Net zo'n mysterie waarom hij stemmen trekt idd.quote:Op vrijdag 30 september 2022 14:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een beetje de Henk Krol van de Britse politiek
Naar ik begrijp niet zolang Starmer de partijleider is.quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hopelijk lukt het Labour dan om het kiesstelsel te wijzigen zodat er nooit meer een absoluut meerderheid voor de Tories mogelijk is.
"I'm prepared to take difficult decisions".quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
Kunnen we de TT niet wijzigen naar "How to ruin a country"?
Mischien voor de volgende in de reeks?
Ja, maar ze gelooft dat ze gelijk heeft dus klaar is keesquote:Op vrijdag 30 september 2022 19:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"I'm prepared to take difficult decisions".
Benieuwd wie dat bedacht heeft. Idiote, onverdedigbare beslissingen verdedigen met het non-argument "ja, de beslissingen zijn moeilijk/onpopulair/controversieel, maar ik durf ze te nemen".
Als ik het artikel goed begrijp heeft hij er zelf niks over gezegd, maar is het een aanname van een denktank / lobbygroep die opkomt voor lagere inkomens.quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:25 schreef Jaeger85 het volgende:
Kamikaze Kwarteng gaat forse bezuinigingen aankondigen in publieke voorzieningen om de belastingverlagingen voor de rijken te bekostigen. Volgens mij willen de Tories bewust verliezen.
https://uk.finance.yahoo.(...)-cuts-155219589.html
Ach, George W. wist ooit de armoede in de VS voor een significant deel terug te dringen door de armoedegrens fors naar beneden bij te stellen, dus zó gek is dit nog niet eens.quote:
Tsja, het is nog in min of meerdere mate de status quo en die is nou eenmaal heel moeilijk te veranderen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 06:19 schreef Nielsch het volgende:
Ik dacht dat we na de jaren 80 wel hadden geconcludeerd dat trickle down economics niet werken, maar Truss doet het gewoon. Extreme belastingverlagingen voor de allerrijksten waardoor er elders 50 miljard moet worden gesneden. Zoveel gedoe rondom haar plannen dat er een bailout door de Bank of England gedaan moest worden om honderden miljarden aan pensioenen te redden, de pond onderuit, een minister van Financiën die nergens te bekennen is.... Man man man wat een puinhoop.
En het is allemaal de schuld van Poetin!!!
[ twitter ]
https://www.reuters.com/b(...)-sources-2022-09-22/quote:LONDON, Sept 22 (Reuters) - Crispin Odey, one of Britain's best-known hedge fund managers, has made a killing this year by wagering against British government bonds, with his firm's main fund up 145% in 2022 after shorting long-dated UK debt, sources said on Thursday.
Betting against the price of, or shorting, government bonds has been one of the trades of the year as soaring inflation forces central banks to hike interest rates more aggressively than was predicted even a few months ago, and investors dump bonds.
[..]
Odey, who was a leading backer of Brexit, came to prominence during the 2008 financial crisis when he made a fortune shorting banking shares. He is known for a volatile performance, with his fund regularly posting double-digit annual gains or losses.
Zou vast een betere Chancellor zijn dan Kwartengquote:
Hij blijft natuurlijk een pion van de 1%, dus linksom of rechtsom zal de rest worden uitgeperst.quote:Op maandag 3 oktober 2022 08:46 schreef Szura het volgende:
Fijn dat Kwasi de vingers uit zn oren heeft gehaald na twee weken economische paniek en een gênante interventie van de BoE
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |