abonnement Unibet Coolblue
pi_206141373
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind wel dat je de deur altijd op een kier moet laten staan als het op onderhandelingen aan komt. Er komt vanzelf een punt waarbij er in zijn ogen geen andere alternatieven zijn dan een daadwerkelijk akkoord, of inzet kernwapens omdat er geen andere uitweg is. Dat dat punt nu nog niet bereikt is wil niet zeggen dat onderhandelingen niet de uiteindelijke oplossing zal kunnen zijn. Mits hij zich er aan houdt natuurlijk, dat weet je bij hem inderdaad nooit zeker wat het lastig maakt. Al geloof ik wel dat er een punt is waarop hij zich liever houdt aan een akkoord dan dat hij een kernoorlog start.
Maar op het moment ligt het momentum van de oorlog in het voordeel van Oekrane. Zij hebben er niets aan om nu te gaan onderhandelen, aangezien de eisen van Rusland toch onacceptabel zullen zijn.
pi_206141383
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:01 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]
Als we dan toch bezig zijn, laten we dan Rusland ook Kaliningrad af laten staan. Dan bereiken we als westen ook nog iets moois.
Dat blijft officieel wel deel van Rusland maar wordt gedemilitariseerd en onder 'tijdelijk' bestuur van de NAVO gezet, met bijbehorende boots on the ground. Reizen van en naar Rusland niet mogelijk. Volgend jaar houden we dan een 'referendum' en zien we dat de bevolking aansluiting wil bij Polen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 29 september 2022 @ 15:06:30 #203
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206141384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het probleem met onderhandelen met Rusland is dat afspraken keer op keer niet worden nagekomen. Dan heeft het ook geen zin om afspraken te maken.
Wat ik al zei; ik geloof wel dat er een punt is waar Putin er eerder voor zou kiezen om zich te houden aan een akkoord dan dat hij daadwerkelijk een kernoorlog begint.

Hoe zie jij het einde van de oorlog anders voor je?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206141390
quote:
6s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat blijft officieel wel deel van Rusland maar wordt gedemilitariseerd en onder 'tijdelijk' bestuur van de NAVO gezet, met bijbehorende boots on the ground. Reizen van en naar Rusland niet mogelijk. Volgend jaar houden we dan een 'referendum' en zien we dat de bevolking aansluiting wil bij Polen.
Kinderen kunnen ook beter in het westen opgevoed worden, ja. :+
Definitely not CIA
pi_206141395
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat ik al zei; ik geloof wel dat er een punt is waar Putin er eerder voor zou kiezen om zich te houden aan een akkoord dan dat hij daadwerkelijk een kernoorlog begint.

Hoe zie jij het einde van de oorlog anders voor je?
Als volgt.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
-alle russische troepen weg uit UA inclusief de Krim en de Donbass
-Oekrane per direct lid van de NAVO
-Rusland veto in de VN Veiligheidsraad afnemen

Daarna praten we verder.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 september 2022 @ 15:08:24 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206141402
quote:
6s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat blijft officieel wel deel van Rusland maar wordt gedemilitariseerd en onder 'tijdelijk' bestuur van de NAVO gezet, met bijbehorende boots on the ground. Reizen van en naar Rusland niet mogelijk. Volgend jaar houden we dan een 'referendum' en zien we dat de bevolking aansluiting wil bij Polen.
98% is voor aansluiting bij ons.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206141409
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind wel dat je de deur altijd op een kier moet laten staan als het op onderhandelingen aan komt. Er komt vanzelf een punt waarbij er in zijn ogen geen andere alternatieven zijn dan een daadwerkelijk akkoord, of inzet kernwapens omdat er geen andere uitweg is. Dat dat punt nu nog niet bereikt is wil niet zeggen dat onderhandelingen niet de uiteindelijke oplossing zal kunnen zijn. Mits hij zich er aan houdt natuurlijk, dat weet je bij hem inderdaad nooit zeker wat het lastig maakt. Al geloof ik wel dat er een punt is waarop hij zich liever houdt aan een akkoord dan dat hij een kernoorlog start.
Alles staat of valt of Poetin ermee kan leven dat Oekraiene nooit volledig onder Rusland zal vallen. Als hem dat niet lukt of ervaart als gezichtverlies dan zie ik geen ruimte voor een onderhandeling
pi_206141412
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is een wel heel omslachtige manier van zeggen dat Israel hun helpt :')
En het lulverhaal dat ze dat doen in ruil voor het bestuderen van de neergeschoten drones dat dat de doorslag gaf :')____!

https://www.yahoo.com/new(...)ready-084213109.html
Ukraine is already solving the problem of Iran-made drones, and the Ukrainian Air Force has learned how to jam them.

Source: Minister of Defence of Ukraine Oleksii Reznikov, in an interview with [Ukrainian media outlet] Interfax-Ukraine

Quote: "We are already solving it [the problem of Iranian drones - ed.]. Yes, it is unpleasant, but not even unique air defence systems can guarantee 100-percent coverage of the sky. I am happy with the way our Air Force works, shooting down so many of these Shaheds. Our [soldiers] have learned to silence them.

We turned to our partners, in particular, those who are afraid to give us weapons but still have good expertise. I told them: ‘We will give you their [Iranian drones’] parts; examine them and give us the suppression systems. And a number of countries that did not want to give [us] weapons became interested in this proposal."

Background: Since September, the mass use of Iran-made kamikaze drones by the Russian army began in the south of Ukraine.
Tactische geopolitiek at work. _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_206141416
quote:
84s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
98% is voor aansluiting bij ons.
Hartverwarmend gewoon!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_206141423
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Hartverwarmend gewoon!
Misschien kunnen we de kinderen dan ook weer terug brengen. >:)
Definitely not CIA
pi_206141438
Het is kwa discussie echt elke dag hetzelfde he.
pi_206141454
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:12 schreef XSbig het volgende:
Het is kwa discussie echt elke dag hetzelfde he.
Het topic is net gezuiverd, maar ben zojuist een moralist genoemd omdat ik niet de goedkeuring van Poetin over Nederlandse regeerakkoorden wilde hebben. Die had ik nog niet meegemaakt! Je moet gewoon zoeken naar de pareltjes.
pi_206141460
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:53 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Dat doen ze pas als Moskou in puin ligt.
Dat gaat zeker nog 3 maanden duren, zoveel geduld hebben wij niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206141465
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het topic is net gezuiverd, maar ben zojuist een moralist genoemd omdat ik niet de goedkeuring van Poetin over Nederlandse regeerakkoorden wilde hebben. Die had ik nog niet meegemaakt! Je moet gewoon zoeken naar de pareltjes.
Lees ik nou goed dat jij niet wil dat Poetin onze nieuwe overlord wordt? :?

Ja, dan kan je kritiek verwachten he! :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Overall beste user 2022 donderdag 29 september 2022 @ 15:16:21 #215
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206141468
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat gaat zeker nog 3 maanden duren, zoveel geduld hebben wij niet.
Ligt eraan. Als Polen mee gaat doen is het in een weekje bekeken,
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206141491
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Lees ik nou goed dat jij niet wil dat Poetin onze nieuwe overlord wordt? :?

Ja, dan kan je kritiek verwachten he! :+
Ik voel mij ook wel een beetje dom nu hoor.
pi_206141498
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik voel mij ook wel een beetje dom nu hoor.
DRIE MAANDEN HEROPVOEDINGSKAMP OP DE VELUWE!!1!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 29 september 2022 @ 15:21:36 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206141500
Als onderdeel van de afspraak met Iran moet Rusland de drones gebruiken om duizenden Joden in de stad Uman ermee te bestoken die het Joodse nieuwjaar 'Rosh Hashanah' vieren.

https://www.jpost.com/international/article-718267
Russia aims Iranian made drones at hasidic Jews in Uman
Ukraine's military has reportedly shot down more than ten drones all aimed in the direction of Uman, where hasidic Jews are celebrating Rosh Hashanah.

While thousands of Israelis marked the Jewish New Year with celebrations in the city of Uman, media outlets in Ukraine reported on Tuesday that Russian forces deliberately launched at least 10 Iranian suicide drones of the Shahad-136 model over the city, with the aim of harming Israelis staying there.

According to the report, during the last few days, the military forces of Ukraine shot down more than ten drones, some of which were launched from the territory of the Crimean Peninsula and aimed at Uman. According to the assessment, Russia wanted to focus on hasidic religious sites with a large audience.

A Ukrainian security official told the Babel news website that "planned acts of terrorism against Israeli citizens are one of the conditions for the transfer of Iranian drones to Russia.
pi_206141536
quote:
8s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
DRIE MAANDEN HEROPVOEDINGSKAMP OP DE VELUWE!!1!
Dat is in strijd met meerdere internationale verdragen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206141540
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ligt eraan. Als Polen mee gaat doen is het in een weekje bekeken,
Misschien is het ook wel prima als Rusland ons een voorzetje geeft om een vredesmissie te sturen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 september 2022 @ 15:35:27 #221
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206141618
quote:
8s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
DRIE MAANDEN HEROPVOEDINGSKAMP OP DE VELUWE!!1!
Nee joh, hierheen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206141645
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 september 2022 @ 15:51:05 #224
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206141745
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206141768
twitter

Die baby heeft het er ook wel zelf naar gemaakt hoor
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 september 2022 @ 15:56:42 #226
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206141805
quote:
Mochten ze willen. Net als hier.
Nee, die gaan we bevrijden van het juk van de tukkers
https://goo.gl/maps/YtEZs9HwsiGVnKQe8
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 september 2022 @ 15:57:15 #227
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206141808
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Mochten ze willen. Net als hier.
Nee, die gaan we bevrijden van het juk van de tukkers
https://goo.gl/maps/YtEZs9HwsiGVnKQe8
:D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206141843
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:53 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Die baby heeft het er ook wel zelf naar gemaakt hoor
Wie weet gebruikt putin baby's als ammunitie.
pi_206141884
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er is wel een alternatief, de onderhandelingstafel. Rusland krijgt de oblasten en de rest van Oekrane krijgt veiligheidsgaranties. Deze oorlog gaat nooit aan het front beslist worden, beide manschappen zijn in principe onuitputtelijk en beide kanten gaan niet stoppen en terugtrekken. Kans op escalatie wordt zo steeds groter, hoe langer het conflict duurt en hoe meer Putin met de rug tegen de muur komt te staan hoe groter de kans op inzet van kernwapens.
Je zou dan tegelijkertijd moeten denken dat Poetin knettergek is n een betrouwbare onderhandelingspartner. Wel knap als je hoofd dan niet explodeert.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206141903
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:06 schreef OllieA het volgende:

[..]
Je zou dan tegelijkertijd moeten denken dat Poetin knettergek is n een betrouwbare onderhandelingspartner. Wel knap als je hoofd dan niet explodeert.
Dat dacht Merkel wel.



quote:
. The pipeline's opening ceremony took place in the Geman town of Lubmin, where heads of state involved in the project opened a tap to release the first of the gas into the European grid.
Energy milestone
Chanceller Merkel described the project as a "milestone in energy co-operation" and the "basis of a reliable partnership" between Russia and Europe.
Vakman pur sang
  donderdag 29 september 2022 @ 16:10:24 #231
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206141924
Wat zou willempie denken nu? Die zat nog bier met poetin te zuipen op Sochi.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206141942
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat zou willempie denken nu? Die zat nog bier met poetin te zuipen op Sochi.
"Was gezellig"
  Overall beste user 2022 donderdag 29 september 2022 @ 16:17:00 #233
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206141987
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat zou willempie denken nu? Die zat nog bier met poetin te zuipen op Sochi.
Ik ben genteresseerder in wat Poetin nu denkt over dat soort ontmoetingen.

Ik gok iets in de trant van "Goh, ik had alles, en nu raak ik dat allemaal kwijt."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:18:30 #234
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206142004
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik ben genteresseerder in wat Poetin nu denkt over dat soort ontmoetingen.

Ik gok iets in de trant van "Goh, ik had alles, en nu raak ik dat allemaal kwijt."
Mwah, betwijfel het. Maarja ik heb geen idee hoe dictators enzo denken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Overall beste user 2022 donderdag 29 september 2022 @ 16:18:36 #235
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206142007
twitter


Instant-mijnenveld. Best handig. En die mijnen hebben een zelfvernietigingsmechanisme.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:19:57 #236
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_206142020
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Mwah, betwijfel het. Maarja ik heb geen idee hoe dictators enzo denken.
die heeft nu Sonja vd Velde de poethoer
... en huiver mee
pi_206142060
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat dacht Merkel wel.

[ afbeelding ]
[..]

Hm, het was me even ontgaan dat de gascontracten werden ondertekend terwijl Duitsland door Poetin werd bedreigd met een atoomwapen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206142083
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik ben genteresseerder in wat Poetin nu denkt over dat soort ontmoetingen.

Ik gok iets in de trant van "Goh, ik had alles, en nu raak ik dat allemaal kwijt."
Schuld van mijn adviseurs en generaals.
pi_206142201
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik ben genteresseerder in wat Poetin nu denkt over dat soort ontmoetingen.

Ik gok iets in de trant van "Goh, ik had alles, en nu raak ik dat allemaal kwijt."
Ik hoop dat hij spijt heeft als haren op z'n hoofd maar ik ben bang dat hij de schuld in zijn hoofd bij anderen legt. Amerika is de boosdoener, mensen om hem heen zijn incompetent/leugenaars/verraders etc. Je wordt niet zo'n gewetenloze dictator door in de spiegel te kijken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206142216
Poetin is desperate om voortgang van de Oekraners te vertragen. Hij zou graag willen dat het Westen wilde onderhandelen nu. Met een vertraging en afname van druk op de Russische troepen wint hij tijd om wat proberen te herorganizeren. Daarom gooit die er duizenden ongetrainde jongens tegenaan, dat is een “blik aan kanonnenvoer” in de hoop dat een paar 10 duizend de opmars vertraagd.

Lukt dat niet rest het kernwapen maar niet om daadwerkelijk een oorlog te starten maar om af te schrikken in de hoop dat de angst zo groot wordt dat men wil praten ofzo en hij weer tijd wint. Waar Oekrane vanaf dag n mobiliseerde doet hij dat pas nu en hij loopt zeker zeven maanden achter dus, en alleen de winst daarvan af laten hangen lukt al bijna niet meer.

Als hij ergens volgende week Kherson tot aan de Djenpr verliest (veel soldaten daar) en Lyman voelt die de hete adem en kritiek van de extremisten in zijn nek en is dat moreel gezien weer een giga-klap voor de Russen. Nogmaals bevestiging dat deze oorlog verloren gaat worden. Ondanks dat zijn generaals adviseerde terug te trekken buiten Kherson en Lyman helemaal te laten weigerde Poetin op verschillende kanalen al gehoord. Daar smijt hij dus met die gemobiliseerde soldaatjes zonder training enkel en alleen met de hoop de boel te vertragen en ondertussen te herorganiseren.
Gaan deze verloren en opmars gestaag verder zal die wel of kabels van Westen doorknippen of Noors pijplijn targeten of weer nucleair dreigen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 29 september 2022 @ 16:36:46 #242
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 29 september 2022 @ 16:40:40 #243
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206142245
Heeft die Instagram knop hier ooit gewerkt?

Enfin: Chechen die er best professioneel uit zien iit de Russische conscripts:

Appears to be a new video out of Chechnya in the recent days showing a new force mobilizing to go to Ukraine.
https://www.instagram.com/p/Ci7kNqsPRgR/?hl=en

[ Bericht 16% gewijzigd door slashdotter3 op 29-09-2022 16:56:11 ]
pi_206142326
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Heeft die Instagram knop hier ooit gewerkt?

Enfin: Chechen die er best professioneel uit zien iit de Russische conscripts:
https://www.instagram.com/p/Ci7kNqsPRgR/?hl=en
Ik vraag me al tijden af waarom de Tsjetjenen er beter uitgerust uitzien dan de gemiddelde Russische soldaat.
pi_206142353
Moet toch ook wel wat wrijving veroorzaken als je zelf met een oud stuk roest het veld in wordt gestuurd en dan het TikTok-bataljon met (op het oog) nieuw speelgoed rond ziet lopen.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:55:44 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206142363
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Heeft die Instagram knop hier ooit gewerkt?

Enfin: Chechen die er best professioneel uit zien iit de Russische conscripts:
https://www.instagram.com/p/Ci7kNqsPRgR/?hl=en
Tsjetsjenen noemen wij die :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 29 september 2022 @ 16:58:34 #247
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206142379
quote:
9s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:54 schreef Tocadisco het volgende:
Moet toch ook wel wat wrijving veroorzaken als je zelf met een oud stuk roest het veld in wordt gestuurd en dan het TikTok-bataljon met (op het oog) nieuw speelgoed rond ziet lopen.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:50 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik vraag me al tijden af waarom de Tsjetjenen er beter uitgerust uitzien dan de gemiddelde Russische soldaat.
Die lui zijn niks meer dan een pr tool. Zal me niks verbazen als ze nooit daadwerkelijk gevochten hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 29 september 2022 @ 17:00:33 #248
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206142387
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het probleem met onderhandelen met Rusland is dat afspraken keer op keer niet worden nagekomen. Dan heeft het ook geen zin om afspraken te maken.
Volgens mij staat de deur wagenwijd open voor onderhandelingen. Als Rusland bereid is zichzelf volledig terug te trekken uit Oekrane, is Zelensky geheel bereidwillig om daarover te onderhandelen hoe de Russen zich zo netjes mogelijk terug kunnen trekken.

Das alleen niet wat Rusland wil. Dus dan moet het maar op de vervelende dure manier.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:01:02 #249
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206142393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:

Die lui zijn niks meer dan een pr tool. Zal me niks verbazen als ze nooit daadwerkelijk gevochten hebben.
Enige waarvoor ze ingezet worden is om met hun goede uitrusting de terugtrekkende Russen overhoop te schieten :7
pi_206142416
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:50 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik vraag me al tijden af waarom de Tsjetjenen er beter uitgerust uitzien dan de gemiddelde Russische soldaat.
Ze zijn geen directe onderdeel van het Russische leger, waardoor je niet afhankelijk zijn. Ze zijn autonoom en worden bewapend en ondersteund door kadyrov persoonlijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206142427
Wel rustig qua nieuws vandaag, stilte voor de storm?
pi_206142440
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:36 schreef Aloulu het volgende:
Poetin is desperate om voortgang van de Oekraners te vertragen. Hij zou graag willen dat het Westen wilde onderhandelen nu. Met een vertraging en afname van druk op de Russische troepen wint hij tijd om wat proberen te herorganizeren. Daarom gooit die er duizenden ongetrainde jongens tegenaan, dat is een “blik aan kanonnenvoer” in de hoop dat een paar 10 duizend de opmars vertraagd.

Lukt dat niet rest het kernwapen maar niet om daadwerkelijk een oorlog te starten maar om af te schrikken in de hoop dat de angst zo groot wordt dat men wil praten ofzo en hij weer tijd wint. Waar Oekrane vanaf dag n mobiliseerde doet hij dat pas nu en hij loopt zeker zeven maanden achter dus, en alleen de winst daarvan af laten hangen lukt al bijna niet meer.

Als hij ergens volgende week Kherson tot aan de Djenpr verliest (veel soldaten daar) en Lyman voelt die de hete adem en kritiek van de extremisten in zijn nek en is dat moreel gezien weer een giga-klap voor de Russen. Nogmaals bevestiging dat deze oorlog verloren gaat worden. Ondanks dat zijn generaals adviseerde terug te trekken buiten Kherson en Lyman helemaal te laten weigerde Poetin op verschillende kanalen al gehoord. Daar smijt hij dus met die gemobiliseerde soldaatjes zonder training enkel en alleen met de hoop de boel te vertragen en ondertussen te herorganiseren.
Gaan deze verloren en opmars gestaag verder zal die wel of kabels van Westen doorknippen of Noors pijplijn targeten of weer nucleair dreigen.
Putin is alleen maar bezig met tijdrekken tot de winter valt in de hoop dat de Europese burgers van morren
  donderdag 29 september 2022 @ 17:08:03 #253
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206142451
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206142464
quote:
Het front is 1000 km breed. Laten we zeggen dat er 150.000 Russen zijn. Dan heb je per km 150 Russen.
Aan de andere kant heb je max 300 Oekraners per km.

Een tactische nuke zal hooguit 2 km2 verwoesten. Er zullen hooguit een paar honderd Oekranse soldaten omkomen.

Het effect wordt waarschijnlijk overschat.

Rusland zal dom zijn als ze die nuke gebruiken.
pi_206142467
quote:
Wat moeten we hierbij voorstellen? Luchtaanvallen op Russische militaire bases?
pi_206142468
Oekraense bevelhebbers hebben toegegeven dat Oekrane bij het tegenoffensief in het zuiden zware verliezen lijden door gebrek aan munitie, sterk Russisch verzet en de rol van de Russisch artillerie die toch erg effectief is.

https://www.nytimes.com/2(...)-kherson-russia.html

quote:
One Ukrainian soldier, speaking anonymously because he was not authorized to publicly discuss casualties, said that during a recent assault, “we lost 50 guys in two hours.” In another place, said the soldier, who works closely with different frontline units, “hundreds” of Ukrainian troops were killed or wounded while trying to take a single village, which is still in Russian hands.

Across the occupied south — a wide crescent of fields, villages and cities along the Dnipro River and the Black Sea — the Russians have built formidable defenses: trenches zigzagging along irrigation canals; fortified bunkers; pillboxes; foxholes; even tank trenches carved out of the earth by bulldozers and covered with concrete slabs that enable the Russians to blast shells from positions that are very difficult for the Ukrainians to hit.

mon citoyens vous serez unis.
pi_206142481
Volgens de Oekranse inlichtingendienst is de kans op gebruik van nukes door Rusland heel groot. Dit zouden ze op basis van onderschepte berichten zeggen. Ze zouden de nukes richten op gebieden waar zich hoge concentraties van Oekranse troepen bevinden. Daarom moeten Oekranse soldaten zich meer gaan verspreiden.

twitter
pi_206142492
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef HSG het volgende:
Oekraense bevelhebbers hebben toegegeven dat Oekrane bij het tegenoffensief in het zuiden zware verliezen lijden door gebrek aan munitie, sterk Russisch verzet en de rol van de Russisch artillerie die toch erg effectief is.

https://www.nytimes.com/2(...)-kherson-russia.html
[..]

Jij blij met je smiley erbij.
pi_206142494
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef HSG het volgende:
Oekraense bevelhebbers hebben toegegeven dat Oekrane bij het tegenoffensief in het zuiden zware verliezen lijden door gebrek aan munitie, sterk Russisch verzet en de rol van de Russisch artillerie die toch erg effectief is.

https://www.nytimes.com/2(...)-kherson-russia.html
[..]

Mooi.
De Russen hebben alles ingezet op Kherson, waardoor ze de verdediging van het Noorden niet op orde hebben. De zwakke onderbuik bevindt zich in het Noorden.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:18:53 #261
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_206142515
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Wat moeten we hierbij voorstellen? Luchtaanvallen op Russische militaire bases?
Een aanval zoals Shock and Awe in 2003 in Irak, maar dan zwaarder. De NAVO die met vereende krachten de Russen in Oekrane snel terugdringen en vernietigen. Denk ik tenminste :+
pi_206142557
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef polderturk het volgende:

[..]
Het front is 1000 km breed. Laten we zeggen dat er 150.000 Russen zijn. Dan heb je per km 150 Russen.
Aan de andere kant heb je max 300 Oekraners per km.

Een tactische nuke zal hooguit 2 km2 verwoesten. Er zullen hooguit een paar honderd Oekranse soldaten omkomen.

Het effect wordt waarschijnlijk overschat.

Rusland zal dom zijn als ze die nuke gebruiken.
Die nuke zullen ze niet op een paar honderd soldaten gooien. Die gooien ze gewoon op Kiev waar het commandostructuur zit. Een slang zonder kop leeft niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:16 schreef polderturk het volgende:

[..]
Mooi.
De Russen hebben alles ingezet op Kherson, waardoor ze de verdediging van het Noorden niet op orde hebben. De zwakke onderbuik bevindt zich in het Noorden.
Als Oekrane zware verliezen in het zuiden lijdt dan moeten ze op den duur troepen uit het noorden wegtrekken om het zuiden aan te vullen. Daarnaast wordt de verdediging in Luhansk ook steeds beter om nog maar niet over de 300.000 reservisten die er aan komen om te helpen met het verdedigen.

En ja ze zullen minder zijn dan de regulieren troepen en niet geschikt zijn om aan te vallen maar kunnen wel een goede aanvulling zijn voor de verdediging.

Maar goed we gaan het morgen zien want dan gaat Rusland officieel Luhanks en Donesk beschouwen als Russische grondgebied.
mon citoyens vous serez unis.
pi_206142568
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Wat moeten we hierbij voorstellen? Luchtaanvallen op Russische militaire bases?
Luchtaanvallen op Russen in Oekrane vermoed ik.
pi_206142584
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:23 schreef HSG het volgende:

[..]
Die nuke zullen ze niet op een paar honderd soldaten gooien. Die gooien ze gewoon op Kiev waar het commandostructuur zit. Een slang zonder kop leeft niet.
[..]
Als Oekrane zware verliezen in het zuiden lijdt dan moeten ze op den duur troepen uit het noorden wegtrekken om het zuiden aan te vullen. Daarnaast wordt de verdediging in Luhansk ook steeds beter om nog maar niet over de 300.000 reservisten die er aan komen om te helpen met het verdedigen.

En ja ze zullen minder zijn dan de regulieren troepen en niet geschikt zijn om aan te vallen maar kunnen wel een goede aanvulling zijn voor de verdediging.

Maar goed we gaan het morgen zien want dan gaat Rusland officieel Luhanks en Donesk beschouwen als Russische grondgebied.
Oekrane staat er erg slecht voor inderdaad. Hopeloos dit. :')
  donderdag 29 september 2022 @ 17:28:05 #265
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206142597
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef HSG het volgende:
Oekraense bevelhebbers hebben toegegeven dat Oekrane bij het tegenoffensief in het zuiden zware verliezen lijden door gebrek aan munitie, sterk Russisch verzet en de rol van de Russisch artillerie die toch erg effectief is.

https://www.nytimes.com/2(...)-kherson-russia.html
[..]

Jammer, had echt gehoopt dat het gewoon een geniale schaakzet was om ze allemaal naar Kherson te lokken, de bruggen op te blazen en dan op je gemakje Donetz te pakken en de Russische overmacht bij Kherson Oblast gewoon een paar maanden te negeren totdat ze zonder voedsel en ammo zitten.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:28:38 #266
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206142603
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:23 schreef HSG het volgende:

[..]
Die nuke zullen ze niet op een paar honderd soldaten gooien. Die gooien ze gewoon op Kiev waar het commandostructuur zit. Een slang zonder kop leeft niet.
[..]
Als Oekrane zware verliezen in het zuiden lijdt dan moeten ze op den duur troepen uit het noorden wegtrekken om het zuiden aan te vullen. Daarnaast wordt de verdediging in Luhansk ook steeds beter om nog maar niet over de 300.000 reservisten die er aan komen om te helpen met het verdedigen.

En ja ze zullen minder zijn dan de regulieren troepen en niet geschikt zijn om aan te vallen maar kunnen wel een goede aanvulling zijn voor de verdediging.

Maar goed we gaan het morgen zien want dan gaat Rusland officieel Luhanks en Donesk beschouwen als Russische grondgebied.
Denk je... :)
Als er trouwens een atoombom op Kiyv landt weet je zeker dat het Westen en mogelijk de hele wereld er vol in gaat. Als het een atoombom op 100 soldaten is, zou het zo maar kunnen zijn dat de wereld schrikt van het signaal en eerst nadenkt voordat ze in actie schieten.

Beetje zelfde verhaal als met Nordstream. Als ze een gasleiding in gebruik door het westen hadden gepakt, was er al lang een reactie geweest. Nu is er verwarring en paniek.

Denk ik.
pi_206142609
quote:
6s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:18 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Een aanval zoals Shock and Awe in 2003 in Irak, maar dan zwaarder. De NAVO die met vereende krachten de Russen in Oekrane snel terugdringen en vernietigen. Denk ik tenminste :+
Dat had allang moeten gebeuren.
Dat is dan alsnog geen aanval op Rusland zelf, dus geen existentile dreiging.
Slechts de Russen uit Oekrane jagen.
Hard en meedogenloos.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206142615
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:28 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Denk je... :)
Als er trouwens een atoombom op Kiyv landt weet je zeker dat het Westen en mogelijk de hele wereld er vol in gaat. Als het een atoombom op 100 soldaten is, zou het zo maar kunnen zijn dat de wereld schrikt van het signaal en eerst nadenkt voordat ze in actie schieten.

Beetje zelfde verhaal als met Nordstream. Als ze een gasleiding in gebruik door het westen hadden gepakt, was er al lang een reactie geweest. Nu is er verwarring en paniek.

Denk ik.
Dit dus. Tactical nuke op soldaten is misschien nog voor Putin uit te leggen aan China.
pi_206142617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:28 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Jammer, had echt gehoopt dat het gewoon een geniale schaakzet was om ze allemaal naar Kherson te lokken, de bruggen op te blazen en dan op je gemakje Donetz te pakken en de Russische overmacht bij Kherson Oblast gewoon een paar maanden te negeren totdat ze zonder voedsel en ammo zitten.
Er gaan 500-1000 Russische soldaten per dag dood. Dat er bij een paar aanvallen een paar honderd Russische soldaten gesneuveld zijn is geen ramp.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:32:11 #270
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206142633
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:28 schreef bleiblei het volgende:
Als er trouwens een atoombom op Kiyv landt weet je zeker dat het Westen en mogelijk de hele wereld er vol in gaat.
Dan wordt het idd een strategische nuke, ipv tactische, en is rus officieel de eerste trede van MAD opgestapt.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:32:38 #271
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206142636
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:15 schreef polderturk het volgende:
Volgens de Oekranse inlichtingendienst is de kans op gebruik van nukes door Rusland heel groot. Dit zouden ze op basis van onderschepte berichten zeggen. Ze zouden de nukes richten op gebieden waar zich hoge concentraties van Oekranse troepen bevinden. Daarom moeten Oekranse soldaten zich meer gaan verspreiden.

[ twitter ]
En ik maar denken dat Rusland dat nooit zou doen en dat ze enkel bluffen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206142655
twitter
pi_206142658
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:15 schreef polderturk het volgende:
Volgens de Oekranse inlichtingendienst is de kans op gebruik van nukes door Rusland heel groot. Dit zouden ze op basis van onderschepte berichten zeggen. Ze zouden de nukes richten op gebieden waar zich hoge concentraties van Oekranse troepen bevinden. Daarom moeten Oekranse soldaten zich meer gaan verspreiden.

[ twitter ]
Hoe betrouwbaar zijn dit soort bronnen? Beetje apart account, altijd uitkijken met wat er allemaal op twitter staat.
pi_206142662
Met het gebruik van kernwapens schep je wel een precedent waar zelfs China niet blij mee zal zijn, lijkt me.
Incelfrikandel
pi_206142686
twitter

Als je dit ziet sta je bijna te springen om naar het front te gaan wat een tering bende.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:36:57 #276
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206142687
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:34 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Die leipo van de Russische tv staat er ook naast. Als ik daar had gezeten was het maar goed geweest dat ik niet kon staan, want ik had zijn nek omgedraaid :{ . De laffe hond met z'n grote bek.
pi_206142690
Dubbel]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206142711
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:36 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Als je dit ziet sta je bijna te springen om naar het front te gaan wat een tering bende.
:r
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 29 september 2022 @ 17:41:24 #279
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206142750
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Hoe betrouwbaar zijn dit soort bronnen? Beetje apart account, altijd uitkijken met wat er allemaal op twitter staat.
De VS heeft vandaag nog bij China en India erop aangedrongen om Putin te vertellen geen nukes te gebruiken.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:43:28 #280
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 29 september 2022 @ 17:46:00 #281
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206142794
quote:
Eerst nog zien dat n dit bericht bevestigd wordt n hij het ook daadwerkelijk doet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206142820
Over propaganda gesproken. Korte thread over sat de omstandigheden van de mobiks niet altijd even dramatisch is al s wordt afgeschilderd in sommige videos

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206142823
Waar vluchten jullie heen als Nederlanders opgeroepen worden? Snel naar Amerika of Azi vliegen?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 29 september 2022 @ 17:49:40 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206142834
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:48 schreef RipCity het volgende:
Waar vluchten jullie heen als Nederlanders opgeroepen worden? Snel naar Amerika of Azi vliegen?
waarom zouden er Nederlanders opgeroepen worden?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206142850
quote:
Eerst zien dan geloven zou je zeggen, maar het zou me niet verbazen als Putin Loekasjenko op de een of andere manier weet over te halen om de oorlog ook met manschappen te steunen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206142867
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:48 schreef RipCity het volgende:
Waar vluchten jullie heen als Nederlanders opgeroepen worden? Snel naar Amerika of Azi vliegen?
Lekker algemene vraag. Opgeroepen worden om je stad/land te verdedigen of opgeroepen worden om een kansloze oorlog te voeren in twee provincies van Belgi?
  donderdag 29 september 2022 @ 17:52:07 #287
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_206142870
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:28 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Jammer, had echt gehoopt dat het gewoon een geniale schaakzet was om ze allemaal naar Kherson te lokken, de bruggen op te blazen en dan op je gemakje Donetz te pakken en de Russische overmacht bij Kherson Oblast gewoon een paar maanden te negeren totdat ze zonder voedsel en ammo zitten.
Ik dacht eigenlijk ook dat er weinig gebeurde rond Kherson, omdat ze ze gewoon rustig aan het 'uithongeren' waren.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 september 2022 @ 17:52:57 #288
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206142878
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:48 schreef RipCity het volgende:
Waar vluchten jullie heen als Nederlanders opgeroepen worden? Snel naar Amerika of Azi vliegen?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)log-oekraine-rusland
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206142892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:52 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Ik dacht eigenlijk ook dat er weinig gebeurde rond Kherson, omdat ze ze gewoon rustig aan het 'uithongeren' waren.
Er gebeurt genoeg, alleen is er vanuit de Oekraeners een bewuste media stilte voor dat front
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206142912
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:48 schreef RipCity het volgende:
Waar vluchten jullie heen als Nederlanders opgeroepen worden? Snel naar Amerika of Azi vliegen?
Niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 29 september 2022 @ 17:55:40 #291
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206142915
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:48 schreef RipCity het volgende:
Waar vluchten jullie heen als Nederlanders opgeroepen worden? Snel naar Amerika of Azi vliegen?
Als Nederland binnen gevallen wordt verdedig ik mijn thuis.
Als Nederland een ander land binnenvalt en gaat mobiliseren verdedig ik mijzelf en is het een kwestie van genoeg mensen verzamelen en hup naar Den Haag en de kiet kort en klein slaan. Gezien het feit dat iets futiels als corona voldoende was om genoeg debielen op straat te krijgen om de politie het in hun broek te laten doen, zegt mij dat dit wel haalbaar moet zijn.

Maar... Gelukkig wonen we in een land waar ondanks dat we een verre van perfecte bestuur hebben, scenario 2 nog vele malen onrealistischer is dan scenario 1.
  donderdag 29 september 2022 @ 18:00:46 #292
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206142977
Kleine kanttekening; gezien mijn beeld dat de debielen die anderhalf jaar geleden station Eindhoven gesloopt hebben, nu sympathien lijken te hebben ontwikkeld richting Poetin, zou het mij niet verbazen dat we in het onwaarschijnlijke scenario dat wij gemobiliseerd worden om te vechten in een ander land (dat zal een scenario zijn waarbij een idioot als Baudet aan de macht is gekomen oid. Hopelijk als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen dus).

Dat de mensen die niet gemobiliseerd willen worden, mogen gaan vechten tegen de anti corona, pro-Russische lowlifes die zich aardig konden verdedigen tegen de politie anderhalf jaar geleden.
pi_206142995
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:50 schreef Slayage het volgende:

[..]
Eerst zien dan geloven zou je zeggen, maar het zou me niet verbazen als Putin Loekasjenko op de een of andere manier weet over te halen om de oorlog ook met manschappen te steunen.
Dat staat er niet. Dit gaat om het "huisvesten" van Russische troepen in Witrusland. Niet een mobilisatie of troepen opbouw van Witrusland.
pi_206143047
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:48 schreef RipCity het volgende:
Waar vluchten jullie heen als Nederlanders opgeroepen worden? Snel naar Amerika of Azi vliegen?
Pattaya Thailand.
pi_206143162
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:52 schreef SillyWalks het volgende:
Ik dacht eigenlijk ook dat er weinig gebeurde rond Kherson, omdat ze ze gewoon rustig aan het 'uithongeren' waren.
De Russen boven de rivier zitten vast zonder supplies want met de HIMARS zijn de bruggen vernield. Zoals ik het hoorde in een podcast met een adviseur van Zelenski doen ze het vooral via HIMARS en de lucht totdat ze het juiste moment zien om erin te gaan. “Moet eerst wat met de hamer de grond in geslagen worden om ze te verzwakken”.

Daarnaast sturen ze ook in de opbouw van offensief versterkingen naar Kherson. Kan zeker dat de tot deze strategie zijn overgegaan nu nadat ze keertje goed verliezen incasseerden.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Moderator donderdag 29 september 2022 @ 18:25:01 #296
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206143237
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:48 schreef RipCity het volgende:
Waar vluchten jullie heen als Nederlanders opgeroepen worden? Snel naar Amerika of Azi vliegen?
Nergens heen. Ik heb makkelijk praten aangezien ik 58 ben maar daarentegen heb ik 10 jaar in het leger gezeten dus ik heb wel een voorsprong op de meesten :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 september 2022 @ 18:28:09 #297
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206143275
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:53 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Die baby heeft het er ook wel zelf naar gemaakt hoor
Richard Feynman draait zich om in zijn graf.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206143308
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nergens heen. Ik heb makkelijk praten aangezien ik 58 ben maar daarentegen heb ik 10 jaar in het leger gezeten dus ik heb wel een voorsprong op de meesten :D
Houd jij ze af terwijl wij rennen?
  donderdag 29 september 2022 @ 18:32:11 #299
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206143314
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:48 schreef RipCity het volgende:
Waar vluchten jullie heen als Nederlanders opgeroepen worden? Snel naar Amerika of Azi vliegen?
Nieuw Zeeland, die kan toch niemand op de kaart vinden :P
pi_206143346
twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')