Een paar dagen zonder gas kan ik me nog wel voorstellen, maar geen stroom? Dat lijkt me toch niet.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik had het over industrie.
Het is niet hoe ik het graag zou zien maar we moeten er wel rekening mee houden dat energie deze winter niet zo vanzelfsprekend is.
Ik weet niet. Het kan ook zijn omdat ze met de boot nog van de ene naar de andere plek moesten varen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:45 schreef Evenstar het volgende:
Eerste explosie was om trouwens om 02:03, tweede pas om 07:04. Lijkt mij toch sterk dat ze nog even vijf uur hebben gewacht om nog iets af te vuren. Ik sluit nog steeds niet uit dat het gewoon een ongelukje is door falen van Gazprom.
Bijna 4cm dik? Dit is geen ongeluk.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik weet niet. Het kan ook zijn omdat ze met de boot nog van de ene naar de andere plek moesten varen.
Alles was spiksplinternieuw, ik geloof niet in een ongelukje. Maar het kan wel.
Ja, zag ook dat ik fout zat met de tijden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik weet niet. Het kan ook zijn omdat ze met de boot nog van de ene naar de andere plek moesten varen.
1 ongelukje kan wel. Maar 2 vlak na elkaar en vlak bij elkaar, dat is t toevallig. Het is 99,99% zeker sabotage. De vraag is van wie.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hier dacht ik ook aan. En wat rancune.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:47 schreef Hexagon het volgende:
Of het is een soort verschroeide aarde tactiek. Dat een potentile machtgrijper in Rusland geen snelle gasdealtjes kan sluiten met die leidingen.
Dat is nog waarschijnlijker, maar dan moeten die facties wel over bijv. een onderzeeboot beschikken.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:49 schreef RetepV het volgende:
V geweest?
Uitleg: Dit kan misschien nog gedaan zijn door interne facties in Rusland om verwarring te scheppen in het Kremlin en zo elleboogruimte te scheppen om een staatsgreep te kunnen plegen.
De Amerikanen natuurlijkquote:Op dinsdag 27 september 2022 17:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ben toch benieuwd wie daar achter zitten.
Staatsgreep door het leger, was ik op gekomen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nog waarschijnlijker, maar dan moeten die facties wel over bijv. een onderzeeboot beschikken.
of in samenwerking met bepaalde "bondgenoten"quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nog waarschijnlijker, maar dan moeten die facties wel over bijv. een onderzeeboot beschikken.
Precies , dan weet je tenminste waar je aan toe bent.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mooi toch dat de Amerikanen dat soort acties maanden van tevoren aankondigen h?
Ah wacht, iemand had geschreven dat die buis maar tussen de 60-80 meter onder water ligt. Met je PADI 1 kun je dat niet bereiken, maar met een beetje duikuitrusting en training is dat helemaal niet zo heel diep volgens mij. Dus het hoeft geen onderzeeboot te zijn, het kan ook a-la James Bond met duikers gedaan zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn toch drones waargenomen?quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ah wacht, iemand had geschreven dat die buis maar tussen de 60-80 meter onder water ligt. Met je PADI 1 kun je dat niet bereiken, maar met een beetje duikuitrusting en training is dat helemaal niet zo heel diep volgens mij. Dus het hoeft geen onderzeeboot te zijn, het kan ook a-la James Bond met duikers gedaan zijn.
Wat zijn de gevolgen van deze actie:quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mooi toch dat de Amerikanen dat soort acties maanden van tevoren aankondigen h?
Of zo'n apparaatskiquote:Op dinsdag 27 september 2022 17:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ah wacht, iemand had geschreven dat die buis maar tussen de 60-80 meter onder water ligt. Met je PADI 1 kun je dat niet bereiken, maar met een beetje duikuitrusting en training is dat helemaal niet zo heel diep volgens mij. Dus het hoeft geen onderzeeboot te zijn, het kan ook a-la James Bond met duikers gedaan zijn.
Daarom is een Russische actie uitermate aannemelijk. “Kijk toch eens hoe onbetrouwbaar die terroristische Amerikanen zijn”. Een wanhopige poging de NATO op te breken.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat zijn de gevolgen van deze actie:
1) Rusland verliest zijn 'wapen' en boet in op zijn machtspositie voor langere termijn
2) Amerika wint aan macht, want we zijn nu helemaal afhankelijk van USA liquid gas leveranties.
Ja, dat kan. Is ook al zowat de hele dag bekend dat dat kan..quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
3) Weer een grotere eenheid in de EU en tussen de EU en de VS doordat er een groot geschilspunt verdwenen is.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat zijn de gevolgen van deze actie:
1) Rusland verliest zijn 'wapen' en boet in op zijn machtspositie voor langere termijn
2) Amerika wint aan macht, want we zijn nu helemaal afhankelijk van USA liquid gas leveranties.
Ik wilde eerst deze plaatsen , maar 90% wat Joe Biden zegt neem ik met een flinke korrel zoutquote:
Ja groot voordeel man, dure energie en failliesementen en een industrie op zijn gat.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
3) Weer een grotere eenheid in de EU en tussen de EU en de VS doordat er een groot geschilspunt verdwenen is.
4) Het zal weer rustig worden in Duitsland, nu er niet meer gedemonstreerd kan worden voor het openen van de Nord Stream 2 (en de Nord Stream 1 ook dicht is).
Er zijn op politiek niveau veel grote voordelen imo.
Hebben er de middelen niet voor.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:04 schreef Evenstar het volgende:
Zou Oekrane zelf er niet achter kunnen zitten? Gewoon lekker stoken, de twee kampen tegen elkaar uitspelen?
Riskant spelletje wel, want men kan dan ook zeggen "stik er lekker in" en alle steun terugtrekken.
Voor de koersk moesten ze ons ook bellen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Of zo'n apparaatski
[ afbeelding ]
Paar duikers en een bommetje of twee niet? Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hebben er de middelen niet voor.
Een sleepbootje met een liertje met 100m draad is genoeg om iets op de zeebodem te zetten, en zonder stroming (Oostzee kent nauwelijks stroming) kinderlijk eenvoudig.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een grote onderzeeer op flinke diepte in de poolzee bergen is wat anders dan een onbemand onderwatervoertuigje overboord zetten.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:05 schreef vipergts het volgende:
[..]
Voor de koersk moesten ze ons ook bellen.
Ach, komop zeg..quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:04 schreef Evenstar het volgende:
Zou Oekrane zelf er niet achter kunnen zitten? Gewoon lekker stoken, de twee kampen tegen elkaar uitspelen?
Riskant spelletje wel, want men kan dan ook zeggen "stik er lekker in" en alle steun terugtrekken.
Gelukkig maar, want die was pas 50x geplaatst in deze reeks..quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:05 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik wilde eerst deze plaatsen , maar 90% wat Joe Biden zegt neem ik met een flinke korrel zout
[ twitter ]
Maar het zal wel lekker vingertje wijzen worden en de burger is weer de dupe
Natuurlijk. Maar elk dreigement dat hij geeft maakt hem ook kwetsbaar om gebruikt te worden voor een false-flag operatie. Dus als het inderdaad Rusland is geweest die de sabotage gepleegd heeft, heeft Biden met zijn grote mond de gelegenheid daartoe gegeven.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:05 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik wilde eerst deze plaatsen , maar 90% wat Joe Biden zegt neem ik met een flinke korrel zout
quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:04 schreef Evenstar het volgende:
Beter dan een burgeroorlog en een uiteenvallende EU.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja groot voordeel man, dure energie en failliesementen en een industrie op zijn gat.
Mooi toch , aangezien dit topic gereekst is , mag dit ook wel in de OPquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gelukkig maar, want die was pas 50x geplaatst in deze reeks..
https://ec.europa.eu/info/news/launch-baltic-pipe-2022-sep-27_enquote:Today, the Baltic Pipe was inaugurated at an opening ceremony in Goleniw, Poland. The event marks the end of the process of the Baltic Pipe construction, a key route to carry gas from Norway through Denmark to Poland and neighbouring countries. The Baltic Pipe will make it possible to import up to 10 billion cubic metres (bcm) of gas annually from Norway to Poland and to transport 3 bcm of gas from Poland to Denmark. The start of gas transmission is planned for 1 October 2022.
Bij mij weten konden ze de overlevende al niet ophalen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Een grote onderzeeer op flinke diepte in de poolzee bergen is wat anders dan een onbemand onderwatervoertuigje overboord zetten.
Maar dan ben jij hier toch de complotdenker. Want dat zou een false flag zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daarom is een Russische actie uitermate aannemelijk. “Kijk toch eens hoe onbetrouwbaar die terroristische Amerikanen zijn”. Een wanhopige poging de NATO op te breken.
Ja, Polen stond volgens mij ook al op het lijstje van potentile daders. Zij hebben er groot economisch voordeel mee, volgens mij. Want gas voor Duitsland kan via Polen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:12 schreef Montagui het volgende:
Ook nog iets m.b.t. timing?
[..]
https://ec.europa.eu/info/news/launch-baltic-pipe-2022-sep-27_en
Toeval?
Toch wel knap dat jij altijd een manier weet te vinden om naar de VS te wijzen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar elk dreigement dat hij geeft maakt hem ook kwetsbaar om gebruikt te worden voor een false-flag operatie. Dus als het inderdaad Rusland is geweest die de sabotage gepleegd heeft, heeft Biden met zijn grote mond de gelegenheid daartoe gegeven.
We zullen zien. Het Kremlin is nu eerst al onze posts, en die van alle andere fora aan het lezen om te zien met welke verklaring ze het meeste zullen winnen. Want zelfs als ze het werkelijk hebben gedaan en het een deel is van een belangrijk plan, zullen ze het toch niet zeggen en de algemene concensus spiegelen. Daarom duurt het een tijdje voordat ze de verklaring zullen geven.
Zelfde als Amerika, overigens.
Polen gaat echt z'n positie niet op het spel zetten met mobiliserend Rusland als buurmanquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, Polen stond volgens mij ook al op het lijstje van potentile daders. Zij hebben er groot economisch voordeel mee, volgens mij.
Toch knap dat als ik eerst met een grote vinger naar Rusland wijs (zij zijn de dader), je toch weer iets kan bedenken om het kleine vingertje NOG groter dan de grote vinger te maken.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:20 schreef OllieA het volgende:
[..]
Toch wel knap dat jij altijd een manier weet te vinden om naar de VS te wijzen.
Belarus, toch? Pas als Rusland Oekrane verovert zijn Polen en Rusland buren.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Polen gaat echt z'n positie niet op het spel zetten met mobiliserend Rusland als buurman
Het is toch evident dat de VS de meest waarschijnlijke uitvoerder is. Omdat het duidelijk in hun belang is, omdat ze altijd al scherp gekant zijn geweest tegen deze pijplijn en omdat Biden redelijk onomwonden in februari al gezegd heeft dat deze pijpleiding kaltgestellt moet gaan worden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:20 schreef OllieA het volgende:
[..]
Toch wel knap dat jij altijd een manier weet te vinden om naar de VS te wijzen.
Dit dus. Ik snap niet dat er users zijn die zich in alle mogelijke bochten wringen om ook maar 1 of ander vaag voordeeltje te verzinnen voor de VS of een ander land.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:18 schreef grrrrg het volgende:
100% zeker een sabotage-actie van Rusland
Ik voel nog niks van destabilisering. Integendeel. De ruzies over die pijpleiding zijn afgelopen. Dus gaat het nu juist beter.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit dus. Ik snap niet dat er users zijn die zich in alle mogelijke bochten wringen om ook maar 1 of ander vaag voordeeltje te verzinnen voor de VS of een ander land.
Het is gewoon simpel. Met deze actie zaai je onrust en destabilisering in Europa. En dat is precies waar Rusland al jaren mee bezig is.
Er zitten helemaal geen voordelen voor Rusland aan en juist veel voordelen voor de VS, die ook altijd al tegen deze leiding geweest zijn. Al vanaf het vorige decennium.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit dus. Ik snap niet dat er users zijn die zich in alle mogelijke bochten wringen om ook maar 1 of ander vaag voordeeltje te verzinnen voor de VS of een ander land.
Het is gewoon simpel. Met deze actie zaai je onrust en destabilisering in Europa. En dat is precies waar Rusland al jaren mee bezig is.
Zo logisch is dat helemaal niet, want als ze het al zouden willen dan kunnen ze gewoon de Britten en Polen daarvoor vragen. Die zijn ook beter bekend in de wateren daar.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is toch evident dat de VS de meest waarschijnlijke uitvoerder is. Omdat het duidelijk in hun belang is, omdat ze altijd al scherp gekant zijn geweest tegen deze pijplijn en omdat Biden redelijk onomwonden in februari al gezegd heeft dat deze pijpleiding kaltgestellt moet gaan worden.
In Duitsland waren er veel demonstraties waarin geeist werd deze winter de leidingen weer te openen. Nu is dat in ieder geval gewoon geen mogelijkheid meer en de enige manier verder is LNG uit de VS halen met grote schepen.
Duitsland (en de rest van Noord-Europa) wordt hiermee potentieel minder afhankelijk van Rusland en meer afhankelijk van de VS.
Nee, dat is NIET evident.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is toch evident dat de VS de meest waarschijnlijke uitvoerder is. Omdat het duidelijk in hun belang is, omdat ze altijd al scherp gekant zijn geweest tegen deze pijplijn en omdat Biden redelijk onomwonden in februari al gezegd heeft dat deze pijpleiding kaltgestellt moet gaan worden.
In Duitsland waren er veel demonstraties waarin geeist werd deze winter de leidingen weer te openen. Nu is dat in ieder geval gewoon geen mogelijkheid meer en de enige manier verder is LNG uit de VS halen met grote schepen.
Duitsland (en de rest van Noord-Europa) wordt hiermee potentieel minder afhankelijk van Rusland en meer afhankelijk van de VS.
idd die pijpleidingen werden continue als wapen gebruikt door Rusland, nu kan dat niet meer. Waarom zouden ze dat wapen opgeven?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zitten helemaal geen voordelen voor Rusland aan en juist veel voordelen voor de VS, die ook altijd al tegen deze leiding geweest zijn. Al vanaf het vorige decennium.
De rare bochten moeten juist gewrongen worden om Rusland de schuld te geven van het saboteren van zijn eigen pijplijn en machtigste wapen
Waarom? De contracten met de VS zijn al lang gesloten. Hoe is dat een voordeel?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan ook net zo goed hoor!quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zo logisch is dat helemaal niet, want als ze het al zouden willen dan kunnen ze gewoon de Britten en Polen daarvoor vragen. Die zijn ook beter bekend in de wateren daar.
En nu hoeft er niet gedemonstreerd te worden, want openen is geen optie meer.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom? De contracten met de VS zijn al lang gesloten. Hoe is dat een voordeel?
De demonstraties in Duitsland waren georganiseerd door figuren die warme banden hebben met Rusland. Onder de demonstranten bevonden zich ook veel in Duitsland wonende Russen. Dat lijkt mij niet heel representatief.
Ze kunnen gewoon gerepareerd worden hoor...quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
En nu hoeft er niet gedemonstreerd te worden, want openen is geen optie meer.
Ik lees hier een bocht waarin je je wringt om Rusland de schuld te geven.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De demonstraties in Duitsland waren georganiseerd door figuren die warme banden hebben met Rusland. Onder de demonstranten bevonden zich ook veel in Duitsland wonende Russen. Dat lijkt mij niet heel representatief.
Artikel 5 dus.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:18 schreef grrrrg het volgende:
100% zeker een sabotage-actie van Rusland
Zeker. Maar 38mm dik staal. Dat krijg je zonder professionele spullen niet kapot, laat staan onderwater.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Poetin heeft zichzelf in de voet geschoten want de oplevering van de pijpleiding is dankzij de inval in Oekrane stilgezet. De pijpleiding gaat sowieso nooit in gebruik worden genomen want we zijn met zn allen druk bezig onafhankelijk te worden van het Russische gas.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zitten helemaal geen voordelen voor Rusland aan en juist veel voordelen voor de VS, die ook altijd al tegen deze leiding geweest zijn. Al vanaf het vorige decennium.
De rare bochten moeten juist gewrongen worden om Rusland de schuld te geven van het saboteren van zijn eigen pijplijn en machtigste wapen
Hoe kom je erbij dat de neuzen dezelfde kant opstaan? Er is veel verdeeldheid. Hongarije en Duitsland hebben Russisch gas nodig. Oost-Europese landen en de Baltische staten zijn rabiaat anti-Russisch. Frankrijk heeft regelmatig contact met Putin. De Italianen zijn altijd al op eigen belang uit geweest, Erdogan is sowieso niet te vertrouwen. UK is uit de EU en heeft zijn eigen problemen. De VS hebben geen last van een gastekort in Europa. Duitsland wil de relatie met Rusland op een basisniveau houden vanwege zijn verleden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is NIET evident.
Zeker omdat Nordstrom 2 al afgeblazen was en nooit in gebruik is genomen.
Blijven hameren op wat Biden op 7 februari zei (terwijl Nordstrom redelijk vlak daarna reeds afgeblazen is en nooit in gebruik is genomen) en doen of dat iets te maken heeft met het hier en nu is vergezocht.
En omdat de VS nu alle neuzen keurig dezelfde kant opstaan weinig belang heeft bij het stoken tussen bondgenoten.
Alles is overigens al 10x aangegeven, maar gewoon dezelfde verdachtmaking maar blijven herhalen en herhalen en herhalen![]()
![]()
Dit is zo'n geval waarin echt alle scenario's mogelijk zijn wanneer sabotage bewezen is. False flag van een van beide kanten om chaos te veroorzaken, een statement van een van beide kanten om kracht te tonen, etc.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar elk dreigement dat hij geeft maakt hem ook kwetsbaar om gebruikt te worden voor een false-flag operatie. Dus als het inderdaad Rusland is geweest die de sabotage gepleegd heeft, heeft Biden met zijn grote mond de gelegenheid daartoe gegeven.
We zullen zien. Het Kremlin is nu eerst al onze posts, en die van alle andere fora aan het lezen om te zien met welke verklaring ze het meeste zullen winnen. Want zelfs als ze het werkelijk hebben gedaan en het een deel is van een belangrijk plan, zullen ze het toch niet zeggen en de algemene concensus spiegelen. Daarom duurt het een tijdje voordat ze de verklaring zullen geven.
Zelfde als Amerika, overigens.
Oohja, want dat doen ze om de demonstranten dwars te zittenquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik lees hier een bocht waarin je je wringt om Rusland de schuld te geven.
Is geen persoonlijke aanval. Ik wijs je er gewoon op dat het een zwak argument is.
En ik wijs er op dat door het kapot maken van de Nord Streams, deze figuren hun macht uit handen genomen is. Het heeft voor hen geen zin meer om nog verder te demonstreren. Ze zijn onschadelijk gemaakt.
Ik noem alleen maar mogelijkheden die allemaal geloofwaardiger zijn dan dat de VS dit heeft gedaan hoor. Grootste kanshebber is en blijft Rusland zelf.quote:
Nou, dan moeten we Rusland maar gaan bedanken voor hun cadeautje.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:32 schreef Korenfok het volgende:
Gezien de gebruikelijke users nu met de vs kaart komen, weet je dat Rusland er achter zit. mogelijk hebben ze geprobeerd de nieuwe pijplijn op te blazen, maar dat is mislukt
Ik denk dat dat niet zo snel gaat, zeker niet onder de huidige omstandigheden. Ik denk dat er sowieso geen gas meer door die leidingen gaat stromen de komende 2 jaar.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze kunnen gewoon gerepareerd worden hoor...
Ieder land met een marine kan dat. Dat is geen nieuws.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:33 schreef capricia het volgende:
Het is gewoon een dreigement aan Europa.
Als Rusland dit kan, dan kunnen ze die andere pijpleidingen ook vernietigen.
Rusland en netals zijn trollen in het westen, bulken van incompetentie. Dus nee hoeft niet te bedanken.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, dan moeten we Rusland maar gaan bedanken voor hun cadeautje.
Maar niet ieder land speelt met gasafsluitiningen richting Europa. Dan kom je toch echt op Rusland uit.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ieder land met een marine kan dat. Dat is geen nieuws.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Laten we eens een risk/benefit doen, de handel ligt stil en er is geen uitzicht op snelle opening. Als bekend wordt dat de VS hier achter zit ontstaat er onherroepelijk wrijving in de westerse wereld. Totaal niet in hun belang. Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als bondgenoot nog daargelaten.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is NIET evident.
Zeker omdat Nordstrom 2 al afgeblazen was en nooit in gebruik is genomen.
Blijven hameren op wat Biden op 7 februari zei (terwijl Nordstrom redelijk vlak daarna reeds afgeblazen is en nooit in gebruik is genomen) en doen of dat iets te maken heeft met het hier en nu is vergezocht.
En omdat de VS nu alle neuzen keurig dezelfde kant opstaan weinig belang heeft bij het stoken tussen bondgenoten.
Alles is overigens al 10x aangegeven, maar gewoon dezelfde verdachtmaking maar blijven herhalen en herhalen en herhalen![]()
![]()
Maar waarom zou Rusland het wapen opgeven waar ze zoveel van gebruikt hebben gemaakt de afgelopen tijd?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar niet ieder land speelt met gasafsluitiningen richting Europa. Dan kom je toch echt op Rusland uit.![]()
Demonstraties hebben het nare effect dat ze de politiek kunnen verzwakken en machtsverhoudingen kunnen veranderen. En als je ze neerslaat, vermeerderd de hoeveelheid demonstranten zich heel vaak. Zeker wanneer ze argumenten hebben die Jan met de Pet kan begrijpen en slikt.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, want dat doen ze om de demonstranten dwars te zittenWees daar niet bang voor, die wappen verzinnen wel een nieuw onderwerp.
Die was al opgegeven, Nordstream 1 zat al een maand dicht en 2 is nooit open gegaan. Wat wilden ze nog meer doen dan? De afgesloten leiding afsluiten?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Maar waarom zou Rusland het wapen opgeven waar ze zoveel van gebruikt hebben gemaakt de afgelopen tijd?
Waarom zou iemand het in godsnaam bekend gaan maken dat de VS hier achter zit, als dat zo zou zijn??? Dat zou het domste zijn wat ze zouden kunnen doen!quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we eens een risk/benefit doen, de handel ligt stil en er is geen uitzicht op snelle opening. Als bekend wordt dat de VS hier achter zit ontstaat er onherroepelijk wrijving in de westerse wereld.
Juist.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Maar waarom zou Rusland het wapen opgeven waar ze zoveel van gebruikt hebben gemaakt de afgelopen tijd?
Duitsland had nog altijd de sleutel aan Duitse kant in handen, en Duitsland wilde die niet opgeven. Iemand heeft er nu voor gezorgd dat die sleutel waardeloos is geworden. Wie zou dat kunnen zijn?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:40 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die was al opgegeven, Nordstream 1 zat al een maand dicht en 2 is nooit open gegaan. Wat wilden ze nog meer doen dan? De afgesloten leiding afsluiten?
Waarom doen de Russen dat? Zoals al vaker geroepen in dit topic: DESTABILISERING.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Demonstraties hebben het nare effect dat ze de politiek kunnen verzwakken en machtsverhoudingen kunnen veranderen. En als je ze neerslaat, vermeerderd de hoeveelheid demonstranten zich heel vaak. Zeker wanneer ze argumenten hebben die Jan met de Pet kan begrijpen en slikt.
Waarom zou Rusland het anders (volgens jou) als wapen in Duitsland inzetten? Als het niet zo was, dan zijn die demonstraties in de eerste plaats toch al zinloos?
Je kan niet in de ene post een groot gewicht aan demonstraties toekennen en in de volgende post zeggen dat demonstraties niet belangrijk genoeg is om er iets aan te doen.
Make up your mind. Zijn ze zo belangrijk dat Rusland ze organiseert, ondanks dat Rusland wel iets anders aan zijn hoofd heeft? Of zijn ze helemaal niet belangrijk en hoeft niemand er iets aan te doen?
quote:"But a tremor of 2.5 on the Richter scale - and we're close after all - corresponds to 5.6 tonnes of TNT. That means some of the biggest bombs during the Second World War,", professor says
Ik proef de geur van complotten in de lucht.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom doen de Russen dat? Zoals al vaker geroepen in dit topic: DESTABILISERING.
Het is ook niet voor niets dat FvD in Nederland allemaal anti overheid demonstraties steunt of zelfs organiseert. In Duitsland gebeurd precies hetzelfde, maar daar heet de club geen FvD.
Omdat dat nieuws is en we hier vrije pers hebben? Dat soort dingen hou je bijna niet onder de pet.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom zou iemand het in godsnaam bekend gaan maken dat de VS hier achter zit, als dat zo zou zijn??? Dat zou het domste zijn wat ze zouden kunnen doen!
De bevolking van Duitsland zal op een gegeven moment toch gaan eisen dat die leidingen open gaan dus zorgt voor onrust. Nu zal je er niemand meer over horen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:40 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die was al opgegeven, Nordstream 1 zat al een maand dicht en 2 is nooit open gegaan. Wat wilden ze nog meer doen dan? De afgesloten leiding afsluiten?
Nee dat de VS infrastructuur van z’n bondgenoten met militaire middelen onbruikbaar zou maken is geen complot?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik proef de geur van complotten in de lucht.
Als het Rusland geen fuck boeit waarom jammeren en dreigen ze dan?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:39 schreef de_boswachter het volgende:
En het Westen is zoals altijd te schijterig om wat terug te doen. Ohnee wacht, ze gaan sancties opleggen!!!!!
Wat Rusland geen fuck interesseert, maar dat geheel terzijde.
Exact. Is ook al tig x aangedragen. Maar het mag niet baten.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:40 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Bij een mogelijke staatsgreep denk ik eerder dat Poetin dit zelf doet zodat die couppleger niet met dat gas vriendjes kan kopen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:49 schreef RetepV het volgende:
Is er al nieuws over chaos in Rusland en een staatsgreep? Want dat was n van de andere hypothesen die ik nog open heb staan. Is Poetin al live op TV geweest?
Uitleg: Dit kan misschien nog gedaan zijn door interne facties in Rusland om verwarring te scheppen in het Kremlin en zo elleboogruimte te scheppen om een staatsgreep te kunnen plegen.
Juist daarom is het volstrekt zinloos om die pijp op te blazen. Ze konden die afsluitingen naar believen open en dicht draaien. Dat was een machtsmiddel. Dat zijn ze nu dus kwijt. De hele discussie wel/geen Russisch gas is zinloos geworden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar niet ieder land speelt met gasafsluitiningen richting Europa. Dan kom je toch echt op Rusland uit.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |