Ieder land met een marine kan dat. Dat is geen nieuws.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:33 schreef capricia het volgende:
Het is gewoon een dreigement aan Europa.
Als Rusland dit kan, dan kunnen ze die andere pijpleidingen ook vernietigen.
Rusland en netals zijn trollen in het westen, bulken van incompetentie. Dus nee hoeft niet te bedanken.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, dan moeten we Rusland maar gaan bedanken voor hun cadeautje.
Maar niet ieder land speelt met gasafsluitiningen richting Europa. Dan kom je toch echt op Rusland uit.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ieder land met een marine kan dat. Dat is geen nieuws.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Laten we eens een risk/benefit doen, de handel ligt stil en er is geen uitzicht op snelle opening. Als bekend wordt dat de VS hier achter zit ontstaat er onherroepelijk wrijving in de westerse wereld. Totaal niet in hun belang. Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als bondgenoot nog daargelaten.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is NIET evident.
Zeker omdat Nordstrom 2 al afgeblazen was en nooit in gebruik is genomen.
Blijven hameren op wat Biden op 7 februari zei (terwijl Nordstrom redelijk vlak daarna reeds afgeblazen is en nooit in gebruik is genomen) en doen of dat iets te maken heeft met het hier en nu is vergezocht.
En omdat de VS nu alle neuzen keurig dezelfde kant opstaan weinig belang heeft bij het stoken tussen bondgenoten.
Alles is overigens al 10x aangegeven, maar gewoon dezelfde verdachtmaking maar blijven herhalen en herhalen en herhalen![]()
![]()
Maar waarom zou Rusland het wapen opgeven waar ze zoveel van gebruikt hebben gemaakt de afgelopen tijd?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar niet ieder land speelt met gasafsluitiningen richting Europa. Dan kom je toch echt op Rusland uit.![]()
Demonstraties hebben het nare effect dat ze de politiek kunnen verzwakken en machtsverhoudingen kunnen veranderen. En als je ze neerslaat, vermeerderd de hoeveelheid demonstranten zich heel vaak. Zeker wanneer ze argumenten hebben die Jan met de Pet kan begrijpen en slikt.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, want dat doen ze om de demonstranten dwars te zittenWees daar niet bang voor, die wappen verzinnen wel een nieuw onderwerp.
Die was al opgegeven, Nordstream 1 zat al een maand dicht en 2 is nooit open gegaan. Wat wilden ze nog meer doen dan? De afgesloten leiding afsluiten?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Maar waarom zou Rusland het wapen opgeven waar ze zoveel van gebruikt hebben gemaakt de afgelopen tijd?
Waarom zou iemand het in godsnaam bekend gaan maken dat de VS hier achter zit, als dat zo zou zijn??? Dat zou het domste zijn wat ze zouden kunnen doen!quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we eens een risk/benefit doen, de handel ligt stil en er is geen uitzicht op snelle opening. Als bekend wordt dat de VS hier achter zit ontstaat er onherroepelijk wrijving in de westerse wereld.
Juist.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Maar waarom zou Rusland het wapen opgeven waar ze zoveel van gebruikt hebben gemaakt de afgelopen tijd?
Duitsland had nog altijd de sleutel aan Duitse kant in handen, en Duitsland wilde die niet opgeven. Iemand heeft er nu voor gezorgd dat die sleutel waardeloos is geworden. Wie zou dat kunnen zijn?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:40 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die was al opgegeven, Nordstream 1 zat al een maand dicht en 2 is nooit open gegaan. Wat wilden ze nog meer doen dan? De afgesloten leiding afsluiten?
Waarom doen de Russen dat? Zoals al vaker geroepen in dit topic: DESTABILISERING.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Demonstraties hebben het nare effect dat ze de politiek kunnen verzwakken en machtsverhoudingen kunnen veranderen. En als je ze neerslaat, vermeerderd de hoeveelheid demonstranten zich heel vaak. Zeker wanneer ze argumenten hebben die Jan met de Pet kan begrijpen en slikt.
Waarom zou Rusland het anders (volgens jou) als wapen in Duitsland inzetten? Als het niet zo was, dan zijn die demonstraties in de eerste plaats toch al zinloos?
Je kan niet in de ene post een groot gewicht aan demonstraties toekennen en in de volgende post zeggen dat demonstraties niet belangrijk genoeg is om er iets aan te doen.
Make up your mind. Zijn ze zo belangrijk dat Rusland ze organiseert, ondanks dat Rusland wel iets anders aan zijn hoofd heeft? Of zijn ze helemaal niet belangrijk en hoeft niemand er iets aan te doen?
quote:"But a tremor of 2.5 on the Richter scale - and we're close after all - corresponds to 5.6 tonnes of TNT. That means some of the biggest bombs during the Second World War,", professor says
Ik proef de geur van complotten in de lucht.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom doen de Russen dat? Zoals al vaker geroepen in dit topic: DESTABILISERING.
Het is ook niet voor niets dat FvD in Nederland allemaal anti overheid demonstraties steunt of zelfs organiseert. In Duitsland gebeurd precies hetzelfde, maar daar heet de club geen FvD.
Omdat dat nieuws is en we hier vrije pers hebben? Dat soort dingen hou je bijna niet onder de pet.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom zou iemand het in godsnaam bekend gaan maken dat de VS hier achter zit, als dat zo zou zijn??? Dat zou het domste zijn wat ze zouden kunnen doen!
De bevolking van Duitsland zal op een gegeven moment toch gaan eisen dat die leidingen open gaan dus zorgt voor onrust. Nu zal je er niemand meer over horen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:40 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die was al opgegeven, Nordstream 1 zat al een maand dicht en 2 is nooit open gegaan. Wat wilden ze nog meer doen dan? De afgesloten leiding afsluiten?
Nee dat de VS infrastructuur van z’n bondgenoten met militaire middelen onbruikbaar zou maken is geen complot?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik proef de geur van complotten in de lucht.
Als het Rusland geen fuck boeit waarom jammeren en dreigen ze dan?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:39 schreef de_boswachter het volgende:
En het Westen is zoals altijd te schijterig om wat terug te doen. Ohnee wacht, ze gaan sancties opleggen!!!!!
Wat Rusland geen fuck interesseert, maar dat geheel terzijde.
Exact. Is ook al tig x aangedragen. Maar het mag niet baten.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:40 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Bij een mogelijke staatsgreep denk ik eerder dat Poetin dit zelf doet zodat die couppleger niet met dat gas vriendjes kan kopen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:49 schreef RetepV het volgende:
Is er al nieuws over chaos in Rusland en een staatsgreep? Want dat was één van de andere hypothesen die ik nog open heb staan. Is Poetin al live op TV geweest?
Uitleg: Dit kan misschien nog gedaan zijn door interne facties in Rusland om verwarring te scheppen in het Kremlin en zo elleboogruimte te scheppen om een staatsgreep te kunnen plegen.
Juist daarom is het volstrekt zinloos om die pijp op te blazen. Ze konden die afsluitingen naar believen open en dicht draaien. Dat was een machtsmiddel. Dat zijn ze nu dus kwijt. De hele discussie wel/geen Russisch gas is zinloos geworden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar niet ieder land speelt met gasafsluitiningen richting Europa. Dan kom je toch echt op Rusland uit.![]()
Er zijn nog meer pijpleidingen hè.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist daarom is het volstrekt zinloos om die pijp op te blazen. Ze konden die afsluitingen naar believen open en dicht draaien. Dat was een machtsmiddel. Dat zijn ze nu dus kwijt. De hele discussie wel/geen Russisch gas is zinloos geworden.
Klinkt heel Russisch, extreem veel geweld gebruiken om een relatief zwakke pijpleiding op te blazen.quote:
Wie dan wel? Klimaatextremisten? Elfjes?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef RapaNui het volgende:
Ik geloof dat noch Rusland, noch de VS erachter zitten.
De VS heeft toch veel vaker van dit soort dingen gedaan die tegen het belang van hun bondgenoten gingen! Wat denk je van die CIA-vluchten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we eens een risk/benefit doen, de handel ligt stil en er is geen uitzicht op snelle opening. Als bekend wordt dat de VS hier achter zit ontstaat er onherroepelijk wrijving in de westerse wereld. Totaal niet in hun belang. Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als bondgenoot nog daargelaten.
Ik vind het totaal niet plausibel dat de VS hier achter zit. Alleen al het feit dat wij deze discussie hebben toont al aan wie hier belang bij heeft.
wie dan?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef RapaNui het volgende:
Ethan Hunt?quote:
Van hoeveel van de meer dan honderd CIA acties van het afgelopen jaar heb jij iets in de media gehoord? Je geeft imo te veel gewicht aan die vrije pers. Het is heel goed mogelijk om dingen buiten de pers te houden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat dat nieuws is en we hier vrije pers hebben? Dat soort dingen hou je bijna niet onder de pet.
Nouja intern kan het dus voorkomen dat een of andere potentiele machtgrijper vriendjes kan gaan kopen met beloftes over gasinkomsten.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist daarom is het volstrekt zinloos om die pijp op te blazen. Ze konden die afsluitingen naar believen open en dicht draaien. Dat was een machtsmiddel. Dat zijn ze nu dus kwijt. De hele discussie wel/geen Russisch gas is zinloos geworden.
Dat kan. Het kan ook een waarschuwing zijn. Het kan ook een pure wanhoopsdaad zijn. Er zijn zo veel motieven voor Rusland te bedenken. En daarbij moeten we ook in het achterhoofd houden dat de Russen nou niet uitblinken in goede strategische keuzes.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja intern kan het dus voorkomen dat een of andere potentiele machtgrijper vriendjes kan gaan kopen met beloftes over gasinkomsten.
Ik zie het puur als een dreigement. Er lopen nog zoveel pijpleidingen, die kunnen ze als ze willen ook kapot maken.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan. Het kan ook een waarschuwing zijn. Het kan ook een pure wanhoopsdaad zijn. Er zijn zo veel motieven voor Rusland te bedenken. En daarbij moeten we ook in het achterhoofd houden dat de Russen nou niet uitblinken in goede strategische keuzes.
Dat maakt uit ja. Rusland mag daar niet met bommen spelen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:54 schreef Foshizzle79 het volgende:
Geloof zelf niet dat Rusland hierachter zit, maar dat terzijde, stel dat Rusland er wèl achter zou zitten, maakt het ook maar iets uit eigenlijk dan? Nederland en andere Europese landen willen toch sowieso géén gas van Rusland, dus zijn die pijpleidingen toch overbodig? Dat ze nu opgeblazen zijn is dan toch gewoon prima?![]()
Er is een Deens oorlogsschip (of zoiets) op weg naar de pijpleidingen om onderzoek te gaan doen. Er zal dus wel meer info naar buiten komen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:32 schreef Korenfok het volgende:
Gezien de gebruikelijke users nu met de vs kaart komen, weet je dat Rusland er achter zit. mogelijk hebben ze geprobeerd de nieuwe pijplijn op te blazen, maar dat is mislukt
Dat zeggen ze nu, wie zegt dat dat zo blijft? De publieke opinie kan zo veranderen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:54 schreef Foshizzle79 het volgende:
Nederland en andere Europese landen willen toch sowieso géén gas van Rusland, dus zijn die pijpleidingen toch overbodig? Dat ze nu opgeblazen zijn is dan toch gewoon prima?![]()
Dit zorgt voor meer onrust en nog hogere gasprijzen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:54 schreef Foshizzle79 het volgende:
Geloof zelf niet dat Rusland hierachter zit, maar dat terzijde, stel dat Rusland er wèl achter zou zitten, maakt het ook maar iets uit eigenlijk dan? Nederland en andere Europese landen willen toch sowieso géén gas van Rusland, dus zijn die pijpleidingen toch overbodig? Dat ze nu opgeblazen zijn is dan toch gewoon prima?![]()
Ik breng het als een hypothese, niet als een reeks beschuldigingen aan onze gedoodverfde vijand.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat de VS infrastructuur van z’n bondgenoten met militaire middelen onbruikbaar zou maken is geen complot?
Lijkt mij verstandig dat NATO de oefening bij Portugal afbreekt en de schepen laat patrouilleren in de Oostzee.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is een Deens oorlogsschip (of zoiets) op weg naar de pijpleidingen om onderzoek te gaan doen. Er zal dus wel meer info naar buiten komen.
De nato-binnenzee, binnenkort.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lijkt mij verstandig dat NATO de oefening bij Portugal afbreekt en de schepen laat patrouilleren in de Oostzee.
Zoals ik in mijn eerdere post aangaf, zijn op dit moment alle scenario's nog denkbaar. Dus te vroeg om te oordelen. Je weet het simpelweg niet.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom zou iemand het in godsnaam bekend gaan maken dat de VS hier achter zit, als dat zo zou zijn??? Dat zou het domste zijn wat ze zouden kunnen doen!
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:
Crisisoverleg tussen Zweden en Denemarken. Gaan ze hier bespreken of ze de artikel 5 kaart gaan trekken?
Maar de aanval is op hun grondgebied uitgevoerd.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.
Nee. Nét in internationale waterenquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de aanval is op hun grondgebied uitgevoerd.
Hoezo wil je nog meer gaten in die leidingquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lijkt mij verstandig dat NATO de oefening bij Portugal afbreekt en de schepen laat patrouilleren in de Oostzee.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ben toch benieuwd wie daar achter zitten.
Dit was wel mijn eerste gedachte. Zeker niet omdat ik de Russen voor dergelijke sabotage te goed acht, maar de VS heeft hier groot belang bij en heeft ook vaker laten zien niet voor controversiële acties terug te deinzen. Ik hoop dat het ooit opgehelderd zal worden, maar ik ben er bang voor.quote:
Lijkt het je niet handig om eerst vast te stellen wie erachter zit?quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kijk. Ik neig niet naar de uitleg dat het Rusland was.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Klinkt heel Russisch, extreem veel geweld gebruiken om een relatief zwakke pijpleiding op te blazen.
de eigenaar is Gazprom, en dat is eigendom van de russische staat.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de eigenaar is Gazprom, en dat is eigendom van de russische staat.
het ligt in internationale wateren en duitsland heeft er juist verder geen enkel merkbaar nadeel van de gastoevoer via deze pijpleidingen lag al langer stil.
bij Nordstream 1 zijn beide leidingngen kennlijk zwaar getroffen en Nord Stream-2 is slechts een leiding stilgelegd, maar een andere leiding is kennelijk onbeschadigd en kan dus gebruikt worden..
ongetwijfeld zal Rusland nu druk zetten op het versneld verlenen van een vergunning voor Nord Stream-2..
maar dat zal duitsland niet willen, die hebben juist recentelijk gemerkt dat ze ook zonder die pijpleidingen hun gasvoorziening nog geregeld kunnen krijgen
Het was Nederlandquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef RapaNui het volgende:
Toen die senator McCain over de MH17 sprak en van "I would like to express my deepest condoleances, bla bla bla bla bla bla. But let's be clear. This would have never happened if Europe didn't depend on Russian gas. We have the technology to transport American gas to Europe for the same price. Bla bla bla bla bla, buy LNG.". Wat ontzettend bot en beledigend om zoiets te doen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:50 schreef vosss het volgende:
Straks zijn we helemaal afhankelijk van de VS voor ons gas. Ik dacht juist dat het niet handig was om op 1 paard te wedden.
Waar halen we dat spul nog meer en gaat Nederland nu meer % gas uit de VS halen dan dat kleine beetje % van ons totale verbruik wat we uit Rusland haalden?
Sommige mensen zijn nou eenmaal ziende blindquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.
Rusland is zijn belangrijkste strategische drukmiddel definitief verloren.
Hoe moelijk is het?
Kap nou eens met je herhalingen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.
Hoe moelijk is het?
Nee, internationale wateren.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Duitsland heeft daarmee ook gedreigd en heeft zelfs daad bij woord gevoegd: Duitsland schort goedkeuring Nord Stream 2 opquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe moelijk is het?
90% van de discussies op fok gaat over wie er het meeste verstand van een onderwerp heeft of het nu dit is, amv of f1.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we eens een risk/benefit doen, de handel ligt stil en er is geen uitzicht op snelle opening. Als bekend wordt dat de VS hier achter zit ontstaat er onherroepelijk wrijving in de westerse wereld. Totaal niet in hun belang. Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als bondgenoot nog daargelaten.
Ik vind het totaal niet plausibel dat de VS hier achter zit. Alleen al het feit dat wij deze discussie hebben toont al aan wie hier belang bij heeft.
Inderdaad. Het Kremlin reageert mysterieus en ontkent niet eens.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:18 schreef hangtime het volgende:
Aan alle wappies die denken dat Rusland er niets mee te maken heeft:
Waarom reageert Rusland dan niet pislink?
Rusland heeft de helft van die leidingen betaald, ongeveer 5 miljard!
Niet wéér he?!quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe moelijk is het?
Het is wachten tot het Kremlin gaat ontkennen, dan weten we dat zij het zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad. Het Kremlin reageert mysterieus en ontkent niet eens.
Waarom denk je dat de Russen zichzelf zo bloot zouden geven?quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:18 schreef hangtime het volgende:
Aan alle wappies die denken dat Rusland er niets mee te maken heeft:
Waarom reageert Rusland dan niet pislink?
Rusland heeft de helft van die leidingen betaald, ongeveer 5 miljard!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |