abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206099220
Let's go!

omdat de statistieken het zeggen!

https://www.ladbible.com/(...)ng-to-putin-20210702
en Rusland gaat winnen -O-

https://www.thesun.co.uk/(...)e-stage-battle-plan/

China, je weet wel die afvallige provincie van Taiwan maakt zich al klaar!

https://www.express.co.uk(...)asuhide-nakayama-ont

Het is weer hoog tijd om weer lading plee papier te gaan hamsteren *O*

Gas en olie als een gek omhoog.
Sancties in Rusland, en Putin zet kernwapens op scherp!

[ twitter ]

Houd de Oekraïne dit vol?

Video link naar de sponsor van dit deel.

YouTube kanaal die de oorlog goed samenvat en dagelijks update stand van zaken foto's video's kaarten en troepen bewegingen en tactiek van beide kanten en voorspellingen.
https://youtube.com/channel/UCHqqf2BwNM4Oih-a_ikbWww

Beelden van de oorlog
https://funker530.com/
  Overall beste user 2022 zondag 25 september 2022 @ 19:02:15 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206099450
Er zijn plannen om de complete bevolking van Dagestan richting Siberië te sturen. Ik heb dit zelf onderzocht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 25 september 2022 @ 19:08:39 #3
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_206099529
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Lijkt me logisch hè.
Het is overal in het nieuws dat demonstreren tegen de oorlog niet mag, dat valt moeilijk te ontkennen.
Daar hoef je geen discussie over te voeren.
Die 15 jaar is wel een beetje stemmingmakerij.
Die 15 jaar is gewoon wat ze zelf bedacht hebben daar. En zo logisch vind ik het helemaal niet, je mag in andere landen ook gewoon tegen oorlogen protesteren. Dat is heel normaal in een functionerend land.

Punt is dus dat je wel gearresteerd kunt worden voor het geven van je mening in Rusland, in tegenstelling tot wat je beweerde.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_206099589
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 19:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Die 15 jaar is gewoon wat ze zelf bedacht hebben daar. En zo logisch vind ik het helemaal niet, je mag in andere landen ook gewoon tegen oorlogen protesteren. Dat is heel normaal in een functionerend land.

Punt is dus dat je wel gearresteerd kunt worden voor het geven van je mening in Rusland, in tegenstelling tot wat je beweerde.
Die 15 jaar wordt niet gegeven aan normale demonstranten enkel als het grote gevolgen heeft.
En zo ver ik heb kunnen vinden is die straf nog niet opgelegd.
Je mag nog steeds je mening geven enkel mag je sinds maart niet demonstreren tegen de oorlog.
pi_206099651
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 19:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Feiten die tegen de consensus van overheid en experts in gaan worden vrijwel wereldwijd bestreden - goed dat men ook in Rusland haar bevolking in bescherming neemt tegen desinformatie en fake news.
  zondag 25 september 2022 @ 19:23:46 #6
pi_206099722
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die 15 jaar wordt niet gegeven aan normale demonstranten enkel als het grote gevolgen heeft.
Geloof ik niet zo. En je wordt er dus wel voor opgepakt.
quote:
Je mag nog steeds je mening geven enkel mag je sinds maart niet demonstreren tegen de oorlog.
Dat vind ik een beetje tegenstrijdig. Je mag wel je mening geven behalve als die het Kremlin niet aan staat. Nogmaals, in andere landen mag je wel gewoon protesteren tegen oorlog. In Rusland niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 25 september 2022 @ 19:24:24 #7
pi_206099736
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:18 schreef Grems het volgende:

[..]
Feiten die tegen de consensus van overheid en experts in gaan worden vrijwel wereldwijd bestreden - goed dat men ook in Rusland haar bevolking in bescherming neemt tegen desinformatie en fake news.
Lol, Rusland is de koning van nepnieuws :D
pi_206099754
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 19:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
[..]
Dat vind ik een beetje tegenstrijdig. Je mag wel je mening geven behalve als die het Kremlin niet aan staat. Nogmaals, in andere landen mag je wel gewoon protesteren tegen oorlog. In Rusland niet.
Staat gewoon op de site van amnesty
https://www.amnesty.nl/ac(...)ritici-van-de-oorlog
  zondag 25 september 2022 @ 19:30:43 #9
pi_206099836
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In datzelfde bericht zie je ook duidelijk staan hoe verschrikkelijk onbetrouwbaar, corrupt en onbeschoft het rechtsysteem van Rusland is. En die gaan dan bepalen of wat je hebt gedaan "ernstig" is. Lekker dan.

Waarom reageer je niet op de rest van mijn post?
pi_206099872
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 19:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
In datzelfde bericht zie je ook duidelijk staan hoe verschrikkelijk onbetrouwbaar, corrupt en onbeschoft het rechtsysteem van Rusland is. En die gaan dan bepalen of wat je hebt gedaan "ernstig" is. Lekker dan.

Waarom reageer je niet op de rest van mijn post?
Omdat ik al 10x heb gezegd dat je wel je mening mag geven.
Je mag enkel niet demonstreren tegen de oorlog en de democratie ondermijnen.
De meerderheid heeft gekozen en de minderheid mag in beperkte mate demonstreren maar ze mogen niet te ver gaan.
  zondag 25 september 2022 @ 19:35:16 #11
451005 Grems
Clown World
pi_206099900
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Amateurs hoor, gewoon avondklok instellen.

Die kun je eventueel middels een supermegaspoedzitting vanavond nog doorvoeren.
  zondag 25 september 2022 @ 19:35:28 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206099905
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 19:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
[..]
https://9gag.com/gag/a2KNMg1?ref=android

Ahh ja, Russen zijn niks anders gewend.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 25 september 2022 @ 19:37:43 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206099942
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De meerderheid heeft gekozen en de minderheid mag in beperkte mate demonstreren maar ze mogen niet te ver gaan.
Kip een leeg vel papier gaat veels te ver.

Als oppositie leider ben je leven niet zeker.

En arme Russen moeten het leger in, als ze weigeren gaan ze de nor in voor 10 jaar en daar haalt Wagner ze weer uit en stuurt ze naar het front..

Of te wel als reservist of gewoon random dude die op lijstje staat ben je gewoon genaaid.
pi_206099982
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het officiële standpunt is dat er geen oorlog is. Dat woord dien je dan ook niet te gebruiken. Ook daar staan straffen op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206100008
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het officiële standpunt is dat er geen oorlog is. Dat woord dien je dan ook niet te gebruiken. Ook daar staan straffen op.
Dat is al weer teruggedraaid geloof ik.
Op de Russische tv gebruiken ze nu ook het woord 'oorlog'
pi_206100052
Public Opinion Survey Residents of the Autonomous Republic of Crimea May 16 – 30, 2013
International Republican Institute Baltic Surveys Ltd./The Gallup Organization ... with funding from the United States Agency for International Development

p.8: “Regardless of your passport, what do you consider yourself?”

24% “Crimean,” 15% “Ukrainian,” 40% “Russian,” 15% “Tatar” (an anti-Russian group)

p.14: “If Ukraine was able to enter only one international economic union, which entity should it be with?”

53% “Customs Union with Russia, Belarus and Kazakhstan

17% “The European Union”

p.15: “How would you evaluate your attitude to the following entities?”

Russia: 68% “Warm,” 5% “Cold”

USA 6% “Warm,” 24% “Cold"

p.17: “In your opinion, what should the status of Crimea be?”

“Autonomy in Ukraine (as today [under Crimea’s 1992 Constitution and as subsequently celebrated by rfe/rl on 20 January 2011]) 53%.

“Common oblast of Ukraine [ruled under Ukraine’s 1991 Constitution]” 2%

“Crimea should be separated and given to Russia” 23%.

——
pi_206100079
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:18 schreef Grems het volgende:

[..]
Je vergeet een plaatje.
pi_206100080
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is al weer teruggedraaid geloof ik.
Op de Russische tv gebruiken ze nu ook het woord 'oorlog'
Logisch.
Nu er een gedeeltelijke mobilisatie is toegepast wordt het straks een officiele oorlog, ZEKER als de Oekrainiers zodirekt Russisch gebied zullen beschieten.
Dus dan kan er volgens de Russische wet algemene mobilisatie worden toegepast, een kleine 25 miljoen man.
pi_206100098
Waarom zijn er trouwens zo veel Russen die uit Rusland proberen te komen?
pi_206100110
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:48 schreef Questular het volgende:
Waarschijnlijk vanwege de dreigende oorlog.
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 19:50:08 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206100116
quote:
Omdat ze geen zin hebben om tegen de Oekraïners te vechten

Geen bron maar dat lijkt me redelijk voor de hand liggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206100124
quote:
Die gaan op vakantie.
  zondag 25 september 2022 @ 19:55:47 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206100188
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:32 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Met argumenten kan je het niet winnen, dus gooi je het nu over een andere boeg door op emotie te spelen. Is jou gevraagd om naar Oekraïne te verhuizen?
Nog niet maar als de Russen weg zijn zou ik er prima kunnen wonen.
Ik had het jaren geleden al eens overwogen, maar goed.. het kwam er niet van.

Enige reden waarom ik nu niet ga, is omdat Rusland nogal de neiging heeft om of een raket op mijn huis te schieten en mocht ik gevangen genomen worden zonder vorm van proces geëxecuteerd kan worden.
pi_206100199
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:51 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Die gaan op vakantie.
Even uitrusten voordat je kan gaan vechten. Verstandig!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 25 september 2022 @ 19:56:49 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206100201
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:51 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Die gaan op vakantie.
:D sure.
pi_206100319
quote:
99s.gif Op zondag 25 september 2022 19:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Even uitrusten voordat je kan gaan vechten. Verstandig!
Absoluut.
Beetje de oude trainingen daarna ophalen, kijken of je nog wel fit genoeg bent en dan ga je naar Oekraine en begin je eerst met lichtere taken zoals verkeerscontroles, politie taken, bewaken van strategische punten etc. En zo maak je de weg vrij voor de ervaren soldaten, die nu die taken doen, om naar het front te worden gestuurd.
En dan worden er langzamerhand meer en meer gevechts groepen ingezet.

We hebben allemaal gezien in de Kherson regio wat er gebeurde met de ongetrainde Oekrainische troepen.
Die werden aan stukken geschoten.
pi_206100388
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:04 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Absoluut.
Beetje de oude trainingen daarna ophalen, kijken of je nog wel fit genoeg bent en dan ga je naar Oekraine en begin je eerst met lichtere taken zoals verkeerscontroles, politie taken, bewaken van strategische punten etc. En zo maak je de weg vrij voor de ervaren soldaten, die nu die taken doen, om naar het front te worden gestuurd.
En dan worden er langzamerhand meer en meer gevechts groepen ingezet.

We hebben allemaal gezien in de Kherson regio wat er gebeurde met de ongetrainde Oekrainische troepen.
Die werden aan stukken geschoten.
Hopelijk is er dan wel genoeg uitrusting. Anders vergaat het de nieuwe aanwas net zoals de laatste aanwas.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 20:18:17 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206100519
Dus Rusland gaat nu ervaren verkeerscontroleurs naar het front sturen omdat ze vervangen worden door verse dienstplichtigen?

Dat klinkt niet heel logisch

De groentjes gaan in eerste instantie gebruikt worden om de bestaande eenheden terug op te toppen en daarna voor het aanvullen van de gevechtssteun lijkt me

Als er dan nog wat over is kunnen er nieuwe bataljons groepen gevormd worden
pi_206100665
quote:
88s.gif Op zondag 25 september 2022 20:18 schreef sp3c het volgende:
Dus Rusland gaat nu ervaren verkeerscontroleurs naar het front sturen omdat ze vervangen worden door verse dienstplichtigen?

De groentjes gaan in eerste instantie gebruikt worden om de bestaande eenheden terug op te toppen en daarna voor het aanvullen van de gevechtssteun lijkt me

Ten eerste zijn er heel veel ervaren mannen aan de achterkant van het front die deze taken uitvoeren.
Die gaan naar voren.
Dan worden de meest recent getrainde troepen ingezet op een tweede defensie lijn.
De minst getrainde troepen gaan eerst lichter werk doen en vormen defensielijn 3.

Ik vermoed dat over een paar weken je de resultaten zal gaan zien.

Er worden geen groentjes direkt naar voren gestuurd.
Nogmaals: dat resultaat hebben we gezien in Kherson toen de Oekrainische groentjes werden opgeofferd voor het Kharkiv offensief. Resultaat was meer dan 7000 doden aan Oekrainische zijde.
Er gebeurd ook helemaal niets meer aan het Kherson front.
Daar heeft Oekraine geen manschappen meer voor.
  zondag 25 september 2022 @ 20:34:26 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206100748
quote:
88s.gif Op zondag 25 september 2022 20:18 schreef sp3c het volgende:

Ze mogen wel aanpoten want volgens het laatste nieuws is Oekraïne momenteel weer in opmars ten oosten van de oskil rivier.
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 20:36:10 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206100776
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:27 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ten eerste zijn er heel veel ervaren mannen aan de achterkant van het front die deze taken uitvoeren.
Die gaan naar voren.
Dan worden de meest recent getrainde troepen ingezet op een tweede defensie lijn.
De minst getrainde troepen gaan eerst lichter werk doen en vormen defensielijn 3.

Nogmaals: dat resultaat hebben we gezien in Kherson toen de Oekrainische groentjes werden opgeofferd voor het Kharkiv offensief. Resultaat was meer dan 7000 doden aan Oekrainische zijde.
Ik zeg niet dat de groentjes naar het front gaan
  zondag 25 september 2022 @ 20:38:10 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206100812
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:27 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Die gaan naar voren.

Nee natuurlijk niet, de meeste zijn reservist en die hebben al paar weekjes training gehad.

Ooit.

Je kan je beter afvragen wat voor materiaal men mee krijgt.

Gelukkig voor de rus heeft men de ak47 een van de beste vuurwapens ooit gemaakt.
pi_206100951
Als Oekraïne in de rug aangevallen wordt is het een kwestie van enkele dagen voordat ze capituleren.
pi_206101000
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:34 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ze mogen wel aanpoten want volgens het laatste nieuws is Oekraïne momenteel weer in opmars ten oosten van de oskil rivier.
Ze overgalopperen ... easy pray
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zondag 25 september 2022 @ 20:51:14 #35
pi_206101042
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus je mag niet je mening geven als die het Kremlin niet aanstaat.
quote:
En wat te ver is, dat bepaalt wederom het Kremlin. Waar dat toe leidt lees je zelf in het vernietigende bericht van Amnesty dat je hebt gepost.

Dus inmiddels zijn we overeen gekomen dat je voor het uiten van je mening kan worden opgepakt en tot 15 jaar cel kunt krijgen, afhankelijk van hoe Poetins pet staat. Hoe kun je nou blijven beweren dat het wel snor zit met de vrijheid in dat land?
pi_206101058
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:38 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, de meeste zijn reservist en die hebben al paar weekjes training gehad.
Ja voor artillerie...vanop afstand aan flarden schieten
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_206101066
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 17:43 schreef Schaamlap het volgende:
Ondanks al het gezemel hier zijn de feiten onweerlegbaar:
1) Rusland gaat winnen
2) De 4 Oekrainische provincies gaan naar Rusland
3) Duizenden Russen hebben aan de oproep gehoor gegeven
4) Duizenden Tsjetjenen zijn onder weg naar Oekraine.
5) De EU gaat een zware winter tegemoet.
6) Zelensky gaat de geschiedenis in als de meest bekende Joodse Nazi en ook het meest gehate persoon in de EU.
Ik heb eigen onderzoek gedaan en punten 3 en 4 kloppen inderdaad, maar de rest komt allemaal uit je eigen duim.
pi_206101082

[ Bericht 100% gewijzigd door UncleScorp op 25-09-2022 20:54:13 ]
pi_206101084
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
We weten dat je een beetje opgewonden raakt bij het idee van afgerukte ledematen, maar wil je hem vanavond toch in je broek houden plx?
pi_206101113
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We weten dat je een beetje opgewonden raakt bij het idee van afgerukte ledematen, maar wil je hem vanavond toch in je broek houden plx?
Ga wenen in nws waar ze juichen om dode orcs
pi_206101161
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 20:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
Als Oekraïne in de rug aangevallen wordt is het een kwestie van enkele dagen voordat ze capituleren.
[Z]elenski capituleert niet zolang er nog een oekrainer rondloopt
pi_206101166
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Oh dus ben ik er ook schuldig aan en mag jij het lekker terug doen. Kleuterschool.
pi_206101215
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oh dus ben ik er ook schuldig aan en mag jij het lekker terug doen. Kleuterschool.
Ja idd met zoveel kleuters die hier ineens willen komen spelen.
pi_206101232
Topics vliegen erdoor nu zonder dat het nog over iets gaat...boring
pi_206101265
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[Z]elenski capituleert niet zolang er nog een oekrainer rondloopt
We gaan door tot de laatste Uki, SLaVa UkRaiNe
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 21:03:46 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206101287
Of de laatste Rus
pi_206101289
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:02 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Jep dankzij ons moeten ze er allemaal aan...proud :N
pi_206101310
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:02 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Nee door tot de laatste BNW'er voor zijn te hoge vaste lasten uit huis is gezet!

w/
pi_206101311
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:03 schreef sp3c het volgende:
Of de laatste Rus
Dream on...tenzij je wil gaan nuken...en dan nog
pi_206101330
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee door tot de laatste BNW'er voor zijn te hoge vaste lasten uit huis is gezet!

w/
Ok +1 voor domste comment
pi_206101335
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jep dankzij ons moeten ze er allemaal aan...proud :N
En ondertussen gaat de middenklasse in Europa kapot, komt dat even goed uit.
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 21:05:57 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206101345
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dream on...tenzij je wil gaan nuken...en dan nog
Het is mij om het even we er wint tbh maar dat gedweep met die laatste Oekraïner vind ik wat vermoeiend
pi_206101362
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:05 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
En ondertussen gaat de middenklasse in Europa kapot, komt dat even goed uit.
Mss komen enkelen hier pas dan tot het besef wat ze toegejuichd hebben
pi_206101390
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is mij om het even we er wint tbh maar dat gedweep met die laatste Oekraïner vind ik wat vermoeiend
Ik niet...
"Ergens anders" dwepen ze continu met de laatste rus...goede balans voor jou :P
Het is door hen dat ik zo doe
pi_206101393
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ok +1 voor domste comment
Er staat geen +1 achter dus je loog.
pi_206101405
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
Vermoeiend of confronterend? Mede dankzij NL/EU blijft die oorlog doorgaan met steeds meer slachtoffers en verdere escalatie. En nooit heb je iemand van onze kant gehoord over de-escalatie, hoorde wel dat China en Turkije Rusland heeft verteld dat ze beter kunnen stoppen met die oorlog.
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 21:09:38 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206101412
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik niet...
"Ergens anders" dwepen ze continu met de laatste rus...goede balans voor jou :P
Het is door hen dat ik zo doe
heb je geen eigen mening?
  zondag 25 september 2022 @ 21:10:03 #59
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206101416
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja prima moet je wel ammo er voor hebben..
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 21:10:22 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206101424
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:09 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Vermoeiend of confronterend? Mede dankzij NL/EU blijft die oorlog doorgaan met steeds meer slachtoffers en verdere escalatie. En nooit heb je iemand van onze kant gehoord over de-escalatie, hoorde wel dat China en Turkije Rusland heeft verteld dat ze beter kunnen stoppen met die oorlog.
voorlopig worden er nog meer oekrainers geboren dan dat er doodgaan

dus ja ... vermoeiend

edit: en Macron zei een tijdje terug dat ze beter konden onderhandelen toch?
Zelensky zei 'nope' net als Poetin 'nope' zegt tegen Erdo

als die twee met elkaar willen knokken dan moeten ze dat vooral doen
  zondag 25 september 2022 @ 21:11:42 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206101467
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ze overgalopperen ... easy pray
Sure, dat heeft Rusland nu al paar keer gedaan daardoor zijn ze op verschillende plekken hun front kwijt je weet wel Kiev en de hele noordkant.
pi_206101520
quote:
88s.gif Op zondag 25 september 2022 21:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
voorlopig worden er nog meer oekrainers geboren dan dat er doodgaan

dus ja ... vermoeiend

edit: en Macron zei een tijdje terug dat ze beter konden onderhandelen toch?
Zelensky zei 'nope' net als Poetin 'nope' zegt tegen Erdo

als die twee met elkaar willen knokken dan moeten ze dat vooral doen
Van Macron heb ik gemist, zou mooi als dat vanuit de EU komt.
pi_206101538
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ja prima moet je wel ammo er voor hebben..
Jep hebben we in Kherson gezien
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 21:15:20 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206101542
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:14 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
https://www.politico.eu/a(...)elp-putin-save-face/

dus dat niemand wat zegt is niet helemaal waar
  zondag 25 september 2022 @ 21:16:41 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206101573
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 17:43 schreef Schaamlap het volgende:
Ondanks al het gezemel hier zijn de feiten onweerlegbaar:
4) Duizenden Tsjetjenen zijn onder weg naar Oekraine.

Ja ze komen net als de eerste keer dat ze kwamen.
Je weet wel 6 maanden geleden.

https://www.telegraaf.nl/(...)voor-onbepaalde-tijd
Tik tok held kapt er mee..
pi_206101596
quote:
88s.gif Op zondag 25 september 2022 21:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
heb je geen eigen mening?
Zou jij ondertussen al moeten weten maar wordt nu compleet ondergesneeuwd met al dat zinloos geleuter hier.

Dus geef ik ze maar waar ze voor komrn :+
  zondag 25 september 2022 @ 21:18:03 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206101598
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:14 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Marvin is behoorlijk vaak naar Moskou geweest voor de inval, en ook paar weken geleden nog geprobeerd te onderhandelen.
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 21:21:20 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206101661
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zou jij ondertussen al moeten weten maar wordt nu compleet ondergesneeuwd met al dat zinloos geleuter hier.

Dus geef ik ze maar waar ze voor komrn :+
pi_206101670
True, front kwijt in Kharkov maar zonder noemenswaardige verliezen, maar wel oekrainers gedecimeerd in Kherson.

Is maar wat je prefereert.
Oekraine wil alle russen buiten maar roept victorie zonder 1 rus buiten te zetten...
  zondag 25 september 2022 @ 21:24:58 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206101720
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jep hebben we in Kherson gezien
Enig idee waarom Rusland in midden amper meer oprukt?

Russische tactiek is alles plat bombarderen door middel van artillerie en dan er achteraan lopen, deze tactiek gebruikt men sinds juni ongeveer.

Alleen momenteel word er nog maar een derde afgevuurd dan voorheen.
Misschien nog wel minder.
1 of de kanonnen zijn allemaal stuk.
2 er is een probleem met munitie.
3. Manschappen om op te rukken.

En dat is wel heel vreemd want ik lees hier boven dat volgens schaamlap er al duizenden en duizenden vrijwilligers waren.

Ja vrijwilligers geen conscripts.

Ik gok dat er weinig munitie is, bedoel waarom zou je dit anders bestellen in Noord Korea?

Zelfde geld voor het bevaamde ak47 door ontzettend veel corruptie is veel van het wapen arsenaal van Rusland verkocht aan andere conflicten over de hele wereld, Russen gaan met antieke wapens op pad, niet alle wel veel.
Nog een reden voor Poetin om dit referendum er door heen te rammen zodat men ander materiaal kan gebruiken en de oorlog verklaren ivm inval in Rusland .. nou jah volgens Rusland dan.
pi_206101923
quote:
17s.gif Op zondag 25 september 2022 21:24 schreef Ali_boo het volgende:
lol

FB / Brave New World

Heeft verder weinig met dit topic te maken, maar ik plaats het toch hier omdat ik toevallig getagged werd
Omg omg omg
:r
Zielige nws'ers gaan wat wenen over bnw ofwa????
Omg
Zij mogen juichen over dode russen en mods die vragen achter filmpjes ervan.
En nu willen ze ons hier de mond snoeren???
Omg
pi_206102023
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Omg omg omg
Zielige nws'ers gaan wat wenen over bnw ofwa????
Omg
Zij mogen juichen over dode russen en mods die vragen achter filmpjes ervan.
En nu willen ze ons hier de mond snoeren???
Omg
Maak je niet druk.
De Russen gaan dit gewoonweg winnen.
De eerste klap wordt zodirekt dat Oekraine het Zuiden en flink wat havens kwijt is.
  zondag 25 september 2022 @ 21:44:27 #74
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206102094
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:40 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Maak je niet druk.
De Russen gaan dit gewoonweg winnen.
De eerste klap wordt zodirekt dat Oekraine het Zuiden en flink wat havens kwijt is.
Sure, het helpt als je dan ook oprukt, richting West niet oost.
pi_206102359
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Orcs? Wat heeft LOTR er nu mee te maken?
pi_206102375
Stuitend dat sommige mensen hier daadwerkelijk hopen op een overwinning voor Rusland.
pi_206102443
quote:
86s.gif Op zondag 25 september 2022 20:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dus je mag niet je mening geven als die het Kremlin niet aanstaat.
[..]
En wat te ver is, dat bepaalt wederom het Kremlin. Waar dat toe leidt lees je zelf in het vernietigende bericht van Amnesty dat je hebt gepost.

Dus inmiddels zijn we overeen gekomen dat je voor het uiten van je mening kan worden opgepakt en tot 15 jaar cel kunt krijgen, afhankelijk van hoe Poetins pet staat. Hoe kun je nou blijven beweren dat het wel snor zit met de vrijheid in dat land?
Als je allerlei dingen gaat verzinnen geef ik het op hoor, geen zin in zo'n gesprek.
  zondag 25 september 2022 @ 22:01:52 #78
pi_206102507
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je allerlei dingen gaat verzinnen geef ik het op hoor, geen zin in zo'n gesprek.
Wat verzin ik dan precies?

Jij hebt verzonnen dat mensen in Rusland niet opgepakt worden voor het uiten van hun mening, tenzij ze "de democratie in gevaar brengen". Blijkt uiteraard onzin te zijn en dan probeer je te ontwijken door te zeggen dat het oorlog is, terwijl normale landen dat niet als excuus gebruiken om mensen de mond te snoeren.

Dus volgens mij verzin jij dingen, niet ik.
pi_206102576
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:55 schreef Questular het volgende:
Stuitend dat sommige mensen hier daadwerkelijk hopen op een overwinning voor Rusland.
Ja joh...beter gewoon zrlnki terug op en eigen volk laten schieten...met himars nu
pi_206103121
https://www.theamericanco(...)g-ground-losing-war/
Russia already controls the territory that produces 95 percent of Ukrainian GDP. It has no need to press further west. At this writing, it seems certain that Moscow will finish its work in Donbas, then, turn its attention to the capture of Odessa, a Russian city that saw terrible atrocities committed by Ukrainian forces against Russian citizens in 2014.
pi_206103223
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:28 schreef Schaamlap het volgende:
Russia already controls the territory that produces 95 percent of Ukrainian GDP. It has no need to press further west. At this writing, it seems certain that Moscow will finish its work in Donbas, then, turn its attention to the capture of Odessa, a Russian city that saw terrible atrocities committed by Ukrainian forces against Russian citizens in 2014.
Lijkt het je niet een beetje stug dat Kiev en Lviv samen maar 5% van het bnp produceren?
pi_206103243
Dubbel
  zondag 25 september 2022 @ 22:37:04 #83
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206103290
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja joh...beter gewoon zrlnki terug op en eigen volk laten schieten...met himars nu
Ah tuurlijk die burgers bevinden zich in munitie depots en commando centrum leger voertuigen en kanonnen?
Want die munitie schiet men niet zomaar heeft een precisie van een halve meter.
Eerst vergaart men info van een doelwit.

Maar goed het is ook iets anders dan Russische meuk he.

zondag 25 september 2022 @ 22:40:37 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206103377
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:28 schreef Schaamlap het volgende:
Nee joh het gaat om het volk in de Donbass.
Niet om de miljarden die er in de grond zit en de pijpleiding die er loopt etc etc..

Het gaat om de Russisch sprekende burgers daarom moord Poetin iedereen uit om dat te laten zien.
En stuurt hij nog eens duizenden mensen het front in om nog meer dood en geweld.
pi_206103452
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:37 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ah tuurlijk die burgers bevinden zich in munitie depots en commando centrum leger voertuigen en kanonnen?
Want die munitie schiet men niet zomaar heeft een precisie van een halve meter.
Eerst vergaart men info van een doelwit.

Maar goed het is ook iets anders dan Russische meuk he.

Dat hebben we idd gezien toen hij zijn eigen mensen in het gevangenkamp beschoot met Himars.
En nog steeds dagelijks te zien in de Donbass steden die de Oekrainiers beschieten om zoveel mogelijk burgers te doden.
Go Zelensky. Je bent al een groot stuk land kwijt met de beste bodemschatten. Ga lekker door zo! ^O^
pi_206103480
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee joh het gaat om het volk in de Donbass.
Niet om de miljarden die er in de grond zit en de pijpleiding die er loopt etc etc..

Het gaat om de Russisch sprekende burgers daarom moord Poetin iedereen uit om dat te laten zien.
En stuurt hij nog eens duizenden mensen het front in om nog meer dood en geweld.
Ja en daar valt niets aan te doen.
Niet door jou, de EU of de USA.
Die bodemschatten gaan nu naar Rusland ipv de USA. w/
  zondag 25 september 2022 @ 23:02:32 #87
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206103657
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:46 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat hebben we idd gezien toen hij zijn eigen mensen in het gevangenkamp beschoot met Himars.
En nog steeds dagelijks te zien in de Donbass steden die de Oekrainiers beschieten om zoveel mogelijk burgers te doden.
Go Zelensky. Je bent al een groot stuk land kwijt met de beste bodemschatten. Ga lekker door zo! ^O^
Sure we hebben afgelopen week gevangenen van azov zien thuiskomen.
Van behoorlijk postuur naar uitgemergelde personen in 4maand, het is gewoon een makkelijke manier om een aantal van azov om zeep te helpen en de schuld bij Oekraïne neer te leggen.

Of was het nu een brandende sigaret.

Zo als je kan zien aan de personen zelf zitten ze nog onder de 4 maand oude blauwe plekken nietwaar.

En ik zei al eerder hoeveel zien we er nog levend terug?
  zondag 25 september 2022 @ 23:05:44 #88
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206103703
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:47 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja en daar valt niets aan te doen.
Niet door jou, de EU of de USA.
Die bodemschatten gaan nu naar Rusland ipv de USA. w/
Dan moet gebied eerst nog vastgehouden worden en veilig gehouden worden.
Is nogal problematisch momenteel.
  zondag 25 september 2022 @ 23:22:01 #89
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206103849
https://9gag.com/gag/aqemXjv?ref=android

Kijk een anti Oekraïne protest in Polen.
Geen rellen geen geschreeuw geen riot politie nodig, kijk zo kan het ook, respect!!

Hulde aan de organisatie dat het ook vlekkeloos kan verlopen!!
pi_206104617
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 23:22 schreef theguyver het volgende:
https://9gag.com/gag/aqemXjv?ref=android

Kijk een anti Oekraïne protest in Polen.
Geen rellen geen geschreeuw geen riot politie nodig, kijk zo kan het ook, respect!!

Hulde aan de organisatie dat het ook vlekkeloos kan verlopen!!
Kijk iemand die de eerste comment op 9gag na papegaait, want zelf iets bedenken blijft moeilijk.
  maandag 26 september 2022 @ 01:04:12 #91
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206104619
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 22:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Wat verzin ik dan precies?

Jij hebt verzonnen dat mensen in Rusland niet opgepakt worden voor het uiten van hun mening, tenzij ze "de democratie in gevaar brengen". Blijkt uiteraard onzin te zijn en dan probeer je te ontwijken door te zeggen dat het oorlog is, terwijl normale landen dat niet als excuus gebruiken om mensen de mond te snoeren.

Dus volgens mij verzin jij dingen, niet ik.
Sowieso beweren dat Rusland een democratie is...

Prachtig vinden ze het hier, want in Nederland leven we pas in een dictatuur, toch BNW-ers?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_206104639
Na dit:

Advies aan minister Kaag: ‘Laat bakkers, slagers en cafetaria’s failliet gaan’

Energierekening van 250.000 euro per jaar: sluiting dreigt voor 200 zwembaden

... en meer soortgelijke nieuwsberichten, zien we hetzelfde gebeuren in andere EU landen:

120.000 bedrijven dreigen te worden gesloten
quote:
Volgens schattingen staan vanaf nu tot de eerste maanden van 2023 120.000 bedrijven op de tocht en 270.000 banen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206104669
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 01:13 schreef Tobias19xx het volgende:
Na dit:

Advies aan minister Kaag: ‘Laat bakkers, slagers en cafetaria’s failliet gaan’

Energierekening van 250.000 euro per jaar: sluiting dreigt voor 200 zwembaden

... en meer soortgelijke nieuwsberichten, zien we hetzelfde gebeuren in andere EU landen:

120.000 bedrijven dreigen te worden gesloten
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie het ook in mijn omgeving, jammer dat er begin 2020 zo weinig geluisterd hebben toen ik als eckte eckte rechtsextremist verkondigde dat de coronahoax slechts de eerste stap was in de slachting van het MKB en de middenklasse.

Wel fijn dat Zelensky, Poetin en Europa mijn gelijk zo snel al bewijzen.
pi_206104700
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 01:32 schreef Grems het volgende:

[..]
Zie het ook in mijn omgeving, jammer dat er begin 2020 zo weinig geluisterd hebben toen ik als eckte eckte rechtsextremist verkondigde dat de coronahoax slechts de eerste stap was in de slachting van het MKB en de middenklasse.

Vergeet Biden niet te bedanken ;)
pi_206104705
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 01:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vergeet Biden niet te bedanken ;)
Niet dat Biden geen sokpop is maar die man is of de beste acteur ter wereld of hij is al enige tijd min of meer niet meer handelingsbekwaam dus dan kun je het hem niet meer kwalijk nemen.
  maandag 26 september 2022 @ 06:05:30 #96
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206104866
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 01:03 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Kijk iemand die de eerste comment op 9gag na papegaait, want zelf iets bedenken blijft moeilijk.
Wie zegt dat ik die gene niet ben?

En kleine update Oekraïne heeft een behoorlijke wig geslagen in de Russische verdediging over de rivier bij izium.
pi_206104914
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 01:32 schreef Grems het volgende:

[..]

En dan beweren forummers hier dat Nederland echt niet corrupt is.
De vette bedrijven en Regering vult schaterlachend hun zakken en de middenstand gaat eraan.
Dat is wel het slechste wat een land kan overkomen, dat je middenstand in elkaar klapt.

Maar gelukkig dat we nog steeds royaal geven aan Zelensky.
Wat een van de meest corrupte landen ter wereld MOET je gewoonweg helpen en vertrouwen op hun blauwe ogen, nietwaar?
pi_206105205
quote:
Polen annuleert optredens van voormalig Pink Floyd-icoon Roger Waters na controversiële open brief aan de vrouw van president Zelenski

In Polen zijn de geplande concerten van Roger Waters, een bekende Britse rockmuzikant en stichtend lid van Pink Floyd, geannuleerd nadat een open brief van Waters heel wat commotie veroorzaakt heeft. In de brief die gericht was aan Olena Zelenska, de vrouw van Oekraïens president Volodomir Zelenski, schreef hij dat extreme nationalisten in Oekraïne zelf het land de oorlog in gestuurd hebben. Hij verweet ook president Zelenski dat hij zijn verkiezingsbeloftes niet nakwam. De rol die Rusland speelt in het conflict werd in de brief niet vermeld

...
https://www.msn.com/nl-be(...)43d690142766aba2a256
:')
  maandag 26 september 2022 @ 08:36:01 #99
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206105231
quote:
En zo heb ik als horecaondernemer een mooie front-row seat, al sinds het begin van de Corona hoax. Eerste rang zitplekje van waar ik de één na de ander om zie tuimelen. Was het niet door Corona, is het wel door de bizarre stijgingen van…alles.
Ik zie energie nota’s van mede ondernemers waar je stijl van achterover slaat. Marges die slechter dan slecht zijn vanwege de enorme prijsstijgingen van de inkoop. De medewerker die het werk voor het uitkiezen heeft en eisen kan stellen (=hogere personeelskosten) Alle NOW hulp beginnen ze bij de overlevers terug te vorderen en verdere hulp mbt die totaal geschifte energieprijzen kan men vergeten en ga zo maar door.
De ellende is ongekend groot.
Mai pben rai~!
pi_206105273

Een Amerikaanse verslaggever bij de referenda.

Sep 25, 2022 Referendums To Join Russia are in full process In Ukraine. International Observers(Citizens from other countries asked by Russia to Observer Referendums) have hit the polling stations to observe what is happening and give their opinion on how the referendums in the Russian-controlled territory of what is internationally recognized as Kherson, Zaporizhzhia, Donetsk, & Lugansk Regions (Donetsk and Lugansk People's Republics) are going. With Ukraine condemning the referendums calling them a ‘propaganda show’ but never the less the voting began and thousands of people are going to cast their votes. The Russian mobilization is in full swing and Russia says after the Referendums any attack on these areas will be an attack on Russia and that Russia is at war with the collective west. At this point, it seems Russia is on the edge of declaring war officially on Ukraine and there is about to be a major escalation ending in Russia fully controlling the Kherson, Zaporizhzhia, Donetsk, & Lugansk Regions. With many developments, it really seems things are going in that direction. Ukraine has said they will reduce ties with Ukraine and Iran says they Will Give an 'Appropriate' and "proportional Response To this Decision To Reduce Ties. As well causing tensions is the revolution that Western allies led by UK’s Johnson sabotaged tentative Ukraine-Russia peace deal. In this report, I show you what the situation is in Melitopol of the Zaporizhzhia region
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')