Er zijn nog meer pijpleidingen hè.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist daarom is het volstrekt zinloos om die pijp op te blazen. Ze konden die afsluitingen naar believen open en dicht draaien. Dat was een machtsmiddel. Dat zijn ze nu dus kwijt. De hele discussie wel/geen Russisch gas is zinloos geworden.
Klinkt heel Russisch, extreem veel geweld gebruiken om een relatief zwakke pijpleiding op te blazen.quote:
Wie dan wel? Klimaatextremisten? Elfjes?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef RapaNui het volgende:
Ik geloof dat noch Rusland, noch de VS erachter zitten.
De VS heeft toch veel vaker van dit soort dingen gedaan die tegen het belang van hun bondgenoten gingen! Wat denk je van die CIA-vluchten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we eens een risk/benefit doen, de handel ligt stil en er is geen uitzicht op snelle opening. Als bekend wordt dat de VS hier achter zit ontstaat er onherroepelijk wrijving in de westerse wereld. Totaal niet in hun belang. Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als bondgenoot nog daargelaten.
Ik vind het totaal niet plausibel dat de VS hier achter zit. Alleen al het feit dat wij deze discussie hebben toont al aan wie hier belang bij heeft.
wie dan?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef RapaNui het volgende:
Ethan Hunt?quote:
Van hoeveel van de meer dan honderd CIA acties van het afgelopen jaar heb jij iets in de media gehoord? Je geeft imo te veel gewicht aan die vrije pers. Het is heel goed mogelijk om dingen buiten de pers te houden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat dat nieuws is en we hier vrije pers hebben? Dat soort dingen hou je bijna niet onder de pet.
Nouja intern kan het dus voorkomen dat een of andere potentiele machtgrijper vriendjes kan gaan kopen met beloftes over gasinkomsten.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist daarom is het volstrekt zinloos om die pijp op te blazen. Ze konden die afsluitingen naar believen open en dicht draaien. Dat was een machtsmiddel. Dat zijn ze nu dus kwijt. De hele discussie wel/geen Russisch gas is zinloos geworden.
Dat kan. Het kan ook een waarschuwing zijn. Het kan ook een pure wanhoopsdaad zijn. Er zijn zo veel motieven voor Rusland te bedenken. En daarbij moeten we ook in het achterhoofd houden dat de Russen nou niet uitblinken in goede strategische keuzes.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja intern kan het dus voorkomen dat een of andere potentiele machtgrijper vriendjes kan gaan kopen met beloftes over gasinkomsten.
Ik zie het puur als een dreigement. Er lopen nog zoveel pijpleidingen, die kunnen ze als ze willen ook kapot maken.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan. Het kan ook een waarschuwing zijn. Het kan ook een pure wanhoopsdaad zijn. Er zijn zo veel motieven voor Rusland te bedenken. En daarbij moeten we ook in het achterhoofd houden dat de Russen nou niet uitblinken in goede strategische keuzes.
Dat maakt uit ja. Rusland mag daar niet met bommen spelen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:54 schreef Foshizzle79 het volgende:
Geloof zelf niet dat Rusland hierachter zit, maar dat terzijde, stel dat Rusland er wèl achter zou zitten, maakt het ook maar iets uit eigenlijk dan? Nederland en andere Europese landen willen toch sowieso géén gas van Rusland, dus zijn die pijpleidingen toch overbodig? Dat ze nu opgeblazen zijn is dan toch gewoon prima?![]()
Er is een Deens oorlogsschip (of zoiets) op weg naar de pijpleidingen om onderzoek te gaan doen. Er zal dus wel meer info naar buiten komen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:32 schreef Korenfok het volgende:
Gezien de gebruikelijke users nu met de vs kaart komen, weet je dat Rusland er achter zit. mogelijk hebben ze geprobeerd de nieuwe pijplijn op te blazen, maar dat is mislukt
Dat zeggen ze nu, wie zegt dat dat zo blijft? De publieke opinie kan zo veranderen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:54 schreef Foshizzle79 het volgende:
Nederland en andere Europese landen willen toch sowieso géén gas van Rusland, dus zijn die pijpleidingen toch overbodig? Dat ze nu opgeblazen zijn is dan toch gewoon prima?![]()
Dit zorgt voor meer onrust en nog hogere gasprijzen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:54 schreef Foshizzle79 het volgende:
Geloof zelf niet dat Rusland hierachter zit, maar dat terzijde, stel dat Rusland er wèl achter zou zitten, maakt het ook maar iets uit eigenlijk dan? Nederland en andere Europese landen willen toch sowieso géén gas van Rusland, dus zijn die pijpleidingen toch overbodig? Dat ze nu opgeblazen zijn is dan toch gewoon prima?![]()
Ik breng het als een hypothese, niet als een reeks beschuldigingen aan onze gedoodverfde vijand.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat de VS infrastructuur van z’n bondgenoten met militaire middelen onbruikbaar zou maken is geen complot?
Lijkt mij verstandig dat NATO de oefening bij Portugal afbreekt en de schepen laat patrouilleren in de Oostzee.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is een Deens oorlogsschip (of zoiets) op weg naar de pijpleidingen om onderzoek te gaan doen. Er zal dus wel meer info naar buiten komen.
De nato-binnenzee, binnenkort.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lijkt mij verstandig dat NATO de oefening bij Portugal afbreekt en de schepen laat patrouilleren in de Oostzee.
Zoals ik in mijn eerdere post aangaf, zijn op dit moment alle scenario's nog denkbaar. Dus te vroeg om te oordelen. Je weet het simpelweg niet.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom zou iemand het in godsnaam bekend gaan maken dat de VS hier achter zit, als dat zo zou zijn??? Dat zou het domste zijn wat ze zouden kunnen doen!
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:
Crisisoverleg tussen Zweden en Denemarken. Gaan ze hier bespreken of ze de artikel 5 kaart gaan trekken?
Maar de aanval is op hun grondgebied uitgevoerd.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.
Nee. Nét in internationale waterenquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de aanval is op hun grondgebied uitgevoerd.
Hoezo wil je nog meer gaten in die leidingquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lijkt mij verstandig dat NATO de oefening bij Portugal afbreekt en de schepen laat patrouilleren in de Oostzee.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ben toch benieuwd wie daar achter zitten.
Dit was wel mijn eerste gedachte. Zeker niet omdat ik de Russen voor dergelijke sabotage te goed acht, maar de VS heeft hier groot belang bij en heeft ook vaker laten zien niet voor controversiële acties terug te deinzen. Ik hoop dat het ooit opgehelderd zal worden, maar ik ben er bang voor.quote:
Lijkt het je niet handig om eerst vast te stellen wie erachter zit?quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kijk. Ik neig niet naar de uitleg dat het Rusland was.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Klinkt heel Russisch, extreem veel geweld gebruiken om een relatief zwakke pijpleiding op te blazen.
de eigenaar is Gazprom, en dat is eigendom van de russische staat.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de eigenaar is Gazprom, en dat is eigendom van de russische staat.
het ligt in internationale wateren en duitsland heeft er juist verder geen enkel merkbaar nadeel van de gastoevoer via deze pijpleidingen lag al langer stil.
bij Nordstream 1 zijn beide leidingngen kennlijk zwaar getroffen en Nord Stream-2 is slechts een leiding stilgelegd, maar een andere leiding is kennelijk onbeschadigd en kan dus gebruikt worden..
ongetwijfeld zal Rusland nu druk zetten op het versneld verlenen van een vergunning voor Nord Stream-2..
maar dat zal duitsland niet willen, die hebben juist recentelijk gemerkt dat ze ook zonder die pijpleidingen hun gasvoorziening nog geregeld kunnen krijgen
Het was Nederlandquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef RapaNui het volgende:
Toen die senator McCain over de MH17 sprak en van "I would like to express my deepest condoleances, bla bla bla bla bla bla. But let's be clear. This would have never happened if Europe didn't depend on Russian gas. We have the technology to transport American gas to Europe for the same price. Bla bla bla bla bla, buy LNG.". Wat ontzettend bot en beledigend om zoiets te doen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:50 schreef vosss het volgende:
Straks zijn we helemaal afhankelijk van de VS voor ons gas. Ik dacht juist dat het niet handig was om op 1 paard te wedden.
Waar halen we dat spul nog meer en gaat Nederland nu meer % gas uit de VS halen dan dat kleine beetje % van ons totale verbruik wat we uit Rusland haalden?
Sommige mensen zijn nou eenmaal ziende blindquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.
Rusland is zijn belangrijkste strategische drukmiddel definitief verloren.
Hoe moelijk is het?
Kap nou eens met je herhalingen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.
Hoe moelijk is het?
Nee, internationale wateren.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Duitsland heeft daarmee ook gedreigd en heeft zelfs daad bij woord gevoegd: Duitsland schort goedkeuring Nord Stream 2 opquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe moelijk is het?
90% van de discussies op fok gaat over wie er het meeste verstand van een onderwerp heeft of het nu dit is, amv of f1.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we eens een risk/benefit doen, de handel ligt stil en er is geen uitzicht op snelle opening. Als bekend wordt dat de VS hier achter zit ontstaat er onherroepelijk wrijving in de westerse wereld. Totaal niet in hun belang. Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als bondgenoot nog daargelaten.
Ik vind het totaal niet plausibel dat de VS hier achter zit. Alleen al het feit dat wij deze discussie hebben toont al aan wie hier belang bij heeft.
Inderdaad. Het Kremlin reageert mysterieus en ontkent niet eens.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:18 schreef hangtime het volgende:
Aan alle wappies die denken dat Rusland er niets mee te maken heeft:
Waarom reageert Rusland dan niet pislink?
Rusland heeft de helft van die leidingen betaald, ongeveer 5 miljard!
Niet wéér he?!quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe moelijk is het?
Het is wachten tot het Kremlin gaat ontkennen, dan weten we dat zij het zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad. Het Kremlin reageert mysterieus en ontkent niet eens.
Waarom denk je dat de Russen zichzelf zo bloot zouden geven?quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:18 schreef hangtime het volgende:
Niks wappie, ik doe gewoon aan kans berekenen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:18 schreef hangtime het volgende:
Ja beter je grote teen amputeren dan dood.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Beter dan een burgeroorlog en een uiteenvallende EU.
Kwestie van wat papierwerk tekenen en dan kon het gas stromen. Heel verleidelijk als er volgend jaar massawerkloosheid is en boze mensen op straat.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet wéér he?!![]()
Nog 1000x herhalen maakt het niet ineens waar..
Project Nordstrom 2 IS ook beëindigd kort erna. Is nooit in gebruik genomen.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Kwestie van wat papierwerk tekenen en dan kon het gas stromen. Heel verleidelijk als er volgend jaar massawerkloosheid is en boze mensen op straat.
Dat denk je echt? Ok.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Kwestie van wat papierwerk tekenen en dan kon het gas stromen. Heel verleidelijk als er volgend jaar massawerkloosheid is en boze mensen op straat.
Rusland kan nu niet meer dreigen met dichtdraaien gaskraan, eindelijk duidelijkheid en rust op de gasmarkt. Heel Europa is daar bij gebaat.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe moelijk is het?
De VS heeft wel vaker hele gekke dingen gedaan.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kap nou eens met je herhalingen.
Er zal wrs binnenkort meer duidelijk worden.
Ik vind je redenatie nogal simpel. Is dit dan wat de VS nodig heeft om te doen, zo’n risico te nemen?
Ja maar da's een Westers land, dus mag hetquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
De VS heeft wel vaker hele gekke dingen gedaan.
Ik heb het gevoel dat die eenheid tussen de VS en de EU, die de media ons voorschotelde, niet zo groot is als de media ons voorschotelde, en dat iemand vond dat er iets moest gebeuren om ons bij elkaar te houden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja beter je grote teen amputeren dan dood.
Maar beetje leip om je teen er dan maar af te gaan hakken.
Duitsland is onder zeer zware druk van de VS gezet om dit te doen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Duitsland heeft daarmee ook gedreigd en heeft zelfs daad bij woord gevoegd: Duitsland schort goedkeuring Nord Stream 2 op
Helaas staan de huizen in Groningen op instorten dus die gas wordt afgeschaald.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rusland kan nu niet meer dreigen met dichtdraaien gaskraan, eindelijk duidelijkheid en rust op de gasmarkt. Heel Europa is daar bij gebaat.
Nederland heeft de grootste gasveld van Europa, een spiksplinternieuwe LNG Terminal, meerdere onderzeeboten, al decennia her Europees gasknooppunt en Nederland heeft nog een appeltje met Duitsland te schillen. Nederland heeft hier heel veel mee te winnen, zowel geopolitiek als financieel
Hoe moeilijk is het?
niet voor niks ook heel 'toevallig' plaatsgevonden op de dag dat Polen en Norwegen de 'Baltic Pipeline' openen, waarbij Noors gas direkt naar Polen vervoerd kan worden, wat de Polen deden juist om van Russisch gas onafhankelijker te wordenquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:33 schreef capricia het volgende:
Het is gewoon een dreigement aan Europa.
Als Rusland dit kan, dan kunnen ze die andere pijpleidingen ook vernietigen.
quote:Baltic Pipe: Norway-Poland gas pipeline opens in key move to cut dependency on Russia
By Alasdair Sandford with Reuters • Updated: 27/09/2022 - 17:54
Leaders from Poland, Norway and Denmark have attended a ceremony to mark the opening of the new Baltic Pipe, a key stage in the drive to wean Poland and Europe off Russian gas.
The pipeline will transport natural gas from the Norwegian shelf via Denmark and through the Baltic Sea to Poland. It is the centrepiece of a Polish strategy to diversify away from Russia that began years before Moscow’s February invasion of Ukraine triggered a global energy crisis.
The flows from Norway along with supplies via liquefied gas terminals are central to Poland's plan. The country was cut off from Russian gas supplies in April, allegedly for refusing to pay in roubles.
Zal mij ook niks verbazen en idd het zal wel nooit naar buiten gebracht worden mocht het zo zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[..]
Dit was wel mijn eerste gedachte. Zeker niet omdat ik de Russen voor dergelijke sabotage te goed acht, maar de VS heeft hier groot belang bij en heeft ook vaker laten zien niet voor controversiële acties terug te deinzen. Ik hoop dat het ooit opgehelderd zal worden, maar ik ben er bang voor.
Ik vind het mooi bedacht en kan er niets tegenin brengen. Behalve dan dat appeltje schillen met Duitsland, want we hebben onze welvaart aan Duitsland te danken.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rusland kan nu niet meer dreigen met dichtdraaien gaskraan, eindelijk duidelijkheid en rust op de gasmarkt. Heel Europa is daar bij gebaat.
Nederland heeft de grootste gasveld van Europa, een spiksplinternieuwe LNG Terminal, meerdere onderzeeboten, al decennia her Europees gasknooppunt en Nederland heeft nog een appeltje met Duitsland te schillen. Nederland heeft hier heel veel mee te winnen, zowel geopolitiek als financieel
Hoe moeilijk is het?
Alsof in het geval dat de Amerikanen het waren dat zei niet wisten dat die vandaag geopend zal worden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
niet voor niks ook heel 'toevallig' plaatsgevonden op de dag dat Polen en Norwegen de 'Baltic Pipeline' openen, waarbij Noors gas direkt naar Polen vervoerd kan worden, wat de Polen deden juist om van Russisch gas onafhankelijker te worden
https://www.euronews.com/(...)dependency-on-russia
[..]
Als Duitsland onder zeer zware druk de oplevering van de pijpleiding heeft stopgezet. Dan is voor de VS het doel bereikt. Waarom zouden ze hem dan nog willen opblazen?quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Duitsland is onder zeer zware druk van de VS gezet om dit te doen.
Nederland negeert Groningen al decennia. Die mensen hebben recht om vergoeding en om eindelijk eens gehoord te worden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Helaas staan de huizen in Groningen op instorten dus die gas wordt afgeschaald.
Oké, en dan. Waarom? Willen ze meer verdienen aan het verkopen van ‘hun’ gas, dat is belangrijker dan rust en stabiliteit hier?quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wie heeft er het meeste te winnen met het vernietigen van deze pijplijn? Wie heeft er het meeste te winnen met deze oorlog? Rusland is geen lieverdje, maar ik vertrouw die Amerikanen ook totaal niet, dit zijn tactieken die ze altijd al gebruiken. En het is een mooie tijd om het te doen, iedereen wijst toch naar Rusland.
Omdat er tienduizenden demonstranten in Duitsland aan het rellen waren, die hoopten dat ze de regering konden dwingen om die pijpleidingen te openen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als Duitsland onder zeer zware druk de oplevering van de pijpleiding heeft stopgezet. Dan is voor de VS het doel bereikt. Waarom zouden ze hem dan nog willen opblazen?
quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Omdat er tienduizenden demonstranten in Duitsland aan het rellen waren, die hoopten dat ze de regering konden dwingen om die pijpleidingen te openen.
En dat aantal was groeiende, want de mensen geloofden dat één akkoord het gas al zou kunnen laten stromen (en terecht volgens mij).
Nu de pijpleidingen kapot zijn is er niemand meer die nog hoop kan hebben dat die pijpleidingen open gaan. Dus heeft demonstreren en rellen geen zin meer.
Misschien waren het de Duitsers zelf wel die het gedaan hebben. Niemand zou ze er van tegenhouden.
Denk je dat Amerika ook maar 1 fuck geeft om Europa?quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké, en dan. Waarom? Willen ze meer verdienen aan het verkopen van ‘hun’ gas, dat is belangrijker dan rust en stabiliteit hier?
Lekker Europeanen uitknijpen? Ga weg man.
Wat is er precies zo grappig, behalve jouw eindeloze lijst van simpele vragen waar je zelf het antwoord niet op kunt bedenken?quote:
Dat ontkent niemand, een Amerikaanse actie is dan ook niet uit te sluiten.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
De VS heeft wel vaker hele gekke dingen gedaan.
Ooh. Bedoelde je deze post serieus?quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat is er precies zo grappig, behalve jouw eindeloze lijst van simpele vragen waar je zelf het antwoord niet op kunt bedenken?
Denk je dat Amerika ook maar iets geeft om rust en stabiliteit hier? Vreselijk naïef.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké, en dan. Waarom? Willen ze meer verdienen aan het verkopen van ‘hun’ gas, dat is belangrijker dan rust en stabiliteit hier?
Zelden zoiets naïefs gelezen, sorry hoor.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook ja.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
niet voor niks ook heel 'toevallig' plaatsgevonden op de dag dat Polen en Norwegen de 'Baltic Pipeline' openen, waarbij Noors gas direkt naar Polen vervoerd kan worden, wat de Polen deden juist om van Russisch gas onafhankelijker te worden
https://www.euronews.com/(...)dependency-on-russia
[..]
Ik geloof dat we best belangrijke handelspartners zijn, we zijn geen arm Afrikaans land waar wat olievoorraden zijn die geplunderd kunnen worden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:39 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Denk je dat Amerika ook maar 1 fuck geeft om Europa?![]()
zoals altijd draait alles om geld en eigenbelang, als er ook maar iets te halen valt voor de VS zijn ze van de partij 😑
Dan weet ik wel wie er achter zitquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:42 schreef myShizzle het volgende:
CIA informeerde DE reeds weken geleden volgens Der Spiegel
https://www.spiegel.de/po(...)b2-bae4-d134de0b3d57
Ik denk niet dat dit echt tot diepe onenigheid binnen de NAVO zal leiden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat ontkent niemand, een Amerikaanse actie is dan ook niet uit te sluiten.
En nu komt de grote maar, het feit dat deze actie twijfel en onzekerheid oplevert is een enorm doel. Twijfel en onzekerheid zaaien is zo ongeveer het enige wat Putin nog kan proberen om de steun aan Oekraïne te torpederen. Als NATO intern gaat ruziën, dan is de mogelijkheid dat dit de hulp aan Oekraïne schaadt best groot. Twijfel en onzekerheid zaaien zijn de wapens van Rusland, daar zijn ze meesters in, grotere meesters dan wie dan ook.
Is dat een complot? Is dat een false flag? Zeker, maar dat is een actie door de VS eveneens. Daar zit geen verschil tussen. Amerika gaat echt niet zeggen, “uhm, sorry maar dat waren wij”.
Rusland gaat deze oorlog niet meer conventioneel winnen, de gasoorlog was ook al uitgespeeld, de mobilisatie lijkt geen groot succes, wanhopige maatregelen zijn te verwachten.
Schattig.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En hoe ziet dat eruit?quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar juist daarom moeten we Putin wel een andere uitweg bieden dan de nucleaire optie.
Zodat wij ook in de toekomst nog afhankelijk blijven van Amerikaans LNG en Putin (of Rusland) niet meer beschikt over dit machtsmiddel.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als Duitsland onder zeer zware druk de oplevering van de pijpleiding heeft stopgezet. Dan is voor de VS het doel bereikt. Waarom zouden ze hem dan nog willen opblazen?
Maar twijfel is alleen zinvol als je er ook nog bent om er gebruik van te maken. Twijfel is een sluipmoordenaar, je moet eerst veel twijfel zaaien en dan kun je ineens toeslaan. Twijfel zaaien is nooit een last-resort. Eerder juist iets wat bij voorbereidend werk hoort.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En nu komt de grote maar, het feit dat deze actie twijfel en onzekerheid oplevert is een enorm doel. Twijfel en onzekerheid zaaien is zo ongeveer het enige wat Putin nog kan proberen om de steun aan Oekraïne te torpederen. Als NATO intern gaat ruziën, dan is de mogelijkheid dat dit de hulp aan Oekraïne schaadt best groot. Twijfel en onzekerheid zaaien zijn de wapens van Rusland, daar zijn ze meesters in, grotere meesters dan wie dan ook.
Een false-flag is alleen een false-flag als er een beschuldiging en een aanval (als is het maar een politieke aanval) volgt. Met een false-flag operatie creëer je een kunstmatige reden om je, ogenschijnlijk terecht, ergens mee te gaan bemoeien. Volgens mij heeft Rusland zijn bord al vol in Oekraïne en heeft het geen mogelijkheden om nog ergens anders te gaan aanvallen.quote:Is dat een complot? Is dat een false flag? Zeker, maar dat is een actie door de VS eveneens. Daar zit geen verschil tussen. Amerika gaat echt niet zeggen, “uhm, sorry maar dat waren wij”.
De mobilisatie is volgens mij een groter success dan wij denken. Volgens mij is het werkelijke doel van die hele mobilisatie om de 'veroverde' regio's te bezetten. Zodat de jonge soldaten die er nu zitten weer vrij komen om op plaatsen te gaan vechten waar oude mensen niet bruikbaar zijn. Speculatie, dus pin me er niet op vast.quote:Rusland gaat deze oorlog niet meer conventioneel winnen, de gasoorlog was ook al uitgespeeld, de mobilisatie lijkt geen groot succes, wanhopige maatregelen zijn te verwachten.
Ik bedoelde mijn respect die ik jou gaf door antwoord te geven op jouw vraag serieus.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh. Bedoelde je deze post serieus?Sorry
Dat heet logisch redeneren.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hoe weet je dat, werk je in het Pentagon? Zowel de VS als Rusland zou het gedaan kunnen hebben.
Ja. lastige. Maar ik denk dat het te gevaarlijk is hem zo ver de hoek in te drijven dat hij geen andere uitweg ziet.quote:
En hoe zit het met de Russische olie? Even googelen levert op dat we nog steeds olie uit Rusland krijgen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zodat wij ook in de toekomst nog afhankelijk blijven van Amerikaans LNG en Putin (of Rusland) niet meer beschikt over dit machtsmiddel.
Gouden brug van Sun Tzu bieden is nodig jaquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. lastige. Maar ik denk dat het te gevaarlijk is hem zo ver de hoek in te drijven dat hij geen andere uitweg ziet.
Terroristenstaat.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als het Rusland geen fuck boeit waarom jammeren en dreigen ze dan?
Zullen we wel nodig hebben. En kopen we het niet van Rusland, dan verkoopt Rusland het weer aan India of China, waardoor die minder kopen uit Arabië en wij dat dus kopen. Bij een commodity als olie werken sancties alleen maar als ze unaniem en wereldwijd zjn. Anders veranderen enkel de stromen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En hoe zit het met de Russische olie? Even googelen levert op dat we nog steeds olie uit Rusland krijgen.
Waarom?
Ik neem aan omdat we ook olie uit Amerika krijgen en dat genoeg voor Amerika was. Ook kunnen we overal olie vandaan kopen en is het onmogelijk om Rusland te stoppen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En hoe zit het met de Russische olie? Even googelen levert op dat we nog steeds olie uit Rusland krijgen.
Waarom?
Samen met de Canadezen en de Britten idd, maar Amerika doet wat Amerika wil, niemand (van de westerse landen dan) die ertegen in durft te gaan, zíjn wat dat betreft aardige bruinneuzen hier.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik geloof dat we best belangrijke handelspartners zijn, we zijn geen arm Afrikaans land waar wat olievoorraden zijn die geplunderd kunnen worden.
Geloof dat ze ons zelfs hebben bevrijd tijdens WO2.Dus ergens toch wel heel belangrijke banden die je niet op zo’n manier als deze zou verspelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |