Gewoon brengenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:39 schreef Tink89 het volgende:
Wij gingen vandaag de intake op school doen. Nog 1,5 maand, dan is mijn oudste een kleuter. En pfft, ik vind het zo dubbel! Het is echt heel fijn dat ze steeds zelfstandiger wordt en we gesprekken voeren en echt spelletjes spelen enzo, maar soms mis ik dat ze klein en warm en snel tevreden is en naar baby ruikt. En dan moet ze straks 4 keer per week naar school... Loslaten. Hoe doe je dat?
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:17 schreef Seven. het volgende:
Colin zwaait niet eens meer als wij hem bij PSZ achterlaten.
De kleine man heeft trouwens een flinke oorontsteking te pakken. Hij was al 2 dagen en nachten veel aan het huilen. We hebben vandaag neusspray gekregen van de huisarts, en een weekje aankijken met 4x daags 300mg paracetamol. Dus we bouwen die spiegel nu op. Met paracetamol gaat het prima. En ijsjes tegen de keelpijn. Hoesten doet heel veel pijn dus dat is steevast huilen. De nachten zijn wel vrij dramatisch, maar het hoort erbij.
Bij ons duurt het nog wel even naar ik zie er ook wel tegenopquote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:39 schreef Tink89 het volgende:
Wij gingen vandaag de intake op school doen. Nog 1,5 maand, dan is mijn oudste een kleuter. En pfft, ik vind het zo dubbel! Het is echt heel fijn dat ze steeds zelfstandiger wordt en we gesprekken voeren en echt spelletjes spelen enzo, maar soms mis ik dat ze klein en warm en snel tevreden is en naar baby ruikt. En dan moet ze straks 4 keer per week naar school... Loslaten. Hoe doe je dat?
Daar breng ik haar tot in de hal, hebben we een overdrachtmomentje, haal ik haar binnen op, krijg ik soms tussendoor foto's van de dag en is het één pm'er per handvol kinderen, groepje van 14. Lekker met haar broertje spelen... Voelt anders, maar misschien ligt dat aan mij. De reacties hier laten me iig wel zien dat ik het misschien groter maak dan het hoeft te zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 19:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
Gewoon brengenNet als bij de opvang?
Ik snap het op zich wel. Straks is ze een beetje op zichzelf aangewezen zonder broertje om zich heen. Ik kan me voorstellen dat zoiets wel even slikken is. Het is eventjes een drempel. Komt goed! Sommige scholen hebben ook parro oid en dan wordt er ook wel eens een fotootje gestuurd. Jammer genoeg is dat niet bij ons op school.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Daar breng ik haar tot in de hal, hebben we een overdrachtmomentje, haal ik haar binnen op, krijg ik soms tussendoor foto's van de dag en is het één pm'er per handvol kinderen, groepje van 14. Lekker met haar broertje spelen... Voelt anders, maar misschien ligt dat aan mij. De reacties hier laten me iig wel zien dat ik het misschien groter maak dan het hoeft te zijn.
Weet je al hoe de overdracht bij de basisschool gaat?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Daar breng ik haar tot in de hal, hebben we een overdrachtmomentje, haal ik haar binnen op, krijg ik soms tussendoor foto's van de dag en is het één pm'er per handvol kinderen, groepje van 14. Lekker met haar broertje spelen... Voelt anders, maar misschien ligt dat aan mij. De reacties hier laten me iig wel zien dat ik het misschien groter maak dan het hoeft te zijn.
En als je het vraagt, 'weet ik niet meer'quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:28 schreef Aure het volgende:
Ik kreeg echt een overload aan foto's op de opvang dus dat was wel even schakelen. Er staat nu wel bijna dagelijks een foto in de app, maar niet perse altijd van mijn kind. Maar het went heel snel vind ik. Het enige wat ik jammer vind is dat mijn kind gewoon niet zoveel zegt over hoe het op school was/wat ie heeft gedaan
Jaaa pfffft. "Ik weet het niet meer" "Ik wil niet vertellen!" "Ik ga niks zeggen" of soms krijg ik gewoon deze"Jij moet niks meer zeggen" of "Ssst"quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En als je het vraagt, 'weet ik niet meer'
Ja, tot bij de deur. Geen ouders binnen muv de eerste paar dagen. En 's middags ophalen op het plein... Zo anders, maar vast ook prima zodra we eraan gewend zijn. Heb wel vertrouwen in de school en de directie en prul zit bij wat meisjes die ze kent in de klas. Dat scheelt vast.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
Weet je al hoe de overdracht bij de basisschool gaat?
Ik heb nu op de basisschool veel meer contact dan voorheen de leidsters. De coronaregels zijn de deur uit dus ik mag L zelfs tot in de klas brengen ipv bij de deur afgeven (doe ik niet want dat werkt voor ons niet). Alleen die dagelijkse foto's zijn nu wekelijks.
Welke heb je gehaald¿quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:44 schreef taxibabe het volgende:
Wat spannend al die wendagen op school!
Hier duurt het ook nog een jaar voordat hij naar de basisschool gaat, maar ik moet er ook niet aan denken hoor. Misschien dat het tegen die tijd ook wel anders voelt en dat hij er dan ook echt klaar voor is.
Hier gaat het vrij goed met de nieuwe luiers, alleen de tweede ochtend had hij een nat bed, daarna niet meer.
Zondag wordt hij gewoon alweer 3 jaar!Hij heeft voor zijn verjaardag alvast een nieuw 1-persoonbed gekregen, een 'grote mensenbed' zoals hij dat noemt.
Hij slaapt er heel goed in, hij heeft nu ook geen hekje meer en kan er zelf in en uit. Maar hij blijft 's morgens gewoon liggen tot ik hem kom halen.
Nee. Ze speelt daar heel veel buiten, ook met de kinderen van de bso. En ze trekken speciaal voor haar ook de spelletjes van de bso uit de kast en geven ook 1 op 1 aandacht enzo. Ze heeft het er prima naar haar zin. En straks een andere bso, want die bij school. En ik hoop wel echt dat ze dan ook lekker veel buiten mag zijn enzo...quote:Op donderdag 6 oktober 2022 12:23 schreef Mariposas het volgende:
Ik vond het echt een zegen toen de basisschool begon, mijn zoon had het helemaal gehad met de opvang en was echt toe aan een volgende stap. Heeft jouw dochter dat dan niet Tink?
Het enige wat ik wennen vond is elke dag die broodtrommels, en minder flexibel mbt vakanties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |