quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:52 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Dat was toch een kacheltje ofzo van Storm?
quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:42 schreef crystal_meth het volgende:
Vroeger vond je in de batterijvakken van toestellen (radio's, walkman's, eender welk toestel waar je batterijen in kon steken) altijd zo'n lintje.
[ afbeelding ]
Ik knipte dat af, dacht het een overblijfsel was van de manier waarop zo'n batterijcompartiment geconstrueerd of vastgemaakt werd.
Op een dag bedenk ik dat ik ze nog zelden zie, meeste batterijvakjes hadden het niet meer. En dan valt plots m'n frank, besef ik wat het doel ervan was.
Ruim 40 jaar lang knoeien als ik batterijen moet verwijderen, omdat ik het hulpmiddel ervoor steeds wegknipte.
Analoog: de Het Roergebied, is eigen het Ruhrgebied. Naar de rivier de Ruhr.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In de buurt van de Wupper (tussen Wuppertal en Düsseldorf) ligt ook het Neanderthal btw, maar dat is niet vernoemt naar een rivier Neander, maar naar een meneer Joachim Neander. Het riviertje is de Düssel, die in de Rijn mondt, in, ja ja Düsseldorf.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Roergebiedquote:Op donderdag 15 juni 2023 18:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Analoog: de Het Roergebied, is eigen het Ruhrgebied. Naar de rivier de Ruhr.
En als je vanaf Atlantische Oceaan door het Panama Kanaal gaat dan eindig je ten oosten als je bij de Stille Oceaan bent aangekomen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:20 schreef Saekerhett het volgende:
Nog een leuk aardrijkskundig weetje:
Leeuwarden ligt ten oosten van Maastricht
In Panama kun je een zonsopkomst boven de Stille Oceaan en een zonsondergang over de Atlantische Oceaan zien.quote:Op donderdag 15 juni 2023 20:11 schreef Montov het volgende:
[..]
En als je vanaf Atlantische Oceaan door het Panama Kanaal gaat dan eindig je ten oosten als je bij de Stille Oceaan bent aangekomen.
Kaufmich is heel chillquote:Op donderdag 15 juni 2023 20:38 schreef streamjohan het volgende:
Dat ik gewoon op een duitse site moet zoeken, kaufmich.de in plaats van shady nederlandse amateur sites, of bijvoorbeeld het wandelaarsforum
@:de_boswachter nog hartelijk bedankt danke schon meine freund mit grossem schwanz
Ik vind het wel mooi dat Fok met 'bedankt Hans' een eigen alternatief voor Spuit 11 heeft.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:51 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
[..]
Sommige uitdrukkingen hebben meerdere verklaringen. Waar de echte oorsprong ligt blijft onduidelijk.
Spuit 11 is bv ook een uitdrukking waar de oorsprong onbekend van is. Wel zijn er meerdere theorieën over.
Hier in Utrecht is een buurt die al eeuwen ‘Hoogh/Hooch Boulandt’ heet.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:12 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik kwam er pas heel laat in mijn tienerjaren achter dat Buys Ballot (meteoroloog) een Nederlander was. Vond zijn naam er nogal Frans uitzien, en had die toen nog nooit door iemand uit horen spreken, dus ik ging ervan uit dat het een Fransman was... Werd dan ook heel raar aangekeken toen ik het ooit tegen iemand had over 'Bwie Ballooooo'.
idem hier. Zeker met het belgische Charleroi in gedachte.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:36 schreef Remco het volgende:
Dat had ik altijd net Charlois de wijk in Rotterdam. Was compleet verbaasd toen bleek dat je dat uitsprak als Sjaarloos.
Ja, dat klinkt bekend, denk dat iedereen die niet uit die regio komt het zo zietquote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:36 schreef Remco het volgende:
Dat had ik altijd net Charlois de wijk in Rotterdam. Was compleet verbaasd toen bleek dat je dat uitsprak als Sjaarloos.
Net als al die Brabantse plaatsen met 'oi' erin. Oirschot, Helvoirt, Oisterwijk. Erg onloigisch.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:36 schreef Remco het volgende:
Ik dacht lang dat Rene Froger op z'n Engels uitgesproken moest worden, "Rien Frojjer".quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:12 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik kwam er pas heel laat in mijn tienerjaren achter dat Buys Ballot (meteoroloog) een Nederlander was. Vond zijn naam er nogal Frans uitzien, en had die toen nog nooit door iemand uit horen spreken, dus ik ging ervan uit dat het een Fransman was... Werd dan ook heel raar aangekeken toen ik het ooit tegen iemand had over 'Bwie Ballooooo'.
?quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:20 schreef Saekerhett het volgende:
Want Rene is ook zo een typisch Engelse naam?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik dacht lang dat Rene Froger op z'n Engels uitgesproken moest worden, "Rien Frojjer".
trek van maastricht een lijn naar het noorden. Dan zie je hetquote:
Tja je hebt ook Gene dus waarom geen Rene.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Want Rene is ook zo een typisch Engelse naam?
Maastricht zelf ligt dan weer zuidelijker dan het Franse Duinkerken (Dunkerque).quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:20 schreef Saekerhett het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |