abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 26 september 2022 @ 12:29:32 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_206107511
Als er nu geen actie wordt ondernomen, lopen we in ons land de kans dat drinkwaterbedrijven op afzienbare termijn niet meer voldoende drinkwater kunnen leveren. Vewin, de vereniging van waterbedrijven in Nederland, pleit er daarom opnieuw voor dat drinkwaterbedrijven de kans krijgen om maatregelen te nemen zodat ze straks aan een grotere vraag naar water kunnen voldoen.



De drinkwatervoorziening staat onder druk door droogte, verzilting en een toenemende vraag naar drinkwater door onder andere de bevolkingsgroei. Daarnaast verslechtert de kwaliteit van water door vervuiling vanuit de industrie, de landbouw en huishoudens. Vewin stelt dat alle drinkwaterbedrijven al voor 2030 meer productiecapaciteit nodig hebben; bij drie van de tien bedrijven per direct en bij de andere zeven in aanloop naar 2030, zo staat op de website. De drie zijn Dunea (Zuid-Holland), PWN (Noord-Holland) en Waterbedrijf Groningen. De knelpunten die kunnen ontstaan doen zich in eerste instantie voor bij grote nieuwe bedrijven of nieuwe woonwijken/huizen die niet aangesloten kunnen worden, legt een woordvoerster uit.

Verder verschillen de problemen per regio. Zo meldt Dunea op de website dat de nood al langere tijd hoog is. ‘Enerzijds groeit de toekomstige vraag naar drinkwater harder dan eerdere prognoses hebben voorspeld: in 2030 wonen er naar verwachting 137.000 meer mensen in ons verzorgingsgebied. Dat betekent dat er tot die tijd zo’n 81.000 nieuwe woningen moeten worden aangesloten op ons drinkwatersysteem. Terwijl de grenzen van onze productiecapaciteit al in zicht zijn. Anderzijds zorgt klimaatverandering voor langere perioden van droogte en komt de kwaliteit van drinkwaterbronnen steeds meer onder druk te staan door de opkomst van vervuilende stoffen als PFAS’, zo staat te lezen.

Alternatieve bronnen
Eerder dit jaar gaven de drinkwaterbedrijven ook al aan zonder extra maatregelen niet te kunnen garanderen dat er op tijd goed drinkwater is voor de ruim 900.000 nieuwe woningen die het kabinet wil bouwen. De bedrijven willen onder meer dat er ‘meer werk wordt gemaakt van het tijdig aanwijzen, beschikbaar maken en beschermen van nieuwe (waaronder alternatieve) bronnen voor drinkwater’.

Drinkwaterbedrijven moeten de ruimte krijgen die bronnen ook daadwerkelijk te benutten, zo stelt Vewin, en ‘daarnaast moet de kwaliteit van bestaande drinkwaterbronnen beter beschermd worden’. Zo zou er niet moeten worden geboord naar aardwarmte in drinkwatergebieden. Ook pleiten de bedrijven voor meer ruimte als het gaat om vergunningverlening om water te winnen ‘en deze vergunningen ook daadwerkelijk en volledig te kunnen gebruiken en meer ruimte voor de financiering van investeringen in nieuwe productie-, zuiverings- en distributiecapaciteit’.

https://www.ad.nl/binnenl(...)drinkwater~ae052a63/

Grappig dat DJ Joost den Draaier (Willem van Kooten) 20 jaar geleden hier al voor waarschuwde.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206107545
Nl kennende gebeurt er niks tot het te laat is en dan gaat men vingerwijzen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206107546
Ik blijf gewoon elke dag 25 minuten douchen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Trouwste user 2022 maandag 26 september 2022 @ 12:45:34 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_206107712
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nl kennende gebeurt er niks tot het te laat is en dan gaat men vingerwijzen
Dan dempt men de put en draagt water naar de zee.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206107732
Gebruiken al die data centers niet ontzettend veel drinkwater?
pi_206107734
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 12:46 schreef Aurelius het volgende:
Gebruiken al die data centers niet ontzettend veel drinkwater?
Ja
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 26 september 2022 @ 12:50:10 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206107771
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 12:46 schreef Aurelius het volgende:
Gebruiken al die data centers niet ontzettend veel drinkwater?
Ja, en energie. En ze leveren nauwelijks iets op.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 26 september 2022 @ 12:55:56 #8
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206107847
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 12:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, en energie. En ze leveren nauwelijks iets op.
Honderden banen!
Duizenden banen!

Wat zeg ik, tientallen duizenden banen voor hooggekwalificeerde Nederlandse werknemers!

:')

Aldus Politiek Den Haag en de wethouders uit de provincie die er met vette bonussen vandoor gaan
pi_206107853
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 12:46 schreef Aurelius het volgende:
Gebruiken al die data centers niet ontzettend veel drinkwater?
Neuh.
pi_206107863
Typisch dat zodra het gaat om de toekomst en hoe matig die eruit ziet, er in no time weer van alles aan fabels van vandaag bijgehaald worden om maar niet te hoeven praten over het probleem.
  maandag 26 september 2022 @ 13:00:55 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206107891
Voor toekomstige generaties zal er van alles tekort zijn .Daar wordt hard naar toe gewerkt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206107943
Tekort aan drinkwater, vervuild drinkwater, vervuilde leefomgeving, klimaatverandering, biodiversiteitsverlies, onbetaalbare huizen, werken tot ruim in de zeventig, vergroting kloof tussen arm en rijk, meer en meer conflicten en polarisering in de samenleving omdat we moeite hebben onze omgeving met zoveel en zoveel verschillende mensen te delen. We zijn ge-evolueerd als groepsdier, waarbij de 'ons' groep meer vertrouwd wordt dan wat niet bij 'ons' hoort. Nu ineens (op evolutionaire schaal) we allemaal dichtbij elkaar wonen, met verschillende culturen, botst dat. Komende tientallen jaren worden een uitdaging.
pi_206107951
Inb4 het is de schuld van de buut'nlanders.
pi_206107961
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nu ineens (op evolutionaire schaal) we allemaal dichtbij elkaar wonen, met verschillende culturen, botst dat.
Kut te laat ;(
pi_206108050
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 13:08 schreef Farenji het volgende:

[..]
Kut te laat ;(
We zouden als de wiedeweerga moeten leren met elkaar te leven, maar je vertrouwt iemand met dezelfde achtergrond en cultuur nu eenmaal meer dan iemand met een andere achtergrond en cultuur. Dat zit nu eenmaal ingebakken in onze genen, en krijg je er niet 1-2-3 uit.
pi_206108082
D66: Wij zijn tegen drinkwater, want er is ophef over, dus zullen er wel academische Deugpunten gescoord kunnen worden.
GL: Wij zijn tegen drinkwater, want het vast wel ergens schadelijk voor!
VVD: Zoek lekker zelf uit waar je water haalt!
CU: Water regelt den Heer toch?
CDA: Maar dat water is voor het Vee!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206108145
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 12:46 schreef Aurelius het volgende:
Gebruiken al die data centers niet ontzettend veel drinkwater?
Alleen voorgezuiverd water. Het voldoet niet aan de specificaties die voor drinkwater gelden.
pi_206108157
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Alleen voorgezuiverd water. Het heeft niet aan de specificaties die voor drinkwater gelden.
En verbuikt een Datacenter nou echt zo veel water? (moet er zo veel ververst/aangevuld worden?) Ik weet niet hoe t werkt...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206108175
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:33 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
En verbuikt een Datacenter nou echt zo veel water? (moet er zo veel ververst/aangevuld worden?) Ik weet niet hoe t werkt...
Ik heb geen getallen voor je paraat, maar vrij veel wel. Het zou beter zijn zeewater via een warmtewisselaar met in een secundair gesloten systeem gedemineraliseerd water te gebruiken.
pi_206108245
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Toekomstige generaties zullen veelal Afrikaanse en Midden-Oosterse roots hebben in Europa, die zijn dat gewend
Maar die generaties zijn dat dus niet meer gewend, want die wonen hier al ff. De roots liggen inmiddels in NL/EU :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206108263
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:33 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
En verbuikt een Datacenter nou echt zo veel water? (moet er zo veel ververst/aangevuld worden?) Ik weet niet hoe t werkt...
Even opgezocht. 50 tot 100 miljoen liter per jaar voor een gemiddeld datacenter.
  maandag 26 september 2022 @ 13:44:26 #22
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_206108264
Misschien dat de Vewin eerst eens met de 21 waterschappen in Nederland om tafel gaat in plaats van paniek berichten de wereld in te slingeren.
We betalen per persoon een stevig bedrag elk jaar om die clubjes in de lucht te houden en als ik het bericht zo lees is wederom de landbouw ook een van de problemen, niet gek als je bedenkt dat een deel van de ingezetenen van die waterschappen uit landbouwers bestaat, door het grondwaterpeil in Nederland.
laag te houden zodat landbouw machines niet wegzakken heeft dat voor een te droog land gezorgd waarbij dus kennelijk ook de aanvoer van schoon oppervlaktewater nu een probleem vormt.
Laat ze met hen maar eens uitzoeken wat een gezonde waterhuishouding in Nederland behelst in plaats van nu te gaan schreeuwen.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_206108341
Nja serieuzere poging dan.

Op jaarbasis valt er veel meer regenwater in een jaar, ja ik weet ze schreeuwen wat hysterisch in de zomer omdat de regen niet meer op een maandag valt maar op een donderdag, feit is dat er over het gehele jaar gezien vanaf het begin van de metingen meer regen valt. Meer bebouwing dus regenwater gaat sneller naar het riool, de rivieren en dan naar de zee. Stijging van de zeespiegel is waarschijnlijk het grootste argument voor de klimaatsverandering. Als we nou eens wat meer regenwater zouden opvangen, sla je al twee vliegen in één klap. Daarbij wordt er nog teveel water verspild, het water waarmee wij de wc doorspoelen is ook gewoon drinkwater, zwembaden worden gevuld met drinkwater etc. We moeten drinkwater gaan gebruiken waarvoor het is, drinkwater. Bedrijven vervuilen nog teveel, teveel drinkbaar water wordt gebruikt voor datacenters etc. Daarbij zorgen voor meer opvang van regenwater dan denk ik dat je in de westerse wereld al een heel eind komt.

Als wij een drinkwater tekort hebben dan zullen een hoop mensen geloven dat het door droogte, verzilting of vervuiling, uiteindelijk draait het allemaal om geld.

Maar volgens mij moeten we een klein feestje vieren, want ook hier lees ik toch weer de rode draad namelijk overbevolking, te klein landje voor teveel mensen, oftewel een stop op de massale migratie naar Nederland. En dat feestje is dan omdat dit inmiddels het duizendste probleem is wat een direct gevolg is van de overbevolking en ook is op te lossen met een fatsoenlijk immigratie beleid of te kappen met iedereen maar op te vangen terwijl wij de voorzieningen niet meer hebben.
pi_206108367
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Even opgezocht. 50 tot 100 miljoen liter per jaar voor een gemiddeld datacenter.
Wat denk je van de "gewone" fabrieken, weet dat Sabic/DSM hier ook rivierwater gebruikt om te koelen, water gaat vervuild terug de Maas in. Maar gezien Sabic/DSM een grote multinational is worden ze bijna niet aangepakt, ja voor de bühne.
pi_206108379
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Toekomstige generaties zullen veelal Afrikaanse en Midden-Oosterse roots hebben in Europa, die zijn dat gewend
Uiteindelijk hebben wel allemaal onze roots in Afrika.
pi_206108406
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nja serieuzere poging dan.

Op jaarbasis valt er veel meer regenwater in een jaar, ja ik weet ze schreeuwen wat hysterisch in de zomer omdat de regen niet meer op een maandag valt maar op een donderdag, feit is dat er over het gehele jaar gezien vanaf het begin van de metingen meer regen valt. Meer bebouwing dus regenwater gaat sneller naar het riool, de rivieren en dan naar de zee. Stijging van de zeespiegel is waarschijnlijk het grootste argument voor de klimaatsverandering. Als we nou eens wat meer regenwater zouden opvangen, sla je al twee vliegen in één klap. Daarbij wordt er nog teveel water verspild, het water waarmee wij de wc doorspoelen is ook gewoon drinkwater, zwembaden worden gevuld met drinkwater etc. We moeten drinkwater gaan gebruiken waarvoor het is, drinkwater. Bedrijven vervuilen nog teveel, teveel drinkbaar water wordt gebruikt voor datacenters etc. Daarbij zorgen voor meer opvang van regenwater dan denk ik dat je in de westerse wereld al een heel eind komt.

Als wij een drinkwater tekort hebben dan zullen een hoop mensen geloven dat het door droogte, verzilting of vervuiling, uiteindelijk draait het allemaal om geld.

Maar volgens mij moeten we een klein feestje vieren, want ook hier lees ik toch weer de rode draad namelijk overbevolking, te klein landje voor teveel mensen, oftewel een stop op de massale migratie naar Nederland. En dat feestje is dan omdat dit inmiddels het duizendste probleem is wat een direct gevolg is van de overbevolking en ook is op te lossen met een fatsoenlijk immigratie beleid of te kappen met iedereen maar op te vangen terwijl wij de voorzieningen niet meer hebben.
Water opvangen en beter gebruiken, toiletten spoelen met regenwater bijv is een goed idee.
Maar de stijging van het zeewater komt niet doordat wij zo snel het regenwater afvoeren. Regen is verdampt water, voornamelijk uit zee, dus netto maakt dat geen verschil. Stijging zeewater komt vooral doordat het zeewater warmer wordt, waardoor het uitzet, en door het smelten van landijs op Groenland, Antarctica en, in veel mindere mate, gletsjers.
pi_206109134
Onzin, het regent.
pi_206109163
Mooie uitdaging voor toekomstige generaties.
pi_206109218
Prachtig om te zien dat vrijwel ieder probleem een link heeft met bevolkingsgroei en dat de overheid maar weigert daar paal en perk aan te stellen.

De wal gaat het schip keren en dan zitten er zoveel mensen voor jaren in de problemen dat we vergoed verlosd zijn van de VVD/D66/CDA want daar stemt dan natuurlijk niemand meer op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206113462
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Prachtig om te zien dat vrijwel ieder probleem een link heeft met bevolkingsgroei en dat de overheid maar weigert daar paal en perk aan te stellen.

De wal gaat het schip keren en dan zitten er zoveel mensen voor jaren in de problemen dat we vergoed verlosd zijn van de VVD/D66/CDA want daar stemt dan natuurlijk niemand meer op.
Het probleem is is dat onze hele economische gedachten, economie, gebaseerd is op groei, Is er geen groei, dan wordt dat gelijk gezien als een probleem en spreekt men van een recessie. Groei kan alleen als er meer geconsumeerd wordt. Afgelopen ruim honderd jaar was dat geen probleem, omdat de bevolking groeide, en welvarender werd. Nu wordt dat model wel een probleem. De consumptie moet omlaag om de aarde leefbaar te houden. Dat botst met het huidige economische model. De consumptie omlaagbrengen kan op een aantal maniere. Minder consumeren per persoon, maar velen zijn dan bang dat ze comfort en welvaart in moeten leveren. De andere manier is minder mensen, waardoor de consumptie per persoon gelijk kan blijven (of niet zo veel hoeft te dalen). Dat kan wel, maar dat botst met de financiering van pensioenen bijv, en hoe ga je met minder mensen al die oudjes verzorgen? Hoe hou je infrastruut op orde met minder minsen?

Catastrofes kunnen daarbij helpen. Zoals bijv met de pest in Europa. Daarbij werd de bevolking flink gereduceerd in korte tijd, en dan kan het systeem daarna opnieuw ingericht worden om problemen in de toekomst te voorkomen. Nadeel is is dat catastrofes alles behalve leuk zijn, maar het neemt het nemen van hele moeilijke beslissingen wel uit handen.
  maandag 26 september 2022 @ 22:02:46 #31
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_206113720
Snel nog meer mensen hierheen halen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_206115952
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:15 schreef Klepper272 het volgende:
Mooie uitdaging voor toekomstige generaties.
Ik zit nog steeds te wachten dat de generaties die ouder zijn dan mij, mij voorgaan in de dood, zodat het werken ook zinvol zou zijn.
pi_206116159
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:35 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik zit nog steeds te wachten dat de generaties die ouder zijn dan mij, mij voorgaan in de dood, zodat het werken ook zinvol zou zijn.
Oudere generaties gaan je toch al voor in de dood? (als t goed is). En tegen de tijd dat iedereen die 25 jaar ouder is dan jij dood is, behoor je zelf al tot de AOW-graaiende bevolking. :D Well played :P

Ik begrijp je punt hoor, vergrijzing ditdat. Oplossing: Zorg dat je verdient aan Boomerwerk (advies, zorg, techniek etc), dan is werken gewoon zinvol hoor. Wat moet je dan doen? Handje ophouden en lekker ranten op FOK!? Kan...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206116436
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:03 schreef Het_Bokje het volgende:
Oudere generaties gaan je toch al voor in de dood?
De waterbedrijven waarschuwen de toekomstige (jongere) generaties toch voor dreigende drinkwater tekorten? Dat is toch niet voor niets?
pi_206116472
Water komt zeker ook uit Oekraïne :')
  dinsdag 27 september 2022 @ 10:56:06 #36
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_206116506
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 12:55 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Honderden banen!
Duizenden banen!

Wat zeg ik, tientallen duizenden banen voor hooggekwalificeerde Nederlandse werknemers!

:')

Aldus Politiek Den Haag en de wethouders uit de provincie die er met vette bonussen vandoor gaan
DIT. In werkelijkheid werkt er slechts een handjevol mensen voor het wisselen van de disks en dergelijke, de rest gebeurt op afstand vanuit het buitenland. Nederland ziet er geen cent van terug.
Gevaccineerd.
pi_206116645
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:50 schreef Cockwhale het volgende:
Water komt zeker ook uit Oekraïne :')
Uiteindelijk wel een deel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206117252
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:43 schreef torentje het volgende:

[..]
De waterbedrijven waarschuwen de toekomstige (jongere) generaties toch voor dreigende drinkwater tekorten? Dat is toch niet voor niets?
Je wil werken weer lonend maken door alle ouderen dood te laten gaan (prima natuurlijk, wel logisch), maar ik snap de connectie tussen overschot aan ouderen en watertekort niet echt. 1x per week douchen is toch geen probleem? :D Oudere generatie heeft (als t volgens de Overheidsplanning verloopt) toch geen tuin meer om te sproeien, dus dat boeit niet zo.

Zou het onze Koning niet sieren om zijn studie WaterManagement eens te gaan benutten? Doet die gozer ook eens wat nuttigs :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206117453
Laten we beginnen om de waterverspillers in Duindorp af te sluiten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206117471
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:30 schreef vipergts het volgende:
Laten we beginnen om de waterverspillers in Duindorp af te sluiten.
Of datacenters te sluiten en de uitzonderingen van de industrie op te zeggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 12:37:30 #41
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206117525
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 13:07 schreef Farenji het volgende:
Inb4 het is de schuld van de buut'nlanders.
Dat sowieso.

Meer mensen = meer waterverbruik.
We kunnen met z'n allen korter gaan douchen , maar dat heeft geen nut als je de bevolking maar laat groeien door mensen maar toe te laten.
Ik ben inmiddels overleden
pi_206117681
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Uiteindelijk wel een deel
Nee. Ook niet voor een deel. Oekraïne ligt aan de andere kant van de waterscheiding. Met andere woorden, geen druppel die in Oekraïne valt komt op wat voor natuurlijke wijze dan ook in Nederland terecht.

Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206117967
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:09 schreef Het_Bokje het volgende:
maar ik snap de connectie tussen overschot aan ouderen en watertekort niet echt.
Waarom snap jij dat dan niet? Is het pure onwil of mis jij echt de gave om verbanden tussen gebeurtenissen te zien en begrijpen? Ikzelf denk dat het eerder pure onwil is en dat jij ruzie zoekt met iedereen die Nederlands schrijft en spreekt.
pi_206118051
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:23 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom snap jij dat dan niet? Is het pure onwil of mis jij echt de gave om verbanden tussen gebeurtenissen te zien en begrijpen? Ikzelf denk dat het eerder pure onwil is en dat jij ruzie zoekt met iedereen die Nederlands schrijft en spreekt.
Omdat je eerder in een reactie (post #32) in dit topic het hebt over het nut van Werken ivm de hoeveelheid ouderen (dat ging niet eens om water, maar om Boomerkosten), en nu ga je ineens over op waterverbruik? (wat inderdaad wél het onderwerp van dit topic is)

Ik snap ook wel dat de hoeveelheid Boomers een probleem is en de komende 10 jaar wordt dat niet kleiner. Ook een watertekort zal niet kleiner worden. Maar om dit waterprobleem specifiek op Boomers af te schuiven... neen.

Plannen om echt de waterhuishouding van NL goed te regelen zullen jaaaren in beslag nemen. Met een beetje mazzel zijn de Boomers dan al dood, en hoeven we alleen nog maar water te besparen door Kinderbadjes uit te bannen of zo. (en TeslaWassers)

[ Bericht 2% gewijzigd door Het_Bokje op 27-09-2022 13:40:36 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206118073
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee. Ook niet voor een deel. Oekraïne ligt aan de andere kant van de waterscheiding. Met andere woorden, geen druppel die in Oekraïne valt komt op wat voor natuurlijke wijze dan ook in Nederland terecht.

[ afbeelding ]
Via verdamping daar, regen hier, daarna grondwater en daarna drinkwater
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206118671
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:34 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik snap ook wel dat de hoeveelheid Boomers een probleem is en de komende 10 jaar wordt dat niet kleiner. Ook een watertekort zal niet kleiner worden. Maar om dit waterprobleem specifiek op Boomers af te schuiven... nee
Jij snapte het probleem dus wel? Want jij begint meteen de verantwoordelijkheid af te schuiven naar......wie eigenlijk?
pi_206118796
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Via verdamping daar, regen hier, daarna grondwater en daarna drinkwater
Gezien de dominante windrichting en regen zal dat minimaal, dan wel verwaarloosbaar zijn. Alle regen die rechts van het Rode lijntje valt komt uiteindelijk niet in het Nederlands grondwater terecht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206119480
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of datacenters te sluiten en de uitzonderingen van de industrie op te zeggen.
Kunnen die niet gewoon een betere manier verzinnen dan drinkwater na gebruik te lozen. Die koeling is toch een gesloten systeen dan kun je ook regen water of oppervlaktewater gebruiken om te koelen of ben ik nu gek.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206119779
Deug-politici worden ingehaald door de realiteit. Ge-niet-en.

'Gemeenten bedenken bouwplannen, maar denken niet aan de drinkwatervoorziening'
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:52:11 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206121896
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Even opgezocht. 50 tot 100 miljoen liter per jaar voor een gemiddeld datacenter.
Maar wordt het 'gebruikt' of 'verbruikt'? Lijkt me stug dat dat water verloren gaat.


Heb wel dit nog gevonden:

quote:
Volgens het CBS gebruiken datacenters maximaal 1 miljoen kubieke meter drinkwater. Dat is zo'n 0,088 procent van het totale leidingwatergebruik in Nederland. Het onderzoeksinstituut schaart de datacenters hierbij onder 'informatie en communicatie', waar distributie, opslaan en bewerken van data onder vallen.

In het leveringsgebied van PWN, waar relatief veel datacenters staan, is dat percentage een stuk hoger. Het drinkwaterbedrijf gebruikt 0,6 procent van hun drinkwater als koelwater. Dit gaat niet alleen om koelwater aan datacenters, maar ook aan andere bedrijven.

In verhouding tot andere sectoren valt het drinkwaterverbruik van datacenters mee. Volgens het CBS verbruikt de aardolie-industrie tien keer meer drinkwater, de chemische en farmaceutische industrie bijna vijftig keer zoveel drinkwater en de handel, vervoer en horeca ruim veertig keer zoveel drinkwater.
https://www.drinkwaterpla(...)-en-8-andere-vragen/

[ Bericht 26% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 27-09-2022 19:59:46 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')