abonnement Unibet Coolblue
pi_206156829
Let's go!

omdat de statistieken het zeggen!

https://www.ladbible.com/(...)ng-to-putin-20210702
en Rusland gaat winnen -O-

https://www.thesun.co.uk/(...)e-stage-battle-plan/

China, je weet wel die afvallige provincie van Taiwan maakt zich al klaar!

https://www.express.co.uk(...)asuhide-nakayama-ont

Het is weer hoog tijd om weer lading plee papier te gaan hamsteren *O*


Gas en olie als een gek omhoog.
Sancties in Rusland, en Putin zet kernwapens op scherp!

[ twitter ]

Houd de Oekrane dit vol?

Video link naar de sponsor van dit deel.

YouTube kanaal die de oorlog goed samenvat en dagelijks update stand van zaken foto's video's kaarten en troepen bewegingen en tactiek van beide kanten en voorspellingen.
https://youtube.com/channel/UCHqqf2BwNM4Oih-a_ikbWww

Beelden van de oorlog
https://funker530.com/
pi_206156843
Waar is dat feestje? Hier is dat feestje in ieder geval niet:

twitter


98% is blij om erbij te horen hoor. Ik heb het uit de grote duim van Poetin.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 september 2022 @ 19:22:13 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206156855
Nu Oekrane probeert stukken Rusland te veroveren zijn we voor hun toch? Het landjepik wat Zelenskyy nu probeert is tenslotte absoluut niet woke.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206156878
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:22 schreef Ulx het volgende:
Nu Oekrane probeert stukken Rusland te veroveren zijn we voor hun toch? Het landjepik wat Zelenskyy nu probeert is tenslotte absoluut niet woke.
Hij schiet ook nog eens voornamelijk op minderheden!
  vrijdag 30 september 2022 @ 19:46:00 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206157119
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:22 schreef Ulx het volgende:
Nu Oekrane probeert stukken Rusland te veroveren zijn we voor hun toch? Het landjepik wat Zelenskyy nu probeert is tenslotte absoluut niet woke.
Probleem hier in is dat veel van het door Rusland geclaimde gebied gewoon nog in Oekranse handen is.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206157387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:20 schreef Glazenmaker het volgende:
Waar is dat feestje? Hier is dat feestje in ieder geval niet:

[ twitter ]

98% is blij om erbij te horen hoor. Ik heb het uit de grote duim van Poetin.
Beetje dezelfde energie als een Biden bijeenkomst twee jaar geleden inderdaad.
  Moderator vrijdag 30 september 2022 @ 20:19:31 #7
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206157579
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 20:04 schreef Grems het volgende:

[..]
Beetje dezelfde energie als een Biden bijeenkomst twee jaar geleden inderdaad.
Kerel!!! you just killed their echo chamber :D
Lach met een schone bips
pi_206158631
pi_206158848
quote:
Vandaar Dark Brandon!

#BlackOpsBiden
#BlackOutBiden

Was (B)uild(B)ack(B)etter codetaal voor #BuckBreakerBiden?

We zullen het nooit weten - hij weet het zelf niet!
  vrijdag 30 september 2022 @ 22:28:31 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206158968
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:22 schreef Ulx het volgende:
Nu Oekrane probeert stukken Rusland te veroveren zijn we voor hun toch? Het landjepik wat Zelenskyy nu probeert is tenslotte absoluut niet woke.
En ook nog eens niet genderneutraal.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_206159067
Die dwaze VS neocons proberen uit alle macht hun aardsrivaal Rusland de baas te blijven met wapens en ander machtsvertoon, maar geen enkele sanctie lijkt doeltreffend te zijn. De Russen worden er eigenlijk niet meer heet of koud van. Arme Zelensky staat intussen met lege handen in het midden. Die 4 gebieden krijgt hij niet meer terug en de NAVO moet hem ook nog steeds niet.
pi_206159070
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:20 schreef Glazenmaker het volgende:
Waar is dat feestje? Hier is dat feestje in ieder geval niet:

[ twitter ]

98% is blij om erbij te horen hoor. Ik heb het uit de grote duim van Poetin.
Lijkt wel een Biden rally :')
pi_206160124
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:20 schreef Glazenmaker het volgende:
Waar is dat feestje? Hier is dat feestje in ieder geval niet:

[ twitter ]

98% is blij om erbij te horen hoor. Ik heb het uit de grote duim van Poetin.
Je geeft een mooi voorbeeld van hoe propaganda werkt met dit geknipte filmpje van 10 seconden.

Je bepaalt de opkomst van mensen bij een feest, concert of festival niet bij de opbouw/aanvang ervan. Zelfs in je geknipte filmpje kun je zien dat die man op het podium de boel aan het opzetten is, dit is echter later:

  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:08:21 #14
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206160289
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 00:34 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Je geeft een mooi voorbeeld van hoe propaganda werkt met dit geknipte filmpje van 10 seconden.

Je bepaalt de opkomst van mensen bij een feest, concert of festival niet bij de opbouw/aanvang ervan. Zelfs in je geknipte filmpje kun je zien dat die man op het podium de boel aan het opzetten is, dit is echter later:

Kan me nog een reportage herinneren waarin een interviewer een langslopende Putin vragen stelt...probeert te stellen.. gevoelig onderwerp, weer al niet eens meer waar het over ging - staat mogelijk nog ergens op het net.
Putin loopt voorbij, negeert de reporter en klaar. Dat dus op NOS / RTL nieuws zo gepresenteerd.

Uiteindelijk de uncut versie weten te vinden en daarin zag je Putin dus naar diezelfde reporter lopen, stoppen en mbv een tolk al zn vragen beantwoorden, minutenlang.

Hier zijn ze net zo smerig bezig met manipuleren c_/
Mai pben rai~!
pi_206160370
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 20:04 schreef Grems het volgende:

[..]
Beetje dezelfde energie als een Biden bijeenkomst twee jaar geleden inderdaad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 20:19 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Kerel!!! you just killed their echo chamber :D
Omguwd! Bro! Wel grappig. Biden bijeenkomst en uitslag van net aan president. Allemaal fake. Zelfde bijeenkomst en 98% voor: totaal realistisch. Haha domme mainstream!!!!!!!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:27:57 #16
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206160374
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]
Omguwd! Bro! Wel grappig. Biden bijeenkomst en uitslag van net aan president. Allemaal fake. Zelfde bijeenkomst en 98% voor: totaal realistisch. Haha domme mainstream!!!!!!!
Iets met woorden in de mond leggen en echo chamber :)
Lach met een schone bips
pi_206160383
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 00:34 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Je geeft een mooi voorbeeld van hoe propaganda werkt met dit geknipte filmpje van 10 seconden.

Je bepaalt de opkomst van mensen bij een feest, concert of festival niet bij de opbouw/aanvang ervan. Zelfs in je geknipte filmpje kun je zien dat die man op het podium de boel aan het opzetten is, dit is echter later:

Mooi voorbeeld hoe propaganda werkt. Merendeel van de aanwezigen kijkt alsof ze in de broek hebben gescheten, omdat ze waarschijnlijk niet eens weten wat ze daar doen voor 100 roebels en de eerste twee rijen zijn oprecht blij, omdat ze in het corrupte goed verdienende hoekje zitten.
pi_206160397
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:27 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Iets met woorden in de mond leggen en echo chamber :)
Iets met te laf om achter je eigen insinuaties te staan en het is hier inderdaad een echo kamer, maar niet voor mij.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:37:55 #19
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206160425
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iets met te laf om achter je eigen insinuaties te staan en het is hier inderdaad een echo kamer, maar niet voor mij.
@jogy had een mooi idee over een debat..... Met jou ga ik die graag aan ipv een topic vol te poepen over en weer :)
Lach met een schone bips
pi_206160451
Hoe kan het dat die Oekraense gebieden nu bij Rusland horen als Oekrane aan het winnen is?
pi_206160466
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:37 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
@:jogy had een mooi idee over een debat..... Met jou ga ik die graag aan ipv een topic vol te poepen over en weer :)
Het is helemaal niet eerlijk om met mij een debat te voeren, want ik heb een onbekend aantal biervriendjes en sambuca's achter te kiezen. Pas als het er 30 zouden zijn dan zou het eerlijk worden.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:47:32 #22
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206160469
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is helemaal niet eerlijk om met mij een debat te voeren, want ik heb een onbekend aantal biervriendjes en sambuca's achter te kiezen. Pas als het er 30 zouden zijn dan zou het eerlijk worden.
Nee die kun je ook op een nuchter moment met me voeren :)
Lach met een schone bips
pi_206160472
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:43 schreef weetjewel5 het volgende:
Hoe kan het dat die Oekraense gebieden nu bij Rusland horen als Oekrane aan het winnen is?
Hoe kon de randstad nou bij Duitsland horen, terwijl de Russen stonden te feesten in Berlijn. Of half China en Indonesi bij Japan toen de bommen vielen. MOEILIJKE VRAGEN!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:49:18 #24
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206160476
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe kon de randstad nou bij Duitsland horen, terwijl de Russen stonden te feesten in Berlijn. Of half China en Indonesi bij Japan toen de bommen vielen. MOEILIJKE VRAGEN!
Walk in the windmill park :D
Lach met een schone bips
pi_206160484
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:49 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Walk in the windmill park :D
Deze ken ik nog niet. Wat bedoel je daarmee?
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:54:38 #26
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206160493
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Deze ken ik nog niet. Wat bedoel je daarmee?
Time will tell :)
Lach met een schone bips
pi_206160497
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:54 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Time will tell :)
Het gaat sneller als je het zelf zegt hoor.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:58:25 #28
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206160504
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het gaat sneller als je het zelf zegt hoor.
Ook jij moet leren kleine Padawan.
Lach met een schone bips
pi_206160507
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mooi voorbeeld hoe propaganda werkt. Merendeel van de aanwezigen kijkt alsof ze in de broek hebben gescheten, omdat ze waarschijnlijk niet eens weten wat ze daar doen voor 100 roebels en de eerste twee rijen zijn oprecht blij, omdat ze in het corrupte goed verdienende hoekje zitten.
Dat je dat allemaal zo goed weet van achter je computer, nadat een tweet je bedrogen heeft met dat er niemand kwam opdagen, terwijl je aan het filmpje kon zien dat er met die lezing iets niet helemaal klopte. Je zal nu met je aannames en psychologische analyses vast ook wel helemaal gelijk hebben. Nadat er "niemand" kwam opdagen, feesten ze nu niet hard genoeg voor je, zie je door hun kleding hun onderbroeken en weet je hoeveel Roebels ze op hun rekening hebben gekregen. _O-

Over "oprechtheid" gesproken: In plaats van oprecht je fout toegeven ga je verder in je waan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2022 03:06:34 ]
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 02:21:07 #30
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206160557
Mooi wel, lekker zogenaamd neerkijken op 'kritiekloze schaapjes' en bij daadwerkelijke kritiekloze schaapjes (klapvee bij toespraak Putin) genieten.

Wat een leider ook! Niets tegen hem zeggen hoor en allemaal klappen om een nepreferendum (met gewapende mannen en al) en het als zogenaamde reden gebruiken om een gedeelte van een soeverein land in te pikken.

Durven stellen dat we hier in een dictatuur leven en dan genieten van een echte dictator.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_206160624
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 02:21 schreef Vis1980 het volgende:
Mooi wel, lekker zogenaamd neerkijken op 'kritiekloze schaapjes' en bij daadwerkelijke kritiekloze schaapjes (klapvee bij toespraak Putin) genieten.

Wat een leider ook! Niets tegen hem zeggen hoor en allemaal klappen om een nepreferendum (met gewapende mannen en al) en het als zogenaamde reden gebruiken om een gedeelte van een soeverein land in te pikken.

Durven stellen dat we hier in een dictatuur leven en dan genieten van een echte dictator.
"Daadwerkelijke" kritiekloze schaapjes heb je aan beide kanten, dat jij hier wijst naar een kant geeft mij aan dat je er zelf ook een bent, omdat je het niet vanuit een vogelperspectief bekijkt.

Of het een nepreferendum is weet je niet, ze hielden daar iig een referendum, in tegenstelling tot hier waar ze die niet hielden over toetreding tot de EU. Na Brexit hebben ze het referendum hier maar snel afgeschaft en wilden politici het lidmaatschap van de EU verankeren in de grondwet. Heel "democratisch" allemaal.

In Schiphol lopen er ook "gewapende mensen", volgens je redenatie reizen mensen daar ook niet uit eigen wil? Je bent vergeten dat Oekrane een oorlogsgebied is en dat Oekraners mogelijk aanslagen kunnen plegen bij een referendum over toetreding tot Rusland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2022 03:07:49 ]
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 03:15:39 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206160632
Of het een nepreferendum is doet er niet eens zoveel toe zolang annexatie an sich simpelweg verboden is
.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 03:29:54 #33
451005 Grems
Clown World
pi_206160643
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]
Omguwd! Bro! Wel grappig. Biden bijeenkomst en uitslag van net aan president. Allemaal fake. Zelfde bijeenkomst en 98% voor: totaal realistisch. Haha domme mainstream!!!!!!!
Dat zeg ik nergens, ik geef een voorbeeld uit de recente geschiedenis waar ondanks een ogenschijnlijk totaal gebrek aan enthousiasme en energie iemand toch overweldigend een verkiezing kan winnen. Het is op zich wel begrijpelijk dat jij nu en sommige mensen toen daar dan iets achter gaan zoeken maar dat blijkt niet nodig te zijn.

Ik begrijp inmiddels dat men aan het opbouwen was tijdens het fragment wat je deelde, feit blijft dat energie en enthousiasme geen geldige graadmeter zijn voor het succes van een kandidaat en ook niet voor de legitimiteit van de verkiezing/stemming.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 03:37:07 #34
451005 Grems
Clown World
pi_206160645
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:08 schreef KNAK het volgende:

[..]
Kan me nog een reportage herinneren waarin een interviewer een langslopende Putin vragen stelt...probeert te stellen.. gevoelig onderwerp, weer al niet eens meer waar het over ging - staat mogelijk nog ergens op het net.
Putin loopt voorbij, negeert de reporter en klaar. Dat dus op NOS / RTL nieuws zo gepresenteerd.

Uiteindelijk de uncut versie weten te vinden en daarin zag je Putin dus naar diezelfde reporter lopen, stoppen en mbv een tolk al zn vragen beantwoorden, minutenlang.

Hier zijn ze net zo smerig bezig met manipuleren c_/
pi_206160768
nieuws!!!
------------------
The U.S. Congress passed legislation that includes $12.4 billion in new aid to Ukraine, including:

— $4.5 billion in an economic aid fund to keep the Ukrainian government running;

- $3 billion in military support for Ukraine, including military training, arms and equipment supplies, and logistics;

- $2.8 billion for US military operations in Europe, including mission support, intelligence operations, military pay and equipment purchases;

— $1.5 billion to replenish US own military stockpiles, reduced due to supplies to Ukraine;

- $0.5 billion for the production of critically important weapons to replace those sent to Ukraine.
https://t.me/intelslava/3(...)UQAiDw6HpjZWld7vYECs

Zo, Biden strooit weer eens met geleend geld. En voornamelijk gaat het naar zijn eigen oorlogsindustrie en zijn vette vriendjes. EN uiteraard 4.5 billion naar Zelensky en zijn vriendjes. Oh en ff weer het geld aanvullen wat die aanval op de pijpleidingen heeft gekost. :Y Het gaat niets uitmaken.
------------------
NATO condemns Russian annexation of Ukrainian territory, but alliance is not party to conflict - NATO Secretary General Stoltenberg
https://t.me/intelslava/3(...)zG-ZTkUPv7v1inUbq5aw

De laffe jankende schoothond van een Stoltenberg. Grote bek en opruien.
---------------
State Duma Deputy Mikhail Sheremet said that the Sea of ​​Azov has become an inland sea of ​​Russia.

After the entry of the DPR, Zaporozhye and Kherson regions into Russia, the Sea of ​​​​Azov officially became an exclusively Russian inland sea.
https://t.me/intelslava/3(...)UsphnM2hZqPwaXV9DgzA

Idd. niet alleen land maar ook een stukje zee erbij. Nu Odessa nog erbij.
pi_206160809
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 03:03 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
"Daadwerkelijke" kritiekloze schaapjes heb je aan beide kanten, dat jij hier wijst naar een kant geeft mij aan dat je er zelf ook een bent, omdat je het niet vanuit een vogelperspectief bekijkt.

Of het een nepreferendum is weet je niet, ze hielden daar iig een referendum, in tegenstelling tot hier waar ze die niet hielden over toetreding tot de EU. Na Brexit hebben ze het referendum hier maar snel afgeschaft en wilden politici het lidmaatschap van de EU verankeren in de grondwet. Heel "democratisch" allemaal.

In Schiphol lopen er ook "gewapende mensen", volgens je redenatie reizen mensen daar ook niet uit eigen wil? Je bent vergeten dat Oekrane een oorlogsgebied is en dat Oekraners mogelijk aanslagen kunnen plegen bij een referendum over toetreding tot Rusland.
Schreeuwende schuimbekkende forummers vanuit hun luie stoel.
En ze weten het allemaal zo goed.
Kijk naar de Nederlandse polititci. Liegen en bedriegen de laatste Rutte jaren. Blindelings achter Amerika lopen ongeacht wat ze ook uitvreten. De EU bevolking komt niet op de eerste plaats maar de investeerders van de USA. Alles voor het grote geld. Er zijn weer allemaal contracten afgesloten met vreemde prive gasbedrijfjes die ons van gas gaan voorzien maar hoe komen ze aan dat gas en hoeveel winst pakken ze erop?
Antwoorden zullen we wel niet ontvangen maar er is een groep mensen op deze wereld die stinkend rijk worden van deze ellende.
https://www.reuters.com/b(...)%20Azeri,Pipeline%20(TANAP)%20through%20Turkey.&text=Europe's%20LNG%20terminals%20also%20have,to%20expand%20imports%20and%20storage.

Interessant zinnetje dit,
Ukraine's state-owned energy company Naftogaz has said it is working to increase natural gas production, and could supply gas to European countries in time for next year's heating season
Dus het land wat ons gas tekort heeft veroorzaakt handelt nog steeds met Rusland???? 8)7 8)7 8)7
pi_206160832
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 07:51 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Schreeuwende schuimbekkende forummers vanuit hun luie stoel.
Kan je niet eens een keer normaal gaan discussieren? Je gaat op deze manier nooit serieus genomen worden.
quote:
En ze weten het allemaal zo goed.
Kijk naar de Nederlandse polititci. Liegen en bedriegen de laatste Rutte jaren. Blindelings achter Amerika lopen ongeacht wat ze ook uitvreten. De EU bevolking komt niet op de eerste plaats maar de investeerders van de USA. Alles voor het grote geld. Er zijn weer allemaal contracten afgesloten met vreemde prive gasbedrijfjes die ons van gas gaan voorzien maar hoe komen ze aan dat gas en hoeveel winst pakken ze erop?
Antwoorden zullen we wel niet ontvangen maar er is een groep mensen op deze wereld die stinkend rijk worden van deze ellende.
https://www.reuters.com/b(...)%20Azeri,Pipeline%20(TANAP)%20through%20Turkey.&text=Europe's%20LNG%20terminals%20also%20have,to%20expand%20imports%20and%20storage.

Interessant zinnetje dit,
Ukraine's state-owned energy company Naftogaz has said it is working to increase natural gas production, and could supply gas to European countries in time for next year's heating season
Dus het land wat ons gas tekort heeft veroorzaakt handelt nog steeds met Rusland???? 8)7 8)7 8)7
Uiteraard, dat is belangrijk voor de steun vanuit de EU.

Besef je wel dat het verhaal over extreme verrijking ten koste van anderen ook voor Putin geldt?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2022 08:00:10 ]
pi_206160848
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 07:59 schreef The_End het volgende:

[..]
Kan je niet eens een keer normaal gaan discussieren? Je gaat op deze manier nooit serieus genomen worden.
[..]
Uiteraard, dat is belangrijk voor de steun vanuit de EU.

Besef je wel dat het verhaal over extreme verrijking ten koste van anderen ook voor Putin geldt?
Normaal discussieren? Heb je wel gevolgd wat er voor een onzin wordt gespuwed op dit draadje zonder ook maar op feiten in te gaan?

WAT is belangrijk voor de steun?

Ja natuurlijk geldt dit ook voor Putin ware het niet dat de Russen hun verwarmingen volop kunnen aanzetten en wij krijgen te maken met tekorten en mogelijke uitvallen.
En voor wat? Omdat NATO en de USA hun invloedsferen zo nodig moesten uitbreiden richting Rusland.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:14:52 #39
451005 Grems
Clown World
pi_206160864
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:06 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Normaal discussieren? Heb je wel gevolgd wat er voor een onzin wordt gespuwed op dit draadje zonder ook maar op feiten in te gaan?

WAT is belangrijk voor de steun?

Ja natuurlijk geldt dit ook voor Putin ware het niet dat de Russen hun verwarmingen volop kunnen aanzetten en wij krijgen te maken met tekorten en mogelijke uitvallen.
En voor wat? Omdat NATO en de USA hun invloedsferen zo nodig moesten uitbreiden richting Rusland.
Het blijft amusant dat dwangmatig Poetin/Rusland erbij halen, niets kan besproken of benoemd worden zonder luidkeels "JA MAAR POETIN DAN!!!" te jammeren. Het topic mag over niets anders gaan dan de vleesgeworden Antichristus en iedereen die het wel over andere aspecten van deze complexe geopolitieke materie wil hebben werkt rechtstreeks voor Lavrov :')
pi_206160867
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:14 schreef Grems het volgende:

[..]
Het blijft amusant dat dwangmatig Poetin/Rusland erbij halen, niets kan besproken of benoemd worden zonder luidkeels "JA MAAR POETIN DAN!!!" te jammeren. Het topic mag over niets anders gaan dan de vleesgeworden Antichristus en iedereen die het wel over andere aspecten van deze complexe geopolitieke materie wil hebben werkt rechtstreeks voor Lavrov :')
De complexe geopolitieke materie hoeft niet zo complex te zijn als je maar weet hoe je moet omgaan met verschillende landen, culturen en geloven.
Maar dat is het moeilijke punt van de Anglo saxen. Die leggen liever hun wil en zienswijze op aan andere landen want dat is "de juiste zienswijze".
pi_206160883
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:14 schreef Grems het volgende:

[..]
Het blijft amusant dat dwangmatig Poetin/Rusland erbij halen, niets kan besproken of benoemd worden zonder luidkeels "JA MAAR POETIN DAN!!!" te jammeren. Het topic mag over niets anders gaan dan de vleesgeworden Antichristus en iedereen die het wel over andere aspecten van deze complexe geopolitieke materie wil hebben werkt rechtstreeks voor Lavrov :')
Idd en als wij iets over de VS zeggen is het whataboutism. :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_206160885
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 07:30 schreef Schaamlap het volgende:
nieuws!!!
------------------
The U.S. Congress passed legislation that includes $12.4 billion in new aid to Ukraine, including:

— $4.5 billion in an economic aid fund to keep the Ukrainian government running;

- $3 billion in military support for Ukraine, including military training, arms and equipment supplies, and logistics;

- $2.8 billion for US military operations in Europe, including mission support, intelligence operations, military pay and equipment purchases;

— $1.5 billion to replenish US own military stockpiles, reduced due to supplies to Ukraine;

- $0.5 billion for the production of critically important weapons to replace those sent to Ukraine.
https://t.me/intelslava/3(...)UQAiDw6HpjZWld7vYECs

Zo, Biden strooit weer eens met geleend geld. En voornamelijk gaat het naar zijn eigen oorlogsindustrie en zijn vette vriendjes. EN uiteraard 4.5 billion naar Zelensky en zijn vriendjes. Oh en ff weer het geld aanvullen wat die aanval op de pijpleidingen heeft gekost. :Y Het gaat niets uitmaken.
------------------
NATO condemns Russian annexation of Ukrainian territory, but alliance is not party to conflict - NATO Secretary General Stoltenberg
https://t.me/intelslava/3(...)zG-ZTkUPv7v1inUbq5aw

De laffe jankende schoothond van een Stoltenberg. Grote bek en opruien.
---------------
State Duma Deputy Mikhail Sheremet said that the Sea of ​​Azov has become an inland sea of ​​Russia.

After the entry of the DPR, Zaporozhye and Kherson regions into Russia, the Sea of ​​​​Azov officially became an exclusively Russian inland sea.
https://t.me/intelslava/3(...)UsphnM2hZqPwaXV9DgzA

Idd. niet alleen land maar ook een stukje zee erbij. Nu Odessa nog erbij.
Kijk, als de VS het land geld schonk om er modernere huizen, ziekenhuizen etc. mee te kunnen bouwen en de gammele wegen en spoorlijnen er eens aan te pakken zou ik dat nog kunnen steunen. Maar om een oorlogssituatie in het land gaande te houden over de hoofden van het Oekraense volk, omdat de VS nou eenmaal een gruwelijke pest aan Rusland heeft, vind ik ronduit stuitend. Dat het Amerikaanse volk dit allemaal maar pikt snap ik ook niet. Miljoenen mensen leven daar onder de armoedegrens.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:23:48 #43
451005 Grems
Clown World
pi_206160888
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:17 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
De complexe geopolitieke materie hoeft niet zo complex te zijn als je maar weet hoe je moet omgaan met verschillende landen, culturen en geloven.
Maar dat is het moeilijke punt van de Anglo saxen. Die leggen liever hun wil en zienswijze op aan andere landen want dat is "de juiste zienswijze".
Voor de liefhebber een lezing van een aantal jaar geleden over de man Poetin, gaat ook in op o.a. de Krim en de Oostelijke regionen van Oekrane.

Jaap de Hoop Scheffer over Poetin en de NAVO.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:27:53 #44
451005 Grems
Clown World
pi_206160901
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:22 schreef Nia het volgende:

[..]
Kijk, als de VS het land geld schonk om er modernere huizen, ziekenhuizen etc. mee te kunnen bouwen en de gammele wegen en spoorlijnen er eens aan te pakken zou ik dat nog kunnen steunen. Maar om een oorlogssituatie in het land gaande te houden over de hoofden van het Oekraense volk, omdat de VS nou eenmaal een gruwelijke pest aan Rusland heeft, vind ik ronduit stuitend. Dat het Amerikaanse volk dit allemaal maar pikt snap ik ook niet. Miljoenen mensen leven daar onder de armoedegrens.
Draait allemaal om geld, macht en invloed ( van alle kanten, o.a. Rusland, Iran en China zitten absoluut niet meer te wachten op een wereld gedomineerd door de VS en zijn ook bereid daar allerhande vieze spelletjes en dubieuze deals voor te sluiten ).

De absolute nachtmerrie van de VS is verlies van de petrodollar en een in ieder geval gemoedelijk of wellicht zelf vriendschappelijk Eurazi.
pi_206160904
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:14 schreef Grems het volgende:

[..]
Het blijft amusant dat dwangmatig Poetin/Rusland erbij halen, niets kan besproken of benoemd worden zonder luidkeels "JA MAAR POETIN DAN!!!" te jammeren. Het topic mag over niets anders gaan dan de vleesgeworden Antichristus en iedereen die het wel over andere aspecten van deze complexe geopolitieke materie wil hebben werkt rechtstreeks voor Lavrov :')
Je begrijpt toch wel dat we in het Russia Vs Ukrain topic zitten? 8)7
pi_206160906
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:20 schreef UncleScorp het volgende:

Idd en als wij iets over de VS zeggen is het whataboutism. :')
Wie is wij? Hebben jullie gezamelijk een brein?
pi_206160910
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:20 schreef UncleScorp het volgende:

Idd en als wij iets over de VS zeggen is het whataboutism. :')
Misschien moet je beter lezen wat ik schreef. Dat was geen whataboutism,
pi_206160913
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 20:04 schreef Grems het volgende:

[..]
Beetje dezelfde energie als een Biden bijeenkomst twee jaar geleden inderdaad.
Goeie whataboutism
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:34:03 #49
451005 Grems
Clown World
pi_206160924
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:28 schreef The_End het volgende:

[..]
Je begrijpt toch wel dat we in het Russia Vs Ukrain topic zitten? 8)7
Vandaar ook dat we graag zaken bespreken die wel met het conflict te maken hebben maar buiten een eindeloze herhaling van het feit dat Poetin niet de wedergekeerde Heere Jesus is vallen.
pi_206160942
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:34 schreef Grems het volgende:

[..]
Vandaar ook dat we graag zaken bespreken die wel met het conflict te maken hebben maar buiten een eindeloze herhaling van het feit dat Poetin niet de wedergekeerde Heere Jesus is vallen.
Putin is geen onderdeel van dit conflict? _O-

We hadden het over de extreme zelfverrijking van een aantal mensen aan de top. Daar hoort Putin ook bij. Echter wordt hij om de een of andere duistere reden door mensen hier gesteund.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2022 08:38:33 ]
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:48:43 #51
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206161004
Ondertussen is Oekrane naast een insluiting ook bezig met een 2e offensief nog iets noordelijker van de omsluiting.
Bij Kupiansk en boeken momenteel ook daar behoorlijk wat terrein winst.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206161074
twitter

Russia vs the NWO,noemt men nu WEF.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_206161189
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:58 schreef Resonancer het volgende:
[ twitter ]
Russia vs the NWO,noemt men nu WEF.
Als je het zo stelt is de NWO / WEF een stuk beter. Rusland is een totalitaire en heel arme staat. Daar ben je ervan verzekerd dat je niet vrij bent.
pi_206161216
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:58 schreef Resonancer het volgende:
[ twitter ]
Russia vs the NWO,noemt men nu WEF.
Welcome back :)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:23:41 #55
451005 Grems
Clown World
pi_206161242
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:12 schreef The_End het volgende:

[..]
Als je het zo stelt is de NWO / WEF een stuk beter. Rusland is een totalitaire en heel arme staat. Daar ben je ervan verzekerd dat je niet vrij bent.
https://twitter.com/hashtag/heatoreat

Erbarmelijke tafrelen inderdaad.
pi_206161274
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:23 schreef Grems het volgende:

[..]
https://twitter.com/hashtag/heatoreat

Erbarmelijke tafrelen inderdaad.
Lekker klein narratief gebruik je daar om je punt te maken.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:35:17 #57
451005 Grems
Clown World
pi_206161313
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:30 schreef Questular het volgende:

[..]
Lekker klein narratief gebruik je daar om je punt te maken.
https://web.archive.org/w(...)-lanka-rich-by-2025/

Ongekende bron van welvaart en geluk, dat WEF.

Bijna 2023, hoe zou het ondertussen gaan met Sri Lanka?

https://www.thenewhumanit(...)od-crisis-hunger-aid

"These farmers and hotel workers are among the 6.3 million Sri Lankans – out of a population of 22 million – who are food insecure and struggling with record high food price inflation of more than 90%.

In 2014-2016, fewer than 6% of Sri Lankans were moderately or severely food insecure, meaning they cut back on the quality and quantity of meals – or worse, went entire days without food. That number rose to 10% in 2019-2021. It’s probably even higher now."

pi_206161342
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:23 schreef Grems het volgende:

[..]
https://twitter.com/hashtag/heatoreat

Erbarmelijke tafrelen inderdaad.
Ja? Grote delen van Rusland zijn zeer arm. Een zeer kleine groep heeft het heel goed; die roven het land leeg, zodat er niks overblijft voor de overgrote meerderheid.

Wilde jij Rusland een welvarend land noemen?
pi_206161349
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:38 schreef The_End het volgende:

[..]
Putin is geen onderdeel van dit conflict? _O-

We hadden het over de extreme zelfverrijking van een aantal mensen aan de top. Daar hoort Putin ook bij. Echter wordt hij om de een of andere duistere reden door mensen hier gesteund.
Ja zelfverrijking is typisch iets Russisch, dat zie je verder nergens in de wereld.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:46:18 #60
451005 Grems
Clown World
pi_206161384
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:40 schreef The_End het volgende:

[..]
Ja? Grote delen van Rusland zijn zeer arm. Een zeer kleine groep heeft het heel goed; die roven het land leeg, zodat er niks overblijft voor de overgrote meerderheid.

Wilde jij Rusland een welvarend land noemen?
https://data.worldbank.org/indicator/SN.ITK.MSFI.ZS?locations=RU

Benieuwd naar de update 2022+

Warmer zitten ze er sowieso bij.
pi_206161423
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:40 schreef The_End het volgende:

[..]
Ja? Grote delen van Rusland zijn zeer arm. Een zeer kleine groep heeft het heel goed; die roven het land leeg, zodat er niks overblijft voor de overgrote meerderheid.

Wilde jij Rusland een welvarend land noemen?
Qua koopkracht doen ze het niet zo heel slecht.
Ze staan zelfs nog boven landen die in de EU zitten.
pi_206161448
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja zelfverrijking is typisch iets Russisch, dat zie je verder nergens in de wereld.
Waar zeg ik dat?

De extreme hoeveelheid zelfverrijking ten koste van anderen is wel heel sterk aanwezig in Rusland. Veel meer dan in westerse landen.

Waarom moet je eigenlijk persee Rusland verdedigen? Je weet toch zelf ook wel dat het een totalitaire staat is waar de top niks om de inwoners geeft?
pi_206161464
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Qua koopkracht doen ze het niet zo heel slecht.
Ze staan zelfs nog boven landen die in de EU zitten.
Jaja, Rusland is een geweldig welvarend land. Waarom houd je jezelf voor de gek?
pi_206161467
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:59 schreef The_End het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?

De extreme hoeveelheid zelfverrijking ten koste van anderen is wel heel sterk aanwezig in Rusland. Veel meer dan in westerse landen.

Waarom moet je eigenlijk persee Rusland verdedigen? Je weet toch zelf ook wel dat het een totalitaire staat is waar de top niks om de inwoners geeft?
Nee ik weet dat niet en ik ben het er ook niet mee eens.
Russen hebben het helemaal niet slecht, tenzij je alle BS gelooft die je voorgeschoteld krijgt op TV.
pi_206161473
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee ik weet dat niet en ik ben het er ook niet mee eens.
Russen hebben het helemaal niet slecht, tenzij je alle BS gelooft die je voorgeschoteld krijgt op TV.
Jaja, dus als ik het niet met je eens bent, dan geloof ik alle BS op TV.

Is er iemand hier die op een normale manier kan discussieren?
pi_206161477
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:01 schreef The_End het volgende:

[..]
Jaja, Rusland is een geweldig welvarend land. Waarom houd je jezelf voor de gek?
Ik hou me gewoon bij de feiten.
pi_206161478
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:48 schreef theguyver het volgende:
Ondertussen is Oekrane naast een insluiting ook bezig met een 2e offensief nog iets noordelijker van de omsluiting.
Bij Kupiansk en boeken momenteel ook daar behoorlijk wat terrein winst.
“Ze boeken behoorlijk wat terrein winst”
Terwijl een deel van het land geannexeerd wordt…
Uhu
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_206161485
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:02 schreef The_End het volgende:

[..]
Jaja, dus als ik het niet met je eens bent, dan geloof ik alle BS op TV.

Is er iemand hier die op een normale manier kan discussieren?
Nogmaals, het zijn aantoonbare feiten.
Spijtig als het niet past bij jouw denkbeelden.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:07:02 #69
451005 Grems
Clown World
pi_206161489
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:02 schreef The_End het volgende:

[..]
Jaja, dus als ik het niet met je eens bent, dan geloof ik alle BS op TV.

Is er iemand hier die op een normale manier kan discussieren?
Wat vind je van de data van de wereldbank?

Qua energie zullen ze er sowieso beter voor staan dan wij en met de voedselvoorziening lijkt het ook wel goed te zitten.

Toch al twee basisbehoeften waar menig minder bedeelde Europeaan wakker van ligt.
pi_206161493
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik hou me gewoon bij de feiten.
Nee, dat doe je niet. En daarbij moet je je discussie partner proberen belachelijk te maken door te zeggen dat als mensen het niet met je eens zijn, dat ze 'alle BS gelooft die je voorgeschoteld krijgt op TV.'.

Rusland is een arm land. Doordat een kleine groep zichzelf extreem heeft verrijkt, krijg je ook een scheef beeld in de cijfers, maar toch: https://www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=67&l=nl Best bijzonder voor een land met zoveel rijkdommen.
pi_206161496
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:02 schreef The_End het volgende:

Is er iemand hier die op een normale manier kan discussieren?
Een mooiere wereld begint bij jezelf
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_206161506
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Een mooiere wereld begint bij jezelf
Doe je ook inhoudelijk mee of wil je even aangeven waar ik niet netjes discussier?
pi_206161514
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik hou me gewoon bij de feiten.
Jij bracht als feit dat Rusland een betere democratie is dan Nederland. Iets waar een hoop mensen vraagtekens bij plaatsen.
pi_206161516
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:07 schreef Grems het volgende:

[..]
Wat vind je van de data van de wereldbank?

Qua energie zullen ze er sowieso beter voor staan dan wij en met de voedselvoorziening lijkt het ook wel goed te zitten.

Toch al twee basisbehoeften waar menig minder bedeelde Europeaan wakker van ligt.
Tja het is nog steeds in elk land in de EU beter dan in Rusland, daarnaast zijn er nog talloze cijfertjes die erg in het 'nadeel' van Rusland zijn.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:14:15 #75
451005 Grems
Clown World
pi_206161533
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:11 schreef The_End het volgende:

[..]
Tja het is nog steeds in elk land in de EU beter dan in Rusland, daarnaast zijn er nog talloze cijfertjes die erg in het 'nadeel' van Rusland zijn.
Dat zal best, ben jij ook benieuwd naar de cijfers van 2022+ met betrekking tot de basisbehoeften?

Wat vind je van het feit dat, in ieder geval in 2020, er best een aantal Europese landen was waar een groter deel van de bevolking last heeft van voedselonzekerheid in vergelijking met Rusland?
pi_206161547
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:14 schreef Grems het volgende:

[..]
Dat zal best, ben jij ook benieuwd naar de cijfers van 2022+ met betrekking tot de basisbehoeften?
Nee, niet echt. Zal wel wat slechter worden in de EU, maar het moet jarenlang op deze manier dalen wil het in de buurt komen van Rusland.

Daarnaast zijn de landen in de EU vrij en is Rusland een totalitaire staat. De discussie die we hier hebben is daar verboden.
pi_206161557
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:07 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, dat doe je niet. En daarbij moet je je discussie partner proberen belachelijk te maken door te zeggen dat als mensen het niet met je eens zijn, dat ze 'alle BS gelooft die je voorgeschoteld krijgt op TV.'.

Rusland is een arm land. Doordat een kleine groep zichzelf extreem heeft verrijkt, krijg je ook een scheef beeld in de cijfers, maar toch: https://www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=67&l=nl Best bijzonder voor een land met zoveel rijkdommen.
Dat lijstje had ik ook gezien, ze staan nog boven een paar EU landen.
En dat terwijl ze al jaren met sancties te maken hebben.
Dan doen ze het niet zo heel slecht.
Kan beter natuurlijk maar ook niet zo dramatisch als jij ons wilt laten geloven.
pi_206161567
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat lijstje had ik ook gezien, ze staan nog boven een paar EU landen.
En dat terwijl ze al jaren met sancties te maken hebben.
Dan doen ze het niet zo heel slecht.
Kan beter natuurlijk maar ook niet zo dramatisch als jij ons wilt laten geloven.
Waar geef ik aan: ' zo dramatisch als jij ons wilt laten geloven.'? En wie is ons?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:20:25 #79
451005 Grems
Clown World
pi_206161585
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:15 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, niet echt. Zal wel wat slechter worden in de EU, maar het moet jarenlang op deze manier dalen wil het in de buurt komen van Rusland.

Daarnaast zijn de landen in de EU vrij en is Rusland een totalitaire staat. De discussie die we hier hebben is daar verboden.
Er zijn volgens de wereldbank best een aantal Europese landen waar een groter deel van de bevolking in voedselonzekerheid leeft dan in Rusland - en dat in 2020. Denk jij dat die Europese landen er ondertussen beter voor staan?

Bron dat je het in Rusland niet mag hebben over ( de welvaart van ) andere landen?
pi_206161591
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:18 schreef The_End het volgende:

[..]
Waar geef ik aan: ' zo dramatisch als jij ons wilt laten geloven.'? En wie is ons?
Als je koopkracht hoger is dan in bijvoorbeeld Griekenland dan is het niet zo dramatisch.
Ons zijn degenen die je nu probeert te overtuigen.
pi_206161647
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:20 schreef Grems het volgende:

[..]
Er zijn volgens de wereldbank best een aantal Europese landen waar een groter deel van de bevolking in voedselonzekerheid leeft dan in Rusland - en dat in 2020. Denk jij dat die Europese landen er ondertussen beter voor staan?
Is voedselonzekerheid de enige maatstaf voor welvaard? Wil je echt die discussie voeren? Je hebt een cijfertje gevonden die wel in de buurt komt van wat EU landen en direct zijn deze landen aan elkaar gewaagd? Ik heb je net de koopkracht cijfers getoond en daar staat Rusland wereldwijd op de 70ste plaats.
quote:
Bron dat je het in Rusland niet mag hebben over ( de welvaart van ) andere landen?
Dit topic gaat over de oorlog in Ukraine. Het is verboden om het over oorlog in Ukraine te hebben in Rusland.
pi_206161662
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je koopkracht hoger is dan in bijvoorbeeld Griekenland dan is het niet zo dramatisch.
Welvaard wordt door heel veel zaken bepaald. Niet alleen door koopkracht en voedselzekerheid. In Griekenland gaat het ook niet bepaald goed, maar nog altijd stukken beter dan in Rusland.
quote:
Ons zijn degenen die je nu probeert te overtuigen.
Ik discussier niet met een collectief. Beetje raar voor BNW?

Ik probeer ook niemand te overtuigen. Ik ben aan het discussieren.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:33:54 #83
451005 Grems
Clown World
pi_206161698
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:27 schreef The_End het volgende:

[..]
Is voedselonzekerheid de enige maatstaf voor welvaard? Wil je echt die discussie voeren? Je hebt een cijfertje gevonden die wel in de buurt komt van wat EU landen en direct zijn deze landen aan elkaar gewaagd? Ik heb je net de koopkracht cijfers getoond en daar staat Rusland wereldwijd op de 70ste plaats.
[..]
Dit topic gaat over de oorlog in Ukraine. Het is verboden om het over oorlog in Ukraine te hebben in Rusland.
Basisbehoeften zijn denk ik best een belangrijke graadmeter voor het welbevinden van een bevolking.

Ben je bekend met Maslov?

#72 valt best mee, boven Griekenland en een $2600 onder Portugal.

Benieuwd hoe het met de koopkracht zit als de gemiddelde Italiaan zometeen 500+ moet betalen om zijn woning op 18 graden te houden.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:34:27 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206161706
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
“Ze boeken behoorlijk wat terrein winst”
Terwijl een deel van het land geannexeerd wordt…
Uhu
Nou nee, veel van de zo geclaimde geannexeerde gebieden waren gewoon nog onder controle van Oekrane.

Dus laat ik het anders zeggen in regio Noord trekt Rusland zich weer terug uit veroverd gebied.

Rest van front midden en zuid is een behoorlijke tijd in patstelling.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:37:58 #85
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206161744
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:11 schreef Questular het volgende:

[..]
Jij bracht als feit dat Rusland een betere democratie is dan Nederland. Iets waar een hoop mensen vraagtekens bij plaatsen.
Lol wat?? :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206161753
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:29 schreef The_End het volgende:

[..]
Welvaard wordt door heel veel zaken bepaald. Niet alleen door koopkracht en voedselzekerheid. In Griekenland gaat het ook niet bepaald goed, maar nog altijd stukken beter dan in Rusland.
[..]
Ik discussier niet met een collectief. Beetje raar voor BNW?

Ik probeer ook niemand te overtuigen. Ik ben aan het discussieren.
Dus nu probeer je je eigen bron onderuit te halen?
pi_206161794
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:27 schreef The_End het volgende:

[..]
Is voedselonzekerheid de enige maatstaf voor welvaard? Wil je echt die discussie voeren? Je hebt een cijfertje gevonden die wel in de buurt komt van wat EU landen en direct zijn deze landen aan elkaar gewaagd? Ik heb je net de koopkracht cijfers getoond en daar staat Rusland wereldwijd op de 70ste plaats.
[..]
Dit topic gaat over de oorlog in Ukraine. Het is verboden om het over oorlog in Ukraine te hebben in Rusland.
Ook dat klopt niet, de oorlog wordt uitvoering besproken op de Russische TV.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:47:36 #88
451005 Grems
Clown World
pi_206161824
Ik heb overheidsschuld en bevolking onder de armoedegrens ook even bekeken. Qua schuld echt zo'n beetje onderaan en qua armoede vergelijkbaar met shitholes zoals Frankrijk en Denemarken. Werkloosheid tussen Noorwegen en Duitsland.

Voedselzekerheid, koopkracht, werkloosheid en % mensen in armoede is best een goede graadmeter voor welvaart, toch?

En dat ondanks jaren sancties.
pi_206161828
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus nu probeer je je eigen bron onderuit te halen?
Nee? Ik geef aan dat een cijfertje niet de welvaard bepaald. Of dat nou voedselzekerheid is, BNP, koopkracht enz enz.
pi_206161844
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:47 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee? Ik geef aan dat een cijfertje niet de welvaard bepaald. Of dat nou voedselzekerheid is, BNP, koopkracht enz enz.
Wat is dan wel bepalend voor de welvaart?
pi_206161845
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook dat klopt niet, de oorlog wordt uitvoering besproken op de Russische TV.
De militaire speciale operatie. Het is verboden om over invasie of oorlog te spreken. 3-15 jaar gevangenisstraf als je dat wel doet.
pi_206161855
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:49 schreef The_End het volgende:

[..]
De militaire speciale operatie. Het is verboden om over invasie of oorlog te spreken. 3-15 jaar gevangenisstraf als je dat wel doet.
Dat is al lang niet meer zo, de oorlog wordt nu gewoon besproken op de Russische TV.
pi_206161856
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat is dan wel bepalend voor de welvaart?
Een verzameling van al deze cijfers bij elkaar. Pak maar eens de levensverwachting erbij per land. Dan gaat het snel bergafwaarts voor Rusland. Maar alleen dat cijfer zegt niks.
pi_206161864
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is al lang niet meer zo, de oorlog wordt nu gewoon besproken op de Russische TV.
Bron? Het is nog steeds verboden. Alle demonstranten tegen de oorlog zijn opgepakt. Ook de demonstranten tegen de mobilisatie.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:53:17 #95
451005 Grems
Clown World
pi_206161881
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:51 schreef The_End het volgende:

[..]
Een verzameling van al deze cijfers bij elkaar. Pak maar eens de levensverwachting erbij per land. Dan gaat het snel bergafwaarts voor Rusland. Maar alleen dat cijfer zegt niks.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:47 schreef Grems het volgende:
Ik heb overheidsschuld en bevolking onder de armoedegrens ook even bekeken. Qua schuld echt zo'n beetje onderaan en qua armoede vergelijkbaar met shitholes zoals Frankrijk en Denemarken. Werkloosheid tussen Noorwegen en Duitsland.

Voedselzekerheid, koopkracht, werkloosheid en % mensen in armoede is best een goede graadmeter voor welvaart, toch?

En dat ondanks jaren sancties.
Lijkt best mee te vallen.
pi_206161891
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:51 schreef The_End het volgende:

[..]
Bron? Het is nog steeds verboden. Alle demonstranten tegen de oorlog zijn opgepakt. Ook de demonstranten tegen de mobilisatie.
Demonstreren tegen de oorlog mag nog steeds niet zo ver ik weet maar je mag de oorlog wel benoemen en bespreken.
pi_206161901
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:53 schreef Grems het volgende:
Lijkt best mee te vallen.
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Je maakt je zelf wel ongeloofwaardig als je Rusland qua welvaard vergelijkt met 'shitholes' zoals Frankrijk en Denemarken. Dan houdt het voor mij wel op.
pi_206161903
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:51 schreef The_End het volgende:

[..]
Een verzameling van al deze cijfers bij elkaar. Pak maar eens de levensverwachting erbij per land. Dan gaat het snel bergafwaarts voor Rusland. Maar alleen dat cijfer zegt niks.
Laat dan jouw verzameling van cijfers eens zien waar jij je mening op gebaseerd hebt.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:56:09 #99
451005 Grems
Clown World
pi_206161905
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:55 schreef The_End het volgende:

[..]
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Je maakt je zelf wel ongeloofwaardig als je Rusland qua welvaard vergelijkt met 'shitholes' zoals Frankrijk en Denemarken. Dan houdt het voor mij wel op.
Het is op basis van je eigen bron.
pi_206161916
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:56 schreef Grems het volgende:

[..]
Het is op basis van je eigen bron.
Nee, dat is jouw conclusie op basis van mijn bron. Kan je anders even aangeven waar in mijn bron staat dat Frankrijk en Denemarken een shithole is?
pi_206161935
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Laat dan jouw verzameling van cijfers eens zien waar jij je mening op gebaseerd hebt.
Hier is een mooi voorbeeld van hoe er gepoogd wordt om welvaart te meten op basis van een groot aantal indicatoren. Daar komen Rusland en b.v. Griekenland niet zo goed uit: https://economie.rabobank(...)ren-andere-welvaart/
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:59:26 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206161936
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook dat klopt niet, de oorlog wordt uitvoering besproken op de Russische TV.
Ja en nee, het duurde paar maand voor iemand het woord oorlog gebruikte in context met Oekrane.
Daarvoor was het nogal risicovol aangezien je het woord niet mocht gebruiken in context met Oekrane en daar hing een gevangenis straf voor boven het hoofd.

Pas sinds de laatste maanden nu het behoorlijk minder gaat en er veel minder tot geen terrein winst meer word geboekt, word er ook meer besproken.

Maar de toon blijft nog steeds het zelfde NATO bad, Oekrane bestaat uit Nazi's, en we moeten de eu en aanliggende landen die Oekrane helpen bombarderen.

En alles wat Rusland doet word verbloemd.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:59:27 #103
451005 Grems
Clown World
pi_206161937
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:56 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, dat is jouw conclusie op basis van mijn bron. Kan je anders even aangeven waar in mijn bron staat dat Frankrijk en Denemarken een shithole is?
Volgens je eigen bron leeft een groter deel van de bevolking van zowel Denemarken als Frankrijk onder de armoedegrens tov Rusland.

Geen goede graadmeter van welvaart?
pi_206161958
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:59 schreef Grems het volgende:

[..]
Volgens je eigen bron leeft een groter deel van de bevolking van zowel Denemarken als Frankrijk onder de armoedegrens tov Rusland.

Geen goede graadmeter van welvaart?
Als je kijkt naar de maximum snelheid van een auto, bepaalt dat dan of hij het snelst is op het circuit?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:02:39 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206161965
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:47 schreef Grems het volgende:
Ik heb overheidsschuld en bevolking onder de armoedegrens ook even bekeken. Qua schuld echt zo'n beetje onderaan en qua armoede vergelijkbaar met shitholes zoals Frankrijk en Denemarken. Werkloosheid tussen Noorwegen en Duitsland.

Voedselzekerheid, koopkracht, werkloosheid en % mensen in armoede is best een goede graadmeter voor welvaart, toch?

En dat ondanks jaren sancties.
Denemarken een shithole??
Waar precies??
Welke regio?
Groenland?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206161967
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:59 schreef The_End het volgende:

[..]
Hier is een mooi voorbeeld van hoe er gepoogd wordt om welvaart te meten op basis van een groot aantal indicatoren. Daar komen Rusland en b.v. Griekenland niet zo goed uit: https://economie.rabobank(...)ren-andere-welvaart/
Als dan een land als Rusland wat al jarenlang sancties aan z'n broek heeft het beter doet dan een land als Griekenland waar miljarden in gepompt worden dan doen ze het toch niet zo slecht?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:03:20 #107
451005 Grems
Clown World
pi_206161976
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:01 schreef The_End het volgende:

[..]
Als je kijkt naar de maximum snelheid van een auto, bepaalt dat dan of hij het snelst is op het circuit?
Maar koopkracht, voedselonzekerheid, % van de bevolking in armoede en werkloosheidscijfers zijn dus geen goede graadmeter voor welvaart?
pi_206161984
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ja en nee, het duurde paar maand voor iemand het woord oorlog gebruikte in context met Oekrane.
Daarvoor was het nogal risicovol aangezien je het woord niet mocht gebruiken in context met Oekrane en daar hing een gevangenis straf voor boven het hoofd.

Pas sinds de laatste maanden nu het behoorlijk minder gaat en er veel minder tot geen terrein winst meer word geboekt, word er ook meer besproken.

Maar de toon blijft nog steeds het zelfde NATO bad, Oekrane bestaat uit Nazi's, en we moeten de eu en aanliggende landen die Oekrane helpen bombarderen.

En alles wat Rusland doet word verbloemd.
Niet ja en nee.
Eerst mocht de militaire operatie geen oorlog genoemd worden en nu wel.
pi_206161998
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als dan een land als Rusland wat al jarenlang sancties aan z'n broek heeft het beter doet dan een land als Griekenland waar miljarden in gepompt worden dan doen ze het toch niet zo slecht?
Rusland doet het in verhouding extreem slecht. Ze hebben enorme rijkdommen. Die rijkdommen hebben ze in grote aantallen verkocht aan het rijke westen en toch is er maar een heel klein deel van de bevolking welvarend. Het land wordt leeggeroofd.

Griekenland is ook een voorbeeld van een land die er een puinhoop van heeft gemaakt. Alle mogelijkheden tot welvaard, maar de politiek was zo corrupt als de pest.
pi_206162024
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:03 schreef Grems het volgende:

[..]
Maar koopkracht, voedselonzekerheid, % van de bevolking in armoede en werkloosheidscijfers zijn dus geen goede graadmeter voor welvaart?
Nee, dat is niet genoeg informatie. Waarom denk jij van wel? Is opleidingsniveau, toegang tot scholing, vrijheid van pers, vrijheid om te zeggen wat je wilt/demonstreren, toegang tot medische hulp, qualiteit infrastructuur, enz enz enz enz enz niet van belang?
pi_206162032
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:05 schreef The_End het volgende:

[..]
Rusland doet het in verhouding extreem slecht. Ze hebben enorme rijkdommen. Die rijkdommen hebben ze in grote aantallen verkocht aan het rijke westen en toch is er maar een heel klein deel van de bevolking welvarend. Het land wordt leeggeroofd.

Griekenland is ook een voorbeeld van een land die er een puinhoop van heeft gemaakt. Alle mogelijkheden tot welvaard, maar de politiek was zo corrupt als de pest.
Rusland is/was behoorlijk aan het opbloeien.
Het grootste land ter wereld is niet zo maar in orde.
Uiteraard zijn er mensen die er enorm rijk van worden over de rug van anderen maar dat is in het westen net zo.
pi_206162041
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Rusland is/was behoorlijk aan het opbloeien.
Het grootste land ter wereld is niet zo maar in orde.
Uiteraard zijn er mensen die er enorm rijk van worden over de rug van anderen maar dat is in het westen net zo.
Ja, het is heel jammer dat Rusland nu zo ver afglijdt doordat er een stuk tuig aan de top daar het land leegrooft. Ik heb na de val van de muur jaren lang gehoopt dat het goede kant op zou gaan voor de bewoners.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2022 11:10:44 ]
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:12:45 #113
451005 Grems
Clown World
pi_206162069
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:08 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, dat is niet genoeg informatie. Waarom denk jij van wel? Is opleidingsniveau, toegang tot scholing, vrijheid van pers, vrijheid om te zeggen wat je wilt/demonstreren, toegang tot medische hulp, qualiteit infrastructuur, enz enz enz enz enz niet van belang?
Nummer 7 qua ziekenhuisbedden per hoofd van de bevolking.

Krijg je geld van het Kremlin om reclame te maken voor Rusland?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:13:30 #114
451005 Grems
Clown World
pi_206162079
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:09 schreef The_End het volgende:

[..]
Ja, het is heel jammer dat Rusland nu zo ver afglijdt doordat er een stuk tuig aan de top daar het land leegrooft. Ik heb na de val van de muur jaren lang gehoopt dat het goede kant op zou gaan voor de bewoners.
Van straatarm naar vergelijkbaar met flinke delen van Europa in 20 jaar tijd is best goed.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:20:22 #115
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206162127
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 03:03 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
"Daadwerkelijke" kritiekloze schaapjes heb je aan beide kanten, dat jij hier wijst naar een kant geeft mij aan dat je er zelf ook een bent, omdat je het niet vanuit een vogelperspectief bekijkt.

Of het een nepreferendum is weet je niet, ze hielden daar iig een referendum, in tegenstelling tot hier waar ze die niet hielden over toetreding tot de EU. Na Brexit hebben ze het referendum hier maar snel afgeschaft en wilden politici het lidmaatschap van de EU verankeren in de grondwet. Heel "democratisch" allemaal.

In Schiphol lopen er ook "gewapende mensen", volgens je redenatie reizen mensen daar ook niet uit eigen wil? Je bent vergeten dat Oekrane een oorlogsgebied is en dat Oekraners mogelijk aanslagen kunnen plegen bij een referendum over toetreding tot Rusland.
Wat een leugens weer.

Verkiezingen en referenda met wapens, ja dat is helemaal hetzelfde als beveiliging op Schiphol. Man, man, wat een idioterie.

Ook voor hier:
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:26:06 #116
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206162162
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet ja en nee.
Eerst mocht de militaire operatie geen oorlog genoemd worden en nu wel.
Dat zeg ik toch.
Dit is op tv, in openbaar is nog steeds taboe, en Russen die het woord gebruiken kunnen nog steeds opgepakt worden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:30:58 #117
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206162200
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Rusland is/was behoorlijk aan het opbloeien.
Het grootste land ter wereld is niet zo maar in orde.
Uiteraard zijn er mensen die er enorm rijk van worden over de rug van anderen maar dat is in het westen net zo.
Je ziet het alleen in de grote steden niet daarbuiten.

Daarom worden er amper stedelingen naar het front gestuurd maar worden er meer mannen geselecteerd uit de andere regionen van Rusland.

Rusland is echt niet beter dan een Griekenland of elk ander Europees land, dit komt omdat mocht je aan de eisen van de eu wil voldoen om lid te worden het land zelf enorm veel aanpassingen moet doen.
Pas als je de zaken een beetje op order hebt mag je er bij.

Ja veel landen hadden het 10 jaar geleden heel erg lastig, maar dat is 10 jaar geleden en er is nu ontzettend veel veranderd in die tijd.

Rusland oom maar je ziet alleen de grote steden vrijwel alles daarbuiten is een zooitje.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206162470
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:05 schreef The_End het volgende:

[..]
Rusland doet het in verhouding extreem slecht. Ze hebben enorme rijkdommen. Die rijkdommen hebben ze in grote aantallen verkocht aan het rijke westen en toch is er maar een heel klein deel van de bevolking welvarend. Het land wordt leeggeroofd.

Griekenland is ook een voorbeeld van een land die er een puinhoop van heeft gemaakt. Alle mogelijkheden tot welvaard, maar de politiek was zo corrupt als de pest.
Wel eens op de Balkan geweest of de voormalige oostblok landen?
Daar is alles zo corrupt als de pest alleen roven ze nu EU gelden die Nederland en Duitsland ophoesten.
pi_206162490
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:09 schreef The_End het volgende:

[..]
Ja, het is heel jammer dat Rusland nu zo ver afglijdt doordat er een stuk tuig aan de top daar het land leegrooft. Ik heb na de val van de muur jaren lang gehoopt dat het goede kant op zou gaan voor de bewoners.
Het gaat ook een stuk beter dan alle voorgaande jaren.
Putin heeft heel wat verbeteringen aangebracht voor de inwoners.
Maar dat ze dat niet (willen) zien in het Westen is mede te danken aan de eenzijdige propaganda van de Westerse televisie.
En als je over corrupt wil praten dan kom ik al snel bij de VS, het lichtende voorbeeld van corruptie en zakken vullen over de ruggen van hun bevolking.
pi_206162503
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat een leugens weer.

Verkiezingen en referenda met wapens, ja dat is helemaal hetzelfde als beveiliging op Schiphol. Man, man, wat een idioterie.

Ook voor hier:
Bewaking om de burgers te beschermen tegen Oekrainische teroristen die aanvallen plegen.
pi_206162513
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je ziet het alleen in de grote steden niet daarbuiten.

Daarom worden er amper stedelingen naar het front gestuurd maar worden er meer mannen geselecteerd uit de andere regionen van Rusland.

Rusland is echt niet beter dan een Griekenland of elk ander Europees land, dit komt omdat mocht je aan de eisen van de eu wil voldoen om lid te worden het land zelf enorm veel aanpassingen moet doen.
Pas als je de zaken een beetje op order hebt mag je er bij.

Ja veel landen hadden het 10 jaar geleden heel erg lastig, maar dat is 10 jaar geleden en er is nu ontzettend veel veranderd in die tijd.

Rusland oom maar je ziet alleen de grote steden vrijwel alles daarbuiten is een zooitje.
Goh jij bent echt een Rusland kenner he.... NOT!!! :N :N :N
pi_206162701
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:12 schreef Grems het volgende:

[..]
Nummer 7 qua ziekenhuisbedden per hoofd van de bevolking.
Weer focus je op een getalletje. De gezondheidszorg in Rusland is in hele slechte staat. En ja, er zijn ook landen in de EU waar het niet zo best is, maar als je kijkt naar de levensverwachting van een man in Rusland, dan krijg je wel een goed beeld van hoe slecht het daar niet is.

https://www.nporadio1.nl/(...)elf-in-de-lappenmand
https://www.raamoprusland(...)e-rest-van-de-russen
quote:
Krijg je geld van het Kremlin om reclame te maken voor Rusland?
Is dit nou echt nodig voor deze discussie?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:28:31 #123
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206162724
quote:
Hah! na 5 minuten zoeken heb ik het opgegeven.
Da's toch wel een pareltje
Mai pben rai~!
pi_206162872
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:26 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch.
Dit is op tv, in openbaar is nog steeds taboe, en Russen die het woord gebruiken kunnen nog steeds opgepakt worden.
Dus op TV mag het wel gezegd worden maar in het openbaar niet en kun je er voor opgepakt worden?
Dat klinkt niet erg logisch h
pi_206162882
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je ziet het alleen in de grote steden niet daarbuiten.

Daarom worden er amper stedelingen naar het front gestuurd maar worden er meer mannen geselecteerd uit de andere regionen van Rusland.

Rusland is echt niet beter dan een Griekenland of elk ander Europees land, dit komt omdat mocht je aan de eisen van de eu wil voldoen om lid te worden het land zelf enorm veel aanpassingen moet doen.
Pas als je de zaken een beetje op order hebt mag je er bij.

Ja veel landen hadden het 10 jaar geleden heel erg lastig, maar dat is 10 jaar geleden en er is nu ontzettend veel veranderd in die tijd.

Rusland oom maar je ziet alleen de grote steden vrijwel alles daarbuiten is een zooitje.
Logisch ook toch?
Kijk naar alle grote landen.
In de grote steden is de infrastructuur prima maar daarbuiten niet meer.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:46:47 #126
451005 Grems
Clown World
pi_206162925
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:25 schreef The_End het volgende:

[..]
Weer focus je op een getalletje. De gezondheidszorg in Rusland is in hele slechte staat. En ja, er zijn ook landen in de EU waar het niet zo best is, maar als je kijkt naar de levensverwachting van een man in Rusland, dan krijg je wel een goed beeld van hoe slecht het daar niet is.

https://www.nporadio1.nl/(...)elf-in-de-lappenmand
https://www.raamoprusland(...)e-rest-van-de-russen
[..]
Is dit nou echt nodig voor deze discussie?
Dus 10 toch wel vrij belangrijke indicatoren tellen niet mee maar levensverwachting, de ene indicator waar je zeker een punt hebt, bewijst natuurlijk dat het in Rusland allemaal kommer en kwel is.

:') :')
pi_206163140
Rusland is gewoon geweldig vertoeven en een van de meest democratische landen van de wereld. Ik snap niet dat er niet meer mensen naar Rusland vertrekken om te genieten van dit ongekend prettig land.
pi_206163169
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:46 schreef Grems het volgende:

[..]
Dus 10 toch wel vrij belangrijke indicatoren tellen niet mee maar levensverwachting, de ene indicator waar je zeker een punt hebt, bewijst natuurlijk dat het in Rusland allemaal kommer en kwel is.

:') :')
Leg niet steeds woorden in mijn mond. 10 vrij belangrijke indicatoren tellen wel mee. Jij bent steeds de enige die zegt dat bepaalde indicatoren niet meetellen. ALLE indicatoren tellen mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2022 13:04:30 ]
pi_206163207
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:03 schreef Questular het volgende:
Rusland is gewoon geweldig vertoeven en een van de meest democratische landen van de wereld. Ik snap niet dat er niet meer mensen naar Rusland vertrekken om te genieten van dit ongekend prettig land.
Ja, meest welvarende land wat er is. Veel welvarender dan shitholes zoals Frankrijk en Denemarken. _O-
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:11:01 #130
451005 Grems
Clown World
pi_206163245
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:04 schreef The_End het volgende:

[..]
Leg niet steeds woorden in mijn mond. 10 vrij belangrijke indicatoren tellen wel mee. Jij bent steeds de enige die zegt dat bepaalde indicatoren niet meetellen. ALLE indicatoren tellen mee.
En wat vind je van het feit dat al die door mij aangehaalde indicatoren, volgens je eigen bron, aantonen dat Rusland in ergens in de Europese middenmoot zou vallen?
pi_206163255
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat een leugens weer.

Verkiezingen en referenda met wapens, ja dat is helemaal hetzelfde als beveiliging op Schiphol. Man, man, wat een idioterie.

Ook voor hier:
Een compleet inhoudsloze reactie op mijn post. _O- :W
pi_206163282
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:03 schreef Questular het volgende:
Rusland is gewoon geweldig vertoeven en een van de meest democratische landen van de wereld. Ik snap niet dat er niet meer mensen naar Rusland vertrekken om te genieten van dit ongekend prettig land.
Mij te koud
pi_206163286
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:11 schreef Grems het volgende:

[..]
En wat vind je van het feit dat al die door mij aangehaalde indicatoren, volgens je eigen bron, aantonen dat Rusland in ergens in de Europese middenmoot zou vallen?
Niet correct, omdat je te weinig data meeneemt. Je begon zelfs met alleen voedselzekerheid als belangrijkste indicator voor welvaart. Ik heb je een voorbeeld getoond van een berekening die alle indicatoren probeert mee te nemen, maar die heb je genegeerd. Ik hou verder op met deze discussie.
pi_206163299
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Mij te koud
Mij te on-democratisch en oorlogszuchtig
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:16:39 #135
451005 Grems
Clown World
pi_206163304
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:14 schreef The_End het volgende:

[..]
Niet correct, omdat je te weinig data meeneemt. Je begon zelfs met alleen voedselzekerheid als belangrijkste indicator voor welvaart. Ik heb je een voorbeeld getoond van een berekening die alle indicatoren probeert mee te nemen, maar die heb je genegeerd. Ik hou verder op met deze discussie.
Dus je bron was niet goed?
pi_206163386
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:15 schreef Questular het volgende:

[..]
Mij te on-democratisch en oorlogszuchtig
Ik vermoed zo maar dat het Nederlandse leger meer in het buitenland actief os dan de Russische.
Maar dat zijn natuurlijk opbouwmissies of vredesmissies
pi_206163398
-Doe maar niet-

[ Bericht 84% gewijzigd door Jippie op 01-10-2022 23:53:02 ]
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206163443
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik vermoed zo maar dat het Nederlandse leger meer in het buitenland actief os dan de Russische.
Maar dat zijn natuurlijk opbouwmissies of vredesmissies
Ik vermoed dat jij dat net zoals ik dat helemaal niet weet. Dus dat is natuurlijk onderbuik praat.
pi_206163470
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:29 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik vermoed dat jij dat net zoals ik dat helemaal niet weet. Dus dat is natuurlijk onderbuik praat.
Zullen we een wedje leggen voordat ik het op ga zoeken?
pi_206163483
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zullen we een wedje leggen voordat ik het op ga zoeken?
Zullen we een wedje leggen dat je op internet altijd iets kan vinden wat je mening van “feiten” voorziet als je maar lang genoeg zoekt? En ik hetzelfde kan doen?
pi_206163493
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:34 schreef Questular het volgende:

[..]
Zullen we een wedje leggen dat je op internet altijd iets kan vinden wat je mening van “feiten” voorziet als je maar lang genoeg zoekt? En ik hetzelfde kan doen?
Officile bronnen van defensie gebruiken
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:36:27 #142
451005 Grems
Clown World
pi_206163500
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:34 schreef Questular het volgende:

[..]
Zullen we een wedje leggen dat je op internet altijd iets kan vinden wat je mening van “feiten” voorziet als je maar lang genoeg zoekt? En ik hetzelfde kan doen?
Militaire activiteiten in het buitenland lijken mij niet heel subjectief, je kunt ook gewoon toegeven dat je denkt dat hij gelijk heeft natuurlijk.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:37:52 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206163508
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik vermoed zo maar dat het Nederlandse leger meer in het buitenland actief os dan de Russische.
Maar dat zijn natuurlijk opbouwmissies of vredesmissies
Denk dat het elkaar weinig zal ontlopen eerlijk gezegd

Mits we de laatste zes maanden niet meetellen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206163510
Stuur je gewoon een PMC dan ben je ook niet actief in het buitenland. Opgelost.
pi_206163521
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:36 schreef Grems het volgende:

[..]
Militaire activiteiten in het buitenland lijken mij niet heel subjectief, je kunt ook gewoon toegeven dat je denkt dat hij gelijk heeft natuurlijk.
-Graag niet persoonlijk worden-

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 01-10-2022 23:54:11 ]
pi_206163541
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk dat het elkaar weinig zal ontlopen eerlijk gezegd

Mits we de laatste zes maanden niet meetellen
https://www.rijksoverheid(...)ternationale-missies

Dit zijn de missies waar Nederland nu aan deel neemt, dan tel ik de missies uit het verleden niet mee.
En activiteiten in bevriende NAVO landen zouden ook buiten beschouwing moeten blijven.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:41:36 #147
451005 Grems
Clown World
pi_206163549
-geen gekibbel graag-

[ Bericht 95% gewijzigd door Jippie op 01-10-2022 23:55:01 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:44:39 #148
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206163579
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik vermoed zo maar dat het Nederlandse leger meer in het buitenland actief os dan de Russische.
Maar dat zijn natuurlijk opbouwmissies of vredesmissies
Rusland zit al decennia in Georgi en Moldavi. Lijkt mij buitenland voor ze.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206163587
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:41 schreef Grems het volgende:

[..]
-knip-
Jij bent ook echt niet in staat tot een volwassen discussie. Jammer dat je de hele discussie van vanochtend niet begrijpt of expres hebt laten ontsporen.

De uitkomst van de bron geeft aan dat Rusland ver achter loopt op welvaard, maar blijkbaar heb je hem niet bekeken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 01-10-2022 23:55:40 ]
pi_206163593
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland zit al decennia in Georgi en Moldavi. Lijkt mij buitenland voor ze.
Ik heb toch ook niet gezegd dat ze nergens actief zijn?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:49:13 #151
451005 Grems
Clown World
pi_206163615
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:45 schreef The_End het volgende:

[..]
Jij bent ook echt niet in staat tot een volwassen discussie. Jammer dat je de hele discussie van vanochtend niet begrijpt of expres hebt laten ontsporen.

De uitkomst van de bron geeft aan dat Rusland ver achter loopt op welvaard, maar blijkbaar heb je hem niet bekeken.
De uitkomst van je tweede bron nadat je eerste bron je ongelijk aantoonde.

Ik wist niet dat je in een volwassen discussie blijft roepen dat je gelijk hebt en enkel ( zelfs eigen ) bronnen erkent als de uitkomst ervan je bevalt.
pi_206163643
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:49 schreef Grems het volgende:

[..]
De uitkomst van je tweede bron nadat je eerste bron je ongelijk aantoonde.
Dit is domweg niet waar. Jij trekt de verkeerde conclusie.
quote:
Ik wist niet dat je in een volwassen discussie blijft roepen dat je gelijk hebt en enkel ( zelfs eigen ) bronnen erkent als de uitkomst ervan je bevalt.
Dit is geen volwassen discussie. De uitkomst is nog steeds hetzelfde. Rusland loopt zeer ver achter qua welvaart. Alle bronnen bevestigen dat. Jij bent alleen niet in staat om conclusies uit de bronnen te trekken.

Je bias richting Rusland is zo extreem dat je zelfs de armste landen ter wereld wil betitelen als meest welvarend om maar niet je zielige puntje te verliezen. Ga maar eens kijken hoe andere landen het doen op basis van jouw cijfertje.
pi_206163651
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 03:15 schreef sp3c het volgende:
Of het een nepreferendum is doet er niet eens zoveel toe zolang annexatie an sich simpelweg verboden is
.
Is niet verboden, als het wederzijds is. Rusland heeft meer recht dat gebied te annexeren (vanwege de onderdrukking van etnische Russen) dan bijv. Isral die decennialang Palestijns gebied annexeert en er misdaden pleegt. Ondanks hun illegale annexaties (waar het Palestijnse volk tegen is) en onderdrukking onderhoudt het westen heel goede banden met Isral. Wij houden het land de hand boven het hoofd en hebben het niet kapot gesanctioneerd, wij steunen het met wapens en praten geregeld hun misdaden recht. Dit is gewoon hypocriet en getuigt van een dubbele standaard (wat we zo vaak zien).

Je hoeft niet eens naar het referendum te kijken om te weten dat de meerderheid achter Rusland staat, het blijkt al uit het gegeven dat die regio's sinds 2014 in opstand zijn gekomen tegen Kiev en sinds die tijd op eigen houtje het Oekraense leger bevechten. Als ze niet pro-Russisch waren hadden zichzelf die ellende bespaard en konden ze de opstand ook niet jarenlang volhouden. Met het oog op dit zijn de uitslagen van het referendum realistisch.
pi_206163686
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:55 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Is niet verboden, als het wederzijds is. Rusland heeft meer recht dat gebied te annexeren (vanwege de onderdrukking van etnische Russen) dan bijv. Isral die decennialang Palestijns gebied annexeert en er misdaden pleegt. Ondanks hun illegale annexaties (waar het Palestijnse volk tegen is) en onderdrukking onderhoudt het westen heel goede banden met Isral. Wij houden het land de hand boven het hoofd en hebben het niet kapot gesanctioneerd, wij steunen het met wapens en praten geregeld hun misdaden recht. Dit is gewoon hypocriet en getuigt van een dubbele standaard (wat we zo vaak zien).
Rusland heeft dat recht niet. Heel raar om het te hebben over 'meer recht'. Dat bestaat helemaal niet. De situatie in Israel is zeker hypocriet en een schande; geeft een ander land nog steeds geen enkel recht.

quote:
Je hoeft niet eens naar het referendum te kijken om te weten dat de meerderheid achter Rusland staat, het blijkt al uit het gegeven dat die regio's sinds 2014 in opstand zijn gekomen tegen Kiev en sinds die tijd op eigen houtje het Oekraense leger bevechten. Als ze niet pro-Russisch waren hadden zichzelf die ellende bespaard en konden ze de opstand ook niet jarenlang volhouden. Met het oog op dit zijn de uitslagen van het referendum realistisch.
Rusland is in opstand gekomen in die regio's, niet de Ukrainers. Er is geen enkele reden om achter dit schijnreferendum te staan en/of de inval van Rusland in Ukraine.

Vind het wel raar dat je de situatie in Israel noemt en de bijbehorende misdrijven. Het daarbij over hypocrisie hebt en daarna dit bericht typt.
pi_206163716
-Niet doen-

[ Bericht 98% gewijzigd door Jippie op 01-10-2022 23:57:35 ]
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:03:06 #156
451005 Grems
Clown World
pi_206163717
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:53 schreef The_End het volgende:

[..]
Dit is domweg niet waar. Jij trekt de verkeerde conclusie.
[..]
Dit is geen volwassen discussie. De uitkomst is nog steeds hetzelfde. Rusland loopt zeer ver achter qua welvaart. Alle bronnen bevestigen dat. Jij bent alleen niet in staat om conclusies uit de bronnen te trekken.

Je bias richting Rusland is zo extreem dat je zelfs de armste landen ter wereld wil betitelen als meest welvarend om maar niet je zielige puntje te verliezen. Ga maar eens kijken hoe andere landen het doen op basis van jouw cijfertje.
Over mensen woorden in de mond leggen gesproken. Ik heb nergens gesteld dat Rusland het meest of zelfs maar n van de meest welvarende landen is, ik reageer op je stelling dat de welvaart in Rusland gigantisch achterloopt op ieder EU land.

Dat blijkt op het gebied van werkloosheid, % van de bevolking onder de armoedegrens, voedselzekerheid, geletterdheid, koopkracht, beschikbare ziekenhuisbedden en artsen per 100.000 inwoners best mee te vallen ( volgens je eigen bron ).

Maar goed de levensverwachting ligt lager en de Rabobank heeft een modelletje in elkaar gezet _O- _O-
pi_206163726
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 14:03 schreef Grems het volgende:

[..]
Over mensen woorden in de mond leggen gesproken. Ik heb nergens gesteld dat Rusland het meest of zelfs maar n van de meest welvarende landen is, ik reageer op je stelling dat de welvaart in Rusland gigantisch achterloopt op ieder EU land.

Dat blijkt op het gebied van werkloosheid, % van de bevolking onder de armoedegrens, voedselzekerheid, geletterdheid, koopkracht, beschikbare ziekenhuisbedden en artsen per 100.000 inwoners best mee te vallen ( volgens je eigen bron ).

Maar goed de levensverwachting ligt lager en de Rabobank heeft een modelletje in elkaar gezet _O- _O-
Goed dat je het eindelijk toegeeft dat je fout zit.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:07:15 #158
451005 Grems
Clown World
pi_206163753
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 14:03 schreef The_End het volgende:

[..]
Goed dat je het eindelijk toegeeft dat je fout zit.
Betreurenswaardig dat je zo snel het vertrouwen verliest in je eigen bronnen, volgende keer iets beter je best doen.
pi_206163791
twitter


Weer een stapje verder.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:12:46 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206163793
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)ternationale-missies

Dit zijn de missies waar Nederland nu aan deel neemt, dan tel ik de missies uit het verleden niet mee.
En activiteiten in bevriende NAVO landen zouden ook buiten beschouwing moeten blijven.
De Russen doen ook aan peacekeeping enzo he

quote:
Geographic scale of such places is vast: South Ossetia, Abkhazia, Transnistria, Tajikistan, Bosnia and Herzegovina, Kosovo and Metohija, Angola, Chad, Sierra Leone and Sudan. In these countries Russian servicemen have already proved themselves to be experienced and highly qualified peacekeepers capable of accomplishing the assigned tasks.
daarnaast permanente aanwezigheid in Moldavie enzo

het zal elkaar niet veel ontlopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:00:57 #161
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206164180
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus op TV mag het wel gezegd worden maar in het openbaar niet en kun je er voor opgepakt worden?
Dat klinkt niet erg logisch h
Welkom in Rusland.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:03:22 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206164214
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:55 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Is niet verboden, als het wederzijds is. Rusland heeft meer recht dat gebied te annexeren (vanwege de onderdrukking van etnische Russen) dan bijv. Isral die decennialang Palestijns gebied annexeert en er misdaden pleegt. Ondanks hun illegale annexaties (waar het Palestijnse volk tegen is) en onderdrukking onderhoudt het westen heel goede banden met Isral. Wij houden het land de hand boven het hoofd en hebben het niet kapot gesanctioneerd, wij steunen het met wapens en praten geregeld hun misdaden recht. Dit is gewoon hypocriet en getuigt van een dubbele standaard (wat we zo vaak zien).

Je hoeft niet eens naar het referendum te kijken om te weten dat de meerderheid achter Rusland staat, het blijkt al uit het gegeven dat die regio's sinds 2014 in opstand zijn gekomen tegen Kiev en sinds die tijd op eigen houtje het Oekraense leger bevechten. Als ze niet pro-Russisch waren hadden zichzelf die ellende bespaard en konden ze de opstand ook niet jarenlang volhouden. Met het oog op dit zijn de uitslagen van het referendum realistisch.
als het wederzijds is dan is het geen annexatie en het is absoluut verboden

quote:
Annexation is defined as the forcible and illegal acquisition of territory by one State at the expense of another. The prohibition of annexation, in part or in full of a territory, is accepted as a fundamental principle of customary international law, for which no exception or derogation is permitted.
http://www.aalep.eu/annex(...)ion%20is%20permitted.

Israel mag het niet, Rusland mag het ook niet en niet meer of minder niet maar gewoon helemaal niet

daarnaast is het niet wederzijds want Oekraine vind het helemaal geen goed plan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:15:06 #163
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206164336
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:55 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Is niet verboden, als het wederzijds is. Rusland heeft meer recht dat gebied te annexeren (vanwege de onderdrukking van etnische Russen) dan bijv. Isral die decennialang Palestijns gebied annexeert en er misdaden pleegt. Ondanks hun illegale annexaties (waar het Palestijnse volk tegen is) en onderdrukking onderhoudt het westen heel goede banden met Isral. Wij houden het land de hand boven het hoofd en hebben het niet kapot gesanctioneerd, wij steunen het met wapens en praten geregeld hun misdaden recht. Dit is gewoon hypocriet en getuigt van een dubbele standaard (wat we zo vaak zien).

Je hoeft niet eens naar het referendum te kijken om te weten dat de meerderheid achter Rusland staat, het blijkt al uit het gegeven dat die regio's sinds 2014 in opstand zijn gekomen tegen Kiev en sinds die tijd op eigen houtje het Oekraense leger bevechten. Als ze niet pro-Russisch waren hadden zichzelf die ellende bespaard en konden ze de opstand ook niet jarenlang volhouden. Met het oog op dit zijn de uitslagen van het referendum realistisch.
https://9gag.com/gag/aA0Vwno?ref=android

Fanatiek publiek.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206164362
twitter
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:17:44 #165
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206164364
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
als het wederzijds is dan is het geen annexatie en het is absoluut verboden
[..]
http://www.aalep.eu/annex(...)ion%20is%20permitted.

Israel mag het niet, Rusland mag het ook niet en niet meer of minder niet maar gewoon helemaal niet

daarnaast is het niet wederzijds want Oekraine vind het helemaal geen goed plan
Ik vind dat soort regels altijd wat discutabel. Zo was er voor veel landen totaal geen probleem om Kosovo te erkennen. Maar Cataloni durft men niet aan, en ook Taiwan is door veel landen niet erkend. Het stichten of het veroveren van land is altijd de norm geweest in de menselijke geschiedenis. Je kunt lastig zeggen dat dit nu ineens niet meer kan of mag. Internationale 'wetgeving' wordt hier dan ook vrij selectief toegepast.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:19:35 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206164384
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind dat soort regels altijd wat discutabel. Zo was er voor veel landen totaal geen probleem om Kosovo te erkennen. Maar Cataloni durft men niet aan, en ook Taiwan is door veel landen niet erkend. Het stichten of het veroveren van land is altijd de norm geweest in de menselijke geschiedenis. Je kunt lastig zeggen dat dit nu ineens niet meer kan of mag. Internationale 'wetgeving' wordt hier dan ook vrij selectief toegepast.
Kosovo is niet geannexeerd

Verder moet je het niet ondertekenen als je niet van plan bent je aan de regels te houden dus ik snap niet echt wat je punt is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:30:22 #167
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206164518
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind dat soort regels altijd wat discutabel. Zo was er voor veel landen totaal geen probleem om Kosovo te erkennen. Maar Cataloni durft men niet aan, en ook Taiwan is door veel landen niet erkend. Het stichten of het veroveren van land is altijd de norm geweest in de menselijke geschiedenis. Je kunt lastig zeggen dat dit nu ineens niet meer kan of mag. Internationale 'wetgeving' wordt hier dan ook vrij selectief toegepast.
Je jaagt eerst een groot gedeelte van de bevolking weg, dan ga je mensen laten stemmen of gebied bij ander land moet horen.
En veelal krijg je een geweer in je nek.

En op veel van de beelden die men liet zien werden stemmen voor Rusland getoond terwijl het formulier niet eens was ingevuld.

Als je zo'n referendum houd zou ook een groot gedeelte van de bevolking mee moeten doen een bepaald percentage om het rechtsgeldig te verklaren.
Die was er ook niet.

Plus voor van de gebieden zijn niet eens in volledig Russische handen, het is een zielig vertoon van Rusland en leek meer een laatste strohalm wat ze doen.

Het sneue is dat de mensen die er nu wonen en niks te maken willen hebben met Rusland nu een Russische paspoort krijgen en gedraft kunnen worden om te vechten tegen hun eigen landgenoten..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:41:10 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206164658
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Kosovo is niet geannexeerd

Verder moet je het niet ondertekenen als je niet van plan bent je aan de regels te houden dus ik snap niet echt wat je punt is
Mijn punt is heel duidelijk. De vermeende regels worden heel selectief toegepast waarbij men meer kijkt naar economische belangen en regionale of internationale stabiliteit. In het geval van Kosovo: dat betrof toch echt illegaal verweven van grondgebied ten koste andere staat. En dat werd in internationale kringen zelfs toegejuicht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:44:49 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206164741
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mijn punt is heel duidelijk. De vermeende regels worden heel selectief toegepast waarbij men meer kijkt naar economische belangen en regionale of internationale stabiliteit. In het geval van Kosovo: dat betrof toch echt illegaal verweven van grondgebied ten koste andere staat. En dat werd in internationale kringen zelfs toegejuicht.
Nee je punt is niet duidelijk, je vergelijkt appels met peren

Besides als je zegt internationaal recht is blegh dan hoef je ook niet te doen alsof met de referenda

Gewoon zeggen this land is our land en grensposten opzetten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:51:38 #170
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206164848
Lyman is gevallen, Oekraners staan in de stad, maar ze hebben niet zo veel krijgsgevangenen, waar het op lijkt is dat de Russen een laatste uitbraak poging hebben gedaan waarbij veel konden vluchten maar ook veel zijn gesneuveld.
Althans dit lijkt mij het geval uit de warrige berichten van beide kampen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206165050
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:51 schreef theguyver het volgende:
Lyman is gevallen, Oekraners staan in de stad, maar ze hebben niet zo veel krijgsgevangenen, waar het op lijkt is dat de Russen een laatste uitbraak poging hebben gedaan waarbij veel konden vluchten maar ook veel zijn gesneuveld.
Althans dit lijkt mij het geval uit de warrige berichten van beide kampen.
En volgens de Russen boeken hun daar vooruitgang.
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:29:58 #172
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206165556
Die Poetin kan zijn eigen burgers in Rusland niet eens beschermen tegen de binnenvallende Oekraense landjepikkers. Beetje zwakjes van hem, vinden jullie niet? De stad is tenslotte al sinds gisteren een onderdeel van het Russische Rijk.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206165573
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je jaagt eerst een groot gedeelte van de bevolking weg, dan ga je mensen laten stemmen of gebied bij ander land moet horen.
En veelal krijg je een geweer in je nek.

En op veel van de beelden die men liet zien werden stemmen voor Rusland getoond terwijl het formulier niet eens was ingevuld.

Als je zo'n referendum houd zou ook een groot gedeelte van de bevolking mee moeten doen een bepaald percentage om het rechtsgeldig te verklaren.
Die was er ook niet.

Plus voor van de gebieden zijn niet eens in volledig Russische handen, het is een zielig vertoon van Rusland en leek meer een laatste strohalm wat ze doen.

Het sneue is dat de mensen die er nu wonen en niks te maken willen hebben met Rusland nu een Russische paspoort krijgen en gedraft kunnen worden om te vechten tegen hun eigen landgenoten..
Het sneue is dat je maar niet wenst toe te geven dat de bevolking daar al 8 jaar lang geterroriseerd is en nog steeds wordt. Dus ja die zijn blij dat ze nu bij Rusland horen.
Nog sneuer is dat je een facistisch regime steunt die burgers aanvalt en vermoordt, zelfs zonder de aanwezigheid van Russische troepen.
En super sneu is dat een groep forummers achter de USA aanloopt die net een terroristsche aanslag (EN een van de grootste eco aanslagen ter wereld) heeft gepleegd en die alle CO2 terugdring pogingen die Europa heeft uitgevoerd in een klap heeft vernietigd.

Maar blijf maar lekker achter Biden, de leugenaar, aanlopen .
Door zijn toedoen zitten we met deze shit.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:32:26 #174
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206165582
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En volgens de Russen boeken hun daar vooruitgang.
Volgens Russische bronnen zijn ze ordelijk en zonder paniek terug getrokken, terwijl Oekraners hun chaotisch en in volledige paniek achtervolgen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206165589
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:29 schreef Ulx het volgende:
Die Poetin kan zijn eigen burgers in Rusland niet eens beschermen tegen de binnenvallende Oekraense landjepikkers. Beetje zwakjes van hem, vinden jullie niet? De stad is tenslotte al sinds gisteren een onderdeel van het Russische Rijk.

[ twitter ]
Volgens Kiev ja ja.... lekker betrouwbaar weer... _O- _O- _O-
pi_206165593
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:32 schreef theguyver het volgende:

[..]
Volgens Russische bronnen zijn ze ordelijk en zonder paniek terug getrokken, terwijl Oekraners hun chaotisch en in volledige paniek achtervolgen.
Volgens Russische bronnen zijn er versterkingen gearriveerd.....en komen er nog meer aan...

Reinforcement reported at Lyman from Torske (30/9)
description
" From the direction of the Torsk Armed Forces of the Russian Federation, reinforcements were transferred, including artillery, MLRS and armored vehicles."
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:58:41 #177
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206165833
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:33 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Volgens Russische bronnen zijn er versterkingen gearriveerd.....en komen er nog meer aan...

Reinforcement reported at Lyman from Torske (30/9)
description
" From the direction of the Torsk Armed Forces of the Russian Federation, reinforcements were transferred, including artillery, MLRS and armored vehicles."
Volgens Russische bronnen.
Sure.
Maare dit zijn Oekraners in het centrum.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:02:43 #178
5428 crew  miss_sly
pi_206165878
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:33 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Volgens Russische bronnen zijn er versterkingen gearriveerd.....en komen er nog meer aan...

Reinforcement reported at Lyman from Torske (30/9)
description
" From the direction of the Torsk Armed Forces of the Russian Federation, reinforcements were transferred, including artillery, MLRS and armored vehicles."
Volgens het Russische Ministerie van Defensie hebben ze Lyman verlaten en is het in Oekraense handen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206165945
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:32 schreef theguyver het volgende:

[..]
Volgens Russische bronnen zijn ze ordelijk en zonder paniek terug getrokken, terwijl Oekraners hun chaotisch en in volledige paniek achtervolgen.
Volgens de bronnen die ik lees zijn het de Oekraners die aan het het verliezen zijn sinds de Wagner daar heen is geplaatst
De waarheid sneuvelt als eerst in de oorlog.
Over een paar weken is duidelijk hoeveel grondgebied ze gewonnen of verloren hebben.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:16:31 #180
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206166051
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Volgens de bronnen die ik lees zijn het de Oekraners die aan het het verliezen zijn sinds de Wagner daar heen is geplaatst
De waarheid sneuvelt als eerst in de oorlog.
Over een paar weken is duidelijk hoeveel grondgebied ze gewonnen of verloren hebben.
Wagner zit bij viktorivka ongeveer 50km verderop, en dit is hemels reed tussen hun en Lyman zitten Oekraners dus +-100km rijden en dan door ingesloten gebied komen.
In een stadje wat al in handen is van Oekrane.

Niet echt een verstandige manoeuvre ze hadden begin van de week moeten gaan.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Overall beste user 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:18:18 #181
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206166077
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Volgens de bronnen die ik lees zijn het de Oekraners die aan het het verliezen zijn sinds de Wagner daar heen is geplaatst
De waarheid sneuvelt als eerst in de oorlog.
Over een paar weken is duidelijk hoeveel grondgebied ze gewonnen of verloren hebben.
Precies. Het doet me denken aan die wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord uit 1983. Het werd ook pas veel later duidelijk dat het 8-2 was geworden. Afhankelijk van de berichten kon je gewoon denken dat de stand 5-5 was, nietwaar? Voetbal is tenslotte oorlog, en ook daar sterft de waarheid als eerste.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206166163
twitter
pi_206166192
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens het Russische Ministerie van Defensie hebben ze Lyman verlaten en is het in Oekraense handen.
Dit inderdaad. Lijkt me toch net wat betrouwbaarder dan een of andere Twitteraar of Youtuber

Edit: als het gaat om deze terugtrekking dan. Verder niet betrouwbaar natuurlijk
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:32:16 #184
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206166205
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Heel stoer, totdat het je eigen land is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:33:44 #185
236264 crew  capricia
pi_206166221
Van het Russische ministerie zelf:

quote:
Het Russische ministerie van Defensie heeft aangekondigd dat de geallieerde troepen zich uit Krasny Liman hebben teruggetrokken vanwege de dreiging van omsingeling.
https://tass.ru/armiya-i-opk/15930267

En de Oekraners hebben een aanzienlijk overwicht. Aldus het ministerie in Rusland.
quote:
"Massale vuuraanvallen op de posities van de 66e en 93e gemechaniseerde brigades van de strijdkrachten van Oekrane in de richting van Krasnolymansk vernietigden meer dan tweehonderd Oekraense militairen, vijf tanks en negen infanteriegevechtsvoertuigen op een dag," zei hij, eraan toevoegend dat, ondanks zware verliezen bracht de vijand reserves aan en zette het offensief voort, met een aanzienlijk overwicht in strijdkrachten en middelen.
Definitely not CIA
pi_206166231
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Heel stoer, totdat het je eigen land is.
Stoer? Hij zegt het gewoon zoals het is. Dat jij daar door beledigd bent is wat anders.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:36:20 #187
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206166251
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:34 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Stoer? Hij zegt het gewoon zoals het is. Dat jij daar door beledigd bent is wat anders.
Punt 2 is te betwisten
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:36:38 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206166256
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:34 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Stoer? Hij zegt het gewoon zoals het is. Dat jij daar door beledigd bent is wat anders.
Totdat jij morgen je huis uit moet. Dan vecht je ook terug. Daarnaast, is het niet echt objectief om te stellen dat Rusland aan het winnen is en annexeren is illegaal. Dus met andere woorden, het is propaganda wat je hier post.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:38:54 #189
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206166294
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:30 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Lijkt me toch net wat betrouwbaarder dan een of andere Twitteraar of Youtuber

Edit: als het gaat om deze terugtrekking dan. Verder niet betrouwbaar natuurlijk
Mag jij me vertellen hoe ze terugtrekken als de brug bij Zarichne niet meer toegankelijk is
twitter
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:42:31 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206166342
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Punt 2 is te betwisten
Zonder punt 2 valt het hele rijtje uit elkaar, behalve punt 1. Je zou kunnen zeggen dat wij in de Tweede Wereld oorlog ook aan het verliezen waren, maar dat de Canadezen en Amerikanen ons gelukkig geholpen hebben. Het is helemaal geen internationaal recht of iets dergelijks. 'When you win, you get to keep it' is niets minder dan pure propaganda.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_206166454
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:34 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Stoer? Hij zegt het gewoon zoals het is. Dat jij daar door beledigd bent is wat anders.
-Doe normaal -

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 02-10-2022 00:04:06 ]
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:55:01 #192
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206166499
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Mag jij me vertellen hoe ze terugtrekken als de brug bij Zarichne niet meer toegankelijk is
[ twitter ]
Lastig, maar zou kunnen dat al een groot gedeelte misschien er al overheen was voor de brug stuk ging.

Verwacht straks wel meer Beelden uit Lyman.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:57:31 #193
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206166538
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:51 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Geef ff je adres, kom ik ff je huis overnemen.
Gewoon naar binnen gaan met 10 man referendum starten van wie huis is.
Uitslag tellen en dan bekend maken dat huis van jou is.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206167102
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
Gewoon naar binnen gaan met 10 man referendum starten van wie huis is.
Uitslag tellen en dan bekend maken dat huis van jou is.
En als je het waagt om het terug te pakken; blaas ik de hele boel op..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206167261
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:51 schreef MatthijsDJ het volgende:

- Doe normaal -
ok

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 02-10-2022 00:04:44 ]
pi_206167266
twitter
pi_206167323
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens het Russische Ministerie van Defensie hebben ze Lyman verlaten en is het in Oekraense handen.
Laat eens zien dan dat bericht?
pi_206167336
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:33 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Volgens Russische bronnen zijn er versterkingen gearriveerd.....en komen er nog meer aan...

Reinforcement reported at Lyman from Torske (30/9)
description
" From the direction of the Torsk Armed Forces of the Russian Federation, reinforcements were transferred, including artillery, MLRS and armored vehicles."
Volgens Russische bronnen, dan zal het vast niet kloppen.
pi_206167418
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
Gewoon naar binnen gaan met 10 man referendum starten van wie huis is.
Uitslag tellen en dan bekend maken dat huis van jou is.
Nee dat doe je fout.
We doen het op z'n Oekrainisch.
Gewoon een coup en als je tegenstand biedt dan vermoorden we je kinderen en familie.
Zeker niets geleerd van Maidan 2014?
pi_206167474
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Heel stoer, totdat het je eigen land is.
-Niet persoonlijk worden-

[ Bericht 24% gewijzigd door Jippie op 02-10-2022 00:06:22 ]
pi_206167488
-Niet persoonlijk worden-

[ Bericht 95% gewijzigd door Jippie op 02-10-2022 00:07:09 ]
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:21:18 #202
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206167644
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 18:58 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nee dat doe je fout.
We doen het op z'n Oekrainisch.
Gewoon een coup en als je tegenstand biedt dan vermoorden we je kinderen en familie.
Zeker niets geleerd van Maidan 2014?
That makes no sense.

Is Wagner al in Lyman?

Of zitten ze nog veilig 20km achter het front bij viktorivka.

Ff spieken, ja ze zitten nog steeds op de zelfde plek, waar men al paar weken zit.

Maar goed geef maar een gil als je Russische bronnen aangeven wanneer ze aankomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 01-10-2022 19:38:07 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:08:15 #203
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206168235
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 18:47 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Laat eens zien dan dat bericht?
https://ria.ru/20221001/minoborony-1820867747.html
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:55:43 #204
236264 crew  capricia
pi_206168873
@Schaamlap

Ik heb vandaag jouw bron gevolgd. Steeds gekeken of er nog een update kwam over Lyman.
https://defensepoliticsasia.com/ukraine/


Maar het laatste nieuws is van 5 uur vanochtend. Dat er extra Russische troepen aangevoerd zouden worden. En dat ze moedig standhouden.
quote:
Russian long awaited reinforcements has arrived at the Lyman Front and had immediately made an impact by driving the Ukrainian forces that had crossed the river north of Terny back across the river to Ivanivka.
En daarna niets meer, geen enkele update. :{

Moet verschrikkelijk geweest zijn voor de Russen. Misschien zijn de versterkingen niet aangekomen. Of misschien kwamen ze sws nooit en was het een broodje aap.
De beelden zijn niet fraai, die weg bezaaid met Russische doden.

Jammer dat die website geen updates geeft over hoe het verlopen is.
Definitely not CIA
pi_206169548
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:55 schreef capricia het volgende:
@:schaamlap

Ik heb vandaag jouw bron gevolgd. Steeds gekeken of er nog een update kwam over Lyman.
https://defensepoliticsasia.com/ukraine/


Maar het laatste nieuws is van 5 uur vanochtend. Dat er extra Russische troepen aangevoerd zouden worden. En dat ze moedig standhouden.
[..]
En daarna niets meer, geen enkele update. :{

Moet verschrikkelijk geweest zijn voor de Russen. Misschien zijn de versterkingen niet aangekomen. Of misschien kwamen ze sws nooit en was het een broodje aap.
De beelden zijn niet fraai, die weg bezaaid met Russische doden.

Jammer dat die website geen updates geeft over hoe het verlopen is.
Ik kijk zulke beelden bewust niet, zo zonde al die levens die verloren gaan daar.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:37:06 #206
236264 crew  capricia
pi_206169601
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 21:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik kijk zulke beelden bewust niet, zo zonde al die levens die verloren gaan daar.
Dat is het zeker. Werd er misselijk van.
Deze jonge mensen zijn ook maar gezonden. En mochten zich gisteren niet terugtrekken, tijdens Poetins toespraak. Zo triest.
Definitely not CIA
pi_206169689
Deze past hier mooi
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:45:25 #208
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206169757
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:55 schreef capricia het volgende:
@:schaamlap

Ik heb vandaag jouw bron gevolgd. Steeds gekeken of er nog een update kwam over Lyman.
https://defensepoliticsasia.com/ukraine/


Maar het laatste nieuws is van 5 uur vanochtend. Dat er extra Russische troepen aangevoerd zouden worden. En dat ze moedig standhouden.
[..]
En daarna niets meer, geen enkele update. :{

Moet verschrikkelijk geweest zijn voor de Russen. Misschien zijn de versterkingen niet aangekomen. Of misschien kwamen ze sws nooit en was het een broodje aap.
De beelden zijn niet fraai, die weg bezaaid met Russische doden.

Jammer dat die website geen updates geeft over hoe het verlopen is.
Probleem is dat Rusland nou niet echt bepaald een blik Russen heeft staan die even kan helpen, dat was de hele reden van de draft.
Zodra ergens een doorbraak word geforceerd dan is er geen backup, dus waarschijnlijk kreeg men de opdracht niet terug te trekken of pas terug trekken op het moment dat het nagenoeg te laat is.
Wat ik al eerder zei vandaag waardoor er een grote kans is geweest dat men zich uit de benarde situatie heeft moeten vechten met veel doden gewonden tot gevolg.

Verder kan ik niks in een andere Russische bron vinden over eventuele versterkingen die men daar naar toe zouden worden gestuurd.

Op deze van gisteren avond na dan.
🇷🇺 The situation near Liman is improving. According to our sources, "Wagner" have been transferred, and khokhols are now being beaten.

They also report that parts of the Southern Military District have been pulled together. Let's go brothers. Glory to Russia!



Ondertussen hebben de Oekraeners het plaatsje veilig gesteld en is men al bij het volgende dorp richting Donbass.

[ Bericht 7% gewijzigd door theguyver op 01-10-2022 21:50:30 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:48:50 #209
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206169833
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 21:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Probleem is dat Rusland nou niet echt bepaald een blik Russen heeft staan die even kan helpen, dat was de hele reden van de draft.
Zodra ergens een doorbraak word geforceerd dan is er geen backup, dus waarschijnlijk kreeg men de opdracht niet terug te trekken of pas terug trekken op het moment dat het nagenoeg te laat is.
Wat ik al eerder zei vandaag waardoor er een grote kans is geweest dat men zich uit de benarde situatie heeft moeten vechten met veel doden gewonden tot gevolg.

Verder kan ik niks in een andere Russische bron vinden over eventuele versterkingen die men daar naar toe zouden worden gestuurd.

Ondertussen hebben de Oekraeners het plaatsje veilig gesteld en is men al bij het volgende dorp richting Donbass.
Ik hou mijn hart vast....
Lach met een schone bips
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:50:43 #210
236264 crew  capricia
pi_206169865
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 21:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Probleem is dat Rusland nou niet echt bepaald een blik Russen heeft staan die even kan helpen, dat was de hele reden van de draft.
Zodra ergens een doorbraak word geforceerd dan is er geen backup, dus waarschijnlijk kreeg men de opdracht niet terug te trekken of pas terug trekken op het moment dat het nagenoeg te laat is.
Wat ik al eerder zei vandaag waardoor er een grote kans is geweest dat men zich uit de benarde situatie heeft moeten vechten met veel doden gewonden tot gevolg.

Verder kan ik niks in een andere Russische bron vinden over eventuele versterkingen die men daar naar toe zouden worden gestuurd.

Ondertussen hebben de Oekraeners het plaatsje veilig gesteld en is men al bij het volgende dorp richting Donbass.
Ik denk, mijn BNW, dat de Russische strijdkrachten die stad kosten wat kost vast moesten houden, tijdens Poetins toespraak.
Want dat zou toch wel echt een vernedering geweest zijn..als Lyman tijdens zijn toespraak valt.

Dus ze hebben van alles belooft, zodat de Russische strijdkrachten het langer uit zouden houden. 'Versterkingen zijn onderweg' :')
Definitely not CIA
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:54:58 #211
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206169942
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk, mijn BNW, dat de Russische strijdkrachten die stad kosten wat kost vast moesten houden, tijdens Poetins toespraak.
Want dat zou toch wel echt een vernedering geweest zijn..als Lyman tijdens zijn toespraak valt.

Dus ze hebben van alles belooft, zodat de Russische strijdkrachten het langer uit zouden houden. 'Versterkingen zijn onderweg' :')
Dat zou inderdaad goed kunnen, maar denk je nou echt dat deze informatie Rusland berhaupt bereikt?

Alleen de gene die beetje op internet onderzoek doet kan dit terug vinden, op de staats tv komt dit echt niet aan de orde.

Ook de Russische telegram groepjes zijn al de hele dag stil.
Althans geen woord over deze regio.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:55:03 #212
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206169943
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk, mijn BNW, dat de Russische strijdkrachten die stad kosten wat kost vast moesten houden, tijdens Poetins toespraak.
Want dat zou toch wel echt een vernedering geweest zijn..als Lyman tijdens zijn toespraak valt.

Dus ze hebben van alles belooft, zodat de Russische strijdkrachten het langer uit zouden houden. 'Versterkingen zijn onderweg' :')
Ik ben juist bang voor nog meer doden en vernietiging op Oekrains grondgebied aan beide kanten. Rusland heeft natuurlijk wel de mogelijkheden om vanaf Russisch grondgebied "bepaalde" lange afstandswapens op Oekrains grondgebied te droppen.

Ik hoop dat het snel voorbij is deze waanzin.
Lach met een schone bips
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:09:10 #213
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206170216
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 21:55 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik ben juist bang voor nog meer doden en vernietiging op Oekrains grondgebied aan beide kanten. Rusland heeft natuurlijk wel de mogelijkheden om vanaf Russisch grondgebied "bepaalde" lange afstandswapens op Oekrains grondgebied te droppen.

Ik hoop dat het snel voorbij is deze waanzin.
Klopt maar Oekrane ook, de hele noordkant.

Maar als de theorie klopt wat caprica hier boven aangaf, geeft de legerleiding echt weer geen moer om hun eigen mensen, en dat terwijl hier een constant heeft over wat Oekrane de afgelopen 8 jaar zou hebben gedaan.

Men laat nu een paar duizend man aan de vijand zijn genade over.
Men had een week geleden al kunnen terug trekken.
Want veel mensen met beetje militaire kennis zagen dit al aankomen.

De jongere lui die nu gedraft worden vluchten niet voor niets de grens over ondertussen al een kwart miljoen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206170231
twitter
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:11:53 #215
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206170275
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:09 schreef theguyver het volgende:

[..]
Klopt maar Oekrane ook, de hele noordkant.

Maar als de theorie klopt wat caprica hier boven aangaf, geeft de legerleiding echt weer geen moer om hun eigen mensen, en dat terwijl hier een constant heeft over wat Oekrane de afgelopen 8 jaar zou hebben gedaan.

Men laat nu een paar duizend man aan de vijand zijn genade over.
Men had een week geleden al kunnen terug trekken.
Want veel mensen met beetje militaire kennis zagen dit al aankomen.

De jongere lui die nu gedraft worden vluchten niet voor niets de grens over ondertussen al een kwart miljoen.
En dan trekken ze weer een blik kanonnenvoer open, en weer en weer..... En gaan van afstand vanuit Rusland schieten.. Dood en verderf aan beide kanten.

Ik heb het altijd gezegd dat ik compleet tegen deze hele oorlog ben. En dat heeft dan ook niks met BNW of NWS of wat dan ook te maken. Ben alleen bang dat Rusland wel de mogelijkheden heeft om dit nog veel lelijker te maken dan het al is.
Lach met een schone bips
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:49:27 #216
236264 crew  capricia
pi_206170863
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:11 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En dan trekken ze weer een blik kanonnenvoer open, en weer en weer..... En gaan van afstand vanuit Rusland schieten.. Dood en verderf aan beide kanten.

Ik heb het altijd gezegd dat ik compleet tegen deze hele oorlog ben. En dat heeft dan ook niks met BNW of NWS of wat dan ook te maken. Ben alleen bang dat Rusland wel de mogelijkheden heeft om dit nog veel lelijker te maken dan het al is.
Oekrane heeft het oproepen van dienstplichtigen voor dit najaar afgezegd. Er staan genoeg vrijwilligers op de wachtlijst om mee te willen vechten.

Hoe anders is dit in Rusland...waar ze met duizenden tegelijkertijd het land willen ontvluchten, om maar niet mee te hoeven vechten.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:51:36 #217
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206170888
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Oekrane heeft het oproepen van dienstplichtigen voor dit najaar afgezegd. Er staan genoeg vrijwilligers op de wachtlijst om mee te willen vechten.

Hoe anders is dit in Rusland...waar ze met duizenden tegelijkertijd het land willen ontvluchten, om maar niet mee te hoeven vechten.
Ik ben niet pro Rusland of Oekraine... Maar als Rutte mij zou oproepen om te vechten tegen mijn buren als Belgi of Duitsland zou ik ook maken dat ik weg kwam.
Lach met een schone bips
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:53:46 #218
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206170916
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:11 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En dan trekken ze weer een blik kanonnenvoer open, en weer en weer..... En gaan van afstand vanuit Rusland schieten.. Dood en verderf aan beide kanten.

Ik heb het altijd gezegd dat ik compleet tegen deze hele oorlog ben. En dat heeft dan ook niks met BNW of NWS of wat dan ook te maken. Ben alleen bang dat Rusland wel de mogelijkheden heeft om dit nog veel lelijker te maken dan het al is.
Jup, daarom gewoon opzouten uit dat land.
Zoals ik al eerder zei, de meeste Russische sprekende mensen in de regionen zijn vanuit Rusland daar naar toe gegaan in de loop der jaren na de Sovjet Unie.
Rusland had er veel verstandiger aan gedaan om de Russische sprekende groepen op te nemen in Rusland.
Oh en praten bereik je veel meer mee.
Als je terug kijkt vooral naar ver voor 2014 al wou de overgrote meerderheid van Oekrane meer aansluiting naar west dan naar oost.
Hun toenmalige president maakte deze belofte maar deed het tegenovergestelde en de rest is geschiedenis.

Rusland doet er beter aan terug trekken Poetin afzetten en een betere bemiddelaar naar voren te schuiven.

Rusland heeft zich gewoon totaal vergist in het Oekraense volk en gedacht er worden in het hele land als bevrijders binnen gehaald..

Maar goed dat zei ik al vanaf deel 1 van deze reeks.

Als het allemaal zo makkelijk was geweest had China allang taiwan geannexeerd.

Wat ik me me af vraag is wat is Rusland zijn volgende zet?

Chemische wapens??
https://9gag.com/gag/aOxyBvD?ref=android

Of dat gene waar ze al sinds februari mee dreigen hun arsenaal aan nukes.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:54:04 #219
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206170920
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Oekrane heeft het oproepen van dienstplichtigen voor dit najaar afgezegd. Er staan genoeg vrijwilligers op de wachtlijst om mee te willen vechten.

Hoe anders is dit in Rusland...waar ze met duizenden tegelijkertijd het land willen ontvluchten, om maar niet mee te hoeven vechten.
Maar is natuurlijk ook een beetje wat is waar dit? Oekraine heeft natuurlijk heel vroeg de grenzen gesloten voor vertrekkende mannen tussen de 18 en 60. Maar alsnog, deze waanzin moet gewoon stoppen. Dit begint tussen Putin en Zelensky meer op een potje ver pissen te lijken dan ook maar enige vorm van oplossing te zoeken.
Lach met een schone bips
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:56:05 #220
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206170949
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:53 schreef theguyver het volgende:

[..]
Jup, daarom gewoon opzouten uit dat land.
Zoals ik al eerder zei, de meeste Russische sprekende mensen in de regionen zijn vanuit Rusland daar naar toe gegaan in de loop der jaren na de Sovjet Unie.
Rusland had er veel verstandiger aan gedaan om de Russische sprekende groepen op te nemen in Rusland.
Oh en praten bereik je veel meer mee.
Als je terug kijkt vooral naar ver voor 2014 al wou de overgrote meerderheid van Oekrane meer aansluiting naar west dan naar oost.
Hun toenmalige president maakte deze belofte maar deed het tegenovergestelde en de rest is geschiedenis.

Rusland doet er beter aan terug trekken Poetin afzetten en een betere bemiddelaar naar voren te schuiven.

Rusland heeft zich gewoon totaal vergist in het Oekraense volk en gedacht er worden in het hele land als bevrijders binnen gehaald..

Maar goed dat zei ik al vanaf deel 1 van deze reeks.

Als het allemaal zo makkelijk was geweest had China allang taiwan geannexeerd.

Wat ik me me af vraag is wat is Rusland zijn volgende zet?

Chemische wapens??
https://9gag.com/gag/aOxyBvD?ref=android

Of dat gene waar ze al sinds februari mee dreigen hun arsenaal aan nukes.
Nou ik ben dus serieus bang dat er wapens ingezet gaan worden waar nog veel meer onschuldige mensen de dupe van gaan worden, en dat bedoel ik ook aan beide kanten. Nogmaals, het is complete waanzin wat er daar gebeurt. (hey en dat van een BNW'er of niet?)
Lach met een schone bips
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:57:11 #221
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206170964
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:51 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik ben niet pro Rusland of Oekraine... Maar als Rutte mij zou oproepen om te vechten tegen mijn buren als Belgi of Duitsland zou ik ook maken dat ik weg kwam.
Ligt er aan als ze hier komen voor om het land waar ik woon te annexeren dan pak ik ook een wapen op om mijn huis en haard te verdedigen.

Althans ik merk dat als Rusland hier komt sommigen hier dit zullen toejuichen, aangezien het schijnbaar beter is in Rusland dan in Europa.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:58:53 #222
236264 crew  capricia
pi_206170983
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:51 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik ben niet pro Rusland of Oekraine... Maar als Rutte mij zou oproepen om te vechten tegen mijn buren als Belgi of Duitsland zou ik ook maken dat ik weg kwam.
Vechten in een buurland zoals Belgi, en dan tegen de Belgen? Nee. Mij niet gezien.
Definitely not CIA
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:59:05 #223
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206170989
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:56 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ik ben dus serieus bang dat er wapens ingezet gaan worden waar nog veel meer onschuldige mensen de dupe van gaan worden, en dat bedoel ik ook aan beide kanten. Nogmaals, het is complete waanzin wat er daar gebeurt. (hey en dat van een BNW'er of niet?)
Oekrane krijgt geen chemische wapens.
Ook geen lange afstand raketten, het materiaal was ze hebben gekregen is voor een beperkte afstand.

En nukes hebben ze niet meer in de jaren 90 hebben ze die aan Rusland gedaan met de deal dat ze Oekrane niet binnen zouden vallen..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:02:18 #224
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206171039
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:57 schreef theguyver het volgende:
Althans ik merk dat als Rusland hier komt sommigen hier dit zullen toejuichen, aangezien het schijnbaar beter is in Rusland dan in Europa.
Steek onder de gordel richting BNW'ers denk ik deze opmerking.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:57 schreef theguyver het volgende:
Ligt er aan als ze hier komen voor om het land waar ik woon te annexeren dan pak ik ook een wapen op om mijn huis en haard te verdedigen.
Ik niet, ben tegen iedere vorm van geweld. Maar ik ben dan ook veel liever dan veel mensen denken :)

Iedere oorlog is in mijn ogen fout, ik verdedig Putin niet, ik verdedig Zelensky niet. Wat ik wel hoop dat het snel klaar is met de onnodige doden. En het enige standpunt wat ik in dit conflict wil nemen is wel dat de Navo te ver is gegaan met de expansiedrift en daarmee Putin uit de tent heeft gelokt. Allemaal fout in mijn opinie.
Lach met een schone bips
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:03:29 #225
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206171050
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Vechten in een buurland zoals Belgi, en dan tegen de Belgen? Nee. Mij niet gezien.
Hebben wel fijne frieten langs het slagveld in het frietkot :9

Of patat voor die discussie weer begint :+
Lach met een schone bips
pi_206171095
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:02 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Steek onder de gordel richting BNW'ers denk ik deze opmerking.
[..]
Ik niet, ben tegen iedere vorm van geweld. Maar ik ben dan ook veel liever dan veel mensen denken :)

Iedere oorlog is in mijn ogen fout, ik verdedig Putin niet, ik verdedig Zelensky niet. Wat ik wel hoop dat het snel klaar is met de onnodige doden. En het enige standpunt wat ik in dit conflict wil nemen is wel dat de Navo te ver is gegaan met de expansiedrift en daarmee Putin uit de tent heeft gelokt. Allemaal fout in mijn opinie.
Hoe meer ik me in verdiep en naar de gebeurtenissen kijk in het heden en het verleden hoe meer ik anti-usa word.
Ik denk echt dat ze deze ellende uitlokken om hun dollar te redden, die is altijd sterker in moeilijke tijden.
En daarom blokkeren ze ook iedere toenadering tussen Rusland en de EU.
Ze weten dat ze ten onder gaan als Rusland en de EU gaan samenwerken.
Rusland met z'n grondstoffen en de EU met z'n kennis.
Dan staat de USA buitenspel.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:09:33 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206171116
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:02 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Steek onder de gordel richting BNW'ers denk ik deze opmerking.
[..]
Ik niet, ben tegen iedere vorm van geweld. Maar ik ben dan ook veel liever dan veel mensen denken :)

Iedere oorlog is in mijn ogen fout, ik verdedig Putin niet, ik verdedig Zelensky niet. Wat ik wel hoop dat het snel klaar is met de onnodige doden. En het enige standpunt wat ik in dit conflict wil nemen is wel dat de Navo te ver is gegaan met de expansiedrift en daarmee Putin uit de tent heeft gelokt. Allemaal fout in mijn opinie.
Lees even midden van dit topic deel.

Juist ja expansie drift.
Nu zijn er zelfs 2 landen bij ipv 1 dankzij Poetin en friends.

Rusland had gewoon moeten praten en niet een leger over de grens moeten sturen.. in 2014 al niet.

Een land mag zelf een keuze maken welke richting ze op gaan toch?

Dat hoeft niet een ander te beslissen.

Oekrane was bang voor dat Rusland binnen zou vallen daarom wou het bij NATO..
En dat is dus exact wat er gebeurde.

Oh en volgens de regels van nato mag Oekrane er niet bij.
Ze hebben dit al eerder aangevraagd en is afgewezen omdat ze de zaakjes niet op order hadden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:10:18 #228
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206171124
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hoe meer ik me in verdiep en naar de gebeurtenissen kijk in het heden en het verleden hoe meer ik anti-usa word.
Ik denk echt dat ze deze ellende uitlokken om hun dollar te redden, die is altijd sterker in moeilijke tijden.
En daarom blokkeren ze ook iedere toenadering tussen Rusland en de EU.
Ze weten dat ze ten onder gaan als Rusland en de EU gaan samenwerken.
Rusland met z'n grondstoffen en de EU met z'n kennis.
Dan staat de USA buitenspel.
Ik heb hier wel een mening over, maar die hou ik liever voor mezelf. Ik wil gewoon een normale wereld voor iedereen :)
Lach met een schone bips
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:11:17 #229
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206171141
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hoe meer ik me in verdiep en naar de gebeurtenissen kijk in het heden en het verleden hoe meer ik anti-usa word.
Ik denk echt dat ze deze ellende uitlokken om hun dollar te redden, die is altijd sterker in moeilijke tijden.
En daarom blokkeren ze ook iedere toenadering tussen Rusland en de EU.
Ze weten dat ze ten onder gaan als Rusland en de EU gaan samenwerken.
Rusland met z'n grondstoffen en de EU met z'n kennis.
Dan staat de USA buitenspel.
De vs is ook een pannenkoeken land.
Eerst hadden ze een rand debiel als president en nu een seniele opa.
En dat is het beste wat het land naar voren kan schuiven als president.

Om maar te zwijgen over de overige issues wat het land wel niet heeft, ipv vooruitgang gaan ze hard achteruit naar mijn mening.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:12:21 #230
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206171157
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:09 schreef theguyver het volgende:

[..]
Lees even midden van dit topic deel.

Juist ja expansie drift.
Nu zijn er zelfs 2 landen bij ipv 1 dankzij Poetin en friends.

Rusland had gewoon moeten praten en niet een leger over de grens moeten sturen.. in 2014 al niet.

Een land mag zelf een keuze maken welke richting ze op gaan toch?

Dat hoeft niet een ander te beslissen.

Oekrane was bang voor dat Rusland binnen zou vallen daarom wou het bij NATO..
En dat is dus exact wat er gebeurde.

Oh en volgens de regels van nato mag Oekrane er niet bij.
Ze hebben dit al eerder aangevraagd en is afgewezen omdat ze de zaakjes niet op order hadden.
Het is een beetje een "give the dog a bone" verhaal geworden sinds 2014. En dat bot heeft Putin gegrepen en dat wist de Navo ook dat hij dit zou aanpakken :)

Is het gepland? Zou dus maar zomaar kunnen, en dat is weer BNW :)
Lach met een schone bips
pi_206171177
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:11 schreef theguyver het volgende:

[..]
De vs is ook een pannenkoeken land.
Eerst hadden ze een rand debiel als president en nu een seniele opa.
En dat is het beste wat het land naar voren kan schuiven als president.

Om maar te zwijgen over de overige issues wat het land wel niet heeft, ipv vooruitgang gaan ze hard achteruit naar mijn mening.
In de meeste landen gaan bejaarden naar het verzorgingshuis, daar naar het witte huis.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:14:27 #232
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206171192
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In de meeste landen gaan bejaarden naar het verzorgingshuis, daar naar het witte huis.
_O- _O- _O- Daar ging mijn ijsthee
Lach met een schone bips
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:28:44 #233
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206171365
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In de meeste landen gaan bejaarden naar het verzorgingshuis, daar naar het witte huis.
:D
Ok die was wel goed.. :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:57:38 #234
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206171742
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In de meeste landen gaan bejaarden naar het verzorgingshuis, daar naar het witte huis.
Is er geen "comment of the month section"?

Deze hoort ergens vast gezet te worden, zo droog en zo waar. Hulde! _O_
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 2 oktober 2022 @ 00:16:03 #235
485843 crew  Jippie
pi_206171967
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:57 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Is er geen "comment of the month section"?

Deze hoort ergens vast gezet te worden, zo droog en zo waar. Hulde! _O_
Ik kan hem met toestemming van de poster als BNW quote van de week plaatsen op de FP, maar dan moeten jullie elke week een nieuwe quote (met toestemming) aanleveren :P
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 00:16:52 #236
236264 crew  capricia
pi_206171974
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2022 00:16 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik kan hem met toestemming van de poster als BNW quote van de week plaatsen op de FP, maar dan moeten jullie elke week een nieuwe quote (met toestemming) aanleveren :P
Geniaal!
Definitely not CIA
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 00:25:57 #237
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206172072
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2022 00:16 schreef Jippie het volgende:
Ik kan hem met toestemming van de poster als BNW quote van de week plaatsen op de FP, maar dan moeten jullie elke week een nieuwe quote (met toestemming) aanleveren :P
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 00:16 schreef capricia het volgende:
Geniaal!
Ik ben voor!

@Candymannetje wil je ook? Deze opmerking verdiend het ook _O_

Denk nieuwe quotes zullen ook wel komen, en kan ook iedere week als iedereen het er hier mee eens is :) Dus dat is even de vraag. Maar de opmerking hierboven was zo goed en droog, die verdient een vermelding :)
Lach met een schone bips
pi_206172095
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In de meeste landen gaan bejaarden naar het verzorgingshuis, daar naar het witte huis.
En in Rusland gaan de grijskoppen richting het front.
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 00:44:11 #239
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206172242
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2022 00:16 schreef Jippie het volgende:
Ik kan hem met toestemming van de poster als BNW quote van de week plaatsen op de FP, maar dan moeten jullie elke week een nieuwe quote (met toestemming) aanleveren :P
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 00:16 schreef capricia het volgende:
Geniaal!
Ik ga er een nieuw topic voor aanmaken :) Denk wel goed idee. En ook luchtig voor de verandering.
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 2 oktober 2022 @ 01:00:48 #240
485843 crew  Jippie
pi_206172395
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 00:44 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
[..]
Ik ga er een nieuw topic voor aanmaken :) Denk wel goed idee. En ook luchtig voor de verandering.
Leuk! Het kan eventueel ook quote van de maand worden, kijk maar wat het beste uitkomt ^O^
  zondag 2 oktober 2022 @ 07:25:07 #241
451005 Grems
Clown World
pi_206173286
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 00:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En in Rusland gaan de grijskoppen richting het front.
Maar er is verder geen dwangmatige behoefte om werkelijk overal Poetin/Rusland bij te betrekken hoor, echt niet :')
pi_206173287
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ligt er aan als ze hier komen voor om het land waar ik woon te annexeren dan pak ik ook een wapen op om mijn huis en haard te verdedigen.

Althans ik merk dat als Rusland hier komt sommigen hier dit zullen toejuichen, aangezien het schijnbaar beter is in Rusland dan in Europa.
Ben je weer je propaganda leugens aan het verspreiden?

Ik weet nu al wat er gaat gebeuren in Lyman. Daar gaan een heleboel mensen geexecuteerd worden door je Azov vriendjes omdat ze voor Rusland kozen.

En waarom dit alles gebeurd is omdat er 10.000 huurlingen daar aanwezig zijn en de Amerikanen de hele show bepalen. Denk niet dat Oekraine dit op eigen kracht heeft uitgevoerd.
ik kan begrijpen dat Zelensky heel blij is met dit resultaat en de USA zullen hem blijven influisteren dat hij gaat winnen maar het is nog lang niet over.
Het Russische potentieel is nog lang niet verbruikt.

En dit had allemaal niet gehoeven ware het niet dat de Amerikanen met hun hebberige vingertjes zich op de Oekraine gericht hebben.
Eerst de provocatie van het NATO lidmaatschap, daarna een coup om de zaak te bespoedigen, daarna een burgeroorlog en uiteindelijk de invasie met als klap op de vuurpijl de vernietiging van de pijpleidingen. Heerlijk toch die Yankees die overal hun grote neus inproppen.
In Istanbul had Zelensky de kans om er pratend uit te komen en toen liep hij weg.
Eens kijken hoeveel er nog van de Oekraine straks over blijft.
pi_206173307
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 00:25 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
[..]
Ik ben voor!

@:Candymannetje wil je ook? Deze opmerking verdiend het ook _O_

Denk nieuwe quotes zullen ook wel komen, en kan ook iedere week als iedereen het er hier mee eens is :) Dus dat is even de vraag. Maar de opmerking hierboven was zo goed en droog, die verdient een vermelding :)
Van mij mag het, leef je uit ;)
pi_206173329
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 07:26 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ben je weer je propaganda leugens aan het verspreiden?

Ik weet nu al wat er gaat gebeuren in Lyman. Daar gaan een heleboel mensen geexecuteerd worden door je Azov vriendjes omdat ze voor Rusland kozen.

En waarom dit alles gebeurd is omdat er 10.000 huurlingen daar aanwezig zijn en de Amerikanen de hele show bepalen. Denk niet dat Oekraine dit op eigen kracht heeft uitgevoerd.
ik kan begrijpen dat Zelensky heel blij is met dit resultaat en de USA zullen hem blijven influisteren dat hij gaat winnen maar het is nog lang niet over.
Het Russische potentieel is nog lang niet verbruikt.

En dit had allemaal niet gehoeven ware het niet dat de Amerikanen met hun hebberige vingertjes zich op de Oekraine gericht hebben.
Eerst de provocatie van het NATO lidmaatschap, daarna een coup om de zaak te bespoedigen, daarna een burgeroorlog en uiteindelijk de invasie met als klap op de vuurpijl de vernietiging van de pijpleidingen. Heerlijk toch die Yankees die overal hun grote neus inproppen.
In Istanbul had Zelensky de kans om er pratend uit te komen en toen liep hij weg.
Eens kijken hoeveel er nog van de Oekraine straks over blijft.
Je haalt steeds de landen door elkaar. Het zijn de Russen die Oekraine zijn binnengevallen en dood en verderf zaaien. Het bewijs daarvan is zo overweldigend dat je RT propaganda hier geen zin heeft.
  zondag 2 oktober 2022 @ 08:07:25 #245
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206173345
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 07:26 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ben je weer je propaganda leugens aan het verspreiden?

Ik weet nu al wat er gaat gebeuren in Lyman. Daar gaan een heleboel mensen geexecuteerd worden door je Azov vriendjes omdat ze voor Rusland kozen.

En waarom dit alles gebeurd is omdat er 10.000 huurlingen daar aanwezig zijn en de Amerikanen de hele show bepalen. Denk niet dat Oekraine dit op eigen kracht heeft uitgevoerd.
ik kan begrijpen dat Zelensky heel blij is met dit resultaat en de USA zullen hem blijven influisteren dat hij gaat winnen maar het is nog lang niet over.
Het Russische potentieel is nog lang niet verbruikt.

En dit had allemaal niet gehoeven ware het niet dat de Amerikanen met hun hebberige vingertjes zich op de Oekraine gericht hebben.
Eerst de provocatie van het NATO lidmaatschap, daarna een coup om de zaak te bespoedigen, daarna een burgeroorlog en uiteindelijk de invasie met als klap op de vuurpijl de vernietiging van de pijpleidingen. Heerlijk toch die Yankees die overal hun grote neus inproppen.
In Istanbul had Zelensky de kans om er pratend uit te komen en toen liep hij weg.
Eens kijken hoeveel er nog van de Oekraine straks over blijft.
Rusland viel Oekrane binnen.
Niet andersom en geen VS.
Plus de Russen hadden de regio gewoon kunnen evacueren en terug trekken.
Zoals men hier al zei, waarschijnlijk omdat de val of terug trekken uit deze stad dan gelijk zou zijn gevallen met de annexatie van Oekranse regionen.

Rusland heeft Wagner ook huurlingen.
Bedoel die zouden dat wel even ontzetten toch hebben we het gisteren meermaals over gehad.
Want dat waren de Russen belooft in Lyman.
Zie je eigen post gisteren!


En de buitenlanders die vechten in Oekrane zijn vrijwilligers en die bestaan voor meer dan de helft uit Polen.

Oh en praten heeft geen nut aangezien Poetin al aangaf dat de regionen die bezet zijn niet onderhandelbaar zijn.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206174335
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 07:57 schreef The_End het volgende:

[..]
Je haalt steeds de landen door elkaar. Het zijn de Russen die Oekraine zijn binnengevallen en dood en verderf zaaien. Het bewijs daarvan is zo overweldigend dat je RT propaganda hier geen zin heeft.
Dat is dezelfde mantra zonder de feiten te kennen.
Dat je dit afdoet met RT propaganda bewijst dat de Westerse propaganda zijn werk heeft gedaan bij jou.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schaamlap op 02-10-2022 10:39:59 ]
pi_206174423
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 08:07 schreef theguyver het volgende:

[..]
Rusland viel Oekrane binnen.
Niet andersom en geen VS.
Plus de Russen hadden de regio gewoon kunnen evacueren en terug trekken.
Zoals men hier al zei, waarschijnlijk omdat de val of terug trekken uit deze stad dan gelijk zou zijn gevallen met de annexatie van Oekranse regionen.

Rusland heeft Wagner ook huurlingen.
Bedoel die zouden dat wel even ontzetten toch hebben we het gisteren meermaals over gehad.
Want dat waren de Russen belooft in Lyman.
Zie je eigen post gisteren!

En de buitenlanders die vechten in Oekrane zijn vrijwilligers en die bestaan voor meer dan de helft uit Polen.

Oh en praten heeft geen nut aangezien Poetin al aangaf dat de regionen die bezet zijn niet onderhandelbaar zijn.

Jammer voor je maar daar heb ik het nooit over gehad dat dat wel "even" zou gebeuren.
Wederom sprookjes ontsproten uit een simpele geest.
Het is allang bekend dat er gerecruteerd is onder oud blackwater leden en huurlingen die op de CIA lijst staan, en deze zijn ingevoegd bij het International Legioen. Is niets mis mee, zou ik ook gedaan hebben.

Voor de rest: het boeit mij niet echt wat jij zegt.
Die regio's zijn de Oekrainiers kwijt en daar ben ik blij om want dan kunnen ze die mensen niet meer terroriseren vanwege hun afkomst en gewoontes. (alhoewel dat nog dagelijks gebeurd dankzij de Westerse wapens)
Eens kijken wie het langer volhoudt. De Russen met miljoenen reserves of de Amerikanen die constant biljarden moeten lenen en huurlingen moeten recruteren.
pi_206174948
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:39 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Jammer voor je maar daar heb ik het nooit over gehad dat dat wel "even" zou gebeuren.
Wederom sprookjes ontsproten uit een simpele geest.
Het is allang bekend dat er gerecruteerd is onder oud blackwater leden en huurlingen die op de CIA lijst staan, en deze zijn ingevoegd bij het International Legioen. Is niets mis mee, zou ik ook gedaan hebben.

Voor de rest: het boeit mij niet echt wat jij zegt.
Die regio's zijn de Oekrainiers kwijt en daar ben ik blij om want dan kunnen ze die mensen niet meer terroriseren vanwege hun afkomst en gewoontes. (alhoewel dat nog dagelijks gebeurd dankzij de Westerse wapens)
Eens kijken wie het langer volhoudt. De Russen met miljoenen reserves of de Amerikanen die constant biljarden moeten lenen en huurlingen moeten recruteren.
Ach man, dit geloof je toch zelf niet? De Russen met miljoenen reserves of de Amerikanen die constanst biljarden moeten lenen? _O-

Simpel feit: Er is nog geen enkel land van de NATO betrokken bij het conflict en het grootste deel van het Russische leger ligt al in puin. Als alleen de Amerikanen 5% van hun leger inzetten, dan is volgende week Oekraine vrij van Russen.
pi_206174971
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 07:25 schreef Grems het volgende:

[..]
Maar er is verder geen dwangmatige behoefte om werkelijk overal Poetin/Rusland bij te betrekken hoor, echt niet :')
Echt heel gek in een Rusland topic. Constant jammeren over de VS is daar beter op zijn plek.
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:04:02 #250
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206175272
Rusland heeft miljoenen reserves, momenteel verblijft een groot gedeelte er van in het buitenland want ze willen niet vechten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:09:19 #251
451005 Grems
Clown World
pi_206175321
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Echt heel gek in een Rusland topic. Constant jammeren over de VS is daar beter op zijn plek.
Poh zeg, Amerika is inderdaad compleet onrelevant op geopolitiek vlak.

Begrijpelijk dat je dan in reactie op een humoristische opmerking Rusland er dwangmatig bij moet halen.
pi_206175497
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Echt heel gek in een Rusland topic. Constant jammeren over de VS is daar beter op zijn plek.
Ik denk wel dat de USA een groot belang heeft in dit conflict.
Stel je nou eens voor dat de EU massaal gaat samenwerken met Rusland.
Met hun grondstoffen en onze kennis zouden we een enorm machtig blok vormen.
En dan zou de USA flink benadeeld worden.
Zou dat niet de reden kunnen zijn dat ze allerlei sancties invoeren tegen Rusland waar wij verplicht aan mee moeten doen?
pi_206175510
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:09 schreef Grems het volgende:

[..]
Poh zeg, Amerika is inderdaad compleet onrelevant op geopolitiek vlak.

Begrijpelijk dat je dan in reactie op een humoristische opmerking Rusland er dwangmatig bij moet halen.
Oh en mijn opmerking was niet supergrappig? Misschien een meem dan.
pi_206175526
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk wel dat de USA een groot belang heeft in dit conflict.
Stel je nou eens voor dat de EU massaal gaat samenwerken met Rusland.
Met hun grondstoffen en onze kennis zouden we een enorm machtig blok vormen.
En dan zou de USA flink benadeeld worden.
Zou dat niet de reden kunnen zijn dat ze allerlei sancties invoeren tegen Rusland waar wij verplicht aan mee moeten doen?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar het merendeel van Nederland heeft de tijd van het machtige Europese Russische blok meegemaakt en het Europese deel wist niet hoe snel ze naar Amerika moesten rennen na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie.
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:28:57 #255
451005 Grems
Clown World
pi_206175545
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oh en mijn opmerking was niet supergrappig? Misschien een meem dan.
[ afbeelding ]
Deze zou grappiger zijn met een bejaarde man, dan zat er een vrij sterke kern van waarheid in.

Zoals de gevorderde dementie van Biden.
pi_206175560
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar het merendeel van Nederland heeft de tijd van het machtige Europese Russische blok meegemaakt en het Europese deel wist niet hoe snel ze naar Amerika moesten rennen na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie.
En wat heeft dat met mijn verhaal te maken?
Ik zeg toch nergens dat je beter in Rusland dan in Amerika kan wonen.
Ik heb het over samenwerking.
pi_206175586
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En wat heeft dat met mijn verhaal te maken?
Ik zeg toch nergens dat je beter in Rusland dan in Amerika kan wonen.
Ik heb het over samenwerking.
Woesh
pi_206175608
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:28 schreef Grems het volgende:

[..]
Deze zou grappiger zijn met een bejaarde man, dan zat er een vrij sterke kern van waarheid in.

Zoals de gevorderde dementie van Biden.
Grappen werken het beste als je ze helemaal kapot analyseert.
pi_206175621
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:28 schreef Grems het volgende:

[..]
Deze zou grappiger zijn met een bejaarde man, dan zat er een vrij sterke kern van waarheid in.

Zoals de gevorderde dementie van Biden.
Biden is een gevaar voor de vrede zoals al zijn voorgangers.

Maar het maakt niet uit: Amerika faalt ook deze keer weer met zijn oorlogszuchtige uitbreiding en interventie, net zoals ze bij alle laatste oorlogen op hun bek zijn gegaan.
Als ik de Russen was zou ik contact opnemen met de Afghanen en een bod doen op al het oorlogsmaterieel die de Amerikanen met de staart tussen de benen hebben achtergelaten. :Y

800.000 man actief met overwicht in materieel en lucht en dan nog wordt je verslagen door een stel arme Afghanen. _O- Wie riep hier ook weer wat over het "geweldoge" USA leger? _O-
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:39:08 #260
451005 Grems
Clown World
pi_206175640
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Grappen werken het beste als je ze helemaal kapot analyseert.
Nog veel beter als je dwangmatig Rusland en/of Poetin erbij betrekt
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:39:26 #261
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206175646
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En wat heeft dat met mijn verhaal te maken?
Ik zeg toch nergens dat je beter in Rusland dan in Amerika kan wonen.
Ik heb het over samenwerking.
Die samenwerking die Europa zocht na 1991? Met Putin en zo? Waardoor we energie afhankelijk werden van Rusland en Putin Ukraine binnenviel? Zo'n samenwerking bedoel je?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206175732
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk wel dat de USA een groot belang heeft in dit conflict.
Stel je nou eens voor dat de EU massaal gaat samenwerken met Rusland.
Met hun grondstoffen en onze kennis zouden we een enorm machtig blok vormen.
En dan zou de USA flink benadeeld worden.
Zou dat niet de reden kunnen zijn dat ze allerlei sancties invoeren tegen Rusland waar wij verplicht aan mee moeten doen?
Wat denk je nu zelf?
De USA is altijd tegen de leveringen geweest van de Russen naar Europa toe.
De USA moest en zou dit stoppen.
Dus wat is er nu een betere gelegenheid om aan de grens van de Russen een land de infiltreren die EN veel grondstoffen heeft EN de belangrijkste doorvoerhaven van Russisch gas en olie is naar de EU.
En dat was Oekraine.
Eerste stap: Russen irriteren met een NAVO bod.
Dat ging al niet lekker dus wat doen we als volgende: een coup en je eigen stroman neerzetten.
Dat lukte en de Russen werden al flink giftiger.
Vervelend was wel dat de Zuid Oostkant, waar de Russisch sprekende bevolking woonde,die coup niet pikte maar daar stuur je gewoon je leger op af met je ultra rechtse nazi bataljons en die lossen dat wel even op.
En toen vond Rusland het wel welletjes en kwam er de tegenreactie.
En we zijn dus nu al zo ver dat de USA een terreuraanslag pleegt op EU grondgebied namelijk de pijpleidingen.

Fijn zo'n "betrouwbare vriend"die dat ook nog eens bevestigd met een "Fuck the EU" ^O^
pi_206175757
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Die samenwerking die Europa zocht na 1991? Met Putin en zo? Waardoor we energie afhankelijk werden van Rusland en Putin Ukraine binnenviel? Zo'n samenwerking bedoel je?
Afhankelijk van Rusland.
40% levert Rusland de rest komt van elders.
Daar kiest de EU toch zelf voor om handel aan te gaan met de Russen of werden we gedwongen?

Waar je wel 100% afhankelijk van ben is de USA, de bully van deze wereld, want als je niet doet wat de USA zegt dan wordt je financieel kapot gemaakt of bombarderen ze je onder de mom van Democratie.

Overigens interessant: wij doen hetzelfde in de EU met landen die een andere mening hebben.
pi_206175798
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Die samenwerking die Europa zocht na 1991? Met Putin en zo? Waardoor we energie afhankelijk werden van Rusland en Putin Ukraine binnenviel? Zo'n samenwerking bedoel je?
Poetin werd in 2000 pas voor het eerst als president gekozen. Het is eerder die samenwerking die Rusland zocht na 1991 toen ze het communisme de rug toekeerden en NAVO beloofde geen cm uit te breiden richting het oosten. Elk land is afhankelijk van andere landen, ben je niet afhankelijk van Rusland dan word je wel afhankelijk van Saoedi-Arabi of Iran of China, landen die er sowieso niet van houden dat het westen haar wil aan ze oplegt.
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:55:13 #265
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206175802
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:51 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Afhankelijk van Rusland.
40% levert Rusland de rest komt van elders.
Daar kiest de EU toch zelf voor om handel aan te gaan met de Russen of werden we gedwongen?

Ja dat zeg ik. Die samenwerking?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206175819
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik. Die samenwerking?
Gewoon terug naar wat we deden. Russisch gas en olie tegen goede prijzen en Fuck the USA.

Zie je wel, je komt wel tot inkeer als je maar wilt. ^O^
pi_206175839
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Die samenwerking die Europa zocht na 1991? Met Putin en zo? Waardoor we energie afhankelijk werden van Rusland en Putin Ukraine binnenviel? Zo'n samenwerking bedoel je?
Nou sla je wel een paar stappen over.
pi_206175890

Biden met z'n zoveelste blooper. Alzheimer Joe is gewoon een gevaar voor de wereldvrede.

pi_206176115
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 13:23:27 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206176156
die heeft wel een beetje een baard hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206176426
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:57 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Gewoon terug naar wat we deden. Russisch gas en olie tegen goede prijzen en Fuck the USA.

Zie je wel, je komt wel tot inkeer als je maar wilt. ^O^
Het liefst ook nog open grenzen ook.
Wat zal dat de economie een boost geven.
  Overall beste user 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 13:55:03 #272
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206176662
twitter


Nou, ikben heel erg pro-poetin natuurlijk, maar als dit de situatie is moet Rusland zich terugtrekken uit de hele Oekrane zodat het niet escaleert, vinden jullie ook niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:03:07 #273
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206176810
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:37 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Biden is een gevaar voor de vrede zoals al zijn voorgangers.

Maar het maakt niet uit: Amerika faalt ook deze keer weer met zijn oorlogszuchtige uitbreiding en interventie, net zoals ze bij alle laatste oorlogen op hun bek zijn gegaan.
Als ik de Russen was zou ik contact opnemen met de Afghanen en een bod doen op al het oorlogsmaterieel die de Amerikanen met de staart tussen de benen hebben achtergelaten. :Y

800.000 man actief met overwicht in materieel en lucht en dan nog wordt je verslagen door een stel arme Afghanen. _O- Wie riep hier ook weer wat over het "geweldoge" USA leger? _O-
[ afbeelding ]
Rusland vermoord ook van Afghanistan.

De vs is goed als het gaat om een conventionele oorlog, als je weet wat je doel is.
Zo vechten de Afghanen en Vietnamezen niet.

De vs had dit moeten weten want zo vochten zij zelf in hun eigen onafhankelijkheid oorlog.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206176839
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 13:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Nou, ikben heel erg pro-poetin natuurlijk, maar als dit de situatie is moet Rusland zich terugtrekken uit de hele Oekrane zodat het niet escaleert, vinden jullie ook niet?
Escalatie vind ik echt heel erg. Tijd dat ze naar de grenzen van 2013 teruggaan, maar dan zonder de marinebasis.
  Overall beste user 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 14:09:37 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206176885
Het is oneerlijk voor de Russen, maar de winter komt en de gasprijs mag best omlaag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:13:04 #276
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206176932
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:09 schreef Ulx het volgende:
Het is oneerlijk voor de Russen, maar de winter komt en de gasprijs mag best omlaag.
Tja, dan had de EU, VS en andere landen maar geen sancties moeten treffen tegen Rusland.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 14:15:04 #277
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206176960
'Mandaatgebied Moskou' klinkt prima. Het lijkt me beter om de partitionering internationaal aan te pakken.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:22:48 #278
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206177060
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:28 schreef Grems het volgende:

[..]
Deze zou grappiger zijn met een bejaarde man, dan zat er een vrij sterke kern van waarheid in.

Zoals de gevorderde dementie van Biden.
https://9gag.com/gag/awZb76B?ref=android
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206177065
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:03 schreef theguyver het volgende:

[..]
Rusland vermoord ook van Afghanistan.

De vs is goed als het gaat om een conventionele oorlog, als je weet wat je doel is.
Zo vechten de Afghanen en Vietnamezen niet.

De vs had dit moeten weten want zo vochten zij zelf in hun eigen onafhankelijkheid oorlog.
En zo verliezen ze constant alles en laten een land in puin achter.
Fijne jongens die Yankees.

Gaaf interview met Tsjechen over de F35, Donald Trump en NATO.
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:15 schreef Ulx het volgende:
'Mandaatgebied Moskou' klinkt prima. Het lijkt me beter om de partitionering internationaal aan te pakken.

[ twitter ]
Gebrabbel van een waanzinnige.
En dit soort idioten steunen jullie? _O- _O-
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:30:28 #280
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206177171
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk wel dat de USA een groot belang heeft in dit conflict.
Stel je nou eens voor dat de EU massaal gaat samenwerken met Rusland.
Met hun grondstoffen en onze kennis zouden we een enorm machtig blok vormen.
En dan zou de USA flink benadeeld worden.
Zou dat niet de reden kunnen zijn dat ze allerlei sancties invoeren tegen Rusland waar wij verplicht aan mee moeten doen?
Na de val van de Sovjet Unie deed men dat ook steeds meer en meer.
Nu is de stekker er uit, veel bedrijven zijn weg maar niet alle.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206177189
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
Na de val van de Sovjet Unie deed men dat ook steeds meer en meer.
Nu is de stekker er uit, veel bedrijven zijn weg maar niet alle.
En tegen het zere been van de USA.
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:34:39 #282
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206177223
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:23 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
En zo verliezen ze constant alles en laten een land in puin achter.
Fijne jongens die Yankeesrussen.

Gaaf interview met Tsjechen over de F35, Donald Trump en NATO.
[..]
Gebrabbel van een waanzinnige.
En dit soort idioten steunen jullie? _O- _O-
Zo klopt het.

Nogmaals Rusland Rusland viel Oekrane binnen niet de VS.

Rusland krijgt nu aardig wat meppen om de oren, zie je eigen post vanochtend, de VS daar bij halen als grootste boos doener helpt niet dat Rusland zelf de keuzen heeft gemaakt de grens te overschrijden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:36:58 #283
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206177252
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En tegen het zere been van de USA.
Nee hoor de vs heeft ook enorm veel genvesteerd in Rusland en misschien wel meer dan de hele EU.
https://trends.knack.be/e(...)-normal-1843753.html

Kijk even welke bedrijven er weg zijn gegaan na de inval.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206177258
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:34 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zo klopt het.

Nogmaals Rusland Rusland viel Oekrane binnen niet de VS.

Rusland krijgt nu aardig wat meppen om de oren, zie je eigen post vanochtend, de VS daar bij halen als grootste boos doener helpt niet dat Rusland zelf de keuzen heeft gemaakt de grens te overschrijden.
Welke meppen? Dat ze wat gebied verloren hebben maar zonder al te veel manschappen te verliezen?
Dat gebied wat de Oekrainiers nu gewonnen hebben, daar hebben ze ruim 7000+ man aan opgeofferd + ontelbaar materieel in de Kherson regio.
Over klappen om de oren gesproken.
Maar klamp je daar maar aan vast. De Russen komen straks gewoon weer terug. Die gaan door.
pi_206177318
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:37 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Welke meppen? Dat ze wat gebied verloren hebben maar zonder al te veel manschappen te verliezen?
Dat gebied wat de Oekrainiers nu gewonnen hebben, daar hebben ze ruim 7000+ man aan opgeofferd + ontelbaar materieel in de Kherson regio.
Over klappen om de oren gesproken.
Maar klamp je daar maar aan vast. De Russen komen straks gewoon weer terug. Die gaan door.
Ja, de oekrainers zijn al 100000000 miljoen mensen kwijt en 10000 vliegtuigen. Ondertussen verliest het Russische leger niks, behalve dan talloze m2 aan terrein. _O-

De Russen komen niet terug. Die gaan verliezen. Linksom of rechtsom. Nogmaals, de NAVO is er nog niet eens bij betrokken, maar als Putin nou echt wat doms doet, dan is het snel afgelopen.

Nog een paar weekjes en het front is bij Luhansk doormidden. Dan is het snel voorbij met de Rusjes.
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:45:23 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206177333
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee hoor de vs heeft ook enorm veel genvesteerd in Rusland en misschien wel meer dan de hele EU.
https://trends.knack.be/e(...)-normal-1843753.html

Kijk even welke bedrijven er weg zijn gegaan na de inval.
En nu? Ik zou dit niet te serieus nemen. Zo is bijvoorbeeld de nieuwe iPhone gewoon te krijg in Rusland en heeft Starbucks een doorstart gemaakt onder een andere naam. Daarnaast zijn er alsnog talloze merken (ook Russische of Aziatische merken) die gewoon nog te krijg zijn in Rusland. Ik denk zelfs dat de Russische markt enorm interessant is voor veel kleinere (niet-Westerse) bedrijven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:47:56 #287
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206177370
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:37 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Welke meppen? Dat ze wat gebied verloren hebben maar zonder al te veel manschappen te verliezen?
Dat gebied wat de Oekrainiers nu gewonnen hebben, daar hebben ze ruim 7000+ man aan opgeofferd + ontelbaar materieel in de Kherson regio.
Over klappen om de oren gesproken.
Maar klamp je daar maar aan vast. De Russen komen straks gewoon weer terug. Die gaan door.
Sure man, ik denk dat ze eerst een leger over een andere grens moeten sturen om hun leger op te halen wat gevlucht is.

Btw
Ben er achter waarom al die Russen wasmachine stelen vanuit Oekrane.

Het voorbeeld kwam van hun leider toen ie nog in Duitsland werkte voor de kgb.
https://www.bbc.com/news/magazine-32066222


"Their German friends give them a 20-year-old washing machine and with this they drive back to Leningrad," says Putin biographer and critic Masha Gessen. "There's a strong sense that he was serving his country and had nothing to show for it."
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206177383
Regel 5 NATO. NATO’s Article 5 Collective Defense Obligations, Explained
Here’s how a conflict in Europe would implicate U.S. defense obligations.
https://www.brennancenter(...)bligations-explained

The Parties agree that an armed attack against one or more of them . . . shall be considered an attack against them all and consequently they agree that, if such an armed attack occurs, each of them, in exercise of the right of individual or collective self-defence recognised by Article 51 of the Charter of the United Nations, will assist the Party or Parties so attacked by taking . . . such action as it deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North Atlantic area.

This language is relatively flexible. It permits each NATO member to decide for itself what action should be taken to address an armed attack on a NATO ally. It does not require any member to respond with military force, although it permits such responses as a matter of international law. A member may decide that instead of responding with force, it will send military equipment to NATO allies or impose sanctions on the aggressor.

Oh jeetje.... dus een aanval op een NATO lidstaat wil niet garanderen dat datzelfde lidstaat militaire hulp gaat krijgen van zijn maatjes.
Weer een mythe doorbroken. ^O^
Daar heeft Zelensky blijkbaar overheen gelezen... ~O>
pi_206177388
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:44 schreef The_End het volgende:

[..]
Ja, de oekrainers zijn al 100000000 miljoen mensen kwijt en 10000 vliegtuigen. Ondertussen verliest het Russische leger niks, behalve dan talloze m2 aan terrein. _O-

De Russen komen niet terug. Die gaan verliezen. Linksom of rechtsom. Nogmaals, de NAVO is er nog niet eens bij betrokken, maar als Putin nou echt wat doms doet, dan is het snel afgelopen.

Nog een paar weekjes en het front is bij Luhansk doormidden. Dan is het snel voorbij met de Rusjes.
Stoere praat joh...
pi_206177403
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee hoor de vs heeft ook enorm veel genvesteerd in Rusland en misschien wel meer dan de hele EU.
https://trends.knack.be/e(...)-normal-1843753.html

Kijk even welke bedrijven er weg zijn gegaan na de inval.
Het gaat niet om investeren maar om samenwerking.
Wij vallen nu onder Amerikaans bewind, zowel militair als economisch zijn we afhankelijk van de USA en de dollar.
Als we meer naar Rusland toe zouden trekken zouden we minder afhankelijk worden van de USA en zou Rusland economisch flink opbloeien en dus een concurrent worden voor de USA.
Door sancties op te leggen en bedrijven te bedreigen die aan nord stream 2 werkten probeerden ze dat te voorkomen.
Een Duits bedrijf had maling aan die bedreigingen en is gewoon gaan bouwen.
Ondertussen is de USA zich flink gaan inkopen in Oekrane om Rusland dwars te zitten.
En de oorlog die daarop volgde komt ze mooi uit om de dollar weer sterker te maken die voor de oorlog nog onder druk stond en om Rusland economisch naar de klote te helpen.
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:50:39 #291
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206177424
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En nu? Ik zou dit niet te serieus nemen. Zo is bijvoorbeeld de nieuwe iPhone gewoon te krijg in Rusland en heeft Starbucks een doorstart gemaakt onder een andere naam. Daarnaast zijn er alsnog talloze merken (ook Russische of Aziatische merken) die gewoon nog te krijg zijn in Rusland. Ik denk zelfs dat de Russische markt enorm interessant is voor veel kleinere (niet-Westerse) bedrijven.
Nog wel er was nog veel voorraad en de merken zijn Russisch.
https://youtube.com/playl(...)zcWmTf4nacslroRfCcW8

Btw deze gast is nu ook gevlucht en dat terwijl hij niet eens gedraft was.

Oh en op niet alles staat een stop en nog veel komt gewoon legaal of illegaal het land binnen maar er is wel een enorm verschil met 2021.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206177449
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:47 schreef theguyver het volgende:

[..]
Sure man, ik denk dat ze eerst een leger over een andere grens moeten sturen om hun leger op te halen wat gevlucht is.

Btw
Ben er achter waarom al die Russen wasmachine stelen vanuit Oekrane.

Het voorbeeld kwam van hun leider toen ie nog in Duitsland werkte voor de kgb.
https://www.bbc.com/news/magazine-32066222

"Their German friends give them a 20-year-old washing machine and with this they drive back to Leningrad," says Putin biographer and critic Masha Gessen. "There's a strong sense that he was serving his country and had nothing to show for it."
Ach dat is een wasmachine.
Zelensky gaat voor het grotere geld met zijn vriendjes.
https://www.occrp.org/en/(...)and-his-inner-circle
The documents show that Zelensky and his partners in a television production company, Kvartal 95, set up a network of offshore firms dating back to at least 2012, the year the company began making regular content for TV stations owned by Ihor Kolomoisky, an oligarch dogged by allegations of multi-billion-dollar fraud. The offshores were also used by Zelensky associates to purchase and own three prime properties in the center of London.

The documents also show that just before he was elected, he gifted his stake in a key offshore company, the British Virgin Islands-registered Maltex Multicapital Corp., to his business partner — soon to be his top presidential aide. And in spite of giving up his shares, the documents show that an arrangement was soon made that would allow the offshore to keep paying dividends to a company that now belongs to his wife.
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:54:51 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206177507
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het gaat niet om investeren maar om samenwerking.
Wij vallen nu onder Amerikaans bewind, zowel militair als economisch zijn we afhankelijk van de USA en de dollar.
Als we meer naar Rusland toe zouden trekken zouden we minder afhankelijk worden van de USA en zou Rusland economisch flink opbloeien en dus een concurrent worden voor de USA.
Door sancties op te leggen en bedrijven te bedreigen die aan nord stream 2 werkten probeerden ze dat te voorkomen.
Een Duits bedrijf had maling aan die bedreigingen en is gewoon gaan bouwen.
Ondertussen is de USA zich flink gaan inkopen in Oekrane om Rusland dwars te zitten.
En de oorlog die daarop volgde komt ze mooi uit om de dollar weer sterker te maken die voor de oorlog nog onder druk stond en om Rusland economisch naar de klote te helpen.
Onze grootste zakenpartner is Duitsland.

En ik sta niet onder VS bewind.
Momenteel werk ik voor Japanse bedrijf Mitsubishi en ben zakenpartner van LG Zuid-Korea
Misschien dat jij voor een Amerikaans bedrijf werkt maar ik niet.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:55:51 #294
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206177529
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:52 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ach dat is een wasmachine.
Zelensky gaat voor het grotere geld met zijn vriendjes.
https://www.occrp.org/en/(...)and-his-inner-circle
The documents show that Zelensky and his partners in a television production company, Kvartal 95, set up a network of offshore firms dating back to at least 2012, the year the company began making regular content for TV stations owned by Ihor Kolomoisky, an oligarch dogged by allegations of multi-billion-dollar fraud. The offshores were also used by Zelensky associates to purchase and own three prime properties in the center of London.

The documents also show that just before he was elected, he gifted his stake in a key offshore company, the British Virgin Islands-registered Maltex Multicapital Corp., to his business partner — soon to be his top presidential aide. And in spite of giving up his shares, the documents show that an arrangement was soon made that would allow the offshore to keep paying dividends to a company that now belongs to his wife.

Mooi voor hem.
En nu?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206177573
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
Onze grootste zakenpartner is Duitsland.

En ik sta niet onder VS bewind.
Momenteel werk ik voor Japanse bedrijf Mitsubishi en ben zakenpartner van LG Zuid-Korea
Misschien dat jij voor een Amerikaans bedrijf werkt maar ik niet.
Voor wie je werkt is helemaal niet belangrijk.
Ook jij bent afhankelijk van de dollar.
pi_206177584
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:52 schreef Schaamlap het volgende:

Ach dat is een wasmachine.
Zelensky gaat voor het grotere geld met zijn vriendjes.

Dan wordt het echt een leider voor jou. Al moet hij nog heel wat jaartjes doorwerken om zo'n corrupte rat als Putin te worden.
pi_206177604
Ach jee, kijk nou wat er gebeurt in het vrije Rusland:

https://tweakers.net/nieu(...)alse-informatie.html
pi_206177605
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:55 schreef theguyver het volgende:

[..]
Mooi voor hem.
En nu?
Vraag het je vriendje Zelensky maar.
Misschien kan je m een gepantserde Mitsubishi verkopen. _O- _O- _O-
pi_206177645
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:58 schreef The_End het volgende:

[..]
Dan wordt het echt een leider voor jou. Al moet hij nog heel wat jaartjes doorwerken om zo'n corrupte rat als Putin te worden.
Zit ik lekker warm in de winter. :Y
pi_206177667
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 15:01 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Zit ik lekker warm in de winter. :Y
Maak je nou zelf een referentie dat je betaald wordt door Putin? _O-
  zondag 2 oktober 2022 @ 15:03:54 #301
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206177676
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:59 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Vraag het je vriendje Zelensky maar.
Misschien kan je m een gepantserde Mitsubishi verkopen. _O- _O- _O-
Heeft ie niet nodig.
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')