abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206120992
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Juist daarom is het volstrekt zinloos om die pijp op te blazen. Ze konden die afsluitingen naar believen open en dicht draaien. Dat was een machtsmiddel. Dat zijn ze nu dus kwijt. De hele discussie wel/geen Russisch gas is zinloos geworden.
Er zijn nog meer pijpleidingen hè.
Dit is gewoon laten zien aan Europa dat als we niet snel ophouden met het leveren van wapens, we een koude winter gaan krijgen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 27 september 2022 @ 18:47:25 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206120993
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Men schat nu in dat:
[..]

Dat is flink :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206120994
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_206120996
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Men schat nu in dat:
[..]

Klinkt heel Russisch, extreem veel geweld gebruiken om een relatief zwakke pijpleiding op te blazen.
High in the clouds is no way to be free
pi_206121000
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef RapaNui het volgende:
Ik geloof dat noch Rusland, noch de VS erachter zitten.
Wie dan wel? Klimaatextremisten? Elfjes?
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 september 2022 @ 18:48:09 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121001
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we eens een risk/benefit doen, de handel ligt stil en er is geen uitzicht op snelle opening. Als bekend wordt dat de VS hier achter zit ontstaat er onherroepelijk wrijving in de westerse wereld. Totaal niet in hun belang. Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als bondgenoot nog daargelaten.

Ik vind het totaal niet plausibel dat de VS hier achter zit. Alleen al het feit dat wij deze discussie hebben toont al aan wie hier belang bij heeft.
De VS heeft toch veel vaker van dit soort dingen gedaan die tegen het belang van hun bondgenoten gingen! Wat denk je van die CIA-vluchten bijvoorbeeld.
The End Times are wild
pi_206121006
quote:
wie dan?
pi_206121032
Straks zijn we helemaal afhankelijk van de VS voor ons gas. Ik dacht juist dat het niet handig was om op 1 paard te wedden.

Waar halen we dat spul nog meer en gaat Nederland nu meer % gas uit de VS halen dan dat kleine beetje % van ons totale verbruik wat we uit Rusland haalden?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206121038
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
wie dan?
pi_206121044
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
wie dan?
Ethan Hunt?
vosss is de naam,
  dinsdag 27 september 2022 @ 18:51:13 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121046
Crisisoverleg tussen Zweden en Denemarken. Gaan ze hier bespreken of ze de artikel 5 kaart gaan trekken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206121047
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Omdat dat nieuws is en we hier vrije pers hebben? Dat soort dingen hou je bijna niet onder de pet.
Van hoeveel van de meer dan honderd CIA acties van het afgelopen jaar heb jij iets in de media gehoord? Je geeft imo te veel gewicht aan die vrije pers. Het is heel goed mogelijk om dingen buiten de pers te houden.

Misschien dat over 5 a 10 jaar iemand de puzzelstukjes bij elkaar kan verzamelen en de puzzel kan leggen. Maar dan zijn Biden en Poetin al dood, en zijn we al lang weer met het volgende probleem bezig. Dan leest iemand het een keertje, vertelt het verbazingwekkende verhaal aan zijn vrienden, en gaat verder met zijn leven.

Misschien maakt iemand er een film van, zal er aan liggen of wij of Rusland gewonnen hebben.

Een enkel mens met een goed geheugen zal het misschien nog wel eens in een discussie gebruiken, wanneer iemand weer eens zo veel met de VS dweept dat het genant wordt. En dat zal het zijn.

Van hoeveel onthullingen van dingen die 5 jaar geleden stiekem zijn gebeurd, wordt jij nog warm vandaag de dag?

:)
  dinsdag 27 september 2022 @ 18:51:56 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206121055
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Juist daarom is het volstrekt zinloos om die pijp op te blazen. Ze konden die afsluitingen naar believen open en dicht draaien. Dat was een machtsmiddel. Dat zijn ze nu dus kwijt. De hele discussie wel/geen Russisch gas is zinloos geworden.
Nouja intern kan het dus voorkomen dat een of andere potentiele machtgrijper vriendjes kan gaan kopen met beloftes over gasinkomsten.
pi_206121075
twitter
pi_206121079
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja intern kan het dus voorkomen dat een of andere potentiele machtgrijper vriendjes kan gaan kopen met beloftes over gasinkomsten.
Dat kan. Het kan ook een waarschuwing zijn. Het kan ook een pure wanhoopsdaad zijn. Er zijn zo veel motieven voor Rusland te bedenken. En daarbij moeten we ook in het achterhoofd houden dat de Russen nou niet uitblinken in goede strategische keuzes.
zie email 27 oktober
pi_206121080
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:51 schreef vosss het volgende:

[..]
Ethan Hunt?
Zou hij er een ontploffende kauwgom op hebben geplakt?
pi_206121088
Geloof zelf niet dat Rusland hierachter zit, maar dat terzijde, stel dat Rusland er wèl achter zou zitten, maakt het ook maar iets uit eigenlijk dan? Nederland en andere Europese landen willen toch sowieso géén gas van Rusland, dus zijn die pijpleidingen toch overbodig? Dat ze nu opgeblazen zijn is dan toch gewoon prima? 8-) :+
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_206121105
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat kan. Het kan ook een waarschuwing zijn. Het kan ook een pure wanhoopsdaad zijn. Er zijn zo veel motieven voor Rusland te bedenken. En daarbij moeten we ook in het achterhoofd houden dat de Russen nou niet uitblinken in goede strategische keuzes.
Ik zie het puur als een dreigement. Er lopen nog zoveel pijpleidingen, die kunnen ze als ze willen ook kapot maken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 27 september 2022 @ 18:56:01 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121107
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:54 schreef Foshizzle79 het volgende:
Geloof zelf niet dat Rusland hierachter zit, maar dat terzijde, stel dat Rusland er wèl achter zou zitten, maakt het ook maar iets uit eigenlijk dan? Nederland en andere Europese landen willen toch sowieso géén gas van Rusland, dus zijn die pijpleidingen toch overbodig? Dat ze nu opgeblazen zijn is dan toch gewoon prima? 8-) :+
Dat maakt uit ja. Rusland mag daar niet met bommen spelen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 27 september 2022 @ 18:56:21 #120
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_206121114
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:32 schreef Korenfok het volgende:
Gezien de gebruikelijke users nu met de vs kaart komen, weet je dat Rusland er achter zit. mogelijk hebben ze geprobeerd de nieuwe pijplijn op te blazen, maar dat is mislukt
Er is een Deens oorlogsschip (of zoiets) op weg naar de pijpleidingen om onderzoek te gaan doen. Er zal dus wel meer info naar buiten komen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_206121120
quote:
Nederland en andere Europese landen willen toch sowieso géén gas van Rusland, dus zijn die pijpleidingen toch overbodig? Dat ze nu opgeblazen zijn is dan toch gewoon prima? 8-) :+
Dat zeggen ze nu, wie zegt dat dat zo blijft? De publieke opinie kan zo veranderen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 18:57:14 #122
438527 MissButterflyy
pi_206121129
quote:
Dit zorgt voor meer onrust en nog hogere gasprijzen.
pi_206121134
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee dat de VS infrastructuur van z’n bondgenoten met militaire middelen onbruikbaar zou maken is geen complot? :D
Ik breng het als een hypothese, niet als een reeks beschuldigingen aan onze gedoodverfde vijand.

Naast de hypothese dat het de VS was die het stiekem gedaan heeft om de eenheid in het Westen te vergroten, heb ik er nog twee lopen in dit topic:

2) Rusland, die wil de de VS de schuld krijgt en hoopt dat het juist een ruzie tussen de VS en Duitsland zal uitlokken en zo onze eenheid zal verzwakken.

3) Rusland, maar dan interne facties die het Kremlin willen destabiliseren om misschien een staatsgreep te gaan plegen.

Er is gebrek aan informatie, en het is nog niet duidelijk.

Maar we waren nu de hypothese dat de VS het stiekem heeft gedaan aan het bespreken, en des te meer ik dat doe, des te meer ik neig naar deze hypothese.
  dinsdag 27 september 2022 @ 18:58:26 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121142
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er is een Deens oorlogsschip (of zoiets) op weg naar de pijpleidingen om onderzoek te gaan doen. Er zal dus wel meer info naar buiten komen.
Lijkt mij verstandig dat NATO de oefening bij Portugal afbreekt en de schepen laat patrouilleren in de Oostzee.
pi_206121146
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Lijkt mij verstandig dat NATO de oefening bij Portugal afbreekt en de schepen laat patrouilleren in de Oostzee.
De nato-binnenzee, binnenkort. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 27 september 2022 @ 18:59:43 #126
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206121151
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:41 schreef RetepV het volgende:

[..]
Waarom zou iemand het in godsnaam bekend gaan maken dat de VS hier achter zit, als dat zo zou zijn??? Dat zou het domste zijn wat ze zouden kunnen doen!
Zoals ik in mijn eerdere post aangaf, zijn op dit moment alle scenario's nog denkbaar. Dus te vroeg om te oordelen. Je weet het simpelweg niet.

Wat ik zou kunnen verzinnen als reden voor de VS om gewoon kenbaar te maken wanneer ze erachter zitten: machtsvertoon. Iets dat gehoor geeft aan de geluiden om krachtiger op te treden. "We zeiden dat we die pijpleiding zouden beëindigen. Zie hier, we houden woord. Er zal nooit meer Russisch gas meer naar West-Europa stromen. En we zijn tot veel meer in staat dan dit, dus stoppen."

Wat, zoals ik ook aangaf, tegelijkertijd ook weer munitie aan Rusland geeft om de VS van agressie te beschuldigen.

Voor de duidelijkheid: dit is niet wat ik denk, maar wat mijns inziens een mogelijk scenario is.
pi_206121153
Nou vlammetje erbij.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:00:22 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121163
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:
Crisisoverleg tussen Zweden en Denemarken. Gaan ze hier bespreken of ze de artikel 5 kaart gaan trekken?
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.
The End Times are wild
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:02:25 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121179
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.
Maar de aanval is op hun grondgebied uitgevoerd.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:02:45 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121182
Heeft het Witte Huis al een reactie gegeven op deze aanslag? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
The End Times are wild
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:03:24 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121188
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee. Nét in internationale wateren
The End Times are wild
pi_206121190
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoezo wil je nog meer gaten in die leiding :*
pi_206121206
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ben toch benieuwd wie daar achter zitten.
quote:
Dit was wel mijn eerste gedachte. Zeker niet omdat ik de Russen voor dergelijke sabotage te goed acht, maar de VS heeft hier groot belang bij en heeft ook vaker laten zien niet voor controversiële acties terug te deinzen. Ik hoop dat het ooit opgehelderd zal worden, maar ik ben er bang voor.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:05:14 #134
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206121208
quote:

[..]
Lijkt het je niet handig om eerst vast te stellen wie erachter zit?
pi_206121246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef Pietiserniet het volgende:

[..]

Klinkt heel Russisch, extreem veel geweld gebruiken om een relatief zwakke pijpleiding op te blazen.
Kijk. Ik neig niet naar de uitleg dat het Rusland was.

Maar... Er is wel een pijp met een heel groot gat en een pijp met een klein gat. De pijp met het grote gat is volgens mij de Nord Stream 2. Die met het kleine gat de Nord Stream 1.

Dat *zou* er op kunnen duiden dat de iemand beide pijpleidingen wilde saboteren, maar de ene iets minder erg dan de ander. Dat betekent dat de ene (Nord Stream 1) makkelijker te repareren is dan de andere. En daar moet de dader dan een plan mee hebben.

Je zou kunnen aandragen dat het misschien niet de bedoeling was om een verschillende hoeveelheid schade aan te brengen. Dat beide bommen even groot waren, maar er iets mis ging bij de ene, ofzo.

Maar als beide bommen even groot zijn, zouden beide seismische klappen even groot zijn. Alleen de schade zou verschillen. Maar de seismische klappen waren niet gelijk, eentje was 1.9 de andere 2.3.

Misschien is de mindere schade aan de Nord Stream 1 opzettelijk. Wie heeft er belang bij om de ene pijp minder te beschadigen (en dus makkelijker te repareren) dan de andere?

In dit geval zou ik dan geneigd zijn naar Rusland te wijzen, en in de richting van een false-flag waarbij ze de kosten van de latere reparatie probeerden te beperken.

Ik besef heel goed dat deze redenatie zo dun als dunne poep hoor. ;)
pi_206121258
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
de eigenaar is Gazprom, en dat is eigendom van de russische staat.
het ligt in internationale wateren en duitsland heeft er juist verder geen enkel merkbaar nadeel van de gastoevoer via deze pijpleidingen lag al langer stil.

bij Nordstream 1 zijn beide leidingngen kennlijk zwaar getroffen en Nord Stream-2 is slechts een leiding stilgelegd, maar een andere leiding is kennelijk onbeschadigd en kan dus gebruikt worden..

ongetwijfeld zal Rusland nu druk zetten op het versneld verlenen van een vergunning voor Nord Stream-2..
maar dat zal duitsland niet willen, die hebben juist recentelijk gemerkt dat ze ook zonder die pijpleidingen hun gasvoorziening nog geregeld kunnen krijgen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:12:56 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121303
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:09 schreef RM-rf het volgende:

[..]
de eigenaar is Gazprom, en dat is eigendom van de russische staat.
het ligt in internationale wateren en duitsland heeft er juist verder geen enkel merkbaar nadeel van de gastoevoer via deze pijpleidingen lag al langer stil.

bij Nordstream 1 zijn beide leidingngen kennlijk zwaar getroffen en Nord Stream-2 is slechts een leiding stilgelegd, maar een andere leiding is kennelijk onbeschadigd en kan dus gebruikt worden..

ongetwijfeld zal Rusland nu druk zetten op het versneld verlenen van een vergunning voor Nord Stream-2..
maar dat zal duitsland niet willen, die hebben juist recentelijk gemerkt dat ze ook zonder die pijpleidingen hun gasvoorziening nog geregeld kunnen krijgen
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.
Rusland is zijn belangrijkste strategische drukmiddel definitief verloren.

Hoe moelijk is het?
The End Times are wild
pi_206121307
quote:
Het was Nederland
pi_206121324
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:50 schreef vosss het volgende:
Straks zijn we helemaal afhankelijk van de VS voor ons gas. Ik dacht juist dat het niet handig was om op 1 paard te wedden.

Waar halen we dat spul nog meer en gaat Nederland nu meer % gas uit de VS halen dan dat kleine beetje % van ons totale verbruik wat we uit Rusland haalden?
Toen die senator McCain over de MH17 sprak en van "I would like to express my deepest condoleances, bla bla bla bla bla bla. But let's be clear. This would have never happened if Europe didn't depend on Russian gas. We have the technology to transport American gas to Europe for the same price. Bla bla bla bla bla, buy LNG.". Wat ontzettend bot en beledigend om zoiets te doen.

Sinds die tijd weet ik zeker dat er mensen in de VS op hoge posten zijn die er werkelijk *alles* aan zouden doen om Europa van Russisch gas af te krijgen en ons hun LNG in de maag te splitsen.

Nog niet te spreken over al die oorlogen in het Midden-Oosten, die werkelijk werden gevoerd om een gaspijpleiding van Qatar naar Turkije. Honderden miljarden hebben de Amerikanen in die oorlogen gepompt.

Ik sta dus nergens meer van te kijken, van onze bondgenoten. En dat zeg ik zonder Rusland op te hemelen, want ook die zien ons als prooi waarop ze kunnen jagen. De hele wereld ziet ons als prooi om op te jagen, en de VS is daar niet van uitgezonderd.
pi_206121334
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.

Hoe moelijk is het?
Sommige mensen zijn nou eenmaal ziende blind :)
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:16:19 #141
438527 MissButterflyy
pi_206121350
quote:

[..]

Hoe moelijk is het?
Kap nou eens met je herhalingen.
Er zal wrs binnenkort meer duidelijk worden.

Ik vind je redenatie nogal simpel. Is dit dan wat de VS nodig heeft om te doen, zo’n risico te nemen?
pi_206121365
quote:

[..]
Nee, internationale wateren.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:17:34 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121367
quote:

[..]

Hoe moelijk is het?
Duitsland heeft daarmee ook gedreigd en heeft zelfs daad bij woord gevoegd: Duitsland schort goedkeuring Nord Stream 2 op
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:17:59 #144
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206121374
Kans natuurlijk ook dat bijvoorbeeld de Amerikanen die pijpleidingen hebben opgeblazen

1. Rusland is zijn belangrijkste machtsmiddel kwijt na kernwapens
2. Landen moeten naast het midden oosten bijvoorbeeld LNG uit de Vs importeren
3. Eenheid in Europa en Duitsland want de sancties opheffen voor goedkoper gas heeft geen nut meer, die leiding is kapot

Anderzijds ramp voor Nederland natuurlijk, gasprijs wordt nooit meer het niveau van voor de oorlog want de leidingen zijn kapot en elk ander gas is veel duurder, met name lng

Wellicht dat Noorwegen gaat gunnen
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_206121388
Aan alle wappies die denken dat Rusland er niets mee te maken heeft:

Waarom reageert Rusland dan niet pislink?
Rusland heeft de helft van die leidingen betaald, ongeveer 5 miljard!
pi_206121405
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we eens een risk/benefit doen, de handel ligt stil en er is geen uitzicht op snelle opening. Als bekend wordt dat de VS hier achter zit ontstaat er onherroepelijk wrijving in de westerse wereld. Totaal niet in hun belang. Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als bondgenoot nog daargelaten.

Ik vind het totaal niet plausibel dat de VS hier achter zit. Alleen al het feit dat wij deze discussie hebben toont al aan wie hier belang bij heeft.
90% van de discussies op fok gaat over wie er het meeste verstand van een onderwerp heeft of het nu dit is, amv of f1.
Het is net zo plausibel dat de VS dit gedaan heeft als Rusland beide hebben belangen. We zullen het wel nooit weten omdat beide landen zich nooit zo in de kaarten laten kijken.
Ik vind het bijvoorbeeld heel onrealistisch dat er nog mensenzijn die denken dat na 276 dagen waar bij Rusland letterlijk alles wat ze doen mislukt en ze dit niet alleen lukt maar ook nog eens op een manier dat niemand ze gezien heeft.
Iets heimelijk doen en er mee wegkomen is juist iets waar de VS erg goed in is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:19:52 #147
438527 MissButterflyy
pi_206121411
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:18 schreef hangtime het volgende:

Inderdaad. Het Kremlin reageert mysterieus en ontkent niet eens.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:21:59 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206121429
quote:

[..]

Hoe moelijk is het?
Niet wéér he?! |:(
Nog 1000x herhalen maakt het niet ineens waar..

Project Nordstrom 2 IS ook beëindigd kort erna. Is nooit in gebruik genomen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:22:20 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121433
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Inderdaad. Het Kremlin reageert mysterieus en ontkent niet eens.
Het is wachten tot het Kremlin gaat ontkennen, dan weten we dat zij het zijn.
pi_206121438
quote:

Waarom denk je dat de Russen zichzelf zo bloot zouden geven? :D Het is een gevoelige klap voor hen (mits ze het niet zelf gedaan hebben). Maar ze zouden zich nogal laten kennen als ze er in de media pislink op zouden reageren. Iedereen zou meteen het internet overspoelen met memes van een pislinke Poetin. Zo dom zijn ze niet.

Ik denk eerder dat ze in crisisberaad zitten omdat ze niet precies weten wat ze nu moeten doen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:22:58 #151
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206121442
quote:

Niks wappie, ik doe gewoon aan kans berekenen.

Voor Rusland is dit deels ook gewoon super kut want er is geen reden meer de sancties op te heffen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_206121446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Beter dan een burgeroorlog en een uiteenvallende EU.
Ja beter je grote teen amputeren dan dood.

Maar beetje leip om je teen er dan maar af te gaan hakken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206121467
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet wéér he?! |:(
Nog 1000x herhalen maakt het niet ineens waar..

Project Nordstrom 2 IS ook beëindigd kort erna. Is nooit in gebruik genomen.
Kwestie van wat papierwerk tekenen en dan kon het gas stromen. Heel verleidelijk als er volgend jaar massawerkloosheid is en boze mensen op straat.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:26:41 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121473
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Kwestie van wat papierwerk tekenen en dan kon het gas stromen. Heel verleidelijk als er volgend jaar massawerkloosheid is en boze mensen op straat.
:')
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:27:14 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206121478
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dat denk je echt? Ok.
pi_206121479
quote:

[..]

Hoe moelijk is het?
Rusland kan nu niet meer dreigen met dichtdraaien gaskraan, eindelijk duidelijkheid en rust op de gasmarkt. Heel Europa is daar bij gebaat.

Nederland heeft de grootste gasveld van Europa, een spiksplinternieuwe LNG Terminal, meerdere onderzeeboten, al decennia her Europees gasknooppunt en Nederland heeft nog een appeltje met Duitsland te schillen. Nederland heeft hier heel veel mee te winnen, zowel geopolitiek als financieel

Hoe moeilijk is het?
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:27:57 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121485
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kap nou eens met je herhalingen.
Er zal wrs binnenkort meer duidelijk worden.

Ik vind je redenatie nogal simpel. Is dit dan wat de VS nodig heeft om te doen, zo’n risico te nemen?
De VS heeft wel vaker hele gekke dingen gedaan.
The End Times are wild
pi_206121499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja maar da's een Westers land, dus mag het :P
pi_206121506
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja beter je grote teen amputeren dan dood.

Maar beetje leip om je teen er dan maar af te gaan hakken.
Ik heb het gevoel dat die eenheid tussen de VS en de EU, die de media ons voorschotelde, niet zo groot is als de media ons voorschotelde, en dat iemand vond dat er iets moest gebeuren om ons bij elkaar te houden.

Geen idee, alles is speculatie.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:29:39 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121507
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Duitsland heeft daarmee ook gedreigd en heeft zelfs daad bij woord gevoegd: Duitsland schort goedkeuring Nord Stream 2 op
Duitsland is onder zeer zware druk van de VS gezet om dit te doen.
The End Times are wild
pi_206121516
Wie heeft er het meeste te winnen met het vernietigen van deze pijplijn? Wie heeft er het meeste te winnen met deze oorlog? Rusland is geen lieverdje, maar ik vertrouw die Amerikanen ook totaal niet, dit zijn tactieken die ze altijd al gebruiken. En het is een mooie tijd om het te doen, iedereen wijst toch naar Rusland.
pi_206121520
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Rusland kan nu niet meer dreigen met dichtdraaien gaskraan, eindelijk duidelijkheid en rust op de gasmarkt. Heel Europa is daar bij gebaat.

Nederland heeft de grootste gasveld van Europa, een spiksplinternieuwe LNG Terminal, meerdere onderzeeboten, al decennia her Europees gasknooppunt en Nederland heeft nog een appeltje met Duitsland te schillen. Nederland heeft hier heel veel mee te winnen, zowel geopolitiek als financieel

Hoe moeilijk is het?
Helaas staan de huizen in Groningen op instorten dus die gas wordt afgeschaald.
pi_206121527
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:33 schreef capricia het volgende:
Het is gewoon een dreigement aan Europa.
Als Rusland dit kan, dan kunnen ze die andere pijpleidingen ook vernietigen.
niet voor niks ook heel 'toevallig' plaatsgevonden op de dag dat Polen en Norwegen de 'Baltic Pipeline' openen, waarbij Noors gas direkt naar Polen vervoerd kan worden, wat de Polen deden juist om van Russisch gas onafhankelijker te worden

https://www.euronews.com/(...)dependency-on-russia

quote:
Baltic Pipe: Norway-Poland gas pipeline opens in key move to cut dependency on Russia
By Alasdair Sandford with Reuters • Updated: 27/09/2022 - 17:54

Leaders from Poland, Norway and Denmark have attended a ceremony to mark the opening of the new Baltic Pipe, a key stage in the drive to wean Poland and Europe off Russian gas.

The pipeline will transport natural gas from the Norwegian shelf via Denmark and through the Baltic Sea to Poland. It is the centrepiece of a Polish strategy to diversify away from Russia that began years before Moscow’s February invasion of Ukraine triggered a global energy crisis.

The flows from Norway along with supplies via liquefied gas terminals are central to Poland's plan. The country was cut off from Russian gas supplies in April, allegedly for refusing to pay in roubles.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:31:36 #164
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206121543
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:05 schreef rutger05 het volgende:

[..]
[..]
Dit was wel mijn eerste gedachte. Zeker niet omdat ik de Russen voor dergelijke sabotage te goed acht, maar de VS heeft hier groot belang bij en heeft ook vaker laten zien niet voor controversiële acties terug te deinzen. Ik hoop dat het ooit opgehelderd zal worden, maar ik ben er bang voor.
Zal mij ook niks verbazen en idd het zal wel nooit naar buiten gebracht worden mocht het zo zijn.
Vraag me ook af welk belang Rusland hier bij zou hebben.
Ik ben inmiddels overleden
pi_206121560
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het?
Ik vind het mooi bedacht en kan er niets tegenin brengen. Behalve dan dat appeltje schillen met Duitsland, want we hebben onze welvaart aan Duitsland te danken. :)
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:32:33 #166
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206121565
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]
niet voor niks ook heel 'toevallig' plaatsgevonden op de dag dat Polen en Norwegen de 'Baltic Pipeline' openen, waarbij Noors gas direkt naar Polen vervoerd kan worden, wat de Polen deden juist om van Russisch gas onafhankelijker te worden

[..]

Alsof in het geval dat de Amerikanen het waren dat zei niet wisten dat die vandaag geopend zal worden.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:32:40 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121566
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Duitsland is onder zeer zware druk van de VS gezet om dit te doen.
Als Duitsland onder zeer zware druk de oplevering van de pijpleiding heeft stopgezet. Dan is voor de VS het doel bereikt. Waarom zouden ze hem dan nog willen opblazen? :')
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:33:24 #168
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206121581
twitter

Beelden van de Deense Kustwacht van het lek
pi_206121582
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Helaas staan de huizen in Groningen op instorten dus die gas wordt afgeschaald.
Nederland negeert Groningen al decennia. Die mensen hebben recht om vergoeding en om eindelijk eens gehoord te worden.
Daar zijn veel euro's voor nodig. Ipv een kuub verkopen voor twee cent levert die kuub nu minimaal 200 cent op.....

Nu is de kans. Niet als de Oekraïne oorlog over is en Spanje gas kan exporteren

(ik ben niet serieus, je kan altijd een kant op redeneren)
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:33:40 #170
438527 MissButterflyy
pi_206121589
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wie heeft er het meeste te winnen met het vernietigen van deze pijplijn? Wie heeft er het meeste te winnen met deze oorlog? Rusland is geen lieverdje, maar ik vertrouw die Amerikanen ook totaal niet, dit zijn tactieken die ze altijd al gebruiken. En het is een mooie tijd om het te doen, iedereen wijst toch naar Rusland.
Oké, en dan. Waarom? Willen ze meer verdienen aan het verkopen van ‘hun’ gas, dat is belangrijker dan rust en stabiliteit hier?
Lekker Europeanen uitknijpen? Ga weg man.
pi_206121649
Toch benieuwd of dit verdere gevolgen gaat hebben de komende tijd en zo ja, welke dan precies.

Neem aan dat er op redelijk hoog niveau wel over gesproken wordt tussen de verschillende landen.
vosss is de naam,
pi_206121652
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als Duitsland onder zeer zware druk de oplevering van de pijpleiding heeft stopgezet. Dan is voor de VS het doel bereikt. Waarom zouden ze hem dan nog willen opblazen? :')
Omdat er tienduizenden demonstranten in Duitsland aan het rellen waren, die hoopten dat ze de regering konden dwingen om die pijpleidingen te openen.

En dat aantal was groeiende, want de mensen geloofden dat één akkoord het gas al zou kunnen laten stromen (en terecht volgens mij).

Nu de pijpleidingen kapot zijn is er niemand meer die nog hoop kan hebben dat die pijpleidingen open gaan. Dus heeft demonstreren en rellen geen zin meer en gaan ze allemaal naar huis.

Misschien waren het de Duitsers zelf wel die het gedaan hebben. Niemand zou ze er van tegenhouden.
pi_206121654
Het was Rusland of Greenpeace :Y
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:38:24 #174
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121665
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Omdat er tienduizenden demonstranten in Duitsland aan het rellen waren, die hoopten dat ze de regering konden dwingen om die pijpleidingen te openen.

En dat aantal was groeiende, want de mensen geloofden dat één akkoord het gas al zou kunnen laten stromen (en terecht volgens mij).

Nu de pijpleidingen kapot zijn is er niemand meer die nog hoop kan hebben dat die pijpleidingen open gaan. Dus heeft demonstreren en rellen geen zin meer.

Misschien waren het de Duitsers zelf wel die het gedaan hebben. Niemand zou ze er van tegenhouden.
:D :D :D :D
pi_206121676
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oké, en dan. Waarom? Willen ze meer verdienen aan het verkopen van ‘hun’ gas, dat is belangrijker dan rust en stabiliteit hier?

Denk je dat Amerika ook maar 1 fuck geeft om Europa? :D _O- zoals altijd draait alles om geld en eigenbelang, als er ook maar iets te halen valt voor de VS zijn ze van de partij 😑
pi_206121684
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
:D :D :D :D
Wat is er precies zo grappig, behalve jouw eindeloze lijst van simpele vragen waar je zelf het antwoord niet op kunt bedenken?
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:39:57 #177
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206121692
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat ontkent niemand, een Amerikaanse actie is dan ook niet uit te sluiten.

En nu komt de grote maar, het feit dat deze actie twijfel en onzekerheid oplevert is een enorm doel. Twijfel en onzekerheid zaaien is zo ongeveer het enige wat Putin nog kan proberen om de steun aan Oekraïne te torpederen. Als NATO intern gaat ruziën, dan is de mogelijkheid dat dit de hulp aan Oekraïne schaadt best groot. Twijfel en onzekerheid zaaien zijn de wapens van Rusland, daar zijn ze meesters in, grotere meesters dan wie dan ook.

Is dat een complot? Is dat een false flag? Zeker, maar dat is een actie door de VS eveneens. Daar zit geen verschil tussen. Amerika gaat echt niet zeggen, “uhm, sorry maar dat waren wij”.

Rusland gaat deze oorlog niet meer conventioneel winnen, de gasoorlog was ook al uitgespeeld, de mobilisatie lijkt geen groot succes, wanhopige maatregelen zijn te verwachten.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:40:30 #178
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121706
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:39 schreef RetepV het volgende:

[..]
Wat is er precies zo grappig, behalve jouw eindeloze lijst van simpele vragen waar je zelf het antwoord niet op kunt bedenken?
Ooh. Bedoelde je deze post serieus? _O- Sorry :')
pi_206121714
quote:

[..]

Denk je dat Amerika ook maar iets geeft om rust en stabiliteit hier? Vreselijk naïef.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:41:49 #180
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206121726
quote:

[..]

Zelden zoiets naïefs gelezen, sorry hoor.
pi_206121742
CIA informeerde DE reeds weken geleden volgens Der Spiegel

https://www.spiegel.de/po(...)b2-bae4-d134de0b3d57
pi_206121751
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

Zo zie ik het ook ja.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:43:49 #183
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206121753
Ik sluit niet uit dat het toch een Oekraïense undercover actie zou kunnen zijn.
Neutraal ogend schip , duikers en zware explosieven, meer heb je niet nodig.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:45:10 #184
438527 MissButterflyy
pi_206121776
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:39 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Denk je dat Amerika ook maar 1 fuck geeft om Europa? :D _O- zoals altijd draait alles om geld en eigenbelang, als er ook maar iets te halen valt voor de VS zijn ze van de partij 😑
Ik geloof dat we best belangrijke handelspartners zijn, we zijn geen arm Afrikaans land waar wat olievoorraden zijn die geplunderd kunnen worden.

Geloof dat ze ons zelfs hebben bevrijd tijdens WO2. :+ Dus ergens toch wel heel belangrijke banden die je niet op zo’n manier als deze zou verspelen.
pi_206121784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:42 schreef myShizzle het volgende:
CIA informeerde DE reeds weken geleden volgens Der Spiegel

https://www.spiegel.de/po(...)b2-bae4-d134de0b3d57
Dan weet ik wel wie er achter zit
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:48:02 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121820
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:39 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dat ontkent niemand, een Amerikaanse actie is dan ook niet uit te sluiten.

En nu komt de grote maar, het feit dat deze actie twijfel en onzekerheid oplevert is een enorm doel. Twijfel en onzekerheid zaaien is zo ongeveer het enige wat Putin nog kan proberen om de steun aan Oekraïne te torpederen. Als NATO intern gaat ruziën, dan is de mogelijkheid dat dit de hulp aan Oekraïne schaadt best groot. Twijfel en onzekerheid zaaien zijn de wapens van Rusland, daar zijn ze meesters in, grotere meesters dan wie dan ook.

Is dat een complot? Is dat een false flag? Zeker, maar dat is een actie door de VS eveneens. Daar zit geen verschil tussen. Amerika gaat echt niet zeggen, “uhm, sorry maar dat waren wij”.

Rusland gaat deze oorlog niet meer conventioneel winnen, de gasoorlog was ook al uitgespeeld, de mobilisatie lijkt geen groot succes, wanhopige maatregelen zijn te verwachten.
Ik denk niet dat dit echt tot diepe onenigheid binnen de NAVO zal leiden.

Verder zijn de kansen van Rusland slecht. Maar juist daarom moeten we Putin wel een andere uitweg bieden dan de nucleaire optie.
The End Times are wild
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:49:32 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121840
quote:

[..]

Schattig. O+
The End Times are wild
pi_206121846
twitter
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:50:41 #189
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206121864
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar juist daarom moeten we Putin wel een andere uitweg bieden dan de nucleaire optie.
En hoe ziet dat eruit?
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:50:44 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121866
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zodat wij ook in de toekomst nog afhankelijk blijven van Amerikaans LNG en Putin (of Rusland) niet meer beschikt over dit machtsmiddel.
The End Times are wild
pi_206121874
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:39 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maar twijfel is alleen zinvol als je er ook nog bent om er gebruik van te maken. Twijfel is een sluipmoordenaar, je moet eerst veel twijfel zaaien en dan kun je ineens toeslaan. Twijfel zaaien is nooit een last-resort. Eerder juist iets wat bij voorbereidend werk hoort.

Als het dus 7 of 8 maanden geleden was gebeurd, had ik je gelijk gegeven. Maar Rusland is de oorlog aan het verliezen, of lijkt in ieder geval niet zijn doelen te kunnen halen. En als Rusland dan voor de vergelding gaat, is dit wel een HEEL magere zet. Een beetje zielig, zelfs. Daarom geloof ik niet in vergelding van Rusland.

quote:
Een false-flag is alleen een false-flag als er een beschuldiging en een aanval (als is het maar een politieke aanval) volgt. Met een false-flag operatie creëer je een kunstmatige reden om je, ogenschijnlijk terecht, ergens mee te gaan bemoeien. Volgens mij heeft Rusland zijn bord al vol in Oekraïne en heeft het geen mogelijkheden om nog ergens anders te gaan aanvallen.

quote:
De mobilisatie is volgens mij een groter success dan wij denken. Volgens mij is het werkelijke doel van die hele mobilisatie om de 'veroverde' regio's te bezetten. Zodat de jonge soldaten die er nu zitten weer vrij komen om op plaatsen te gaan vechten waar oude mensen niet bruikbaar zijn. Speculatie, dus pin me er niet op vast.

Het gaat voor Rusland niet zo goed in Oekraïne, maar ook niet zo slecht als het lijkt, volgens mij. De werkelijkheid is moeilijk te volgen met alle éénzijdige propaganda die ik hier te zien krijg.
pi_206121898
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ooh. Bedoelde je deze post serieus? _O- Sorry :')
Ik bedoelde mijn respect die ik jou gaf door antwoord te geven op jouw vraag serieus.

Maar ik begrijp dat je het niet verdiende.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 19:53:05 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206121909
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Hoe weet je dat, werk je in het Pentagon? Zowel de VS als Rusland zou het gedaan kunnen hebben.
Dat heet logisch redeneren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:53:34 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121917
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:50 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
En hoe ziet dat eruit?
Ja. lastige. Maar ik denk dat het te gevaarlijk is hem zo ver de hoek in te drijven dat hij geen andere uitweg ziet.
The End Times are wild
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:55:29 #195
438527 MissButterflyy
pi_206121940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zodat wij ook in de toekomst nog afhankelijk blijven van Amerikaans LNG en Putin (of Rusland) niet meer beschikt over dit machtsmiddel.
En hoe zit het met de Russische olie? Even googelen levert op dat we nog steeds olie uit Rusland krijgen.
Waarom?
  dinsdag 27 september 2022 @ 20:01:02 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206122038
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. lastige. Maar ik denk dat het te gevaarlijk is hem zo ver de hoek in te drijven dat hij geen andere uitweg ziet.
Gouden brug van Sun Tzu bieden is nodig ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206122047
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als het Rusland geen fuck boeit waarom jammeren en dreigen ze dan?
Terroristenstaat.
U MAD?
  dinsdag 27 september 2022 @ 20:01:33 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206122048
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En hoe zit het met de Russische olie? Even googelen levert op dat we nog steeds olie uit Rusland krijgen.
Waarom?
Zullen we wel nodig hebben. En kopen we het niet van Rusland, dan verkoopt Rusland het weer aan India of China, waardoor die minder kopen uit Arabië en wij dat dus kopen. Bij een commodity als olie werken sancties alleen maar als ze unaniem en wereldwijd zjn. Anders veranderen enkel de stromen.
The End Times are wild
pi_206122058
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Waarom?
Ik neem aan omdat we ook olie uit Amerika krijgen en dat genoeg voor Amerika was. Ook kunnen we overal olie vandaan kopen en is het onmogelijk om Rusland te stoppen.

Maar we kregen nog geen gas uit Amerika. Nu zal dat wel gebeuren.

Vergeet ook niet dat in Amerika bijna niemand gas gebruikt. Dus op hun eigen markt kunnen ze dat gas helemaal niet kwijt. Dat betekent dat ze het moeten verbranden, want het is een bijproduct van het oppompen van de olie.

En het enige dat een goede kapitalist verbrand, zijn zijn sigaar en het 10-dollarbiljet waarmee hij hem aansteekt.

Amerika liep veel winst mis voor deze oorlog. Nu kunnen ze weer flink verdienen.
pi_206122120
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik geloof dat we best belangrijke handelspartners zijn, we zijn geen arm Afrikaans land waar wat olievoorraden zijn die geplunderd kunnen worden.

Geloof dat ze ons zelfs hebben bevrijd tijdens WO2. :+ Dus ergens toch wel heel belangrijke banden die je niet op zo’n manier als deze zou verspelen.
Samen met de Canadezen en de Britten idd, maar Amerika doet wat Amerika wil, niemand (van de westerse landen dan) die ertegen in durft te gaan, zíjn wat dat betreft aardige bruinneuzen hier. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')