Ik denk dat Ukraine in de winter gewoon door vecht.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nu ook al een beetje, maar in de winter gaan we gewoon echt ww1/2 taferelen met loopgraven zien.
Elke keer als ik die melding 'het volgende materiaal bevat gevoelige content' wegklik, hoop ik dat ik niet opeens uiteengereten lijken te zien krijg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:36 schreef skysherrif het volgende:
Eerste (?) beelden van Oekraine die ook echt in Dudchany zijn, aangezien ze 'rustig' rondlopen lijkt het me ook wel bevestigd dat ze de stad in handen hebben.
[ twitter ]
Oh vreemd die melding had ik bij deze video niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:41 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Elke keer als ik die melding 'het volgende materiaal bevat gevoelige content' wegklik, hoop ik dat ik niet opeens uiteengereten lijken te zien krijg.
vossss in 1 2 3quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoe laat is het dan?
Ik wijs men op de leugen dat Russen hier geen asiel aan kunnen vragen voordat zoiets weer een eigen leven gaat leiden.
Geen dank.
Mariupol is niet eens een stad meer, alleen een berg gruis.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:36 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Aan steden?
Kherson, Donetsk, Luhansk, Mariupol. Nog best een hoop
quote:Russisch parlement ratificeert annexatie Oekraense gebieden
De Russische senaat, de Federatieraad, heeft de annexatie van de vier Oekraense regio’s Loehansk, Donetsk, Zaporizja en Cherson geratificeerd. Daardoor heeft nu het gehele parlement zijn goedkeuring gegeven aan de Russische inlijving van de gebieden. De documenten worden nu naar het Kremlin gestuurd voor een handtekening van president Vladimir Poetin. Dan is de annexatie in de ogen van Rusland officieel.
Bij de stemming werd weinig schijn van democratie opgehouden. Het hogerhuis ging unaniem akkoord met het vorige week aangekondigde besluit van het Kremlin. Maandag gebeurde in de staatsdoema, de Russische Tweede Kamer, precies hetzelfde.
Rusland bezet geen van de vier geannexeerde gebieden helemaal. In Loehansk en Cherson leiden Russische troepen op dit moment juist terreinverlies ten opzichte van de Oekraners. In de afgelopen dagen verdreven Oekraense soldaten Russen uit het noorden van de regio Donetsk.
Het Russische persbureau Ria Novesti schrijft dat de vier gebieden in de komende jaren een ‘overgangsperiode' ingaan. De wens van Rusland is dat zij op 1 januari 2026 volledig meedraaien in het financile, financile en juridische systeem van het land. Het Kremlin zal inwoners van de regio’s direct als Russische staatsburgers zien. Wel zou het mogelijk zijn de Oekraense nationaliteit te behouden, of als staatloos aangemerkt te worden.
Het is vooral een infanterie oorlog. De Oekrainers hebben geen noemenswaardige luchtmacht, en als je eerlijk bent is ook de artillerie niet heel indrukwekkend. Met name de HIMARS hebben de doorslag gegeven en op de grond wordt het afgemaakt....dat neemt tijd in beslag ja. Het is vooral opvallend hoe enorm slecht de Russen het doen en hun leger enorm dramatisch is. Alleen al een goede luchtmacht en intelligence had ze zo enorm veel voordeel gegeven in dit conflict en ook in de man-tot-man gevechten had goede air support op het slagveld Oekraine er veel slechter voor doen staan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:38 schreef xzaz het volgende:
Het gaat wel echt meter voor meter, zo had ik mij oorlogen niet meer voorgesteld in 2022
Misschien maakt het uit of je al een account op Twitter hebt (waarin je leeftijd al bevestigd is)?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh vreemd die melding had ik bij deze video niet.
Die kom je op twitter amper tegen. Als je dat wilt zien moet je naar de telegramgroepen gaan daar staan foto's en filmpjes in overvloed.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:41 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Elke keer als ik die melding 'het volgende materiaal bevat gevoelige content' wegklik, hoop ik dat ik niet opeens uiteengereten lijken te zien krijg.
Dat jij daar van kan genieten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:41 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ze wachten natuurlijkquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vanuit die richting ja, vanaf het front bij Mykolaiv is het maar een kilometer of 10.
Bron?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:43 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is vooral een infanterie oorlog. De Oekrainers hebben geen noemenswaardige luchtmacht, en als je eerlijk bent is ook de artillerie niet heel indrukwekkend. Met name de HIMARS hebben de doorslag gegeven en op de grond wordt het afgemaakt....dat neemt tijd in beslag ja. Het is vooral opvallend hoe enorm slecht de Russen het doen en hun leger enorm dramatisch is. Alleen al een goede luchtmacht en intelligence had ze zo enorm veel voordeel gegeven in dit conflict en ook in de man-tot-man gevechten had goede air support op het slagveld Oekraine er veel slechter voor doen staan.
Waarschijnlijk gaan ze hier weer hetzelfde doen. Zorgen dat ze van alle kanten op 10km van Kherson staan voor ze dichter in de buurt komen. Een frontale aanval op Kherson gaat zoveel levens en tanks kosten. Forceren de Russen om Kherson zelf te verlaten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vanuit die richting ja, vanaf het front bij Mykolaiv is het maar een kilometer of 10.
Dat is toch precies waar het provinciale gespuis uit de randen van het koloniale rijk goed voor is?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:45 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Van je Russische vrienden moet je het hebbenWaren gewoon van plan om ze daar stiekem achter te laten.
Nee, heb ik echt geen enkele behoefte aan. Zag hier gisteren weer zo'n filmpje voorbij komen van een dode rus naast een tank en een andere die op sterven lag en nog wat aan het murmelen was. Vind ik oprecht erg. Maar als ik dan kaartjes zie met grote pijlen erop dan word ik enorm enthousiast van de opmars. Terwijl het dezelfde werkelijkheid is natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die kom je op twitter amper tegen. Als je dat wilt zien moet je naar de telegramgroepen gaan daar staan foto's en filmpjes in overvloed.
Beetje offtopic, maar als ik me 1 ding niet kan voorstellen is hoe je het mentaal kan volhouden om te vechten in een oorlog.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:48 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nee, heb ik echt geen enkele behoefte aan. Zag hier gisteren weer zo'n filmpje voorbij komen van een dode rus naast een tank en een andere die op sterven lag en nog wat aan het murmelen was. Vind ik oprecht erg. Maar als ik dan kaartjes zie met grote pijlen erop dan word ik enorm enthousiast van de opmars. Terwijl het dezelfde werkelijkheid is natuurlijk.
Bizar eigenlijk dat we zo kundig zijn in conflicterende gedachten jongleren. En vaak onszelf heel consequent vinden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:48 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nee, heb ik echt geen enkele behoefte aan. Zag hier gisteren weer zo'n filmpje voorbij komen van een dode rus naast een tank en een andere die op sterven lag en nog wat aan het murmelen was. Vind ik oprecht erg. Maar als ik dan kaartjes zie met grote pijlen erop dan word ik enorm enthousiast van de opmars. Terwijl het dezelfde werkelijkheid is natuurlijk.
Als je wat te verdedigen hebt en je beseft dat je leven en dat van iedereen waar je van houdt een heel stuk slechter is als je niet terugvecht.. Met je rug tegen de muur maak je andere keuzes dan comfortabel op je bank.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar als ik me 1 ding niet kan voorstellen is hoe je het mentaal kan volhouden om te vechten in een oorlog.
Heb helaas iets teveel fotos en filmpjes op telegram gezien, maar als je dat IRL meemaakt. Ik denk dat ik letterlijk gek zou worden van angst.
Apart h, dat die Russische onderdanen die voor aansluiting bij Rusland hebben gestemd die nazi's zo begroeten?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:01 schreef skysherrif het volgende:
We kunnen alvast de ochtend beginnen met goed nieuws
Zojuist bevestigd:
[ twitter ]
Waarom Anatoly Karpov als parlementslid in Rusland de oorlog zou steunen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |