Exact. Gelovigen zijn ongevoelig voor bewijs. Ze hebben selectieve perceptie, putten daar hoop uit en hebben daar genoeg aan. Althans de meesten. Sommigen komen op fora als deze vanuit hun geloof allerlei waarheidsclaims en beweringen doen. En dan zijn mijn oortjes gespitst.quote:Op woensdag 30 november 2022 20:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ahh![]()
Maar ik bedoel: als je definitief bewijs hebt waardoor Christenen ongelijk hebben in (een deel) van de bijbel, graag. Laat het me weten
Maar ze noemen het "geloof" voor een reden. En daar helpt eigenlijk niks tegen helaas.
Ik zou er naar kijken, want er zijn best wel wat Christelijke stromingen die bepaalde "boeken" en "gospels" die hij bespreekt gewoon blasfemie vindenquote:Op woensdag 30 november 2022 21:05 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik kan niks beloven, maar misschien ga ik de video nog wel eens bekijken.
[..]
De bewijslast ligt niet bij ons maar bij de Christenen. Laten zij maar bewijzen dat hun God bestaat, want van Hem is het Woord.
Haha, ik snap hem helemaal, ik heb hetzelfde! Maar daarom dat ik desbetreffende zo leuk vind, omdat het een Christen is, die uitlegt waarom bepaalde zaken incorrect, of zelfs blasfemisch zijn...quote:Op woensdag 30 november 2022 21:06 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Exact. Gelovigen zijn ongevoelig voor bewijs. Ze hebben selectieve perceptie, putten daar hoop uit en hebben daar genoeg aan. Althans de meesten. Sommigen komen op fora als deze vanuit hun geloof allerlei waarheidsclaims en beweringen doen. En dan zijn mijn oortjes gespitst.![]()
Het hangt er ook wel van af welke maatstaven voor "bewijs" je hanteert. Je kunt als gelovige de lat zo hoog leggen als je wilt, maar als je eerlijk voor jezelf bent zou je toch ook een beetje consequent moeten zijn. Om maar een alledaagse situatie te nemen: voor een rechtbank met een jury zou een partij vast niet hoeven te bewijzen dat een overledene bijvoorbeeld níét uit de dood is opgestaan als een graf ineens leeg blijkt te zijn, omdat elk redelijk mens toch eigenlijk wel weet dat dat niet kan.quote:Op woensdag 30 november 2022 20:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ahh![]()
Maar ik bedoel: als je definitief bewijs hebt waardoor Christenen ongelijk hebben in (een deel) van de bijbel, graag. Laat het me weten
Maar ze noemen het "geloof" voor een reden. En daar helpt eigenlijk niks tegen helaas.
Om te beginnen hebben we hier in Nederland geen jury. Maar, als je misdaden gaat plegen, de vingerafdrukken van een overledene achterlaat, en die overledene opgegraven en gecremeerd hebt...quote:Op woensdag 30 november 2022 21:57 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het hangt er ook wel van af welke maatstaven voor "bewijs" je hanteert. Je kunt als gelovige de lat zo hoog leggen als je wilt, maar als je eerlijk voor jezelf bent zou je toch ook een beetje consequent moeten zijn. Om maar een alledaagse situatie te nemen: voor een rechtbank met een jury zou een partij vast niet hoeven te bewijzen dat een overledene bijvoorbeeld níét uit de dood is opgestaan als een graf ineens leeg blijkt te zijn, omdat elk redelijk mens toch eigenlijk wel weet dat dat niet kan.
O, ik dacht dat de meeste Nederlanders na alle misdaadseries en breed uitgemeten rechtszaken in de media ook wel bekend waren met het Amerikaanse systeem. My bad.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:02 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Om te beginnen hebben we hier in Nederland geen jury.
Dat klinkt als een interessant scenario voor een thriller. Hoe loopt het af?quote:Maar, als je misdaden gaat plegen, de vingerafdrukken van een overledene achterlaat, en die overledene opgegraven en gecremeerd hebt...
Maar dat is meer wetenschap dan religie.
Ik ging er meer van uit dat je Belgische roots had, want daar kan het wel nog gebeuren.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:05 schreef Iblardi het volgende:
[..]
O, ik dacht dat de meeste Nederlanders na alle misdaadseries en breed uitgemeten rechtszaken in de media ook wel bekend waren met het Amerikaanse systeem. My bad.
[..]
Dat klinkt als een interessant scenario voor een thriller. Hoe loopt het af?
Dat klopt sommige vertalingen hebben magiërs staanquote:Op vrijdag 11 november 2022 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
In de bijbel staat "magiërs". Ik vind een magiër geen sterrenkundige. En nergens staat dat het er drie waren. En nergens staat dat ze uit het oosten kwamen.
Welke oude geschriften zijn dat?quote:Op donderdag 1 december 2022 16:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Dat klopt sommige vertalingen hebben magiërs staan
Maar ja er wordt ook soms gesproken over "wijzen" zoals in de HSV.
Maar het betrof in ieder geval mensen die grote kennis hadden van bepaalde zaken.
En sowieso ook van de betekenis van sterren.
En ze wisten blijkbaar wat er in de oude geschriften geschreven stond, dat er dus mogelijk een zeer grote koning van de Joden geboren zou zijn.
Matth 2:2quote:Er staat wel dat ze ergens uit het oosten kwamen.
Mattheüs 2:1 Toen nu Jezus geboren was in Bethlehem, in Judea, in de dagen van koning Herodes, zie, wijzen uit het oosten kwamen in Jeruzalem aan,
2. en zeiden: Waar is de Koning van de Joden die geboren is? Want wij hebben Zijn ster in het oosten gezien en zijn gekomen om Hem te aanbidden.
Maar inderdaad het is onbekend hoeveel het er waren, men gaat van 3 uit vanwege de 3 geschenken, maar dat zegt feitelijk totaal niks over de hoeveelheid wijzen die er werkelijk waren.
Dat is het zelfde als de "appel" van adam en eva, als je goed gaat lezen staat er nergens welke vrucht het was.![]()
Betreft magiër/ wijzen/ sommigen zeggen zelfs koningen?
Wat ik ooit gehoord/ geleerd heb is dat het mensen zouden zijn geweest die voor die tijd zeer wijs waren in een bepaald vak en met name dus sterrenkunde.
Ik ken alleen zo de bron tekst er van niet.
Zijn zoon Herodes Agrippa daarentegen wordt dan en public weer wel door een engel vermoord tijdens een toespraak (Handelingen 12:23) Ik stel me dan een soort sniper-engel voorquote:Op zaterdag 3 december 2022 15:11 schreef hoatzin het volgende:
Wat een heisa. God gaat over leven en dood. Hij had het zijn zoon en zijn ouders een stuk makkelijker kunnen maken en honderden onschuldige kinderlevens kunnen sparen en oneindig verdriet van al die ouders kunnen voorkomen.... door Herodes simpelweg eerder te laten sterven.
Kleine moeite voor God. Hij laat mensen sterven voor veel kleinere zaken als het zo uitkomt. Maar nee, het moet zo moeilijk en zo gruwelijk mogelijk gaan..
"En terstond sloeg hem een engel des Heren, omdat hij God de eer niet gaf; en hij werd door wormen gegeten en blies den adem uit".quote:Op woensdag 7 december 2022 19:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zijn zoon Herodes Agrippa daarentegen wordt dan en public weer wel door een engel vermoord tijdens een toespraak (Handelingen 12:23) Ik stel me dan een soort sniper-engel voor
Je zou het bij een katholieke kerk kunnen vragenquote:Op vrijdag 23 december 2022 18:45 schreef Burner82 het volgende:
Weet iemand trouwens waar ik een katholieke bijbel kan krijgen? De "gewone" bijbel krijg je overal voor een habbekrats/verzenkosten, maar dat is een statenvertaling/protestanten bijbel.. (ps: ik zoek ook nog een Quran en een Tanakh..)
Mag God met ZIJN schepping doen wat Hij wil?quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:11 schreef hoatzin het volgende:
@:Sjoemie
Ik zit nog even verder te lezen in Mattheus en lees:
• Het verhaal van de kindermoord. Daar worden eventjes alle kinderen van twee jaar en jonger vermoord in opdracht van Herodes.
• Jozef en Marina moeten vluchten naar Egypte, dat doe je ook niet voor de lol.
• Na een poos keren ze dan weer terug als Herodes van de pleiterik is.
Bij elk puntje wordt aan het eind door Mattheus fijntjes uit de doeken gedaan dat hier weer één of ander lukraak uit het OT gegrepen tekst in vervulling is gegaan.
Wat een heisa. God gaat over leven en dood. Hij had het zijn zoon en zijn ouders een stuk makkelijker kunnen maken en honderden onschuldige kinderlevens kunnen sparen en oneindig verdriet van al die ouders kunnen voorkomen.... door Herodes simpelweg eerder te laten sterven.
Kleine moeite voor God. Hij laat mensen sterven voor veel kleinere zaken als het zo uitkomt. Maar nee, het moet zo moeilijk en zo gruwelijk mogelijk gaan..
Jouw Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
Tuurlijk mag hij dat. Als hij er voor kiest om liever honderden kindertjes te laten doden en onnoemlijk verdriet van de ouders te veroorzaken dan is dat Gods keuze.quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
Mag God met ZIJN schepping doen wat Hij wil?
Dan kom je dus bij de vraag of God soeverein is om te doen met dat gene wat HIJ gemaakt heeft wat HIJ wil dat er mee gebeurt.
Dan zou ik zeggen hey, verrek je hebt nog gelijk ook!quote:Even als dat jij of ik iets van bijvoorbeeld Lego willen maken, dat als je iets gemaakt hebt dat het bouwwerk zegt, hey waarom heb je me zo gemaakt en niet zo en zo gemaakt, wat zou dan jou reactie zijn?
Zo maak je god nu verschrikkelijker dan mensen toch al denken.quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Mag God met ZIJN schepping doen wat Hij wil?
Dan kom je dus bij de vraag of God soeverein is om te doen met dat gene wat HIJ gemaakt heeft wat HIJ wil dat er mee gebeurt.
Even als dat jij of ik iets van bijvoorbeeld Lego willen maken, dat als je iets gemaakt hebt dat het bouwwerk zegt, hey waarom heb je me zo gemaakt en niet zo en zo gemaakt, wat zou dan jou reactie zijn?
Zoals in Romeinen 9 geschreven staat?
Zoals daar ook beschreven staat dat een pottenbakker zelf beslist wat hij van zijn klei maakt
Ik denk dat het vooral de religieuzen zijn die kappen, maar dat er dan weer mensen terug komen die een relatie aangaan met God/ Jezus/ Heilige Geest.quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:14 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Tuurlijk mag hij dat. Als hij er voor kiest om liever honderden kindertjes te laten doden en onnoemlijk verdriet van de ouders te veroorzaken dan is dat Gods keuze.
Op enig begrip hoeft hij dan van mijn kant niet meer te rekenen. En dat is tevens de reden dat zoveel mensen zich van hem afkeren. De absurditeit en totale afwezigheid van logica doen het geloof van velen de das om.
[..]
Dan zou ik zeggen hey, verrek je hebt nog gelijk ook!
Met mij valt te praten.
De bijbel zegt zelfs: Het geloof is een vaste grond, dus een fundament, wat dus impliceert dat het een zeker weten is.quote:Op woensdag 30 november 2022 20:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ahh![]()
Als je niet religieus bent kun je ook niet kappen he slimmerik? Het zijn dus alleen maar religieuzen die kappen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:06 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik denk dat het vooral de religieuzen zijn die kappen,
Er zijn altijd momenten dat je even wat minder gelooft en twijfelt. Geloof en twijfel gaan samen, aan feiten twijfel je niet.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:25 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
De bijbel zegt zelfs: Het geloof is een vaste grond, dus een fundament, wat dus impliceert dat het een zeker weten is.
Hebreeën 11:1 Het geloof nu is een vaste grond van de dingen die men hoopt, en een bewijs van de zaken die men niet ziet.
Maar uiteindelijk zal het ook een aanschouwen worden, omdat er een moment zal komen dat ik in de hemel kom.
Ook bij gelovigen ontstaat er soms twijfel, dat kan en is menselijk.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:09 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Er zijn altijd momenten dat je even wat minder gelooft en twijfelt. Geloof en twijfel gaan samen, aan feiten twijfel je niet.
De enige remedie tegen twijfel is meditatie. Twijfel is een gedachte. Denk je niet (mediteer je) dan twijfel je ook niet. Het is sterker dan geloof.
De laatste jaren komen mensen ook juist tot geloof en bouwen dan ook een relatie/ band op met God/ Jezus.quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:27 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Als je niet religieus bent kun je ook niet kappen he slimmerik? Het zijn dus alleen maar religieuzen die kappen.
En ik begrijp volkomen waarom. Probeer ik uit te leggen. Maar daar draai jij weer fijntjes omheen!
Daar merk ik anders niets van.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar ik geloof dat als zo iemand zijn hart al eens aan God heeft gegeven dan zal God die persoon ook vasthouden, dat is een belofte van God in zijn Woord.
Er vallen er meer af blijkbaar. Het christendom krimpt. Vooral de RK kerk.quote:De laatste jaren komen mensen ook juist tot geloof en bouwen dan ook een relatie/ band op met God/ Jezus.
Dit klinkt wel mooi en romantisch, maar je rationele kant zou kunnen opspelen en je doen realiseren dat dit alles je eigen fantasie zou kunnen zijn. Het is waarschijnlijker dat je zelf de God en de satan bent in dit verhaal. Het geloof en de twijfel komen uit jezelf.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar dat zegt niet dat God diegene niet vasthoudt en dat zo iemand toch weer tot een bloeiend geloof komt.
Soms kun je gewoon een dipje hebben in je geloofsleven.
Maar ik geloof dat als zo iemand zijn hart al eens aan God heeft gegeven dan zal God die persoon ook vasthouden, dat is een belofte van God in zijn Woord.
Angst en twijfel worden vaak gezaaid door satan, omdat hij probeert mensen te doen laten vallen en bij God weg te krijgen.
Nee....quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ook bij gelovigen ontstaat er soms twijfel, dat kan en is menselijk.
Maar dat zegt niet dat God diegene niet vasthoudt en dat zo iemand toch weer tot een bloeiend geloof komt.
Soms kun je gewoon een dipje hebben in je geloofsleven.
Angst en twijfel worden vaak gezaaid door satan, omdat hij probeert mensen te doen laten vallen en bij God weg te krijgen.
Als je rationeel bent dan blijf je juist bij de feiten die de Bijbel leert.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:53 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dit klinkt wel mooi en romantisch, maar je rationele kant zou kunnen opspelen en je doen realiseren dat dit alles je eigen fantasie zou kunnen zijn. Het is waarschijnlijker dat je zelf de God en de satan bent in dit verhaal. Het geloof en de twijfel komen uit jezelf.
Nee, de Bijbel leert juist dingen die niet waar zijn. Als we de Bijbel moeten geloven is de aarde 6000 jaar oud en is er geen evolutie.quote:Op zondag 5 februari 2023 12:42 schreef bianconeri het volgende:
[..
Als je rationeel bent dan blijf je juist bij de feiten die de Bijbel leert.
In de bijbel staat nergens dat de aarde 6000 jaar oud is. Dat is berekend door een Roomse geestelijke.quote:Op zondag 5 februari 2023 17:11 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, de Bijbel leert juist dingen die niet waar zijn. Als we de Bijbel moeten geloven is de aarde 6000 jaar oud en is er geen evolutie.
De vrouw komt helemaal niet uit het rib van een man.
Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Maar goed, jij kunt de platte aarde nog als feit presenteren.
Die leeftijden van 900+ als volstrekt geloofwaardig achtte.quote:Op zondag 5 februari 2023 17:15 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
In de bijbel staat nergens dat de aarde 6000 jaar oud is. Dat is berekend door een Roomse geestelijke.
Nee.... De Bijbel leert helemaal niet dat de aarde 6.000 jaar oud isquote:Op zondag 5 februari 2023 17:11 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, de Bijbel leert juist dingen die niet waar zijn. Als we de Bijbel moeten geloven is de aarde 6000 jaar oud en is er geen evolutie.
En nee zo kun je niet doorgaan.quote:Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Maar goed, jij kunt de platte aarde nog als feit presenteren.
quote:
Blijft grappig hoe jullie dat soort dingen ''vergeten'' en blijven posten in een topic over een boek waar jullie niets over weten.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:20 schreef hoatzin het volgende:
[..]
en ver voor de wetenschap he, echt ver vergeet dat niet!
Jawel hoor. Het is eerder dat jij je dat vanwege je indoctrinatie niet kunt voorstellen.quote:Op maandag 6 februari 2023 23:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Blijft grappig hoe jullie dat soort dingen ''vergeten'' en blijven posten in een topic over een boek waar jullie niets over weten.
En dan als een stel kleuters gaan gedragen over simpele feiten die iedereen zo kan opzoeken over dat de Bijbel al ver voor de wetenschap leerde dat de aarde rond was.
Zelfs de allergrootste atheïst kan dat niet ontkennen.
Wat een grap dit. Maar goed dat jij/jullie feiten links laten liggen dat is al langer bekend.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 07:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jawel hoor. Het is eerder dat jij je dat vanwege je indoctrinatie niet kunt voorstellen.
Ik heb hier een passage uit Jesaja voor me waarin sprake is van een "ronde" aarde, maar dat kan ook op een circulaire vorm slaan, analoog aan het Latijnse "orbis terrarum", "cirkel van landen" = "aarde", voorgesteld als een platte schijf. Dat maakt ook begrijpelijker waarom de hemel in dezelfde passage wordt voorgesteld als iets wat is "als een tent is uitgespreid" om de mens een woning te geven. Het beeld van een ronde tent op een effen grond ligt dan wel erg voor de hand.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 08:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een grap dit. Maar goed dat jij/jullie feiten links laten liggen dat is al langer bekend.
Het ergste is dat jullie je alsnog blijven bevinden in topics over de Bijbel en dat dat gewoon mag om daar onzin te spuwen.
Het staat Jehovah vrij om in te grijpen. Dat doet hij echter niet dus zal het wel geen onzin zijn he?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 08:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een grap dit. Maar goed dat jij/jullie feiten links laten liggen dat is al langer bekend.
Het ergste is dat jullie je alsnog blijven bevinden in topics over de Bijbel en dat dat gewoon mag om daar onzin te spuwen.
Het woord "feit" heeft bij een Jehova's getuige niet zoveel betekenis. Ik snap dat jij het liefst een Jehovah-dictatuur zou zien, maar nog even geduld; dan komt de terugkomst van Jezus en wordt je droom werkelijkheid waarbij alle critici vernietigd wordenquote:Op dinsdag 7 februari 2023 08:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heel leuk dat je weer eens beledigend poogt te zijn, maar aangezien jij als atheist alle feiten naast je neerlegt lijkt het niet echt dat jij de juiste persoon bent om op dit gebied iets tegen een ander te zeggen of wel dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het woord "feit" heeft bij een Jehova's getuige niet zoveel betekenis. Ik snap dat jij het liefst een Jehovah-dictatuur zou zien, maar nog even geduld; dan komt de terugkomst van Jezus en wordt je droom werkelijkheid waarbij alle critici vernietigd wordenNee, echt
![]()
Nu staat het ècht op het punt van gebeuren
![]()
![]()
Heb jij er ook zo'n zin in?
Ik denk dat jij vooral laat zien wat religieuze indoctrinatie kan doen met mensen. Wat dat betreft ben je het slechtste uithangbord denkbaar voor Jehova's Getuigen, en het beste uithangbord denkbaar voor atheïsten.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:19 schreef bianconeri het volgende:
Heel leuk dat je weer eens beledigend poogt te zijn, maar aangezien jij als atheist alle feiten naast je neerlegt lijkt het niet echt dat jij de juiste persoon bent om op dit gebied iets tegen een ander te zeggen of wel dan?
Nee dus....
Alle vooroordelen worden bevestigd inderdaad.quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:41 schreef Haushofer het volgende:
Wat dat betreft ben je het slechtste uithangbord denkbaar voor Jehova's Getuigen
quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:41 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik denk dat jij vooral laat zien wat religieuze indoctrinatie kan doen met mensen. Wat dat betreft ben je het slechtste uithangbord denkbaar voor Jehova's Getuigen, en het beste uithangbord denkbaar voor atheïsten.
Laten we het erop houden dat wij allebei een totaal ander beeld hebben bij wat een "feit" is.
Wij hebben geen ander beeld van wat een feit is, een feit is een feit en daar kan je niet eens over discussiëren.quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:36 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Alle vooroordelen worden bevestigd inderdaad.
Dat klopt. Als het niet in de Wachttoren staat, krijgt een JG "error" te horen in zijn/haar hoofd . Daarom kunnen ze ook niet discussiëren. Ze kunnen alleen Wachttorenpropaganda reproduceren.quote:Op woensdag 8 februari 2023 17:11 schreef bianconeri het volgende:
Wij hebben geen ander beeld van wat een feit is, een feit is een feit en daar kan je niet eens over discussiëren.
Die nogal eens aangepast wordt.quote:Op woensdag 8 februari 2023 19:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ze kunnen alleen Wachttorenpropaganda reproduceren.
Zoals de grote voorspelling voor de eindtijd in 1975:quote:
J.F. Rutherford (1922): Millions Now Living Will Never Die, Wachttoren-, Bijbel- en Traktaatgenootschap, New York, blz. 88: "Wij mogen verwachten dat wij in 1925 de terugkeer mogen aanschouwen van die getrouwe mannen [Abraham, Isaäk en Jakob] uit de dood, om opgewekt en volledig hersteld tot menselijke volmaaktheid te worden en de zichtbare, rechtmatige vertegenwoordigers te zijn van het nieuwe samenstel van dingen op aarde."quote:Op woensdag 8 februari 2023 19:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zoals de grote voorspelling voor de eindtijd in 1975:
http://avjg.nl/artikelen/(...)n-uit-naar-1975.aspx
https://www.jwfacts.com/watchtower/1975.php
Dat zal wel niet onder de "feiten" vallen bij onze zwartwitte Fok!ker.quote:Op woensdag 8 februari 2023 20:00 schreef hoatzin het volgende:
[..]
J.F. Rutherford (1922): Millions Now Living Will Never Die, Wachttoren-, Bijbel- en Traktaatgenootschap, New York, blz. 88: "Wij mogen verwachten dat wij in 1925 de terugkeer mogen aanschouwen van die getrouwe mannen [Abraham, Isaäk en Jakob] uit de dood, om opgewekt en volledig hersteld tot menselijke volmaaktheid te worden en de zichtbare, rechtmatige vertegenwoordigers te zijn van het nieuwe samenstel van dingen op aarde."
All those millions died.
ach ja... Paulus vergiste zich ook wel eens.
feit is dat het nu weer maanden stil blijftquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat zal wel niet onder de "feiten" vallen bij onze zwartwitte Fok!ker.
Dat is een contradictio in terminis.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |