De deuren gelukkig nog nietquote:
Ook een leukequote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
Whaha ja snap ik. Bij ons lopen de katten er overheen soms 🤣
Ik weet het niet, wij hebben dan weliswaar geen aannemer maar wel genoeg werklui over de vloer (elektricien, loodgieter, drie verschillende bedrijven voor de vloer, glazenzetters, dakdekker, boktorbestrijder, spouwisolatie, keukenzaak, etc.) en tot nu toe houden ze allemaal veel meer rekening met onze tijd en wensen dan ik verwacht had. Er is er misschien één een half uurtje later dan gepland gekomen, maar die belde nog vantevoren. En ze komen regelmatig even tussendoor (eerst bellen ze of het uitkomt) als ze iets willen bespreken of bekijken.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zo hebben wij het ook staan ja, ziet er prima uitAlleen wel uitnodigend voor een dreumes om met auto's overheen te rijden en het knopje van het geluid steeds in te drukken
[..]
Ik denk dat het probleem is dat wij gewoon te aardig zijn. Het is een aardige jongen en we hebben een goede klik maar daar zitten natuurlijk wel grenzen aan. Hij respecteert onze tijd niet. Wij moeten namelijk ook dingen regelen als hij langskomt (wij werken van huis uit) maar daar denkt hij waarschijnlijk niet bij na. Daarnaast heb ik het idee dat veel aannemers zo zijn, ze komen om in het werk dus wij zijn afhankelijk van hen.
Hij komt uit het grote "W"
Dat maakt in de huidige markt vrij weinig uit. Er zitten gewoon eikels tussen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik weet het niet, wij hebben dan weliswaar geen aannemer maar wel genoeg werklui over de vloer (elektricien, loodgieter, drie verschillende bedrijven voor de vloer, glazenzetters, dakdekker, boktorbestrijder, spouwisolatie, keukenzaak, etc.) en tot nu toe houden ze allemaal veel meer rekening met onze tijd en wensen dan ik verwacht had. Er is er misschien één een half uurtje later dan gepland gekomen, maar die belde nog vantevoren. En ze komen regelmatig even tussendoor (eerst bellen ze of het uitkomt) als ze iets willen bespreken of bekijken.
Dus ik denk dat jullie inderdaad wat te aardig zijn, en zakelijker mogen worden. Maar dat is moeilijk, dat laat ik meestal aan mijn vriend over![]()
Uiteraard zitten die ertussen (maar ik heb ook weer echt niet het idee dat ze allemaal zo zijn, want andere ervaring dus), maar juist tegen eikels moet je duidelijk en zakelijk zijn. En dat is wel lastig, want je bent ook weer afhankelijk van ze. Ik ben ook zo iemand waar eikels altijd volleidg overheen walsen, en bij mijn vriend hoeven mensen dat niet te proberen. Hij krijgt in zulke gevallen vaak meer voor elkaar en ook hoe hij het wil. Ik schik altijd in.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:28 schreef exode het volgende:
[..]
Dat maakt in de huidige markt vrij weinig uit. Er zitten gewoon eikels tussen.
Ik ben tegen bedrijven juist zakelijk. Ik betaal nooit vooraf en maak duidelijke afspraken. Wil alles zwart op wit. Altijd. En toch gaat het soms mis.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Uiteraard zitten die ertussen (maar ik heb ook weer echt niet het idee dat ze allemaal zo zijn, want andere ervaring dus), maar juist tegen eikels moet je duidelijk en zakelijk zijn. En dat is wel lastig, want je bent ook weer afhankelijk van ze. Ik ben ook zo iemand waar eikels altijd volleidg overheen walsen, en bij mijn vriend hoeven mensen dat niet te proberen. Hij krijgt in zulke gevallen vaak meer voor elkaar en ook hoe hij het wil. Ik schik altijd in.
(Gaat het over eikels die eikels zijn omdat er veel emoties spelen, dan ben ik vaak weer de betere onderhandelaar. Maar dat zijn andere situaties)
de hele dag alleen als ik met de kleine naar buiten ga of naar de winkel dan doe ik mn schoenen aan. Tuin loop ik ook op mn sloffenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is dat elke dag de hele dag door of een paar uurtjes? Ik loop dus wel 12 uur per dag op mijn sloffen, elke dag weer
[..]
Dit is wel een goed argument, ik draag ze vaker dan schoenen en die kosten inderdaad ook meer. Toch maar eens naar kijken
Bedankt voor alle felicitatiesMijn man heeft niets geregeld maar dat is niet erg, we gaan eigenlijk altijd uit eten op onze trouwdag. De laatste jaren is dat niet doorgegaan door Corona dus dat is al een cadeautje op zich. Hij was in ieder geval blij verrast dat ik iets had geregeld
Grote verbouwingen zijn erg lastig, mijn zwager zit geheel 2023 al vol. Alleen nog plek voor kleinere klussen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:40 schreef SaskiaR het volgende:
Hadden wij maar aannemers... er moet een vrij grote verbouwing plaatsvinden en we zijn al bijna een jaar bezig met plannen enzo. Al in april offertes aangevraagd en tot nu heeft nog geen enkele aannemer überhaupt een offerte uitgebrachtlaat staan dat er binnenkort daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Echt belachelijk.
Ja leuk en aardig, maar het moet wel gebeuren. En de aannemer die in april langskwam zei toen dat ie nog tijd had dit jaar, maar vervolgens heeft ie niks meer laten horen. Beloof dan niksquote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:41 schreef exode het volgende:
[..]
Grote verbouwingen zijn erg lastig, mijn zwager zit geheel 2023 al vol. Alleen nog plek voor kleinere klussen.
Ik neem het @MaJo niet kwalijk hè, dat ze net een verkeerde heeft getroffen, laat dat duidelijk zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:36 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ben tegen bedrijven juist zakelijk. Ik betaal nooit vooraf en maak duidelijke afspraken. Wil alles zwart op wit. Altijd. En toch gaat het soms mis.
En je ziet vooraf niet dat het een eikel van een aannemer of bedrijf is he. Ik check ook altijd referenties bij grotere klussen.
Mijn zwager maakt het ook mee, die heeft dus mannetjes voor alles en die maakt ook steeds vaker mee dat de voorheen betrouwbare mannetjes ineens het laten afweten. Kunnen ze elders meer verdienen of vinden ze de klus niet leuk.
Oh zeker, zo vatte ik het niet op. Wij hebben geluk meer goede dan slechte ervaringen, maar het maakt bij die slechte vrij weinig uit hoe je er als klant op reageert.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik neem het @:Majo niet kwalijk hè, dat ze net een verkeerde heeft getroffen, laat dat duidelijk zijn.
Ik denk alleen dat ze zakelijker mag worden omdat ze juist een verkeerde heeft getroffen; er is gewoon geen excuus waarom een aannemer zich zo zou mogen gedragen.
Er zijn er misschien veel die zich weinig professioneel gedragen, maar er zijn er ook genoeg die wel normaal kunnen communiceren en handelen. Je kunt nog steeds netjes je werk doen ook al kom je om in het werk.
Ik weet niet of het helemaal lekker overkomt wat ik bedoel. Maar vooral dus dat ze zichzelf niks hoeft te verwijten, wel dat ze meer mag (proberen) afdwingen zonder zich daarover onredelijk te hoeven voelen. Want het komt op mij over dat 'ie zich gewoon als een luldebehanger gedraagt. Ze betaalt genoeg aan hem om een beetje professionaliteit te mogen eisen.
Ohja jullie kozijnenensaga...pffff.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:49 schreef exode het volgende:
[..]
Oh zeker, zo vatte ik het niet op. Wij hebben geluk meer goede dan slechte ervaringen, maar het maakt bij die slechte vrij weinig uit hoe je er als klant op reageert.
Echt als je de communicatie ziet tussen mij en de kozijnenman maanden geleden dan zakt je broek af. En dat ging om serieus veel geld (wat we dus pas betaalden toen ze klaar waren). Het werd een juridische discussie en dan ben je bij mij dus net verkeerd.
De man die ons dak komt vervangen begin november gaf het ook aan. Er zijn weinig handige mensen meer en degene die hij kan inhuren, zijn weg als een ander meer biedt. Sta je dan als er een klus moet beginnen, ineens handen tekort.
De school van mijn kleinzoon wordt verbouwd en daar hangt zelfs een enorme banner aan het hek met een tekst dat werken met de handen net zo goed is.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:59 schreef exode het volgende:
Haha, nou same here.
Maar wij hebben niet alleen met klanten te maken maar ook met aannemers en als die het echt verpesten, komt het bij mij. Het aantal beunhazen neemt echt toe. Bizar.
Ik ga B wel duwen naar een opleiding met de handjes. Dit tekort houdt nog wel even aan.
Nou, dat standaard "open er een topic over!" werkt wel goed kennelijkquote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:28 schreef MaJo het volgende:
Nou, de aannemer en zijn jongens zijn bezigAls het de jongens lukt om het zelfstandig af te maken dan is het vandaag klaar. We gaan het zien.
Nog even met de aannemer gepraat en hij erkent dat hij niet sterk is in communicatie. Hij gaat dan zo op in een andere klus dat hij ons helemaal vergeet. Verder is het een beste jongen en de kwaliteit die hij levert is wel goed. Dus verder zijn we wel tevreden over hem
We zitten met heel veel niet op 1 lijn, ben niet anders gewendquote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt me lastig als je niet met elkaar op één lijn zit als het om geld gaat. Ik geef wat makkelijker geld uit dan mijn vriend en mijn vriend investeert geld makkelijker op manieren die ik alleen niet gauw zou aandurven. Maar we weten elkaar wel altijd te vinden. Al ons geld gaat op de grote hoop en we zijn allebei blij met hoe we ermee omgaan.
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:28 schreef MaJo het volgende:
Nou, de aannemer en zijn jongens zijn bezigAls het de jongens lukt om het zelfstandig af te maken dan is het vandaag klaar. We gaan het zien.
Nog even met de aannemer gepraat en hij erkent dat hij niet sterk is in communicatie. Hij gaat dan zo op in een andere klus dat hij ons helemaal vergeet. Verder is het een beste jongen en de kwaliteit die hij levert is wel goed. Dus verder zijn we wel tevreden over hem
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Sommige offertemakers hebben nooit gehoord van: ik betaal dus ik bepaal![]()
Die mogen wmb hun offertes stoppen daar ergens waar de zon niet schijnt.
Onze ikea keuken ging wel soepel. Behalve dan dat ie vergeten was de kasten erbij te doen. En we hadden alleen maar kasten en aanrechtblad met spoelbak dus dat was knap
Kwamen we achter bij afhalen. Alleen de frontjesquote:
Damn.... dat is al triest als het je vak niet isquote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:54 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Kwamen we achter bij afhalen. Alleen de frontjes
Nou, dat. Bij afrekenen hadden we er niet opgelet want dat was toch een behoorlijke lijst met alle scharnieren, poten en de rest. Bedrag viel dus ook niet op omdat we het totaal niet zelf hadden. Maar je gaat er wel vanuit dat de kasten erop staanquote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn.... dat is al triest als het je vak niet is
Is dat zoiets als een omgekeerde Fok!wet?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dat standaard "open er een topic over!" werkt wel goed kennelijk
Vreselijk dit soort gesprekkenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
We zitten met heel veel niet op 1 lijn, ben niet anders gewend![]()
Gelukkig wel zo'n beetje dezelfde smaak qua inrichtingBehalve de vloer
![]()
Aannemers geen ervaring mee. Wel een keer offertes voor het gras in de tuin, inclusief alle meuk eruit.
Dat gesprek ging ongeveer zo:
Ik wil gras.
Dat kan en dan daar stapstenen.
Ik wil geen stapstenen.
Oh. En waarom niet?
Omdat ik dat niet wil. Ik wil alleen gras.
Oké. Blabla, stapstenen.
Wat is het nut van stapstenen als ik door heel de tuin wil lopen?
??? Ja maar stapstenen blabla.
Ik wil geen stapstenen.
Huh?
Toen viel het gesprek zo'n beetje stil en heeft die mafklapper nooit een offerte gestuurdAls wel, had ik die stapstenen 1 voor 1 door zn strot gedouwd
Het lastige is ook dat onze aannemer zelf ook schakelt tussen vriendschappelijk en zakelijk. Het ene moment ben je een beetje aan het ouwehoeren en stuurt hij foto's van de verbouwing van zijn eigen huis, het volgende moment is hij opeens kortaf en vraagt hij wanneer we de factuur voldoen. Ik denk dat hij dus zelf ook moet leren om daar een goede balans in te vinden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
En een volgende keer wat zakelijker zijn is niet verkeerd. Ik herken dat heen en weer gaan heel erg: de ene keer was ik boos op de aannemer, de andere keer hadden we een fijn gesprek en vond ik hem gewoon een leuk mens. Toen we gezeur kregen met ons dak en hij geen behoefte voelde om er iets aan te doen, ben ik juridisch advies gaan inwinnen en heb ik hem heel zakelijk behandeld. Toen was mijn probleem ineens snel opgelost.
Ik herinner me dat verhaal van de vaatwasser nog, absurd was datquote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:45 schreef Leandra het volgende:
Oh.... van die figuren die voor je willen bepalen wat jij in je tuin of huis wilt hebben..... zo'n keukenverkoper hebben wij ook een gesprek mee gehad.
En nadat ik op het punt stond uit het gesprek weg te lopen (maar toch bleef zitten), stuurde hij een offerte waarin het weer net zo stond als ik heel duidelijk had gemaakt dat ik het NIET wilde hebben.
En omdat het mijn huis is en de keuken al duur zat was wil ik een keuken zoals ik wil hebben en niet zoals een of andere keukenverkoper die nooit in mijn keuken komt het wil hebben.
Nou ja, dat werd hem dus niet, en omdat hij de keuken op de offerte had gezet zoals hij hem wilde hebben in plaats van zoals ik hem wilde hebben hebben we ook een andere leverancier gezocht voor de badkamers.... en ja, dat waren 2 badkamers, waarvan een met een Bette bad en beide met een Bette wastafel, geen goedkope keuzes zeg maar.
Beetje dom van de badkamer- en keukenverkoper.
Achteraf gezien denk ik dat hij ook niet zo meewerkend was geweest als hij had geweten dat de badkamer ook mijn eigen ontwerp was, maar we hadden daar al een offerte laten maken voor de te verbouwen badkamer in ons oude huis, en die was door een collega gemaakt die er niet meer werkt.
Ook dat was toen mijn ontwerp maar het leek qua formaat en indeling heel erg op de grote badkamer in ons huidige huis, dus ik denk eigenlijk dat hij over de badkamer geen negatieve opmerkingen had omdat hij dacht dat het uit de koker van zijn oud-collega kwam.
Jezus dat is wel echt een kneuzenactiequote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Sommige offertemakers hebben nooit gehoord van: ik betaal dus ik bepaal![]()
Die mogen wmb hun offertes stoppen daar ergens waar de zon niet schijnt.
Onze ikea keuken ging wel soepel. Behalve dan dat ie vergeten was de kasten erbij te doen. En we hadden alleen maar kasten en aanrechtblad met spoelbak dus dat was knap
Ik wil die allemaal!quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:00 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik ben met ieder drama dat jullie hier posten iedere keer weer blij met onze aannemer en zijn onderaannemers, behalve de tegelzetter, want dat was een lul.
Vandaar dat ik ook zo weer een huis zou bouwen als ik daar de kans voor had, en ook weer met dezelfde aannemer.
Als we na alle kosten van volgend jaar medio 2025 eindelijk de kapschuur bij elkaar gespaard hebben dan vraag ik de onderaannemer die eigenlijk de hele feitelijke bouw van het huis gedaan heeft ook of hij de kapschuur kan doen.
Wel eerst even overleggen met de aannemer die het huis gebouwd heeft en hem dus ingehuurd heeft, maar ik verwacht niet dat ze daar moeilijk over gaan doen; zo'n kapschuur is voor hen te klein om los te doen en iedereen gunt iedereen het ook gewoon.
Plus dat ik nu dus niet alleen de onderaannemer in mijn telefoon heb staan, maar ook een fijne elektricien, loodgieter, stukadoor en schilder
En dan had ik al een schilder waar ik tevreden mee was, maar ik denk dat de jongens die door de aannemer ingehuurd zijn nog beter zijn.
Wat was het probleem met de vloerverwarming?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:55 schreef MaJo het volgende:
Ze hebben hun best gedaan maar het is nog niet helemaal af. De vloerverwarming is in ieder geval gefikst, net als de lekkage in een van de buizen en we zijn een wc-deur en een deur voor Aapie's slaapkamer rijkerDe rest van de deuren worden vrijdag opgehangen.
Ikea. Als je in de buurt van de hoofdstad woont, heb ik misschien nog wel wat voor je liggen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:14 schreef littledrummergirl het volgende:
volkomen ongerelateerde vraag, maar weet iemand waar je cheap kinderkledinghangers kunt scoren? hoeft geen topkwaliteit te zijn, is puur om op een kinderkledingbeurs wat spullen aan op te hangen. Wij hebben thuis legkasten
Het meest klassieke: er stond een kraantje niet goed opengedraaidquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat was het probleem met de vloerverwarming?
Het einde komt nu écht in zicht, @MaJo!quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het meest klassieke: er stond een kraantje niet goed opengedraaidEn er was al 2 weken een (kleine) lekkage waarvoor een koppelstuk vervangen moest worden. Ik vind het best bizar dat daarvoor niet eerder werd langsgekomen
Jaquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het einde komt nu écht in zicht, @:majo!
Ik weet alleen niet of ze zo ver van huis werken, ze kunnen ze dichter bij huis ook goed verdienen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wil die allemaal!
Ik ben over bijna niemand tevreden en zelfs die waarover ik dat eerder wel was laten het nu afweten.
Oh, ik heb nog geen uitnodiging gehad.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
JaWe hebben inmiddels ook de housewarming gepland
Aannemer, loodgieter en schilder kan ik je wel aan helpen hoorquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wil die allemaal!
Ik ben over bijna niemand tevreden en zelfs die waarover ik dat eerder wel was laten het nu afweten.
Zo'n mijlpaal is dat, lekker naar buiten!quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:08 schreef Bami het volgende:
Wij zijn voor de tweede keer naar buiten geweest met baby.
Ik vind de newborn tijd een stuk heftiger dan verwacht, maar met zo’n zoet kindje buiten lopen maakt heel veel goed!
Is dat niet maar 20 km ofzo?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of ze zo ver van huis werken, ze kunnen ze dichter bij huis ook goed verdienen.
29 oktober! Je weet het huis waarschijnlijk wel te vindenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, ik heb nog geen uitnodiging gehad.
We hebben ook wel goede ervaringen, gelukkig! Tot nu toe erg tevreden over het zonnepanelenbedrijf (maar eerst installatie nog afwachtenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:51 schreef exode het volgende:
Mocht iemand het nodig hebben, ik heb een mooi lijstje met een schilder, verwarmingsmannen, rioolmannen, vloerisolatie (wel een weirdo maar hij ligt toch continu in de kruipruimte), tegelzetters, zonnewering bedrijf, zonnepanelen installateur en haardbedrijf. Allemaal omgeving 030.
Het no go lijstje bestaat alleen uit de kozijnen mannen. De gevelbedrijven die het af lieten weten zijn inmiddels spoorloos verdwenen.
Bijzonder is dat hè?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:08 schreef Bami het volgende:
Ik vind de newborn tijd een stuk heftiger dan verwacht, maar met zo’n zoet kindje buiten lopen maakt heel veel goed!
Nee die is fantastisch, maar die wil emigrerenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Aannemer, loodgieter en schilder kan ik je wel aan helpen hoorViel de timmervriend uiteindelijk tegen?
Een newborn is ook heftig. En het is een illusie dat alles leuk en een roze wolk en dik genieten. Het is wel fijn als het lukt om het te beleven zoals het is, want het is ook heel speciaal en voorbij voordat je het weet. Dat laatste lijkt nu niet zo, maar niets is zo veranderlijk als een babyquote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:08 schreef Bami het volgende:
Oh wat fijn!quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:08 schreef Bami het volgende:
Ik heb een hele stapel bij de kringloop gevondenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:14 schreef littledrummergirl het volgende:
volkomen ongerelateerde vraag, maar weet iemand waar je cheap kinderkledinghangers kunt scoren? hoeft geen topkwaliteit te zijn, is puur om op een kinderkledingbeurs wat spullen aan op te hangen. Wij hebben thuis legkasten
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:08 schreef Bami het volgende:
Je hebt gelijk, dat was inderdaad handiger geweest. Niet eens over nagedacht zoquote:Op woensdag 5 oktober 2022 18:23 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou een volgende keer in je mail vragen of hij telefonisch contact op wil nemen, of dat je in gesprek wil. Dit soort gesprekken/discussies moet je niet per mail doen. En in een echt gesprek is vragen ontwijken ook een stuk lastiger.
Ik mag niet klagen! Merk wel dat ik echt minder reserves heb idd, en dat slapen terwijl de baby slaapt wil overdag nog niet zo lukken. Maar de nachten zijn gelukkig best oké, dus daar kan ik redelijk op teren. En ik ga gewoon heel vroeg naar bed.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bijzonder is dat hè?Hoe gaat jouw herstel? Ik vond het nog vies tegenvallen hoe lang het duurde tot ik weer een beetje energie had
Ja ik heb gisteren ook wel even gehuild, omdat het me op bepaalde momenten zo tegenvalt en ik verwacht had dat wat makkelijker los te kunnen laten. Maar er zijn gelukkig ook heel vee mega fijne momenten, en ze is zooo mooi en lief.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 16:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Een newborn is ook heftig. En het is een illusie dat alles leuk en een roze wolk en dik genieten. Het is wel fijn als het lukt om het te beleven zoals het is, want het is ook heel speciaal en voorbij voordat je het weet. Dat laatste lijkt nu niet zo, maar niets is zo veranderlijk als een baby
ohja das wel een goeie, daar ben ik morgen in de buurtquote:Op woensdag 5 oktober 2022 17:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik heb een hele stapel bij de kringloop gevonden
Die van de ikea zijn niet leverbaar. Al tijden niet. Ik had wat meer nodig en heb een stapel via marktplaats gekocht.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 19:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ohja das wel een goeie, daar ben ik morgen in de buurten zo niet dan kan ik nog even langs ikea rijden
Woon je in de buurt van 070? Ik heb een shitload van die gekleurde van Ikea voor een tientjequote:Op woensdag 5 oktober 2022 19:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ohja das wel een goeie, daar ben ik morgen in de buurten zo niet dan kan ik nog even langs ikea rijden
nee helaas, regio 010quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:08 schreef Vicky het volgende:
[..]
Woon je in de buurt van 070? Ik heb een shitload van die gekleurde van Ikea voor een tientje
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:28 schreef amaranta het volgende:
Nog even over deuren he.
Ik ben zo’n moeder met foute grappen, foute opmerkingen etc.
Dochter is ernstig gesteld op haar privacy, wat ik uiteraard respecteer. Dus daar moeten we kloppen.
Zoon niet zo. Maar die sluit tegenwoordig wel de deur. Vnl omdat hij luidruchtig gamet.
Dus laatst klopte ik. Vraagt hij waarom ik klop.
Ik zeg: nou ja, weet ik veel, misschien zit je wel met je piemel te spelen ofzo. Ik wil je dan niet storen.
Zegt ie: je ziet toch dat ik dat niet aan het doen ben???
Ik; nee, klopt, maar door een gesloten deur kan ik dat niet zien hè.
Anyway….
Voor de kledingbeurs waar ik bij betrokken ben, mogen we de hangers altijd lenen van een plaatselijk bedrijf. Dat zijn zo’n 2500 hangers. En een paar keer per jaar staan hier in de stad bij bepaalde winkels dozen op straat waar iedereen gratis zoveel hangers mag meenemen als hij wil, dus je zou het ook nog bij een kledingzaak kunnen vragen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Einde ego post.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Tuurlijk zal het angst zijn, ze doet het niet expres. Maar dat neemt niet weg dat jij dan niet weg zou kunnen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:12 schreef exode het volgende:
Thanks! Ik laat het ook doorgaan tenzij ze echt zo ziek is dat ze niet voor de kinderen kan zorgen. We hebben ook hier in de buurt afgesproken dus ik ben zo thuis als het nodig is.
Het is ook niet zo dat verloofde egoistisch is, het is echt angst. Ze kon natuurlijk wekenlang helemaal niets, zelfs niet in bed liggen. Ik zie aan haar dat ze ook enorm worstelt en zich schuldig voelt tegenover mij.
Maar poeh ik ben zo toe aan het huis uit, zonder kinderen, zonder gedoe.
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:16 schreef Vanyel het volgende:
Waar ben jij dan tijdens zo'n dam tot Dam bijvoorbeeld? Thuis? Is het dan meer angst voor controleverlies dan voor verlies van nabijheid?Als ik dus zoals morgen niet thuis ben, is ze alleen met de kinderen. Ze is dan bang om een aanval te krijgen. Zo'n aanval betekent gewoon letterlijk niets meer kunnen doen. Bij een Dam tot Dam met haar vriendinnen is ze niet 'alleen'. En ze heeft alleen aanvallen gehad als ze thuis was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik vind het dus erg lastig omdat ze ook op dagen dat ik op kantoor ben, alleen is met de kinderen.
Ze gaat nog steeds naar een coach en praat er gelukkig ook over met haar zus.
Als het zoiets lijfelijks is, is praten misschien niet het eerst aangewezene om er iets mee te doen? Zou dan zoeken naar iets lichamelijks niet een optie zijn?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:25 schreef exode het volgende:
[..]
Als ik dus zoals morgen niet thuis ben, is ze alleen met de kinderen. Ze is dan bang om een aanval te krijgen. Zo'n aanval betekent gewoon letterlijk niets meer kunnen doen. Bij een Dam tot Dam met haar vriendinnen is ze niet 'alleen'. En ze heeft alleen aanvallen gehad als ze thuis was.
Maar ik vind het dus erg lastig omdat ze ook op dagen dat ik op kantoor ben, alleen is met de kinderen.
Dat traject is inderdaad ook doorgelopen. Daar kwam oa uit dat ze op lactose reageert en wat losse dingen zoals tomaten.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als het zoiets lijfelijks is, is praten misschien niet het eerst aangewezene om er iets mee te doen? Zou dan zoeken naar iets lichamelijks niet een optie zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de andere kant, als ik (of mijn man) op elk signaal ga reageren, dan beland ik 24/7 op de wc. Ik moet die negatieve spiraal ook niet voeden. Het is een lastige balans, die ik nu na 7 jaar redelijk te pakken heb.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 11:03 schreef exode het volgende:
Dank voor je uitgebreide reactie Deepfreeze, dat is echt wel hoe het hier ook gaat. Tenminste zo voelt het.
Ik ben wel enorm blij dat ze nu dus thuis is en niet aan het werk. Dat ze de signalen niet negeert.
Ja, aan mezelf denken, ik weet het, maar dat schiet er steeds bij in. Dat vind ik echt lastig merk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schreef het vet onduidelijk op, maar ik bedoelde meer lichaamsgericht therapeutisch.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:32 schreef exode het volgende:
[..]
Dat traject is inderdaad ook doorgelopen. Daar kwam oa uit dat ze op lactose reageert en wat losse dingen zoals tomaten.
Mijn man heeft ook een poos direct gereageerd. Het is ook niet normaal als je partner zo kapot gaat.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 11:58 schreef exode het volgende:
Het ligt ook deels bij mij. Toen ze gisteren zei dat ze zich niet lekker voelde, stond ik ook meteen in een soort paniekstand. Ik zie dan letterlijk weer voor me hoe ze er destijds aan toe was.
Ja, ze heeft dat ook bij mij aangegeven. Dat als ik steeds vraag 'hoe gaat het? Hoe voel je je?' dat dat niet echt helpt. Maar ik moet dan vaak op mijn tong bijten.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 12:54 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Mijn man heeft ook een poos direct gereageerd. Het is ook niet normaal als je partner zo kapot gaat.
We hebben uiteindelijk duidelijk afgesproken dat hij best mag helpen als ik het vraag. Dat ik duidelijk aangeef als ik iets nodig heb. Maar dat hij niet bij elke kik bij me staat. Dan heeft hij ook geen leven meer. Mijn buik moppert vaak genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Mensen om je heen staan er vaak niet bij stil hoelang de nasleep kan zijn van een vervelende gebeurtenis. En andersom komt ook voor: ik kreeg zo lang nog van mensen die heel lief en geïnteresseerd waren allemaal vragen en tekens van medeleven, terwijl ik er mentaal allang klaar mee was en geen zin in had om elke keer tot patiënt gemaakt te worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:29 schreef exode het volgende:
Ik merk ook dat ik het lastig vind dat haar directe omgeving het bagitaliseert.
Dat ze steeds weer verbaasd vragen 'oh eet je nog steeds geen lactose?' en de meest bijzondere 'sinds wanneer drink je geen alcohol meer? Oh december? Toen voelde je je niet lekker toch? Nu kan het toch wel weer?'.
ow, maar dat gaat niet over, accepteer dat maarquote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:29 schreef exode het volgende:
Dat ze steeds weer verbaasd vragen 'oh eet je nog steeds geen lactose?' en de meest bijzondere 'sinds wanneer drink je geen alcohol meer? Oh december? Toen voelde je je niet lekker toch? Nu kan het toch wel weer?'.
Een check, gewoon omdat het kan.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:29 schreef exode het volgende:
Het zijn met name de Family first eikels uit mijn schoonfamilie. Die weten het, ik heb het ze verteld, verloofde heeft het ze verteld en ik heb ze in die vreselijke periode meerdere keren om hulp gevraagd.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Een check, gewoon omdat het kan.
Hebben jullie proactief aan die mensen verteld hoe erg het echt allemaal was, en hoe angstaanjagend, en dat dat trauma(atje) nog steeds zijn weerslag heeft op jullie hele gezin?
Zo nee, is het dan gek dat ze er zo op reageren? "Pijn in zijn buik" heeft iedereen wel eens. Bij wijze van spreken.
Als bovenstaande allemaal wel, zijn het gewoon eikels
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
Als iemand die werkt met mensen met medische trauma's vraag ik me af of de gemiddelde coach hier genoeg bagage voor heeft.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:25 schreef exode het volgende:
[..]
Als ik dus zoals morgen niet thuis ben, is ze alleen met de kinderen. Ze is dan bang om een aanval te krijgen. Zo'n aanval betekent gewoon letterlijk niets meer kunnen doen. Bij een Dam tot Dam met haar vriendinnen is ze niet 'alleen'. En ze heeft alleen aanvallen gehad als ze thuis was.
Jij had dus ook een morele plicht.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:36 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, ben ik ook nog eens spuit 11 met mijn kritische nootnou ja, het geldt ook voor alle andere medisch getraumatiseerden: schakel ons in als je wilt
![]()
Verder is mijn (lange) weekend begonnen, dinsdag pas weer werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |