@ExTec had het over comms met een vliegtuig en dat kan dus simpelweg niet.quote:Op donderdag 29 september 2022 12:51 schreef Starhopper het volgende:
Misschien is het zoiets met een draad die overboord is gezet door een vissersboot.
[ afbeelding ]
En toch zou ik er niet te lichtzinnig over denken. Op de aanval op die basis in de Krim is behoorlijke ophef geweest vanuit Rusland. Het klinkt idioot, maar Putin heeft gewaarschuwd voor escalatie als Oekraïene aanvallen zou uitvoeren op Rusland.quote:Op donderdag 29 september 2022 12:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er zijn meerdere raketten op De Krim geschoten. Daar kwam ook geen reactie op.
Als iedereen dat denkt, misschien wel go!?quote:Op donderdag 29 september 2022 12:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wegen gebruiken is per definitie een no-go.
De Krim is Rusland volgens Rusland.quote:Op donderdag 29 september 2022 12:54 schreef Multatilu het volgende:
[..]
En toch zou ik er niet te lichtzinnig over denken. Op de aanval op die basis in de Krim is behoorlijke ophef geweest vanuit Rusland. Het klinkt idioot, maar Putin heeft gewaarschuwd voor escalatie als Oekraïene aanvallen zou uitvoeren op Rusland.
Met gewone onderzeeers is dat ook onmogelijk volgens mij. Of je moet vlak onder het oppervlak zitten.quote:Op donderdag 29 september 2022 12:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
@:extec had het over comms met een vliegtuig en dat kan dus simpelweg niet.
Oekraïne.quote:Op donderdag 29 september 2022 12:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Weet iemand waar dit ergens is?
quote:
Ik snap je post niet...quote:Op donderdag 29 september 2022 12:54 schreef Multatilu het volgende:
[..]
En toch zou ik er niet te lichtzinnig over denken. Op de aanval op die basis in de Krim is behoorlijke ophef geweest vanuit Rusland. Het klinkt idioot, maar Putin heeft gewaarschuwd voor escalatie als Oekraïene aanvallen zou uitvoeren op Rusland.
Waar is dit, recent in Dagestan of langer geleden in Wit Rusland gok ik?quote:Op donderdag 29 september 2022 13:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Die gast kan goed vechten maar snap niet waarom hij z'n vuist op een helm stuk slaat ipv niet gewoon de onbeschermde knieen kapot te trappen.
[ twitter ]
Nee, dat wordt hij niet.quote:Op donderdag 29 september 2022 12:43 schreef Multatilu het volgende:
Annexatie is aangekondigd. Betekent dat elke aanval van Oekraiene op Russische troepen in deze gebieden gezien wordt als een aanval op Rusland. En we weten dat Poetin daar héél boos over zou worden.
Ja, das niet gek in een dictatuur.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Nog altijd ruime steun voor Putin en het regime.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 september 2022 13:12 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]Lekker handzaam formaat wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Zal stormlopenquote:Op donderdag 29 september 2022 13:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Auto rijdt de hele dag met luidspreker rond om mensen aan te moedigen zich aan te melden
[ twitter ]
quote:Op donderdag 29 september 2022 12:36 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is inmiddels duidelijk dat Lokoshanker helemaal niets gaat doen. putin kan orders geven wat hij wil, Lokoshanker is gek, maar niet een idioot.
[..]
Jij denkt dat er een vacuum in die leiding is? Terwijl er enorme druk van buitenaf is door het zeewater?
Natuurlijk staan die leidingen altijd onder druk!
Correct.quote:Op donderdag 29 september 2022 12:58 schreef Starhopper het volgende:
Met gewone onderzeeers is dat ook onmogelijk volgens mij. Of je moet vlak onder het oppervlak zitten.
Derbent ligt in Dagestan. Kennelijk komen er nog niet zoveel nieuwe Helden van de Sovjetunie uit de omgeving van Moskou.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Auto rijdt de hele dag met luidspreker rond om mensen aan te moedigen zich aan te melden
[ twitter ]
Misschien komt er een nieuw offensief richting Kiev?quote:Op donderdag 29 september 2022 13:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wit-Rusland ligt toch veel te ver van het front af?
haha ja dan moeten de echte dikke pakken sneeuw in Oekraïne nog komen. Winter is coming.quote:Op donderdag 29 september 2022 12:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze worden in een veld gedumpt zonder beschutting en voedsel en 2 dagen later is er nog niets veranderd.
En dit is nog in Rusland op een oefenterrein.
[ twitter ]
Die gooien meestal een hele lange antennedraad uit, als ik het met goed herinner.quote:
Ik denk gewoon 20.000 gemobiliseerde troepen ruilen voor de troepen die in Belarus gestationeerd zijn, en de gestationeerde troepen naar het front sturen. Die zijn tenminste (hopelijk?!) nog een beetje getraind.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien komt er een nieuw offensief richting Kiev?
Deze comment is scherpquote:Op donderdag 29 september 2022 13:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Die dame?quote:Op donderdag 29 september 2022 13:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lekker handzaam formaat wel.
Sonja van den Ende googelen, dan vind je vast wel het een en ander over haarquote:Op donderdag 29 september 2022 13:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
In de kranten stond dat er een Nederlandse vrouw toezicht hield bij het stemmen tijdens het referendum. De Duitser die ook toezichthield was al vroeg vertrokken. Is er nog iets bekend over deze Nederlandse vrouw?
Sonja van den Endequote:Op donderdag 29 september 2022 13:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
In de kranten stond dat er een Nederlandse vrouw toezicht hield bij het stemmen tijdens het referendum. De Duitser die ook toezichthield was al vroeg vertrokken. Is er nog iets bekend over deze Nederlandse vrouw?
Paar topics terug is haar hele levensgeschiedenis uit de doeken gedaan, inclusief haar facebook waarop ze honderd rare baantjes vermeldt. Ik herinner me niet eens haar naam meer, maar ze is goed gestoord. Een soort über-wappie.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Of ze heeft het licht gezien of ze maken mensen klaar voor slecht nieuws dat komen gaat.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Das apart, op tv zit zij altijd te liegen en de boel op te hitsen en nu komt ze met deze wijze woorden. Wat zou er achter zitten?
https://www.reddit.com/r/(...)ief_of_rt_and_media/
UA pov Editor in Chief of RT and media personality Margarita Simonyan makes a speech about how the Russia needs to stop lying about everything
As a nation we need to stop lying on every level: Government, banks, schools, factories, colleges, armed forces, media, etc. Otherwise we make bad decisions, which can lead to bad losses, some of which cannot be recovered from."
[ afbeelding ]
Eigen ass coveren wellicht.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Das apart, op tv zit zij altijd te liegen en de boel op te hitsen en nu komt ze met deze wijze woorden. Wat zou er achter zitten?
UA pov Editor in Chief of RT and media personality Margarita Simonyan makes a speech about how the Russia needs to stop lying about everything
As a nation we need to stop lying on every level: Government, banks, schools, factories, colleges, armed forces, media, etc. Otherwise we make bad decisions, which can lead to bad losses, some of which cannot be recovered from."
[ afbeelding ]
Dat heet 'controlled opposition'.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Vreemd dat er nog zoveel graan op het land staat.quote:Op donderdag 29 september 2022 12:40 schreef slashdotter3 het volgende:
RIP alle Russen die via deze route proberen te vluchten, overduidelijk dat er overal ambushes zijn.
[ twitter ]
Ik ben daar dus absoluut niet gerust op. Er valt nog genoeg te saboteren om ons in de ellende te storten. Los van het feit dat ik me wél voor kan stellen dat Putin, die niet gewend is z'n zin niet te krijgen, in uiterste waanzin nucleaire wapens inzet. Er waren ook al geruchten te lezen dat Putin niet zo heel bang is voor MAD. Dat hij verwacht dat het westen hier compleet door overrompeld wordt en niet durft terug te vuren. Oekraïene is nog steeds geen NAVO land en ook de VS kan zich, als het te heet onder de voeten wordt, nog uit het conflict wentelen.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:00 schreef YStec het volgende:
[..]
Ik snap je post niet...
Volgens Rusland heeft Oekraïne al eerder Russisch grondgebied aangevallen, de Krim. Op wat voor manier heeft Rusland destijds gereageerd dat je zou kunnen zien als een escalatie? Dus waarom zou het nu (wanneer ze er slechter voor staan dan ooit) anders zijn?!
Rusland heeft alles al gegeven, er valt weinig meer te escaleren. Ze hadden twee opties over, inmiddels is er slechts één optie nadat mobilisatie is ingezet. En da's nucleaire wapens gebruiken, en dat gaat niet gebeuren.
Ergo: gaat geen fuck gebeuren, je hebt alles eerder al gezien.
Ik wou dat ik dat met zoveel zekerheid zou durven zeggen.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:00 schreef YStec het volgende:
[..]
Ik snap je post niet...
Volgens Rusland heeft Oekraïne al eerder Russisch grondgebied aangevallen, de Krim. Op wat voor manier heeft Rusland destijds gereageerd dat je zou kunnen zien als een escalatie? Dus waarom zou het nu (wanneer ze er slechter voor staan dan ooit) anders zijn?!
Rusland heeft alles al gegeven, er valt weinig meer te escaleren. Ze hadden twee opties over, inmiddels is er slechts één optie nadat mobilisatie is ingezet. En da's nucleaire wapens gebruiken, en dat gaat niet gebeuren.
Ergo: gaat geen fuck gebeuren, je hebt alles eerder al gezien.
Copingmechanisme, iedere simpele ziel kan zien dat het westen een erg gevaarlijk spel speelt met het in een hoek drukken van Putin zonder een uitweg. Alsof die Russen hun plannetjes met de Oekraïense regio's even zomaar laten schieten zonder grootschalige gevolgen voor ons, de naïviteit is stuitend. Dit hele conflict is het gevolg van bepaalde Soviet-verhoudingen uit vervolgen tijden die wij als westen niet begrijpen, zeer onverstandig om in dit wespennest te stappen en we gaan hier dan ook een hele grote prijs voor betalen.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wou dat ik dat met zoveel zekerheid zou durven zeggen.
Niet zo vreemd als er op het land gevochten wordt.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:03 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Vreemd dat er nog zoveel graan op het land staat.
Want jij weet dat uiteraard beter dan alle westerse inlichtingendiensten, militaire apparaten en regering gecombineerdquote:Op donderdag 29 september 2022 14:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Copingmechanisme, iedere simpele ziel kan zien dat het westen een erg gevaarlijk spel speelt met het in een hoek drukken van Putin zonder een uitweg. Alsof die Russen hun plannetjes met de Oekraïense regio's even zomaar laten schieten zonder grootschalige gevolgen voor ons, de naïviteit is stuitend. Dit hele conflict is het gevolg van bepaalde Soviet-verhoudingen uit vervolgen tijden die wij als westen niet begrijpen, zeer onverstandig om in dit wespennest te stappen en we gaan hier dan ook een hele grote prijs voor betalen.
Bij Mortal Kombat is dat ook het leukste onderdeel. Finish him!quote:Op donderdag 29 september 2022 14:23 schreef polderturk het volgende:
Dit vind ik dan weer niet kunnen.
Hij is al gewond. Waarom drop je nog een bom op hem?
[ twitter ]
Jeetje...quote:Op donderdag 29 september 2022 14:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Copingmechanisme, iedere simpele ziel kan zien dat het westen een erg gevaarlijk spel speelt met het in een hoek drukken van Putin zonder een uitweg. Alsof die Russen hun plannetjes met de Oekraïense regio's even zomaar laten schieten zonder grootschalige gevolgen voor ons, de naïviteit is stuitend. Dit hele conflict is het gevolg van bepaalde Soviet-verhoudingen uit vervolgen tijden die wij als westen niet begrijpen, zeer onverstandig om in dit wespennest te stappen en we gaan hier dan ook een hele grote prijs voor betalen.
quote:Op donderdag 29 september 2022 14:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dood is ie goedkoper dan gewond. Voor beide partijen. Lullig, maar waar.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:23 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Te veel Russia Times consumeren heeft zo zijn risico's.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want jij weet dat uiteraard beter dan alle westerse inlichtingendiensten, militaire apparaten en regering gecombineerd.
Allemaal gelul. De Sovjet-Unie is al 30 jaar overleden. Er is een verdrag gesloten waarin Rusland heeft gezegd de territoriale integriteit van Oekraïne te respecteren. In ruil daarvoor heeft Oekraïne z’n kernwapens opgegeven. Rusland veegt nu z’n reet af met dat verdrag. De rest van wat je schrijft is propaganda en niet relevant.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus eigenlijk was het een mercy killquote:Op donderdag 29 september 2022 14:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dood is ie goedkoper dan gewond. Voor beide partijen. Lullig, maar waar.
Eens, die gast was al zwaargewond van de artillery explosie en absoluut geen gevaar meer, de drone had m met rust moeten laten.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:23 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Uit zijn lijden verlossen I guess? Snap alleen niet waarom dit elke keer gefilmd moet worden. Al kunnen wij ons niet voorstellen wat voor intense haat die Oekraïense soldaten moeten voelen.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:23 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ik zou hem laten liggen, een gewonde soldaat haalt meer mensen van het slagveldquote:Op donderdag 29 september 2022 14:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Eens, die gast was al zwaargewond van de artillery explosie en absoluut geen gevaar meer, de drone had m met rust moeten laten.
Waarom onderschat je de nucleaire dreiging die er momenteel gaande is, een aanval op Russisch grondgebied (morgen dus de 4 afvallige oblasten) legitimeert de inzet van kernwapens. Het gaat er in dit geval niet om wat de wereld denkt, maar de partij aan de knop (Rusland). Door de positie die het westen inneemt met wapenleveranties, het trainen van soldaten etc. zullen wij ook doelwit zijn.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Allemaal gelul. De Sovjet-Unie is al 30 jaar overleden. Er is een verdrag gesloten waarin Rusland heeft gezegd de territoriale integriteit van Oekraïne te respecteren. In ruil daarvoor heeft Oekraïne z’n kernwapens opgegeven. Rusland veegt nu z’n reet af met dat verdrag. De rest van wat je schrijft is propaganda en niet relevant.
Want als het huis in brand staat is het inderdaad heel handig om er een vat met kerosine overheen te gooien.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:33 schreef Spablauw214 het volgende:
We kunnen natuurlijk ook overwegen om Oekraïne kernwapens te doneren. Ik zie niet waarom Rusland continu mag escaleren en wij moeten maar het diplomatieke pad bewandelen want anders wordt de Russische beer boos ofzo.
Omdat er geen alternatief is. Maar dat is pas een keer of 185 besproken inclusief argumentatiequote:Op donderdag 29 september 2022 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom onderschat je de nucleaire dreiging die er momenteel gaande is, een aanval op Russisch grondgebied (morgen dus de 4 afvallige oblasten) legitimeert de inzet van kernwapens. Het gaat er in dit geval niet om wat de wereld denkt, maar de partij aan de knop (Rusland). Door de positie die het westen inneemt met wapenleveranties, het trainen van soldaten etc. zullen wij ook doelwit zijn.
Dan moet je hem juist laten leven. Een grotere last voor de Russische economie. En zijn familie ziet hem dan in ieder geval weer terug.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dood is ie goedkoper dan gewond. Voor beide partijen. Lullig, maar waar.
Fout het gaat er wel degelijk om wat de wereld denkt.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom onderschat je de nucleaire dreiging die er momenteel gaande is, een aanval op Russisch grondgebied (morgen dus de 4 afvallige oblasten) legitimeert de inzet van kernwapens. Het gaat er in dit geval niet om wat de wereld denkt, maar de partij aan de knop (Rusland). Door de positie die het westen inneemt met wapenleveranties, het trainen van soldaten etc. zullen wij ook doelwit zijn.
Normaal wel, maar de Russen kennende gaat niemand zich om hem bekommeren en mankracht spenderen om hem te redden. Dus hij zou alleen Ukraine resources kosten om hem gevangen te nemen, in een ziekenhuis te genezen en daarna bij de rest van de pows te zetten.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou hem laten liggen, een gewonde soldaat haalt meer mensen van het slagveld
Kom maar op met je atoombom. Hebben we dat ook weer gehad.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het voor de Russen niet uitmaakt wat de wereld van hun denkt had Poetin zich toch nooit zo laten vernederen op die top in Oezbekistan? In je uppie ongemakkelijk voor het oog van de camera's minutenlang wachten op de president van Azerbeidzjan is niet iets wat je doet als je het buitenland niet nodig hebt.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is wel een alternatief, de onderhandelingstafel. Rusland krijgt de oblasten en de rest van Oekraïne krijgt veiligheidsgaranties. Deze oorlog gaat nooit aan het front beslist worden, beide manschappen zijn in principe onuitputtelijk en beide kanten gaan niet stoppen en terugtrekken. Kans op escalatie wordt zo steeds groter, hoe langer het conflict duurt en hoe meer Putin met de rug tegen de muur komt te staan hoe groter de kans op inzet van kernwapens.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Omdat er geen alternatief is. Maar dat is pas een keer of 185 besproken inclusief argumentatie
Allermooiste scenario zou zijn als Rusland een Marshall plan krijgt net zoals Duitsland en Japan en over 20 jaar een bloeiende democratie wordt.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:37 schreef Spablauw214 het volgende:
Putin heeft de oorlog al verloren. Er is geen toekomst meer voor dit regime. De vraag is alleen hoe lang het duurt voordat het door z’n hoeven zakt en de wederopbouw kan starten.
''Iedere simpele ziel kan zien dat het Westen.....'' is natuurlijk niet heel handig om te typen als je een goede discussie wil.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |