abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 10:32:59 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206209846
En hier weer verder!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 10:33:09 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206209848
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
@:majo, heb je alles al betaald?
De deuren gelukkig nog niet O-) Ik ga nu ook pas betalen als ALLES gedaan is. Want ik ben dus wel die sukkel die meteen alles betaalde (ook op zijn verzoek, met BTW-aangifte enzo).

quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:27 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whaha ja snap ik. Bij ons lopen de katten er overheen soms 🤣
Ook een leuke _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206209862
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:23 schreef MaJo het volgende:

[..]
Zo hebben wij het ook staan ja, ziet er prima uit :Y Alleen wel uitnodigend voor een dreumes om met auto's overheen te rijden en het knopje van het geluid steeds in te drukken ;)
[..]
Ik denk dat het probleem is dat wij gewoon te aardig zijn. Het is een aardige jongen en we hebben een goede klik maar daar zitten natuurlijk wel grenzen aan. Hij respecteert onze tijd niet. Wij moeten namelijk ook dingen regelen als hij langskomt (wij werken van huis uit) maar daar denkt hij waarschijnlijk niet bij na. Daarnaast heb ik het idee dat veel aannemers zo zijn, ze komen om in het werk dus wij zijn afhankelijk van hen.

Hij komt uit het grote "W" :Y
Ik weet het niet, wij hebben dan weliswaar geen aannemer maar wel genoeg werklui over de vloer (elektricien, loodgieter, drie verschillende bedrijven voor de vloer, glazenzetters, dakdekker, boktorbestrijder, spouwisolatie, keukenzaak, etc.) en tot nu toe houden ze allemaal veel meer rekening met onze tijd en wensen dan ik verwacht had. Er is er misschien één een half uurtje later dan gepland gekomen, maar die belde nog vantevoren. En ze komen regelmatig even tussendoor (eerst bellen ze of het uitkomt) als ze iets willen bespreken of bekijken.

Dus ik denk dat jullie inderdaad wat te aardig zijn, en zakelijker mogen worden. Maar dat is moeilijk, dat laat ik meestal aan mijn vriend over :+ :@
pi_206210451
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik weet het niet, wij hebben dan weliswaar geen aannemer maar wel genoeg werklui over de vloer (elektricien, loodgieter, drie verschillende bedrijven voor de vloer, glazenzetters, dakdekker, boktorbestrijder, spouwisolatie, keukenzaak, etc.) en tot nu toe houden ze allemaal veel meer rekening met onze tijd en wensen dan ik verwacht had. Er is er misschien één een half uurtje later dan gepland gekomen, maar die belde nog vantevoren. En ze komen regelmatig even tussendoor (eerst bellen ze of het uitkomt) als ze iets willen bespreken of bekijken.

Dus ik denk dat jullie inderdaad wat te aardig zijn, en zakelijker mogen worden. Maar dat is moeilijk, dat laat ik meestal aan mijn vriend over :+ :@
Dat maakt in de huidige markt vrij weinig uit. Er zitten gewoon eikels tussen.
pi_206210485
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:28 schreef exode het volgende:

[..]
Dat maakt in de huidige markt vrij weinig uit. Er zitten gewoon eikels tussen.
Uiteraard zitten die ertussen (maar ik heb ook weer echt niet het idee dat ze allemaal zo zijn, want andere ervaring dus), maar juist tegen eikels moet je duidelijk en zakelijk zijn. En dat is wel lastig, want je bent ook weer afhankelijk van ze. Ik ben ook zo iemand waar eikels altijd volleidg overheen walsen, en bij mijn vriend hoeven mensen dat niet te proberen. Hij krijgt in zulke gevallen vaak meer voor elkaar en ook hoe hij het wil. Ik schik altijd in.

(Gaat het over eikels die eikels zijn omdat er veel emoties spelen, dan ben ik vaak weer de betere onderhandelaar. Maar dat zijn andere situaties)
pi_206210542
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Uiteraard zitten die ertussen (maar ik heb ook weer echt niet het idee dat ze allemaal zo zijn, want andere ervaring dus), maar juist tegen eikels moet je duidelijk en zakelijk zijn. En dat is wel lastig, want je bent ook weer afhankelijk van ze. Ik ben ook zo iemand waar eikels altijd volleidg overheen walsen, en bij mijn vriend hoeven mensen dat niet te proberen. Hij krijgt in zulke gevallen vaak meer voor elkaar en ook hoe hij het wil. Ik schik altijd in.

(Gaat het over eikels die eikels zijn omdat er veel emoties spelen, dan ben ik vaak weer de betere onderhandelaar. Maar dat zijn andere situaties)
Ik ben tegen bedrijven juist zakelijk. Ik betaal nooit vooraf en maak duidelijke afspraken. Wil alles zwart op wit. Altijd. En toch gaat het soms mis.
En je ziet vooraf niet dat het een eikel van een aannemer of bedrijf is he. Ik check ook altijd referenties bij grotere klussen.

Mijn zwager maakt het ook mee, die heeft dus mannetjes voor alles en die maakt ook steeds vaker mee dat de voorheen betrouwbare mannetjes ineens het laten afweten. Kunnen ze elders meer verdienen of vinden ze de klus niet leuk.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 oktober 2022 @ 11:40:25 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206210592
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:29 schreef MaJo het volgende:

[..]
Is dat elke dag de hele dag door of een paar uurtjes? Ik loop dus wel 12 uur per dag op mijn sloffen, elke dag weer :P
[..]
Dit is wel een goed argument, ik draag ze vaker dan schoenen en die kosten inderdaad ook meer. Toch maar eens naar kijken :)

Bedankt voor alle felicitaties *O* Mijn man heeft niets geregeld maar dat is niet erg, we gaan eigenlijk altijd uit eten op onze trouwdag. De laatste jaren is dat niet doorgegaan door Corona dus dat is al een cadeautje op zich. Hij was in ieder geval blij verrast dat ik iets had geregeld O+
de hele dag alleen als ik met de kleine naar buiten ga of naar de winkel dan doe ik mn schoenen aan. Tuin loop ik ook op mn sloffen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206210601
Hadden wij maar aannemers... er moet een vrij grote verbouwing plaatsvinden en we zijn al bijna een jaar bezig met plannen enzo. Al in april offertes aangevraagd en tot nu heeft nog geen enkele aannemer überhaupt een offerte uitgebracht :( laat staan dat er binnenkort daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Echt belachelijk.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_206210616
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:40 schreef SaskiaR het volgende:
Hadden wij maar aannemers... er moet een vrij grote verbouwing plaatsvinden en we zijn al bijna een jaar bezig met plannen enzo. Al in april offertes aangevraagd en tot nu heeft nog geen enkele aannemer überhaupt een offerte uitgebracht :( laat staan dat er binnenkort daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Echt belachelijk.
Grote verbouwingen zijn erg lastig, mijn zwager zit geheel 2023 al vol. Alleen nog plek voor kleinere klussen.
pi_206210634
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:41 schreef exode het volgende:

[..]
Grote verbouwingen zijn erg lastig, mijn zwager zit geheel 2023 al vol. Alleen nog plek voor kleinere klussen.
Ja leuk en aardig, maar het moet wel gebeuren. En de aannemer die in april langskwam zei toen dat ie nog tijd had dit jaar, maar vervolgens heeft ie niks meer laten horen. Beloof dan niks :(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_206210637
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:36 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ben tegen bedrijven juist zakelijk. Ik betaal nooit vooraf en maak duidelijke afspraken. Wil alles zwart op wit. Altijd. En toch gaat het soms mis.
En je ziet vooraf niet dat het een eikel van een aannemer of bedrijf is he. Ik check ook altijd referenties bij grotere klussen.

Mijn zwager maakt het ook mee, die heeft dus mannetjes voor alles en die maakt ook steeds vaker mee dat de voorheen betrouwbare mannetjes ineens het laten afweten. Kunnen ze elders meer verdienen of vinden ze de klus niet leuk.
Ik neem het @MaJo niet kwalijk hè, dat ze net een verkeerde heeft getroffen, laat dat duidelijk zijn.
Ik denk alleen dat ze zakelijker mag worden omdat ze juist een verkeerde heeft getroffen; er is gewoon geen excuus waarom een aannemer zich zo zou mogen gedragen.
Er zijn er misschien veel die zich weinig professioneel gedragen, maar er zijn er ook genoeg die wel normaal kunnen communiceren en handelen. Je kunt nog steeds netjes je werk doen ook al kom je om in het werk.

Ik weet niet of het helemaal lekker overkomt wat ik bedoel. Maar vooral dus dat ze zichzelf niks hoeft te verwijten, wel dat ze meer mag (proberen) afdwingen zonder zich daarover onredelijk te hoeven voelen. Want het komt op mij over dat 'ie zich gewoon als een luldebehanger gedraagt. Ze betaalt genoeg aan hem om een beetje professionaliteit te mogen eisen.
pi_206210703
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik neem het @:Majo niet kwalijk hè, dat ze net een verkeerde heeft getroffen, laat dat duidelijk zijn.
Ik denk alleen dat ze zakelijker mag worden omdat ze juist een verkeerde heeft getroffen; er is gewoon geen excuus waarom een aannemer zich zo zou mogen gedragen.
Er zijn er misschien veel die zich weinig professioneel gedragen, maar er zijn er ook genoeg die wel normaal kunnen communiceren en handelen. Je kunt nog steeds netjes je werk doen ook al kom je om in het werk.

Ik weet niet of het helemaal lekker overkomt wat ik bedoel. Maar vooral dus dat ze zichzelf niks hoeft te verwijten, wel dat ze meer mag (proberen) afdwingen zonder zich daarover onredelijk te hoeven voelen. Want het komt op mij over dat 'ie zich gewoon als een luldebehanger gedraagt. Ze betaalt genoeg aan hem om een beetje professionaliteit te mogen eisen.
Oh zeker, zo vatte ik het niet op. Wij hebben geluk meer goede dan slechte ervaringen, maar het maakt bij die slechte vrij weinig uit hoe je er als klant op reageert.
Echt als je de communicatie ziet tussen mij en de kozijnenman maanden geleden dan zakt je broek af. En dat ging om serieus veel geld (wat we dus pas betaalden toen ze klaar waren). Het werd een juridische discussie en dan ben je bij mij dus net verkeerd.

De man die ons dak komt vervangen begin november gaf het ook aan. Er zijn weinig handige mensen meer en degene die hij kan inhuren, zijn weg als een ander meer biedt. Sta je dan als er een klus moet beginnen, ineens handen tekort.
pi_206210816
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:49 schreef exode het volgende:

[..]
Oh zeker, zo vatte ik het niet op. Wij hebben geluk meer goede dan slechte ervaringen, maar het maakt bij die slechte vrij weinig uit hoe je er als klant op reageert.
Echt als je de communicatie ziet tussen mij en de kozijnenman maanden geleden dan zakt je broek af. En dat ging om serieus veel geld (wat we dus pas betaalden toen ze klaar waren). Het werd een juridische discussie en dan ben je bij mij dus net verkeerd.

De man die ons dak komt vervangen begin november gaf het ook aan. Er zijn weinig handige mensen meer en degene die hij kan inhuren, zijn weg als een ander meer biedt. Sta je dan als er een klus moet beginnen, ineens handen tekort.
Ohja jullie kozijnenensaga...pffff.

Bijzonder wereldje is het wel ja.
Ik werk zelf in een sector waar je toch probeert je klanten tevreden te houden. Waarbij we dus meer dan eens inschikken naar de nukken en grillen van onredelijke klanten. En dan alsnog een compleet epistel aan klachten krijgen en aantijgingen waarvan je ook drie keer met je ogen moet knipperen.
Misschien moeten we ons ook maar eens vaker als dergelijke aannemers gaan gedragen :P
pi_206210846
Haha, nou same here.

Maar wij hebben niet alleen met klanten te maken maar ook met aannemers en als die het echt verpesten, komt het bij mij. Het aantal beunhazen neemt echt toe. Bizar.

Ik ga B wel duwen naar een opleiding met de handjes. Dit tekort houdt nog wel even aan.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:00:31 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206210858
Oh, ik ben met ieder drama dat jullie hier posten iedere keer weer blij met onze aannemer en zijn onderaannemers, behalve de tegelzetter, want dat was een lul.
Vandaar dat ik ook zo weer een huis zou bouwen als ik daar de kans voor had, en ook weer met dezelfde aannemer.
Als we na alle kosten van volgend jaar medio 2025 eindelijk de kapschuur bij elkaar gespaard hebben dan vraag ik de onderaannemer die eigenlijk de hele feitelijke bouw van het huis gedaan heeft ook of hij de kapschuur kan doen.
Wel eerst even overleggen met de aannemer die het huis gebouwd heeft en hem dus ingehuurd heeft, maar ik verwacht niet dat ze daar moeilijk over gaan doen; zo'n kapschuur is voor hen te klein om los te doen en iedereen gunt iedereen het ook gewoon.

Plus dat ik nu dus niet alleen de onderaannemer in mijn telefoon heb staan, maar ook een fijne elektricien, loodgieter, stukadoor en schilder :D
En dan had ik al een schilder waar ik tevreden mee was, maar ik denk dat de jongens die door de aannemer ingehuurd zijn nog beter zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:05:56 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206210931
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:59 schreef exode het volgende:
Haha, nou same here.

Maar wij hebben niet alleen met klanten te maken maar ook met aannemers en als die het echt verpesten, komt het bij mij. Het aantal beunhazen neemt echt toe. Bizar.

Ik ga B wel duwen naar een opleiding met de handjes. Dit tekort houdt nog wel even aan.
De school van mijn kleinzoon wordt verbouwd en daar hangt zelfs een enorme banner aan het hek met een tekst dat werken met de handen net zo goed is.
Nou is dat qua omgeving wel zo ongeveer de laatste plaats waar je dat hoeft te benadrukken, want het hele dorp hangt van vakmensen en boeren aan elkaar, maar toch is het mooi om dat te zien.
Zal volgende keer even een foto maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 05-10-2022 12:12:07 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 12:28:16 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206211147
Nou, de aannemer en zijn jongens zijn bezig *O* Als het de jongens lukt om het zelfstandig af te maken dan is het vandaag klaar. We gaan het zien.

Nog even met de aannemer gepraat en hij erkent dat hij niet sterk is in communicatie. Hij gaat dan zo op in een andere klus dat hij ons helemaal vergeet. Verder is het een beste jongen en de kwaliteit die hij levert is wel goed. Dus verder zijn we wel tevreden over hem :)
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:35:27 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206211196
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:28 schreef MaJo het volgende:
Nou, de aannemer en zijn jongens zijn bezig *O* Als het de jongens lukt om het zelfstandig af te maken dan is het vandaag klaar. We gaan het zien.

Nog even met de aannemer gepraat en hij erkent dat hij niet sterk is in communicatie. Hij gaat dan zo op in een andere klus dat hij ons helemaal vergeet. Verder is het een beste jongen en de kwaliteit die hij levert is wel goed. Dus verder zijn we wel tevreden over hem :)
Nou, dat standaard "open er een topic over!" werkt wel goed kennelijk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206211232
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het lijkt me lastig als je niet met elkaar op één lijn zit als het om geld gaat. Ik geef wat makkelijker geld uit dan mijn vriend en mijn vriend investeert geld makkelijker op manieren die ik alleen niet gauw zou aandurven. Maar we weten elkaar wel altijd te vinden. Al ons geld gaat op de grote hoop en we zijn allebei blij met hoe we ermee omgaan.
We zitten met heel veel niet op 1 lijn, ben niet anders gewend :')
Gelukkig wel zo'n beetje dezelfde smaak qua inrichting :) Behalve de vloer :')

Aannemers geen ervaring mee. Wel een keer offertes voor het gras in de tuin, inclusief alle meuk eruit.
Dat gesprek ging ongeveer zo:
Ik wil gras.
Dat kan en dan daar stapstenen.
Ik wil geen stapstenen.
Oh. En waarom niet?
Omdat ik dat niet wil. Ik wil alleen gras.
Oké. Blabla, stapstenen.
Wat is het nut van stapstenen als ik door heel de tuin wil lopen?
??? Ja maar stapstenen blabla.
Ik wil geen stapstenen.
Huh?

Toen viel het gesprek zo'n beetje stil en heeft die mafklapper nooit een offerte gestuurd :') Als wel, had ik die stapstenen 1 voor 1 door zn strot gedouwd :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206211262
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:28 schreef MaJo het volgende:

^O^

En een volgende keer wat zakelijker zijn is niet verkeerd. Ik herken dat heen en weer gaan heel erg: de ene keer was ik boos op de aannemer, de andere keer hadden we een fijn gesprek en vond ik hem gewoon een leuk mens. Toen we gezeur kregen met ons dak en hij geen behoefte voelde om er iets aan te doen, ben ik juridisch advies gaan inwinnen en heb ik hem heel zakelijk behandeld. Toen was mijn probleem ineens snel opgelost.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:45:12 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206211275
Oh.... van die figuren die voor je willen bepalen wat jij in je tuin of huis wilt hebben..... zo'n keukenverkoper hebben wij ook een gesprek mee gehad.
En nadat ik op het punt stond uit het gesprek weg te lopen (maar toch bleef zitten), stuurde hij een offerte waarin het weer net zo stond als ik heel duidelijk had gemaakt dat ik het NIET wilde hebben.
En omdat het mijn huis is en de keuken al duur zat was wil ik een keuken zoals ik wil hebben en niet zoals een of andere keukenverkoper die nooit in mijn keuken komt het wil hebben.

Nou ja, dat werd hem dus niet, en omdat hij de keuken op de offerte had gezet zoals hij hem wilde hebben in plaats van zoals ik hem wilde hebben hebben we ook een andere leverancier gezocht voor de badkamers.... en ja, dat waren 2 badkamers, waarvan een met een Bette bad en beide met een Bette wastafel, geen goedkope keuzes zeg maar.
Beetje dom van de badkamer- en keukenverkoper.

Achteraf gezien denk ik dat hij ook niet zo meewerkend was geweest als hij had geweten dat de badkamer ook mijn eigen ontwerp was, maar we hadden daar al een offerte laten maken voor de te verbouwen badkamer in ons oude huis, en die was door een collega gemaakt die er niet meer werkt.
Ook dat was toen mijn ontwerp maar het leek qua formaat en indeling heel erg op de grote badkamer in ons huidige huis, dus ik denk eigenlijk dat hij over de badkamer geen negatieve opmerkingen had omdat hij dacht dat het uit de koker van zijn oud-collega kwam.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206211327
Sommige offertemakers hebben nooit gehoord van: ik betaal dus ik bepaal :+
Die mogen wmb hun offertes stoppen daar ergens waar de zon niet schijnt.

Onze ikea keuken ging wel soepel. Behalve dan dat ie vergeten was de kasten erbij te doen. En we hadden alleen maar kasten en aanrechtblad met spoelbak dus dat was knap :')
If they say
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:52:57 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206211338
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:51 schreef Mushanga71 het volgende:

Onze ikea keuken ging wel soepel. Behalve dan dat ie vergeten was de kasten erbij te doen. En we hadden alleen maar kasten en aanrechtblad met spoelbak dus dat was knap :')
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206211351
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
:D _O-
Kwamen we achter bij afhalen. Alleen de frontjes :')
If they say
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:56:08 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206211372
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:54 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Kwamen we achter bij afhalen. Alleen de frontjes :')
Damn.... dat is al triest als het je vak niet is :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206211436
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Damn.... dat is al triest als het je vak niet is :{
Nou, dat. Bij afrekenen hadden we er niet opgelet want dat was toch een behoorlijke lijst met alle scharnieren, poten en de rest. Bedrag viel dus ook niet op omdat we het totaal niet zelf hadden. Maar je gaat er wel vanuit dat de kasten erop staan :+
If they say
pi_206211494
:D Dat is nog eens een nieuwe definitie van een zwevend keukenblad

Wij hadden dat trouwens ook bij een keukenzaak, dat de verkoper erg dwingend was met zijn voorkeuren. Werd hem niet, ook omdat de offerte echt duizenden euro's duurder uitviel dan bij een zaak waar we eerder waren geweest.

En we hebben de loodgieter wel moeten overtuigen dat we toch echt Jaga radiatoren willen :P Maar goed, ik snap ook wel dat dit veel nieuw terrein is, met al die verduurzaming, en dat veel toch zweren bij door henzelf al langer beproefde methoden en materialen. Gelukkig zijn we dan wel koppig genoeg.
pi_206211693
Overigens gaat het bij ons juist goed als we informeel contact hebben. Zo komt het verwarmingsbedrijf volgende week de ketel een gratis beurt geven, kwam de schilder tussendoor onze kozijnen verven en komen de rioolmannen zonder voorrijkosten ook in het weekend.
Allemaal mannen die langer aan onze tafel hangen met een kop koffie en een hoop verhalen dan dat de klus duurt.

Ik heb weer een disco boven mijn hoofd. B en Juul hebben een feestje met hun speeldates geloof ik. De buren zijn niet thuis dus behalve ik hoort niemand het gelukkig.
De hele jaren 90 hitlijst komt voorbij.
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 14:55:03 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206212763
quote:
12s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, dat standaard "open er een topic over!" werkt wel goed kennelijk :D
Is dat zoiets als een omgekeerde Fok!wet? :D

Ze hebben hun best gedaan maar het is nog niet helemaal af. De vloerverwarming is in ieder geval gefikst, net als de lekkage in een van de buizen en we zijn een wc-deur en een deur voor Aapie's slaapkamer rijker :D De rest van de deuren worden vrijdag opgehangen.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:40 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
We zitten met heel veel niet op 1 lijn, ben niet anders gewend :')
Gelukkig wel zo'n beetje dezelfde smaak qua inrichting :) Behalve de vloer :')

Aannemers geen ervaring mee. Wel een keer offertes voor het gras in de tuin, inclusief alle meuk eruit.
Dat gesprek ging ongeveer zo:
Ik wil gras.
Dat kan en dan daar stapstenen.
Ik wil geen stapstenen.
Oh. En waarom niet?
Omdat ik dat niet wil. Ik wil alleen gras.
Oké. Blabla, stapstenen.
Wat is het nut van stapstenen als ik door heel de tuin wil lopen?
??? Ja maar stapstenen blabla.
Ik wil geen stapstenen.
Huh?

Toen viel het gesprek zo'n beetje stil en heeft die mafklapper nooit een offerte gestuurd :') Als wel, had ik die stapstenen 1 voor 1 door zn strot gedouwd :+
Vreselijk dit soort gesprekken :X Ik zou dan zeker ook afhaken ja, totaal niet klantvriendelijk :N

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
^O^

En een volgende keer wat zakelijker zijn is niet verkeerd. Ik herken dat heen en weer gaan heel erg: de ene keer was ik boos op de aannemer, de andere keer hadden we een fijn gesprek en vond ik hem gewoon een leuk mens. Toen we gezeur kregen met ons dak en hij geen behoefte voelde om er iets aan te doen, ben ik juridisch advies gaan inwinnen en heb ik hem heel zakelijk behandeld. Toen was mijn probleem ineens snel opgelost.
Het lastige is ook dat onze aannemer zelf ook schakelt tussen vriendschappelijk en zakelijk. Het ene moment ben je een beetje aan het ouwehoeren en stuurt hij foto's van de verbouwing van zijn eigen huis, het volgende moment is hij opeens kortaf en vraagt hij wanneer we de factuur voldoen. Ik denk dat hij dus zelf ook moet leren om daar een goede balans in te vinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:45 schreef Leandra het volgende:
Oh.... van die figuren die voor je willen bepalen wat jij in je tuin of huis wilt hebben..... zo'n keukenverkoper hebben wij ook een gesprek mee gehad.
En nadat ik op het punt stond uit het gesprek weg te lopen (maar toch bleef zitten), stuurde hij een offerte waarin het weer net zo stond als ik heel duidelijk had gemaakt dat ik het NIET wilde hebben.
En omdat het mijn huis is en de keuken al duur zat was wil ik een keuken zoals ik wil hebben en niet zoals een of andere keukenverkoper die nooit in mijn keuken komt het wil hebben.

Nou ja, dat werd hem dus niet, en omdat hij de keuken op de offerte had gezet zoals hij hem wilde hebben in plaats van zoals ik hem wilde hebben hebben we ook een andere leverancier gezocht voor de badkamers.... en ja, dat waren 2 badkamers, waarvan een met een Bette bad en beide met een Bette wastafel, geen goedkope keuzes zeg maar.
Beetje dom van de badkamer- en keukenverkoper.

Achteraf gezien denk ik dat hij ook niet zo meewerkend was geweest als hij had geweten dat de badkamer ook mijn eigen ontwerp was, maar we hadden daar al een offerte laten maken voor de te verbouwen badkamer in ons oude huis, en die was door een collega gemaakt die er niet meer werkt.
Ook dat was toen mijn ontwerp maar het leek qua formaat en indeling heel erg op de grote badkamer in ons huidige huis, dus ik denk eigenlijk dat hij over de badkamer geen negatieve opmerkingen had omdat hij dacht dat het uit de koker van zijn oud-collega kwam.
Ik herinner me dat verhaal van de vaatwasser nog, absurd was dat :X Zelf krijg ik steeds meer last van mijn handen en andere gewrichten dus ik weet hoe vervelend dat is. Dat er dan zo mee omgegaan wordt alsof je een snotneus bent die niet weet waar je het over hebt :{w Sowieso is de klant koning. Ze kunnen best 1x vragen of dit echt de bedoeling is en uitleggen waarom dat volgens hen minder handig is, maar daarna is het gewoon klaar. Dat drammen zou bij mij ook totaal averechts werken :W

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:51 schreef Mushanga71 het volgende:

Jezus dat is wel echt een kneuzenactie :')

Wij hebben tot nu toe echt geluk gehad met alle leveringen. Behalve enige vertragingen heeft er gelukkig nooit iets ontbroken. Zul je natuurlijk zien dat dit binnenkort wel gebeurt 8)7
pi_206212946
volkomen ongerelateerde vraag, maar weet iemand waar je cheap kinderkledinghangers kunt scoren? hoeft geen topkwaliteit te zijn, is puur om op een kinderkledingbeurs wat spullen aan op te hangen. Wij hebben thuis legkasten :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206212971
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:00 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik ben met ieder drama dat jullie hier posten iedere keer weer blij met onze aannemer en zijn onderaannemers, behalve de tegelzetter, want dat was een lul.
Vandaar dat ik ook zo weer een huis zou bouwen als ik daar de kans voor had, en ook weer met dezelfde aannemer.
Als we na alle kosten van volgend jaar medio 2025 eindelijk de kapschuur bij elkaar gespaard hebben dan vraag ik de onderaannemer die eigenlijk de hele feitelijke bouw van het huis gedaan heeft ook of hij de kapschuur kan doen.
Wel eerst even overleggen met de aannemer die het huis gebouwd heeft en hem dus ingehuurd heeft, maar ik verwacht niet dat ze daar moeilijk over gaan doen; zo'n kapschuur is voor hen te klein om los te doen en iedereen gunt iedereen het ook gewoon.

Plus dat ik nu dus niet alleen de onderaannemer in mijn telefoon heb staan, maar ook een fijne elektricien, loodgieter, stukadoor en schilder :D
En dan had ik al een schilder waar ik tevreden mee was, maar ik denk dat de jongens die door de aannemer ingehuurd zijn nog beter zijn.
Ik wil die allemaal!
Ik ben over bijna niemand tevreden en zelfs die waarover ik dat eerder wel was laten het nu afweten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206212977
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:55 schreef MaJo het volgende:

Ze hebben hun best gedaan maar het is nog niet helemaal af. De vloerverwarming is in ieder geval gefikst, net als de lekkage in een van de buizen en we zijn een wc-deur en een deur voor Aapie's slaapkamer rijker :D De rest van de deuren worden vrijdag opgehangen.
Wat was het probleem met de vloerverwarming?
pi_206212987
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:14 schreef littledrummergirl het volgende:
volkomen ongerelateerde vraag, maar weet iemand waar je cheap kinderkledinghangers kunt scoren? hoeft geen topkwaliteit te zijn, is puur om op een kinderkledingbeurs wat spullen aan op te hangen. Wij hebben thuis legkasten :')
Ikea. Als je in de buurt van de hoofdstad woont, heb ik misschien nog wel wat voor je liggen.
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 15:24:35 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206213065
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat was het probleem met de vloerverwarming?
Het meest klassieke: er stond een kraantje niet goed opengedraaid :') En er was al 2 weken een (kleine) lekkage waarvoor een koppelstuk vervangen moest worden. Ik vind het best bizar dat daarvoor niet eerder werd langsgekomen :X
pi_206213095
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:24 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het meest klassieke: er stond een kraantje niet goed opengedraaid :') En er was al 2 weken een (kleine) lekkage waarvoor een koppelstuk vervangen moest worden. Ik vind het best bizar dat daarvoor niet eerder werd langsgekomen :X
Het einde komt nu écht in zicht, @MaJo! *O*
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 15:31:58 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206213176
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het einde komt nu écht in zicht, @:majo! *O*
Ja O+ We hebben inmiddels ook de housewarming gepland :s)
  woensdag 5 oktober 2022 @ 15:33:34 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206213202
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik wil die allemaal!
Ik ben over bijna niemand tevreden en zelfs die waarover ik dat eerder wel was laten het nu afweten.
Ik weet alleen niet of ze zo ver van huis werken, ze kunnen ze dichter bij huis ook goed verdienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206213370
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:31 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja O+ We hebben inmiddels ook de housewarming gepland :s)
Oh, ik heb nog geen uitnodiging gehad. O-)
pi_206213433
Mocht iemand het nodig hebben, ik heb een mooi lijstje met een schilder, verwarmingsmannen, rioolmannen, vloerisolatie (wel een weirdo maar hij ligt toch continu in de kruipruimte), tegelzetters, zonnewering bedrijf, zonnepanelen installateur en haardbedrijf. Allemaal omgeving 030.

Het no go lijstje bestaat alleen uit de kozijnen mannen. De gevelbedrijven die het af lieten weten zijn inmiddels spoorloos verdwenen.
pi_206213542
Ik heb een mega fijne loodgieter, badkamer meneer, vloeren, zonnewering en gordijnen meneer en een redelijk fijne (maar nu wat te drukke) elektricien.

@Leandra, ik houd me aanbevolen voor iig de schilder (als die ook houten buitenkozijnen doet) en ooit in een verre toekomst de stukadoor. :D
pi_206213555
Wij zijn voor de tweede keer naar buiten geweest met baby. O+
Ik vind de newborn tijd een stuk heftiger dan verwacht, maar met zo’n zoet kindje buiten lopen maakt heel veel goed!
pi_206213572
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik wil die allemaal!
Aannemer, loodgieter en schilder kan ik je wel aan helpen hoor :Y Viel de timmervriend uiteindelijk tegen? :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_206213689
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 16:08 schreef Bami het volgende:
Ik vind de newborn tijd een stuk heftiger dan verwacht, maar met zo’n zoet kindje buiten lopen maakt heel veel goed!
Zo'n mijlpaal is dat, lekker naar buiten! O+
pi_206213978
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik weet alleen niet of ze zo ver van huis werken, ze kunnen ze dichter bij huis ook goed verdienen.
Is dat niet maar 20 km ofzo?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 16:43:31 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206213984
quote:
12s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Oh, ik heb nog geen uitnodiging gehad. O-)
29 oktober! Je weet het huis waarschijnlijk wel te vinden :P

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:51 schreef exode het volgende:
Mocht iemand het nodig hebben, ik heb een mooi lijstje met een schilder, verwarmingsmannen, rioolmannen, vloerisolatie (wel een weirdo maar hij ligt toch continu in de kruipruimte), tegelzetters, zonnewering bedrijf, zonnepanelen installateur en haardbedrijf. Allemaal omgeving 030.

Het no go lijstje bestaat alleen uit de kozijnen mannen. De gevelbedrijven die het af lieten weten zijn inmiddels spoorloos verdwenen.
We hebben ook wel goede ervaringen, gelukkig! Tot nu toe erg tevreden over het zonnepanelenbedrijf (maar eerst installatie nog afwachten O-)), isolatiebedrijf (spouwmuren), schilders (alleen wel duur!), elektricien, laminaatlegger (niet te verwarren met de PVC leggers :X) en gordijnenophangman. Het zijn vooral de aannemer die kut is in zijn communicatie en de PVC leggers die er echt een complete zooi van hebben gemaakt.

quote:
Bijzonder is dat hè? O+ Hoe gaat jouw herstel? Ik vond het nog vies tegenvallen hoe lang het duurde tot ik weer een beetje energie had :X
pi_206214003
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 16:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Aannemer, loodgieter en schilder kan ik je wel aan helpen hoor :Y Viel de timmervriend uiteindelijk tegen? :o
Nee die is fantastisch, maar die wil emigreren }:|

Oh over de isolatiemannen waren wij ook heel tevreden. Over de laatste tuinkerels ook, voor t straatgebeuren iig. En dus de timmerheld.
pi_206214050
quote:
Een newborn is ook heftig. En het is een illusie dat alles leuk en een roze wolk en dik genieten. Het is wel fijn als het lukt om het te beleven zoals het is, want het is ook heel speciaal en voorbij voordat je het weet. Dat laatste lijkt nu niet zo, maar niets is zo veranderlijk als een baby ;)
pi_206214188
quote:
Oh wat fijn!

Het is ook heftig en overweldigend. Maar zo van jullie en zo knuffelbaar.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 oktober 2022 @ 17:06:16 #49
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206214240
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:14 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb een hele stapel bij de kringloop gevonden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206214354
quote:
*;

Ik denk met weemoed terug aan die tijd.
pi_206214802
Weemoed is een goed woord inderdaad :Y
pi_206214913

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2022 18:33:01 ]
pi_206214992
Ik zou een volgende keer in je mail vragen of hij telefonisch contact op wil nemen, of dat je in gesprek wil. Dit soort gesprekken/discussies moet je niet per mail doen. En in een echt gesprek is vragen ontwijken ook een stuk lastiger.
pi_206215125
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:23 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou een volgende keer in je mail vragen of hij telefonisch contact op wil nemen, of dat je in gesprek wil. Dit soort gesprekken/discussies moet je niet per mail doen. En in een echt gesprek is vragen ontwijken ook een stuk lastiger.
Je hebt gelijk, dat was inderdaad handiger geweest. Niet eens over nagedacht zo 8)7
  woensdag 5 oktober 2022 @ 18:33:46 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206215130
Ja dat zou ik ook aanraden. Even praten. Onze school heeft ook een "afkoelkamertje" trouwens.
pi_206215275
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 16:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bijzonder is dat hè? O+ Hoe gaat jouw herstel? Ik vond het nog vies tegenvallen hoe lang het duurde tot ik weer een beetje energie had :X
Ik mag niet klagen! Merk wel dat ik echt minder reserves heb idd, en dat slapen terwijl de baby slaapt wil overdag nog niet zo lukken. Maar de nachten zijn gelukkig best oké, dus daar kan ik redelijk op teren. En ik ga gewoon heel vroeg naar bed. :')

Moet vooral ook opletten dat ik niet te hard ga, het rondje van vandaag was al op het randje voelde ik aan mijn baarmoeder en bekken. Maar de behoefte aan iets dat in enige vorm lijkt op een leven buiten het bed en de bank is vrij groot. :+

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 16:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Een newborn is ook heftig. En het is een illusie dat alles leuk en een roze wolk en dik genieten. Het is wel fijn als het lukt om het te beleven zoals het is, want het is ook heel speciaal en voorbij voordat je het weet. Dat laatste lijkt nu niet zo, maar niets is zo veranderlijk als een baby ;)
Ja ik heb gisteren ook wel even gehuild, omdat het me op bepaalde momenten zo tegenvalt en ik verwacht had dat wat makkelijker los te kunnen laten. Maar er zijn gelukkig ook heel vee mega fijne momenten, en ze is zooo mooi en lief. O+
  woensdag 5 oktober 2022 @ 19:40:53 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206216163
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 16:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Is dat niet maar 20 km ofzo?
Hemelsbreed waarschijnlijk, met file op minstens 2 snelwegen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206216440
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 17:06 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik heb een hele stapel bij de kringloop gevonden
ohja das wel een goeie, daar ben ik morgen in de buurt ^O^ en zo niet dan kan ik nog even langs ikea rijden :Y
pi_206216547
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ohja das wel een goeie, daar ben ik morgen in de buurt ^O^ en zo niet dan kan ik nog even langs ikea rijden :Y
Die van de ikea zijn niet leverbaar. Al tijden niet. Ik had wat meer nodig en heb een stapel via marktplaats gekocht.
pi_206216699
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Woon je in de buurt van 070? Ik heb een shitload van die gekleurde van Ikea voor een tientje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206216817
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:08 schreef Vicky het volgende:

[..]
Woon je in de buurt van 070? Ik heb een shitload van die gekleurde van Ikea voor een tientje
nee helaas, regio 010
  woensdag 5 oktober 2022 @ 20:28:34 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206217131
Nog even over deuren he.
Ik ben zo’n moeder met foute grappen, foute opmerkingen etc.
Dochter is ernstig gesteld op haar privacy, wat ik uiteraard respecteer. Dus daar moeten we kloppen.
Zoon niet zo. Maar die sluit tegenwoordig wel de deur. Vnl omdat hij luidruchtig gamet.
Dus laatst klopte ik. Vraagt hij waarom ik klop.
Ik zeg: nou ja, weet ik veel, misschien zit je wel met je piemel te spelen ofzo. Ik wil je dan niet storen.
Zegt ie: je ziet toch dat ik dat niet aan het doen ben???
Ik; nee, klopt, maar door een gesloten deur kan ik dat niet zien hè.
Anyway….
  woensdag 5 oktober 2022 @ 20:39:10 #63
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206217301
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:28 schreef amaranta het volgende:
Nog even over deuren he.
Ik ben zo’n moeder met foute grappen, foute opmerkingen etc.
Dochter is ernstig gesteld op haar privacy, wat ik uiteraard respecteer. Dus daar moeten we kloppen.
Zoon niet zo. Maar die sluit tegenwoordig wel de deur. Vnl omdat hij luidruchtig gamet.
Dus laatst klopte ik. Vraagt hij waarom ik klop.
Ik zeg: nou ja, weet ik veel, misschien zit je wel met je piemel te spelen ofzo. Ik wil je dan niet storen.
Zegt ie: je ziet toch dat ik dat niet aan het doen ben???
Ik; nee, klopt, maar door een gesloten deur kan ik dat niet zien hè.
Anyway….
:D
Ik ben dan weer zo'n lompe moeder die klopt en vervolgens meteen die deur open gooit. Ik vergeet altijd dat ik dan ook even op hun goedkeuring moet wachten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206219591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
nee helaas, regio 010
Voor de kledingbeurs waar ik bij betrokken ben, mogen we de hangers altijd lenen van een plaatselijk bedrijf. Dat zijn zo’n 2500 hangers. En een paar keer per jaar staan hier in de stad bij bepaalde winkels dozen op straat waar iedereen gratis zoveel hangers mag meenemen als hij wil, dus je zou het ook nog bij een kledingzaak kunnen vragen.
pi_206221122
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
nee helaas, regio 010
Dat is toch heel dichtbij 070? :)
040 is pas ver als je in 010 woont. Je verwacht het niet :P
pi_206221351
Zoon vindt het niet prettig om alleen naar school te fietsen dus fiets ik mee tot een viaduct en fietst hij zelf verder.
Vandaag na het gedag zeggen riep iemand, onder dat viaduct keihard: MAMA IS THE BEST!
Daar werd ik vrolijk van :D
If they say
pi_206221428
Even een ego post :@

Verloofde is gisterenavond ziek geworden. Misselijk, buikpijn en daardoor ook meteen in de paniekstand. Bang om terug te vallen.
En daardoor denk ik nu Shit, ik heb morgen een eetdate met 2 vriendinnen. 1 van de 2 heb ik al een jaar niet gezien. Steeds als we hadden afgesproken had verloofde een aanval en vanaf december ging het natuurlijk goed mis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Einde ego post. -O-
pi_206221475
Oef, ik kan me goed voorstellen dat dat benauwend voelt @exode
pi_206221494
Och @exode ;(
Als jij je zo voelt, denk ik dat je juist morgen dat etentje moet laten doorgaan. Even tijd voor jezelf, das ook belangrijk.
Verloofde is niet alleen he, de kids zijn thuis. En je hebt je foon bij je dus mocht er iets zijn, ben je bereikbaar.
Zeker ook als zij wel haar gang gaat, moet jij je al helemaal niet schuldig voelen. Ja, het is kut wat er gebeurd is, maar dat houdt niet in dat jij nergens meer heen kan.
Denk óók aan jezelf, oké? :*
If they say
pi_206221656
Thanks! Ik laat het ook doorgaan tenzij ze echt zo ziek is dat ze niet voor de kinderen kan zorgen. We hebben ook hier in de buurt afgesproken dus ik ben zo thuis als het nodig is.

Het is ook niet zo dat verloofde egoistisch is, het is echt angst. Ze kon natuurlijk wekenlang helemaal niets, zelfs niet in bed liggen. Ik zie aan haar dat ze ook enorm worstelt en zich schuldig voelt tegenover mij.

Maar poeh ik ben zo toe aan het huis uit, zonder kinderen, zonder gedoe.
pi_206221714
Waar ben jij dan tijdens zo'n dam tot Dam bijvoorbeeld? Thuis? Is het dan meer angst voor controleverlies dan voor verlies van nabijheid?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206221741
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:12 schreef exode het volgende:
Thanks! Ik laat het ook doorgaan tenzij ze echt zo ziek is dat ze niet voor de kinderen kan zorgen. We hebben ook hier in de buurt afgesproken dus ik ben zo thuis als het nodig is.

Het is ook niet zo dat verloofde egoistisch is, het is echt angst. Ze kon natuurlijk wekenlang helemaal niets, zelfs niet in bed liggen. Ik zie aan haar dat ze ook enorm worstelt en zich schuldig voelt tegenover mij.

Maar poeh ik ben zo toe aan het huis uit, zonder kinderen, zonder gedoe.
Tuurlijk zal het angst zijn, ze doet het niet expres. Maar dat neemt niet weg dat jij dan niet weg zou kunnen.
Mooi dat je in de buurt hebt afgesproken, dat zal voor haar ook een geruststellende gedachte zijn.
En het hoeft niet elke keer meteen écht fout te gaan. Als het niet erger wordt, gewoon lekker gaan en ervan genieten :Y
If they say
pi_206221811
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:16 schreef Vanyel het volgende:
Waar ben jij dan tijdens zo'n dam tot Dam bijvoorbeeld? Thuis? Is het dan meer angst voor controleverlies dan voor verlies van nabijheid?
SPOILER
Als ik dus zoals morgen niet thuis ben, is ze alleen met de kinderen. Ze is dan bang om een aanval te krijgen. Zo'n aanval betekent gewoon letterlijk niets meer kunnen doen. Bij een Dam tot Dam met haar vriendinnen is ze niet 'alleen'. En ze heeft alleen aanvallen gehad als ze thuis was.
Maar ik vind het dus erg lastig omdat ze ook op dagen dat ik op kantoor ben, alleen is met de kinderen.

Ze gaat nog steeds naar een coach en praat er gelukkig ook over met haar zus.
pi_206221859
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:25 schreef exode het volgende:

[..]
Als ik dus zoals morgen niet thuis ben, is ze alleen met de kinderen. Ze is dan bang om een aanval te krijgen. Zo'n aanval betekent gewoon letterlijk niets meer kunnen doen. Bij een Dam tot Dam met haar vriendinnen is ze niet 'alleen'. En ze heeft alleen aanvallen gehad als ze thuis was.
Maar ik vind het dus erg lastig omdat ze ook op dagen dat ik op kantoor ben, alleen is met de kinderen.

Als het zoiets lijfelijks is, is praten misschien niet het eerst aangewezene om er iets mee te doen? Zou dan zoeken naar iets lichamelijks niet een optie zijn?
pi_206221889
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als het zoiets lijfelijks is, is praten misschien niet het eerst aangewezene om er iets mee te doen? Zou dan zoeken naar iets lichamelijks niet een optie zijn?
Dat traject is inderdaad ook doorgelopen. Daar kwam oa uit dat ze op lactose reageert en wat losse dingen zoals tomaten.

Ze heeft ook nooit meer aanvallen gehad overigens :)

Voordat ze zo ziek werd, was ze ook echt anders richting haar werk. Nu heeft ze zich ziekgemeld terwijl ze voorheen was doorgegaan. Dat is echt wel een grote stap.
pi_206221987
@exode Zorg (ook) goed voor jezelf. :*
Als ze het spannend vindt om alleen met de kinderen te zijn, kan ze misschien iemand thuis uitnodigen? Familie, vriendin, die op de thee komt?
pi_206222024
@exode dat is een lastige.
SPOILER
pi_206222977
Dank voor je uitgebreide reactie Deepfreeze, dat is echt wel hoe het hier ook gaat. Tenminste zo voelt het.
Ik ben wel enorm blij dat ze nu dus thuis is en niet aan het werk. Dat ze de signalen niet negeert.

Ja, aan mezelf denken, ik weet het, maar dat schiet er steeds bij in. Dat vind ik echt lastig merk ik.
pi_206223357
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:03 schreef exode het volgende:
Dank voor je uitgebreide reactie Deepfreeze, dat is echt wel hoe het hier ook gaat. Tenminste zo voelt het.
Ik ben wel enorm blij dat ze nu dus thuis is en niet aan het werk. Dat ze de signalen niet negeert.

Ja, aan mezelf denken, ik weet het, maar dat schiet er steeds bij in. Dat vind ik echt lastig merk ik.
Aan de andere kant, als ik (of mijn man) op elk signaal ga reageren, dan beland ik 24/7 op de wc. Ik moet die negatieve spiraal ook niet voeden. Het is een lastige balans, die ik nu na 7 jaar redelijk te pakken heb.

Kan me voorstellen dat het lastig is om je zo aan te passen. Dat je zoveel rekening moet houden met... Ook al doe je het met liefde, het beperkt je wel. niet alleen haar buik, maar ook jullie moeten een balans vinden. En dat is aftasten hoever je haar kunt 'belasten'.. en in hoeverre je er echt moet zijn..

SPOILER
pi_206223632
Er zijn nog wat stappen te zetten voordat het leven hier weer echt 'normaal' is. Dat ik nu weer afspreek was ook even een ding, voor mezelf. Maar ik heb er zoveel zin in :)

Het ligt ook deels bij mij. Toen ze gisteren zei dat ze zich niet lekker voelde, stond ik ook meteen in een soort paniekstand. Ik zie dan letterlijk weer voor me hoe ze er destijds aan toe was.

Nu genoeg over mij :)
De zon schijnt, ik ga een rondje lopen.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:00:54 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206223675
Logisch dat je je gevangen voelt exode, ook al is dat niet letterlijk zo en doet ze het niet expres. Hopelijk gaat het gewoon goed met dat etentje, en krijgt ze ook weer meer vertrouwen langzaam.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:02:08 #82
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206223692
Oh, genoeg over jou lees ik.

Over mij dan: stank update. Geur in huis is blijvend erg, maar in de voortuin is het nog steeds. Mijn vader zei al snuffelend: dood dier. Dus ik ga vanmiddag eens met een stok of zo door de planten.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206223833
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:32 schreef exode het volgende:

[..]
Dat traject is inderdaad ook doorgelopen. Daar kwam oa uit dat ze op lactose reageert en wat losse dingen zoals tomaten.
Ik schreef het vet onduidelijk op, maar ik bedoelde meer lichaamsgericht therapeutisch.
Maar ik zie dat het tijd is voor jolijt.

Bijna
*O*
pi_206224208
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:58 schreef exode het volgende:
Het ligt ook deels bij mij. Toen ze gisteren zei dat ze zich niet lekker voelde, stond ik ook meteen in een soort paniekstand. Ik zie dan letterlijk weer voor me hoe ze er destijds aan toe was.
Mijn man heeft ook een poos direct gereageerd. Het is ook niet normaal als je partner zo kapot gaat.

We hebben uiteindelijk duidelijk afgesproken dat hij best mag helpen als ik het vraag. Dat ik duidelijk aangeef als ik iets nodig heb. Maar dat hij niet bij elke kik bij me staat. Dan heeft hij ook geen leven meer. Mijn buik moppert vaak genoeg.
pi_206224365
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:54 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Mijn man heeft ook een poos direct gereageerd. Het is ook niet normaal als je partner zo kapot gaat.

We hebben uiteindelijk duidelijk afgesproken dat hij best mag helpen als ik het vraag. Dat ik duidelijk aangeef als ik iets nodig heb. Maar dat hij niet bij elke kik bij me staat. Dan heeft hij ook geen leven meer. Mijn buik moppert vaak genoeg.
Ja, ze heeft dat ook bij mij aangegeven. Dat als ik steeds vraag 'hoe gaat het? Hoe voel je je?' dat dat niet echt helpt. Maar ik moet dan vaak op mijn tong bijten.

Ik vind het oprecht lief alle reacties. Doet me goed en ik leer er weer van :)
pi_206224417
@exode, het is allemaal ook niet makkelijk. Ik heb meegemaakt dat mijn vriend moeite had om me alleen te laten en het vervelend vond als ik mijn telefoon niet steeds bij me hield. Ik op mijn beurt vond dat beklemmend. En in de coronaperiode vond ik het juist moeilijk als hij naar vergaderingen ging en vond hij dat ik hem te weinig ruimte gaf. Met de tijd is het goed gekomen, naarmate we meer vertrouwen kregen in mijn gezondheid.

SPOILER
pi_206224485
Ik merk ook dat ik het lastig vind dat haar directe omgeving het bagitaliseert.
Dat ze steeds weer verbaasd vragen 'oh eet je nog steeds geen lactose?' en de meest bijzondere 'sinds wanneer drink je geen alcohol meer? Oh december? Toen voelde je je niet lekker toch? Nu kan het toch wel weer?'.
pi_206224582
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:29 schreef exode het volgende:
Dat ze steeds weer verbaasd vragen 'oh eet je nog steeds geen lactose?' en de meest bijzondere 'sinds wanneer drink je geen alcohol meer? Oh december? Toen voelde je je niet lekker toch? Nu kan het toch wel weer?'.
Mensen om je heen staan er vaak niet bij stil hoelang de nasleep kan zijn van een vervelende gebeurtenis. En andersom komt ook voor: ik kreeg zo lang nog van mensen die heel lief en geïnteresseerd waren allemaal vragen en tekens van medeleven, terwijl ik er mentaal allang klaar mee was en geen zin in had om elke keer tot patiënt gemaakt te worden.

Ik vind het zelf trouwens ook moeilijk om goed te reageren op andermans ellende omdat ik weet dat er grote verschillen kunnen zijn in hoe mensen met tegenslag omgaan. Daarom probeer ik maar mild te zijn voor anderen en duidelijk te zijn over waar ik wel en niet behoefte aan heb. Een tante van me heb ik bijvoorbeeld verteld dat ik haar ideeën over het bestaan van een hoger plan gun, maar dat ik niet geloof in een god of in het hiernamaals en dat ik geen troost ontleen aan haar lief bedoelde woorden maar die me pijn doen. Dat heeft ze heel goed opgevat.
pi_206224638
quote:
ow, maar dat gaat niet over, accepteer dat maar :D
Zeker omdat het niet altijd zo erg is. En ze zien niet hoe je als hoopje ellende thuis zit. Of flauwvalt van de pijn..

Als ik gespannen heb, heb ik meer last en moet ik dus oppassen. En dan heb ik op 4 van die 5 fodmapgroepen een reactie (niet heel sterk, maar ook niet 0). Dus de ene keer neem ik mijn koffie zwart, een andere keer wel met koffiemelk bij mijn ouders. Die zijn inmiddels zover dat ze maar meegaan met mijn buien. Maar ze houden er nog steeds niet echt rekening mee. Er staat net zo makkelijk een kwarttaart op tafel bij een verjaardag.

Ze zoeken het maar uit. Ik heb mijn probleem en daar red ik me wel mee. Meer problemen ga ik er niet om maken. O-)
Dat gaf me een opluchting, toen ik dat besluit nam. Om me niet ook nog eens druk te maken om reacties van anderen.
pi_206224667
quote:
Een check, gewoon omdat het kan.
Hebben jullie proactief aan die mensen verteld hoe erg het echt allemaal was, en hoe angstaanjagend, en dat dat trauma(atje) nog steeds zijn weerslag heeft op jullie hele gezin?
Zo nee, is het dan gek dat ze er zo op reageren? "Pijn in zijn buik" heeft iedereen wel eens. Bij wijze van spreken.

Als bovenstaande allemaal wel, zijn het gewoon eikels :Y
pi_206224833
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Een check, gewoon omdat het kan.
Hebben jullie proactief aan die mensen verteld hoe erg het echt allemaal was, en hoe angstaanjagend, en dat dat trauma(atje) nog steeds zijn weerslag heeft op jullie hele gezin?
Zo nee, is het dan gek dat ze er zo op reageren? "Pijn in zijn buik" heeft iedereen wel eens. Bij wijze van spreken.

Als bovenstaande allemaal wel, zijn het gewoon eikels :Y
Het zijn met name de Family first eikels uit mijn schoonfamilie. Die weten het, ik heb het ze verteld, verloofde heeft het ze verteld en ik heb ze in die vreselijke periode meerdere keren om hulp gevraagd.

Haar vriendinnen neem ik het niet kwalijk hoor, zij ook niet. Die hebben hun eigen drukke levens en reageren ook echt wel lief en attent als ze het vertelt. Maar ik snap ze, ik vergeet ook wel eens wat. Ze hebben het niet gezien, alleen van afstand meegekregen.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:13:58 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206225337
Lastig allemaal @exode :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:31:42 #93
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206225458
@exode Jouw vraag triggert bij mij ook iets. Ik ben in dat geval de 'zieke' :P

SPOILER
pi_206225898
Hoop dat je een fijne avond hebt met je vriendinnen Exode!

SPOILER
Met een meidenkwartet
  donderdag 6 oktober 2022 @ 17:11:54 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206226193
Ik heb een mooi "Paarse krokodil" verhaal meegemaakt gisteren:

Soneal heeft een paspoort nodig om naar het VK te kunnen gaan, dus online bij de gemeente een afspraak voor de aanvraag paspoort gemaakt.
Omdat hij minderjarig is moet de ouder die niet mee is bij de aanvraag een toestemmingsformulier invullen, de afspraak is pas over 8 weken (kon wel eerder maar dat is zijn verjaardag, vond ik leuk, en het paspoort is niet eerder nodig) en we weten nu nog helemaal niet wie van ons tweeën dan met hem meegaat naar het gemeentehuis, dus allebei vast een toestemmingsformulier invullen was wel zo makkelijk.

Anyway, bij N niets vreemds, die had dat formulier ook al een keer digitaal ingevuld toen Soneal een nieuwe ID-kaart moest hebben, maar het werd wel ehm.... bijzonder toen ik met DigiD inlogde om het formulier in te vullen.

Je moet aangeven waarvoor je toestemming wilt geven (paspoort of ID-kaart) en je moet aangeven voor welk minderjarig kind.
Wat ik niet zag aankomen is dat mijn oudste kind (uit 1991, dus al bijna 13 jaar meerderjarig) ook vermeld stond... maar ik dacht ik negeer het vlakje bij zijn naam gewoon, het gaat immers om Soneal uit 2010.
Het ja/nee vakje bij de oudste negeren werkte niet, zolang ik daar geen keuze tussen ja of nee maakte kon ik het hele formulier niet verzenden :') 8)7 8)7 8)7

Hij wordt volgende maand 31 en als ik bij zijn naam niet aangeef of ik wel of geen toestemming geef dat hij een paspoort aanvraagt kan ik het formulier voor mijn kind van bijna 12 niet eens verzenden?!

Ik heb ook maar "ja" ingevuld bij de oudste, want als dit soort dingen zo bizar werken dan verbaast het me zelfs niet meer als hij niet zomaar een paspoort krijgt als ik "nee" ingevuld had :D
Nah, dat verwacht ik niet echt, maar dat zijn naam er nog bij stond en ik het formulier niet kon verzenden zonder bij zijn naam ook een keuze te maken had ik ook niet verwacht....

Wel even een mailtje gestuurd naar de gemeente, BCC aan de oudste gestuurd zodat hij weet dat hij toestemming van zijn moeder heeft voor een nieuw paspoort :+
Oudste vanmiddag aan de telefoon: "Oh, dat is mooi, mag je ook een deel van mijn nieuwe paspoort betalen" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206226327
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:25 schreef exode het volgende:

[..]

Als iemand die werkt met mensen met medische trauma's vraag ik me af of de gemiddelde coach hier genoeg bagage voor heeft.

Dat is preken voor mijn eigen parochie, dat snap ik, maar ik deed toch even de kritische noot.
pi_206226345
Oh, ben ik ook nog eens spuit 11 met mijn kritische noot :+ nou ja, het geldt ook voor alle andere medisch getraumatiseerden: schakel ons in als je wilt :Y

Verder is mijn (lange) weekend begonnen, dinsdag pas weer werken *O*
  donderdag 6 oktober 2022 @ 18:19:38 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206226693
Medisch psycholoog was hier de held bij medische trauma's. En door mijn schildklier ben ik hier degene die vaak omvalt. En daarbij zo strontkoppig dat ik regelmatig over m'n grenzen ga en dan out ga. Leuk joh... Maar mijn man vraagt inmiddels of het oke is en staat niet meer continu aan. Gaat ook hardlopen als ik op de bank lig bij te tanken en ik heb 'gewoon' mamadagen. Ik leer daarvan om beter op mezelf te letten. Ik ga dan ook minder hard als ik alleen ben met de kinderen en kan dan wel doseren. Als mijn man erbij is, heb ik de neiging om erop te vertrouwen dat hij me wel opvangt. En da's eigenlijk echt niet oke... #workinprogress
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206226735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:36 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, ben ik ook nog eens spuit 11 met mijn kritische noot :+ nou ja, het geldt ook voor alle andere medisch getraumatiseerden: schakel ons in als je wilt :Y

Verder is mijn (lange) weekend begonnen, dinsdag pas weer werken *O*
Jij had dus ook een morele plicht.
Voor jou.
En wat voor Wochenende.
Geniet ervan
pi_206226883
Die hypnotherapie heb ik ook bij de medisch psycholoog gedaan in het ziekenhuis.

Al hebben we niet veel ruimte gemaakt om het drama te bespreken, omdat dat in mijn geval de negatieve spiraal voedde |:(
Dus juist de blik vooruit. Goede ervaringen opdoen..
pi_206226893
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Als iemand die werkt met mensen met medische trauma's vraag ik me af of de gemiddelde coach hier genoeg bagage voor heeft.

Dat is preken voor mijn eigen parochie, dat snap ik, maar ik deed toch even de kritische noot.
Dank je wel.
Ik neem dit zeker mee. Ik ben nu ook niet thuis, zit met B in het zwembad en verloofde is thuis met Juul. Dus ze kan/wil het wel.

Maar ik ga dit wel opperen als we die drempel maar niet over komen want ik denk dat het dan zeker goed is.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 19:36:11 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206227830
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 08:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon vindt het niet prettig om alleen naar school te fietsen dus fiets ik mee tot een viaduct en fietst hij zelf verder.
Vandaag na het gedag zeggen riep iemand, onder dat viaduct keihard: MAMA IS THE BEST!
Daar werd ik vrolijk van :D
😍 mama’s zijn ook the best! Papa’s ook hoor. Mag ik vragen waarom je zoon het lastig vindt? Mag je ook via privé beantwoorden.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 19:37:17 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206227846
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 08:51 schreef exode het volgende:
Even een ego post :@

Verloofde is gisterenavond ziek geworden. Misselijk, buikpijn en daardoor ook meteen in de paniekstand. Bang om terug te vallen.
En daardoor denk ik nu Shit, ik heb morgen een eetdate met 2 vriendinnen. 1 van de 2 heb ik al een jaar niet gezien. Steeds als we hadden afgesproken had verloofde een aanval en vanaf december ging het natuurlijk goed mis.

SPOILER
Einde ego post. -O-
Wat vervelend Exode. Ik zie dat je al veel tips hebt gekregen. Hopelijk vinden jullie samen een oplossing die voor beiden fijn is.
Beterschap voor je vriendin.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 19:39:31 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206227880
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:02 schreef Lemijn het volgende:
Oh, genoeg over jou lees ik.

Over mij dan: stank update. Geur in huis is blijvend erg, maar in de voortuin is het nog steeds. Mijn vader zei al snuffelend: dood dier. Dus ik ga vanmiddag eens met een stok of zo door de planten.
Iets gevonden??
  donderdag 6 oktober 2022 @ 19:40:29 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206227895
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
@:exode, het is allemaal ook niet makkelijk. Ik heb meegemaakt dat mijn vriend moeite had om me alleen te laten en het vervelend vond als ik mijn telefoon niet steeds bij me hield. Ik op mijn beurt vond dat beklemmend. En in de coronaperiode vond ik het juist moeilijk als hij naar vergaderingen ging en vond hij dat ik hem te weinig ruimte gaf. Met de tijd is het goed gekomen, naarmate we meer vertrouwen kregen in mijn gezondheid.

SPOILER
😚
  donderdag 6 oktober 2022 @ 19:41:56 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206227917
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:11 schreef Leandra het volgende:

Soneal heeft een paspoort nodig om naar het VK te kunnen gaan, dus online bij de gemeente een afspraak voor de aanvraag paspoort gemaakt.
Omdat hij minderjarig is moet de ouder die niet mee is bij de aanvraag een toestemmingsformulier invullen, de afspraak is pas over 8 weken (kon wel eerder maar dat is zijn verjaardag, vond ik leuk, en het paspoort is niet eerder nodig) en we weten nu nog helemaal niet wie van ons tweeën dan met hem meegaat naar het gemeentehuis, dus allebei vast een toestemmingsformulier invullen was wel zo makkelijk.

Anyway, bij N niets vreemds, die had dat formulier ook al een keer digitaal ingevuld toen Soneal een nieuwe ID-kaart moest hebben, maar het werd wel ehm.... bijzonder toen ik met DigiD inlogde om het formulier in te vullen.

Je moet aangeven waarvoor je toestemming wilt geven (paspoort of ID-kaart) en je moet aangeven voor welk minderjarig kind.
Wat ik niet zag aankomen is dat mijn oudste kind (uit 1991, dus al bijna 13 jaar meerderjarig) ook vermeld stond... maar ik dacht ik negeer het vlakje bij zijn naam gewoon, het gaat immers om Soneal uit 2010.
Het ja/nee vakje bij de oudste negeren werkte niet, zolang ik daar geen keuze tussen ja of nee maakte kon ik het hele formulier niet verzenden :') 8)7 8)7 8)7

Hij wordt volgende maand 31 en als ik bij zijn naam niet aangeef of ik wel of geen toestemming geef dat hij een paspoort aanvraagt kan ik het formulier voor mijn kind van bijna 12 niet eens verzenden?!

Ik heb ook maar "ja" ingevuld bij de oudste, want als dit soort dingen zo bizar werken dan verbaast het me zelfs niet meer als hij niet zomaar een paspoort krijgt als ik "nee" ingevuld had :D
Nah, dat verwacht ik niet echt, maar dat zijn naam er nog bij stond en ik het formulier niet kon verzenden zonder bij zijn naam ook een keuze te maken had ik ook niet verwacht....

Wel even een mailtje gestuurd naar de gemeente, BCC aan de oudste gestuurd zodat hij weet dat hij toestemming van zijn moeder heeft voor een nieuw paspoort :+
Oudste vanmiddag aan de telefoon: "Oh, dat is mooi, mag je ook een deel van mijn nieuwe paspoort betalen" :')
:+ :')
  donderdag 6 oktober 2022 @ 20:33:31 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206228860
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 19:39 schreef amaranta het volgende:

[..]
Iets gevonden??
Ja, een hoop enorm stinkende rottende vieze paddenstoelen, verscholen onder de bodembedekkers en bladeren. Daar heb ik er zoveel mogelijk van uitgehaald. De geur is niet weg, alhoewel het mogelijk vooral nog in mijn neus zit. Eens zien hoe het zich ontwikkelt.
pi_206229036
Interessant om te lezen wat jullie allemaal vertellen over zorgen en zorg nodig hebben. In ons gezin kwam altijd veel op mij neer omdat mijn man chronisch moe is, al gaat dat tegenwoordig gelukkig een stuk beter. Maar er is een bepaalde dynamiek ingeslopen die we er maar lastig uit krijgen.

Ik merk het ook als mensen me vragen hoe het met me gaat. Dan begin ik met vertellen hoe het met de kinderen gaat, hoe het met m'n man gaat, en daaruit volgt dan hoe het met mij gaat. Alsof mijn welzijn helemaal bepaald wordt door dat van hen. En deels is dat logisch, want als je zorgen hebt om je gezin beïnvloedt dat hoe het met je gaat. Maar bij mij is het misschien wat té verweven geraakt.
pi_206229389
Ik vind het ook interessant om te lezen. Mijn man is diabeet, al sinds zijn kindertijd. Meestal heeft dat geen invloed en soms even heel veel, wanneer zijn bloedsuiker te laag is en hij het niet tijdig doorheeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door lunapuella op 06-10-2022 22:01:50 ]
  donderdag 6 oktober 2022 @ 21:52:49 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206230237
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 20:44 schreef Amsel het volgende:
Interessant om te lezen wat jullie allemaal vertellen over zorgen en zorg nodig hebben. In ons gezin kwam altijd veel op mij neer omdat mijn man chronisch moe is, al gaat dat tegenwoordig gelukkig een stuk beter. Maar er is een bepaalde dynamiek ingeslopen die we er maar lastig uit krijgen.

Ik merk het ook als mensen me vragen hoe het met me gaat. Dan begin ik met vertellen hoe het met de kinderen gaat, hoe het met m'n man gaat, en daaruit volgt dan hoe het met mij gaat. Alsof mijn welzijn helemaal bepaald wordt door dat van hen. En deels is dat logisch, want als je zorgen hebt om je gezin beïnvloedt dat hoe het met je gaat. Maar bij mij is het misschien wat té verweven geraakt.
Ik vertel juist zo min mogelijk over het leven van mijn gezinsleden.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 21:57:29 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206230305
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 20:33 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ja, een hoop enorm stinkende rottende vieze paddenstoelen, verscholen onder de bodembedekkers en bladeren. Daar heb ik er zoveel mogelijk van uitgehaald. De geur is niet weg, alhoewel het mogelijk vooral nog in mijn neus zit. Eens zien hoe het zich ontwikkelt.
Zou wel bizar zijn als het de paddenstoelen zijn, maar het is mogelijk, hopelijk trekt de geur weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206230324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 20:33 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik word er plaatsvervangend gek van! Ik kan het heel slecht hebben als ik iets ruik wat ik niet kan determineren en verhelpen.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 22:06:15 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206230437
Ik had het vlak voor ik Covid kreeg in de grote badkamer, zo'n geur alsof het weer ergens in zit.
En ik kon het maar niet vinden, douchegoot helemaal schoongemaakt, alle afvoeren baking soda en azijn in gedaan, het ging maar niet weg.
Ik rook het rond de WC en was even bang dat het ergens bij de spoelknop of het inbouwreservoir zat, tot ik er achter kwam dat het de WC-borstel was :')

Gelijk nieuwe gehaald voor alle WC's.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206230539
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:42 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode dat is een lastige.
SPOILER
Heel herkenbaar die cirkel (en de rest ook overigens). Bang zijn om last van buik te krijgen (in mijn geval dan vooral in situaties waar geen wc is of als het erg opvalt om daar te komen oid) en daardoor juist last van buik krijgen. Goed om te weten dat hypnotherapie kan helpen. Ik heb al vanalles geprobeerd, en het gaat ook honderd keer beter dan eerder (ik heb het al 13 jaar nu) maar het is nooit echt weggeweest. En ik merk dat het ook makkelijk weer wat getriggerd wordt als ik niet helemaal goed in m'n vel zit en/of medisch niet helemaal fit ben. Inmiddels weet ik dat 95% van de tijd, ik vooraf buikpijn heb of echt last van darmen, maar dat als ik de deur uit ga dat dat dan ook weer stopt. Dus dat ik gewoon moet gaan, ook als ik echt last van m'n buik heb. Maar dat vertrouwen heeft echt jaaaren geduurd. En EMDR, psychotherapie, experimentele behandeling voor wetenschappelijk onderzoek met exposure en bètablokker, nog een keer EMDR en daarnaast zelf veel exposure doen.

@exode de tip van professionele hulp lijkt me een goede. Hoe sneller je er bij bent, hoe beter te behandelen. Mijn ervaring is dat hoe vaker je de situatie vermijdt, hoe hoger de drempel wordt, dus moet ik die situaties juist aangaan om te merken dat waar ik bang voor ben, eigenlijk niet gebeurt. Of dat de consequenties niet zo erg zijn als ik denk (in mijn geval dus dat als ik wel last krijg van m'n buik, niemand het dan iets interesseert of überhaupt een idee heeft van of en wanneer en hoe lang ik naar de wc ben).
pi_206232738
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 21:09 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind het ook interessant om te lezen. Mijn man is diabeet, al sinds zijn kindertijd. Meestal heeft dat geen invloed en soms even heel veel, wanneer zijn bloedsuiker te laag is en hij het niet tijdig doorheeft.
Sterkte, dat valt niet altijd mee en mensen hebben niet altijd in de gaten wat diabetes voor een zorgen met zich mee kan brengen.

Mijn zoon heeft het sinds 4 jaar en het beïnvloed mijn leven soms behoorlijk.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:42:23 #116
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_206232802
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:11 schreef Leandra het volgende:

eigenlijk nog best schandalig dit… daar moet toch gewoon een 18+ check op zitten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_206233192
Wat vaag Leandra.

Ik ben gisteren lekker op tijd naar bed gegaan, nieuwe dag!
Vanavond in dorpskroeg eten. *O* Een ouderwetse zonder pinautomaat en met bakjes pinda's op de bar. Maar je kan er lekker eten en het is er altijd gezellig.

Dank jullie wel voor gisteren, voelde me behoorlijk rot. Ook omdat het egoistisch voelde. Fijn het tegengeluid.
pi_206233303
Wij hebben hier ook zo'n kroeg, waar er nog kleden op de tafels liggen. Het eten is niet spectaculair, maar de friet/patat* is er lekker. En het is fijn om een lokale ondernemer de crisis door te loodsen.

* Streep door wat niet van toepassing is.
pi_206233349
Ik heb laatst laten vallen dat ik overwoog om in het basisonderwijs te gaan werken. Ik heb een oriëntatietraject gevolgd dat aan de ene kant heel leuk was en waarin aan de andere kant al m'n bezwaren werden bevestigd. Ik vond het heel leuk om met de kinderen om te gaan, maar op m'n allereerste meeloopdag waren er al problemen met personele bezetting en kwam ik in een chaos terecht. Ik vond het met name verontrustend om te horen dat een onderwijsassistent voor het tweede jaar verantwoordelijk was voor een groep 3.

Intussen was ik aan het rondkijken naar ander werk en heb ik goede baan gevonden die meer verdient dan ik als leerkracht ooit zou kunnen verdienen. Daarom laat ik de onderwijsdroom varen, hoe vervelend ik het ook vind gezien de nood die er is.
pi_206233412
Ik zou echt niet in het onderwijs kunnen werken. Dat heb ik zo geen geduld voor. Respect voor wie het wel kan en doet!

*O* eergisteren opdracht gegeven voor kunststof kozijnen met HR++ glas, gisteren voor 13 zonnepanelen.. nu aftellen tot plaatsing. Met een beetje geluk lukt het met de panelen nog voor het nieuwe jaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:48:31 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206233661
Mijn mandiezijnbaanopzei heeft twee gesprekken komende week :D zo fijn! Ben heel benieuwd...

en ik heb ook een gesprek komende week. Spannend! Heb net een nieuwe baan, maar het valt vies tegen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206233696
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb laatst laten vallen dat ik overwoog om in het basisonderwijs te gaan werken. Ik heb een oriëntatietraject gevolgd dat aan de ene kant heel leuk was en waarin aan de andere kant al m'n bezwaren werden bevestigd. Ik vond het heel leuk om met de kinderen om te gaan, maar op m'n allereerste meeloopdag waren er al problemen met personele bezetting en kwam ik in een chaos terecht. Ik vond het met name verontrustend om te horen dat een onderwijsassistent voor het tweede jaar verantwoordelijk was voor een groep 3.

Intussen was ik aan het rondkijken naar ander werk en heb ik goede baan gevonden die meer verdient dan ik als leerkracht ooit zou kunnen verdienen. Daarom laat ik de onderwijsdroom varen, hoe vervelend ik het ook vind gezien de nood die er is.
Schrijnend, dat juist een groep 3 begeleid wordt door een onderwijsassistent. Ik begrijp je beslissing heel goed, al is het heel jammer dat het onderwijs jou misloopt. Maar voor jezelf is het denk ik wel fijn dat je het nu ervaren hebt en op basis daarvan een keus hebt kunnen maken, ipv op alleen een onderbuikgevoel :Y. Veel succes met je nieuwe baan! Ik ben wel heel benieuwd welke richting je nu ingaat, als je het wil delen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206233790
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Schrijnend, dat juist een groep 3 begeleid wordt door een onderwijsassistent.
Echt alles was er vreselijk aan, de manier waarop de assistent onder druk werd gezet om dat te doen, de gevoelens van ongenoegen die de assistent had (minder betaald worden voor hetzelfde werk als een leerkracht doet) alsook de opstelling van de assistent ten aanzien van de kinderen en hun ouders. Ik wist meteen: ik kan niet in zo'n omgeving functioneren zonder me er dagelijks ellendig om te voelen. ;( Maar dat is een egoïstische keuze: als iedereen denkt zoals ik, wie geeft onze kinderen dan nog les?

quote:
Veel succes met je nieuwe baan! Ik ben wel heel benieuwd welke richting je nu ingaat, als je het wil delen?
Ik heb steeds in/tussen twee werelden gezeten: onderwijs/onderzoek en ICT. Nu schuif ik weer wat meer de ICT-kant op. Daar wordt nog steeds geld in geïnvesteerd en dus is er veel energie, innovatie en ruimte. Vonden we het onderwijs maar net zo belangrijk...
pi_206233821
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:48 schreef Tink89 het volgende:
Mijn mandiezijnbaanopzei heeft twee gesprekken komende week :D zo fijn! Ben heel benieuwd...

en ik heb ook een gesprek komende week. Spannend! Heb net een nieuwe baan, maar het valt vies tegen.
Waarom valt je baan vies tegen? Dacht dat je had aangegeven dat je helemaal op je plek zat. Maar dat kan ik me ook verkeerd herinneren. :P

Ik heb ook twee sollicitatiegesprekken achter de rug. Eén intern - waarbij ik het voor die functie niet ben geworden, maar ze me wel graag elders in het team wil dus nu aan het kijken is wat passend is - en een bij het Rijk. Daar krijg ik volgende week bericht van. Dat gesprek ging volgens mij goed, dus ik hoop dat dat 'm wordt.
Alhoewel ik wel een beetje opkijk tegen de reistijd naar Den Haag..
Protège moi de mes désirs.
pi_206233826
Wij kregen toevallig gisteren een mail van de school van B en Juul dat ze steeds meer moeite hebben om genoeg leerkrachten te hebben. Dat er dit schooljaar wel vaker uitval zal zijn.

Totnogtoe is dat dus amper gebeurd en dat vind ik zo knap.

Ik ga echt never nooit in het onderwijs werken. Maar goed, mijn zus werkt in de zorg, mijn broer is automonteur en mijn schatje staat dus voor de klas. Die vinden mij de malloot die elke dag achter een laptop kruipt.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:11:59 #126
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206233879
Ik hou van achter mijn laptop kruipen :P

Zij met alweer een dikke pussende ontstoken vinger meldt zich. Gatsiedegatsie. Mag ik voor de tweede week aan de antibiotica. Verder tik ik mijn 9e bestraling af vandaag, werk ik wat artikelen weg voor mijn werk en mag ik vanmiddag lekker trainen in de (fysio) sportschool. Ziek zijn is vooral erg druk 8)7 /einderant
pi_206233882
Ik merk ook wel dat ik vastgeroest ben op mijn plekje. Er is nogal wat gebeurd het afgelopen jaar en dat heeft mijn werk niet leuker gemaakt.

Ik had gisteren echter een hele leuke meeting met collega's die ik echt al jaaaaaren ken. Van die niet zeiken maar doen mannen. Ze beheren de grotere technische locaties van ons. En daar krijg ik dus wel altijd energie van.
Van die mannen die praten over 'die pipo's van het hoofdkantoor'.
Dus wie weet ga ik eens rondkijken in een andere hoek van het bedrijf.
pi_206233898
@exode, geniet ervan vanavond :)

Respect voor alle leraren _O_ maar ik zou het niet kunnen. Heb er het geduld niet voor :@
Denk ook dat het een soort roeping is, net als in de zorg. Het moet je maar net liggen.

Auwtsj @Quoi, beterschap en sterkte :*
If they say
pi_206233939
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:14 schreef Mushanga71 het volgende:
@:exode, geniet ervan vanavond :)

Respect voor alle leraren _O_ maar ik zou het niet kunnen. Heb er het geduld niet voor :@
Denk ook dat het een soort roeping is, net als in de zorg. Het moet je maar net liggen.
Ik was begonnen aan de opleiding verpleegkundige, daar ligt ook echt mijn roeping. Helaas kreeg ik een auto-ongeluk en daarbij rugklachten. Dag opleiding..

Nu kruip ik ook dagelijks achter mijn laptop. Maar geen dag is hetzelfde gelukkig. Moet nu veel schakelen en adhoc dingen doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206234016
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:17 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik was begonnen aan de opleiding verpleegkundige, daar ligt ook echt mijn roeping. Helaas kreeg ik een auto-ongeluk en daarbij rugklachten. Dag opleiding..

Nu kruip ik ook dagelijks achter mijn laptop. Maar geen dag is hetzelfde gelukkig. Moet nu veel schakelen en adhoc dingen doen.
Oeh, dat is echt balen ;(
En als ik dan zie hoe inspannend en veel werk de zorg is, dan is een lijf wat meewerkt essentieel.
Doe je nu wel iets wat je ook leuk vindt?
If they say
pi_206234064
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:06 schreef arvensis het volgende:

[..]
Waarom valt je baan vies tegen? Dacht dat je had aangegeven dat je helemaal op je plek zat. Maar dat kan ik me ook verkeerd herinneren. :P

Ik heb ook twee sollicitatiegesprekken achter de rug. Eén intern - waarbij ik het voor die functie niet ben geworden, maar ze me wel graag elders in het team wil dus nu aan het kijken is wat passend is - en een bij het Rijk. Daar krijg ik volgende week bericht van. Dat gesprek ging volgens mij goed, dus ik hoop dat dat 'm wordt.
Spannend hoor! Hoeveel reistijd krijg je? En is dat met het ov?
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:38:52 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206234088
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 07:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]
eigenlijk nog best schandalig dit… daar moet toch gewoon een 18+ check op zitten.
Ja, ik vond het ook bizar, zo bizar dat ik voor de zekerheid maar "ja" heb ingevuld, je weet immers maar nooit :')

Maar goed, dan heb ik er maar 2 waar 19 jaar tussen zit, maar gezinnen waar er tussen de oudste en de jongste 19 jaar zit zijn hier op zich niet uitzonderlijk, maar dan zitten er nog 6 tussen de oudste en de jongste, moet je bij 4 of 5 meerderjarige kinderen gaan wegvinken dat ze een paspoort mogen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206234092
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:26 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oeh, dat is echt balen ;(
En als ik dan zie hoe inspannend en veel werk de zorg is, dan is een lijf wat meewerkt essentieel.
Doe je nu wel iets wat je ook leuk vindt?
Soms wel soms niet. Ik hou van het dynamische, het schakelen, ik presteer goed onder druk.
Maar we zijn onderbezet, dat wordt nog erger en ik ben de enige met de meeste kennis. Dus de druk op mij is hoog
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206234395
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:06 schreef arvensis het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dan veel thuis kunt werken, want ik zou vanuit Den Haag echt nooit in jouw woonplaats gaan werken. Maar goed, ik zou vanuit mijn huidige woonplaats al liever niet in Den Haag gaan werken, en dat is op 30 minuten OV-afstand inclusief fietsen, of 50 minuten fietsen. Werken bij de overheid is overigens wel heel relaxt, twee zussen en wat andere kennissen zitten daar en de werkdruk is echt goed geregeld (bij mijn zussen, een middel-management, ander hoger management beide op een ander ministerie), thuis werken is makkelijk en de personeelsvereniging-uitjes en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook goed. En als je er eenmaal goed zit hoef je nooit meer weg. (Maar dat is ook gelijk een nadeel, want matig presterende collega’s heb je dus wel regelmatig, die er in een commercieel bedrijf allang eruit gewipt waren.)
pi_206234484
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Spannend hoor! Hoeveel reistijd krijg je? En is dat met het ov?
Met de auto 1:15, met de trein met overstap 1:30 en zonder overstap 2 uur. :X
Maar de functie zelf lijkt mij geweldig en het is ook een mooie stap in mijn carrière.
Het scheelt ook dat ik niet iedere dag op kantoor hoef te zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik hoop dat je dan veel thuis kunt werken, want ik zou vanuit Den Haag echt nooit in jouw woonplaats gaan werken. Maar goed, ik zou vanuit mijn huidige woonplaats al liever niet in Den Haag gaan werken, en dat is op 30 minuten OV-afstand inclusief fietsen, of 50 minuten fietsen. Werken bij de overheid is overigens wel heel relaxt, twee zussen en wat andere kennissen zitten daar en de werkdruk is echt goed geregeld (bij mijn zussen, een middel-management, ander hoger management beide op een ander ministerie), thuis werken is makkelijk en de personeelsvereniging-uitjes en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook goed. En als je er eenmaal goed zit hoef je nooit meer weg. (Maar dat is ook gelijk een nadeel, want matig presterende collega’s heb je dus wel regelmatig, die er in een commercieel bedrijf allang eruit gewipt waren.)
Ik werk nu ook voor de overheid (gemeente) en zou ook niet anders willen. :)
pi_206234634
Onderwijs is ook echt niks voor mij. Heb een poosje vrijwillig dingen gedaan, maar het is echt niet mijn ding. En dat reizen lijkt me ook niks.. Maarja, ik hoef niet te werken. Dus zit vandaag even lekker nostalgisch een Friese playlist op youtube te luisteren. Wat een heerlijke meuk is er gemaakt O+
pi_206234656
Onderwijs lijkt me prachtig als het je ding is. Mijn man is leraar en hij vindt het de mooiste baan ter wereld. Maar mij moet je niet voor een klas zetten, zeker niet voor pubers, daar wordt echt niemand gelukkig van. :N Laat mij maar lekker voorspelbaar elke dag achter mijn computer zitten.
pi_206234774
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Echt alles was er vreselijk aan, de manier waarop de assistent onder druk werd gezet om dat te doen, de gevoelens van ongenoegen die de assistent had (minder betaald worden voor hetzelfde werk als een leerkracht doet) alsook de opstelling van de assistent ten aanzien van de kinderen en hun ouders. Ik wist meteen: ik kan niet in zo'n omgeving functioneren zonder me er dagelijks ellendig om te voelen. ;( Maar dat is een egoïstische keuze: als iedereen denkt zoals ik, wie geeft onze kinderen dan nog les?
[..]
Ik heb steeds in/tussen twee werelden gezeten: onderwijs/onderzoek en ICT. Nu schuif ik weer wat meer de ICT-kant op. Daar wordt nog steeds geld in geïnvesteerd en dus is er veel energie, innovatie en ruimte. Vonden we het onderwijs maar net zo belangrijk...
Lastig is dat ja. Maar je werk is toch een groot deel van je leven en uiteindelijk ga je eraan onderdoor als je je alles aantrekt. Er zijn vast ook goede docenten die zich makkelijker kunnen afsluiten. Het is voor een deel wel herkenbaar. Ik had best graag een medische opleiding gedaan, maar ik was te bang dat ik alles mee naar huis zou nemen en me te persoonlijk betrokken zou voelen.

Leuk, dan zitten we een beetje in dezelfde hoek :Y. ICT & onderwijs/onderzoek is een heel goede, stabiele combi idd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206234877
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:42 schreef exode het volgende:
Wat vaag Leandra.

Ik ben gisteren lekker op tijd naar bed gegaan, nieuwe dag!
Vanavond in dorpskroeg eten. *O* Een ouderwetse zonder pinautomaat en met bakjes pinda's op de bar. Maar je kan er lekker eten en het is er altijd gezellig.

Dank jullie wel voor gisteren, voelde me behoorlijk rot. Ook omdat het egoistisch voelde. Fijn het tegengeluid.
Fijn dat je vanavond gewoon kunt gaan!

En eten in de dorpskroeg (hoewel dit officieel dorpscafé heet) is altijd een goed idee, doe ik vanavond toevallig ook O+ met Mijm en mijn zussen. En daarna ga ik daar quizzen met vrienden O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_206234900
Hier totaal andere branch: horeca :') Man wilde dat toen en inmiddels hebben we (nog) 4 zaken.
Sta niet meer op de werkvloer, doe vanalles eromheen. Deed wel heel lang de boekhating maar dat heeft man overgenomen. Wel handiger met mijn cijferdyslexie :') :')
Wil graag denken dat ik mijn eigen tijd indeel, maar eigenlijk word ik geleefd door de zaak.
Als ik de tijd kon terugdraaien... :Y)

Zelf wilde ik graag archeoloog worden. Tot mijn moeder zei dat dat niet alleen opgraven is maar óók veel schrijven. Omdat ik met inktbevlekte handen en eindeloze volgeschreven bladzijden voor me zag, heb ik daar vanaf gezien.
Nog altijd spijt van :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 07-10-2022 12:37:04 ]
If they say
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:43:51 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206235250
Opleidingen: :(

Mijn man is een van die 66 personen. Hij werd gisteren gebeld. Kwam overigens niet als een verrassing, want hij was in de loop van de dag al toegevoegd aan diverse appgroepen hier over.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)sterdiploma-a4144433
pi_206235261
SPOILER
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:47:00 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206235300
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
SPOILER
SPOILER
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:48:58 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206235316
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef amaranta het volgende:

Mijn man is een van die 66 personen. Hij werd gisteren gebeld. Kwam overigens niet als een verrassing, want hij was in de loop van de dag al toegevoegd aan diverse appgroepen hier over.

:o Dat is mooi klote! :o Voor niks geleerd en gevolgd dus? :o
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:53:52 #145
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206235378
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:48 schreef BE het volgende:

[..]
:o Dat is mooi klote! :o Voor niks geleerd en gevolgd dus? :o
En behoorlijk hard geleerd en gevolgd ook, was geen diploma-bij-een-pak-cornflakes opleiding. Ben benieuwd wat hij nu gaat doen.

Overigens heeft hij sinds maandag ook een nieuwe baan. Dus daar maakt het niks meer voor uit. Maar het gaat om het idee en voor in de toekomst.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:55:17 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206235395
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:53 schreef amaranta het volgende:

[..]
En behoorlijk hard geleerd en gevolgd ook, was geen diploma-bij-een-pak-cornflakes opleiding. Ben benieuwd wat hij nu gaat doen.

Overigens heeft hij sinds maandag ook een nieuwe baan. Dus daar maakt het niks meer voor uit. Maar het gaat om het idee en voor in de toekomst.
Zo, daar zou ik echt een flinke kater aan overhouden! :o Wat bizar zeg!
pi_206235871
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

So, dat is rot zeg! Vind dat toch altijd vreemd dat mensen daar dan persoonlijk voor ‘gestraft’ worden.

Gefeliciteerd Cactus!
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:39:45 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206235891
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:37 schreef LeSage het volgende:

[..]
So, dat is rot zeg! Vind dat toch altijd vreemd dat mensen daar dan persoonlijk voor ‘gestraft’ worden.

Gefeliciteerd Cactus!
Nou hè! Daar kunnen hij en z’n medestudenten toch echt niks aan doen.
pi_206235949
quote:

Zooo dan, bizar :( . Daar gaat de master en al heeft hij dat (nu) niet nodig, er is wél voor gestudeerd.

Was vanmorgen ook iets bij rtl over rechters waar ook iets bij fout gegaan is. En ze gaan bekijken of de uitspraken bij rechtzaken waar zij bij waren, nog wel geldig zijn. Gaat lekker :X

@MevrouwCactus
SPOILER
If they say
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:54:12 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206236017
@amaranta Nee zeg, wat een stumperts! Niet de minste partij, de OU. Tenminste, ik heb nog weleens een vak voor ze gegeven en ik had een goede indruk. Verbaast me niks als dat nog een staartje gaat krijgen. Ik zou daar wel moeite in steken als ik jouw man/vriend was.

@Mushanga71 Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort horecazaken jullie hebben :) Horeca is mijn hobby :9

@LeSage Dé ideale vrijdagavond zo te lezen ^O^

En @MevrouwCactus gefeliciteerd!!
pi_206236018
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:39 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nou hè! Daar kunnen hij en z’n medestudenten toch echt niks aan doen.
En als ik het zo lees, is het meer een administratieve fout dan dat het onderwijs op zich onder de maat was. Dan is het extra zuur! :{

@MevrouwCactus spannend ja! Heel veel succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:57:11 #152
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_206236041
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

Wat voor klachten heb je? Vanwege mijn chronische rugaandoening ben ik kortgeleden overgestapt naar een andere sector binnen de zorg en het is echt een wereld van verschil op fysiek gebied. :o In tegenstelling tot wat ik tot kortgeleden dacht is niet alles in de zorg fysiek zwaar.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:58:06 #153
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_206236049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_206236068
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Zelf wilde ik graag archeoloog worden. Tot mijn moeder zei dat dat niet alleen opgraven is maar óók veel schrijven. Omdat ik met inktbevlekte handen en eindeloze volgeschreven bladzijden voor me zag, heb ik daar vanaf gezien.
Nog altijd spijt van :{
In vergelijking met een opleiding geschiedenis valt de hoeveelheid schrijven voor een archeoloog best mee. Wat jammer dat je je hebt laten afschrikken destijds, het is juist een heel praktische studie in wezen. Ik heb zelf tijdens mijn opleiding maar twee weken deelgenomen aan een opgraving, ik vond het lichamelijk best zwaar (maar wel heel tof!). Maar dat is werken in de horeca ook wel :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:05:30 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206236114
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]
En als ik het zo lees, is het meer een administratieve fout dan dat het onderwijs op zich onder de maat was. Dan is het extra zuur! :{

@:MevrouwCactus spannend ja! Heel veel succes!
Ja, het gaat enkel over wel of geen accreditatie. Dat is inderdaad iets administratiefs.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:06:04 #156
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206236119
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:54 schreef Quoi het volgende:
@:amaranta Nee zeg, wat een stumperts! Niet de minste partij, de OU. Tenminste, ik heb nog weleens een vak voor ze gegeven en ik had een goede indruk. Verbaast me niks als dat nog een staartje gaat krijgen. Ik zou daar wel moeite in steken als ik jouw man/vriend was.

@:Mushanga71 Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort horecazaken jullie hebben :) Horeca is mijn hobby :9

@:LeSage Dé ideale vrijdagavond zo te lezen ^O^

En @:MevrouwCactus gefeliciteerd!!
Shoarmazaak dacht ik dat Mushanga heeft
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:16:48 #157
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_206236230
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:05 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, het gaat enkel over wel of geen accreditatie. Dat is inderdaad iets administratiefs.
Nou ja, de accreditatie is wel het moment waarop de kwaliteit van de opleiding extern gecheckt wordt, en heel soms komt er ook bij zo'n check een hoop naar boven dat niet klopt (jaren geleden bij de alternatieve afstudserroutes van enkele opleidingen van Hogeschool InHolland bijvoorbeeld). De accreditatie 'vergeten' aan te vragen zegt m.i. wel iets over het kwaliteitborgingssysteem van de betreffende instelling... (de kwaliteit van de opleiding kan dan natuurlijk nog steeds goed zijn, we weten dat nu gewoon niet...)

[ Bericht 5% gewijzigd door mousemicky op 07-10-2022 14:25:57 ]
pi_206236509
@amaranta, dat is wel echt flink balen voor je man. Al die moeite en energie en dan met lege handen staan door een administratieve procedure -O-

exode, veel plezier vanavond! Geniet van je avondje uit met vrienden.

Succes voor iedereen met een (bijna) nieuwe baan of zoekende is naar een nieuwe baan.

Ik heb echt een k*tdag. Werd al rond 5 uur 's ochtends wakker met een vreselijke migraine. Het was mijn dag om Simon naar school te brengen, maar uiteindelijk toch maar manlief wakker gemaakt, want ik kon niet meer door de pijn in mijn hoofd, wist niet wat ik met mezelf aan moest. De hele ochtend in bed gelegen, nu is de ergste pijn voorbij maar voel ik me slap als een vaatdoek en heb ik voornamelijk last van mijn buik/maag (heb ik vaak bij migraine) en een zwaar gevoel in mijn hoofd.

Voor mijn zwangerschap had ik wel 2 tot 3 keer per week zware migraine. Sinds mijn zwangerschap bijna niet meer ( *O* *O* *O* *O* ), maar als ik het dan toch weer krijg, overvalt me ook meteen weer dat wanhopige gevoel van daarvoor. Dat je soms echt niet meer wilt leven vanwege de pijn, met je hoofd tegen de muur aan wilt bonken.

Manlief is nu dus weer dingen met Simon aan het doen, terwijl ik dat zou doen. Voel ik me daar weer schuldig over, dat hij ook weer zijn eigen plannen moet omgooien.
Morgen ben ik hopelijk weer fit en zie ik alles weer wat zonniger.
pi_206236889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:57 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Wat voor klachten heb je? Vanwege mijn chronische rugaandoening ben ik kortgeleden overgestapt naar een andere sector binnen de zorg en het is echt een wereld van verschil op fysiek gebied. :o In tegenstelling tot wat ik tot kortgeleden dacht is niet alles in de zorg fysiek zwaar.
Mijn onderste wervels zijn vastgezet. Ik kan niet lang staan of lopen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206236964
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:58 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_206237086
@amaranta, dat is zuur... :{ zoveel tijd en energie in gestoken... ben benieuwd wat ze daar nu mee willen gaan doen als OU, wat een aanfluiting van ze om dat niet op orde te hebben zeg.

@TolstoiFan, :*

@exode, fijne avond :*

Ik heb vanmorgen zitten kijken naar vacatures in mn oude beroep, maar ik ben bang dat ik het gewoon niet meer trek op een groep peuters. Misschien moet ik eens vragen of ik een dag(deel) mee kan lopen ofzo...
Fake it till you make it...
pi_206237161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:50 schreef Nijna het volgende:
Ik heb vanmorgen zitten kijken naar vacatures in mn oude beroep, maar ik ben bang dat ik het gewoon niet meer trek op een groep peuters. Misschien moet ik eens vragen of ik een dag(deel) mee kan lopen ofzo...
Zeker doen! :Y

@amaranta Wat stom. Ik zou er zeker werk van maken als ik hem was.

@MevrouwCactus Gefeliciteerd met de nieuwe baan!

@Claudia_x Je hebt in ieder geval een weloverwogen keuze gemaakt, dan is het goed, toch?

Voor de mensen die op zoek zijn naar een nieuwe baan: succes. Ik zou eigenlijk ook eens verder moeten kijken, maar durf niet zo goed. Ik zit nu 'makkelijk en veilig', heb genoeg vastigheid en genoeg zeggenschap over mijn werk, maar echt uitdagend is het niet (meer). Vriend moet/wil op zoek naar wat anders, dus laat ik het maar voortkabbelen. Eigenlijk niet goed. Maar misschien ook wel prima. => Zo werkt mijn hoofd dan :')
pi_206237194
quote:

Néé! Dit kan echt niet, schandalig.
pi_206237621
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]
In vergelijking met een opleiding geschiedenis valt de hoeveelheid schrijven voor een archeoloog best mee. Wat jammer dat je je hebt laten afschrikken destijds, het is juist een heel praktische studie in wezen. Ik heb zelf tijdens mijn opleiding maar twee weken deelgenomen aan een opgraving, ik vond het lichamelijk best zwaar (maar wel heel tof!). Maar dat is werken in de horeca ook wel :P.
Jah, kan me nog voor mn kop slaan, zeker nu met computers en zo. In mijn tijd was de typmachien er wel, maar nog niet echt ingeburgerd zeg maar.
Wauw, opgravingen O+ Waar? En jij hebt geschiedenis gedaan? Ben ik ook fan van :D Ik vind het nog steeds zo bijzonder hoeveel er nog naar bovenkomt en hoeveel er nog ontdekt wordt.
Maar nu trek ik dat lichamelijk echt niet meer. Op mn knieën zitten is al een uitdaging dus voor mij is het voorbij.
Horeca is ook best zwaar lichamelijk idd vandaar dat dat ook niet meer gaat.
Alle stress word me de laatste tijd wel teveel. Loop door alle shit vandaag weer es met een zwaar gevoel op mn borst. Dus, hallooo oxa :@

@Quoi, we zitten in de fastfoodhoek. Met idd, ook shoarma @amaranta :Y En patat :P
En kapsalon :9
If they say
pi_206237646
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:50 schreef Nijna het volgende:
@:amaranta, dat is zuur... :{ zoveel tijd en energie in gestoken... ben benieuwd wat ze daar nu mee willen gaan doen als OU, wat een aanfluiting van ze om dat niet op orde te hebben zeg.

@:TolstoiFan, :*

@:Exode, fijne avond :*

Kan je toch doen, een keertje meelopen? En er zijn meer groepen dan kleuters ;)
If they say
pi_206237677
Ik zou eigenlijk ook wel ander werk willen. Maar de flexibiliteit op mijn huidige werk is wel heel handig. En we zitten in een traject voor speciaal onderwijs voor de jongste en als dat zover is ga ik al minder werken om het allemaal rond te krijgen, dus een nieuwe baan kan ik er dan niet echt bij hebben.

Wel jammer, toen ik afstudeerde was de arbeidsmarkt een ramp als werkzoekende. Op iedere vacature waarop ik solliciteerde kwamen makkelijk 300+ reacties. Nu gaat het veel beter maar zijn mijn eigen omstandigheden er weer niet naar.
pi_206237778
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Kan je toch doen, een keertje meelopen? En er zijn meer groepen dan kleuters ;)
Ik had het over peuters, iets jonger :P . Ik heb geen pabo gedaan, maar kinderopvang (spw toen nog) ;).
pi_206237971
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:15 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik had het over peuters, iets jonger :P . Ik heb geen pabo gedaan, maar kinderopvang (spw toen nog) ;).
En dan beschuldig ik zoon dat ie nooit leest wat er staat... :@ :')
Nee, dan is er niks boven :D
If they say
pi_206238146
@amaranta ben je mooi klaar mee. Wellicht komt er nog iets van compensatie voor het collegegeld.

@Tink89 balen dat je werk zo tegen valt
@Deepfreeze gefeliciteerd
@exode hoe is het met verloofde? En veel plezier
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:28:36 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206238452
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:56 schreef F_r het volgende:
@:amaranta ben je mooi klaar mee. Wellicht komt er nog iets van compensatie voor het collegegeld.

@:tink89 balen dat je werk zo tegen valt
@:deepfreeze gefeliciteerd
@:exode hoe is het met verloofde? En veel plezier
Collegegeld is geen issue, dat is betaald door de werkgever. Het gaat echt om de titel.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:35:54 #171
37150 livelink
pi_206238518
Je zou toch zeggen dat dit gewoon opgelost kan worden. Het betreft een administratieve fout zoals ik het begrijp. Vraag alsnog die accreditatie aan en laat een deskundige beoordelen of de opleiding voor die 66 mensen aan de eisen voldeed en geef ze alsnog hun Master.
pi_206238559
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:38 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
En dan beschuldig ik zoon dat ie nooit leest wat er staat... :@ :')
Nee, dan is er niks boven :D
Hahaha, kleuters, peuters, allemaal klein ;). Overigens heb ik wel een blauwe maandag op de pabo gezeten, maar dat was mn 2e opleiding en ik zat bij allemaal van die net geslaagde jonkies in de klas en dat was zo'n mismatch op dat moment dat ik heel snel ben gestopt en toen voor de peuters ben gegaan, want dat kon via thuisstudie :') .
pi_206238635
Ik kreeg net mail met onze nieuwe tarieven voor gas en stroom :'( :X
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:06:26 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206238765
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 18:35 schreef livelink het volgende:
Je zou toch zeggen dat dit gewoon opgelost kan worden. Het betreft een administratieve fout zoals ik het begrijp. Vraag alsnog die accreditatie aan en laat een deskundige beoordelen of de opleiding voor die 66 mensen aan de eisen voldeed en geef ze alsnog hun Master.
Nou dat, of desnoods 1 extra opdracht ofzo.
Man laat het er zeker niet bij zitten. Helaas hebben wij onlangs onze rechtsbijstand stopgezet.
Maar, genoeg anderen maken daar gebruik van. In de appgroep van “gedupeerden” zitten ook advocaten. Zelf kan hij ook nog naar de rechtswinkel gaan. Dus nog genoeg mogelijkheden.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:12:52 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206238807
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 18:50 schreef F_r het volgende:
Ik kreeg net mail met onze nieuwe tarieven voor gas en stroom :'( :X
Ohjee.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:32:23 #176
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_206239012
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 18:35 schreef livelink het volgende:
Tja, zo simpel werkt het accreditatiestelsel voor het hoger onderwijs niet. Het is ookwel iets meer dan een simpele administratiefout. Een accreditatie is een heel traject (bij onze opleidingen met een voorbereiding van ruim een jaar) dat de opleiding/instelling doorloopt.

Een accreditatie is 6 jaar geldig, daarna doe je weer opnieuw een aanvraag, en is er bij positief resultaat een verlenging van 6 jaar. Nu aanvragen heeft dus geen zin voor de al afgestudeerde studenten, het is niet iets dat je met terugwerkende kracht kunt doen ...

Neemt niet weg dat de studenten hieraan niets kunnen doen, maar wel de dupe zijn, en dat is zwaar klote.
pi_206239488
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 18:41 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hahaha, kleuters, peuters, allemaal klein ;). Overigens heb ik wel een blauwe maandag op de pabo gezeten, maar dat was mn 2e opleiding en ik zat bij allemaal van die net geslaagde jonkies in de klas en dat was zo'n mismatch op dat moment dat ik heel snel ben gestopt en toen voor de peuters ben gegaan, want dat kon via thuisstudie :') .
Je hebt iig een poging gedaan ;)
En er is niks mis met kinderopvang. Je zit dan alleen wel met ukkies :+

Oeh @F_r, das kut ;(

We hoorden steeds een autoalarm afgaan. Bloedirritant }:| Komt man binnen, heeft ie de sleutel in de auto laten zitten en was dus zijn auto die de teringherrie veroorzaakte :')
If they say
pi_206239685
Dat alarm blijft afgaan🙈
Blijkt nu dat alle deuren open zijn maar sleutel ligt in de kofferbak. Zijn iets via de achterbank aan het proberen... :+
If they say
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:18:08 #179
37150 livelink
pi_206239803
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 20:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Dat alarm blijft afgaan🙈
Blijkt nu dat alle deuren open zijn maar sleutel ligt in de kofferbak. Zijn iets via de achterbank aan het proberen... :+
Ai. Hopelijk lukt het snel om iets te regelen. Hebben jullie geen reservesleutel?
pi_206240004
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 20:18 schreef livelink het volgende:

[..]
Ai. Hopelijk lukt het snel om iets te regelen. Hebben jullie geen reservesleutel?
Nope, geen reserve sleutel :+
Snap ook niet hoe die dit voor elkaar heeft gekregen :?
If they say
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:32:08 #181
37150 livelink
pi_206240064
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 20:28 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nope, geen reserve sleutel :+
Snap ook niet hoe die dit voor elkaar heeft gekregen :?
Het is wel een aparte actie, ja. Maar via de achterbank moet toch kunnen? Je zoon klimt er vast zo overheen als ze niet plat kunnen.
pi_206240306
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 20:32 schreef livelink het volgende:

[..]
Het is wel een aparte actie, ja. Maar via de achterbank moet toch kunnen? Je zoon klimt er vast zo overheen als ze niet plat kunnen.
Gelukt! Maar niet via de bank. De helft van de hele bank kon wél naar voren, de achterkant zit vast :?
Nu via draadjes in de motorkap los of iets. Stond man bij de kofferbak, hoor ik het geklikklak van het slot, reageerde hij niet :') Ik wel dus nu is ie open *O*
If they say
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:51:50 #183
37150 livelink
pi_206240319
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 20:50 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Gelukt! Maar niet via de bank. De helft van de hele bank kon wél naar voren, de achterkant zit vast :?
Nu via draadjes in de motorkap los of iets. Stond man bij de kofferbak, hoor ik het geklikklak van het slot, reageerde hij niet :') Ik wel dus nu is ie open *O*
Ik zie je echt met een snoekduik naar het slot duiken :D
pi_206240448
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 20:51 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik zie je echt met een snoekduik naar het slot duiken :D
Whahaha, zo ging het ongeveer ja :D
Maar dit had niet mogen gebeuren. Normaliter hoort auto niet op slot te gaan als sleutel binnen is :?
Noujah, we weten nu dat én het alarm werkt én hoe het moet mocht het weer gebeuren :+
If they say
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:06:15 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206240489
quote:

Sjezus :o :(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206241707
Even een totaal andere vraag. Wij gaan dit jaar voor het eerst Halloween vieren met de kinderen. Hoe houden jullie kinder(armen) warm bij dergelijke verkleedpartijen met waarschijnlijk slecht/koud weer? Ze gaan langs de deuren is de bedoeling. Carnavalvierders moeten daar vast wel ideeën voor hebben.

Ook andere ideeën voor goedkope Halloween-outfits zijn welkom, ik vind het zonde om daar veel geld aan uit te geven voor 1 avond. Oudste heeft waarschijnlijk een skelet-joggingspak, de meiden wil ik gewoon hun bruidsjurkjes uit doen met zwart omrande ogen erbij schminken, maar dat is dus nogal koud met blote armen.
pi_206241832
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jah, kan me nog voor mn kop slaan, zeker nu met computers en zo. In mijn tijd was de typmachien er wel, maar nog niet echt ingeburgerd zeg maar.
Wauw, opgravingen O+ Waar? En jij hebt geschiedenis gedaan? Ben ik ook fan van :D Ik vind het nog steeds zo bijzonder hoeveel er nog naar bovenkomt en hoeveel er nog ontdekt wordt.
Maar nu trek ik dat lichamelijk echt niet meer. Op mn knieën zitten is al een uitdaging dus voor mij is het voorbij.
Horeca is ook best zwaar lichamelijk idd vandaar dat dat ook niet meer gaat.
Alle stress word me de laatste tijd wel teveel. Loop door alle shit vandaag weer es met een zwaar gevoel op mn borst. Dus, hallooo oxa :@

@:Quoi, we zitten in de fastfoodhoek. Met idd, ook shoarma @:amaranta :Y En patat :P
En kapsalon :9
De opgraving waar ik aan meegewerkt heb, was in Tiel :+. Vet exotisch _O-. Ik heb oudheidkunde gestudeerd, een combi van archeologie, oude geschiedenis en oude talen, specifiek gericht op het middellandse-zeegebied van 3000 vC tot 500 nC. Onze uni ging ook elk jaar opgraven in Syrië (in de zomervakantie was dat altijd), daar had ik ook graag aan meegedaan, maar is er niet van gekomen. En nu is het gewoon allemaal weg :'(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206242096
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 22:49 schreef FlyingFish het volgende:
Even een totaal andere vraag. Wij gaan dit jaar voor het eerst Halloween vieren met de kinderen. Hoe houden jullie kinder(armen) warm bij dergelijke verkleedpartijen met waarschijnlijk slecht/koud weer? Ze gaan langs de deuren is de bedoeling. Carnavalvierders moeten daar vast wel ideeën voor hebben.

Ook andere ideeën voor goedkope Halloween-outfits zijn welkom, ik vind het zonde om daar veel geld aan uit te geven voor 1 avond. Oudste heeft waarschijnlijk een skelet-joggingspak, de meiden wil ik gewoon hun bruidsjurkjes uit doen met zwart omrande ogen erbij schminken, maar dat is dus nogal koud met blote armen.
Iets van een stemmige cape erbij? Dat zou wel bij het ensemble kunnen passen. Of een witte longsleeve eronder.

Qua goedkoop: tweedehands. Verkleedkleding wordt vaak maar 1 of 2 keer gedragen dus er is veel aanbod in goede staat. Ik haal onze Halloween-outfits altijd van Vinted.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:31:04 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206242118
quote:

Wij hebben eronder een thermosetje kleding aangedaan. Hoort bij een skipak. En marktplaats staat vol met outfits!

Bruidsjurkjes en zwartomrande ogen }) ^O^
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 06:42:43 #190
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206243123
quote:
<knip>

Dan wordt het wel koud ja }:| .
pi_206243435
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 22:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
De opgraving waar ik aan meegewerkt heb, was in Tiel :+. Vet exotisch _O-. Ik heb oudheidkunde gestudeerd, een combi van archeologie, oude geschiedenis en oude talen, specifiek gericht op het middellandse-zeegebied van 3000 vC tot 500 nC.
Wat leuk! Ik heb nooit een groots plan voor m'n carrière gehad en heb geen strategische keuzes gemaakt, maar ben altijd achter m'n interesses aangehobbeld. Zo ben ik uiteindelijk bij Theoretische Taalwetenschap en Filosofie terechtgekomen. Bij Taalwetenschap zaten drie studenten in de master. :+ Tegenwoordig zou zo'n opleiding (terecht) niet rendabel genoeg bevonden worden.

Als ik eerlijk ben, is het belang van een (universitair) diploma overschat. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals beroepen waar je een specifiek diploma voor nodig hebt. Maar in heel veel gevallen zijn de ervaringen die je buiten je opleiding opdoet, je netwerk en dom geluk belangrijker voor het vinden van werk. Al heeft m'n opleiding me wel gevormd en is die daardoor van grote waarde geweest.

quote:
Onze uni ging ook elk jaar opgraven in Syrië (in de zomervakantie was dat altijd), daar had ik ook graag aan meegedaan, maar is er niet van gekomen. En nu is het gewoon allemaal weg :'(.
;(
pi_206244358
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 20:02 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Je hebt iig een poging gedaan ;)
En er is niks mis met kinderopvang. Je zit dan alleen wel met ukkies :+
Ik heb meer met ukkies dan met pubers geloof ik :+ dus wat dat betreft zit ik wel goed. Als ik op de basisschool zou lesgeven zou ik denk ik ook voorkeur hebben voor de onderbouw.
Ik heb toen die van mij nog op de basisschool zaten wel eens geknutseld met groep 7/8 ers, ik kan er niet zoveel mee. Maar ik moet zeggen dat ik niet de schatjes had toen :X .
Ik hielp ook altijd met de boekjes uitlenen aan de kleuters en dat vond ik wel leuk, die zijn nog schattig enzo O+

[quote[
We hoorden steeds een autoalarm afgaan. Bloedirritant }:| Komt man binnen, heeft ie de sleutel in de auto laten zitten en was dus zijn auto die de teringherrie veroorzaakte :')
[/quote]
:s) hihi, ik zie helemaal voor me hoe jullie die sleutel uit de achterbak hebben gekregen *O*

@F_r , de mail die je liever niet gehad had zeg maar :*
pi_206244590
Nijna is er met SPW geen zij instroom traject mogelijk bij de kleuters? Er is niet alleen een tekort aan docenten maar ook klassenassistenten/onderwijsassistenten. Al moet je het dan wel treffen met de school, niet een waar ze de onderwijsassistent voor groep 3 zetten zoals bij Claudia.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:03 schreef lunapuella het volgende:
Wel jammer, toen ik afstudeerde was de arbeidsmarkt een ramp als werkzoekende. Op iedere vacature waarop ik solliciteerde kwamen makkelijk 300+ reacties. Nu gaat het veel beter maar zijn mijn eigen omstandigheden er weer niet naar.
Herkenbaar. ik zat ook al te denken dat nu eigenlijk het perfecte moment zou zijn om ergens weer in te stromen want er is zoveel vraag naar personeel. Alleen zijn mijn eigen omstandigheden er nog niet naar.
pi_206244714
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 22:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
De opgraving waar ik aan meegewerkt heb, was in Tiel :+. Vet exotisch _O-. Ik heb oudheidkunde gestudeerd, een combi van archeologie, oude geschiedenis en oude talen, specifiek gericht op het middellandse-zeegebied van 3000 vC tot 500 nC. Onze uni ging ook elk jaar opgraven in Syrië (in de zomervakantie was dat altijd), daar had ik ook graag aan meegedaan, maar is er niet van gekomen. En nu is het gewoon allemaal weg :'(.
Juist gaaf, Tiel :Y Wat er onontdekt nog allemaal in onze eigen bodem zit is toch fantastisch?
Wow, zware studie denk ik, maar wat zou ik graag ook zoiets gedaan hebben. Dan zou ik Noord Europa willen doen, Vikingen bijvoorbeeld. Schotland O+
Hoewel Egypte ook iets fascinerends blijft hebben :D Op Netflix staat secrets of Saqqara, begon ik gister mee.
Zonde dat je niet mee bent geweest naar Syrië. Zal idd weinig meer van over zijn ;(
Ben ook altijd opzoek naar geschiedenis als ik ergens loop. Ben echt mijn roeping misgelopen :{

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:25 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik heb meer met ukkies dan met pubers geloof ik :+ dus wat dat betreft zit ik wel goed. Als ik op de basisschool zou lesgeven zou ik denk ik ook voorkeur hebben voor de onderbouw.
Ik heb toen die van mij nog op de basisschool zaten wel eens geknutseld met groep 7/8 ers, ik kan er niet zoveel mee. Maar ik moet zeggen dat ik niet de schatjes had toen :X .
Ik hielp ook altijd met de boekjes uitlenen aan de kleuters en dat vond ik wel leuk, die zijn nog schattig enzo O+

[quote[
:s) hihi, ik zie helemaal voor me hoe jullie die sleutel uit de achterbak hebben gekregen *O*

[/quote]

Ja, nee, dat snap ik helemaal :D Kleuters zíjn ook leuk en wat stuurbaarder dan tieners ;)
Ik was klassenouders vanaf groep 1. Hoe ouder de kids werden, hoe bewerkelijker het werd. Tot groep 7/8, toen konden ze alles zelf. Maar als ik naar mijn eigen bijna tiener kijk en daar een klas van vol? Noooo thanks :{w

Politie kwam ook nog ff langsrijden _O- maar toen was de kofferbak al open.
Dat gebeurt er dus met nieuwerwetse auto's. Geef mij maar een sleutel die je in het slot steekt :P
If they say
pi_206244909
Was heel gezellig gisteren O+ Lekker gegeten, veel gelachen, topavond.

Verloofde gaat beter gelukkig, al heeft ze echt nog wel een weg te gaan.
SPOILER
Maar ze loopt nu vrolijk rond en we hebben een heerlijk rustig weekend. Ik ga zo met de fiets naar wat winkels want ik heb dus geen herfstjas.
pi_206245183
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:49 schreef Elleska het volgende:
Nijna is er met SPW geen zij instroom traject mogelijk bij de kleuters? Er is niet alleen een tekort aan docenten maar ook klassenassistenten/onderwijsassistenten. Al moet je het dan wel treffen met de school, niet een waar ze de onderwijsassistent voor groep 3 zetten zoals bij Claudia.
[..]
Herkenbaar. ik zat ook al te denken dat nu eigenlijk het perfecte moment zou zijn om ergens weer in te stromen want er is zoveel vraag naar personeel. Alleen zijn mijn eigen omstandigheden er nog niet naar.
Ik zou denk ik onderwijsassistent kunnen doen, overigens zou ik ook pabo kunnen doen met mijn vooropleiding.
Maar ik zie mezelf niet zo gauw voor een klas staan, eerder als onderwijsassistent, maar dan zou ik ook zeker willen weten dat ik niet alleen voor een klas kom te staan...
Ik heb ook helemaal geen idee of ik het "kan".

@exode, klinkt als een leuke avond!
Fijn dat verloofde steeds beter gaat, kleine stapjes :*
Succes met de zoektocht naar een jas!
pi_206245591
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:43 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik zou denk ik onderwijsassistent kunnen doen, overigens zou ik ook pabo kunnen doen met mijn vooropleiding.
Maar ik zie mezelf niet zo gauw voor een klas staan, eerder als onderwijsassistent, maar dan zou ik ook zeker willen weten dat ik niet alleen voor een klas kom te staan...

@:exode, klinkt als een leuke avond!
Fijn dat verloofde steeds beter gaat, kleine stapjes :*
Succes met de zoektocht naar een jas!
Je kunt altijd vragen bij een school of je een keer een dag mee mag lopen. Ik weet niet waar je woont anders weet ik wel een school.
pi_206245666
quote:

[..]
Of je het kan is iets dat je kan uitvinden met meelopen. Als die school bevalt en je de garantie kan krijgen dat je niet alleen komt te staan kan je daar wellicht aan de slag. Zo is onze basisschool aan extra begeleiding gekomen voor bij L in de klas.

Ik ben er sowieso niet geschikt voor heb ik al gemerkt na een middag meehelpen in de klas. Laat mij maar iets doen zonder veel sociale contacten.
pi_206245728
@exode fijn dat het een goed weekend is!!

SPOILER
Maar voor nu: geniet lekker van elkaar! :*
  Moderator zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:50:11 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206245969
Archeologie O+ Ik wilde ook altijd archeoloog worden (ik kom uit Wijk bij Duurstede/Dorestad, vol met archeologie) maar op de een of andere manier ben ik daar vanaf geraakt en is het journalistiek geworden. Ik blijf het wel machtig interessant vinden archeologie. Na journalistiek ben ik politicologie gaan studeren om politiek verslaggever te worden en nu werk ik in de financiën :') Omdat ik een eeuwige student ben studeer ik momenteel Rechten aan de OU, je kunt altijd blijven leren :Y) Ik volg nu het vak rechtsgeschiedenis, erg interessant als je interesses bij archeologie en geschiedenis liggen O+
pi_206246040
quote:

[..]
Ik weet niet waar je woont, maar vanwege de grote tekorten zijn er allerlei oriëntatietrajecten. Mocht je een opleiding willen volgen, dan hoef je die niet zelf te betalen. En je kunt al snel aan het werk.

Bedenk wel dat het salaris van een onderwijsassistent laag is. Als ik het goed heb, zit je in schaal 4, 5 of 6. Dan zit je tussen de 1854-2826 euro bruto per maand als je voltijd werkt. Een leraarondersteuner zit volgens mij in schaal 7 of 8 (2076-3519 euro)..
pi_206247718
Mag ik even klagen?
Mijn man heeft de m&m's opgegeten :(
pi_206248173
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 15:15 schreef F_r het volgende:
Mag ik even klagen?
Scheiden!
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:29:42 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206248511
quote:
Mag ik even klagen?
En je had het nog zo gezegd niet waar? Story of my life.
pi_206248606
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 16:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
En je had het nog zo gezegd niet waar? Story of my life.
Ik had helemaal niet verteld dat ze er waren. Wij hebben zo'n m&m waar je m&m's in kan doen. Zit al maanden niks in dus safe dacht ik. Blijkt hij ze regelmatig te checken of er iets in zit. Nu had hij dus bingo.
pi_206248971
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 16:37 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik had helemaal niet verteld dat ze er waren. Wij hebben zo'n m&m waar je m&m's in kan doen. Zit al maanden niks in dus safe dacht ik. Blijkt hij ze regelmatig te checken of er iets in zit. Nu had hij dus bingo.
pi_206249023
quote:
Mag ik even klagen?
Terechte klacht.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:17:08 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206249913
quote:

[..]
LOL.
Ik leg het tegenwoordig in kasten waarvan ik zeker weet dat ze niet gaan kijken. Of mijn naaitas.
Als het ergens ligt waar de rest bij kan dan is het om te delen.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:39:57 #209
382129 crew  Donna
pi_206250196
quote:

[..]
_O-
  Moderator zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:14:38 #210
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206251109
quote:

[..]
Heerlijk dit _O-

Wij hadden vanavond een feestje dus oppas geregeld voor Aapie. Nu ga ik dood van de menstruatiekrampen dus zit ik alsnog alleen thuis ;( Reep chocola en cola erbij dan maar!
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:25:28 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206251235
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 20:14 schreef MaJo het volgende:

[..]
Heerlijk dit _O-

Wij hadden vanavond een feestje dus oppas geregeld voor Aapie. Nu ga ik dood van de menstruatiekrampen dus zit ik alsnog alleen thuis ;( Reep chocola en cola erbij dan maar!
Stiekem ook wel fijn.
Beterschap
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:55:55 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206252649
Ik zit heerlijk met mijn Falke’s aan, maar het is toch stiekem best warm idd. :@ :D
pi_206252766
Jullie vinden het allemaal grappig maar ik baal wel. Het is ook niet goed voor hem.

Ik moet toch falke sokken gok ik. Welke zijn er echt warm? Ik heb heel snel koude voeten.
pi_206252780
Beterschap majo. Ik kan je helaas geen m&m's meer aanbieden. Wel een stukje tony
pi_206252882
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 21:55 schreef BE het volgende:
Ik zit heerlijk met mijn Falke’s aan, maar het is toch stiekem best warm idd. :@ :D
Doe er 1 uit.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:12:32 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206252996
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 22:01 schreef F_r het volgende:
Jullie vinden het allemaal grappig maar ik baal wel. Het is ook niet goed voor hem.

Ik moet toch falke sokken gok ik. Welke zijn er echt warm? Ik heb heel snel koude voeten.
Voor jou wel dan? O-)
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:15:30 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206253058
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 22:07 schreef exode het volgende:

[..]
Doe er 1 uit.
Idd net even gedaan. Zo even wisselen. ;)

@F_r ik heb de cosyshoes. Aanrader!
En ik heb echt heel snel koude voeten. Ik slaap zeker 8mnd per jaar met een elektrisch voetendekentje om in te kunnen slapen. :@
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:16:36 #218
37150 livelink
pi_206253083
quote:

Het meest verbazingwekkende aan dit verhaal vind ik dat je man de m&m's eerder heeft ontdekt dan je kinderen. Die van mij hadden een ingebouwde radar om snoep te detecteren.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:45:14 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_206254986
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 22:16 schreef livelink het volgende:

[..]
Het meest verbazingwekkende aan dit verhaal vind ik dat je man de m&m's eerder heeft ontdekt dan je kinderen. Die van mij hadden een ingebouwde radar om snoep te detecteren.
Dit! En altijd komen ze binnen als je denkt stiekem iets te kunnen snoepen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 oktober 2022 @ 05:51:57 #220
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_206255973
Als ik chips heb gesnoept heeft m’n zoon dat altijd door. Hij gaat dan echt snuffelen :D _O-
“Mama, wat ruik ik? … chips!!!”
  zondag 9 oktober 2022 @ 05:57:14 #221
37150 livelink
pi_206255985
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 05:51 schreef arvensis het volgende:
Als ik chips heb gesnoept heeft m’n zoon dat altijd door. Hij gaat dan echt snuffelen :D _O-
“Mama, wat ruik ik? … chips!!!”
  zondag 9 oktober 2022 @ 06:52:27 #222
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206256158
quote:
Dat laatste vind ik niet zo’n sterk argument. Hij heeft de leeftijd en financiële middelen om het zelf aan te schaffen, dus het is niet alsof zonder deze ontdekking zijn intake automatisch op nul komt.
pi_206257667
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:14 schreef F_r het volgende:

[..]
Je kunt altijd vragen bij een school of je een keer een dag mee mag lopen. Ik weet niet waar je woont anders weet ik wel een school.
Misschien is dat nog wel een idee om eens mee te kijken, ik denk dat het gewoon teveel prikkels zijn en dat vrees ik ook van de kleuters. Ik weet niet hoe ik dat deed toen de oudste een baby was... ik werkte halve dagen, ik denk dat dat ook hielp.

@Elleska, ik denk dat ik beter met een paar kinderen kan dan met een hele klas. Maar wellicht iets om uit te zoeken.

@Claudia_x, ik heb nu geen inkomen dus het is altijd meer dan nu ;). Gelukkig een man met een fatsoenlijk inkomen. Maar ik denk dat ik een leukere moeder was toen ik nog wat werkte, ik heb ook behoefte aan een andere rol dan moeder/taxi/huiswerkbegeleiding/enzovoort.
Het is wel zoeken denk ik wat haalbaar is en ik vind het een enorme stap. Ik ben vrijwilligerswerk weer gaan doen sinds een paar maanden. Maar dit is een project met een einddatum, dus ik ben wel aan het denken wat ik dan daarna wil.

quote:
Mag ik even klagen?
-O-
Moest hij op de bank slapen?

Ik heb op een geheim kastje *) voor zulke dingen.

@MaJo :* wat jammer van het feestje.
  zondag 9 oktober 2022 @ 09:22:49 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206258602
Het vervolg op mijn wens voor de novasure. De gynaecoloog snapte mijn wens daarvoor maar raadde me toch aan om eerst de Mirena te proberen omdat die ook zou kunnen helpen voor de buikpijn en hoofpijn en wiebelend gemoed rond mijn eisprong etc.
Dus, sinds afgelopen donderdag zit de Mirena er in.
Mijn baarmoeder is het er nog niet helemaal mee eens. Een soort constante zeurende menstruatiepijn. Maar dat hoort er vast bij? Iemand daar ervaring mee?

Ik hou alleen een beetje mijn hart vast dat ik hem niet weer zomaar verlies. Maar goed, ik hoef nu gelukkig niet meer bang te zijn voor per ongeluk zwanger raken.
  Moderator zondag 9 oktober 2022 @ 09:29:25 #225
5428 crew  miss_sly
pi_206258718
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 09:22 schreef BE het volgende:
Het vervolg op mijn wens voor de novasure. De gynaecoloog snapte mijn wens daarvoor maar raadde me toch aan om eerst de Mirena te proberen omdat die ook zou kunnen helpen voor de buikpijn en hoofpijn en wiebelend gemoed rond mijn eisprong etc.
Mijn baarmoeder is het er nog niet helemaal mee eens. Een soort constante zeurende menstruatiepijn. Maar dat hoort er vast bij? Iemand daar ervaring mee?

Ik hou alleen een beetje mijn hart vast dat ik hem niet weer zomaar verlies. Maar goed, ik hoef nu gelukkig niet meer bang te zijn voor per ongeluk zwanger raken.
Ik heb ook een paar maanden een mirena gehad, jaaaren geleden, en dus maanden bleef ik in een constante bijna-ongesteld modus met lichte buikpijn en spotting tot licht bloedverlies.

Maar er wordt vaak aangegeven dat dit aan het begin zo kan zijn, dus geef het een tijdje om te zien hoe het bij jou gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206258927
Ik werd net blij toen ik op de weegschaal stond, dat is echt lang geleden
  zondag 9 oktober 2022 @ 09:43:12 #227
344469 Amsel
zonder t
pi_206258943
Ik ben bezig aan m'n tweede mirena. Na plaatsen nul last gehad.

Hoop dat het bij jou snel weggaat!
pi_206259015
Ik zou wel novasure willen omdat ik van de hele zooi af wil maar ik heb geen zin in allerlei voorstellen voor hormonale anticonceptie zoals bij BE, dus ben ik te beroerd om überhaupt een bericht naar de huisarts te sturen.
  Moderator zondag 9 oktober 2022 @ 09:53:12 #229
5428 crew  miss_sly
pi_206259104
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 09:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou wel novasure willen omdat ik van de hele zooi af wil maar ik heb geen zin in allerlei voorstellen voor hormonale anticonceptie zoals bij BE, dus ben ik te beroerd om überhaupt een bericht naar de huisarts te sturen.
Dat kun je ook weigeren. Ik heb meteen aangegeven dat ik geen enkele hormonale oplossing wilde. Dan valt vrijwel alles af. Tien gaf de huisarts in eerste instantie tranexaminezuur dat bloed meer moest stollen, maar dat vond ik toch niets. Toen verwijzing en gynaecoloog ging meteen mee met de Novasure.
pi_206259255
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kun je ook weigeren. Ik heb meteen aangegeven dat ik geen enkele hormonale oplossing wilde. Dan valt vrijwel alles af. Tien gaf de huisarts in eerste instantie tranexaminezuur dat bloed meer moest stollen, maar dat vond ik toch niets. Toen verwijzing en gynaecoloog ging meteen mee met de Novasure.
Whut, meer stollen? Wat dan, brokken in je broek?

Wel een beter verhaal dit :Y
  Moderator zondag 9 oktober 2022 @ 10:11:59 #231
5428 crew  miss_sly
pi_206259508
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 10:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Whut, meer stollen? Wat dan, brokken in je broek?

Wel een beter verhaal dit :Y
Zoiets. De huisarts overviel me er een beetje mee, ik had namelijk een verwijzing verwacht, dus ik heb het recept meegenomen en de pillen gehaald. Maar onderweg naar huis besloot ik al dat ik er niets mee ging doen, want het voelde echt helemaal niet oké. Dus een paar maanden later ben ik teruggegaan en heb alsnog een verwijzing gevraagd.
Je kunt die paar maanden ook overslaan en meteen dit medicijn afslaan :P
pi_206260354
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2022 10:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zoiets. De huisarts overviel me er een beetje mee, ik had namelijk een verwijzing verwacht, dus ik heb het recept meegenomen en de pillen gehaald. Maar onderweg naar huis besloot ik al dat ik er niets mee ging doen, want het voelde echt helemaal niet oké. Dus een paar maanden later ben ik teruggegaan en heb alsnog een verwijzing gevraagd.
Je kunt die paar maanden ook overslaan en meteen dit medicijn afslaan :P
Ik vind het ook echt een bizar idee zeg. Hoe komt iemand erop dat dat een wenselijke uitkomst kan zijn :D
pi_206260493
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 08:25 schreef Nijna het volgende:

@:Claudia_x, ik heb nu geen inkomen dus het is altijd meer dan nu ;). Gelukkig een man met een fatsoenlijk inkomen. Maar ik denk dat ik een leukere moeder was toen ik nog wat werkte, ik heb ook behoefte aan een andere rol dan moeder/taxi/huiswerkbegeleiding/enzovoort.
Het is wel zoeken denk ik wat haalbaar is en ik vind het een enorme stap. Ik ben vrijwilligerswerk weer gaan doen sinds een paar maanden. Maar dit is een project met een einddatum, dus ik ben wel aan het denken wat ik dan daarna wil.
^O^

In het oriëntatietraject dat ik heb gedaan werden ook diverse tests afgenomen. Nu ken ik mezelf best goed, maar ik vond het erg leerzaam. Dit is het profiel dat eruit kwam:

SPOILER
En al die schalen hadden weer subschalen. Bij de persoonlijke affiniteiten werden bijvoorbeeld diverse menstypen onderscheiden en scoorde ik hoog op:

- Sociaal: met anderen omgaan om ze te informeren, onderwijzen, ontwikkelen, genezen, verzorgen of amuseren. Contactuele vaardigheden, tact, geduld, aandacht.
- Intellectueel: natuurkundige, biologische en culturele verschijnselen willen doorgronden en beheersen. Wetenschappelijk vaardig. Afkeer van sociaal of routinematig optreden.
- Conventioneel: voorkeur voor geordende werkzaamheden en systematische aanpak. Administratieve vaardigheden, afkeer van onduidelijke activiteiten, geen artistieke aanleg.

Ik verbaasde me er wat over hoe goed dat klopt.

Hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat een oriëntatietraject in welke vorm dan ook je kan helpen om een beter beeld te krijgen van wat je zoekt en wat bij je past. Ik ben er in ieder geval over te spreken.
pi_206260596
quote:

Waarom wilde de gynaecoloog niet aan de Novasure? Ik krijg een beetje een naar gevoel bij de manier waarop dat consult heeft plaatsgevonden, maar belangrijk is natuurlijk hoe jij je erbij voelt.
  zondag 9 oktober 2022 @ 11:03:07 #235
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_206260791
quote:

Dat hoort erbij inderdaad. Dat zal in de loop der tijd wel minder moeten worden, na mijn eerste Mirena hield dat helaas wel een paar maanden aan. Maar dat was alleen de eerste keer, alle keren erna dat hij werd geplaatst had ik 1 dag last en meer niet.
pi_206260829
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 21:55 schreef BE het volgende:
Daar heb ik nog steeds geen last van :+
  zondag 9 oktober 2022 @ 11:08:36 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206260873
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 10:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waarom wilde de gynaecoloog niet aan de Novasure? Ik krijg een beetje een naar gevoel bij de manier waarop dat consult heeft plaatsgevonden, maar belangrijk is natuurlijk hoe jij je erbij voelt.
Nee, dan heb ik het in de samenvatting niet goed weergegeven. ;) Het was een heel open gesprek en als ik meteen Novasure had gewild had dat ook gemogen. Maar hij gaf aan dat hij dacht dat ik qua schommelingen (ik voel echt aan mijn gemoed wanneer mijn eisprong is bijv. :@ ) baat kon hebben bij de mirena en als dat na 3mnd niks op zou leveren dat ik dan mocht bellen.
En dat vond ik toch wel de moeite waard.
Ik kan echt nog steeds hormonaal van de leg zijn en gelukkig komt wijsheid met de jaren en kan ik mijn gevoelens dan beter duiden en handel (meestal) niet hyperhormonaal meer, maar het zou fijn zijn als ik dat ook niet meer zou hebben. Op je 47e er een paar dagen per maand van overtuigd zijn dat je stom bent en dat iedereen dat ook vindt… mwoah… daar wil ik het best voor proberen. :D
  zondag 9 oktober 2022 @ 11:09:18 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206260885
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb ook een paar maanden een mirena gehad, jaaaren geleden, en dus maanden bleef ik in een constante bijna-ongesteld modus met lichte buikpijn en spotting tot licht bloedverlies.

Maar er wordt vaak aangegeven dat dit aan het begin zo kan zijn, dus geef het een tijdje om te zien hoe het bij jou gaat.
Dit is idd precies dat gevoel. :Y (Zonder smileyface)

Oh, en ik kreeg ook nog de optie om vanaf de eerste tekenen non-stop naproxen te slikken want dat zou ook kunnen helpen om heftige bloedingen tegen te gaan. :{ Maar dat vond ik wel echt een hele rare optie. Daar horen vlgs mij dan ook weer maagbeschermers bij. :?

Eigenlijk wil ik ook helemaal niets met hormonen, maar ga dan toch weer mee in de gedachtengang dat de Mirena ook positive effecten kan hebben op hoofdpijn/buikpijn/hormonale schommelingen en dat effect heeft Novasure niet.

Maar dit moet geen 3mnd zo aanhouden want dan ben ik er wel klaar mee. :@ -O-

[ Bericht 19% gewijzigd door BE op 09-10-2022 11:15:19 ]
pi_206261079
Ik heb ook jaren geleden eens een mirena gehad. 3 maanden een zeurderige buikpijn. Ik heb het ding eruit laten halen en weg buikpijn. Wat een verademing was dat!
pi_206261285
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 11:08 schreef BE het volgende:

[..]
Nee, dan heb ik het in de samenvatting niet goed weergegeven. ;) Het was een heel open gesprek en als ik meteen Novasure had gewild had dat ook gemogen. Maar hij gaf aan dat hij dacht dat ik qua schommelingen (ik voel echt aan mijn gemoed wanneer mijn eisprong is bijv. :@ ) baat kon hebben bij de mirena en als dat na 3mnd niks op zou leveren dat ik dan mocht bellen.
En dat vond ik toch wel de moeite waard.
Gelukkig maar! Goed om te horen.
pi_206262220
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 11:08 schreef BE het volgende:
Op je 47e er een paar dagen per maand van overtuigd zijn dat je stom bent en dat iedereen dat ook vindt… mwoah… daar wil ik het best voor proberen. :D
Dit heb ik allemaal niet. Ik wil er gewoon vanaf dat ik 1 à 2 dagen in de maand binnen 2 uur over de rand van mijn cup klots.
pi_206263025
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 22:12 schreef amaranta het volgende:

[..]
Voor jou wel dan? O-)
Nee maar ik eet niet in 1 dag zo'n zak leeg.
pi_206263031
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 06:52 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Dat laatste vind ik niet zo’n sterk argument. Hij heeft de leeftijd en financiële middelen om het zelf aan te schaffen, dus het is niet alsof zonder deze ontdekking zijn intake automatisch op nul komt.
Deze week wel. Want hij zat in isolatie

@livelink de kinderen waren erbij toen ik de zak kocht.
pi_206263041
@BE hopelijk snel geen last meer van de bijwerkingen van de mirena.
  zondag 9 oktober 2022 @ 14:51:52 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206263496
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 12:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit heb ik allemaal niet. Ik wil er gewoon vanaf dat ik 1 à 2 dagen in de maand binnen 2 uur over de rand van mijn cup klots.
Bij mij was het deze week ook weer zo mis. -O- Echt elk uur in eerste instantie. :o :X

Ik zou gewoon gaan hoor. Het was echt een heel prima gesprek. Hij vroeg of ik ook nog andere cyclus gerelateerde klachten had en toen kwam hij met het Mirena-verhaal. Maar ik had ook zo de Novasure gemogen als ik dat echt wilde. Ik moest alleen nog even een extra uitstrijkje doen iig en de uitslag afwachten en tijdens dat telefoongesprek kon ik aangeven wat ik wilde.
pi_206263794
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:51 schreef BE het volgende:

[..]
Bij mij was het deze week ook weer zo mis. -O- Echt elk uur in eerste instantie. :o :X

Ik zou gewoon gaan hoor. Het was echt een heel prima gesprek. Hij vroeg of ik ook nog andere cyclus gerelateerde klachten had en toen kwam hij met het Mirena-verhaal. Maar ik had ook zo de Novasure gemogen als ik dat echt wilde. Ik moest alleen nog even een extra uitstrijkje doen iig en de uitslag afwachten en tijdens dat telefoongesprek kon ik aangeven wat ik wilde.
^O^
Misschien maar eens aan beginnen. Het is volgens mij ook alweer tijd voor mijn xjaarlijks uitstrijkje, kan mooi alles ineens.
pi_206264091
Op het terras in de zon met binnen- en buitenspeeltuin, borrelplank en een glas Leffe.
Alles voor de kinderen 8-)

Wel fijn, toevallig zijn de beste vrienden van oudste ook allebei hier met hun gezin, dus ik heb ze eigenlijk al 1,5 uur niet echt gezien op een slok fristi na :D
  zondag 9 oktober 2022 @ 15:45:16 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_206264182
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:51 schreef BE het volgende:

[..]

Die Novasure lijkt me heerlijk, maar na die essure wil ik eigenlijk niet nog meer extra polonaise aan mijn lijf. Ik vond het bijna jammer dat bij de verwijdering van de essure niet alles eruit kon :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206264220
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 15:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
^O^
Misschien maar eens aan beginnen. Het is volgens mij ook alweer tijd voor mijn xjaarlijks uitstrijkje, kan mooi alles ineens.
Gewoon over hebben inderdaad. Dan kunnen alle opties besproken worden.
Ik ging ook voor novasure naar de huisarts, eenmaal bij de gyn blijkt het toch beter te zijn als mijn hele baarmoeder eruit gaat.
pi_206264358
Hopelijk zakt het @BE

Ben nu aan mijn 2e Mirema. Totaal geen last en niet meer ongesteld. Ja 1x per weer ik veel hoeveel weken een beetje spotting
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206264497
quote:
6s.gif Op zondag 9 oktober 2022 15:48 schreef aapieannie het volgende:

[..]
Gewoon over hebben inderdaad. Dan kunnen alle opties besproken worden.
Ik ging ook voor novasure naar de huisarts, eenmaal bij de gyn blijkt het toch beter te zijn als mijn hele baarmoeder eruit gaat.
Das nogal een verschil in ingrijpendheod zeg.
pi_206264904
Ik herken het wel van de mirena als je hem net hebt. Ging bij mij al snel over en ik werd niet meer ongesteld.
Nu heb ik een implanon. (staafje in de bovenarm) Ook daarmee niet meer ongesteld geworden.
Goede reminder dit, hij zit er nu 3 jaar in en moet vervangen worden.
pi_206266214
Ik ga vandaag naar de ziggo dome. Met allemaal leeftijdsgenoten denk ik. Mijn kinderen vinden de muziek verschrikkelijk.
pi_206266976
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:16 schreef F_r het volgende:
Ik ga vandaag naar de ziggo dome. Met allemaal leeftijdsgenoten denk ik. Mijn kinderen vinden de muziek verschrikkelijk.
Oh wat gaaf! Heeel veel plezier!
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:50:12 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206267542
Ik heb nu mirena nummer 4 (5 jaar, 3 jaar, baby, 1,5 jaar, baby, nu een half jaar). Bij de eerste drie na één dag niet meer ongesteld en geen last van, echt ideaal O+ nu bij nummer 4: Eerste paar dagen wat kramp en de eerste drie maanden ofzo af en toe wat spotting. Maar daarna niks meer. Als ik al iets merk, is het mentaal rond m'n eisprong - meer zin - en net voor ik eigenlijk ongesteld zou zijn, dan ben ik wat onredelijker dan anders en wat huileriger.

Vraag voor de andere carrièremoeders hier: wat vinden jullie redelijk qua overwerk?

SPOILER
pi_206267606
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:50 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb nu mirena nummer 4 (5 jaar, 3 jaar, baby, 1,5 jaar, baby, nu een half jaar). Bij de eerste drie na één dag niet meer ongesteld en geen last van, echt ideaal O+ nu bij nummer 4: Eerste paar dagen wat kramp en de eerste drie maanden ofzo af en toe wat spotting. Maar daarna niks meer. Als ik al iets merk, is het mentaal rond m'n eisprong - meer zin - en net voor ik eigenlijk ongesteld zou zijn, dan ben ik wat onredelijker dan anders en wat huileriger.

Vraag voor de andere carrièremoeders hier: wat vinden jullie redelijk qua overwerk?

SPOILER
Je werkt onbetaald over? Dat gaat er bij mij niet in. Als je akkoord gaat met sporadisch extra uren dan moet daar salaris of tijd voor tijd voor terugkomen.
Ik werk ook wel eens over, maar dat comenseer ik elders in het jaar wel.
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:56:09 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206267628
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:54 schreef exode het volgende:

[..]
Je werkt onbetaald over? Dat gaat er bij mij niet in. Als je akkoord gaat met sporadisch extra uren dan moet daar salaris of tijd voor tijd voor terugkomen.
Ik werk ook wel eens over, maar dat comenseer ik elders in het jaar wel.
SPOILER
  zondag 9 oktober 2022 @ 19:59:12 #258
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_206267672
@Tink89, als jij structureel 4 uur per week overwerkt, zou ik zorgen dat je ook een contract voor 4 uur meer krijgt.

Ik werk niet over, nooit (een extra dag ivm congres oid compenseer ik dus wel ervoor of erna). Ben ik altijd heel duidelijk in geweest, ik kies bewust voor parttime, als ik meer zou willen werken had ik wel een fulltimecontract getekend. Ik weet dat ik een uitzondering ben op mijn hogeschool (collega's klagen iig vaak over druk druk druk), maar grenzen aangeven wordt dus door mijn leidinggevende prima geaccepteerd. Ik blijf dus mijn collega's tippen dat vooral ook te gaan doen.
pi_206267679
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Das nogal een verschil in ingrijpendheod zeg.
Ja dat klopt, buiten heftige menstruatie heb ik een 3 verzakkingen. Dus het word idd een ingrijpende operatie maar daarna is het downunder weer zo goed als nieuw. Maar dan zonder baarmoeder.
pi_206267709
SPOILER
pi_206267775
Als overwerk structureel is, is het geen overwerk meer maar normaal. Dan zou ik weg zijn.
pi_206267908
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:08 schreef exode het volgende:
Als overwerk structureel is, is het geen overwerk meer maar normaal. Dan zou ik weg zijn.
Nou, dit. Dit is gewoon loondiefstal door je werkgever.

Ik werk ook weleens over in een drukke week maar compenseer dat áltijd later (hou er zelfs een mooi excelsheetje voor bij).
pi_206268024
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]
SPOILER
Dat is imo alleen houdbaar als je meer dan 10k in de maand verdient. En zelfs dan vind ik het discutabel.

Ik doe het trouwens ook niet. Ook ik werk niet voor niks parttime. Ik doe heus wel eens een tijdje wat meer, maar dat wordt dan ook gevolgd door een tijdje wat minder. Onze urenregistratie houdt dat heel netjes bij als je m fatsoenlijk invult.
pi_206268037
As je structureel een paar uur per week overwerkt moet je daar voor betaald worden, door bijvoorbeeld meer uren in je contract. Ik vind het ook loondiefstal.
Ik werk ook wel eens ooit over (is inherent aan mijn functie dus onbetaald) maar echt niet dat ik structureel ga overwerken. Bij mijn oude werkgever leek het wel structureel een paar uur per week en toen werd er wel direct gesproken over meer uren opnemen in het contract. Toen voelde ik mij wel gezien of zo.
pi_206268308
Je bent niet verplicht om meer uren te maken dan in je arbeidsovk staat. Als je werkgever dat wel van je verlangt, moet hij het contract aanpassen.

Want zoals het er nu staat met dat "verdisconteerd", is ie nooit gehouden extra te betalen voor het overwerk. Maar ja, dan hoef je die extra uren ook niet te maken.
pi_206268881
Ik werk vrijwel elke week wel meer dan in mij contract staat, maar ik schrijf die uren ook. En ik tel er vaak een half uur bij op, want het eerste half uur overwerk wordt niet gecompenseerd. ( We krijgen tvt ) Dat vind ik ook diefstal, dus dan maar zo. Triest maar goed, grote, logge organisatie ditdat :')

Structureel overwerk is geen overwerk meer, dus ik snap niet dat je werkgever het lef heeft dit van je te eisen Tink. (Of nouja, ik snap het wel, maar het zegt wel iets over je werkgever...)
  zondag 9 oktober 2022 @ 21:32:56 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206269015
quote:
Doe eens een keer niet zo cryptisch. Wat ga je doen? Nu moet ik weer googlen.
  zondag 9 oktober 2022 @ 21:38:01 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206269082
In het onderwijs werk je al snel over, als je niet uitkijkt. Doe ik dus niet aan mee.
Ik ga 16:30 naar huis en dat was het. Wat niet af is, is niet af. Morgen is er weer een dag.
Terug in de vakantie? Nog niet misschien.

Ik heb afgelopen gesprekken ronde ook geen enkel gesprek buiten werktijd gepland. Dat is dus niet later dan 17:00
Ja, het is fijn om de ouders die werken tegemoet te komen, maar doet bijvoorbeeld een tandarts dat? Nee. Waarom moet een leerkracht dat dan wel altijd doen?
Dus dit keer ben ik voor het eerst niet ‘s avonds terug gekomen voor de oudergesprekken. En geen enkele ouder heeft daarover geklaagd overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 09-10-2022 21:43:49 ]
  zondag 9 oktober 2022 @ 21:42:57 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206269161
Dus. Vandaag was de marathon. Ik ging kijken bij een vriendin voor de deur. Mijn man zou als eerste langskomen en daarna haar vriend en daarna de vriend van nog iemand die daar was.
Op de app kon je precies bij houden waar de lopers waren.
Op gegeven moment ging mijn man een hoek om, bij de straat waar ik stond. En toen deed het bolletje niks meer. Minutenlang stond het bolletje stil.
Dus ik grapte al, als er iets zou zijn zou ik al wel wat gehoord hebben…
Gaat op dat moment mijn telefoon. Anoniem.
Mijn hart miste een hartslag.
Hoor ik dus niemand aan de andere kant van de lijn. En daarna de stem van mijn man, dacht ik. Bleek het zijn broer, om te vragen waar mijn man was. Wat ik dus niet wist.
Ik hang op en 1 minuut later liep mijn man langs.
En later bleek bij meer omstanders dat op dat ene punt de app bleef haperen. En daar de tracking dus vastliep.

Normaal zou ik een anoniem gesprek niet hebben opgenomen overigens. Maar dit was zo bizar.
pi_206269190
Wat een belachelijke situatie, Tink. Heeft trouwens niets met carrièremoeders te maken. Ik werk in de horeca en ik ga regelmatig over mijn 24 uur heen. Daar krijg ik tijd voor terug, precies alles, dus ook geen half uurtje eigen tijd (want ook dat slaat gewoon nergens op). En in jaren dat ik echt teveel werkte heb ik het wel eens uitbetaald gekregen.

Respectloos ook van je werkgever om jouw tijd niet te waarderen. Ik denk dat je goed in gesprek moet gaan en anders niet meer overwerken. Dan komt je werk niet af, maar als dat bij collega’s ook allemaal is zal er gewoon een nieuwe collega bij moeten.
  zondag 9 oktober 2022 @ 21:48:02 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206269238
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 19:50 schreef Tink89 het volgende:

SPOILER
Mijn man heeft nu een nieuwe baan. En zijn nieuwe baas werkt miljoenmiljard uur per week. (Wie is toch die vrouw die op zondag altijd mee-eet)
Nu heeft zij al een paar keer ‘s-avonds gebeld, want dan zit zij nog te werken.
Dus ik heb al gezegd tegen hem. Wat zij doet moet zij zelf weten, maar verwacht zij van haar personeel dezelfde werkethiek? Want daar zou ik dus voor passen hè.
pi_206269305
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:48 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn man heeft nu een nieuwe baan. En zijn nieuwe baas werkt miljoenmiljard uur per week. (Wie is toch die vrouw die op zondag altijd mee-eet)
Nu heeft zij al een paar keer ‘s-avonds gebeld, want dan zit zij nog te werken.
Dus ik heb al gezegd tegen hem. Wat zij doet moet zij zelf weten, maar verwacht zij van haar personeel dezelfde werkethiek? Want daar zou ik dus voor passen hè.
Baas van vriend belt ook wel regelmatig op gekke tijden, maar vriend neemt niet op als het niet uitkomt (en dat snapt zijn baas ook).
Ik vind het in zijn geval wel anders omdat diezelfde baas ontzettend makkelijk is wat werktijden betreft. Op sommige momenten moet vriend op kantoor zijn vanwege de telefoon of binnenkomende cliënten, hij moet naar zijn afspraken toe, maar de rest kan hij zelf invullen. Dus toen we afgelopen woensdag een gat van 2 uur moesten overbruggen voor de kinderen begon hij gewoon wat eerder en was die uren thuis.
Heel fijn dat dit zo soepel geregeld kan worden O+
  zondag 9 oktober 2022 @ 21:53:01 #273
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206269315
Nou dat is lekker unaniem Tink :s) . Nu jij weer. Want je had toch vrij recent een nieuwe baan met veel pluspunten ten opzichte van de vorige?
pi_206269334
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:38 schreef amaranta het volgende:
In het onderwijs werk je al snel over, als je niet uitkijkt. Doe ik dus niet aan mee.
Ik ga 16:30 naar huis en dat was het. Wat niet af is, is niet af. Morgen is er weer een dag.
Terug in de vakantie? Nog niet misschien.

Ik heb afgelopen gesprekken ronde ook geen enkel gesprek buiten werktijd gepland. Dat is dus niet later dan 17:00
Ja, het is fijn om de ouders die werken tegemoet te komen, maar doet bijvoorbeeld een tandarts dat? Nee. Waarom moet een leerkracht dat dan wel altijd doen?
Dus dit keer ben ik voor het eerst niet ‘s avonds terug gekomen voor de oudergesprekken. En geen enkele ouder heeft daarover geklaagd overigens.
Ik snap dat, is bij ons op school niet anders. Maar dan zijn vervolgens bijna alle gesprekken op ma en di als bijna niemand kan en de 4 gesprekken op woensdag zijn natuurlijk praktisch meteen volgeboekt.
pi_206269400
Mijn man werkt ook op de raarste tijden en is ook buiten werktijd voor bepaalde mensen bereikbaar ivm calamiteiten. Maar daarvoor worden gewoon overuren geschreven en de flexibiliteit werkt beide kanten op (hij krijgt zonder problemen vrij voor oudergesprekken ;) )

Structureel overwerken waar niets tegenover staat... Niet doen, daarmee werk je jezelf over de kop. Als het verdisconteerd zit in het salaris dan zitten de overuren ook verdisconteerd in je contracturen dus op een ander moment vrij.

quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:38 schreef amaranta het volgende:
doet bijvoorbeeld een tandarts dat? Nee.
jep die van ons wel. Maar dat zijn zijn vaste werktijden en daar krijgt hij gewoon voor betaald ga ik vanuit.
  zondag 9 oktober 2022 @ 21:58:24 #276
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206269403
Nou ja Amaranta zegt dus dat je maar moet zorgen dat je kan, net zoals dat je vrij neemt voor de tandarts. Ik snap dat wel. Hier kondigen ze aan wanneer de inschrijving voor de gesprekken start dus ik zit dan met mijn agenda gewapend op Parro om zo’n goed slot te klikken :D of stuur de andere ouder.

Het lijkt me trouwens enorm lastig om tegen die overwerk-cultuur te ageren als iedereen het normaal vindt of op z’n minst doet alsof. Je staat in je recht maar zal dan worden weggezet als zeurpiet. Ik had dat bij mijn eerste baan, ik werd sindsdien weggezet als niet gemotiveerd terwijl ik gewoon aangaf het niet zo tof te vinden dat ik niet werd betaald voor wat ik deed.
  zondag 9 oktober 2022 @ 22:05:54 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206269518
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:58 schreef Lemijn het volgende:
Nou ja Amaranta zegt dus dat je maar moet zorgen dat je kan, net zoals dat je vrij neemt voor de tandarts. Ik snap dat wel. Hier kondigen ze aan wanneer de inschrijving voor de gesprekken start dus ik zit dan met mijn agenda gewapend op Parro om zo’n goed slot te klikken :D of stuur de andere ouder.

Het lijkt me trouwens enorm lastig om tegen die overwerk-cultuur te ageren als iedereen het normaal vindt of op z’n minst doet alsof. Je staat in je recht maar zal dan worden weggezet als zeurpiet. Ik had dat bij mijn eerste baan, ik werd sindsdien weggezet als niet gemotiveerd terwijl ik gewoon aangaf het niet zo tof te vinden dat ik niet werd betaald voor wat ik deed.
Dat zeg ik inderdaad. Wij hebben de gesprekken uitgesmeerd over 4 dagen. Zit echt wel genoeg keuze tussen. Een enkeling die niet kon heeft een andere afspraak gemaakt.
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:58 schreef Elleska het volgende:
Mijn man werkt ook op de raarste tijden en is ook buiten werktijd voor bepaalde mensen bereikbaar ivm calamiteiten. Maar daarvoor worden gewoon overuren geschreven en de flexibiliteit werkt beide kanten op (hij krijgt zonder problemen vrij voor oudergesprekken ;) )

Structureel overwerken waar niets tegenover staat... Niet doen, daarmee werk je jezelf over de kop. Als het verdisconteerd zit in het salaris dan zitten de overuren ook verdisconteerd in je contracturen dus op een ander moment vrij.
[..]
jep die van ons wel. Maar dat zijn zijn vaste werktijden en daar krijgt hij gewoon voor betaald ga ik vanuit.
Die begint dan vast niet om 8 uur sochtends al.
Als ik oudergesprekken heb in de avond maak ik dagen van meer dan 12 uur. Dat is eigenlijk te gek voor woorden.
  zondag 9 oktober 2022 @ 22:10:08 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206269592
Wat ook vervelend is, en ik weet dat ik nu een enorm joekel van een knuppel in het hoenderhok gooi…. en (dan hou ik er over op)….
ouders die niet samen WILLEN komen vanwege vechtscheiding. Ja hoor, juf doet wel al deze gesprekken dubbel.
Hé, ik snap dat, dat je elkaar liever de ogen uitkrabt. Maar je vond elkaar ooit eens lief genoeg om samen een kind te verwekken… kom nu dan maar samen voor je kind op gesprek.
pi_206269676
Hier zijn de oudergesprekken al jaren op de middag. Normaal gezien zit ik ook klaar om een afspraak te plannen. Helaas was ik deze keer op personeelsuitje en heb ik heb bericht gemist en zag het pas na het weekend. Bij de oudste alleen maar plek nog op dinsdag. M’n vaste werkavond, en momenteel erg lastig om van dienst te ruilen.

Maar goed, het was gelukt.
Ik moet ook zeggen dat ik het wel vind ‘horen’ om er met beide ouders heen te gaan. Ook als het over het algemeen niet heel spannend is.
Tot nu toe ook altijd wel regelbaar geweest.

En tink ik zou over dat structurele overwerken ook het gesprek aan gaan. Dat is niet houdbaar zoals anderen hier ook al voorbeelden over hebben aangedragen.
pi_206269703
Ik heb een week vakantie *O*

Oh nee. Isolatie, want COVID. Maar goed, het is bijna hetzelfde.
pi_206269830
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:10 schreef amaranta het volgende:
Wat ook vervelend is, en ik weet dat ik nu een enorm joekel van een knuppel in het hoenderhok gooi…. en (dan hou ik er over op)….
ouders die niet samen WILLEN komen vanwege vechtscheiding. Ja hoor, juf doet wel al deze gesprekken dubbel.
Hé, ik snap dat, dat je elkaar liever de ogen uitkrabt. Maar je vond elkaar ooit eens lief genoeg om samen een kind te verwekken… kom nu dan maar samen voor je kind op gesprek.
Dit doet mijn moeder dus ook niet meer. Ze zat voor 15 mentorleerlingen dan met 20+ gesprekken. Gekkigheid.
Mocht er echt een heel naar verhaal zijn dan is dit vaak wel bekend (huiselijk geweld bijvoorbeeld) en dan kan ze er rekening mee houden.
Laatst had ze er zelfs eentje waarvan de nieuwe partner niet met de andere ouder overweg kon, of dat dan even apart kon 8)7
  zondag 9 oktober 2022 @ 22:24:16 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206269837
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:16 schreef MevrouwCactus het volgende:

Beterschap
pi_206269843
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:16 schreef MevrouwCactus het volgende:

Hopelijk word je er niet te ziek van en voelt het dan echt als vakantie ;)
Beterschap.
pi_206269856
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:58 schreef Lemijn het volgende:

Dat is een belangrijke reden geweest dat ik mijn wetenschappelijke carrière heb beëindigd. Natuurlijk moet je het niet accepteren als je werkgever van je eist om meer te werken dan de uren waar je voor betaald krijgt, maar constant verzet bieden aan een verziekte werkcultuur kost veel energie.
pi_206269932
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:24 schreef LeSage het volgende:

[..]
Hopelijk word je er niet te ziek van en voelt het dan echt als vakantie ;)
Beterschap.
Ik ben er wel flink beroerd van op het moment, hoop dat het nog een beetje weg trekt zodat ik gewoon lekker kan aanrommelen in huis.
  zondag 9 oktober 2022 @ 22:55:39 #286
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206270176
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:31 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik ben er wel flink beroerd van op het moment, hoop dat het nog een beetje weg trekt zodat ik gewoon lekker kan aanrommelen in huis.
Ik hoop het voor je!
  zondag 9 oktober 2022 @ 22:57:36 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206270197
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:14 schreef hilliebillie het volgende:
Ik moet ook zeggen dat ik het wel vind ‘horen’ om er met beide ouders heen te gaan. Ook als het over het algemeen niet heel spannend is.
Tot nu toe ook altijd wel regelbaar geweest.
Meen je dat joh? En vind je dat voor jullie gezin, of in het algemeen? Waarom zou 1 ouders niet het gesprek kunnen voeren?
pi_206270346
Wij hebben de eerste paar ouderavonden (of nouja, middagen want afgezien van 1 gecombineerde ouderavond aan het begin van het schooljaar is alles onder schooltijd) samen gedaan omdat het toen nog nieuw was. Nu gaan we samen als dat kan, maar we gaan er niets voor afzeggen. Maar goed, we hebben het voordeel dat ouders met meerdere kinderen als eerste een tijdslot mogen kiezen (zodat ze aansluitend kunnen), dus we hebben meestal eerste keuze :D

Beterschap MwC!

Ik ben morgen en waarschijnlijk ook overmorgen ook 'ziek' thuis. Ik voel me totaal niet ziek, maar ik kan nog steeds niet goed lopen en autorijden lukt ook nog niet dus tja... Ik voel me een beetje alsof ik de boel zit te neppen en stiekem spijbel, want thuiswerken kan ik ook niet, en als ik gewoon zit heb ik nergens last van.
pi_206270357
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:57 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Meen je dat joh? En vind je dat voor jullie gezin, of in het algemeen? Waarom zou 1 ouders niet het gesprek kunnen voeren?
Voor het gezin. Wat anderen doen hoef ik niks van (of over) te vinden ;)
Maar vind dat persoonlijk wel een stukje betrokkenheid bij het kind. (En gelukkig denkt man hier hetzelfde over, dus hier nooit een ‘dingetje’ geweest). Wil niet zeggen dat als het een keer echt niet gaat lukken dat er maar 1 ouder gaat. Maar dat is volgens mij maar 1x zo geweest. Dat hij naar de oudste was gegaan en ik naar de jongste omdat het met het werk niet anders uit kwam.

Ik heb ook geen idee of in andere gezinnen meer mensen alleen of met twee gaan hoor. Maar dat maakt me ook niet uit.
  zondag 9 oktober 2022 @ 23:33:15 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206270453
Ik stond jarenlang dagelijks op het schoolplein terwijl N er nooit kwam dus N heeft jarenlang de 10 minuten gesprekken gedaan, op de gesprekken in groep 1 na.
Vanaf het eindgesprek in groep 7 en begingesprek in groep 8 ben ik wel weer meegegaan.

Heeft niets met gebrek aan interesse te maken maar juist dat hij op die manier ook op school kwam en de juf kon spreken.

Op het moment dat de afspraken gemaakt kunnen worden zit hij de site dan ook al te F5'en zodat hij een tijdstip kan reserveren dat hij goed kan :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206270538
Ik ben de enige ouder van A en vind het eigenlijk een beetje raar dat andere ouders altijd met zijn tweeën komen opdraven bij alle kennismakings- en rapportgesprekken. Vertrouwt de een de ander dan niet voldoende m.b.t. de info?

Als ze gescheiden zijn... ja, ok. Kan me indenken dat ze dan allebei willen komen. Maar kom dan ook samen, anders vertrouw je de ander gewoon en vraag je naderhand wat er uit het gesprek is gekomen. Dat hoor je in een goed werkend partnerschap ook te doen. Vind niet dat er anders een "gebrek aan interesse" zou uitstralen van de ouder die niet komt (buiten dat, je kan toch ook om de beurt naar zo'n gesprek?)

Maar ja, ik heb een kind in groep 4 en heb tot nu toe nog nooit een gesprek op school gehad waarbij ik dacht: 'goh, ik wou dat ik een sidekick mee had'. Het is prima te doen in je eentje.
  zondag 9 oktober 2022 @ 23:51:36 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206270562
Oh, dat speelt misschien ook wel mee: bij mijn oudste was ik ook de enige ouder en ging ik dus ook altijd alleen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206270888
quote:
Ik was daar ook!! Wat een avond O+ O+
Morgen geen stem meer :D
pi_206271063
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:32 schreef amaranta het volgende:

[..]
Doe eens een keer niet zo cryptisch. Wat ga je doen? Nu moet ik weer googlen.
Bij de backstreetboys en nu moet ik zo naar werk :O slecht geslapen
pi_206271068
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 01:39 schreef Butterflower het volgende:

[..]
Ik was daar ook!! Wat een avond O+ O+
Morgen geen stem meer :D
Ik heb niet gegild oid maar merk het wel aan mijn stem. Vorige week hadden we personeelsfeest met als thema disco. Dus mijn stem was al aangetast
pi_206271092
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 23:48 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik ben de enige ouder van A en vind het eigenlijk een beetje raar dat andere ouders altijd met zijn tweeën komen opdraven bij alle kennismakings- en rapportgesprekken. Vertrouwt de een de ander dan niet voldoende m.b.t. de info?
In het begin vonden we dat leuk. Inmiddels hebben we al een tijdje geen niksaandehandkinderen. Dan is het fijn om met zijn tweeën te zijn, vooral omdat in ons geval we wat verschillende kwaliteiten hebben voor zo'n gesprek.
En 1 van de kinderen wil ons er per se samen bij hebben, ook dat nog.
  maandag 10 oktober 2022 @ 07:19:45 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206271129
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 23:22 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben de eerste paar ouderavonden (of nouja, middagen want afgezien van 1 gecombineerde ouderavond aan het begin van het schooljaar is alles onder schooltijd) samen gedaan omdat het toen nog nieuw was. Nu gaan we samen als dat kan, maar we gaan er niets voor afzeggen. Maar goed, we hebben het voordeel dat ouders met meerdere kinderen als eerste een tijdslot mogen kiezen (zodat ze aansluitend kunnen), dus we hebben meestal eerste keuze :D

Beterschap MwC!

Ik ben morgen en waarschijnlijk ook overmorgen ook 'ziek' thuis. Ik voel me totaal niet ziek, maar ik kan nog steeds niet goed lopen en autorijden lukt ook nog niet dus tja... Ik voel me een beetje alsof ik de boel zit te neppen en stiekem spijbel, want thuiswerken kan ik ook niet, en als ik gewoon zit heb ik nergens last van.
Vraagje, puur uit nieuwsgierigheid. Plan je ze strak na elkaar. Dus 15:30 de eerste en 15:45 de 2e, bij wijze van spreken. Of laat je er een tijdslot tussen? Dus 15:30 de eerste en dan de 2e om 16:00
  maandag 10 oktober 2022 @ 07:20:08 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206271130
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 06:55 schreef F_r het volgende:

[..]
Gaaf!
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 06:55 schreef F_r het volgende:

[..]
Gaaf! Fijne werkdag!
pi_206271134
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 22:10 schreef amaranta het volgende:
Dat is geen knuppel hoor. Wij gaan altijd samen. Kind en leerkracht hoeven niet te leiden onder onze scheiding.

Het heeft ook niets met wantrouwen te maken :? Ik heb geen zin om boodschappenjongen te spelen en het kind is onze gezamelijke verantwoordelijkheid.
pi_206271142
quote:

Als ze gescheiden zijn... ja, ok. Kan me indenken dat ze dan allebei willen komen. Maar kom dan ook samen, anders vertrouw je de ander gewoon en vraag je naderhand wat er uit het gesprek is gekomen. Dat hoor je in een goed werkend partnerschap ook te doen. Vind niet dat er anders een "gebrek aan interesse" zou uitstralen van de ouder die niet komt (buiten dat, je kan toch ook om de beurt naar zo'n gesprek?)

Maar ja, ik heb een kind in groep 4 en heb tot nu toe nog nooit een gesprek op school gehad waarbij ik dacht: 'goh, ik wou dat ik een sidekick mee had'. Het is prima te doen in je eentje.
We zien de school beide amper van binnen en nu met groep 3 vinden we het allebei leuk om even in het laatje te kunnen snuffelen, de klas te zien, de meester gesproken te hebben.
Heeft wat mij betreft niets met vertrouwen te maken en nog minder met een sidekick.
We zien zo weinig van school over het algemeen dat we het leuk vinden om er samen even naartoe te gaan, het is dan ook maar 2x een kwartiertje.
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 07:51:34 #301
5428 crew  miss_sly
pi_206271226
quote:

Wij zijn gewoon beide geïnteresseerd en vinden het leuk de school te bekijken en fijn de leerkracht of tegenwoordig mentor te ontmoeten. Daarnaast blijkt dat er beide andere vragen kunnen hebben.
We proberen dus altijd samen te gaan. Soms lukt dat niet en dag is dan verder geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')