Zipportal | zondag 2 oktober 2022 @ 19:46 |
Marina Bay Street Circuit # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2022 | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 19:48 |
Nog wat gemist? | |
DKUp | zondag 2 oktober 2022 @ 19:48 |
5 seconden straf voor Perez | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 19:49 |
Dat zal hem leren. | |
DKUp | zondag 2 oktober 2022 @ 19:50 |
Ach volgende week Japan GENOT | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2022 @ 19:51 |
Waarschuwing voor de eerste keer en 5 seconden voor de 2e keer https://www.fia.com/sites(...)0Infringement%20.pdf https://www.fia.com/sites/default/files/decision-document/2022%20Singapore%20Grand%20Prix%20-%20Offence%20-%20Car%2011%20-%20SC%20Infringement%20(2nd).pdf [ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 02-10-2022 19:54:18 ] | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2022 @ 19:51 |
Perez houdt dus de overwinning | |
StephanL | zondag 2 oktober 2022 @ 19:51 |
Erg leuk | |
trein2000 | zondag 2 oktober 2022 @ 19:52 |
Hoezo geen politieke beslissingen van de stewards? Drie overtredingen, 1x 5s zodat hij precies z’n overwinning behoudt. | |
ootjekatootje | zondag 2 oktober 2022 @ 19:53 |
Nizno | zondag 2 oktober 2022 @ 19:53 |
je tweede even beter klikbaar gemaakt | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 19:54 |
Reddit ban genot | |
Nizno | zondag 2 oktober 2022 @ 19:55 |
dit was waar RB al rekening mee hield daarom moest Perez de laatste rondes ook voluit doorcrossen en meer dan 5sec pakken. Was naaierij geweest als hij meer dan 5 had gehad | |
trein2000 | zondag 2 oktober 2022 @ 19:55 |
Prima als het om 1 keer gaat. Maar als je zegt dat er drie overtredingen zijn dan is dit niet serieus te nemen. | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2022 @ 19:56 |
wat heb je gezegd? | |
Nizno | zondag 2 oktober 2022 @ 19:57 |
Dat was het sowieso niet, dan hadden ze tijdens de race al moeten beslissen en niet pas achteraf | |
-XOR- | zondag 2 oktober 2022 @ 19:57 |
Mwah, het is niet zo dat er anders nooit ongestraft verder dan 10 wagenlengtes achter de SC wordt gereden. | |
Zorro | zondag 2 oktober 2022 @ 19:58 |
Kijk, dat zijn vragen die er toe doen @Nattekat | |
Drekkoning | zondag 2 oktober 2022 @ 20:01 |
Twee toch? 1x waarschuwing en 1x penalty. Of lees ik verkeerd? | |
RipCity | zondag 2 oktober 2022 @ 20:01 |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 20:03 |
Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik kan soms heel bot reageren, maar daar heb ik nu nog helemaal geen tijd voor gehad. Heb even om uitleg gevraagd, wordt vervolgd | |
trein2000 | zondag 2 oktober 2022 @ 20:04 |
Drie. Een keer is door de wedstrijdleider met een waarschuwing afgedaan. | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2022 @ 20:05 |
dat is geen antwoord | |
daNpy | zondag 2 oktober 2022 @ 20:05 |
Maar die waarschuwing komt pas na de race. Niet meer doen he! En dan nu de tweede keer: ja straf, want je bent gewaarschuwd:') | |
Evenstar | zondag 2 oktober 2022 @ 20:06 |
Nou ja, op zich klopt de volgorde wel. Eerste overtreding een reprimande, tweede overtreding waarschuwing van race director, derde overtreding straf. Het zijn nou niet echt overtredingen waar je 3x 5s voor hoeft te geven, komt zo nauw, vooral in dit soort omstandigheden. | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 20:07 |
Ik kan wel mijn pohi sturen, maar daar schiet je ook weinig mee op. | |
beantherio | zondag 2 oktober 2022 @ 20:07 |
Het zou niet eens een overtreding moeten zijn. Ik ben er nog niet achter hoe iemand behalve de "dader" zelf hier last van zou moeten hebben. | |
Evenstar | zondag 2 oktober 2022 @ 20:08 |
Als ik het goed begrijp was de eerste overtreding een reprimande (na de race, dus achteraf). Tijdens de race, heeft hij een waarschuwing gehad van de race director toen hij op zijn slicks achter SC zat (turn 9-10) in lap 36. In dat zelfde rondje heeft hij het nog een keer gedaan (turn 13-14) en daar heeft hij straf voor gekregen, want hij was 5 bochten geleden gewaarschuwd. | |
daNpy | zondag 2 oktober 2022 @ 20:09 |
Onveilige situaties zoals in Portugal | |
Marcoss | zondag 2 oktober 2022 @ 20:11 |
Als je daar geen regels voor hebt, gaat het ook niet goed.. | |
Nober | zondag 2 oktober 2022 @ 20:14 |
Ferrari in beroep? Morgen spoedzitting? | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 20:15 |
Oh Jezus, dan noemen ze mij slecht @Peterselieman Ze worden strenger daar, erg spijtig. | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2022 @ 20:16 |
Voor dat krijg je al een ban? Goeiendagschotel zeg | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 20:17 |
| |
-XOR- | zondag 2 oktober 2022 @ 20:17 |
Leicester City | |
ChevyCaprice | zondag 2 oktober 2022 @ 20:18 |
Speelt op de man en gaat dan klagen. Lol. De ironie. | |
-XOR- | zondag 2 oktober 2022 @ 20:18 |
wtf, hierom geband? | |
Drekkoning | zondag 2 oktober 2022 @ 20:19 |
1 is met een waarschuwing afgedaan en 1 met een penalty. Wat is er met die derde gedaan en waar zie je die in die beslissing? | |
trein2000 | zondag 2 oktober 2022 @ 20:21 |
Uit het tweede besluit: “This occurred notwithstanding the fact that the Race Director had issued a warning to the team that PER was not respecting the less than 10 car lengths regulation between turns 9 and 10. The team passed that warning on to PER.” | |
opgebaarde | zondag 2 oktober 2022 @ 20:23 |
Hier op fok werkt 't hetzelfde, mensen worden geband op één lullige post | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 20:24 |
Waarschijnlijk een Latifi fan die nog een beetje boos was dat de geit uitgevallen was. Kan gebeuren, woensdag mogen we weer verder | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 20:26 |
Er zijn tijden geweest dat ik wenste dat het zo makkelijk ging hier Wat dat betreft is het hier echt wel top geregeld. | |
Drekkoning | zondag 2 oktober 2022 @ 20:26 |
Ah sorry, ff gemist dat er twee besluiten en twee documenten waren | |
ChevyCaprice | zondag 2 oktober 2022 @ 20:26 |
Nou, toch nog een goede voorspelling gedaan vandaag
| |
Marcoss | zondag 2 oktober 2022 @ 20:28 |
Goed dat je het 5,5 uur later even aankaart! | |
DKUp | zondag 2 oktober 2022 @ 20:28 |
Nou doe maar niet meer | |
Kleffe_Dop | zondag 2 oktober 2022 @ 20:30 |
his largest shot ehhh.... dunglish much | |
Blik | zondag 2 oktober 2022 @ 20:32 |
In de f1 subreddit of in de lewis hamilton subreddit? Bij die laatste ben ik ook geband over iets debiels | |
Kleffe_Dop | zondag 2 oktober 2022 @ 20:36 |
Ik heb nog nooit de drang gevoeld om de subreddit van een rijder te openen, dat kan alleen maar tot bans leiden. | |
tripel7 | zondag 2 oktober 2022 @ 20:38 |
Dat is praktisch hetzelfde, als je bericht iets anders is dan de HAM's aars schoonlikken worden ze al viesboos daar | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 20:45 |
De grote f1 Reddit. Daar moest je echt heel ver gaan om een ban te krijgen, maar schijnbaar zijn tijden veranderd. | |
opgebaarde | zondag 2 oktober 2022 @ 20:46 |
De Hamilton fans zijn heel heel zuur Ik snap dat het af en toe leuk is om posts van onredelijke mensen te lezen maar ik blijf heel heel ver van die subreddit | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2022 @ 20:48 |
Flink lijstje met aanrijdingen van Sjorske | |
beantherio | zondag 2 oktober 2022 @ 20:52 |
Wat bedoel je precies? Enkel in 2021 hadden ze daar een herstart maar daar gebeurde m.b.t. het volgen van de safetycar niet speciaal iets gevaarlijks. | |
Evenstar | zondag 2 oktober 2022 @ 20:54 |
Mja, zoals ik al zei als 1) hij zelf de fouten niet inziet en 2) de stewards geen straffen uitdelen dan is het niet zo gek toch? | |
-XOR- | zondag 2 oktober 2022 @ 20:55 |
Dat hele eiland tegenover Hoek van Holland lijkt compleet verzuurd. | |
Tijn | zondag 2 oktober 2022 @ 21:00 |
De Britten laten zich flink kennen, ja. Jammer hoor, ik vond het wel een leuk volk, maar de lol is er een beetje af zo. | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2022 @ 21:00 |
enige manier om dat te stoppen is rumoer maken | |
Sjemmert | zondag 2 oktober 2022 @ 21:11 |
Hier een beetje de strenge mod spelen en ondertussen lopen trollen op reddit. DAT DIT KAN | |
daNpy | zondag 2 oktober 2022 @ 21:12 |
Daar was het toch tamelijk problematisch met die heuvel waardoor ze elkaar niet zagen? | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 21:16 |
Moet toch ergens kunnen trollen | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 21:17 |
https://streamable.com/3thae9 Magnussen reed zijn vleugel trouwens stuk op een AM, Verstappen had daar niets mee te maken | |
daNpy | zondag 2 oktober 2022 @ 21:18 |
Mugello was het | |
daNpy | zondag 2 oktober 2022 @ 21:18 |
Edit: geef dan geen foutmelding als je de post gewoon hebt. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 2 oktober 2022 @ 21:20 |
Ik ben geband voor die subreddit zonder er ooit gepost te hebben. Op vragen waarom heb ik nooit antwoord gekregen. Het enige wat ik ooit over Hamilton heb gepost was in de algemene F1 subreddit en daar heb ik alleen gezegd dat Hamilton oud nieuws was en ingehaald door jongere en betere coureurs. Reddit Hamilton mods zijn echt de absolute stront van de LHCult. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 2 oktober 2022 @ 21:22 |
Russell valt me vies tegen. Vond hem tweede helft vorig seizoen al matig buiten de qualify maar had toch verwacht dat hij het in een Mercedes beter zou doen. Inmiddels ben ik er van overtuigd dat Norris een betere coureur is. Iets wat je overigens ook niet mag zeggen, op de één of ander manier is Russell onder de Engelse het lievelingetje. | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2022 @ 21:22 |
Hij krijgt van mij een 3 voor zijn race Max krijgt van mij ook niet veel meer dan een 4 | |
BehoorlijkKritisch | zondag 2 oktober 2022 @ 21:24 |
Zoals eerder gezegd, het was een onmogelijke baan als je door het veld heen moest rijden. Iedereen glibberde en gleed er op los. Als je dan onder druk de grenzen van je Inters moet gaan zoeken, of op natte baandelen moet gaan rijden met je slicks dan wordt het al gauw tricky en onvoorspelbaar. | |
THEFXR | zondag 2 oktober 2022 @ 21:34 |
Sjemmert | zondag 2 oktober 2022 @ 21:34 |
Max was wel een van de weinige die inhaalacties gemaakt heeft. Russell heeft nog een Haas en Williams ingehaald dacht ik maar verder weinig acties op de baan. | |
ChevyCaprice | zondag 2 oktober 2022 @ 21:48 |
Jammer van de mislukte consecutive wins recordpoging. Op een domme manier mislukt uiteindelijk. Onbegrijpelijk! | |
daNpy | zondag 2 oktober 2022 @ 21:54 |
Hij toch een uitmuntende Mercedes protege. Iedereen van de baan rammen, ermee weg komen en nog lopen blaaskaken ook. | |
Marcoss | zondag 2 oktober 2022 @ 21:55 |
Wel benieuwd bij welk topteam hij uiteindelijk terecht komt. Zie hem eigenlijk best naast Max in de RB zitten na volgend jaar. | |
daNpy | zondag 2 oktober 2022 @ 21:56 |
Waarom een 4? Fout gemaakt, oke maar verder gewoon sneller dan de rest op een moeilijke baan, meermaals naar voren gevochten en geen onzinhulpjes als drs. | |
Marcoss | zondag 2 oktober 2022 @ 22:01 |
Sneller dan de rest was hij toch niet? Ook in vrije lucht in de slotfase was hij niet sneller dan Perez en Leclerc. Een 4 lijkt me ook overdreven, maar juist door die fout zou het voor mij misschien een nipte voldoende worden | |
ChevyCaprice | zondag 2 oktober 2022 @ 22:05 |
Max gebruikte gewoon DRS achter Vettel hoor | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2022 @ 22:06 |
Misschien wat laag, maar hij zat klem achter andere rijders, rommelig weekend, kwam de bochten niet goed uit, foutjes, maar wel mooie inhaalacties. Vooruit, een 5. Een voldoende zal het niet worden | |
Tarado | zondag 2 oktober 2022 @ 22:10 |
wel eens hoor, was niet geweldig | |
Adames | zondag 2 oktober 2022 @ 22:11 |
Ik vond het jammer. Hij had p5 vast. Dat is een prima naar resultaat naar volgende week. Want ze hebben het er lang over, in japan kampioen worden is extra mooi. | |
Marcoss | zondag 2 oktober 2022 @ 22:19 |
Dat is nog steeds best realistisch | |
Tarado | zondag 2 oktober 2022 @ 22:24 |
Wel een paar keer snelste ronde gereden maar is ook niet te vergelijken met rijden op de koppositie, vraagt veel meer van de banden. | |
Sjemmert | zondag 2 oktober 2022 @ 22:59 |
Op de softs in vrije lucht was hij wel tijdje snelste op de baan dacht ik. | |
Sked | zondag 2 oktober 2022 @ 23:00 |
Net spoilervrij de race kunnen terugkijken. Meer van dit graag. | |
ChevyCaprice | zondag 2 oktober 2022 @ 23:01 |
Je kijkt zondag maar mooi live. | |
ChevyCaprice | zondag 2 oktober 2022 @ 23:02 |
En dat op softs en in vrije lucht.. | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 23:03 |
Dat moet ie ook, want we hebben afgesproken dat hij de bob is onder de mods. | |
Sked | zondag 2 oktober 2022 @ 23:28 |
Zolang je me maar niet aansprakelijk stelt voor mogelijk leed. | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 23:48 |
Zeker wel. | |
Sked | zondag 2 oktober 2022 @ 23:56 |
Dag geld En dag Nattekat | |
Nattekat | maandag 3 oktober 2022 @ 00:15 |
| |
daNpy | maandag 3 oktober 2022 @ 06:29 |
Toen ie er meer last dan profijt van had in de Vettel drs trein ja. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 3 oktober 2022 @ 07:47 |
ESF1Gamer | maandag 3 oktober 2022 @ 08:04 |
RACEWEEK | |
Kickinalfa | maandag 3 oktober 2022 @ 08:48 |
Hij had natuurlijk een prima start van het seizoen, waar hij Lewis min of meer de baas was. Maar mijn onderbuik zegt dat hij nu pas last krijgt van hetzelfde issue als bottas en rosberg. Namelijk een team wat draait om Lewis, met een teambaas die droomt over Lewis. En Lewis is echt goed in het psycholigische woorden spel. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 3 oktober 2022 @ 09:12 |
Over die seizoensstart doen verschillende lezingen. Vanuit Mercedes is ook veelvuldig gezegd dat Hamilton die periode volledig heeft gebruikt om de auto op alle mogelijke manieren af te stellen zodat ze die wagen beter zouden gaan begrijpen en dat zijn resultaten daar onder geleden hebben. Ik dacht toen dat dat voor de bühne was om het falen van Hamilton te maskeren, maar het zou me niet verbazen als er een kern van waarheid in zat. | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 09:24 |
Gisteren werd hij als ondersteuning/testcoureur gebruikt maar vond ik ook weer niet zo raar gezien z'n startpositie en Hamilton is nog steeds heel snel over 1 rondje alleen racen valt hem zwaar. | |
MoreDakka | maandag 3 oktober 2022 @ 09:28 |
Ik denk dat het ook vooral was dat Hamilton alle nieuwe onderdelen kreeg. Oftewel een voorkeursbehandeling. Maar dat klinkt niet zo goed. | |
opgebaarde | maandag 3 oktober 2022 @ 09:56 |
En nu krijgt Russel een voorkeursbehandeling en daarom rijdt hij achter zijn teamgenoot | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 10:02 |
Het is een beetje hetzelfde als met Verstappen-Perez, dat Hamilton er zoveel tijd in heeft gestoken zal de auto ook wat meer naar zijn hand hebben gezet, daar is verder ook niets vreemds aan, toen het nog niveau knakenbak was ging George er wat beter mee om. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 3 oktober 2022 @ 10:02 |
Het is allemaal gissen en onderbuik. Mercedes heeft twee coureurs die snel zijn als ze vooraan rijden, maar grote moeite hebben met zonder kleerscheuren door het veld te rijden als ze niet 40km/u sneller zijn op het rechte stuk. Racecraft is bij beide wel echt een dingetje. | |
Questular | maandag 3 oktober 2022 @ 10:07 |
Of Lewis is op dit moment gewoon nog beter. Maar dat zal het vast niet zijn. | |
MoreDakka | maandag 3 oktober 2022 @ 10:18 |
Blijft toch bijzonder, die bizarre gedachtenkronkels van je | |
#ANONIEM | maandag 3 oktober 2022 @ 10:24 |
Dit is ook wel een circuit waarop Hamilton het altijd heel goed gedaan heeft. | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 10:32 |
z'n zaterdag was goed, beetje mazzel wel P3 door het Verstappen debacle maar z'n zondag heel matig | |
Nattekat | maandag 3 oktober 2022 @ 10:44 |
Russell had gewoon zijn auto beter in elkaar moeten zetten op zaterdag, had hij die problemen niet gehad En gisteren had ie gewoon meer z'n best moeten doen op de slicks. | |
RetepV | maandag 3 oktober 2022 @ 10:49 |
Het is Mercedes, Masi is er uit gewerkt, natuurlijk delen de stewards geen straffen uit. | |
WismutVeilchen83 | maandag 3 oktober 2022 @ 10:59 |
Die FL zou wel eens een probleem kunnen zijn Zul je zien dat hij die heeft en dat Ferrari dan Sainz pit in de laatste 2 ronden, haha. | |
opgebaarde | maandag 3 oktober 2022 @ 11:28 |
Haha jij bent een mooie ik zal het helemaal uitschrijven, het gaat om jouw eigen oftewel knappe jongen. Jij zegt over Mercedes en eerste halfjaar Hamilton: Oftewel een voorkeursbehandeling. Jullie hebben het over Russel die sneller dan Hamilton was. Mercedes claimt dat Russel voor het beste weekendresultaat kon gaan waarbij Hamilton ondertussen bezig was met de ontwikkelingen (zoals jij noemt voorkeursbehandeling). Nu is Hamilton 'sneller' dan Russel. Met welke "oftewel" kom jij in dat geval? | |
daNpy | maandag 3 oktober 2022 @ 11:30 |
Ferrari kennende doen ze dat in de laatste ronde en kan Sainz die lap niet doen | |
Marcoss | maandag 3 oktober 2022 @ 11:39 |
Klopt, maar ook zonder FL moet Leclerc wel 2e worden om te voorkomen dat Max kampioen wordt. | |
MoreDakka | maandag 3 oktober 2022 @ 11:44 |
Mercedes lult uit hun nek. Hamilton kreeg een voorkeursbehandeling met nieuwe onderdelen, want ze wisten zelf ook wel dat die wagen niet snel genoeg was om mee te winnen. Wat je verder er allemaal bij verzint moet je zelf weten | |
Questular | maandag 3 oktober 2022 @ 11:48 |
Want nieuwe onderdelen is meteen sneller? | |
MoreDakka | maandag 3 oktober 2022 @ 11:54 |
Niet per se nee. Maar de basis auto was duidelijk niet snel genoeg, hun concept werkte niet zoals verwacht. Dus dan moeten er oplossingen bedacht worden. Stel een nieuw onderdeel lost een groot gedeelte van het probleem op dan was Hamilton spekkoper. Het is ook helemaal niet raar, bij McLaren krijgt Norris alle nieuwe onderdelen als eerste. Zelfs tien jaar geleden al was er ophef omdat Webber klaagde dat Vettel nieuwe onderdelen als eerste kreeg. Bij Red Bull heeft Max een voorkeursbehandeling. Het zou ook niet gek zijn als Mercedes gewoon zegt 'we geven de 7-voudig wereldkampioen de upgrades eerst'. Geen haan die er naar kraait. Maar omdat Hamilton een beetje door de mand viel kwamen ze met dit slappe excuus. Hamilton presteert in de tweede helft van het seizoen wel wat beter dan Russell, maar staat nog steeds vrij ver achter hem in het kampioenschap. Op dit moment maken beide Mercedes rijders er een potje van. Mercedes concentreert zich volledig op 2023 dus het maakt ook niet uit. | |
opgebaarde | maandag 3 oktober 2022 @ 12:04 |
ik probeer jouw redenering te begrijpen, maar die is er blijkbaar niet en is de basis van jouw post niks meer dan "Hamilton-is-stom" | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 12:14 |
Vond ik gisteren bij Perez toch ook wel lachwekkend, niet die die overwinning hem niet toekwam hoor maar straffen zo maken dat het allemaal precies past maakt je als organisatie niet geloofwaardiger. | |
MoreDakka | maandag 3 oktober 2022 @ 12:28 |
Lezen is moeilijk voor sommigen | |
Starflyer | maandag 3 oktober 2022 @ 12:28 |
Juist op dit soort overtredingen zouden vaste straffen kunnen staan. | |
Tijn | maandag 3 oktober 2022 @ 12:29 |
Maar ze vertelden Sergio tijdens de race toch al dat-ie moet zorgen dat-ie een gat trekt naar Leclerc zodat-ie veilig is in het geval van een 5s penalty? Ik had een zwaardere straf dan dat ook wel overdreven gevonden. | |
#ANONIEM | maandag 3 oktober 2022 @ 12:30 |
Eens hoor. Ik bedoelde vooral dat het geen verrassing was dat hij hier op pure snelheid goed uit de verf kwam, ook t.o.v. Russell. Aangezien dit één van de circuits is waar Hamilton in het verleden ook heeft uitgeblonken. Ik vond verder z'n interview na de race (bij Sky) wel opvallend. Lachend, ontspannen. Een houding van 'laten dit maar snel vergeten en naar Japan gaan'. Geen frustratie, geen fanatisme. Ik kreeg het idee dat het vuur er een beetje van af is. Dat ie zich er bij heeft neergelegd dat dit is wat het is; strijden om misschien hier en daar een podiumplaats, als alles goed gaat. | |
Tijn | maandag 3 oktober 2022 @ 12:32 |
Ik begrijp nog steeds niet waarom Pérez nou tot tweemaal toe zo'n groot gat liet vallen trouwens. | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 12:33 |
Als ik het goed begrijp maakte hij 3 overtredingen en wordt het zo uitgelegd dat er voor 1 van die 3 5 seconden wordt gegeven, voor die andere een reprimande en die 3e helemaal niets, zo kan je alles wel rechtbreien. | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 12:34 |
hij is gewoon niet zo gewend om vooraan te rijden | |
Starflyer | maandag 3 oktober 2022 @ 12:34 |
3 overtredingen van dezelfde regel. Een waarschuwing, een reprimande en een 5s straf. Als een keer een waarschuwing is dan zou ik voor de tweede en derde keer dezelfde straf verwachten en niet twee verschillende straffen. | |
Tijn | maandag 3 oktober 2022 @ 12:35 |
Tja, apart. Anderen doen dat toch ook niet? | |
Predator40 | maandag 3 oktober 2022 @ 12:46 |
de regels zijn gewoon gevolgd..... en het is natuurlijk niet de eerst keer dat het precies past. tevens waarom krijgt er 1 coureur WEL een meatball en een andere niet voor hetzelfde ? | |
TearsoftheKingdom | maandag 3 oktober 2022 @ 12:47 |
Magnussen kreeg hem ook pas na een paar ronden, Hamilton ging eerder naar binnen. | |
Starflyer | maandag 3 oktober 2022 @ 12:48 |
Vettel nog in Canada. Daar werd niets mee gedaan, meen ik. Edit: no further action (pdf). | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 12:52 |
Als jij dit gewoon volgen vindt prima, ik vind het creatief met kurk, zulke vrijheden moet je scheidsrechters niet gunnen. Hamilton kwam binnen voor hij die meatball kreeg, dat is iets wat Haas ook had kunnen doen, ik begrijp die Magnussen sowieso nooit zo goed, die verneukt z'n race altijd door dit soort dommigheden, hij moet gewoon weten tegen wie hij wel en tegen wie hij niet moet racen. | |
Maanvis | maandag 3 oktober 2022 @ 12:55 |
Starflyer | maandag 3 oktober 2022 @ 12:56 |
Een loszittende end plate is niet iets om voor binnen te komen. Een loszittende vleugel daarentegen wel, imho. De stewards zijn imho wat te streng geworden, wat dit betreft, dit jaar, wat Magnussen al drie races gekost heeft, waarvan 1 keer terecht. | |
Predator40 | maandag 3 oktober 2022 @ 12:57 |
wat dacht je van bottas dan paar jaar terug .......niks mee gedaan | |
Starflyer | maandag 3 oktober 2022 @ 12:59 |
Andere race directors die een stuk strenger zijn. Zie ook mijn reactie hierboven. | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 13:03 |
Ik mis Masi ook, dit is gewoon een duidelijk geval van een verandering die geen verbetering is maar je kan het stewards wel makkelijker maken door het grijze gebied te verkleinen en duidelijke straffen vooraf bepalen voor dit soort overtredingen die heel makkelijk meetbaar zijn. | |
daNpy | maandag 3 oktober 2022 @ 13:05 |
Deze uitslag is positief voor Perez, maar negatief voor Leclerc. Bij 5 sec op de baan had Leclerc bij een pitstop baanpositie gehad En dan had Perez in moet halen. Fia moet dit gewoon niet doen. Het is beïnvloeding van het resultaat, niks meer en niks minder. | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 13:09 |
Op deze fouten na reed onze vriend verder wel goed, dat is wat je van een 2e rijder verwacht als de 1e er niet bij zit. | |
daNpy | maandag 3 oktober 2022 @ 13:09 |
Dan moeten ze die straffen wel uitdelen en niet achteraf pas toekennen. Daar kun je als coureur ook helemaal niks mee. | |
daNpy | maandag 3 oktober 2022 @ 13:14 |
Klopt de eerste van de 4 overwinningen zo goed als geheel op eigen kracht. Puik gereden onder continue druk van Leclerc op een niet al te makkelijke baan! | |
MoreDakka | maandag 3 oktober 2022 @ 13:17 |
Daarnaast is het ook competitievervalsing, Perez ging alleen maar harder rijden omdat hem die straf boven het hoofd hing. | |
Predator40 | maandag 3 oktober 2022 @ 13:19 |
laten we nou niet doen of dit nog nooit is voorgekomen de afgelopen jaren he..... gebeurd elk jaar, meerdere malen | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 13:20 |
Maar dan is het goed? | |
Predator40 | maandag 3 oktober 2022 @ 13:32 |
dat zeg ik niet ....maar waarom word er nu opeens zon groot probleem van gemaakt ? | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 13:34 |
omdat Masi eruit is getrapt vanwege marchanderen maar het nu dus nog geen haar beter is | |
Predator40 | maandag 3 oktober 2022 @ 13:38 |
het is zelfs erger geworden.... | |
opgebaarde | maandag 3 oktober 2022 @ 13:43 |
Dit is denk ik het grote probleem want de coureur kan er inderdaad niks meer mee en ze vinden het moeilijk om iemand van het podium te trekken (en zeker de bekroonde winnaar). Ik las dat Tsunoda en Vettel vorig jaar voor hetzelfde 'vergrijp' bestraft zijn, maar Vettel dit jaar weer niet (was ook pas na de race). Nu wordt groter dan het eigenlijk is en meteen ook arbitrair. Jammer | |
WismutVeilchen83 | maandag 3 oktober 2022 @ 13:45 |
Het horen van Perez/RBR voegde in deze inderdaad weinig toe. | |
Kickinalfa | maandag 3 oktober 2022 @ 14:01 |
Het probleem ligt ook meer in de wijze waarop de regels en straffen zijn geformuleerd. De regel is al lastig in te schatten wanneer je hem overtreed, "10 car lengths" kan je alleen grofweg inschatten. Vervolgens is er geen officiele strafmaat, dus dat verzinnen we ter plekke. En je mag de regel wel overtreden als je een goede reden of excuus hebt. En vervolgens ook nog of het team wel of niet de waarschuwing heeft doorgegeven aan de rijder. Om de X meter staan er vlaggen/lampen, dus maak er van dat als er een SC is je binnen hetzelfde "baanvlak" moet blijven als de SC. Bij de 1e eerste overtreding kijg je een waarschuwing en de 2e keer een vastgestelde straf, klaar. De FIA maakt het zichzelf zo lastig, ook laatst met die regel inhalen, waarbij de auto een "significant margin" er voorbij moet zijn. Dat is veels te vaag en voor interpretatie vatbaar. | |
Knurft-Zork3 | maandag 3 oktober 2022 @ 14:07 |
Verstappen is z'n titel(s) kwijt volgens de Engelse pers. | |
Kickinalfa | maandag 3 oktober 2022 @ 14:10 |
Ook daar speelt waar hetzelfde. We stellen een budget cap in, maar de straf voor het overtreden ervan is weer niet vastgesteld. | |
#ANONIEM | maandag 3 oktober 2022 @ 14:28 |
Een gat laten vallen om vervolgens met hogere snelheid door die serie bochten te kunnen rijden dan de SC en zodoende warmte in z'n banden te krijgen. | |
ESF1Gamer | maandag 3 oktober 2022 @ 14:32 |
Nee en nog eens nee. | |
Evenstar | maandag 3 oktober 2022 @ 14:35 |
Ze verdelen het eerst in twee categorieën .... lichte en zware overtredingen. Echter zijn de straffen dusdanig breed dat het compleet willekeurig kan overkomen als ze uitgedeeld worden. Benadeelde kamp zal altijd "te zwaar" roepen en concurrenten zullen altijd "stelt niks voor" roepen. Dat weet je nu al. Straffen n.a.v. een lichte overtreding (<5%) - Een reprimande. - Een boete. - Het inleveren van punten. - Het uitsluiten van onderdelen tijdens een weekend, maar niet de race zelf. - Vermindering van budget cap voor volgende jaren. - Vermindering van tijd in windtunnel. Straffen bij een zware overtreding: - Het inleveren van punten. - Ban (of limiet) op ontwikkeling van aerodynamische onderdelen - Het uitsluiten van onderdelen tijdens een weekend, inclusief race zelf. - Uitsluiten van GP's. - Totale uitsluiting ALS RB inderdaad over budget cap is zal RB bijv. altijd zeggen dat alles behalve een reprimande en/of een boete te zwaar is. De rest van de teams zullen gaan roepen dat ze veel harden gestraft moeten worden en Mercedes en de Britse fans zullen nog minstens 5 jaar lang gaan huilen dat RB alle punten had moeten kwijtraken. Ook dat gedoe met Perez. Had gewoon tijdens de race bij de eerste overtreding al gezegd "reprimande", bij de tweede overtreding gewoon black & white flag en bij derde overtreding meteen een penalty. Het is dan gewoon duidelijk, voor RB, voor Perez, voor Ferrari en voor de fans. Nu doen ze eerst niks met de eerste overtreding, geven ze wel een waarschuwing (achter de schermen) voor de tweede en uren na de race pas een 5s straf voor de derde overtreding. | |
Evenstar | maandag 3 oktober 2022 @ 14:36 |
Yup, iedereen klaagde over dat de SC niet snel genoeg reed, dus de banden (en dan dus vooral toen ze net naar slicks waren gegaan) bleven te koud. Enige manier om het op te lossen was af en toe een gat laten vallen. Die werd dus een paar keer net iets groter dan 10 autolengtes. Mag niet gebeuren, maar snap wel waarom het is gebeurd. | |
ESF1Gamer | maandag 3 oktober 2022 @ 14:42 |
Over het dat de Engelsen denken dat door de overschrijding budgetcap dan de wdc titel 2021 naar Lewis gaat, is gewoon niet zo. Qua puntenaftrek kunnen ze voor wcc aftrekken voor red bull. Bij spygate heeft McLaren punten moeten inleveren, maar de punten van de drivers bleven ongemoeid | |
Evenstar | maandag 3 oktober 2022 @ 14:43 |
Ook mooi dat veel Britse media bij de mogelijke straffen consequent "reprimande" en "boete" weglaten. Kunnen ze straks allemaal weer verbaasd zijn hoe het bij een reprimande of boete is gebleven Sky F1 loopt voorop met dat soort manipulatie. | |
Kickinalfa | maandag 3 oktober 2022 @ 14:47 |
Ja precies, de budgetcap is gewoon weer een voorbeeld van slechte regelgeving door de FIA. Nu steggelen ze ook nog over welke zaken wel en niet onder de budgetcap vallen, maar dat zou ik nog wel door de vingers willen zien gezien dit het eerste jaar was met deze regelgeving. Je ziet het ook bij voetbal bijvoorbeeld, buitenspel is een duidelijke regel, maar over zaken als "aangeschoten hands" is weer discussie. | |
Sked | maandag 3 oktober 2022 @ 14:48 |
Geld moet rollen. Uitstekend werk van de Red Bull mannen. | |
tripel7 | maandag 3 oktober 2022 @ 15:03 |
Meh, we hebben vorig jaar gezien dat enige die mentaal onderuit gaat door "mindgames", Lewis is, die genegeerd werd door Verstappen [ Bericht 0% gewijzigd door tripel7 op 03-10-2022 15:12:27 ] | |
Evenstar | maandag 3 oktober 2022 @ 15:18 |
Mercedes en Lewis kunnen media goed bespelen, maar het is hun volgens mij nooit gelukt om het hoofdje van Max te komen. Die geeft er echt te weinig om. | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 15:35 |
Ferrari kwam met de fuelflow ook heel aardig weg al was toen Todt nog de FIA baas, ben ten eerste benieuwd hoe het echt zit, dan uiteraard hoe ze het op gaan lossen met eventuele straffen en niet onbelangrijk het lek bij de FIA zelf, heeft Toto inside information of is het gewoon pure laster wat eigenlijk bestraft zou moeten worden. | |
Nizno | maandag 3 oktober 2022 @ 16:53 |
Ik blijf er bij dat ik hoop dat blijkt dat Mercedes juist te veel uitgegeven heeft en RBR er gewoon binnen zat. | |
tripel7 | maandag 3 oktober 2022 @ 17:13 |
Grote kans dat het zo is idd, maarja, dan heeft Mercedes weer hun zaadje geplant, en heeft RBR weer de publieke opinie tegen zich. Mag toch hopen dat Mercedes als autofabrikant zich eens achter de oren krabt of het F1 team wel op deze voet door moet gaan. | |
MoreDakka | maandag 3 oktober 2022 @ 17:14 |
Is dat zo? Het is makkelijk lullen als je de dominante auto hebt. Verstappen is er nooit ingetrapt in ieder geval. | |
Nieuwschierig | maandag 3 oktober 2022 @ 17:54 |
Dit in tegenstelling tot een aantal forumbezoekers hier, die er totaal door geobsedeerd zijn. | |
beantherio | maandag 3 oktober 2022 @ 18:08 |
Als de verhalen waar zijn dan mag FIA uitleggen hoe het kan dat Toto Wolff dit eerder weet dan RBR zelf. | |
tripel7 | maandag 3 oktober 2022 @ 18:14 |
Dat hoeft ie niet uit te leggen, dat is al openbare kennis. https://www.motorsport.co(...)-executive/10320220/ Het is vooral de vraag of het een feit is, of het zoveelste gevalletje gaslighting van dat team. | |
Starflyer | maandag 3 oktober 2022 @ 18:21 |
En mogelijk dat er mensen van team zijn veranderd en het nodig vinden hun oude team een trap na te geven ondanks een non disclosure agreement. https://racingnews365.com(...)red-bull-controversy | |
Marcoss | maandag 3 oktober 2022 @ 19:31 |
Neem aan dat het voornamelijk ging om de psychologische oorlogvoering met z’n teamgenoot.. bij de concurrentie lukte dat inderdaad iets minder | |
opgebaarde | maandag 3 oktober 2022 @ 19:48 |
Zou inderdaad wel mooi zijn. Ik wil die kop van Wolff wel eens zien als hij het slechte nieuws hoort Ow en natuurlijk alleen een reprimande. Het is maar een budgetcap, het is het eerste jaar, aanloopdingetjes, het is nog niet helemaal duidelijk wat nu waar onder valt, de rest fraudeert ook, zoveel profijt hebben ze er nu ook weer niet van gehad, dus gewoon door de vingers zien | |
SiGNe | maandag 3 oktober 2022 @ 20:50 |
Lewis moet naturlijk die 8e titel gaanbinnenhalen, dat is zijn doel en ik kan me voorstellen dat dat ook het doel is van Wolff. Net zoals Max bij Red Bull WK moest gaan worden, zeker toen ie nog jongste WK ooit kon worden (nu is dat Vettel, ook bij Red Bull) | |
Nattekat | maandag 3 oktober 2022 @ 22:55 |
Rianne84 | dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:17 |
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:23 |
Briljant weer | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:49 |
Als dat niet gaat lukken de komende twee jaar, dan kan dat wel eens uitdraaien op een heel pathetisch en pijnlijk afscheid. | |
SiGNe | dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:08 |
Sinds september mogen de motoren niet meer ge-upgrade meer worden, mogen ze alleen nog stabiliteits updates krijgen. Heel veel andere veranderingen komen er niet tot 2026, grote kans dat Red Bull het vlaggetje heeft overgenomen van Mercedes en worden de kaarten dan pas opnieuw geschud. | |
Evenstar | dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:16 |
Denk het ook inderdaad. Motor is goed genoeg en bij RB waren ze qua aerodynamica altijd al prima, dus verwacht eigenlijk wel dat ze in ieder geval ieder jaar weer meedoen om de titel. Lewis zie ik geen titel meer pakken. Hij is niet constant genoeg als die moet knokken. | |
vipergts | woensdag 5 oktober 2022 @ 07:14 |
Dus eigenlijk heeft iedereen er voordeel van gehad behalve Perez. | |
Nattekat | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:40 |
Moest lachen Oh, al gepost. Maar wat dachten jullie van deze: | |
Peterselieman | donderdag 6 oktober 2022 @ 18:25 |
Heerlijk de filmpjes |