Omdat ze klaar zijn met allerlei verdachtmakingen van personen als een Omtzigt en de Telegraaf etc en zich daarbij niet genoeg verdedigd voelen door Bergkamp?quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom stappen ze nou precies op?![]()
Ik heb het niet zo gevolgd allemaal en zit nu zo
Ok, thanks!quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:58 schreef archito het volgende:
[..]
Omdat ze klaar zijn met allerlei verdachtmakingen van personen als een Omtzigt en de Telegraaf etc en zich daarbij niet genoeg verdedigd voelen door Bergkamp?
Ik zou er ook wel klaar mee zijn als ik mezelf niet kan verdedigen maar mijn naam door het slijk wordt gehaald.
Dit mag de Kamer zich aantrekken, politieke spelletjes hebben grote gevolgen voor mensen.
Eerste Kamer is ook parlement.quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Vanavond nog spoedoverleg.
Gisteren stond er nog weer een groot stuk in de Volkskrant over dat het hoofd HR over Arib geklaagd had en ook het onderzoek mocht leiden. En er zijn meer van dat soort stukken verschenen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, thanks!
Verdachtmakingen over wat? Arib pootje lichten?
Je punt?quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:02 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Eerste Kamer is ook parlement.
Dank!quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gisteren stond er nog weer een groot stuk in de Volkskrant over dat het hoofd HR over Arib geklaagd had en ook het onderzoek mocht leiden. En er zijn meer van dat soort stukken verschenen.
Dat de staf er klaar mee is om niet normaal zijn werk te kunnen doen, eerst door de omgangsvormen van Arib en nu door het wanbestuur van Bergkamp?quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat dit nou eigenlijk te betekenen heeft?
Stel je hebt een bedrijf en de gehele top van het bedrijf heeft net ontslag genomen. Dat is ongeveer wat er aan de hand is (in het voorbeeld is het presidium dan de Raad van Commissarissen).quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat dit nou eigenlijk te betekenen heeft?
Is dat dezelfde Bergkamp die in het vorige presidium de portefeuille HR had? Zal wel niet hè?quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat de staf er klaar mee is om niet normaal zijn werk te kunnen doen, eerst door de omgangsvormen van Arib en nu door het wanbestuur van Bergkamp?
en de rest van het presidium denk ik.quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:09 schreef Pugg het volgende:
Einde van Bergkamp ook natuurlijk, onhoudbaar.![]()
Waar heb jij die brief gevonden?quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
De brief leest overigens als een aanklacht aan vooral Bergkamp voor het onvoldoende dekking bieden aan de ambtenaren voor een onderzoek dat er wettelijk (maar zoals ik het lees niet per se wenselijk) moet komen op basis van die twee anonieme brieven.
en dat zij niet meer normaal hun werk kunnen doen (zoals dat onderzoek waar zij ook niets aan kunnen doen) zonder kritiek op alles en iedereen door de buitenwereld en Kamerleden, kritiek waar ze door hun positie niet zelf op kunnen reageren en waar Bergkamp/Presidium te weinig op reageert/rugdekking biedt.
AD zegt dit erover: https://www.ad.nl/politie(...)estie-arib~a812ec7b/quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar heb jij die brief gevonden?
Ik probeer het even op te zoeken, maar de wikipedia maakt me in elk geval niet wijzer. Ik neem aan dat de Kamer de voorzitter van zijn of haar voorzitterstaken kan ontheffen en een nieuwe kiezen, maar ik kan nergens vinden hoe dat dan zou moeten werken. Voor zover ik weet heeft het ook geen precedent, want van Miltenburg stapte zelf op.quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:09 schreef Pugg het volgende:
Einde van Bergkamp ook natuurlijk, onhoudbaar.![]()
Heb ik van de week ook naar zitten zoeken, maar ook in het reglement van de TK of de wet is er niets over te vinden, in principe is er geen procedure om haar weg te krijgen als voorzitter.quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik probeer het even op te zoeken, maar de wikipedia maakt me in elk geval niet wijzer. Ik neem aan dat de Kamer de voorzitter van zijn of haar voorzitterstaken kan ontheffen en een nieuwe kiezen, maar ik kan nergens vinden hoe dat dan zou moeten werken. Voor zover ik weet heeft het ook geen precedent, want van Miltenburg stapte zelf op.
Maar wat er gebeurt als Bergkamp niet de eer aan zichzelf houdt - geen idee.
Op Twitter stonden wat foto's met stukken uit de brief, maar de gehele brief heb ik nog niet gezien, maar met de verschillende site's krijg je wel een vrij volledig beeld van de brief met alle citaten (tenzij het een brief van tich kantjes is, maar dat lijkt me sterk).quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar heb jij die brief gevonden?
De eerste kamer heeft die wel, dus het kan. Ultiem scenario is dat je eerst het RvO moet wijzigen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze na een ‘gewone’ MvW blijft zitten, ondanks dat dat formeel kan.quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Heb ik van de week ook naar zitten zoeken, maar ook in het reglement van de TK of de wet is er niets over te vinden, in principe is er geen procedure om haar weg te krijgen als voorzitter.
Kan je een motie van wantrouwen tegen een mede kamerlid indienen? Want uiteindelijk is ze 'gewoon' enkel een kamerlid.quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De eerste kamer heeft die wel, dus het kan. Ultiem scenario is dat je eerst het RvO moet wijzigen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze na een ‘gewone’ MvW blijft zitten, ondanks dat dat formeel kan.
Maar de Kamer kan toch helemaal geen MvW indienen tegen een mede-volksvertegenwoordiger?quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De eerste kamer heeft die wel, dus het kan. Ultiem scenario is dat je eerst het RvO moet wijzigen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze na een ‘gewone’ MvW blijft zitten, ondanks dat dat formeel kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |