Ik las het ja. maar het lijkt mij zo onlogischquote:Op zaterdag 24 september 2022 13:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Heeft te maken met de manier van opwarmen enzo. Heb ik me laten vertellen.
2 Mieles hierquote:Op zaterdag 24 september 2022 14:05 schreef F_r het volgende:
Miele schijnt niet de beste drogers te hebben
Hier miele wasmachine en aeg warmtepompdroger
Hier ook en ook ditoquote:Op zaterdag 24 september 2022 14:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
2 Mieles hier
Ik heb nog steeds een hekel aan wassen
Nou, liever niet. Ik dacht, ik ga eens rustig reageren op dingen. Weer dat stomme ding dicht.quote:
Bijzonder. De slogan is toch Miele. Er is geen betere?quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:05 schreef F_r het volgende:
Miele schijnt niet de beste drogers te hebben
Hier miele wasmachine en aeg warmtepompdroger
Niemand wil natuurlijk een wastopic missen!quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, liever niet. Ik dacht, ik ga eens rustig reageren op dingen. Weer dat stomme ding dicht.
Ik wou net zeggen: gereedschap!quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:49 schreef vencodark het volgende:
Als dit nu een OUD topic was waar voornamelijk mannen/vaders/echtgenoten kwamen, welk onderwerp zou dan steeds terugkomen?
Behalve klussen, want dat komt bij ons dames hier net zo goed voorbij.![]()
Dat advies kreeg ik in de winkel toen ik een nieuwe wilde.quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Bijzonder. De slogan is toch Miele. Er is geen betere?
Hier komt eigenlijk niets anders het huis in dan Miele. Twee keer een wasmachine en droger van gekocht, twee keer achtergelaten (de tweede keer omdat de nieuwe bewoners graag de set van 10 jaar oud over wilden nemen). Nu de Mieles van mijn ouders en daar is de droger al zeker meer dan 12 jaar oud van. Doet het nog steeds!
Piemels!quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:49 schreef vencodark het volgende:
Als dit nu een OUD topic was waar voornamelijk mannen/vaders/echtgenoten kwamen, welk onderwerp zou dan steeds terugkomen?
Zeker niet op je vrije zaterdag!quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Niemand wil natuurlijk een wastopic missen!
Steak en blowjob dayquote:Op zaterdag 24 september 2022 14:49 schreef vencodark het volgende:
Met keukenpapier en dan helemaal rond tot er geen drab meer vanaf komtquote:Op zaterdag 24 september 2022 15:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gefeliciteerd voor de jarigen!
Ok dan kom ik ook nog met een wasvraag. Hoe krijgen jullie het rubber aan de binnenkant goed en makkelijk schoon? Is daar een trucje voor die ik niet ken?
Wij hebben geen droger, wel een wasrek in het trapgat op zolder en een groot staand wasrek. In de douche staat er ook nog 1 voor als er veel gewassen moet worden en het allemaal net niet past. Droogt best snel.
Vanmorgen met de kinderen en oma op een kleedje gezeten bij de rommelmarkt. De hele tijd droog, was ik van plan om een kistje te schuren zodra we thuis waren is het gaan regenen en nog steeds niet gestopt. Stom!
Doe ik.quote:Op zaterdag 24 september 2022 15:17 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Met keukenpapier en dan helemaal rond tot er geen drab meer vanaf komt![]()
Zo. Al 2,5 zakken gevuld. 1 met kapotte kleding en sokken e.d en 1,5 met nog prima kleding. Ik vind het zo zonde om in de kledingbak te dumpen, meeste is amper gedragen![]()
Maat 152, 158 en 164. Mocht er iemand zijn hier die het wil hebben? Alles in 1x en af te halen in Amsterdam. Anders gaat het alsnog de kledingbak in.
Je kan een berichtje sturen
Ik gebruik nu waspoeder en het lijkt iets minder te zijn. Maar het blijft prutterig, zeker daar waar het laagje water in de ring blijft staanquote:Op zaterdag 24 september 2022 15:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Doe ik.Je kunt zeker niks doen om het te voorkomen?
Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik de kleding graag komen halen!
Ik heb het niet. Gebruik azijn ipv wasverzachter en was elke 2 weken ofzo een 90 graden was.quote:Op zaterdag 24 september 2022 15:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Doe ik.Je kunt zeker niks doen om het te voorkomen?
Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik de kleding graag komen halen!
Ik gebruik geen wasverzachter. Was redelijk vaak. 90 graden is wel weer een idee ja. Mag ik eerst handleiding opzoeken.quote:Op zaterdag 24 september 2022 15:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb het niet. Gebruik azijn ipv wasverzachter en was elke 2 weken ofzo en 90 graden was.
Wij drogen hem na elke wasbeurt af met een speciaal daarvoor gedegradeerde handdoek.quote:Op zaterdag 24 september 2022 15:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ok dan kom ik ook nog met een wasvraag. Hoe krijgen jullie het rubber aan de binnenkant goed en makkelijk schoon? Is daar een trucje voor die ik niet ken?
Hahaha ik ooooook!! Op een bedrijfsfeestje van vriendquote:Op zaterdag 24 september 2022 14:04 schreef mascara-klodder het volgende:
En wie heeft trafassie hier ooit live gezien?
Ik
Ze swingen nog steeds de pan uit
Je moet minder subtiel doen.quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:01 schreef Bami het volgende:
[..]
Wij drogen hem na elke wasbeurt af met een speciaal daarvoor gedegradeerde handdoek.
Ik heb geen bijlees gedaan, maar ik zie in jouw post iets over jarigen. Ben sinds vandaag erg fan van deze datum voor verjaardagen, dus gefeliciteerd jarigen.
quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Je moet minder subtiel doen.
JONGENS MIJSJES, BAMI IS VANMORGEN BEVALLEN!
Kreis niet zo!quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Je moet minder subtiel doen.
JONGENS MIJSJES, BAMI IS VANMORGEN BEVALLEN!
Op 24 december zijn ook heel veel mensen jarigquote:Op zaterdag 24 september 2022 16:50 schreef F_r het volgende:
Gefeliciteerd bami. Dezelfde dag als mijn dochter. Er zijn trouwens heel veel mensen op 24 september jarig. Heeft iets te maken met 24 december. Alleen mijn troela zou pas halverwege oktober jarig moeten zijn.
Dit dusquote:Op zaterdag 24 september 2022 16:58 schreef vencodark het volgende:
Gemiddeld gezien zou je zeggen dat elke dag evenveel mensen jarig zijn.
quote:Septembermaand, verjaardagsmaand!
Wist je dat in september de meeste mensen jarig zijn?
Als je om je heen kijkt, lijkt het wel alsof er elke dag iemand jarig is. Volgens onderzoek van Harvard University is er één maand in het bijzonder waarin de meeste mensen ter wereld jarig zijn. Je raadt het al: september! Om precies te zijn op 16 september. In Nederland zijn er op 25 september de meeste mensen jarig. Op deze dag vieren maar liefst 45.000 mensen hun verjaardag!
Eind september is het statistisch gezien erg druk met verjaardagen, maar ook in januari, begin mei en in juli zijn verjaardagspieken! Een van de oorzaken is dat van mensen die uit landen komen waar ze je geboortedatum niet registreren, het niet altijd bekend is wanneer ze jarig zijn. Wanneer niet bekend is wanneer je jarig bent, krijg je 1 juli als geboortedatum. Wanneer er wel een geboortemaand bekend is, wordt de eerste dag van de maand gekozen.
quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hahaha ik ooooook!! Op een bedrijfsfeestje van vriend. Ik vond het best lollig.
Maar dat ís dus niet.quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:58 schreef vencodark het volgende:
Gemiddeld gezien zou je zeggen dat elke dag evenveel mensen jarig zijn.
Sorry, kan je niet helpen, heb nooit verteld dat hij wel echt isquote:Op zaterdag 24 september 2022 17:27 schreef exode het volgende:
September is bij ons een verjaardagen tsunami.
We gaan vanavond B vertellen dat de man met de baard niet echt is. Last minute tips van ervaringsdeskundigen?
Dus jij hebt niet gebatst op Vickys verjaardag?quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:50 schreef F_r het volgende:
Gefeliciteerd bami. Dezelfde dag als mijn dochter. Er zijn trouwens heel veel mensen op 24 september jarig. Heeft iets te maken met 24 december. Alleen mijn troela zou pas halverwege oktober jarig moeten zijn.
Dat heeft nergens mee te maken. Mijn ouders doen niet aan sex. Hou op en stop.quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Op 24 december zijn ook heel veel mensen jarig
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 24 september 2022 17:05 schreef lunapuella het volgende:
Gefeliciteerd Bami! 24 september kindjes zijn heeeeel leuk
Hij was gisteren nog in Monnickendam. Wat lul jij?quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:27 schreef exode het volgende:
We gaan vanavond B vertellen dat de man met de baard niet echt is. Last minute tips van ervaringsdeskundigen?
Ja natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:27 schreef exode het volgende:
Vertel je dan ook de werkelijke kleur van jullie eetkamerstoelen?quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:27 schreef exode het volgende:
quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:45 schreef vencodark het volgende:
[..]
Vertel je dan ook de werkelijke kleur van jullie eetkamerstoelen?
Het is tijd voor de gehele waarheid.
BLAUW.quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:45 schreef vencodark het volgende:
[..]
Vertel je dan ook de werkelijke kleur van jullie eetkamerstoelen?
Het is tijd voor de gehele waarheid.
Na dit stukje dacht ik het volgende stukjequote:Op zaterdag 24 september 2022 17:35 schreef SQ het volgende:
Ik ben van 12 september en mijn ouders hebben me altijd verteld dat ik 25 december ben gemaakt![]()
Maar goed, dat is inderdaad de reden voor de septemberpiekmensen humpen veel met kerst.
quote:Ik hump zelden met kerst. Heel oncomfortabel met zo'n volle pens.
Dus dat we eigenlijk zijn sterfdag vieren die op 6 december is.quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
@:exode, ik heb de geschiedenis van Sint Nicolaas erbij gepakt, verteld dat het al heel lang een traditie is. Niet dat ik ineens voor leugenaar uitgemaakt zou worden![]()
Beide kids hebben het toen heel goed opgepakt.
Oddly specific.quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:35 schreef SQ het volgende:
Ik ben van 12 september en mijn ouders hebben me altijd verteld dat ik 25 december ben gemaakt![]()
Maar goed, dat is inderdaad de reden voor de septemberpiekmensen humpen veel met kerst.
Ik hump zelden met kerst. Heel oncomfortabel met zo'n volle pens.
Mijn eisprong was 3 januari, dus mijn theorie is dat Pukje een nieuwjaarsbaby is.quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:35 schreef SQ het volgende:
Ik hump zelden met kerst. Heel oncomfortabel met zo'n volle pens.
Niet dat ik mij kan herinneren.quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dus jij hebt niet gebatst op Vickys verjaardag?
Vaak vallen pantoffels wel wat klein, weet niet of dat voor die ook geldt natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 september 2022 18:41 schreef F_r het volgende:
[..]
Niet dat ik mij kan herinneren.
Mijn warmbats zijn binnen. Maar ze zijn te klein, vallen ze klein?
Blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 24 september 2022 18:41 schreef F_r het volgende:
[..]
Ja, maar ze lopen nog wat uit. Ik heb normaal maat 39 en heb een zwart paar in 39 en twee andere kleuren in 40. Die in 40 zitten wel een stuk lekkerder en hoefde ik ook niet zo lang in te lopen.quote:Op zaterdag 24 september 2022 18:41 schreef F_r het volgende:
[..]
Neuh, een iets andere versiequote:Op zaterdag 24 september 2022 18:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dus dat we eigenlijk zijn sterfdag vieren die op 6 december is.
Op die dag vier je de geboorte in de hemel.
Oh ja maar dat hoort er bij op die leeftijd! Heerlijk!quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:36 schreef amaranta het volgende:
Mijn dochter heeft een paar klasgenoten op bezoek. En er lag een peper op het aanrecht. En blijkbaar voelde een van die kinderen zich erg vrij en nam zomaar een hap uit die peper en nu staat z’n mond in brand. 🔥
Ze staan in de keuken. En ik probeer in de woonkamer mijn bussiness te minden. Maar ik ga echt stuk om die peper.quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh ja maar dat hoort er bij op die leeftijd! Heerlijk!
Das voor oude mensen toch? Maar ik ga wel meequote:Op zaterdag 24 september 2022 19:44 schreef SQ het volgende:
Hahaha. De party animals is wel echt een heel matige act tegenwoordig.
Ik zag dat er op stratum een nineties bar zit tegenwoordig, dat lijkt me wel wat
Ja, daar passen wij jonge blommen niet tussen toch.quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Das voor oude mensen toch? Maar ik ga wel mee
Ik gewoon naar de blue parrot.quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, daar passen wij jonge blommen niet tussen toch.
Gefeliciteeeeeerdquote:Op zaterdag 24 september 2022 16:01 schreef Bami het volgende:
[..]
Wij drogen hem na elke wasbeurt af met een speciaal daarvoor gedegradeerde handdoek.
Ik heb geen bijlees gedaan, maar ik zie in jouw post iets over jarigen. Ben sinds vandaag erg fan van deze datum voor verjaardagen, dus gefeliciteerd jarigen.
Op 25 september schijnen de meeste mensen jarig te zijn heb ik ooit gelezen.quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:50 schreef F_r het volgende:
Ik dacht een paar jaar geleden dat het vast echt niet uitmaakte en kocht een AEG wasmachine, maar als die het loodje laat komt er gewoon weer een Er is geen Betere.quote:Op zaterdag 24 september 2022 13:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik haat mijn droger want die doet alles fout. Binnenkort een nieuwe uitzoeken. Maar die moet dan wel op de wasmachine passen. En nu vraag ik me af of voor drogen hetzelfde geldt als voor wassen, er is geen betere . @:Leandra?
Ik vind ze sowieso stom want de droger met bijpassende kgs past niet op de wasmachine zonder veel te duur tussenstuk
Weet je zeker dat het geen millennials zijn?quote:Op zaterdag 24 september 2022 19:50 schreef amaranta het volgende:
Het plan is nu. Naar de tent lopen. Selfie maken als bewijs voor school dat ze er waren. Terug komen, film kijken. 😅
Het hangt nu op mijn bank. De airfryer staat aan.quote:Op zaterdag 24 september 2022 21:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het geen millennials zijn?
Ik vroeg naar de drogerquote:Op zaterdag 24 september 2022 21:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik dacht een paar jaar geleden dat het vast echt niet uitmaakte en kocht een AEG wasmachine, maar als die het loodje laat komt er gewoon weer een Er is geen Betere.
Ooh ben je bevallen, Bami? Gefeliciteerd!!!quote:Op zaterdag 24 september 2022 20:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Gefeliciteeeeeerd![]()
![]()
Geniet van al het babyknuffelen![]()
Ik las nu pas bij, maar snapte je subtiele hint wel meteen![]()
Ik kwam er gisteren achter dat we ook een warmtepompdroger hebben. Dat verklaart een en ander.quote:Op zaterdag 24 september 2022 09:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb een warmtepompdroger dus die doet er sowieso langer over, maar gebruikt wel minder energie.
Ehh, ja dat herken ik wel eigenlijk… heel vermoeiend.quote:Op zondag 25 september 2022 08:29 schreef Nijna het volgende:
*knip*
Is om de haverklap ongesteld worden ook een overgangsklacht? 2x in 2 weken vond ik al wel irritant, maar nu lijkt ik alweer aan de beurt (3x in een maand). Ben wel weer begonnen met de pil... in de hoop dat dat iets gaat doen.
Zucht.
Wij hebben al een paar jaar 2x 1p dekbed.. geen gezeik meer met dekbed delen 🤣🤣quote:Op zondag 25 september 2022 08:29 schreef Nijna het volgende:
@:Bami gefeliciteerd!!!
Wasmachine en droger van Bosch hier.
Mijn man jatte van de week het dekbed, ik had me ingerold en hij trok het los. Dus heb ik boos een eigen dekbed gepakt. Vond hij niet leuk en gisteravond was hij aan het mopperen dat het zo onhandig was zo'n groot dekbed op 1 helft van het bed, dus ik zei dat hij het dan dubbel moest doen, hij vroeg van de week namelijk ook om het herfstdekbed-deel. Maar de zomerversie dubbel was te warm.
Dus nu heb ik voorgesteld om er nog een 1 persoonsdekbed bij te kopen... ik weet niet of ik vannacht in bed slaap of op de bank![]()
![]()
Is om de haverklap ongesteld worden ook een overgangsklacht? 2x in 2 weken vond ik al wel irritant, maar nu lijkt ik alweer aan de beurt (3x in een maand). Ben wel weer begonnen met de pil... in de hoop dat dat iets gaat doen.
Zucht.
Oi. Succes met de was morgenquote:Op zondag 25 september 2022 12:54 schreef PKM het volgende:
Ik doe trouwens mee voor team grote was.
Twee weken vakantiepark zonder wasmachine. Daarvoor twee spugende kinderen (beddengoed en handdoeken konden we gelukkig wel wassen voor we gingen). Een dag was de wasmachine stuk, rubber was los.
Ik dacht vorig weekend wel weer te kunnen wassen maar toen was er thuis geen water.
Zonder overdrijven heb ik nu zoveel was dat het een berg tot aan het plafond zou zijn. Zorgen voor morgen.
Komt goed!quote:Op zondag 25 september 2022 12:54 schreef PKM het volgende:
Ik doe trouwens mee voor team grote was.
Twee weken vakantiepark zonder wasmachine. Daarvoor twee spugende kinderen (beddengoed en handdoeken konden we gelukkig wel wassen voor we gingen). Een dag was de wasmachine stuk, rubber was los.
Ik dacht vorig weekend wel weer te kunnen wassen maar toen was er thuis geen water.
Zonder overdrijven heb ik nu zoveel was dat het een berg tot aan het plafond zou zijn. Zorgen voor morgen.
quote:Op zondag 25 september 2022 10:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ehh, ja dat herken ik wel eigenlijk… heel vermoeiend.
Tja, ik ben heel erg van de bij klachten thuis blijven. Dokter zou ik nog niet doen als ze zich niet ziek voelen.quote:Op zondag 25 september 2022 17:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Zeg, wat zouden jullie doen? Mijn kinderen zijn al sinds vorige week dinsdag ziek thuis. Ze voelen zich niet echt ziek, maar hebben vrijwel constant temperatuur hoger dan 38 graden. Ze hoesten hier en daar ook wat. Covidtest is negatief. Vanmorgen hadden ze allebei temperatuur onder 38 graden, maar nu net weer 38.2. Ze gedragen zich de hele dag eigenlijk normaal, spelen veel en zijn absoluut niet hangerig.
Ik twijfel of ze morgen naar school kunnen, of dat ik toch verstandiger ben om naar de dokter te gaan. Omdat ze zich niet ziek voelen heb ik het tot nu toe zeker niet nodig gevonden.
Ja, zeker weten...En ik ben alleen, stiefschoonvader is zaterdag overleden en de Duitser is in Duitsland..quote:Op zondag 25 september 2022 17:48 schreef SQ het volgende:
Naar school. Klinken niet ziek. Die verhoogde temperatuur klinkt mij als klassieke verkoudheid.
En ik neem aan dat jij ook gewoon moet werken
Ik vind het zo'n gek iets, ze hebben allebei ook constant op 0.2 graden dezelfde temperatuur...quote:Op zondag 25 september 2022 19:58 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn kinderen hadden 1,5e week geleden ook een koorts-estafette, variërend van 38 tot 39.4 ofzo. Ze zijn allemaal op de piek-dag een dagje thuis gebleven (als dat een schooldag was) en de andere dagen gewoon naar school. Ze waren levendig en druk en afgezien van koorts en eerder moe was er weinig aan ze te merken. Em is ook gewoon naar zwemles geweest toen met lichte koorts. En omdat ze het dus achter elkaar hadden wisten we bij nr2 al wel zeker dat het een virusje was. Maar dagenlang 39+ vind ik een ander verhaal dan met ups en downs.
Gaat het beter deze ochtend?quote:Op zondag 25 september 2022 20:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n gek iets, ze hebben allebei ook constant op 0.2 graden dezelfde temperatuur...
Ik ga inderdaad morgenochtend kijken hoe het is en dan beslissen...
Yes! Vanmorgen had er een zelfs een temperatuur onder de 37, en de andere 37.4. Prima dus.quote:Op maandag 26 september 2022 08:59 schreef exode het volgende:
[..]
Gaat het beter deze ochtend?
Kids weer naar school?
Ik gok dat ik eerst een thermometer moet kopen als ik een keer wil temperaturen… Ik kijk naar mijn kind en maak op basis daarvan een beslissing. Dus zal inderdaad vast wel eens iets missen.quote:Op maandag 26 september 2022 12:00 schreef Donna het volgende:
Ik temperatuur bijna nooit, alleen als ik ze opvallend ziek vind of ze heel erg warm aanvoelen.
Denk dat ze vaker verhoging hebben dan ik me bewust van ben op die manier.![]()
Nadat mijn oudste met schuim op de mond en bewusteloos door een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd is temperatuur ik als ik ze warm vind aanvoelen, en houdt ik het verloop van de koorts ook nauwlettend in het oog. Maar, alleen als ik ze duidelijk warm vind aanvoelen.quote:Op maandag 26 september 2022 12:00 schreef Donna het volgende:
Ik temperatuur bijna nooit, alleen als ik ze opvallend ziek vind of ze heel erg warm aanvoelen.
Denk dat ze vaker verhoging hebben dan ik me bewust van ben op die manier.![]()
Snap ik. Mijne kregen als baby's beide hele hoge koorts inclusief ziekenhuisopnames meerdere keren, dus ik snap 'where you're coming from'.quote:Op maandag 26 september 2022 12:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nadat mijn oudste met schuim op de mond en bewusteloos door een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd is temperatuur ik als ik ze warm vind aanvoelen, en houdt ik het verloop van de koorts ook nauwlettend in het oog. Maar, alleen als ik ze duidelijk warm vind aanvoelen.
Snap ik hoor. Lijkt me ook eng om te zien. Dat blijft wel bij je.quote:Op maandag 26 september 2022 12:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nadat mijn oudste met schuim op de mond en bewusteloos door een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd is temperatuur ik als ik ze warm vind aanvoelen, en houdt ik het verloop van de koorts ook nauwlettend in het oog. Maar, alleen als ik ze duidelijk warm vind aanvoelen.
Die had je ook niet in huis na de bevalling? Die staat nog standaard op het lijstjequote:Op maandag 26 september 2022 12:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik gok dat ik eerst een thermometer moet kopen als ik een keer wil temperaturen… Ik kijk naar mijn kind en maak op basis daarvan een beslissing. Dus zal inderdaad vast wel eens iets missen.
Vast wel. We hebben de eerste weken van Sjaak echter in het ziekenhuis doorgebracht, dus dat ding is nooit gebruikt toen. En of we hem nu nog hebben/waar hij is/of de batterijen nog werken? Geen idee.quote:Op maandag 26 september 2022 13:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Die had je ook niet in huis na de bevalling? Die staat nog standaard op het lijstje?
Heel verstandigquote:Op dinsdag 27 september 2022 08:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn jongens vinden anaal meten geen probleem, gelukkig.
Ik heb vandaag vrij genomen, ik trok het niet meer. Vorige week hele week kinderen thuis, zaterdag is stiefschoonvader overleden, de Duitser zit sinds zondag in Duitsland bij zijn moeder om te helpen met alle praktische zaken, de kinderen zijn niet te genieten omdat ze dit natuurlijk allemaal moeten verwerken...Vandaag een dagje op de bank, dan is morgen een nieuwe dag.
Ik heb zelfs de oppas die op dinsdag de kinderen uit school komt halen niet afgezegd, dan vertrek ik naar boven en doe ik alsof ik aan het werken ben...
quote:Op dinsdag 27 september 2022 08:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb vandaag vrij genomen, ik trok het niet meer. Vorige week hele week kinderen thuis, zaterdag is stiefschoonvader overleden, de Duitser zit sinds zondag in Duitsland bij zijn moeder om te helpen met alle praktische zaken, de kinderen zijn niet te genieten omdat ze dit natuurlijk allemaal moeten verwerken...Vandaag een dagje op de bank, dan is morgen een nieuwe dag.
Ik heb zelfs de oppas die op dinsdag de kinderen uit school komt halen niet afgezegd, dan vertrek ik naar boven en doe ik alsof ik aan het werken ben...
Klopt, dus dan moeten we houdgreep inzetten. Moet sowieso al voor de zetpil die meestal volgt.quote:Op dinsdag 27 september 2022 08:57 schreef Donna het volgende:
Rectaal meten was hier bij beide dames al heel snel instant van het verschoonkussen/bank rollen als een wokkel.
Ik was altijd bang om mis te prikken of te diep met dat stomme ding. Een zetpil vond ik niet zo eng haha.quote:Op dinsdag 27 september 2022 09:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt, dus dan moeten we houdgreep inzetten. Moet sowieso al voor de zetpil die meestal volgt.
Ik geloof best dat er goede oorthermometers zijn, maar de gemiddelde htk versie is dat helaas niet. Anders zou ik niet zo vaak die enorme verschillen meten in 2 oren op hetzelfde hoofd.quote:Op dinsdag 27 september 2022 11:50 schreef Quoi het volgende:
Oh, maar oorthermometers zijn de standaard geworden in de zorg. Ze zijn echt betrouwbaar zat. Maar goed, iedereen moet uiteindelijk lekker doen wat hijzij wil![]()
Team zetpil dan wel weer. Werkt ook wat sneller.
Wat betekent htk?quote:Op dinsdag 27 september 2022 11:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er goede oorthermometers zijn, maar de gemiddelde htk versie is dat helaas niet. Anders zou ik niet zo vaak die enorme verschillen meten in 2 oren op hetzelfde hoofd.
Op ons kdv tempen ze ook nog altijd gewoon rectaal.
huis tuin en keuken gok ikquote:
Die Roter smelttablet is wat mij betreft product van het jaar (voor mezelf dan). Zo fijn om zo een paracetamolletje in te nemen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:32 schreef Nijna het volgende:
Vroeger smaakte sinaspril naar sinaasappel, dat smaakte best aardig. Maar nu smaakt het naar pepermunt![]()
Wij hebben van roter van die smelttabletten met bosvruchtensmaak, ook niet te doen, doe mij die gewone maar.
Het speelgoedtopic, dat ga ik eens even zoekenquote:Op dinsdag 27 september 2022 14:33 schreef SQ het volgende:
Het is sowieso allemaal van ali. Maar dropshipper of niet, via bol.com heb je volgens mij wel aardige garantie toch?
Ik stelde toevallig deze week ook een cameravraag in het speelgoedtopic, maar wij gaan nu voor een instax.
Dit is zeker een dropshipper, het merk verkoopt ook pillendoosjes, ramenwissers etc.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:32 schreef Tink89 het volgende:
Zijn er hier kleuters met een fotocamera? Ik had eigenlijk een kidizoom op het oog, maar de reviews zijn behoorlijk belabberd, hij is niet oplaadbaar en je moet er zelf nog een geheugenkaart bij kopen.
Nu dacht ik deze gevonden te hebben:
https://www.bol.com/nl/nl(...)1/?s2a=#productTitle
Maar ik kom er niet achter of dit nou een ordinaire dropshipper is en ik dus eigenlijk een ali-product koop of dat het wel een betrouwbare partij is... Help?
Txs, dan bestel ik net zo lief gewoon bij Ali. Voor analoog is ze nog te klein en die van Kidizoom is niet oplaadbaar en dat vind ik eigenlijk wel een no-go.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:39 schreef exode het volgende:
[..]
Dit is zeker een dropshipper, het merk verkoopt ook pillendoosjes, ramenwissers etc.
Die ziet eruit als een cameraatje dat wij voor nog geen tientje via ali kochten, maar dan met een extra frontje erop. Is klein, breekbaar plastic, belabberde kwaliteit. Dan is de kidizoom die wij ook hebben een heel stuk beter, en makkelijker in gebruik (en meer functionaliteiten).quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:32 schreef Tink89 het volgende:
Zijn er hier kleuters met een fotocamera? Ik had eigenlijk een kidizoom op het oog, maar de reviews zijn behoorlijk belabberd, hij is niet oplaadbaar en je moet er zelf nog een geheugenkaart bij kopen.
Maar ik kom er niet achter of dit nou een ordinaire dropshipper is en ik dus eigenlijk een ali-product koop of dat het wel een betrouwbare partij is... Help?
Ik zou dat (als ik al wilde, vind dat ik daarmee wel een grens over ga) bij mijn bijna en iets beyond tiener toch wel uitdagend vinden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 09:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt, dus dan moeten we houdgreep inzetten. Moet sowieso al voor de zetpil die meestal volgt.
Uiteraard, maar je weet dat ik over een andere doelgroep spreekquote:Op dinsdag 27 september 2022 16:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou dat (als ik al wilde, vind dat ik daarmee wel een grens over ga) bij mijn bijna en iets beyond tiener toch wel uitdagend vinden.
Die kunnen dat toch zelf wel opmeten inmiddels?quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou dat (als ik al wilde, vind dat ik daarmee wel een grens over ga) bij mijn bijna en iets beyond tiener toch wel uitdagend vinden.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vaak wel iddquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:10 schreef lily het volgende:
Hebben jullie dat ook altijd?
Dat als je een medicijndoosje openmaakt, dit altijd aan de verkeerde (bijsluiter) kant doet?
Zonder uitzondering!
Kant waar geen datum op gedrukt staat gebruiken want aan die kant zit de bijsluiterquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:10 schreef lily het volgende:
Dat als je een medicijndoosje openmaakt, dit altijd aan de verkeerde (bijsluiter) kant doet?
Zonder uitzondering!
quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
Kant waar geen datum op gedrukt staat gebruiken want aan die kant zit de bijsluiter
Immer!quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:10 schreef lily het volgende:
Zonder uitzondering!
Hun rectum?quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die kunnen dat toch zelf wel opmeten inmiddels?
Zijn ze ook joh, ik had een beetje haast. Tiener moest dubbelecijferer zijn. Een van 10 is natuurlijk eigenlijk heel geen tiener.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:09 schreef Leandra het volgende:
[..]ik dacht dat de jouwes veel jonger waren?!
Mooi moment om dat ding weg te gooien.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:10 schreef lily het volgende:
Zonder uitzondering!
Zijn steeds anderen dus dat wordt lastigquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mooi moment om dat ding weg te gooien.
Ja, dat zal niet veel schelen.... Soneal wordt in november 12.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zijn ze ook joh, ik had een beetje haast. Tiener moest dubbelecijferer zijn. Een van 10 is natuurlijk eigenlijk heel geen tiener.
Wij zaten met mijn oudste samen in Z&G denk ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze schelen maar een paar maandenquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat zal niet veel schelen.... Soneal wordt in november 12.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat zal niet veel schelen.... Soneal wordt in november 12.
Dan is ie eind volgend jaar een tiener![]()
Nou ja, hij is gisteren al uitgerangeerd, best een prestatie op je 11de...Zeker een avontuur. Soms ben ik wel heel blij dat ik nooit zo'n app heb gehad of gewild.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Gezien de situatie (hij reist zelfstandig) is het gewoon wel zo handig, en veilig.quote:Op dinsdag 27 september 2022 20:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Zeker een avontuur. Soms ben ik wel heel blij dat ik nooit zo'n app heb gehad of gewild.
Het was verder geen kritiek. Bij mijn zoon had het sowieso geen zin. Die gebruikt zijn mobiel nooit en had hem altijd uit staan. Hij deed hem alleen aan als hij ons moest bellen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 20:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gezien de situatie (hij reist zelfstandig) is het gewoon wel zo handig, en veilig.
Je herinnert je dat onbeschofte gedrag weer?quote:
Kleuter kreeg voor haar 4de verjaardag een kidizoom, want ze had steeds ons fototoestel vast. We hebben er inderdaad oplaadbare batterijen (nog bijna niet hoeven laden!) en een geheugenkaartje bij gekocht.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:32 schreef Tink89 het volgende:
Ik was even in de veronderstelling dat het om een stel pubers ging, my badquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hun rectum?
Nee, ik weet niet of het aan de mijne ligt, maar als ik mijn kinderen met een oorthermometer hun eigen temp zou laten meten zouden ze ws allebei onderkoeld lijken.
Al-tijd idd! Echt altijd!quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:10 schreef lily het volgende:
Zonder uitzondering!
Jup.. Alsof dat papiertje magisch kiest aan welke kant hij gaat liggen..quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:10 schreef lily het volgende:
Zonder uitzondering!
Vloeverwarming en koeling.quote:Op woensdag 28 september 2022 12:11 schreef Tink89 het volgende:
Waarom zou je plak pvc nemen en geen klik? Tegels vond ik duur en niet fijn aanvoelen. En plak pvc en tegels kun je ook niet zomaar vervangen, klik pvc kun je over een jaar of tien ofzo redelijk makkelijk vervangen als je erop uitgekeken bent of het beschadigd is.
Tegels vervangen gaat niet zo makkelijk maar wat is het probleem met plak pvc?quote:Op woensdag 28 september 2022 12:11 schreef Tink89 het volgende:
Waarom zou je plak pvc nemen en geen klik? Tegels vond ik duur en niet fijn aanvoelen. En plak pvc en tegels kun je ook niet zomaar vervangen, klik pvc kun je over een jaar of tien ofzo redelijk makkelijk vervangen als je erop uitgekeken bent of het beschadigd is.
Ik doelde op de hele vloer. Plak pvc zit toch op de vloer geplakt?quote:Op woensdag 28 september 2022 12:33 schreef Elleska het volgende:
[..]
Tegels vervangen gaat niet zo makkelijk maar wat is het probleem met plak pvc?
Mij is verteld dat plak pvc zelfs nog makkelijker gaat dan laminaat want je kan 1 strookje in het midden van de ruimte vervangen zonder dat de rest eruit moet.
Wij van WC-eendquote:Op woensdag 28 september 2022 13:43 schreef Deepfreeze het volgende:
De laminaat/pvc winkel adviseerde pvc. De tegelwinkel tegels.
Daarom vraag ik het hier ook even![]()
Click pvc/laminaat kan wel, maar voor het rendement toch net iets minder.
gelukkig geen last van. Vloer ligt er nu bijna 2 jaar inquote:Op woensdag 28 september 2022 14:53 schreef LeSage het volgende:
Van alle mensen die ik ken (+ mijn werk) die pvc hebben liggen heeft bijna iedereen spijt![]()
Snel beschadigingen die er niet natuurlijk uit zien, gaat slecht op vocht, dus als er iets valt of lekt krijg je plekken.
Mijn idee zou parket zijn, ik hou van echt.
Maar anders tegels![]()
Ik wil op zolder ook een echte houten vloer, net als de rest van het huis, maar wegens budgettechnische redenen wordt het waarschijnlijk laminaat
Hier een +1 voor spijt van PVC. Ons probleem is het niet meer, want dat huis is verkocht.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:53 schreef LeSage het volgende:
Van alle mensen die ik ken (+ mijn werk) die pvc hebben liggen heeft bijna iedereen spijt![]()
Snel beschadigingen die er niet natuurlijk uit zien, gaat slecht op vocht, dus als er iets valt of lekt krijg je plekken.
Ik vind het prima antwoorden. Meningen verschillen toch. Ik heb teveel mensen gehoord die iets hadden met een lelijke pvc vloer door de ondergrond. Man vindt tegels te koud.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:13 schreef SQ het volgende:
En daarom heb je dus niet zo heel veel aan advies op een forum over zulke onderwerpen.tenzij je echt een specifiekere vraag hebt.
Hier is de vloer eerst met egaline behandeld. (of heet dat anders?) In ieder geval moet je wel een gladde vloer hebben, anders snap ik dat je spijt gaat krijgen.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:08 schreef Viv het volgende:
[..]
(In kamers waar de vloer eronder glad was, zag het er wel beter uit. Maar dan nog, het voelde als weggegooid geld.)
Waarom zou je de vloerverwarming uitzetten? Ik zou die eerder aanlaten dan de radiatoren e.d.?quote:Op woensdag 28 september 2022 15:29 schreef mousemicky het volgende:
Wel als je zo aan het bezuinigen bent dat de vloerverwarming uit is...
(en in de zomer is t wel koud... maar goed, haat aan tegels hier, team echt parket)
Als je zo aan het bezuinigen bent laat je neem ik aan geen vloerverwarming plus nieuwe vloer leggenquote:Op woensdag 28 september 2022 15:29 schreef mousemicky het volgende:
Wel als je zo aan het bezuinigen bent dat de vloerverwarming uit is...
(en in de zomer is t wel koud... maar goed, haat aan tegels hier, team echt parket)
O, ik ging uit van de situatie in ons oude huis, waar vloerverwarming de enige verwarming was.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Waarom zou je de vloerverwarming uitzetten? Ik zou die eerder aanlaten dan de radiatoren e.d.?
Mwah, ik kan me voorstellen dat je gespaard hebt voor een nieuwe vloer, maar geen rekening hebt gehouden met een energierekening die opeens 4x verdubbelt.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Als je zo aan het bezuinigen bent laat je neem ik aan geen vloerverwarming plus nieuwe vloer leggen![]()
en dan leg je er desnoods een kleed overheen, want alles is koud in de winter behalve tapijt en hout.
Tegels lijken mij de meest praktische vloer: ze combineren goed met vloerverwarming en zijn slijtvast. De belangrijkste nadelen zijn wat mij betreft: ze zijn lelijk (is subjectief), voegen gaan er ranzig uitzien en tegels zijn bikkelhard. Dat laatste heb ik zelf nooit een probleem gevonden, maar ik weet dat veel mensen met kleine kinderen het een nadeel vinden.quote:Op woensdag 28 september 2022 11:40 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Jup.. Alsof dat papiertje magisch kiest aan welke kant hij gaat liggen..
Net met man een rondje vloerwinkels gedaan. We krijgen dit najaar vloerverarming en hij wilde graag pvc erop. Nu opperde ik houtlook-tegels, nadat ik hier wat mensen erover gehoord had. Meestal is hij heel stellig, maar nu overweegt hij het serieus.![]()
Iemand nog goede pro-cons voor plak PVC vs tegels?
Dat is een van de dingen die mij ervan weerhouden heeft op de hele benedenverdieping tegels te leggen:quote:Op woensdag 28 september 2022 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tegels lijken mij de meest praktische vloer: ze combineren goed met vloerverwarming en zijn slijtvast. De belangrijkste nadelen zijn wat mij betreft: ze zijn lelijk (is subjectief), voegen gaan er ranzig uitzien en tegels zijn bikkelhard. Dat laatste heb ik zelf nooit een probleem gevonden, maar ik weet dat veel mensen met kleine kinderen het een nadeel vinden.
Snap ik. Lijkt me trouwens ook nog wel een extra risico als je een dag ouder wordt.quote:Op woensdag 28 september 2022 16:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is een van de dingen die mij ervan weerhouden heeft op de hele benedenverdieping tegels te leggen:
Soneal is toen hij 1 a 2 jaar oud was eens uitgegleden en op zijn achterhoofd terecht gekomen en was out.
Wij direct met hem naar het ziekenhuis gereden, hij kwam onderweg weer bij en de arts vroeg nog wat voor vloer hij op gevallen was, het antwoord was toen parket en dat was een antwoord waar ze blij mee was want hout geeft mee, de schade bij dit soort zaken kan veel groter zijn bij een tegelvloer, die geeft niet mee.
In ons vorige huis mede daardoor ook een parketvloer laten leggen.
In dit huis was het vanwege de vloerverwarming en vloerkoeling icm de veel hogere warmteweerstand van parket voor ons geen optie.
Maar helemaal tegels door die ervaring ook niet.
Er lagen hier tegels toen we hier 7,5 jaar geleden kwamen wonen.. Na een maand of 3 stuiterde de destijds 3-jarige met zijn kin op de vloer. Bezoekje HAP, gelijmd, en 7 jaar later zie je die streep nog steeds.. een paar weken later lag er laminaat op die tegelvloerquote:Op woensdag 28 september 2022 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tegels lijken mij de meest praktische vloer: ze combineren goed met vloerverwarming en zijn slijtvast. De belangrijkste nadelen zijn wat mij betreft: ze zijn lelijk (is subjectief), voegen gaan er ranzig uitzien en tegels zijn bikkelhard. Dat laatste heb ik zelf nooit een probleem gevonden, maar ik weet dat veel mensen met kleine kinderen het een nadeel vinden.
Ja, dat heet zo.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier is de vloer eerst met egaline behandeld. (of heet dat anders?) In ieder geval moet je wel een gladde vloer hebben, anders snap ik dat je spijt gaat krijgen.
Mijn gietvloer leeft zelfs als een baasquote:Op woensdag 28 september 2022 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
En het is verstandig te accepteren dat de ideale vloer niet bestaat. Vloeren worden intensief gebruikt en raken doorgaans beschadigd. Je kunt ervoor kiezen je daar niet aan te ergeren. Van een houten vloer zeggen we dat die 'leeft', waarom zou je dat niet van een andere vloer zeggen?
Ben je er wel tevreden over? Wij willen in ons nieuwe huis een Senso gietvloer.quote:Op woensdag 28 september 2022 18:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn gietvloer leeft zelfs als een baas
Ik las Senseoquote:Op woensdag 28 september 2022 20:03 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ben je er wel tevreden over? Wij willen in ons nieuwe huis een Senso gietvloer.
Dat heeft mijn zusje ook, erg mooiquote:Op woensdag 28 september 2022 18:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben bamboe op de vloer
Laat er alleen geen harde dingen op stuiteren, want dan zit je met barsten in de tegel die er niet uit zien en ook niet zo makkelijk te vervangen zijn. Mijn ouders hebben nadat ze vloerverwarming namen tegels laten plaatsen en hebben nu op minimaal 3 plaatsen kapotte tegels, in een kleine woonkamer.quote:Op woensdag 28 september 2022 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je er dan niet een nieuwe tegel in plaatsen?quote:Op woensdag 28 september 2022 21:59 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Laat er alleen geen harde dingen op stuiteren, want dan zit je met barsten in de tegel die er niet uit zien en ook niet zo makkelijk te vervangen zijn. Mijn ouders hebben nadat ze vloerverwarming namen tegels laten plaatsen en hebben nu op minimaal 3 plaatsen kapotte tegels, in een kleine woonkamer.
Omdat als hout beschadigt je er gewoon hout onder ziet, terwijl je bij pvc/laminaat een gekke streep ziet. Dat verschil is er gewoon.quote:Op woensdag 28 september 2022 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
En het is verstandig te accepteren dat de ideale vloer niet bestaat. Vloeren worden intensief gebruikt en raken doorgaans beschadigd. Je kunt ervoor kiezen je daar niet aan te ergeren. Van een houten vloer zeggen we dat die 'leeft', waarom zou je dat niet van een andere vloer zeggen?
In veel houten vloeren zijn krassen en vochtplekken ontsierend. In een heel rustieke vloer maakt een beschadiging misschien niet zo uit, maar in bijvoorbeeld de bamboevloer die m'n schoonouders hebben wel. Voordeel van een houten vloer is wel dat je die kunt opknappen, net als een gietvloer.quote:Op woensdag 28 september 2022 22:56 schreef LeSage het volgende:
[..]
Omdat als hout beschadigt je er gewoon hout onder ziet, terwijl je bij pvc/laminaat een gekke streep ziet. Dat verschil is er gewoon.
Niet zonder veel andere tegels er eerst uit te slopen. Die dingen zijn vastgeplakt zoals je ook tegels in een douche monteert, daar kun je er ook niet zomaar eentje tussenuit halen. Hooguit met veel precisie een rij, maar dan moet je het juiste gereedschap hebben en dat kunnen (en reserve tegels hebben, die sowieso veel minder natuurlijke slijtage hebben doorgemaakt waardoor er altijd verschil blijft). Mijn ouders hebben afgezien van de vloer beneden alles in hun huis zelf opgeknapt waaronder ook de gehele badkamer, maar een losse tegel vervangen vonden ze vooralsnog te lastig, ook omdat ze bang zijn met wat groffer geweld hun vloerverwarming er onder te beschadigen.quote:Op woensdag 28 september 2022 22:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je er dan niet een nieuwe tegel in plaatsen?
Ik heb ook plastic op de tafel, maar wel dat dikkere doorzichtige plastic zodat je de tafel nog ziet. Niet zo’n zeiltje dat je niet meer ziet wat voor tafel je hebt.quote:Op donderdag 29 september 2022 08:41 schreef exode het volgende:
Ik word een beetje kriegelig van de geen krassen verhalen.![]()
Zoek in onze vloer maar eens een niet gehavend stukje. De tafel ook, hotwheels en deze tafel zijn geen goede combi en en boren en deze tafel ook niet.
Mijn schoonzus heeft een huis zoals de Nanny, plastic over de tafels. Ik wordt daar altijd wat opstandig van. Dan koop je een enorm dure tafel (want dat doen zij) en dan gooi je er Ikea plastic overheen.
Oef, dan is zo'n tegel met een barst erin inderdaad wel heel jammer. Dat doet me trouwens denken aan die keer dat er op onze coatingvloer een kopje viel en er ineens een gat in zat. Coatingvloeren worden in garages gebruikt en zijn ontzettend sterk, maar met de verkeerde belasting zit dus ook daar zo een flinke beschadiging in. Het is daarna overigens nooit meer gebeurd.quote:Op donderdag 29 september 2022 08:40 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Niet zonder veel andere tegels er eerst uit te slopen. Die dingen zijn vastgeplakt zoals je ook tegels in een douche monteert, daar kun je er ook niet zomaar eentje tussenuit halen. Hooguit met veel precisie een rij, maar dan moet je het juiste gereedschap hebben en dat kunnen (en reserve tegels hebben, die sowieso veel minder natuurlijke slijtage hebben doorgemaakt waardoor er altijd verschil blijft). Mijn ouders hebben afgezien van de vloer beneden alles in hun huis zelf opgeknapt waaronder ook de gehele badkamer, maar een losse tegel vervangen vonden ze vooralsnog te lastig, ook omdat ze bang zijn met wat groffer geweld hun vloerverwarming er onder te beschadigen.
Onze badkamer is een paar jaar terug gedaan, was toen ivm lekkage ook wel nodig.quote:Op donderdag 29 september 2022 08:43 schreef hilliebillie het volgende:
Daar ben ik het ook niet mee eens dat je dan net zo goed kan verhuizen als je de vloer (of de hele benedenverdieping) wil aanpakken.
Of het moet zijn dat je tzt toch van plan bent te verhuizen, dan kan het zijn dat het de investering niet waard is. Maar zeker als je ergens fijn woont, zou ik lekker verbouwen op een gegeven moment.
Tenminste wij zelf hebben dat ook zo gedaan. Toen we het huis kochten waren we begin 20 en hadden we na de aankoop van het huis niet heel veel budget meer over om te verbouwen (was toen kon een keuze geweest om iets groter te kunnen kopen waar nog wel wat aan gedaan moest worden tzt ipv wat kleiner en zonder garage wat al af was).
In de loop der jaren hebben we ondertussen alles aangepakt en verduurzaamd. En hoeft nu alleen badkamer en toilet nog (die waren toen relatief nieuw, maar die zou binnen nu en twee jaar wel mogen denk ik. Maar nog even bedenken wat we daar willen.
De moeder van de Nannyquote:Op donderdag 29 september 2022 08:41 schreef exode het volgende:
Mijn schoonzus heeft een huis zoals de Nanny, plastic over de tafels. Ik wordt daar altijd wat opstandig van. Dan koop je een enorm dure tafel (want dat doen zij) en dan gooi je er Ikea plastic overheen.
In het eerste huis waarin wij gingen samenwonen hadden we een goedkope laminaatvloer. Daar kwam op een bepaald moment vochtschade in - en dus legden we er een kleedje over. We hadden toch geen geld voor een nieuwe vloer en dus maakten we ons er niet druk om.quote:Op donderdag 29 september 2022 08:41 schreef exode het volgende:
Ik word een beetje kriegelig van de geen krassen verhalen.![]()
Zoek in onze vloer maar eens een niet gehavend stukje. De tafel ook, hotwheels en deze tafel zijn geen goede combi en en boren en deze tafel ook niet.
Die jaquote:Op donderdag 29 september 2022 09:08 schreef Viv het volgende:
[..]
De moeder van de Nanny![]()
Dat was wel briljant ja, zelfs plastic op het bankstel.
quote:Op donderdag 29 september 2022 09:08 schreef Viv het volgende:
[..]
De moeder van de Nanny![]()
Dat was wel briljant ja, zelfs plastic op het bankstel.
Het is dat we gewoon een heel fijn huis hebben, op een fijne plek.. Want het gaat nogal wat rommel geven. Verwacht dat het wel een paar weekjes vakantiepark wordt. En dan van daaruit naar school/muziek etc. Gedoe..quote:Op donderdag 29 september 2022 08:34 schreef Nijna het volgende:
Maar dan komt er gelijk nog een wensenlijstje achteraan, als dan toch alles eruit moet en dan roept mijn moeder: joh je kan beter gaan verhuizen.
Wij doen hier precies hetzelfde! Expres ook een mooie tafel met ruw tafelblad gekochtquote:Op donderdag 29 september 2022 09:04 schreef Amsel het volgende:
Wij hebben parket liggen dat noooooodig weer geschuurd en gelakt moet worden, maar daar wachten we mooi mee tot de kinderen wat ouder zijn en de boel minder beschadigen. Waarschijnlijk tot ze het huis uit zijn dus![]()
Ik ben gek op onze ovalen houten eettafel, maar ook op alle krassen en vlekken die erop zitten van al het tekenen en knutselen. Aan die tafel leven we en dat mag je zien
Voor dit soort projecten is het handig als je daar niet te veel over nadenkt en gewoon bij het begin begint. Ik kan dat zelf wonderwel goed, maar mijn vriend kan als een berg opkijken tegen alles wat gedoe oplevert en dat werkt verlammend. Ik ben daarentegen alsmaar met projecten bezig. Het is zo'n fijn gevoel als je iets hebt gemaakt of verbeterd.quote:Op donderdag 29 september 2022 09:15 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Het is dat we gewoon een heel fijn huis hebben, op een fijne plek.. Want het gaat nogal wat rommel geven. Verwacht dat het wel een paar weekjes vakantiepark wordt. En dan van daaruit naar school/muziek etc. Gedoe..
Met laminaat leggen kun je de helft van de meubels wel in de kamer laten. Maar nu moet ook alles eruit. Het meeste krijgen we wel makkelijk in de schuur. Maar het dressoir, dat is niet grappig zwaar. Misschien dat de vloerverwarming mannen daarmee willen helpen
Een vriend wilde een glas op het aanrecht zetten, maakt daarbij een inschattingsfout en tikt met het glas tegen de zijkant/voorkant van het aanrecht. Breekt er gewoon een stuk van het aanrecht af!quote:Op donderdag 29 september 2022 08:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oef, dan is zo'n tegel met een barst erin inderdaad wel heel jammer. Dat doet me trouwens denken aan die keer dat er op onze coatingvloer een kopje viel en er ineens een gat in zat. Coatingvloeren worden in garages gebruikt en zijn ontzettend sterk, maar met de verkeerde belasting zit dus ook daar zo een flinke beschadiging in. Het is daarna overigens nooit meer gebeurd.
Mijn vloerverwarmingmannen hebben snel en netjes gewerkt, maar de loodgieter stond net te vloeken dat ze te beroerd waren geweest even een bypass te plaatsen (dat valt kennelijk ook nog binnen hun takenpaket). Dus ik denk dat je dan net eentje op een goede dag moet treffenquote:Op donderdag 29 september 2022 09:15 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Het is dat we gewoon een heel fijn huis hebben, op een fijne plek.. Want het gaat nogal wat rommel geven. Verwacht dat het wel een paar weekjes vakantiepark wordt. En dan van daaruit naar school/muziek etc. Gedoe..
Met laminaat leggen kun je de helft van de meubels wel in de kamer laten. Maar nu moet ook alles eruit. Het meeste krijgen we wel makkelijk in de schuur. Maar het dressoir, dat is niet grappig zwaar. Misschien dat de vloerverwarming mannen daarmee willen helpen
Is een reden dat veel keukenzaken bij keramieke bladen geen onderbouw spoelbak plaatsen. (Of je moet het echt wel per se willen, maar dan is het eigen risico)quote:Op donderdag 29 september 2022 09:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een vriend wilde een glas op het aanrecht zetten, maakt daarbij een inschattingsfout en tikt met het glas tegen de zijkant/voorkant van het aanrecht. Breekt er gewoon een stuk van het aanrecht af!
We hebben nu al zoveel gedaan in het huis. Maar er bleef altijd wel een kamer over om te leven. Al was het soms kamperen in eigen huis. Nu kunnen we straks het huis helemaal niet meer in tot de vloer er weer inligt.quote:Op donderdag 29 september 2022 09:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor dit soort projecten is het handig als je daar niet te veel over nadenkt en gewoon bij het begin begint. Ik kan dat zelf wonderwel goed, maar mijn vriend kan als een berg opkijken tegen alles wat gedoe oplevert en dat werkt verlammend. Ik ben daarentegen alsmaar met projecten bezig. Het is zo'n fijn gevoel als je iets hebt gemaakt of verbeterd.
Dit jaar hebben we alle tegelpaden rondom het huis vervangen. Heerlijke klus was dat!
Die hebben we vorige keer gesloopt met deze kastquote:Op donderdag 29 september 2022 09:23 schreef Candaasje het volgende:
hondjes (die dingen met wieltjes)
In dat huis hadden we geen onderbouw spoelbak. Was ook op een ander deel van het aanrecht. Ergens in het midden.quote:Op donderdag 29 september 2022 09:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Is een reden dat veel keukenzaken bij keramieke bladen geen onderbouw spoelbak plaatsen. (Of je moet het echt wel per se willen, maar dan is het eigen risico)
Daarom natuursteen blad met onderbouwquote:Op donderdag 29 september 2022 09:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Is een reden dat veel keukenzaken bij keramieke bladen geen onderbouw spoelbak plaatsen. (Of je moet het echt wel per se willen, maar dan is het eigen risico)
Nou dat! Ons aanrecht was strontduur maar ik was er zo blij mee.quote:Op donderdag 29 september 2022 09:30 schreef LeSage het volgende:
[..]
Daarom natuursteen blad met onderbouwsowieso vind ik dat natuursteen zó praktisch. Kostte wel wat, maar dat is ook te zien.
Oepsquote:Op donderdag 29 september 2022 09:28 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Die hebben we vorige keer gesloopt met deze kast![]()
En eigenlijk is deze kast ook nog te groot, heb de ruimte niet nodig, maar eentje van een set, dus dan moet alles vervangen. Deze is 4 deurtjes breed en in dit huis past die met 3 deurtjes eigenlijk toch beter. Die was vast ook lichter geweest![]()
Ga nog eens marktplaats rond om te kijken of iemand die kleine kwijt wil..
Ah ja wij krijgen keramiek. Ik vind onderbouw prachtig, maar van alle bladen (die we ook nog konden betalenquote:Op donderdag 29 september 2022 09:30 schreef LeSage het volgende:
[..]
Daarom natuursteen blad met onderbouwsowieso vind ik dat natuursteen zó praktisch. Kostte wel wat, maar dat is ook te zien.
Same herequote:Op donderdag 29 september 2022 08:34 schreef Nijna het volgende:
Toen wij hier kwamen wonen lag er steen in de keuken, iets marmerachtigs en in de kamer donker hout.
Het ligt er nog steeds, ik vind vooral dat marmer spuuglelijk, wij zijn echt slecht met de boel verzorgen, het ziet er gewoon niet mooi uit meer (voor zover het er ooit wel mooi uit heeft gezien...).
De donkere vloer vind ik ook lelijk, het maakt het hele huis zo donker, maar ik weet niet of het hout is of laminaat of... geen idee. Maar we vermoeden hout. Maar als we het hebben over de vloer vervangen (man wil in de kamer wel vloerverwarming net als in de keuken), dan zou ik eigenlijk de vloer helemaal hetzelfde willen.
Maar dan komt er gelijk nog een wensenlijstje achteraan, als dan toch alles eruit moet en dan roept mijn moeder: joh je kan beter gaan verhuizen. Tja... we zitten hier prima, maar ik vind dat er na 13 jaar best wel iets veranderd mag. Alleen het potje is nog lang niet vol genoeg en mijn man is van mening dat we beter eerst meer zonnepanelen kunnen bijleggen. Dus ik denk dat het een veel-meer-jarenplan wordt.
Eigenlijk is de salontafel ook net te groot bij de nieuwe bank. En de tv-kast is, al 7,5 jaar sinds de verhuizing, 1 cm te breed voor de muur waar hij nu tegenaan staat. Maar het geld vliegt straks het huis al uit. Dus dat nu ook vervangen is wel even goed nadenken. Wil ook geen dingen wegdoen die in prima staat zijn. Dus ik denk er over na.. Maar ik vermoed dat hetzelfde weer terug komtquote:Op donderdag 29 september 2022 09:34 schreef Candaasje het volgende:
Wil je per se van een set? Juist een ander dressoir dan eettafel/salontafel kan vaak heel mooi combineren?
Haha, herkenbaar ja, ik vrees dat wij na de verbouwing nog eerst de oude bank moeten terugzetten en moeten sparenquote:Op donderdag 29 september 2022 09:39 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Eigenlijk is de salontafel ook net te groot bij de nieuwe bank. En de tv-kast is, al 7,5 jaar sinds de verhuizing, 1 cm te breed voor de muur waar hij nu tegenaan staat. Maar het geld vliegt straks het huis al uit. Dus dat nu ook vervangen is wel even goed nadenken. Wil ook geen dingen wegdoen die in prima staat zijn. Dus ik denk er over na.. Maar ik vermoed dat hetzelfde weer terug komt
Wat zijn de nieuwe tarieven?quote:Op donderdag 29 september 2022 09:50 schreef exode het volgende:
Ik kreeg de brief van Eneco met de nieuwe tarieven vanaf oktober dus wij gaan de houten vloer verstoken in de haard denk ik.
Stroom:quote:Op donderdag 29 september 2022 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat zijn de nieuwe tarieven?
Vergelijkbaar met onze tarieven dus (3,44 euro per kuub gas en 1,04 euro per kWh).quote:Op donderdag 29 september 2022 09:56 schreef exode het volgende:
[..]
Stroom:
0,72 daltarief
0,95 normaal tarief
Gas:
3,40 per kuub
Stroom vangen we grotendeels op door de zonnepanelen, gas, tja....dat wordt fikkie stoken.
Wat een bedragen he.quote:Op donderdag 29 september 2022 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met onze tarieven dus (3,44 euro per kuub gas en 1,04 euro per kWh).
Het zijn bedragen waarvan ik helemaal snap dat mensen er wanhopig van worden. Ineens zoveel geld extra kwijt zijn per maand is begrijpelijk voor veel mensen niet op te vangen.quote:Op donderdag 29 september 2022 10:03 schreef exode het volgende:
[..]
Wat een bedragen he.
Wij kunnen het echt wel dragen ook al doe ik zo dramatisch. Maar ik ga binnenkort met mijn moeder en zus zitten omdat mijn moeder amper meer iets overhoudt zo en dan leeft ze nog hypotheekvrij ook.
Ik heb nog geen nieuw termijnbedrag gekregen, ben benieuwd, we betalen nu 280 per maand maar elke maand vanaf dat we variabel gingen krijgen we ongeveer 20 euro terug. Dus 300 per maand teveel betaald. Echt die zonnepanelen verdienen zich zo in rap tempo terug.quote:Op donderdag 29 september 2022 10:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zijn bedragen waarvan ik helemaal snap dat mensen er wanhopig van worden. Ineens zoveel geld extra kwijt zijn per maand is begrijpelijk voor veel mensen niet op te vangen.
Voor ons zijn er geen drama's: we hebben net een warmtepomp en we laten in januari zonnepanelen bijplaatsen. We zijn hier net op tijd mee geweest. Is m'n woede op Poetin toch nog ergens goed voor geweest.
Wij gaan nu vele honderden euro's per maand te veel betalen omdat het vooralsnog niet gelukt is het termijnbedrag laag genoeg te krijgen. Dat vind ik wel stom - ik gebruik het liever om de dip te buyen - maar uiteindelijk komt dat geld weer terug.quote:Op donderdag 29 september 2022 10:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb nog geen nieuw termijnbedrag gekregen, ben benieuwd, we betalen nu 280 per maand maar elke maand vanaf dat we variabel gingen krijgen we ongeveer 20 euro terug. Dus 300 per maand teveel betaald. Echt die zonnepanelen verdienen zich zo in rap tempo terug.
Maar goed de winter moet nog beginnen dus mooi moment voor een nieuw, hoog bedrag
Ik las vanmorgen dat dagelijks douchen met energie kost dan 2 tot 3 keer in de week in bad.quote:Op donderdag 29 september 2022 09:06 schreef Amsel het volgende:
Oh en het bad lekt en het gas is duur dus het komende jaar gaan we maar niet meer in bad
Ik had het helemaal niet zo door, tot ik op het schoolplein stond en dacht; hmmmmmm, koud.quote:Op donderdag 29 september 2022 10:27 schreef arvensis het volgende:
Als we nu al zo beginnen wordt het een lange winter.![]()
4 graden net.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |