Ah ja, vandaar dat ze de kraan al vanaf maart 2021 dicht aan het draaien warenquote:Op maandag 26 september 2022 15:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
Rusland draait de kraan verder dicht nadat we zelf constant aan het dreigen waren om minder af te gaan nemen en opeens gebruikt Rusland gas als wapen.
Het is zo ongelooflijk ironisch.
Alle gemobiliseerde mannen inzetten om de ongemobiliseerde mannen in Rusland te houden.quote:Op maandag 26 september 2022 15:36 schreef trein2000 het volgende:
Aan diverse kanten nu aanzwellende geruchten over grenssluitingen en checkpoints....[ twitter ]
Dan krijgt 'ie een interne opstand in z'n nek.quote:Op maandag 26 september 2022 15:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. En ik was dus vooral benieuwd naar het moment waarop dat zou kunnen gebeuren. Misschien is de speciale operatie dan officieel een oorlog ofzo, dat kan ook.
120% is voorquote:Op maandag 26 september 2022 15:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Gevonden, dinsdag sluit het referendum, woensdag wordt de uitslag verwacht
Hoeveel man heb je nodig om grenssluitingen te handhaven? Op een gegeven moment valt toch de hele samenleving stil omdat iedereen op een of andere manier zich in moet zetten om deze oorlog door te drukken. Het zijn allemaal druppels maar het drupt wel door op deze manier.quote:Op maandag 26 september 2022 15:36 schreef trein2000 het volgende:
Aan diverse kanten nu aanzwellende geruchten over grenssluitingen en checkpoints....[ twitter ]
Tegen betaling van genoeg drank / geld je door?quote:Op maandag 26 september 2022 15:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Alle gemobiliseerde mannen inzetten om de ongemobiliseerde mannen in Rusland te houden.
Darth Putin tweet maakt zichzelf.
Als ik die niet meer kan betalen dan is het crisis hier jaquote:Op maandag 26 september 2022 14:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geen nootjes meer.
Lijkt mij toch crisis.
Jup, en die begint al te vormen.quote:Op maandag 26 september 2022 15:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan krijgt 'ie een interne opstand in z'n nek.
Niet zo veel, zeker niet bij die grens (zijn een paar bergpassen die je moet afsluiten maar daar blijft het dan bij).quote:Op maandag 26 september 2022 15:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hoeveel man heb je nodig om grenssluitingen te handhaven? Op een gegeven moment valt toch de hele samenleving stil omdat iedereen op een of andere manier zich in moet zetten om deze oorlog door te drukken. Het zijn allemaal druppels maar het drupt wel door op deze manier.
Prima toch? Fuck de Russen en hun gas.quote:Op maandag 26 september 2022 15:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
Rusland draait de kraan verder dicht nadat we zelf constant aan het dreigen waren om minder af te gaan nemen en opeens gebruikt Rusland gas als wapen.
Het is zo ongelooflijk ironisch.
Of aan het eind van de middag gaan als de grenswachten in de greppel liggen door andermans cadeaus. Ze kunnen nog niet eens de grens met Oekraïne bewaken, maar de enorme grenzen van Rusland wel? Morgen stoppen ze misschien de meest populaire autoroutes, maar overmorgen stoppen de auto's een kilometer van de grens en gaan ze een stukje lopen.quote:Op maandag 26 september 2022 15:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tegen betaling van genoeg drank / geld je door?
Het zijn idd allemaal aanwijzingen, dat het binnen in rusland zelf, een chaos is geworden. We kunnen het nieuws niet geheel volgen daarover, maar het ziet er, denk ik, goed uit.quote:Op maandag 26 september 2022 15:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hoeveel man heb je nodig om grenssluitingen te handhaven? Op een gegeven moment valt toch de hele samenleving stil omdat iedereen op een of andere manier zich in moet zetten om deze oorlog door te drukken. Het zijn allemaal druppels maar het drupt wel door op deze manier.
Lees geruchten dat 28 september weleens de dag kan zijn dat de grenzen sluiten.quote:Op maandag 26 september 2022 15:48 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Het zijn idd allemaal aanwijzingen, dat het binnen in rusland zelf, een chaos is geworden. We kunnen het nieuws niet geheel volgen daarover, maar het zit er, denk ik, goed uit.
Kleine aanwijzingen dat het kaartenhuis in elkaar stort.
Tegelijkertijd met het verklaren van de 4 provincies tot Russisch gebied. Kan wel eens mooi samenvallenquote:Op maandag 26 september 2022 15:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Lees geruchten dat 28 september weleens de dag kan zijn dat de grenzen sluiten.
Benieuwd of de uitslag net zo gerespecteerd wordt als hier de uitslag van het Verdrag van Madrid of het Associatieverdragquote:Op maandag 26 september 2022 15:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Gevonden, dinsdag sluit het referendum, woensdag wordt de uitslag verwacht
Wat bedoel je daar mee?quote:Op maandag 26 september 2022 15:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Benieuwd of de uitslag net zo gerespecteerd wordt als hier de uitslag van het Verdrag van Madrid of het Associatieverdrag
Bezet houden met dienstplichtigen? Die zijn er om door te stoten lijkt mequote:Op maandag 26 september 2022 15:17 schreef Zwoerd het volgende:
Maar denken jullie dat Rusland nog de illusie heeft dat ze zelf een offensief kunnen organiseren of wordt het gewoon de Donbas bezet houden en proberen om dit jaren lang vol te houden?
Dit soort reacties zijn zo treurig. Ja Vladimir stampt op kinderhoofdjes, maar ik heb ook een schrammetje door de EU en Rutte hoor!!! Kijk naar mij!!quote:Op maandag 26 september 2022 15:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Benieuwd of de uitslag net zo gerespecteerd wordt als hier de uitslag van het Verdrag van Madrid of het Associatieverdrag
Het zou tegen mijn principes ingaan om dat te omschrijven en mijn principes zijn belangrijk voor me.quote:Op maandag 26 september 2022 15:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat denk je daarin te zien? Ben benieuwd hoe je het zou omschrijven.
Wat hebben die zaken dan te maken met dit referendum? Je zegt 'net zo', dus dan heb je toch een idee van hoe dat naar dit referendum in de Donbass enzo zou vertalen?quote:Op maandag 26 september 2022 15:57 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou.... niks anders dan dat ik het zeg
Nee dat zijn ze niet en het is echt tering irritant als users hier zelf maar voor vigilante gaan spelen omdat ze menen dat ze het morele gelijk aan hun kant hebben.quote:Op maandag 26 september 2022 15:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Users Vosss en Sandman zijn nieuw voor jou? Voor ons niet. Die keiharde aanvallen zijn gewoon terecht.
Nou, daarvoor moet je weten of het een raadgevend of bindend referendum is. Dat maakt nogal wat uitquote:Op maandag 26 september 2022 15:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Merciquote:
Is dit echt?quote:Op maandag 26 september 2022 16:42 schreef ExTec het volgende:
Het leeghalen van musea gaat verder.
[ twitter ]
Dit kan nietquote:Op maandag 26 september 2022 16:42 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Waar ligt precies de grens? Als iemand echt kaaskalt, mag je daar toch wat van zeggen?quote:Op maandag 26 september 2022 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat zijn ze niet en het is echt tering irritant als users hier zelf maar voor vigilante gaan spelen omdat ze menen dat ze het morele gelijk aan hun kant hebben.
Zie je niet in dat dat het topic mede verpest? En hoe vaak ik wel niet gevraagd heb dat niet te doen? Doe het dan ook niet.
Als je iets niet vindt kunnen plaats je een tr, of je tagt een van ons, of je plaatst een verzoek in fb-nws. Niet in het topic zelf.quote:Op maandag 26 september 2022 16:46 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Waar ligt precies de grens? Als iemand echt kaaskalt, mag je daar toch wat van zeggen?
Wat mij betreft: inhoudelijk outcallen prima of persoonlijk outcallen nietquote:Op maandag 26 september 2022 16:46 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Waar ligt precies de grens? Als iemand echt kaaskalt, mag je daar toch wat van zeggen?
En dit natuurlijk, weerleg het argument en niet de man, als dat niet kan (omdat het bv echt complete kul is) dan bovenstaande.quote:Op maandag 26 september 2022 16:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Wat mij betreft: inhoudelijk outcallen prima of persoonlijk outcallen niet
quote:
Met een beetje geluk gaan we op den duur materiel zien dat de VS in WO2 onder lend lease heeft geleverd, zienquote:
Dan raaskalt degene maar. Gewoon negeren, en laten we deze metadiscussie maar ergens anders houden.quote:Op maandag 26 september 2022 16:46 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dat er geen succesvol argument is om de inval te verdedigen, ben ik met je eens. Oekraïne vormt op dit moment geen enkele bedreiging voor Rusland.quote:Op maandag 26 september 2022 15:24 schreef Barbusse het volgende:
Er is echt geen enkel argument dat succesvol de inval van Oekraïne kan verdedigen of de steun van het westen aan Oekraïne kan ontkrachten.
Ja, precies.quote:
Dit gaat al kapot als je er tegenaan looptquote:Op maandag 26 september 2022 16:42 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
ze hoeven er alleen maar een emmer met antiroest er op te gooien, er blijft niets van overquote:Op maandag 26 september 2022 16:52 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Dit gaat al kapot als je er tegenaan loopt
Ik weet niet, wat verwachten we dan? Je moet toch ergens zitten en dan vooral dat je droog zit en beschut tegen de wind? Bij Peter Gillis wonen er Oost-Europeanen in slechtere omstandigheden en die betalen dan ook nog eens 300 per maand.quote:Op maandag 26 september 2022 16:50 schreef capricia het volgende:
Ik vind dit net van die barakken in kampen in Polen..die houten bunkbedden, waar je met een paar op moet liggen. En de voorkant van al die barakken. Wouw.
[ twitter ]
Gaan ze ook in het zwart wit vechten?quote:Op maandag 26 september 2022 16:42 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Die borden buiten geven mij ook het idee dat het een of ander memorial site is.quote:Op maandag 26 september 2022 16:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik weet niet, wat verwachten we dan? Je moet toch ergens zitten en dan vooral dat je droog zit en beschut tegen de wind? Bij Peter Gillis wonen er Oost-Europeanen in slechtere omstandigheden en die betalen dan ook nog eens 300 per maand.
Het gaat vaak ook om economische belangen. Dat is nou eenmaal hoe die mondiale wereld werkt. Wat kan china nou dat eiland taiwan schelen?, Precies, geld.quote:Op maandag 26 september 2022 16:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat er geen succesvol argument is om de inval te verdedigen, ben ik met je eens. Oekraïne vormt op dit moment geen enkele bedreiging voor Rusland.
Wat ik wel een argument vind om de steun (in deze uitgebreide vorm) van het westen te ontkrachten, is dat Oekraïne geen EU-lid en NAVO-partner is en ze pas acht jaar geleden zijn geswitcht van een pro-Russische koers. Er zijn legio conflicten in de wereld waar wij ook niet de behoefte voelen om zo zwaar in te zetten. Bij de bombardementen en invasie door Saudi-Arabië in Jemen liet het ons zo goed als koud. Alleen de VS, de UK en Duitsland verleenden steun hierin. Aan Saudi-Arabië, wel te verstaan.
Je zou dus kunnen stellen dat selectiviteit ons niet vreemd is en kunt vervolgens de vraag stellen waar dat nu precies op gebaseerd is. Want Oekraïne is op dit moment ongeveer net zo min een partner van ons als Jemen. Het gevolg van onze massale steun is echter wel dat we onszelf op economisch vlak enorm in onze voet schieten en ook de spanningen met Rusland (onze grootste energieleverancier) enorm verhoogt.
Je hoeft het hier uiteraard niet mee eens te zijn en kunt het totale nonsens vinden. Het vervelende is alleen dat dit soort beschouwingen tegenwoordig vrijwel steevast worden afgedaan met 'whataboutism', met de vraag "oh, dus dan is het prima dat Rusland dit doet?" waardoor een discussie op inhoud bij voorbaat al kansloos is. 'Whataboutism' wordt als een sluitend argument beschouwd, terwijl het dat gewoon niet is.
Het is mijns inziens heel normaal om naar een breder plaatje te kijken en de vraag te stellen wat dit zo significant anders maakt om dit standpunt in te nemen, waar je dat in andere gevallen niet doet.
Waar komt dit soort onzin vandaan?quote:Op maandag 26 september 2022 16:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Morgen dus de uitslag van het referendum. Als Zelensky luistert naar de wil van het volk in deze oblasten en daarna met Putin rond de tafel zal zitten om een vredesakkoord te ondertekenen is de oorlog weer snel voorbij. Het is imo zeer onverstandig om als Oekraïne zijnde een offensief te starten om deze gebieden te bevrijden, aangezien dit als een aanval op Russisch grondgebied gezien zal worden wat het aannemelijk maakt dat er kernwapens ingezet zullen worden. Alleen daar zit de cru, Oekraïne is gebaat bij een verdere escalatie van het conflict aangezien bij de inzet van kernwapens de NAVO direct betrokken raakt, dat is de afgesproken rode lijn. Denkt Zelensky aan zichzelf en zet hierbij alle levens van de Europeanen op het spel in ruil voor NAVO boots on the ground of staat hij een paar gebieden af? De rekensom is snel gemaakt lijkt me.
Oekraïne heeft vorige maand al een paar keer de Krim volop gebombardeerd. Putin deed helemaal niets.quote:Op maandag 26 september 2022 16:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Morgen dus de uitslag van het referendum. Als Zelensky luistert naar de wil van het volk in deze oblasten en daarna met Putin rond de tafel zal zitten om een vredesakkoord te ondertekenen is de oorlog weer snel voorbij. Het is imo zeer onverstandig om als Oekraïne zijnde een offensief te starten om deze gebieden te bevrijden, aangezien dit als een aanval op Russisch grondgebied gezien zal worden wat het aannemelijk maakt dat er kernwapens ingezet zullen worden. Alleen daar zit de cru, Oekraïne is gebaat bij een verdere escalatie van het conflict aangezien bij de inzet van kernwapens de NAVO direct betrokken raakt, dat is de afgesproken rode lijn. Denkt Zelensky aan zichzelf en zet hierbij alle levens van de Europeanen op het spel in ruil voor NAVO boots on the ground of staat hij een paar gebieden af? De rekensom is snel gemaakt lijkt me.
Hij dreigt elke keer om elke scheet en verzonnen vijand, met kernwapens. We zijn al op dat punt, hij zal wel nog een aantal keer gaan dreigen met totale vernietiging.quote:Op maandag 26 september 2022 16:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De wil van het volk en dit referendum zijn met elkaar verbonden op welke manier? Volgens mij luistert Zelensky behoorlijk naar de wil van het volk door compromisloos te staan voor de integriteit en soevereiniteit van Oekraïne.quote:Op maandag 26 september 2022 16:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Morgen dus de uitslag van het referendum.
Als Zelensky luistert naar de wil van het volk in deze oblasten en daarna met Putin rond de tafel zal zitten om een vredesakkoord te ondertekenen is de oorlog weer snel voorbij.
Maar het is geen Russisch grondgebied.quote:Het is imo zeer onverstandig om als Oekraïne zijnde een offensief te starten om deze gebieden te bevrijden, aangezien dit als een aanval op Russisch grondgebied gezien zal worden wat het aannemelijk maakt dat er kernwapens ingezet zullen worden.
Bij inzet van kernwapens verliest Rusland inderdaad de oorlog. Hoe het dan ook voordelig gaat zijn voor Rusland om kernwapens in te zetten, zoals je zojuist nog stelde, is niet helemaal duidelijk.quote:Alleen daar zit de cru, Oekraïne is gebaat bij een verdere escalatie van het conflict aangezien bij de inzet van kernwapens de NAVO direct betrokken raakt, dat is de afgesproken rode lijn.
Volgens mij vuurt Rusland in dit geval de kernwapens af. Denkt Poetin even aan de levens van alle Europeanen en Rusland voordat hij dat doet?quote:Denkt Zelensky aan zichzelf en zet hierbij alle levens van de Europeanen op het spel in ruil voor NAVO boots on the ground of staat hij een paar gebieden af? De rekensom is snel gemaakt lijkt me.
Je mist het hele punt.quote:Op maandag 26 september 2022 16:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Oekraïne heeft vorige maand al een paar keer de Krim volop gebombardeerd. Putin deed helemaal niets.
Blaffende honden bijten niet.
Hop hop gas erop en terug veroveren die gebieden!
Het probleem is alleen een beetje dat er vaak geen argument is. Er is vooral gezuig. Als je dan eens de moeite neemt om een inhoudelijke reactie te plaatsen krijg je weer een zuigende reactie terug die niets anders is dan "je legt me woorden in de mond!!". Als je wilt dat dit een discussieforum is, dan moet je ook wat aan dat soort opzichtig gezuig doen. Ik snap wel dat jullie ook wel wat beters te doen hebben dan hier 24/7 de kleuterjuf uit te hangen, maar herhaaldelijk wangedrag kan ook gewoon gesanctioneerd worden natuurlijk.quote:Op maandag 26 september 2022 16:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dit natuurlijk, weerleg het argument en niet de man, als dat niet kan (omdat het bv echt complete kul is) dan bovenstaande.
Een paar strategische bommen droppen op militaire doelwitten is iets heel anders dan een offensief met soldaten.quote:Op maandag 26 september 2022 16:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Oekraïne heeft vorige maand al een paar keer de Krim volop gebombardeerd. Putin deed helemaal niets.
Blaffende honden bijten niet.
Hop hop gas erop en terug veroveren die gebieden!
Dikgedrukte is onzin. Hoe kom je hierbij? Onderbouw dit graag.quote:Op maandag 26 september 2022 16:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Don't feed the trolls, svp...quote:Op maandag 26 september 2022 16:56 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Waar komt dit soort onzin vandaan?
Ze zien de Krim al als hun eigen grondgebied. Ze deden niets. Dat gaan ze nu ook niet doen.quote:Op maandag 26 september 2022 16:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je mist het hele punt.
Zodra Rusland het gaat beschouwen als grondgebied kan dat wel degelijk invloed hebben.
De wil van het volkquote:Op maandag 26 september 2022 16:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ja nou ja, als we er feitelijk naar kijken zijn er inderdaad al meerdere aanvallen op "Russisch" grondgebied geweest. Dat ze misschien escaleren als het bij de te annexeren gebieden gebeurt is een mogelijkheid om spierballen te tonen idd.quote:Op maandag 26 september 2022 16:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je mist het hele punt.
Zodra Rusland het gaat beschouwen als grondgebied kan dat wel degelijk invloed hebben.
Even wachten: wie is er in hemelsnaam ook maar enigzins bij gebaat als er kernwapens worden gebruikt? Jij denkt werkelijk dat Zelensky met graagte een deel van zijn land door een kernwapen laat vernietigen omdat dan de NAVO direct betrokken raakt?quote:Op maandag 26 september 2022 16:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Of ze het in de gaten hebben weet ik niet, het is vermoedelijk wat lastiger om dat soort informatie in Rusland te krijgen maar zelfs als ze het door hebben denk ik niet dat ze veel opties hebben om er veel aan te doen.quote:Op maandag 26 september 2022 15:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zouden die minderheden dit niet in de gaten hebben en dit niet als vernederend ervaren?
Heb het gevoel dat vooral die minderheden het wel best vinden, en de bus opstappen na de nodige slokken alcohol.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Op maandag 26 september 2022 16:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem is alleen een beetje dat er vaak geen argument is. Er is vooral gezuig. Als je dan eens de moeite neemt om een inhoudelijke reactie te plaatsen krijg je weer een zuigende reactie terug die niets anders is dan "je legt me woorden in de mond!!". Als je wilt dat dit een discussieforum is, dan moet je ook wat aan dat soort opzichtig gezuig doen. Ik snap wel dat jullie ook wel wat beters te doen hebben dan hier 24/7 de kleuterjuf uit te hangen, maar herhaaldelijk wangedrag kan ook gewoon gesanctioneerd worden natuurlijk.
Het is nogal een keuze, natuurlijk. Understatement van het jaar.quote:Op maandag 26 september 2022 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja nou ja, als we er feitelijk naar kijken zijn er inderdaad al meerdere aanvallen op "Russisch" grondgebied geweest. Dat ze misschien escaleren als het bij de te annexeren gebieden gebeurt is een mogelijkheid om spierballen te tonen idd.
Hoe kom jij erbij dat het onzin is? Sla de doctrine van het Kremlin er maar eens op na, en dan zul je zien dat een militaire interventie van een vreemde mogendheid op Russisch grondgebied beantwoord zal worden met kernwapens. Rusland zal die afvallige regio's na de referendums gewoon beschouwen als grondgebied.quote:Op maandag 26 september 2022 16:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dikgedrukte is onzin. Hoe kom je hierbij? Onderbouw dit graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |