heb ook maar "ja" ingevuld bij de oudste, want als dit soort dingen zo bizar werken dan verbaast het me zelfs niet meer als hij niet zomaar een paspoort krijgt als ik "nee" ingevuld had
Nah, dat verwacht ik niet echt, maar dat zijn naam er nog bij stond en ik het formulier niet kon verzenden zonder bij zijn naam ook een keuze te maken had ik ook niet verwacht....
Wel even een mailtje gestuurd naar de gemeente, BCC aan de oudste gestuurd zodat hij weet dat hij toestemming van zijn moeder heeft voor een nieuw paspoort![]()
Oudste vanmiddag aan de telefoon: "Oh, dat is mooi, mag je ook een deel van mijn nieuwe paspoort betalen"
Schrijnend, dat juist een groep 3 begeleid wordt door een onderwijsassistent. Ik begrijp je beslissing heel goed, al is het heel jammer dat het onderwijs jou misloopt. Maar voor jezelf is het denk ik wel fijn dat je het nu ervaren hebt en op basis daarvan een keus hebt kunnen maken, ipv op alleen een onderbuikgevoelquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb laatst laten vallen dat ik overwoog om in het basisonderwijs te gaan werken. Ik heb een oriëntatietraject gevolgd dat aan de ene kant heel leuk was en waarin aan de andere kant al m'n bezwaren werden bevestigd. Ik vond het heel leuk om met de kinderen om te gaan, maar op m'n allereerste meeloopdag waren er al problemen met personele bezetting en kwam ik in een chaos terecht. Ik vond het met name verontrustend om te horen dat een onderwijsassistent voor het tweede jaar verantwoordelijk was voor een groep 3.
Intussen was ik aan het rondkijken naar ander werk en heb ik goede baan gevonden die meer verdient dan ik als leerkracht ooit zou kunnen verdienen. Daarom laat ik de onderwijsdroom varen, hoe vervelend ik het ook vind gezien de nood die er is.
Echt alles was er vreselijk aan, de manier waarop de assistent onder druk werd gezet om dat te doen, de gevoelens van ongenoegen die de assistent had (minder betaald worden voor hetzelfde werk als een leerkracht doet) alsook de opstelling van de assistent ten aanzien van de kinderen en hun ouders. Ik wist meteen: ik kan niet in zo'n omgeving functioneren zonder me er dagelijks ellendig om te voelen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Schrijnend, dat juist een groep 3 begeleid wordt door een onderwijsassistent.
Ik heb steeds in/tussen twee werelden gezeten: onderwijs/onderzoek en ICT. Nu schuif ik weer wat meer de ICT-kant op. Daar wordt nog steeds geld in geïnvesteerd en dus is er veel energie, innovatie en ruimte. Vonden we het onderwijs maar net zo belangrijk...quote:Veel succes met je nieuwe baan! Ik ben wel heel benieuwd welke richting je nu ingaat, als je het wil delen?
Waarom valt je baan vies tegen? Dacht dat je had aangegeven dat je helemaal op je plek zat. Maar dat kan ik me ook verkeerd herinneren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:48 schreef Tink89 het volgende:
Mijn mandiezijnbaanopzei heeft twee gesprekken komende weekzo fijn! Ben heel benieuwd...
en ik heb ook een gesprek komende week. Spannend! Heb net een nieuwe baan, maar het valt vies tegen.
Ik was begonnen aan de opleiding verpleegkundige, daar ligt ook echt mijn roeping. Helaas kreeg ik een auto-ongeluk en daarbij rugklachten. Dag opleiding..quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:14 schreef Mushanga71 het volgende:
@:exode, geniet ervan vanavond![]()
Respect voor alle lerarenmaar ik zou het niet kunnen. Heb er het geduld niet voor
![]()
Denk ook dat het een soort roeping is, net als in de zorg. Het moet je maar net liggen.
Oeh, dat is echt balenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik was begonnen aan de opleiding verpleegkundige, daar ligt ook echt mijn roeping. Helaas kreeg ik een auto-ongeluk en daarbij rugklachten. Dag opleiding..
Nu kruip ik ook dagelijks achter mijn laptop. Maar geen dag is hetzelfde gelukkig. Moet nu veel schakelen en adhoc dingen doen.
Spannend hoor! Hoeveel reistijd krijg je? En is dat met het ov?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:06 schreef arvensis het volgende:
[..]
Waarom valt je baan vies tegen? Dacht dat je had aangegeven dat je helemaal op je plek zat. Maar dat kan ik me ook verkeerd herinneren.
Ik heb ook twee sollicitatiegesprekken achter de rug. Eén intern - waarbij ik het voor die functie niet ben geworden, maar ze me wel graag elders in het team wil dus nu aan het kijken is wat passend is - en een bij het Rijk. Daar krijg ik volgende week bericht van. Dat gesprek ging volgens mij goed, dus ik hoop dat dat 'm wordt.
Alhoewel ik wel een beetje opkijk tegen de reistijd naar Den Haag..
Ja, ik vond het ook bizar, zo bizar dat ik voor de zekerheid maar "ja" heb ingevuld, je weet immers maar nooitquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 07:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
eigenlijk nog best schandalig dit… daar moet toch gewoon een 18+ check op zitten.
Soms wel soms niet. Ik hou van het dynamische, het schakelen, ik presteer goed onder druk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:26 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oeh, dat is echt balen![]()
En als ik dan zie hoe inspannend en veel werk de zorg is, dan is een lijf wat meewerkt essentieel.
Doe je nu wel iets wat je ook leuk vindt?
Ik hoop dat je dan veel thuis kunt werken, want ik zou vanuit Den Haag echt nooit in jouw woonplaats gaan werken. Maar goed, ik zou vanuit mijn huidige woonplaats al liever niet in Den Haag gaan werken, en dat is op 30 minuten OV-afstand inclusief fietsen, of 50 minuten fietsen. Werken bij de overheid is overigens wel heel relaxt, twee zussen en wat andere kennissen zitten daar en de werkdruk is echt goed geregeld (bij mijn zussen, een middel-management, ander hoger management beide op een ander ministerie), thuis werken is makkelijk en de personeelsvereniging-uitjes en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook goed. En als je er eenmaal goed zit hoef je nooit meer weg. (Maar dat is ook gelijk een nadeel, want matig presterende collega’s heb je dus wel regelmatig, die er in een commercieel bedrijf allang eruit gewipt waren.)quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:06 schreef arvensis het volgende:
[..]
Waarom valt je baan vies tegen? Dacht dat je had aangegeven dat je helemaal op je plek zat. Maar dat kan ik me ook verkeerd herinneren.
Ik heb ook twee sollicitatiegesprekken achter de rug. Eén intern - waarbij ik het voor die functie niet ben geworden, maar ze me wel graag elders in het team wil dus nu aan het kijken is wat passend is - en een bij het Rijk. Daar krijg ik volgende week bericht van. Dat gesprek ging volgens mij goed, dus ik hoop dat dat 'm wordt.
Alhoewel ik wel een beetje opkijk tegen de reistijd naar Den Haag..
Met de auto 1:15, met de trein met overstap 1:30 en zonder overstap 2 uur.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Spannend hoor! Hoeveel reistijd krijg je? En is dat met het ov?
Ik werk nu ook voor de overheid (gemeente) en zou ook niet anders willen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:19 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dan veel thuis kunt werken, want ik zou vanuit Den Haag echt nooit in jouw woonplaats gaan werken. Maar goed, ik zou vanuit mijn huidige woonplaats al liever niet in Den Haag gaan werken, en dat is op 30 minuten OV-afstand inclusief fietsen, of 50 minuten fietsen. Werken bij de overheid is overigens wel heel relaxt, twee zussen en wat andere kennissen zitten daar en de werkdruk is echt goed geregeld (bij mijn zussen, een middel-management, ander hoger management beide op een ander ministerie), thuis werken is makkelijk en de personeelsvereniging-uitjes en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook goed. En als je er eenmaal goed zit hoef je nooit meer weg. (Maar dat is ook gelijk een nadeel, want matig presterende collega’s heb je dus wel regelmatig, die er in een commercieel bedrijf allang eruit gewipt waren.)
Lastig is dat ja. Maar je werk is toch een groot deel van je leven en uiteindelijk ga je eraan onderdoor als je je alles aantrekt. Er zijn vast ook goede docenten die zich makkelijker kunnen afsluiten. Het is voor een deel wel herkenbaar. Ik had best graag een medische opleiding gedaan, maar ik was te bang dat ik alles mee naar huis zou nemen en me te persoonlijk betrokken zou voelen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Echt alles was er vreselijk aan, de manier waarop de assistent onder druk werd gezet om dat te doen, de gevoelens van ongenoegen die de assistent had (minder betaald worden voor hetzelfde werk als een leerkracht doet) alsook de opstelling van de assistent ten aanzien van de kinderen en hun ouders. Ik wist meteen: ik kan niet in zo'n omgeving functioneren zonder me er dagelijks ellendig om te voelen.Maar dat is een egoïstische keuze: als iedereen denkt zoals ik, wie geeft onze kinderen dan nog les?
[..]
Ik heb steeds in/tussen twee werelden gezeten: onderwijs/onderzoek en ICT. Nu schuif ik weer wat meer de ICT-kant op. Daar wordt nog steeds geld in geïnvesteerd en dus is er veel energie, innovatie en ruimte. Vonden we het onderwijs maar net zo belangrijk...
Fijn dat je vanavond gewoon kunt gaan!quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 08:42 schreef exode het volgende:
Wat vaag Leandra.
Ik ben gisteren lekker op tijd naar bed gegaan, nieuwe dag!
Vanavond in dorpskroeg eten.Een ouderwetse zonder pinautomaat en met bakjes pinda's op de bar. Maar je kan er lekker eten en het is er altijd gezellig.
Dank jullie wel voor gisteren, voelde me behoorlijk rot. Ook omdat het egoistisch voelde. Fijn het tegengeluid.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef amaranta het volgende:
Opleidingen:![]()
Mijn man is een van die 66 personen. Hij werd gisteren gebeld. Kwam overigens niet als een verrassing, want hij was in de loop van de dag al toegevoegd aan diverse appgroepen hier over.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sterdiploma-a4144433
En behoorlijk hard geleerd en gevolgd ook, was geen diploma-bij-een-pak-cornflakes opleiding. Ben benieuwd wat hij nu gaat doen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:48 schreef BE het volgende:
[..]Dat is mooi klote!
Voor niks geleerd en gevolgd dus?
Zo, daar zou ik echt een flinke kater aan overhouden!quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
En behoorlijk hard geleerd en gevolgd ook, was geen diploma-bij-een-pak-cornflakes opleiding. Ben benieuwd wat hij nu gaat doen.
Overigens heeft hij sinds maandag ook een nieuwe baan. Dus daar maakt het niks meer voor uit. Maar het gaat om het idee en voor in de toekomst.
So, dat is rot zeg! Vind dat toch altijd vreemd dat mensen daar dan persoonlijk voor ‘gestraft’ worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
En behoorlijk hard geleerd en gevolgd ook, was geen diploma-bij-een-pak-cornflakes opleiding. Ben benieuwd wat hij nu gaat doen.
Overigens heeft hij sinds maandag ook een nieuwe baan. Dus daar maakt het niks meer voor uit. Maar het gaat om het idee en voor in de toekomst.
Nou hè! Daar kunnen hij en z’n medestudenten toch echt niks aan doen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:37 schreef LeSage het volgende:
[..]
So, dat is rot zeg! Vind dat toch altijd vreemd dat mensen daar dan persoonlijk voor ‘gestraft’ worden.
Gefeliciteerd Cactus!
Zooo dan, bizarquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef amaranta het volgende:
Mijn man is een van die 66 personen. Hij werd gisteren gebeld. Kwam overigens niet als een verrassing, want hij was in de loop van de dag al toegevoegd aan diverse appgroepen hier over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
En als ik het zo lees, is het meer een administratieve fout dan dat het onderwijs op zich onder de maat was. Dan is het extra zuur!quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou hè! Daar kunnen hij en z’n medestudenten toch echt niks aan doen.
Wat voor klachten heb je? Vanwege mijn chronische rugaandoening ben ik kortgeleden overgestapt naar een andere sector binnen de zorg en het is echt een wereld van verschil op fysiek gebied.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik was begonnen aan de opleiding verpleegkundige, daar ligt ook echt mijn roeping. Helaas kreeg ik een auto-ongeluk en daarbij rugklachten. Dag opleiding..
Nu kruip ik ook dagelijks achter mijn laptop. Maar geen dag is hetzelfde gelukkig. Moet nu veel schakelen en adhoc dingen doen.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In vergelijking met een opleiding geschiedenis valt de hoeveelheid schrijven voor een archeoloog best mee. Wat jammer dat je je hebt laten afschrikken destijds, het is juist een heel praktische studie in wezen. Ik heb zelf tijdens mijn opleiding maar twee weken deelgenomen aan een opgraving, ik vond het lichamelijk best zwaar (maar wel heel tof!). Maar dat is werken in de horeca ook welquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Zelf wilde ik graag archeoloog worden. Tot mijn moeder zei dat dat niet alleen opgraven is maar óók veel schrijven. Omdat ik met inktbevlekte handen en eindeloze volgeschreven bladzijden voor me zag, heb ik daar vanaf gezien.
Nog altijd spijt van
Ja, het gaat enkel over wel of geen accreditatie. Dat is inderdaad iets administratiefs.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En als ik het zo lees, is het meer een administratieve fout dan dat het onderwijs op zich onder de maat was. Dan is het extra zuur!![]()
@:MevrouwCactus spannend ja! Heel veel succes!
Shoarmazaak dacht ik dat Mushanga heeftquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:54 schreef Quoi het volgende:
@:amaranta Nee zeg, wat een stumperts! Niet de minste partij, de OU. Tenminste, ik heb nog weleens een vak voor ze gegeven en ik had een goede indruk. Verbaast me niks als dat nog een staartje gaat krijgen. Ik zou daar wel moeite in steken als ik jouw man/vriend was.
@:Mushanga71 Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort horecazaken jullie hebbenHoreca is mijn hobby
![]()
@:LeSage Dé ideale vrijdagavond zo te lezen![]()
En @:MevrouwCactus gefeliciteerd!!
Nou ja, de accreditatie is wel het moment waarop de kwaliteit van de opleiding extern gecheckt wordt, en heel soms komt er ook bij zo'n check een hoop naar boven dat niet klopt (jaren geleden bij de alternatieve afstudserroutes van enkele opleidingen van Hogeschool InHolland bijvoorbeeld). De accreditatie 'vergeten' aan te vragen zegt m.i. wel iets over het kwaliteitborgingssysteem van de betreffende instelling... (de kwaliteit van de opleiding kan dan natuurlijk nog steeds goed zijn, we weten dat nu gewoon niet...)quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, het gaat enkel over wel of geen accreditatie. Dat is inderdaad iets administratiefs.
Mijn onderste wervels zijn vastgezet. Ik kan niet lang staan of lopenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:57 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wat voor klachten heb je? Vanwege mijn chronische rugaandoening ben ik kortgeleden overgestapt naar een andere sector binnen de zorg en het is echt een wereld van verschil op fysiek gebied.In tegenstelling tot wat ik tot kortgeleden dacht is niet alles in de zorg fysiek zwaar.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:58 schreef Nanukerst het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker doen!quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:50 schreef Nijna het volgende:
Ik heb vanmorgen zitten kijken naar vacatures in mn oude beroep, maar ik ben bang dat ik het gewoon niet meer trek op een groep peuters. Misschien moet ik eens vragen of ik een dag(deel) mee kan lopen ofzo...
Néé! Dit kan echt niet, schandalig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef amaranta het volgende:
Jah, kan me nog voor mn kop slaan, zeker nu met computers en zo. In mijn tijd was de typmachien er wel, maar nog niet echt ingeburgerd zeg maar.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In vergelijking met een opleiding geschiedenis valt de hoeveelheid schrijven voor een archeoloog best mee. Wat jammer dat je je hebt laten afschrikken destijds, het is juist een heel praktische studie in wezen. Ik heb zelf tijdens mijn opleiding maar twee weken deelgenomen aan een opgraving, ik vond het lichamelijk best zwaar (maar wel heel tof!). Maar dat is werken in de horeca ook wel.
Kan je toch doen, een keertje meelopen? En er zijn meer groepen dan kleutersquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:50 schreef Nijna het volgende:
@:amaranta, dat is zuur...zoveel tijd en energie in gestoken... ben benieuwd wat ze daar nu mee willen gaan doen als OU, wat een aanfluiting van ze om dat niet op orde te hebben zeg.
@:TolstoiFan,
@:Exode, fijne avond
Ik heb vanmorgen zitten kijken naar vacatures in mn oude beroep, maar ik ben bang dat ik het gewoon niet meer trek op een groep peuters. Misschien moet ik eens vragen of ik een dag(deel) mee kan lopen ofzo...
Ik had het over peuters, iets jongerquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 16:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Kan je toch doen, een keertje meelopen? En er zijn meer groepen dan kleuters
En dan beschuldig ik zoon dat ie nooit leest wat er staat...quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik had het over peuters, iets jonger. Ik heb geen pabo gedaan, maar kinderopvang (spw toen nog)
.
Collegegeld is geen issue, dat is betaald door de werkgever. Het gaat echt om de titel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:56 schreef F_r het volgende:
@:amaranta ben je mooi klaar mee. Wellicht komt er nog iets van compensatie voor het collegegeld.
@:tink89 balen dat je werk zo tegen valt
@:deepfreeze gefeliciteerd
@:exode hoe is het met verloofde? En veel plezier
Hahaha, kleuters, peuters, allemaal kleinquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:38 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
En dan beschuldig ik zoon dat ie nooit leest wat er staat...![]()
![]()
Nee, dan is er niks boven
Nou dat, of desnoods 1 extra opdracht ofzo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:35 schreef livelink het volgende:
Je zou toch zeggen dat dit gewoon opgelost kan worden. Het betreft een administratieve fout zoals ik het begrijp. Vraag alsnog die accreditatie aan en laat een deskundige beoordelen of de opleiding voor die 66 mensen aan de eisen voldeed en geef ze alsnog hun Master.
Ohjee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:50 schreef F_r het volgende:
Ik kreeg net mail met onze nieuwe tarieven voor gas en stroom![]()
Tja, zo simpel werkt het accreditatiestelsel voor het hoger onderwijs niet. Het is ookwel iets meer dan een simpele administratiefout. Een accreditatie is een heel traject (bij onze opleidingen met een voorbereiding van ruim een jaar) dat de opleiding/instelling doorloopt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:35 schreef livelink het volgende:
Je zou toch zeggen dat dit gewoon opgelost kan worden. Het betreft een administratieve fout zoals ik het begrijp. Vraag alsnog die accreditatie aan en laat een deskundige beoordelen of de opleiding voor die 66 mensen aan de eisen voldeed en geef ze alsnog hun Master.
Je hebt iig een poging gedaanquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hahaha, kleuters, peuters, allemaal klein. Overigens heb ik wel een blauwe maandag op de pabo gezeten, maar dat was mn 2e opleiding en ik zat bij allemaal van die net geslaagde jonkies in de klas en dat was zo'n mismatch op dat moment dat ik heel snel ben gestopt en toen voor de peuters ben gegaan, want dat kon via thuisstudie
.
Ai. Hopelijk lukt het snel om iets te regelen. Hebben jullie geen reservesleutel?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Dat alarm blijft afgaan🙈
Blijkt nu dat alle deuren open zijn maar sleutel ligt in de kofferbak. Zijn iets via de achterbank aan het proberen...![]()
Nope, geen reserve sleutelquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ai. Hopelijk lukt het snel om iets te regelen. Hebben jullie geen reservesleutel?
Het is wel een aparte actie, ja. Maar via de achterbank moet toch kunnen? Je zoon klimt er vast zo overheen als ze niet plat kunnen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:28 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nope, geen reserve sleutel![]()
Snap ook niet hoe die dit voor elkaar heeft gekregen
Gelukt! Maar niet via de bank. De helft van de hele bank kon wél naar voren, de achterkant zit vastquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:32 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is wel een aparte actie, ja. Maar via de achterbank moet toch kunnen? Je zoon klimt er vast zo overheen als ze niet plat kunnen.
Ik zie je echt met een snoekduik naar het slot duikenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:50 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Gelukt! Maar niet via de bank. De helft van de hele bank kon wél naar voren, de achterkant zit vast
Nu via draadjes in de motorkap los of iets. Stond man bij de kofferbak, hoor ik het geklikklak van het slot, reageerde hij nietIk wel dus nu is ie open
Whahaha, zo ging het ongeveer jaquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zie je echt met een snoekduik naar het slot duiken
Sjezusquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef amaranta het volgende:
De opgraving waar ik aan meegewerkt heb, was in Tielquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 16:53 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jah, kan me nog voor mn kop slaan, zeker nu met computers en zo. In mijn tijd was de typmachien er wel, maar nog niet echt ingeburgerd zeg maar.
Wauw, opgravingenWaar? En jij hebt geschiedenis gedaan? Ben ik ook fan van
Ik vind het nog steeds zo bijzonder hoeveel er nog naar bovenkomt en hoeveel er nog ontdekt wordt.
Maar nu trek ik dat lichamelijk echt niet meer. Op mn knieën zitten is al een uitdaging dus voor mij is het voorbij.
Horeca is ook best zwaar lichamelijk idd vandaar dat dat ook niet meer gaat.
Alle stress word me de laatste tijd wel teveel. Loop door alle shit vandaag weer es met een zwaar gevoel op mn borst. Dus, hallooo oxa
@:Quoi, we zitten in de fastfoodhoek. Met idd, ook shoarma @:amarantaEn patat
En kapsalon![]()
Iets van een stemmige cape erbij? Dat zou wel bij het ensemble kunnen passen. Of een witte longsleeve eronder.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:49 schreef FlyingFish het volgende:
Even een totaal andere vraag. Wij gaan dit jaar voor het eerst Halloween vieren met de kinderen. Hoe houden jullie kinder(armen) warm bij dergelijke verkleedpartijen met waarschijnlijk slecht/koud weer? Ze gaan langs de deuren is de bedoeling. Carnavalvierders moeten daar vast wel ideeën voor hebben.
Ook andere ideeën voor goedkope Halloween-outfits zijn welkom, ik vind het zonde om daar veel geld aan uit te geven voor 1 avond. Oudste heeft waarschijnlijk een skelet-joggingspak, de meiden wil ik gewoon hun bruidsjurkjes uit doen met zwart omrande ogen erbij schminken, maar dat is dus nogal koud met blote armen.
Wij hebben eronder een thermosetje kleding aangedaan. Hoort bij een skipak. En marktplaats staat vol met outfits!quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:49 schreef FlyingFish het volgende:
Even een totaal andere vraag. Wij gaan dit jaar voor het eerst Halloween vieren met de kinderen. Hoe houden jullie kinder(armen) warm bij dergelijke verkleedpartijen met waarschijnlijk slecht/koud weer? Ze gaan langs de deuren is de bedoeling. Carnavalvierders moeten daar vast wel ideeën voor hebben.
Ook andere ideeën voor goedkope Halloween-outfits zijn welkom, ik vind het zonde om daar veel geld aan uit te geven voor 1 avond. Oudste heeft waarschijnlijk een skelet-joggingspak, de meiden wil ik gewoon hun bruidsjurkjes uit doen met zwart omrande ogen erbij schminken, maar dat is dus nogal koud met blote armen.
Dan wordt het wel koud jaquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:49 schreef FlyingFish het volgende:
<knip>
Wat leuk! Ik heb nooit een groots plan voor m'n carrière gehad en heb geen strategische keuzes gemaakt, maar ben altijd achter m'n interesses aangehobbeld. Zo ben ik uiteindelijk bij Theoretische Taalwetenschap en Filosofie terechtgekomen. Bij Taalwetenschap zaten drie studenten in de master.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De opgraving waar ik aan meegewerkt heb, was in Tiel. Vet exotisch
. Ik heb oudheidkunde gestudeerd, een combi van archeologie, oude geschiedenis en oude talen, specifiek gericht op het middellandse-zeegebied van 3000 vC tot 500 nC.
quote:Onze uni ging ook elk jaar opgraven in Syrië (in de zomervakantie was dat altijd), daar had ik ook graag aan meegedaan, maar is er niet van gekomen. En nu is het gewoon allemaal weg.
Ik heb meer met ukkies dan met pubers geloof ikquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:02 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Je hebt iig een poging gedaan![]()
En er is niks mis met kinderopvang. Je zit dan alleen wel met ukkies![]()
Herkenbaar. ik zat ook al te denken dat nu eigenlijk het perfecte moment zou zijn om ergens weer in te stromen want er is zoveel vraag naar personeel. Alleen zijn mijn eigen omstandigheden er nog niet naar.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:03 schreef lunapuella het volgende:
Wel jammer, toen ik afstudeerde was de arbeidsmarkt een ramp als werkzoekende. Op iedere vacature waarop ik solliciteerde kwamen makkelijk 300+ reacties. Nu gaat het veel beter maar zijn mijn eigen omstandigheden er weer niet naar.
Juist gaaf, Tielquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De opgraving waar ik aan meegewerkt heb, was in Tiel. Vet exotisch
. Ik heb oudheidkunde gestudeerd, een combi van archeologie, oude geschiedenis en oude talen, specifiek gericht op het middellandse-zeegebied van 3000 vC tot 500 nC. Onze uni ging ook elk jaar opgraven in Syrië (in de zomervakantie was dat altijd), daar had ik ook graag aan meegedaan, maar is er niet van gekomen. En nu is het gewoon allemaal weg
.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb meer met ukkies dan met pubers geloof ikdus wat dat betreft zit ik wel goed. Als ik op de basisschool zou lesgeven zou ik denk ik ook voorkeur hebben voor de onderbouw.
Ik heb toen die van mij nog op de basisschool zaten wel eens geknutseld met groep 7/8 ers, ik kan er niet zoveel mee. Maar ik moet zeggen dat ik niet de schatjes had toen.
Ik hielp ook altijd met de boekjes uitlenen aan de kleuters en dat vond ik wel leuk, die zijn nog schattig enzo![]()
[quote[
We hoorden steeds een autoalarm afgaan. BloedirritantKomt man binnen, heeft ie de sleutel in de auto laten zitten en was dus zijn auto die de teringherrie veroorzaakte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ze loopt nu vrolijk rond en we hebben een heerlijk rustig weekend. Ik ga zo met de fiets naar wat winkels want ik heb dus geen herfstjas.
Ik zou denk ik onderwijsassistent kunnen doen, overigens zou ik ook pabo kunnen doen met mijn vooropleiding.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:49 schreef Elleska het volgende:
Nijna is er met SPW geen zij instroom traject mogelijk bij de kleuters? Er is niet alleen een tekort aan docenten maar ook klassenassistenten/onderwijsassistenten. Al moet je het dan wel treffen met de school, niet een waar ze de onderwijsassistent voor groep 3 zetten zoals bij Claudia.
[..]
Herkenbaar. ik zat ook al te denken dat nu eigenlijk het perfecte moment zou zijn om ergens weer in te stromen want er is zoveel vraag naar personeel. Alleen zijn mijn eigen omstandigheden er nog niet naar.
Je kunt altijd vragen bij een school of je een keer een dag mee mag lopen. Ik weet niet waar je woont anders weet ik wel een school.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:43 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zou denk ik onderwijsassistent kunnen doen, overigens zou ik ook pabo kunnen doen met mijn vooropleiding.
Maar ik zie mezelf niet zo gauw voor een klas staan, eerder als onderwijsassistent, maar dan zou ik ook zeker willen weten dat ik niet alleen voor een klas kom te staan...
Ik heb ook helemaal geen idee of ik het "kan".
@:exode, klinkt als een leuke avond!
Fijn dat verloofde steeds beter gaat, kleine stapjes![]()
Succes met de zoektocht naar een jas!
Of je het kan is iets dat je kan uitvinden met meelopen. Als die school bevalt en je de garantie kan krijgen dat je niet alleen komt te staan kan je daar wellicht aan de slag. Zo is onze basisschool aan extra begeleiding gekomen voor bij L in de klas.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:43 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zou denk ik onderwijsassistent kunnen doen, overigens zou ik ook pabo kunnen doen met mijn vooropleiding.
Maar ik zie mezelf niet zo gauw voor een klas staan, eerder als onderwijsassistent, maar dan zou ik ook zeker willen weten dat ik niet alleen voor een klas kom te staan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar voor nu: geniet lekker van elkaar!![]()
Ik weet niet waar je woont, maar vanwege de grote tekorten zijn er allerlei oriëntatietrajecten. Mocht je een opleiding willen volgen, dan hoef je die niet zelf te betalen. En je kunt al snel aan het werk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:43 schreef Nijna het volgende:
[..]
Scheiden!quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 15:15 schreef F_r het volgende:
Mag ik even klagen?
Mijn man heeft de m&m's opgegeten
En je had het nog zo gezegd niet waar? Story of my life.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 15:15 schreef F_r het volgende:
Mag ik even klagen?
Ik had helemaal niet verteld dat ze er waren. Wij hebben zo'n m&m waar je m&m's in kan doen. Zit al maanden niks in dus safe dacht ik. Blijkt hij ze regelmatig te checken of er iets in zit. Nu had hij dus bingo.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
En je had het nog zo gezegd niet waar? Story of my life.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:37 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik had helemaal niet verteld dat ze er waren. Wij hebben zo'n m&m waar je m&m's in kan doen. Zit al maanden niks in dus safe dacht ik. Blijkt hij ze regelmatig te checken of er iets in zit. Nu had hij dus bingo.
Terechte klacht.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 15:15 schreef F_r het volgende:
Mag ik even klagen?
LOL.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:37 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik had helemaal niet verteld dat ze er waren. Wij hebben zo'n m&m waar je m&m's in kan doen. Zit al maanden niks in dus safe dacht ik. Blijkt hij ze regelmatig te checken of er iets in zit. Nu had hij dus bingo.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:37 schreef F_r het volgende:
[..]
Heerlijk ditquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:37 schreef F_r het volgende:
[..]
Stiekem ook wel fijn.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heerlijk dit
Wij hadden vanavond een feestje dus oppas geregeld voor Aapie. Nu ga ik dood van de menstruatiekrampen dus zit ik alsnog alleen thuisReep chocola en cola erbij dan maar!
Doe er 1 uit.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 21:55 schreef BE het volgende:
Ik zit heerlijk met mijn Falke’s aan, maar het is toch stiekem best warm idd.![]()
Voor jou wel dan?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 22:01 schreef F_r het volgende:
Jullie vinden het allemaal grappig maar ik baal wel. Het is ook niet goed voor hem.
Ik moet toch falke sokken gok ik. Welke zijn er echt warm? Ik heb heel snel koude voeten.
Idd net even gedaan. Zo even wisselen.quote:
Het meest verbazingwekkende aan dit verhaal vind ik dat je man de m&m's eerder heeft ontdekt dan je kinderen. Die van mij hadden een ingebouwde radar om snoep te detecteren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 22:01 schreef F_r het volgende:
Jullie vinden het allemaal grappig maar ik baal wel. Het is ook niet goed voor hem.
Dit! En altijd komen ze binnen als je denkt stiekem iets te kunnen snoepen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 22:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Het meest verbazingwekkende aan dit verhaal vind ik dat je man de m&m's eerder heeft ontdekt dan je kinderen. Die van mij hadden een ingebouwde radar om snoep te detecteren.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 05:51 schreef arvensis het volgende:
Als ik chips heb gesnoept heeft m’n zoon dat altijd door. Hij gaat dan echt snuffelen![]()
“Mama, wat ruik ik? … chips!!!”
Dat laatste vind ik niet zo’n sterk argument. Hij heeft de leeftijd en financiële middelen om het zelf aan te schaffen, dus het is niet alsof zonder deze ontdekking zijn intake automatisch op nul komt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 22:01 schreef F_r het volgende:
Misschien is dat nog wel een idee om eens mee te kijken, ik denk dat het gewoon teveel prikkels zijn en dat vrees ik ook van de kleuters. Ik weet niet hoe ik dat deed toen de oudste een baby was... ik werkte halve dagen, ik denk dat dat ook hielp.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 11:14 schreef F_r het volgende:
[..]
Je kunt altijd vragen bij een school of je een keer een dag mee mag lopen. Ik weet niet waar je woont anders weet ik wel een school.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 15:15 schreef F_r het volgende:
Mag ik even klagen?
Ik heb ook een paar maanden een mirena gehad, jaaaren geleden, en dus maanden bleef ik in een constante bijna-ongesteld modus met lichte buikpijn en spotting tot licht bloedverlies.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:22 schreef BE het volgende:
Het vervolg op mijn wens voor de novasure. De gynaecoloog snapte mijn wens daarvoor maar raadde me toch aan om eerst de Mirena te proberen omdat die ook zou kunnen helpen voor de buikpijn en hoofpijn en wiebelend gemoed rond mijn eisprong etc.
Dus, sinds afgelopen donderdag zit de Mirena er in.
Mijn baarmoeder is het er nog niet helemaal mee eens. Een soort constante zeurende menstruatiepijn. Maar dat hoort er vast bij? Iemand daar ervaring mee?
Ik hou alleen een beetje mijn hart vast dat ik hem niet weer zomaar verlies. Maar goed, ik hoef nu gelukkig niet meer bang te zijn voor per ongeluk zwanger raken.
Dat kun je ook weigeren. Ik heb meteen aangegeven dat ik geen enkele hormonale oplossing wilde. Dan valt vrijwel alles af. Tien gaf de huisarts in eerste instantie tranexaminezuur dat bloed meer moest stollen, maar dat vond ik toch niets. Toen verwijzing en gynaecoloog ging meteen mee met de Novasure.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou wel novasure willen omdat ik van de hele zooi af wil maar ik heb geen zin in allerlei voorstellen voor hormonale anticonceptie zoals bij BE, dus ben ik te beroerd om überhaupt een bericht naar de huisarts te sturen.
Whut, meer stollen? Wat dan, brokken in je broek?quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kun je ook weigeren. Ik heb meteen aangegeven dat ik geen enkele hormonale oplossing wilde. Dan valt vrijwel alles af. Tien gaf de huisarts in eerste instantie tranexaminezuur dat bloed meer moest stollen, maar dat vond ik toch niets. Toen verwijzing en gynaecoloog ging meteen mee met de Novasure.
Zoiets. De huisarts overviel me er een beetje mee, ik had namelijk een verwijzing verwacht, dus ik heb het recept meegenomen en de pillen gehaald. Maar onderweg naar huis besloot ik al dat ik er niets mee ging doen, want het voelde echt helemaal niet oké. Dus een paar maanden later ben ik teruggegaan en heb alsnog een verwijzing gevraagd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Whut, meer stollen? Wat dan, brokken in je broek?
Wel een beter verhaal dit
Ik vind het ook echt een bizar idee zeg. Hoe komt iemand erop dat dat een wenselijke uitkomst kan zijnquote:Op zondag 9 oktober 2022 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoiets. De huisarts overviel me er een beetje mee, ik had namelijk een verwijzing verwacht, dus ik heb het recept meegenomen en de pillen gehaald. Maar onderweg naar huis besloot ik al dat ik er niets mee ging doen, want het voelde echt helemaal niet oké. Dus een paar maanden later ben ik teruggegaan en heb alsnog een verwijzing gevraagd.
Je kunt die paar maanden ook overslaan en meteen dit medicijn afslaan
quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:25 schreef Nijna het volgende:
@:Claudia_x, ik heb nu geen inkomen dus het is altijd meer dan nu. Gelukkig een man met een fatsoenlijk inkomen. Maar ik denk dat ik een leukere moeder was toen ik nog wat werkte, ik heb ook behoefte aan een andere rol dan moeder/taxi/huiswerkbegeleiding/enzovoort.
Het is wel zoeken denk ik wat haalbaar is en ik vind het een enorme stap. Ik ben vrijwilligerswerk weer gaan doen sinds een paar maanden. Maar dit is een project met een einddatum, dus ik ben wel aan het denken wat ik dan daarna wil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En al die schalen hadden weer subschalen. Bij de persoonlijke affiniteiten werden bijvoorbeeld diverse menstypen onderscheiden en scoorde ik hoog op:
- Sociaal: met anderen omgaan om ze te informeren, onderwijzen, ontwikkelen, genezen, verzorgen of amuseren. Contactuele vaardigheden, tact, geduld, aandacht.
- Intellectueel: natuurkundige, biologische en culturele verschijnselen willen doorgronden en beheersen. Wetenschappelijk vaardig. Afkeer van sociaal of routinematig optreden.
- Conventioneel: voorkeur voor geordende werkzaamheden en systematische aanpak. Administratieve vaardigheden, afkeer van onduidelijke activiteiten, geen artistieke aanleg.
Ik verbaasde me er wat over hoe goed dat klopt.
Hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat een oriëntatietraject in welke vorm dan ook je kan helpen om een beter beeld te krijgen van wat je zoekt en wat bij je past. Ik ben er in ieder geval over te spreken.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Waarom wilde de gynaecoloog niet aan de Novasure? Ik krijg een beetje een naar gevoel bij de manier waarop dat consult heeft plaatsgevonden, maar belangrijk is natuurlijk hoe jij je erbij voelt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:22 schreef BE het volgende:
Het vervolg op mijn wens voor de novasure. De gynaecoloog snapte mijn wens daarvoor maar raadde me toch aan om eerst de Mirena te proberen omdat die ook zou kunnen helpen voor de buikpijn en hoofpijn en wiebelend gemoed rond mijn eisprong etc.
Mijn baarmoeder is het er nog niet helemaal mee eens. Een soort constante zeurende menstruatiepijn. Maar dat hoort er vast bij? Iemand daar ervaring mee?
Ik hou alleen een beetje mijn hart vast dat ik hem niet weer zomaar verlies. Maar goed, ik hoef nu gelukkig niet meer bang te zijn voor per ongeluk zwanger raken.
Dat hoort erbij inderdaad. Dat zal in de loop der tijd wel minder moeten worden, na mijn eerste Mirena hield dat helaas wel een paar maanden aan. Maar dat was alleen de eerste keer, alle keren erna dat hij werd geplaatst had ik 1 dag last en meer niet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:22 schreef BE het volgende:
Daar heb ik nog steeds geen last vanquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 21:55 schreef BE het volgende:
Ik zit heerlijk met mijn Falke’s aan, maar het is toch stiekem best warm idd.![]()
Nee, dan heb ik het in de samenvatting niet goed weergegeven.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom wilde de gynaecoloog niet aan de Novasure? Ik krijg een beetje een naar gevoel bij de manier waarop dat consult heeft plaatsgevonden, maar belangrijk is natuurlijk hoe jij je erbij voelt.
Dit is idd precies dat gevoel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb ook een paar maanden een mirena gehad, jaaaren geleden, en dus maanden bleef ik in een constante bijna-ongesteld modus met lichte buikpijn en spotting tot licht bloedverlies.
Maar er wordt vaak aangegeven dat dit aan het begin zo kan zijn, dus geef het een tijdje om te zien hoe het bij jou gaat.
Gelukkig maar! Goed om te horen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:08 schreef BE het volgende:
[..]
Nee, dan heb ik het in de samenvatting niet goed weergegeven.Het was een heel open gesprek en als ik meteen Novasure had gewild had dat ook gemogen. Maar hij gaf aan dat hij dacht dat ik qua schommelingen (ik voel echt aan mijn gemoed wanneer mijn eisprong is bijv.
) baat kon hebben bij de mirena en als dat na 3mnd niks op zou leveren dat ik dan mocht bellen.
En dat vond ik toch wel de moeite waard.
Dit heb ik allemaal niet. Ik wil er gewoon vanaf dat ik 1 à 2 dagen in de maand binnen 2 uur over de rand van mijn cup klots.quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:08 schreef BE het volgende:
Op je 47e er een paar dagen per maand van overtuigd zijn dat je stom bent en dat iedereen dat ook vindt… mwoah… daar wil ik het best voor proberen.
Deze week wel. Want hij zat in isolatiequote:Op zondag 9 oktober 2022 06:52 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik niet zo’n sterk argument. Hij heeft de leeftijd en financiële middelen om het zelf aan te schaffen, dus het is niet alsof zonder deze ontdekking zijn intake automatisch op nul komt.
Bij mij was het deze week ook weer zo mis.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit heb ik allemaal niet. Ik wil er gewoon vanaf dat ik 1 à 2 dagen in de maand binnen 2 uur over de rand van mijn cup klots.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:51 schreef BE het volgende:
[..]
Bij mij was het deze week ook weer zo mis.Echt elk uur in eerste instantie.
![]()
Ik zou gewoon gaan hoor. Het was echt een heel prima gesprek. Hij vroeg of ik ook nog andere cyclus gerelateerde klachten had en toen kwam hij met het Mirena-verhaal. Maar ik had ook zo de Novasure gemogen als ik dat echt wilde. Ik moest alleen nog even een extra uitstrijkje doen iig en de uitslag afwachten en tijdens dat telefoongesprek kon ik aangeven wat ik wilde.
Die Novasure lijkt me heerlijk, maar na die essure wil ik eigenlijk niet nog meer extra polonaise aan mijn lijf. Ik vond het bijna jammer dat bij de verwijdering van de essure niet alles eruit konquote:Op zondag 9 oktober 2022 14:51 schreef BE het volgende:
[..]
Bij mij was het deze week ook weer zo mis.Echt elk uur in eerste instantie.
![]()
Ik zou gewoon gaan hoor. Het was echt een heel prima gesprek. Hij vroeg of ik ook nog andere cyclus gerelateerde klachten had en toen kwam hij met het Mirena-verhaal. Maar ik had ook zo de Novasure gemogen als ik dat echt wilde. Ik moest alleen nog even een extra uitstrijkje doen iig en de uitslag afwachten en tijdens dat telefoongesprek kon ik aangeven wat ik wilde.
Gewoon over hebben inderdaad. Dan kunnen alle opties besproken worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Misschien maar eens aan beginnen. Het is volgens mij ook alweer tijd voor mijn xjaarlijks uitstrijkje, kan mooi alles ineens.
Das nogal een verschil in ingrijpendheod zeg.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:48 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Gewoon over hebben inderdaad. Dan kunnen alle opties besproken worden.
Ik ging ook voor novasure naar de huisarts, eenmaal bij de gyn blijkt het toch beter te zijn als mijn hele baarmoeder eruit gaat.
Oh wat gaaf! Heeel veel plezier!quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:16 schreef F_r het volgende:
Ik ga vandaag naar de ziggo dome. Met allemaal leeftijdsgenoten denk ik. Mijn kinderen vinden de muziek verschrikkelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:50 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb nu mirena nummer 4 (5 jaar, 3 jaar, baby, 1,5 jaar, baby, nu een half jaar). Bij de eerste drie na één dag niet meer ongesteld en geen last van, echt ideaalnu bij nummer 4: Eerste paar dagen wat kramp en de eerste drie maanden ofzo af en toe wat spotting. Maar daarna niks meer. Als ik al iets merk, is het mentaal rond m'n eisprong - meer zin - en net voor ik eigenlijk ongesteld zou zijn, dan ben ik wat onredelijker dan anders en wat huileriger.
Vraag voor de andere carrièremoeders hier: wat vinden jullie redelijk qua overwerk?Je werkt onbetaald over? Dat gaat er bij mij niet in. Als je akkoord gaat met sporadisch extra uren dan moet daar salaris of tijd voor tijd voor terugkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik werk ook wel eens over, maar dat comenseer ik elders in het jaar wel.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:54 schreef exode het volgende:
[..]
Je werkt onbetaald over? Dat gaat er bij mij niet in. Als je akkoord gaat met sporadisch extra uren dan moet daar salaris of tijd voor tijd voor terugkomen.
Ik werk ook wel eens over, maar dat comenseer ik elders in het jaar wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ja dat klopt, buiten heftige menstruatie heb ik een 3 verzakkingen. Dus het word idd een ingrijpende operatie maar daarna is het downunder weer zo goed als nieuw. Maar dan zonder baarmoeder.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das nogal een verschil in ingrijpendheod zeg.
Nou, dit. Dit is gewoon loondiefstal door je werkgever.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:08 schreef exode het volgende:
Als overwerk structureel is, is het geen overwerk meer maar normaal. Dan zou ik weg zijn.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]Dat is imo alleen houdbaar als je meer dan 10k in de maand verdient. En zelfs dan vind ik het discutabel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe het trouwens ook niet. Ook ik werk niet voor niks parttime. Ik doe heus wel eens een tijdje wat meer, maar dat wordt dan ook gevolgd door een tijdje wat minder. Onze urenregistratie houdt dat heel netjes bij als je m fatsoenlijk invult.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Doe eens een keer niet zo cryptisch. Wat ga je doen? Nu moet ik weer googlen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:16 schreef F_r het volgende:
Ik ga vandaag naar de ziggo dome. Met allemaal leeftijdsgenoten denk ik. Mijn kinderen vinden de muziek verschrikkelijk.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:50 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb nu mirena nummer 4 (5 jaar, 3 jaar, baby, 1,5 jaar, baby, nu een half jaar). Bij de eerste drie na één dag niet meer ongesteld en geen last van, echt ideaalnu bij nummer 4: Eerste paar dagen wat kramp en de eerste drie maanden ofzo af en toe wat spotting. Maar daarna niks meer. Als ik al iets merk, is het mentaal rond m'n eisprong - meer zin - en net voor ik eigenlijk ongesteld zou zijn, dan ben ik wat onredelijker dan anders en wat huileriger.
Vraag voor de andere carrièremoeders hier: wat vinden jullie redelijk qua overwerk?Mijn man heeft nu een nieuwe baan. En zijn nieuwe baas werkt miljoenmiljard uur per week. (Wie is toch die vrouw die op zondag altijd mee-eet)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu heeft zij al een paar keer ‘s-avonds gebeld, want dan zit zij nog te werken.
Dus ik heb al gezegd tegen hem. Wat zij doet moet zij zelf weten, maar verwacht zij van haar personeel dezelfde werkethiek? Want daar zou ik dus voor passen hè.
Baas van vriend belt ook wel regelmatig op gekke tijden, maar vriend neemt niet op als het niet uitkomt (en dat snapt zijn baas ook).quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn man heeft nu een nieuwe baan. En zijn nieuwe baas werkt miljoenmiljard uur per week. (Wie is toch die vrouw die op zondag altijd mee-eet)
Nu heeft zij al een paar keer ‘s-avonds gebeld, want dan zit zij nog te werken.
Dus ik heb al gezegd tegen hem. Wat zij doet moet zij zelf weten, maar verwacht zij van haar personeel dezelfde werkethiek? Want daar zou ik dus voor passen hè.
Ik snap dat, is bij ons op school niet anders. Maar dan zijn vervolgens bijna alle gesprekken op ma en di als bijna niemand kan en de 4 gesprekken op woensdag zijn natuurlijk praktisch meteen volgeboekt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:38 schreef amaranta het volgende:
In het onderwijs werk je al snel over, als je niet uitkijkt. Doe ik dus niet aan mee.
Ik ga 16:30 naar huis en dat was het. Wat niet af is, is niet af. Morgen is er weer een dag.
Terug in de vakantie? Nog niet misschien.
Ik heb afgelopen gesprekken ronde ook geen enkel gesprek buiten werktijd gepland. Dat is dus niet later dan 17:00
Ja, het is fijn om de ouders die werken tegemoet te komen, maar doet bijvoorbeeld een tandarts dat? Nee. Waarom moet een leerkracht dat dan wel altijd doen?
Dus dit keer ben ik voor het eerst niet ‘s avonds terug gekomen voor de oudergesprekken. En geen enkele ouder heeft daarover geklaagd overigens.
jep die van ons wel. Maar dat zijn zijn vaste werktijden en daar krijgt hij gewoon voor betaald ga ik vanuit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:38 schreef amaranta het volgende:
doet bijvoorbeeld een tandarts dat? Nee.
Dat zeg ik inderdaad. Wij hebben de gesprekken uitgesmeerd over 4 dagen. Zit echt wel genoeg keuze tussen. Een enkeling die niet kon heeft een andere afspraak gemaakt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:58 schreef Lemijn het volgende:
Nou ja Amaranta zegt dus dat je maar moet zorgen dat je kan, net zoals dat je vrij neemt voor de tandarts. Ik snap dat wel. Hier kondigen ze aan wanneer de inschrijving voor de gesprekken start dus ik zit dan met mijn agenda gewapend op Parro om zo’n goed slot te klikkenof stuur de andere ouder.
Het lijkt me trouwens enorm lastig om tegen die overwerk-cultuur te ageren als iedereen het normaal vindt of op z’n minst doet alsof. Je staat in je recht maar zal dan worden weggezet als zeurpiet. Ik had dat bij mijn eerste baan, ik werd sindsdien weggezet als niet gemotiveerd terwijl ik gewoon aangaf het niet zo tof te vinden dat ik niet werd betaald voor wat ik deed.
Die begint dan vast niet om 8 uur sochtends al.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:58 schreef Elleska het volgende:
Mijn man werkt ook op de raarste tijden en is ook buiten werktijd voor bepaalde mensen bereikbaar ivm calamiteiten. Maar daarvoor worden gewoon overuren geschreven en de flexibiliteit werkt beide kanten op (hij krijgt zonder problemen vrij voor oudergesprekken)
Structureel overwerken waar niets tegenover staat... Niet doen, daarmee werk je jezelf over de kop. Als het verdisconteerd zit in het salaris dan zitten de overuren ook verdisconteerd in je contracturen dus op een ander moment vrij.
[..]
jep die van ons wel. Maar dat zijn zijn vaste werktijden en daar krijgt hij gewoon voor betaald ga ik vanuit.
Dit doet mijn moeder dus ook niet meer. Ze zat voor 15 mentorleerlingen dan met 20+ gesprekken. Gekkigheid.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:10 schreef amaranta het volgende:
Wat ook vervelend is, en ik weet dat ik nu een enorm joekel van een knuppel in het hoenderhok gooi…. en (dan hou ik er over op)….
ouders die niet samen WILLEN komen vanwege vechtscheiding. Ja hoor, juf doet wel al deze gesprekken dubbel.
Hé, ik snap dat, dat je elkaar liever de ogen uitkrabt. Maar je vond elkaar ooit eens lief genoeg om samen een kind te verwekken… kom nu dan maar samen voor je kind op gesprek.
Beterschapquote:Op zondag 9 oktober 2022 22:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb een week vakantie![]()
Oh nee. Isolatie, want COVID. Maar goed, het is bijna hetzelfde.
Hopelijk word je er niet te ziek van en voelt het dan echt als vakantiequote:Op zondag 9 oktober 2022 22:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb een week vakantie![]()
Oh nee. Isolatie, want COVID. Maar goed, het is bijna hetzelfde.
Dat is een belangrijke reden geweest dat ik mijn wetenschappelijke carrière heb beëindigd. Natuurlijk moet je het niet accepteren als je werkgever van je eist om meer te werken dan de uren waar je voor betaald krijgt, maar constant verzet bieden aan een verziekte werkcultuur kost veel energie.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:58 schreef Lemijn het volgende:
Het lijkt me trouwens enorm lastig om tegen die overwerk-cultuur te ageren als iedereen het normaal vindt of op z’n minst doet alsof. Je staat in je recht maar zal dan worden weggezet als zeurpiet. Ik had dat bij mijn eerste baan, ik werd sindsdien weggezet als niet gemotiveerd terwijl ik gewoon aangaf het niet zo tof te vinden dat ik niet werd betaald voor wat ik deed.
Ik ben er wel flink beroerd van op het moment, hoop dat het nog een beetje weg trekt zodat ik gewoon lekker kan aanrommelen in huis.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:24 schreef LeSage het volgende:
[..]
Hopelijk word je er niet te ziek van en voelt het dan echt als vakantie![]()
Beterschap.
Ik hoop het voor je!quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik ben er wel flink beroerd van op het moment, hoop dat het nog een beetje weg trekt zodat ik gewoon lekker kan aanrommelen in huis.
Meen je dat joh? En vind je dat voor jullie gezin, of in het algemeen? Waarom zou 1 ouders niet het gesprek kunnen voeren?quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:14 schreef hilliebillie het volgende:
Ik moet ook zeggen dat ik het wel vind ‘horen’ om er met beide ouders heen te gaan. Ook als het over het algemeen niet heel spannend is.
Tot nu toe ook altijd wel regelbaar geweest.
Voor het gezin. Wat anderen doen hoef ik niks van (of over) te vindenquote:Op zondag 9 oktober 2022 22:57 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Meen je dat joh? En vind je dat voor jullie gezin, of in het algemeen? Waarom zou 1 ouders niet het gesprek kunnen voeren?
Ik was daar ook!! Wat een avondquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:16 schreef F_r het volgende:
Bij de backstreetboys en nu moet ik zo naar werkquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Doe eens een keer niet zo cryptisch. Wat ga je doen? Nu moet ik weer googlen.
Ik heb niet gegild oid maar merk het wel aan mijn stem. Vorige week hadden we personeelsfeest met als thema disco. Dus mijn stem was al aangetastquote:Op maandag 10 oktober 2022 01:39 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ik was daar ook!! Wat een avond![]()
![]()
Morgen geen stem meer
In het begin vonden we dat leuk. Inmiddels hebben we al een tijdje geen niksaandehandkinderen. Dan is het fijn om met zijn tweeën te zijn, vooral omdat in ons geval we wat verschillende kwaliteiten hebben voor zo'n gesprek.quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:48 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik ben de enige ouder van A en vind het eigenlijk een beetje raar dat andere ouders altijd met zijn tweeën komen opdraven bij alle kennismakings- en rapportgesprekken. Vertrouwt de een de ander dan niet voldoende m.b.t. de info?
Vraagje, puur uit nieuwsgierigheid. Plan je ze strak na elkaar. Dus 15:30 de eerste en 15:45 de 2e, bij wijze van spreken. Of laat je er een tijdslot tussen? Dus 15:30 de eerste en dan de 2e om 16:00quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:22 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben de eerste paar ouderavonden (of nouja, middagen want afgezien van 1 gecombineerde ouderavond aan het begin van het schooljaar is alles onder schooltijd) samen gedaan omdat het toen nog nieuw was. Nu gaan we samen als dat kan, maar we gaan er niets voor afzeggen. Maar goed, we hebben het voordeel dat ouders met meerdere kinderen als eerste een tijdslot mogen kiezen (zodat ze aansluitend kunnen), dus we hebben meestal eerste keuze
Beterschap MwC!
Ik ben morgen en waarschijnlijk ook overmorgen ook 'ziek' thuis. Ik voel me totaal niet ziek, maar ik kan nog steeds niet goed lopen en autorijden lukt ook nog niet dus tja... Ik voel me een beetje alsof ik de boel zit te neppen en stiekem spijbel, want thuiswerken kan ik ook niet, en als ik gewoon zit heb ik nergens last van.
Gaaf!quote:Op maandag 10 oktober 2022 06:55 schreef F_r het volgende:
[..]
Bij de backstreetboys en nu moet ik zo naar werkslecht geslapen
Gaaf! Fijne werkdag!quote:Op maandag 10 oktober 2022 06:55 schreef F_r het volgende:
[..]
Bij de backstreetboys en nu moet ik zo naar werkslecht geslapen
Dat is geen knuppel hoor. Wij gaan altijd samen. Kind en leerkracht hoeven niet te leiden onder onze scheiding.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:10 schreef amaranta het volgende:
Wat ook vervelend is, en ik weet dat ik nu een enorm joekel van een knuppel in het hoenderhok gooi…. en (dan hou ik er over op)….
ouders die niet samen WILLEN komen vanwege vechtscheiding. Ja hoor, juf doet wel al deze gesprekken dubbel.
Hé, ik snap dat, dat je elkaar liever de ogen uitkrabt. Maar je vond elkaar ooit eens lief genoeg om samen een kind te verwekken… kom nu dan maar samen voor je kind op gesprek.
We zien de school beide amper van binnen en nu met groep 3 vinden we het allebei leuk om even in het laatje te kunnen snuffelen, de klas te zien, de meester gesproken te hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:48 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik ben de enige ouder van A en vind het eigenlijk een beetje raar dat andere ouders altijd met zijn tweeën komen opdraven bij alle kennismakings- en rapportgesprekken. Vertrouwt de een de ander dan niet voldoende m.b.t. de info?
Als ze gescheiden zijn... ja, ok. Kan me indenken dat ze dan allebei willen komen. Maar kom dan ook samen, anders vertrouw je de ander gewoon en vraag je naderhand wat er uit het gesprek is gekomen. Dat hoor je in een goed werkend partnerschap ook te doen. Vind niet dat er anders een "gebrek aan interesse" zou uitstralen van de ouder die niet komt (buiten dat, je kan toch ook om de beurt naar zo'n gesprek?)
Maar ja, ik heb een kind in groep 4 en heb tot nu toe nog nooit een gesprek op school gehad waarbij ik dacht: 'goh, ik wou dat ik een sidekick mee had'. Het is prima te doen in je eentje.
Wij zijn gewoon beide geïnteresseerd en vinden het leuk de school te bekijken en fijn de leerkracht of tegenwoordig mentor te ontmoeten. Daarnaast blijkt dat er beide andere vragen kunnen hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 23:48 schreef MorganLeFay het volgende:
Als ze gescheiden zijn... ja, ok. Kan me indenken dat ze dan allebei willen komen. Maar kom dan ook samen, anders vertrouw je de ander gewoon en vraag je naderhand wat er uit het gesprek is gekomen. Dat hoor je in een goed werkend partnerschap ook te doen. Vind niet dat er anders een "gebrek aan interesse" zou uitstralen van de ouder die niet komt (buiten dat, je kan toch ook om de beurt naar zo'n gesprek?)
Maar ja, ik heb een kind in groep 4 en heb tot nu toe nog nooit een gesprek op school gehad waarbij ik dacht: 'goh, ik wou dat ik een sidekick mee had'. Het is prima te doen in je eentje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |