Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen.quote:
Dat is al een paar jaar geen probleem meer, alleen op de terugweg is het vaak(/altijd) een issuequote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:36 schreef CoExist het volgende:
[..]
Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen.
Het viel mij trouwens op dat ik, en meerdere reizigers, gewoon blikjes en flesjes drinken door de security check mee mochten nemen. Ik vroeg of het mocht en het was geen probleem. Erg bijzonder met al dat gezeik met de max 20ml in doorzichtige seal bags geneuzel de afgelopen 20 jaar na 9/11.
Zelfs mijn koffers zijn mee gereisd, al had ik die voor de zekerheid voorzien van AirTags.
Vanaf Schiphol niet. Van vele andere luchthavens nog wel een probleem.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:36 schreef CoExist het volgende:
[..]
Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen.
Het viel mij trouwens op dat ik, en meerdere reizigers, gewoon blikjes en flesjes drinken door de security check mee mochten nemen. Ik vroeg of het mocht en het was geen probleem. Erg bijzonder met al dat gezeik met de max 20ml in doorzichtige seal bags geneuzel de afgelopen 20 jaar na 9/11.
Zelfs mijn koffers zijn mee gereisd, al had ik die voor de zekerheid voorzien van AirTags.
Bron?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:39 schreef Drekkoning het volgende:
Beveiligers krijgen er een flinke smak geld bij. En terecht.
Hopelijk gaat dit nu een keer het tij keren. Geen race to the bottom.
Ben benieuwd of dit genoeg is.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:43 schreef zuchtje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)eiligers-op-schiphol
We zullen zien. Zijn best forse bedragen op die salarissen. Denk dat je zeker als beveiliger niet snel ergens meer krijgt dan op Schiphol nu.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dit genoeg is.
Dit is het Schiphol topic, maar verder zeer terechte uitspraak. Zet hopelijk de deur open voor de rest van het personeel om eenzelfde zaak aan te spannen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:45 schreef Regilio_ het volgende:
'Elbers dwingt KLM-bonus af via de rechter
VOC-mentaliteit
Daar heeft iemand van het management na maaaaanden vergaderen gedacht, wellicht als we ze nu eens wat meer betalen dan vakkenvullers bij AH, dan willen mensen hier komen werken. Wat een briljante manager was dat, die heeft een bonus verdient.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:39 schreef Drekkoning het volgende:
Beveiligers krijgen er een flinke smak geld bij. En terecht.
Hopelijk gaat dit nu een keer het tij keren. Geen race to the bottom.
'en gaan in november in'quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:43 schreef zuchtje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)eiligers-op-schiphol
hopelijk zorgt de voorpret er er voor dat alles weer een beetje sneller gaatquote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'en gaan in november in'
Verdomme
Elders heb je misschien wel relaxtere werkomstandigheden en meer structuur in je werkrooster. Dat kan ook tellen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We zullen zien. Zijn best forse bedragen op die salarissen. Denk dat je zeker als beveiliger niet snel ergens meer krijgt dan op Schiphol nu.
Hoe erg kan je falen als bedrijf.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 12:31 schreef Aether het volgende:
Schiphol vroeg om hulp leger, ministeries en NCTV wezen het af
https://nos.nl/l/2447506
De leiding van Schiphol heeft de afgelopen maanden tweemaal het leger gevraagd om de chaos bij de beveiliging te verlichten, meldt De Telegraaf. In zowel juni als in september deed de directie een noodkreet. Maar in Den Haag werd daar volgens de krant geen gehoor aan gegeven.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zou niet onwelwillend tegenover het idee hebben gestaan. Hoewel legerinzet hoogst ongebruikelijk is, wilde minister Harbers door de extreme drukte op de luchthaven het toch bespreken, schrijft het dagblad.
quote:Honderdduizenden reizigers gingen het afgelopen halfjaar gebukt onder ellenlange rijen, vermiste bagage en gemiste vluchten, terwijl bleek dat de verantwoordelijke ministeries bezig waren met beeldvorming en het toekomstig dividend. Hoewel Schiphol volgens het ministerie prima geld uit kan geven aan meer beveiligers, houdt men achter de schermen de hand op knip.
Op 13 juni dit jaar zitten ministers Sigrid Kaag (Financiën), Mark Harbers (IenW), Schiphol-topman Dick Benschop en Rob Carsouw, de financiële topman van Schiphol, aan tafel. Vooraf hebben de ministeries doelen geformuleerd. ,,
Vanuit MinFin is aangekondigd dat een vierde doel is om aan te geven dat de financiering van de oplossing goed bekeken dient te worden en bij voorkeur niet ten laste van het dividend wordt gebracht", schrijven ambtenaren van IenW aan elkaar.
BEKIJK OOK:
'Hulp leger op Schiphol had deel ellende kunnen voorkomen'
Dat blijkt uit documenten die op verzoek van De Telegraaf zijn vrijgegeven op basis van de Wet open overheid (Woo).
De hand op de knip komt precies een week na de ergste rampdag bij security tot dan toe.
Heb je nou al gesolliciteerd?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Vrijgegeven berichten minister geven precies aan wat er mis is’
Elke week bespreekt hoofdredacteur Paul Jansen wat hem bezighoudt in het nieuws. Deze keer een onthullend onderzoek van De Telegraaf over de chaos op Schiphol en de rol van de overheid hierin.
https://www.telegraaf.nl/(...)es-aan-wat-er-mis-is
Wie trapt dit stuk onbenul er nu eens uit
Tsja, Kech en Harbers mogen aan blijven kloten. Normaal bedrag gerund door normale mensen zou je dit soort figuren allang eruit getrapt hebben. Waarschijnlijk had je ze niet eens aangenomen.quote:
Wat staat er in dat stuk? Geen hond heeft toch een Telegraaf aboquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Vrijgegeven berichten minister geven precies aan wat er mis is’
Elke week bespreekt hoofdredacteur Paul Jansen wat hem bezighoudt in het nieuws. Deze keer een onthullend onderzoek van De Telegraaf over de chaos op Schiphol en de rol van de overheid hierin.
https://www.telegraaf.nl/(...)es-aan-wat-er-mis-is
Wie trapt dit stuk onbenul er nu eens uit
quote:
die aandelen zijn nu nog slechts 50 miljoen waardquote:Luchtvaartmaatschappij KLM, dat net als Schiphol ook deels van de Staat is, wil zaterdag niet reageren, evenmin als moederbedrijf Air France KLM.
Minister Kaag (Financiën) gaf in februari ¤220 miljoen aan Nederlands belastinggeld uit aan nieuwe aandelen van Air France ,
de luchtvaartcombinatie, die tegen de afspraken met de Tweede Kamer in werd gebruikt voor het aflossen van Franse leningen.
Wel meer denk ik? NL kocht ze voor 12 euro per stuk toch, zijn nu 1,30 waard...quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 13:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vergeet Wopke niet met zijn geniale aankoop van 750 miljoen
Ook 500 miljoen verlies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |