abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:10:00 #201
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_206119838
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:07 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ok, maar daar hoor ik dan niet bij. Want ik heb alleen gezegd dat de VS er mee gedreigd heeft. Niet dat ze het aangekondigd hebben.

Het is een blijk van de VS hoe ze in Februari tegenover die pijpleiding stonden. En als ze sinds die tijd niet van mening zijn veranderd, dan kan het heel wel zijn dat ze besloten om het dreigement te vervullen. Geheel zonder enige aankondiging.
In dat filmpje van Biden, waarvan jij claimt dat hij dreigt de pijpleiding te vernietigen, doet hij dat niet. Dat is de hele discussie.

Biden dreigt in dat filmpje NIET om de pijpleiding te vernietigen. Jij vindt van wel, maar dat is gebaseerd op jouw wensdenken, niet op wat hij werkelijk zegt.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:10:34 #202
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_206119845
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Stop eens op de man te spelen please.
Maar hij zegt A, en dan is jouw reactie "Ah, dus je zegt B!"

Dan kun je toch niet begrijpend lezen?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:10:56 #203
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_206119849
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:04 schreef RetepV het volgende:

[..]
Er is geen enkel bewijs voor helemaal niks. We zijn hier allemaal aan het speculeren. De pro-Ruslanders, anti-Ruslanders, pro-Amerikanen, anti-Amerikanen, pro-EU-ers, anti-EU-ers, allemaal, stuk voor stuk.

Iedereen die op dit moment enige zekerheid vertoont, lult uit zijn nek. Want we weten alleen dat die pijpleidingen gesaboteerd zijn en dat niemand het geclaimed heeft. Wat we ook weten is het standpunt van Biden in Februari 2022. En ook dat Rusland Oekraïne de schuld heeft gegeven (duh :+)

En voor de rest is het allemaal speculatie en koffiedik kijken. En haarkloven, zoals SillyWalks en ik aan het doen zijn.
Wat ook nog een optie is, is dat de druk (expres) uit die leidingen is gehaald waardoor ze beschadigd zijn. :!
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_206119851
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Je conclusie klopt niet. De kans dat NS2 nog gebruikt ging worden was al nihil. Enige manier dat dat ging gebeuren was als Rusland uit Oekraïne vertrekt en alle grondgebied weer teruggeeft. Kans dat dat gebeurt is ook zo goed als nul, dus reken uit je winst. Denk je echt dat Duitsland met alle druk van de VS, EU, NAVO etc. toch maar gas ging importeren uit Rusland, terwijl dat geld weer werd gebruikt om een paar km verderop Oekraïne te bombarderen?

Kom op zeg .....
Als in de winter de hel losbreekt in Duitsland met miljoenen mensen de straat op had zomaar die pijplijn geopend kunnen worden.
pi_206119853
Goh, ook toevallig nadat gisteren duidelijk werd dat Amerika meer LNG moet gaan leveren aan Europa.

:D

https://www.worldoil.com/(...)short-and-long-term/

quote:
U.S. LNG to meet Europe’s energy needs in short and long term
American Petroleum Institute - September 26, 2022

As global natural gas markets continue to tighten and Europe braces for a challenging winter, the American Petroleum Institute (API) and the International Association of Oil and Gas Producers (IOGP) today released a new analysis of Europe’s natural gas market and highlighted the immense potential of U.S. liquefied natural gas (LNG) to help Europe strengthen its energy security.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:11:06 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206119854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Het is minstens net zo onlogisch als beweren dat de VS dit gedaan heeft.

Waarom zou de VS in godsnaam de eensgezindheid uit het raam gooien? Duitsland deed als niks met NS2 en dat ging voorlopig ook niet gebeuren. Nu ruzie schoppen met je bondgenoten, terwijl er na tientallen jaren eensgezindheid is onder bijna alle landen is gewoon net zo ongeloofwaardig, maar dat blijf je maar vergeten.
Maar wie dan? De Oost-Europese landen waren ook tegen deze pijplijn. Dan zou Polen denk ik het enige land zijn dat dit zou kunnen. Die liggen er ook vlakbij, dus kan het heimelijk.
Maar ik denk dat Polen zoiets nooit zou flikken zonder toestemming van de VS.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206119855
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:05 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Wat?! Kun je echt niet begrijpend lezen?
Denk dat je jezelf bedoelt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:04 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat die pijp volloopt met zeewater en ik weet niet of hij daarna überhaupt nog bruikbaar is. Dan duurt het jarenlang voordat er weer gas naar Duitsland kan.
Mede daarom is het heel onwaarschijnlijk dat de landen die deze leiding gelegd hebben hem gesaboteerd hebben.
Als er nou een rode knop was om al die idioten te elimineren... Beetje oorlog zitten voeren, welke imbiciel doet dat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206119857
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:03 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Makes sense ... volgens sommigen.

Echt, ik zie eerder Rusland dit doen om chaos te veroorzaken en zie hier hoe snel dat kan gaan _O-
Chaos veroorzaken heeft alleen zin als je van de chaos gebruik gaat maken. Anders is het alleen maar destructie.

Dus hoe zal Rusland van deze chaos gebruik maken?

En voor het andere alternatief de vraag: is Rusland al zo ver dat de ineenstorting al begonnen is en er alleen nog maar wraak overblijft voor Poetin?
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:12:13 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206119860
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:11 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Goh, ook toevallig nadat gisteren duidelijk werd dat Amerika meer LNG moet gaan leveren aan Europa.

:D

https://www.worldoil.com/(...)short-and-long-term/
[..]

Dat is toeval en complotdenken
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 17:12:32 #210
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206119863
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Lees nu eerst eens dat wiki-artikel hoe de partijen verdeeld waren inzake Nordstream. Wie de voor- en de tegenstanders waren en waarom. Dan zie je ook waarom de tegenstanders veel waarschijnlijkere kandidaten waren voor deze actie dan de voorstanders.
Gelezen en ik blijf er bij dat het onzin is.

Ja, het is duidelijk dat de VS tegen was.

Het is gewoon niet geloofwaardig dat ze NU, terwijl Duitsland al niks doet met NS2 en terwijl men met alle bondgenoten op één lijn zit, zoiets te doen. Als Duitsland toch nog aan het importeren was, of als NS2 toch nog open zou gaan, of als er toch al ruzie was tussen Duitsland en de VS etc. zou ik het begrijpen. Nu is het gewoon niet geloofwaardig. Hoezo is dat zo moeilijk te begrijpen?
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:13:15 #211
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_206119870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:11 schreef RetepV het volgende:

[..]
Chaos veroorzaken heeft alleen zin als je van de chaos gebruik gaat maken. Anders is het alleen maar destructie.

Dus hoe zal Rusland van deze chaos gebruik maken?

Nog een keer dan:

"om met de vinger naar de VS te kunnen wijzen en hun trollenlegger FUD te laten verspreiden op Twitter en allerhande internetfora"

"USA de schuld geven en NATO uit elkaar spelen"
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_206119878
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Het is minstens net zo onlogisch als beweren dat de VS dit gedaan heeft.

Waarom zou de VS in godsnaam de eensgezindheid uit het raam gooien? Duitsland deed als niks met NS2 en dat ging voorlopig ook niet gebeuren. Nu ruzie schoppen met je bondgenoten, terwijl er na tientallen jaren eensgezindheid is onder bijna alle landen is gewoon net zo ongeloofwaardig, maar dat blijf je maar vergeten.
Misschien heeft Duitsland heimelijk haar fiat gegeven. :o Hoe dan ook, deze explosies lenen zich voor een verfilming.
pi_206119879
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hij zou zijn eigen wapen dan alleen maar definitief vernietigd hebben. Nordstream is alleen maar bruikbaar als wapen als deze er is. Als ze er niet is, is zijn wapen weg.

Iedereen noemde in het wiki-artikel deze pijpleiding ook een wapen in handen van de Russen. En nu zouden ze dus hun eigen wapen vernietigd hebben? Dat is zo onlogisch dat ik niet snap dat je het op kunt schrijven.
Het wapen was geen wapen meer. Het was een wapen tot het moment dat er 0,0% kans was dat de potentiële afnemers het gas op korte en middellange termijn zouden afnemen. Het was een wapen zonder kogels geworden. Je kunt met een wapen zonder kogels nog wel iemand op z'n kop rammen... dat doet Poetin nu.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206119881
Die sancties van de VS speelden al langer, ze hadden er veel tijd voor nodig, uiteindelijk zijn tijdens de bouw die sancties ingegaan en hebben de Europese bedrijven zich terug getrokken en heeft een MRTS de leiding afgemaakt.

Ik dacht juist vorig jaar dat de VS juist bepaalde scanties hadden opgeheven om niet die pijpleiding zelf onderwerp te maken van de meningsverschillen tussen Duitsland en VS.
pi_206119883
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Als in de winter de hel losbreekt in Duitsland met miljoenen mensen de straat op had zomaar die pijplijn geopend kunnen worden.
Als er een tekort aan aardgas is, wordt de industrie afgeschaald.
pi_206119885
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Welk gesteggel? Welke onrust? NS2 is al meer dan zes maanden dood en begraven.
De NS2 was klaar. Hoefde alleen nog in gebruik genomen te worden. Bij lange na niet dood en begraven.

quote:
Poetin heeft dat nu ook ingezien en dus ingezet als wapen. Die leiding ligt daar nu alleen maar te liggen en het gas dat er doorheen had moeten gaan moeten ze op eigen bodem affikken... dus dan maar als wapen gebruiken.
Dus, hij heeft een pijpleiding die met een paar Duitse handtekeningen een paar uur later al open kan zijn en geld voor zijn oorlog kan verdienen, maar Poetin werd depressief van het wachten en om die Duitsers te leren heeft hij hem maar kapot gemaakt?
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:14:55 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206119886
Gezien de Poetin-schandknaapjes in dit topic zal hij dus ons willen doen denken dat de VS dit gedaan heeft.
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:14:56 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206119887
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:12 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Gelezen en ik blijf er bij dat het onzin is.

Ja, het is duidelijk dat de VS tegen was.

Het is gewoon niet geloofwaardig dat ze NU, terwijl Duitsland al niks doet met NS2 en terwijl men met alle bondgenoten op één lijn zit, zoiets te doen. Als Duitsland toch nog aan het importeren was, of als NS2 toch nog open zou gaan, of als er toch al ruzie was tussen Duitsland en de VS etc. zou ik het begrijpen. Nu is het gewoon niet geloofwaardig. Hoezo is dat zo moeilijk te begrijpen?
Het is nog ongeloofwaardiger dat Rusland zijn eigen pijplijn en belangrijkste machtsmiddel langdurig zou saboteren. Uiteindelijk hebben zij de gaskraan al in handen dus konden hem aan- of uitzetten naar believen. Het was hún strategisch wapen, niet dat van de Amerikanen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206119892
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:12 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Gelezen en ik blijf er bij dat het onzin is.

Ja, het is duidelijk dat de VS tegen was.

Het is gewoon niet geloofwaardig dat ze NU, terwijl Duitsland al niks doet met NS2 en terwijl men met alle bondgenoten op één lijn zit, zoiets te doen. Als Duitsland toch nog aan het importeren was, of als NS2 toch nog open zou gaan, of als er toch al ruzie was tussen Duitsland en de VS etc. zou ik het begrijpen. Nu is het gewoon niet geloofwaardig. Hoezo is dat zo moeilijk te begrijpen?
Iraq invallen ging ook om de olie.

De VS heeft een handje van oorlog voeren voor financieel gewin, vanaf dag 1 was al duidelijk dat het enorm gunstig zou zijn voor de VS als de EU zijn gas uit de VS zou halen Ipv Rusland.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206119901
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is nog ongeloofwaardiger dat Rusland zijn eigen pijplijn en belangrijkste machtsmiddel langdurig zou saboteren. Uiteindelijk hebben zij de gaskraan al in handen dus konden hem aan- of uitzetten naar believen. Het was hún strategisch wapen, niet dat van de Amerikanen.
Ze hebben dat machtsmiddel nog steeds via Yamal en Brotherhood. Beide lopen naar Duitsland en zijn afgeknepen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:15:57 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206119902
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als er een tekort aan aardgas is, wordt de industrie afgeschaald.
Dat heeft ook immense gevolgen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 17:16:11 #222
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206119905
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar wie dan? De Oost-Europese landen waren ook tegen deze pijplijn. Dan zou Polen denk ik het enige land zijn dat dit zou kunnen. Die liggen er ook vlakbij, dus kan het heimelijk.
Maar ik denk dat Polen zoiets nooit zou flikken zonder toestemming van de VS.
Ik weet het niet.

Begrijp mij niet verkeerd, zo'n actie zou de VS echt wel kunnen doen, maar niet op dit moment, want dat zal echt tegen hun werken en de eensgezindheid wat men nu heeft verbreken. De VS heeft daar nu helemaal niks aan. NUL.

Andere landen zie ik het niet zo snel doen. Hongarije? Heeft niet de middelen. Polen doet zoiets niet zonder toestemming van de VS, eens. Blijft alleen Rusland over. Waarom? Geen idee, want ook dat is enigszins onlogisch, want daarmee gooit Poetin zijn eigen ruiten in. Enige wat ik kan bedenken is dat hij hiermee chaos probeert te veroorzaken. Je ziet hier al hoe snel men conclusies trekt en hoe snel men met de vingertjes gaat wijzen. Als er straks een tekort is in Duitsland dan kan Rusland mooi naar de VS wijzen.

... of het is allemaal toeval en er is iets anders gebeurd?
pi_206119906
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:14 schreef skrn het volgende:
Die sancties van de VS speelden al langer, ze hadden er veel tijd voor nodig, uiteindelijk zijn tijdens de bouw die sancties ingegaan en hebben de Europese bedrijven zich terug getrokken en heeft een MRTS de leiding afgemaakt.

Ik dacht juist vorig jaar dat de VS juist bepaalde scanties hadden opgeheven om niet die pijpleiding zelf onderwerp te maken van de meningsverschillen tussen Duitsland en VS.
Dus hoe lang is de VS al tegen gas uit Rusland? 10 jaar?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:16:59 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206119914
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:16 schreef Evenstar het volgende:

Andere landen zie ik het niet zo snel doen. Hongarije? Heeft niet de middelen. Polen doet zoiets niet zonder toestemming van de VS, eens. Blijft alleen Rusland over. Waarom? Geen idee, want ook dat is enigszins onlogisch, want daarmee gooit Poetin zijn eigen ruiten in. Enige wat ik kan bedenken is dat hij hiermee chaos probeert te veroorzaken. Je ziet hier al hoe snel men conclusies trekt en ho
Hongarije is pro Russisch gas. het meest pro van alle EU/NAVO landen.
Rusland zit in het andere kamp.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206119915
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:14 schreef RetepV het volgende:

[..]
De NS2 was klaar. Hoefde alleen nog in gebruik genomen te worden. Bij lange na niet dood en begraven.
[..]
Er is geen scenario waarin NS2 open zou zijn gegaan.
Dat was over vanaf het moment dat Rusland voet zette in Oekraïne, afgelopen februari.

quote:
Dus, hij heeft een pijpleiding die met een paar Duitse handtekeningen een paar uur later al open kan zijn en geld voor zijn oorlog kan verdienen, maar Poetin werd depressief van het wachten en om die Duitsers te leren heeft hij hem maar kapot gemaakt?
Geen idee wie de leiding gesloopt heeft maar ben blij dat we van deze "navelstreng" verlost zijn.
Rusland had aardgas nog als drukmiddel, nu niet meer.
pi_206119918
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:04 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat die pijp volloopt met zeewater en ik weet niet of hij daarna überhaupt nog bruikbaar is. Dan duurt het jarenlang voordat er weer gas naar Duitsland kan.
Mede daarom is het heel onwaarschijnlijk dat de landen die deze leiding gelegd hebben hem gesaboteerd hebben.
Iemand die iets van pijpleidingen weet zou misschien kunnen vertellen of de pijpleiding gesegmenteerd is en compartimenten heeft die geopend en gesloten kunnen worden. Dat zou de schade kunnen beperken.
pi_206119919
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:14 schreef Hexagon het volgende:
Gezien de Poetin-schandknaapjes in dit topic zal hij dus ons willen doen denken dat de VS dit gedaan heeft.
Dat is ook waar. Als de trollen opduiken, weet je dat er wat speelt.
pi_206119921
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat heeft ook immense gevolgen.
Uiteraard.
Maar niet dat er miljoenen mensen in de kou zitten, zoals werd geopperd.
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:18:05 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206119927
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ze hebben dat machtsmiddel nog steeds via Yamal en Brotherhood. Beide lopen naar Duitsland en zijn afgeknepen.
Het verschil tussen die leidingen en Nordstream is dat zij over Oost-Europees grondgebied lopen en dus die landen ook een machtsmiddel in handen geven (en veel inkomsten wegens transfer fees)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:18:56 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206119932
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er is geen scenario waarin NS2 open zou zijn gegaan.
Dat was over vanaf het moment dat Rusland voet zette in Oekraïne, afgelopen februari.
[..]
Geen idee wie de leiding gesloopt heeft maar ben blij dat we van deze "navelstreng" verlost zijn.
Rusland had aardgas nog als drukmiddel, nu niet meer.
Klopt.
En daarom is het dus uiterst onlogisch dat Rusland dit gedaan heeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206119937
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:14 schreef RetepV het volgende:

[..]
De NS2 was klaar. Hoefde alleen nog in gebruik genomen te worden. Bij lange na niet dood en begraven.
[..]
Dus, hij heeft een pijpleiding die met een paar Duitse handtekeningen een paar uur later al open kan zijn en geld voor zijn oorlog kan verdienen, maar Poetin werd depressief van het wachten en om die Duitsers te leren heeft hij hem maar kapot gemaakt?
Ja leuk. In theorie kan vanavond de vrede getekend worden tussen Poetin en Zelensky en worden ze elkaars beste vrienden. Theorie =/= praktijk. Het politieke klimaat is dusdanig dat dat er totaal niet in zit. 0,0 kans.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206119942
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:16 schreef Evenstar het volgende:

... of het is allemaal toeval en er is iets anders gebeurd?
Geen idee. Wanneer komt de film in de bioscoop?

Spannend wel. Zou zo uit een James Bond film kunnen komen. Of Mission Impossible. :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206119944
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:06 schreef skrn het volgende:

[..]
Nou, daar gaat wel wat tijd overheen.
En zo lang er nog druk op die leiding staat, denk ik niet dat ze hem kunnen repareren. Dus eerst moet er gewacht worden tot de druk weg is, denk ik. Dat kan nog wel even duren.

Maar alla, als ingenieur kan ik ook nog wel een paar ideeën bedenken waarmee die pijpleiding sneller te repareren zou kunnen worden. Iemand die er werkelijk verstand van heeft zal het nog wel beter weten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 17:19:56 #234
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206119947
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Iraq invallen ging ook om de olie.

De VS heeft een handje van oorlog voeren voor financieel gewin, vanaf dag 1 was al duidelijk dat het enorm gunstig zou zijn voor de VS als de EU zijn gas uit de VS zou halen Ipv Rusland.
Ja, eens. Ik beweer ook nergens dat de VS dit niet zou KUNNEN doen. Alleen acht ik de kans heel klein dat ze dat nu doen.
pi_206119956
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt.
En daarom is het dus uiterst onlogisch dat Rusland dit gedaan heeft.
Rusland zou het gedaan kunnen hebben, wetende dat die gasleidingen toch nooit meer open gaan.

Maar goed, niemand van ons weet het zeker, behalve dat het door menselijk handelen moet zijn gebeurd.
pi_206119958
Al die moeite die politici, lobbyisten en bedrijven ooit hebben gestoken in die 2 ellendige pijpleidingen en nu: poef. Het heeft ook wel wat ironisch.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 17:21:03 #237
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206119959
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hongarije is pro Russisch gas. het meest pro van alle EU/NAVO landen.
Rusland zit in het andere kamp.
Ja, maar Hongarije maakt geen gebruik van NS, toch? Die krijgen het via TurkStream.
pi_206119965
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als er een tekort aan aardgas is, wordt de industrie afgeschaald.
Ik denk niet dat de bevolking blij is met massawerkloosheid.
pi_206119967
Een van de explosies had volgens Lund een kracht die vergelijkbaar is met een beving van 2,3 op de schaal van Richter.

Wat voor bom kan zo een aardbeving veroorzaken!?? Of zou het vrijkomen van het gas zo'n klap geven!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:21:57 #240
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206119969
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Uiteraard.
Maar niet dat er miljoenen mensen in de kou zitten, zoals werd geopperd.
Wel miljoenen mensen die werkloos thuis komen te zitten zonder inkomen, lastig eten kopen dan.

Als je de keuze hebt tussen kou, honger of geen van beide dan is het niet logisch als je als regering voor kou of honger kiest en niet voor het opendraaien van een gaskraan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_206119970
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Geen idee wie de leiding gesloopt heeft maar ben blij dat we van deze "navelstreng" verlost zijn.
Rusland had aardgas nog als drukmiddel, nu niet meer.
Zelfs dat drukmiddel had hij niet meer want zoals je zegt er was 0 kans dat dat nog ging gebeuren. Poetin heeft dat eindelijk ook ingezien en het nu op een andere manier als wapen gebruikt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:22:21 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206119975
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ja leuk. In theorie kan vanavond de vrede getekend worden tussen Poetin en Zelensky en worden ze elkaars beste vrienden. Theorie =/= praktijk. Het politieke klimaat is dusdanig dat dat er totaal niet in zit. 0,0 kans.
Uiteindelijk worden de betrekkingen weer genormaliseerd natuurlijk. Dat is altijd zo. En dat kan ook heel snel gaan, kijk naar Duitsland na WO2. Ik denk dat die betrekkingen nog eerder genormaliseerd zijn dan dat deze leiding nu operationeel wordt.
Als de boel niet gaat escaleren tot een nucleair conflict natuurlijk. Maar dan komt die leiding er ook nietmeer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 17:22:48 #243
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206119979
Dat de Kremlin nog niet met het vingertje heeft lopen wijzen vind ik dan wel weer raar :D
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:23:02 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206119983
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Zelfs dat drukmiddel had hij niet meer want zoals je zegt er was 0 kans dat dat nog ging gebeuren. Poetin heeft dat eindelijk ook ingezien en het nu op een andere manier als wapen gebruikt.
Hoe dan? Hij zou zijn wapen vernietigd hebben? En wat heeft hij daar dan aan gehad?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 17:23:31 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206119990
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:04 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik trek dan ook helemaal geen conclusies. Ik zei alleen dat het net zo goed de VS geweest zou kunnen zijn.

Maar jullie hebben allemaal oogkleppen op en vallen daar meteen over. Jullie zijn degene die weigeren open te staan voor andere mogelijkheden.

En dan ga je mij dat verwijt maken. :')

Ik concludeer niks, ik zei alleen dat de VS het gedaan zou kunnen hebben want filmpje van Biden. NEEE DAT KAN HIER NIET EN DAAR NIET COMPLOTDENKERS WAPPIEE!!!

Laat je nakijken mafklapper :*
En waarom reageer je dan met een zucht op mijn post waar ik heel overduidelijk specifiek complotdenkers bekritiseer? Ik denk dat je je aangesproken voelde, en dat zegt al heel wat. Als je zelf geen complotdenker bent, dan moet je het gewoon met me eens zijn dat iedereen die nu met alle vingers naar de VS wijst gewoon die kritiek verdient.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 27 september 2022 @ 17:23:35 #246
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206119992
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:03 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Makes sense ... volgens sommigen.

Echt, ik zie eerder Rusland dit doen om chaos te veroorzaken en zie hier hoe snel dat kan gaan _O-
Dat krijg je met een vastgelopen "ja, maar de VS.." plaat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206119993
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dus hoe lang is de VS al tegen gas uit Rusland? 10 jaar?
Speelt al heel lang. Sowieso tijdens heel Nord Stream 2. Die dreiging van sancties was duidelijk voor de bouwers van de pijplijn, die hadden dit soort clausules ook gewoon in de contracten staan. Dat ze mochten weglopen als er sancties zouden komen.

Obama was al in volle voorbereiding voor sancties. Baltische staten waren ook heel erg tegen die leiding, en gaven ook geen logistieke support vanuit hun havens.

Nord Stream 1 ben ik niet zeker van, die bouw was rond 2010. Maar na 2014 hebben de VS niet onder stoelen of banken geschoven van ze NS2 absoluut niet zagen zitten, en alles geprobeerd de bouw te frustreren. Tot inderdaad persoonlijke sancties aan toe.
pi_206119996
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:07 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als een Westerse mogendheid het heeft gedaan, dan verwacht ik eerder dat de UK erachter zit. Truss voelt zich net Thatcher en als de Britse geheime dienst haar dit geadviseerd heeft, dan zou ze het gewoon haar fiat geven.
Dat idee van de UK heb ik nu al een paar keer verworpen, maar het is ook al een paar keer weer terug gekomen in mijn gedachten. Het idee wil dus niet weg gaan. Het zal toch niet...? Ze zijn er arrogant genoeg voor, hebben er de middelen voor, en ze doen wel vaker dingen die de wereld veel te ver vind gaan en weer een ramp over de wereld afroepen.
pi_206120003
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de bevolking blij is met massawerkloosheid.
Het is nu eenmaal de realiteit dat als we een heel strenge winter krijgen, dat er iets afgeschaald gaat worden.
Gas uit Rusland was sowieso al geen optie meer (Putin had controle over de gaskraan) dus feitelijk verandert er niets.

Niemand is blij met deze situatie maar we zitten dan ook in een unieke situatie waar een autonoom Europees land is binnengevallen door de Russen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:24:50 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206120004
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ja, maar Hongarije maakt geen gebruik van NS, toch? Die krijgen het via TurkStream.
Nee, maar in de context van dit conflict zijn ze relatief te pro-Russisch om zoiets te doen. Polen met toestemming VS lijkt me waarschijnlijker. Bovendien is Hongarije land-locked.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')