abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 20:34:22 #201
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_206437399
2 peuters in huis nu. *O*
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 22:28:07 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206438735
Ja hoi, verse peuter meldt zich :W

26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 22:29:22 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206438753
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 20:34 schreef Peejtur het volgende:
2 peuters in huis nu. *O*
Gefeliciteerd! Ook vandaag jarig?

Ik heb mijn handen vol aan 1 peuter hoor _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 22:31:38 #204
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_206438787
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:29 schreef MaJo het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Ook vandaag jarig?

Ik heb mijn handen vol aan 1 peuter hoor _O-
Gefeliciteerd!

Nee 18e al :)

Oudste wordt in maart al kleuter dus dan wordt alles beter! Toch? :+ :')
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 23:27:22 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206439243
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:31 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!

Nee 18e al :)

Oudste wordt in maart al kleuter dus dan wordt alles beter! Toch? :+ :')
Geen idee, ik kom pas net kijken als peutermoeder :P
pi_206439953
Gefeliciteerd Majo en Peejtur! *O*
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:46:51 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206440067
Gefeliciteerd MaJo en Peejtur!
Resistance is futile.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:50:36 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206440078
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:17 schreef Aure het volgende:
Seven, je peuter O+ En dat filmpje wil ik zien _O- Zou mij ook kunnen gebeuren :')
Helaas een short en die kan ik niet embedden :+

https://youtube.com/shorts/qxPFLJV18FY?feature=share
Resistance is futile.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:58:14 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206440112
Hier geen tablet trouwens. TV staat wel heel veel aan. En Colin leert van de TV alleen wat hij zelf toevallig heel interessant of grappig vindt, daar is dus geen peil op te trekken. Booba bijvoorbeeld maakt veel gekke geluidjes en 1 van de andere karakters steekt constant zijn tong uit :+ . Dus ja, dat leert hij. Dus Colin rent zo nu en dan als een Tasmanian Devil thuis rond. En zo ook bij de peuterspeelzaal _O- .
Resistance is futile.
pi_206440175
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 07:50 schreef Seven. het volgende:

[..]
Helaas een short en die kan ik niet embedden :+

https://youtube.com/shorts/qxPFLJV18FY?feature=share
_O- Het lijkt hem niet eens zo heel veel te boeien :D
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:48:10 #211
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206440330
Gefeliciteerd!

Hier vanaf vandaag een 3jarige in huis *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_206442084
Gefeliciteerd peejtur, majo en automatic!
2 peuters in huis, sterkte!

Wij hebben over 2 weken een 3 jarige en hij is al bezig een versnelling hoger te schakelen qua peuteren :X
pi_206446951
Congrats voor alle jarigen! :D
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:34:05 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206447315
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:14 schreef Aure het volgende:

[..]
_O- Het lijkt hem niet eens zo heel veel te boeien :D
Ondertussen 2300 keer bekeken op YouTube
Resistance is futile.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:34:21 #215
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206447318
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:48 schreef automatic_ het volgende:
Gefeliciteerd!

Hier vanaf vandaag een 3jarige in huis *O*
Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
pi_206447392
Haha Seven _O-

Gefeliciteerd nog aan alle jarigen! De peuters zullen wel genoten hebben. *O*

Ik vind het zo heerlijk om het peuter geklets te horen. Van alles wat ze zegt tot de liedjes die ze zingt. O+
Als we haar nu iets zeggen of vragen krijgen we 9vd10 keer een reactie gevolgd door schatje.
Ja, schatje; doe ik zo, schatje; ik kom eraan, schatje. Ik ben benieuwd of ze dat buitenshuis ook doet :+
pi_206463973
Gefeliciteerd Peejtur,Majo en automatic met jullie peuters *O*
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd peejtur, majo en automatic!
2 peuters in huis, sterkte!

Wij hebben over 2 weken een 3 jarige en hij is al bezig een versnelling hoger te schakelen qua peuteren :X
Welkom bij ik ben drie en ik wil het niet. Of de 'nee, ik kan het zelluf'. Heerlijke fase :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van mij is helemaal gelukkig met de schommel die we sinds een paar dagen hebben. ^O^
pi_206466673
Ik ben heel benieuwd aan het bezoek aan 't CB aankomende maand..
Gisteren nieuwe kleding gekocht, want haar huidige broeken worden te klein. Maar de nieuwe broeken, maat 80, zijn nog écht te groot.

Voor onze inmiddels 2jr2mnd peuter. :+
pi_206486162
Ik moet altijd zo lachen hoe A olifant zegt.

Oojefap. :D
pi_206502364
A is voor het eerst gaan slapen zonder speen :o Hij wilde hem niet in en hij zei telkens bah vies. We dachten dat er iets was met zijn speen, dus andere aangeboden en dat was dus ook bah vies. Zou hij zo aangeven geen speen meer te willen? Want dat zou echt superduperfantastisch zijn.
pi_206503487
Grappig ja, die peuterwoorden. Bubbles heeft veel moeite met sch / g, hebben jullie peuters dat ook? Misschien wel een lastige klank. Of het is de Amerikaan in haar :') .

Dat klinkt super Sunshine :D.
pi_206507428
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:20 schreef Smart_ass het volgende:
Grappig ja, die peuterwoorden. Bubbles heeft veel moeite met sch / g, hebben jullie peuters dat ook? Misschien wel een lastige klank. Of het is de Amerikaan in haar .
De g/sch klank hoeven kinderen in Nederland pas met 5 a 6 jaar te kunnen dus ze heeft nog even de tijd ;)
pi_206510485
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 10:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet altijd zo lachen hoe A olifant zegt.

Oojefap. :D
Ohh zo cute! Jip heeft het een hele tijd owatin genoemd :D Benieuwd wat Otis er van gaat maken.
  FOK!fotograaf maandag 31 oktober 2022 @ 18:13:41 #224
148247 taxibabe
pi_206511951
Grappig dat ieder kind zijn/haar eigen versie heeft. Thomas zegt oliplant.

Hij heeft trouwens ook moeite met de S en ook de V. De leidsters heten Lisa en Lisanne, volgens Thomas Lisa en Liklanne. Van de S maakt hij vaak Kl of laat hem weg. Van de V maakt hij Pl, dus vier wordt plier.
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 21:58:02 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206514976
Aapie noemt het een fant O+ Eigenlijk wel gek want hij heeft normaal moeite met de v/f klank, fiets wordt piets en varken parken (of gggg gggg :D )

Zijn taal gaat echt zo hard vooruit, niet normaal. Hij heeft het opeens over eikels, eekhoorns en paddestoelen. Woorden achter elkaar komt nu ook en bepaalde typeringen. Over mijn vader zegt hij “opa stoel” (hij zit veel) en mijn moeder heet “oma pannenkoek”, dat had ze laatst gebakken. Mijn broer en mijn zwager heten beiden “*naam* ziek” omdat ze ziek waren tijdens zijn verjaardag _O-

Maar hij begint ook bijdehand te worden. Ik zat aan zijn oog en hij riep “mama niet doen!” inclusief wijzend vingertje :') En na het verhaaltje voor het slapen roept hij nu “melk!” dus het flesje is weer terug :D
  dinsdag 1 november 2022 @ 07:05:19 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206516526
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Gisteren nieuwe kleding gekocht, want haar huidige broeken worden te klein. Maar de nieuwe broeken, maat 80, zijn nog écht te groot.

Ahhh, het blijft een kleintje.

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:18 schreef Elleska het volgende:

[..]
De g/sch klank hoeven kinderen in Nederland pas met 5 a 6 jaar te kunnen dus ze heeft nog even de tijd ;)
M'n nichtje had dat ook dus die zei de f in plaats van g.

'oma, heb jij nof yofhurt?'

_O-

Goed dat je haar Nederlands leert!
Resistance is futile.
pi_206517566
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:20 schreef NicolasJoy het volgende:

Wil je de zomerkleding maat 80 weer terug? :P _O-
pi_206525533
Volgt ze wel haar eigen lijntje NJ?
Onze oudste was een kleintje die al haar hele leven netjes het -2 lijntje volgt. Dus prima.
L is supergemiddeld en volgt al 2 jaar de gemiddelde lijn.
Ik volgde laatst de lijntjes op de curve met welke leeftijd ze wss uit de autostoel mogen. Voor de oudste zou dat met 11 jaar zijn en voor de jongste met 8 jaar. Op hetzelfde moment dus. :+
Een kindje wat we goed kennen is een jaar ouder dan L, nu 3 en waar ze een jaar geleden ongeveer even groot waren is L haar nu voorbij gegroeid, ze boog van haar lijntje af. Ouders hebben het advies gekregen om alle voeding vetter te maken. Lijkt me zo ingewikkeld, want zoveel invloed heb je nou ook niet op de groei.

Onze peuter loopt inmiddels 1,5 week zonder luier en doet het echt heel goed! Al 2 dagen zonder ongelukjes en daarvoor ook niet dagelijks, maar een enkele keer dat het mis is gegaan. *O*

Praatjes zijn heerlijk. Gister stonden de slippertjes van L op de vloer bij het toilet. Dus ik vraag haar wat die daar doen. Zegt ze heel wijs 'op mij wachten'.
pi_206554479
Hoi :W
Mijn kindje is twee en roept meestal keihard "OKEE". O+

En dat is even schakelen soms, als ik eigenlijk wat kribbig wat aan haar vraag. Wat voel ik me dan schuldig. :@
Gelukkig hoor ik mezelf ook heel vaak "okee" zeggen op allerlei verzoekjes. Het is leuk dat meegaande bij haar terug te zien, want bij mijn oudste zie ik het vaak juist niet. :')

Ze kletst me de oren van het hoofd. Zegt ze "bah" (blad), dan zeg ik "door de blaadjes" en vult zij weer aan "heen".
Steeds meer woorden probeert ze nu ook gewoon te zeggen zodra ze het hoort. Ze maakt daarin echt sprongen en maakt soms zinnen met drie woorden.

Haar leukste cadeau zijn de "rivierstenen" om op te stappen. Mooi vindt ze dat. O+

Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 4 november 2022 @ 12:46:10 #230
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206554922
Gefeliciteerd PKM!
wat leuk dat het praten zo vlot gaat!

Koert roept nu tegen fietsers op de stoep 'KIJK UIT!'
Maar dat komt omdat ik dat vaak tegen hem zeg, als we andere mensen tegenkomen (of kinderen op steps of mensen met honden enzo) en hij nog niet ziet dat hij dan even aan de kant moet gaan.
Maar nu spreekt hij dus eigenlijk iedereen heel hard aan op hun gedrag terwijl hij volgens mij maar wat roept :@
  Moderator zondag 6 november 2022 @ 00:07:25 #231
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206571848
Nou, eergisternacht (van donderdag op vrijdag) heeft ons dochtertje overgegeven 's nachts. Prima, zag er raar uit, maar wat bleek nou, ze had 'oranje soep' gegeten op de BSO. Prima, kan gebeuren, er uit met die handel, en klaar.

Dachten we. Afgelopen nacht niks raars, maar zojuist heeft ze weer alles overgegeven. Nu begin ik het toch een beetje apart te vinden. Ik ken wel dat je buikgriep hebt of whatever, dat je een paar keer overgeeft, maar dat is dan 'achter mekaar', en niet voor zo ver ik weet met een nacht er tussen.

Ze was vandaag niet ziek, niet hangerig of huilerig of wat dan ook, ze was gewoon normaal, zoals ze normaal is als ze niet ziek is, dus dit komt een beetje plotseling. Omdat het eergisternacht dus ook gebeurde zonder een aanleiding, toen afgelopen nacht niet, en nu net weer wel, begin ik me toch wel zorgen te maken.

Ze slaapt nu weer, het beddengoed is in de was, maar de deken zelf moet ook nog, het kussen zelf ook nog, en het ding om de matras heen ook nog. Ik weet even niet hoe het heet, het is niet de sloop en het is ook niet de molton die er onder zit, maar het ding van de matras zelf. Anyway, het wordt weer zo'n nacht.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206573223
Beterschap! Volgens mij kan het gewoon gebeuren dat er wat tijd tussen zit, mijn baby had het laatst ook..

En dat ding heet de tijk.
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 november 2022 12:00 schreef PKM het volgende:

En dat is even schakelen soms, als ik eigenlijk wat kribbig wat aan haar vraag. Wat voel ik me dan schuldig. :@
Gelukkig hoor ik mezelf ook heel vaak "okee" zeggen op allerlei verzoekjes. Het is leuk dat meegaande bij haar terug te zien, want bij mijn oudste zie ik het vaak juist niet. :')

Ze kletst me de oren van het hoofd. Zegt ze "bah" (blad), dan zeg ik "door de blaadjes" en vult zij weer aan "heen".
Steeds meer woorden probeert ze nu ook gewoon te zeggen zodra ze het hoort. Ze maakt daarin echt sprongen en maakt soms zinnen met drie woorden.

Haar leukste cadeau zijn de "rivierstenen" om op te stappen. Mooi vindt ze dat. O+

[ afbeelding ]
Schatje O+ welkom :W

@Ceviche :D
pi_206574515
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 00:07 schreef CoolGuy het volgende:
Dachten we. Afgelopen nacht niks raars, maar zojuist heeft ze weer alles overgegeven. Nu begin ik het toch een beetje apart te vinden. Ik ken wel dat je buikgriep hebt of whatever, dat je een paar keer overgeeft, maar dat is dan 'achter mekaar', en niet voor zo ver ik weet met een nacht er tussen.

Dat kan ook met een nacht ertussen. Zelfs met dagen ertussen is mijn ervaring.
Kinderen zijn rare wezens soms.
pi_206577516
Aardig kleintje inderdaad @Seven. :9 Horen hier vaak 'wat praat/loopt ze al goed zeg'! Maar die mensen denken dan dat ze een stuk jonger is. :+ Haha @douche-eendje. Hoop wel dat ze voor de zomer even een stap maakt.

We gaan het volgende week zien @Nolita Vorige controle ging ze van haar eigen lijn af. Ze zat eerder op ~ -1, zat toen op ~ -3. Maar of ze daar dan nog op zal zitten of verder gedaald.. lastig inschatten.

Gefeliciteerd @PKM !

Hier zijn we ook de hele zondag al dierennamen aan het oefenen. O+ guïn (pinguïn), gaai (papagaai), koe (koe, vos, os, buffel :9) kip, paad (paard, ezel), poes, cheetaaaaaaa (cheeta, luipaard), dikvis (walvis), uil, sjaap (schaap). Kind kun je makkelijk vermaken in de auto zo. :D Ze waren het weekend met m'n vriendin mee naar de informatiedag van de Alpe d'HuZes. Daar parmantig rondgelopen trekt ze ook volle zalen. *)
pi_206582495
Nog gefeliciteerd met je peuter pkm!

Nj, ik kan me voorstellen dat ze al snel jonger geschat wordt door haar lengte ja.

Peuter heeft vandaag ongelukken dag. Uitgegleden in het zwembad (rood, beetje gehavend gezichtje daardoor); tegen de deurkozijn lopen met haar hoofd; in haar vinger bijten met frietjes eten; zelf uit bad willen klimmen en dan eruit vallen; de deur tegen haar teen trekken en dan vergeet ik vast nog wat.. :{w Gelukkig ligt ze nu in bed, morgen nieuwe kansen.
  maandag 7 november 2022 @ 07:29:54 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206586070
Achossie. Hopelijk vandaag een betere dag.

Wij zijn aan het aftellen. Nog 5 x kdv en dan school. Mijn kleine frummel wordt groot...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 12:10:39 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206588810
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 november 2022 12:00 schreef PKM het volgende:

[ afbeelding ]
Nog gefeliciteerd! Aapie is ook 2 en zegt vaak ok. Mooi is dat om te horen hoe ze je kopiëren _O- Los van de tantrums af en toe vind ik het echt een hele leuke fase.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 12:46 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd PKM!
wat leuk dat het praten zo vlot gaat!

Koert roept nu tegen fietsers op de stoep 'KIJK UIT!'
Maar dat komt omdat ik dat vaak tegen hem zeg, als we andere mensen tegenkomen (of kinderen op steps of mensen met honden enzo) en hij nog niet ziet dat hij dan even aan de kant moet gaan.
Maar nu spreekt hij dus eigenlijk iedereen heel hard aan op hun gedrag terwijl hij volgens mij maar wat roept :@
Haha heerlijk toch _O- Denk dat niemand daardoor beledigt zal zijn.

Ik zie dat mensen zo vertederd kijken naar Aapie, hoe hij zo op z'n fietsie met duwstok langs komt rijden. Mooi is dat O+

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 00:07 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, eergisternacht (van donderdag op vrijdag) heeft ons dochtertje overgegeven 's nachts. Prima, zag er raar uit, maar wat bleek nou, ze had 'oranje soep' gegeten op de BSO. Prima, kan gebeuren, er uit met die handel, en klaar.

Ze was vandaag niet ziek, niet hangerig of huilerig of wat dan ook, ze was gewoon normaal, zoals ze normaal is als ze niet ziek is, dus dit komt een beetje plotseling. Omdat het eergisternacht dus ook gebeurde zonder een aanleiding, toen afgelopen nacht niet, en nu net weer wel, begin ik me toch wel zorgen te maken.

Ze slaapt nu weer, het beddengoed is in de was, maar de deken zelf moet ook nog, het kussen zelf ook nog, en het ding om de matras heen ook nog. Ik weet even niet hoe het heet, het is niet de sloop en het is ook niet de molton die er onder zit, maar het ding van de matras zelf. Anyway, het wordt weer zo'n nacht.
Hoe gaat het nu? Kinderen kunnen in no time ziek worden, en ook zo weer beter zijn. En dat blijkbaar binnen een dag weer herhalen :+

Aapie is voor het eerst in tijden ook weer ziek. Snotterig, koorts en allemaal rode vlekken in z'n gezicht. Verder is er nergens een vlek te bekennen dus hopelijk blijft het hierbij.

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 15:38 schreef NicolasJoy het volgende:
Aardig kleintje inderdaad @:Seven. :9 Horen hier vaak 'wat praat/loopt ze al goed zeg'! Maar die mensen denken dan dat ze een stuk jonger is. :+ Haha @:douche-eendje. Hoop wel dat ze voor de zomer even een stap maakt.

We gaan het volgende week zien @:Nolita Vorige controle ging ze van haar eigen lijn af. Ze zat eerder op ~ -1, zat toen op ~ -3. Maar of ze daar dan nog op zal zitten of verder gedaald.. lastig inschatten.

Gefeliciteerd @:PKM !

Hier zijn we ook de hele zondag al dierennamen aan het oefenen. O+ guïn (pinguïn), gaai (papagaai), koe (koe, vos, os, buffel :9) kip, paad (paard, ezel), poes, cheetaaaaaaa (cheeta, luipaard), dikvis (walvis), uil, sjaap (schaap). Kind kun je makkelijk vermaken in de auto zo. :D Ze waren het weekend met m'n vriendin mee naar de informatiedag van de Alpe d'HuZes. Daar parmantig rondgelopen trekt ze ook volle zalen. *)
Heerlijk dat praten O+ Aapie zegt echt woorden dat ik soms denk, hoe komt hij daar nou bij :? Hij roept de hele dag eikel, die heeft hij in het bos gezien _O- Egel en eekhoorn zijn ook favoriet. Maar (oli)fant, (gi)raf en miauws (tijger _O- ) komen ook veelvuldig voorbij :D

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 20:03 schreef Nolita het volgende:
Nog gefeliciteerd met je peuter pkm!

Nj, ik kan me voorstellen dat ze al snel jonger geschat wordt door haar lengte ja.

Peuter heeft vandaag ongelukken dag. Uitgegleden in het zwembad (rood, beetje gehavend gezichtje daardoor); tegen de deurkozijn lopen met haar hoofd; in haar vinger bijten met frietjes eten; zelf uit bad willen klimmen en dan eruit vallen; de deur tegen haar teen trekken en dan vergeet ik vast nog wat.. :{w Gelukkig ligt ze nu in bed, morgen nieuwe kansen.
Ach ja, soms heb je van die rotdagen -O- Hopelijk komt ze er niet al te gebutst uit :*
pi_206617691
Hoi. Onze peuter wil niet meer slapen en ik vraag me af of iemand advies heeft. Het is een beetje een lang verhaal dus ik zet het maar even in een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 09-11-2022 21:13:18 ]
pi_206618471
Ik heb helaas geen tips voor je, hier precies hetzelfde en uiteindelijk hebben we het ledikant nog een tijd naast het grote bed gezet op zijn nieuwe kamer en is de overgang uiteindelijk gelukt, maar hij is nog steeds een moeilijke slaper (10 maanden verder oO< )
Heeft ze verder nog opvallende veranderingen? Want achteraf gezien denk ik dat twee hele grote veranderingen die alles in gang hebben gezet (baby en nieuwe kamer) ook toevallig samen gingen met meer gaan opvallen van bijvoorbeeld moeite met prikkelverwerking. Dus dat hij anders ook wel driftbuien had gehad 's avonds maar dat dit de trigger was / dat wij het daaraan weten.
  woensdag 9 november 2022 @ 21:28:03 #240
346653 Ceviche
pi_206618556
quote:
5s.gif Op woensdag 9 november 2022 20:29 schreef Smart_ass het volgende:
Hoi. Onze peuter wil niet meer slapen en ik vraag me af of iemand advies heeft. Het is een beetje een lang verhaal dus ik zet het maar even in een spoiler.
SPOILER
Ik heb geen echte tips, behalve dan uit eigen ervaring. Koert moest ook even wennen, maar dat hij zelf z'n bed in kon klimmen, dat vond hij toch wel erg leuk. Misschien helpt zoiets kleins al. Zwaaien door een 'raampje' in het huisbed bijvoorbeeld.
En we hadden hem wel eerst in het bed gelegd met nog een slaapzak i.p.v. een deken, zodat de overgang minder groot was. Hij wist wel meteen dat hij niet zelf het bed uit mocht maar ik weet niet of we dat bewust aangeleerd hebben eigenlijk. Hij is nu 3,5 en gaat nog steeds niet zelf z'n bed uit, terwijl het van ons wel zou mogen in de ochtend.
Hij trekt wel veel speelgoed z'n bed in nadat hij wakker wordt 's ochtends. En verstopt ook speelgoed in z'n bed voordat we hem naar bed brengen.
Hij trekt z'n kamer z'n bed in i.p.v. gewoon z'n bed uit te gaan :+
pi_206620286
@B.ertha verder geen opvallende veranderingen hier nee! Dus ik zou niet weten wat het verder zou kunnen zijn. Bubbles is wel echt heel erg gehecht aan rituelen en routines dus eigenlijk hadden we ons natuurlijk wel kunnen bedenken dat dit veel impact zou hebben.. maargoed dat is achteraf :P. Was hij daarvoor wel een goede slaper? 10 maanden later mijn god :'( .

@Ceviche vooral het eruit klimmen is favoriet hier haha. Hoe oud was Koert toen hij naar zijn grotere bed verhuisde? Bubbles is ook pas net twee dus het is ook gewoon zo lastig uitleggen. Zij snapt er waarschijnlijk zelf ook weinig van. Wat schattig trouwens van dat speelgoed in bed, haha! O+
  donderdag 10 november 2022 @ 09:38:04 #242
346653 Ceviche
pi_206621839
@Smart_ass
Ik weet het niet meer precies, ik denk tussen 2-2,5 jaar. Qua taal was het sowieso niet uit te leggen, met 2,5 zei hij net een paar woorden en hij begreep ons ook nauwelijks (denk ik achteraf).
Maar wij hadden altijd hetzelfde avondritueel, met hetzelfde praatje, en dan was het wel duidelijk bedtijd. En als hij wakker werd of niet (verder) wilde slapen herhaalden we eerst het praatje, en legden we hem in bed als dat nodig was. Een tweede keer alleen welterusten en een kus of iets.
Ik ga hem niet extra knuffelen of een heel gesprek aanknopen want ik heb er ook geen zin in dat hij dan voor funsies niet gaat slapen. Maar hij mag best weten dat we er zijn zodat hij met een positief gevoel gaan slapen.
Maar ja ik heb wel het geluk dat de mijne goed slaapt dus dan is het altijd makkelijk praten.
pi_206621867
Ik heb ook geen tips. Hier ging de overgang redelijk ok maar wij hadden het in kleine stapjes gedaan. Prot was echt nog niet toe aan een groot open bed dus een groter meegroei ledikant gekocht. Dat eerst op zijn kamer gezet. Na een tijdje bed verhuisd naar zijn nieuwe kamer. En dat een aantal weken voor zijn zusje uitgerekend was zodat dat los stond van elkaar. Een paar maanden later een paar spijlen eruit en nu recent hebben we 1 zijkant eruit maar nog altijd een bedhekje.
En dan nog was hij helemaal uit zijn doen toen Maggie geboren werd. En dat duurde voor mijn gevoel ook lang. Gelukkig geen 10 maanden :X
Veel sterkte! Met ook nog een baby erbij is dat extra zwaar.
  donderdag 10 november 2022 @ 09:52:58 #244
346653 Ceviche
pi_206621942
Wat voor bed is het eigenlijk, Smart_ass? Een eenpersoonsbed of kleiner? Want Koert slaapt wel in een peuterbed, dat is ook wel relevant.

Toen Koert was geboren heeft de kat een maand boven gezeten en pas na een jaar had ze ons vergeven.
Kun je nagaan wat voor effect het op een peuter kan hebben :P
  FOK!fotograaf donderdag 10 november 2022 @ 10:11:01 #245
148247 taxibabe
pi_206622102
Wat vervelend Smart_ass! Voor jullie maar ook voor Bubbles dat ze niet wil slapen. Geen tips helaas, Thomas is wat dat betreft voorbeeldig. Hij is van ledikant naar peuterbed met hekje (op zijn nieuwe kamer) gegaan en met zijn 3e verjaardag naar een 1 persoonsbed. Hij kan gewoon uit bed komen, maar doet 'ie zelden _O- .

Zojuist weer goedgekeurd door CB. Bijna 20 kilo en 103 cm met 3 jaar. Alle testjes vlekkeloos gedaan, er stond een thee/koffie speelservies en we hebben allemaal 3 x koffie gehad. :+
pi_206624858
Wauw taxibabe, wat een mooie stats! Theeservies wordt hier ook veelvuldig gebruikt :D.

Dank voor alle tips en ervaringen. Het is een eenpersoonsbed, de ombouwkit voor een peuterbed bestond helaas niet meer voor dit ledikant. Vriend heeft haar gisteravond zonder moeite in haar ledikant kunnen leggen :o :@. Ze was ook wel echt doodop. En ze is ziek, helpt ook niet mee (en ook niet voor haar humeur gedurende de dag ;( :') ). Ik denk dat we het bed maar even laten voor wat het is en het later nog eens proberen. Ze is er echt nog niet aan toe. Fingers crossed dat ze vanaf nu gewoon weer in haar ledikant wil slapen.

Nu weten we in elk geval dat we het met de baby anders aan gaan pakken tegen die tijd :+ .
  donderdag 10 november 2022 @ 15:00:11 #247
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206625332
En dan blijkt dat een compleet ander kind met onvergelijkbare gebruiksaanwijzing dus loopt het vast weer heel anders :7 .

Fijn dat ze weer slaapt!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206625891
Smart-ass, hier gaat het slapen bij Bas echt al vanaf december wisselend. Hij is in augustus 2021 naar een nieuwe kamer met groot bed gegaan, 2 maanden later is zijn zusje geboren. Maar vanaf december ging het allemaal anders.
Anna lag toen 8 dagen in het ziekenhuis met RSV en na die periode heeft hij heel veel moeite gehad met in slaap vallen. Stond snachts huilend in onze kamer omdat hij dacht dat ik weer weg zou zijn.
Inmiddels gaat het nu :{ langzaam beter. Een van ons blijft bij hem met in slaap vallen, hebben een vaste routine en zo nu en dan kruipt hij snachts tussen ons in. De eene periode wat vaker dan de ander en soms ineens een hele nacht in zijn eigen bed.
Ik heb de lat voor ons laag gelegd, de lat nogmaals gepakt en nog een tandje lager gedaan. Als we allemaal zonder gedoe lekker slapen vind ik het wel best. Doe vooral wat voor jullie goed werkt.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:00 schreef Lemijn het volgende:
En dan blijkt dat een compleet ander kind met onvergelijkbare gebruiksaanwijzing dus loopt het vast weer heel anders :7 .

Fijn dat ze weer slaapt!
En dit ja. Anna in bed bij ons is geen aanrader. Die gaat gelijk in Party modus _O-
  Moderator donderdag 10 november 2022 @ 15:59:29 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206626012
Hangt niet willen slapen in de lucht ofzo? :D Aapie heeft vanmiddag resoluut zijn middagtukkie geweigerd. Na 3 uur (!!!) hebben we het maar opgegeven en hij hangt nu op de bank tv te kijken :') Ter info: meneer is ook ziek en mijn man is ook behoorlijk ziek dus die ligt op bed. En ik moet werken, en voor hen zorgen.

Aapie begint wel steeds moeilijker te worden met slapen en stelt ongelooflijk veel eisen. Nu hij kan praten wordt dat er niet beter op :X Hij wil zijn vosje, zijn beer, een speentje in de mond en een speentje in de hand. Dan lees ik voor uit een voorleesboek maar daarna eist hij ook Dikkie Dik op (als ik het omdraai dan eist hij het boek van "vos en uil".) Als dit klaar is dan roept hij melk en als je dan met iets anders komt dan zijn flesje (man durft het nog wel eens aan om met een tuitbeker aan te komen :X) dan is het groooooooot drama. Dus ja, het manipuleren is wel begonnen zeg maar :')

Ik zit nu met een dilemma want hij is gek op het voorleesboek met de uil en de vos maar die is dus nergens te verkrijgen behalve in de bieb. Ik heb het al 2x verlengd maar daarna moet die echt terug. De afgelopen dagen heb ik andere boeken geprobeerd maar hij blijft vragen om uil en vos en dat blijft hij doen tot hij zijn zin heeft :@ Iemand een oplossing hiervoor?

En check qua bedje, Aapie blijft voorlopig nog mooi in zijn ledikant! Eruit klimmen heeft hij nog niet geprobeerd maar hij slaapt nog in een slaapzak. Of houdt dat de echte klimgeit niet tegen? :D
pi_206626052
Ik wil geen partypooper zijn, maar het is ook op een gegeven moment klaar met de middagslaapjes :+ Ik breng A niet meer naar bed tussen de middag, soms valt hij smiddags op de bank in slaap. Dan laat ik 'm uiteraard gewoon slapen.
pi_206626338
@MaJo Bas kon alles met slaapzak aan, ook rennen :P. Bas is ook gehecht aan zijn biebboekjes, maar zelf in mogen leveren is hier de truuk. Alhoewel hij de ridder zonder billen wel nog maanden had kunnen lezen :P .
  Moderator donderdag 10 november 2022 @ 16:56:58 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206626585
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wil geen partypooper zijn, maar het is ook op een gegeven moment klaar met de middagslaapjes :+ Ik breng A niet meer naar bed tussen de middag, soms valt hij smiddags op de bank in slaap. Dan laat ik 'm uiteraard gewoon slapen.
Haha I know maar Aapie doet echt nog tukkies van 2-3 uur dus ik verwacht niet dat dit zomaar voorbij is. Op de opvang maken ze hem ook nog regelmatig wakker omdat hij te lang slaapt _O- Ik denk dat hij zijn draai niet kan vinden omdat hij niet lekker is. Op de bank slapen doet hij dan gek genoeg weer niet :?

quote:
17s.gif Op donderdag 10 november 2022 16:28 schreef douche-eendje het volgende:
@:MaJo Bas kon alles met slaapzak aan, ook rennen :P. Bas is ook gehecht aan zijn biebboekjes, maar zelf in mogen leveren is hier de truuk. Alhoewel hij de ridder zonder billen wel nog maanden had kunnen lezen :P .
Oh het bewust zelf inleveren, dat zou wel eens kunnen werken ^O^ De ridder zonder billen ken ik niet maar ik vind het nu al leuk :D

Hoe zit het bij jullie met de speentjes? Aapie mag alleen nog in bed zijn speentje of als hij niet lekker is. Net las ik hem een boekje voor over een cavia die te oud is voor een speentje en vlak na het boekje gaf hij me resoluut de speen :o Zou hij de boodschap echt begrepen hebben?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 november 2022 @ 17:08:59 #253
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206626680
Speen nooit gehad. En ik denk dat ik na een week wel mag zeggen delay hij zindelijk is. En zelfs zelfstandig naar de wc gaat. Alleen broek uit geeft nog een worsteling
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206628483
Ik ben wel benieuwd welk boek dat dan is, Majo :P
  Moderator donderdag 10 november 2022 @ 20:42:55 #255
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206629578
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 17:08 schreef Ynske het volgende:
Speen nooit gehad. En ik denk dat ik na een week wel mag zeggen delay hij zindelijk is. En zelfs zelfstandig naar de wc gaat. Alleen broek uit geeft nog een worsteling
Wat fijn dat het zo snel is gegaan!

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:48 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben wel benieuwd welk boek dat dan is, Majo :P
Deze:

Dus als iemand die nog in een kast heeft staan, let me know!
pi_206629932
Let de tekst uit je hoofd en koop hem in het Engels :D
https://www.amazon.com/Bi(...)Zoboli/dp/0802854397

Maar in alle ernst, heb je al gevraagd of je het mag overnemen? Soms doen ze dat als het geen overdreven populair of waardevol boek is.
  Moderator donderdag 10 november 2022 @ 23:06:00 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206631689
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:01 schreef B.ertha het volgende:
Let de tekst uit je hoofd en koop hem in het Engels :D
https://www.amazon.com/Bi(...)Zoboli/dp/0802854397

Maar in alle ernst, heb je al gevraagd of je het mag overnemen? Soms doen ze dat als het geen overdreven populair of waardevol boek is.
Nou die tekst ken ik inmiddels uit mijn hoofd dus dat zit wel goed _O- Wel een goeie optie ^O^ alleen is de levering 1-2 maanden :o

Ik wil bij de bieb inderdaad vragen of ik het over kan nemen. Er zitten ook al scheuren in die door plakband bij elkaar worden gehouden dus het is al niet meer de beste editie :D
  donderdag 10 november 2022 @ 23:51:02 #258
346653 Ceviche
pi_206632002
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 23:06 schreef MaJo het volgende:

[..]
Nou die tekst ken ik inmiddels uit mijn hoofd dus dat zit wel goed _O- Wel een goeie optie ^O^ alleen is de levering 1-2 maanden :o

Ik wil bij de bieb inderdaad vragen of ik het over kan nemen. Er zitten ook al scheuren in die door plakband bij elkaar worden gehouden dus het is al niet meer de beste editie :D
https://dezondvloed.store/winkel/het-grote-slaapjesboek/
Hier misschien een optie?
  Moderator vrijdag 11 november 2022 @ 09:48:37 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206633947
quote:
Ja :o Ik heb hem besteld *O*
pi_206633972
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 09:48 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja :o Ik heb hem besteld *O*
Ik wil hem ook bestellen, maar hij is daar uitverkocht }:| Even verder kijken.
  Moderator vrijdag 11 november 2022 @ 10:13:55 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206634250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 09:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik wil hem ook bestellen, maar hij is daar uitverkocht }:| Even verder kijken.
Dan heb ik waarschijnlijk de laatste te pakken. Het boek is echt bijna onvindbaar, overal uitverkocht en wordt ook niet meer uitgegeven. Gelukkig heeft de bieb ze nog wel.

Ken je het boek ook of was je nieuwsgierig geworden door mij?
pi_206634380
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:13 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dan heb ik waarschijnlijk de laatste te pakken. Het boek is echt bijna onvindbaar, overal uitverkocht en wordt ook niet meer uitgegeven. Gelukkig heeft de bieb ze nog wel.

Ken je het boek ook of was je nieuwsgierig geworden door mij?
Hij schijnt hier in de stad bij Donner ook nog te zijn. We zitten nu in de tram :+ Naar bed brengen is zo'n beetje elke avond drama, dus een fijn boek heb ik wel nodig :P
pi_206635126
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hij schijnt hier in de stad bij Donner ook nog te zijn. We zitten nu in de tram :+ Naar bed brengen is zo'n beetje elke avond drama, dus een fijn boek heb ik wel nodig :P
Slaap maar fijn, bouwterrein doet het hier ook goed ^O^
pi_206635324
Poffertje slsapt 's avonds wel moeilijker als ze een dutje gedaan heeft. Ik probeer om haar daarom vroeg haar dutjes te laten doen.

Ze heeft het puzzelen weer ontdekt. Een paar maanden geleden was ze steeds in de weer met Djeco duopuzzels (2 stukjes). Van de week legde ze voor het eerst zelf 4 stukjes en vandaag 6. Leuk om te zien hoe dat in sprongen gaat. :)

Ze heeft ook meer interesse in Lego in en uit elkaar doen, tot groot ongenoegen van haar broer.

Maar als haar Duplo glijbaantje voor de zoveelste keer uit elkaar ligt, wordt er vooral hard mama geroepen. }:|

Slapen zullen we het maar niet over hebben trouwens. :R
pi_206635341
Oeh D_E die schrijf ik op voor de sint!
Er zijn echt zoveel slaapwel boekjes. We hebben er al een hoop gehad van de bieb en van de genoemde boekjes heb ik nog nooit gehoord.

Over 10 minuten naar bed kleine dino doet het hier heel goed. Die lees ik ook graag en is mooi getekend.
pi_206635344
Wij hebben bedtijd voor Bunnie en Bij, ook antiek maar erg lief O+
pi_206641222
Nog even achter mijn oortjes kriebelen is ook een leuke interactieve voor het slapen.

Ik ging net Sint Maarten lopen met Bas en omg, wat is mn kind schattig in vergelijking met al die grote schoolkinderen O+ :D :P
  FOK!fotograaf vrijdag 11 november 2022 @ 19:34:23 #268
148247 taxibabe
pi_206641599
Wij hebben niet echt speciale slaapwel-boekjes. Ik heb nog een heleboel boeken uit mijn jeugd waar ik nu uit voorlees. Ik vond zelf vroeger de boeken van Pinkeltje erg leuk, ben nu dus vooral die aan het voorlezen.
  vrijdag 11 november 2022 @ 21:43:16 #269
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206644742
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 november 2022 19:03 schreef douche-eendje het volgende:
Nog even achter mijn oortjes kriebelen is ook een leuke interactieve voor het slapen.

Ik ging net Sint Maarten lopen met Bas en omg, wat is mn kind schattig in vergelijking met al die grote schoolkinderen O+ :D :P
Wij hebben ze allemaal van die serie. Zoooo leuk. En altijd is er één ons afsluitende boekje haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zondag 13 november 2022 @ 09:03:09 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206657909
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
En, is het nog gelukt?

quote:
3s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:18 schreef PKM het volgende:
Poffertje slsapt 's avonds wel moeilijker als ze een dutje gedaan heeft. Ik probeer om haar daarom vroeg haar dutjes te laten doen.

Ze heeft het puzzelen weer ontdekt. Een paar maanden geleden was ze steeds in de weer met Djeco duopuzzels (2 stukjes). Van de week legde ze voor het eerst zelf 4 stukjes en vandaag 6. Leuk om te zien hoe dat in sprongen gaat. :)

Ze heeft ook meer interesse in Lego in en uit elkaar doen, tot groot ongenoegen van haar broer.

Maar als haar Duplo glijbaantje voor de zoveelste keer uit elkaar ligt, wordt er vooral hard mama geroepen. }:|

Slapen zullen we het maar niet over hebben trouwens. :R
Aapie is ook gek op puzzels, voor zijn verjaardag kreeg hij een puzzel met allemaal vormen en die legt hij meerdere keren per dag. Ik laat hem ook wel eens een spelletje op mijn mobiel doen en hij heeft inmiddels memory door. Hij kan al 16 kaarten, dat is best knap denk ik? Ik vind het ongelooflijk om te zien hoe snel hij leert. Vorige week snapte hij er nog niks van en opeens viel het kwartje.

Hij is ook druk bezig met kleuren benoemen, geel en blauw heeft hij onder de knie, groen af en toe ook. Maar rood lijkt maar niet te lukken. Ben benieuwd wanneer dat gaat komen :)

quote:
17s.gif Op vrijdag 11 november 2022 19:03 schreef douche-eendje het volgende:

Hield ie het een beetje vol? Het viel me op dat de meeste kindjes een stuk ouder waren, toch wel ouder dan 6.

In onze wijk in Utrecht werd er niks gedaan met Sint Maarten (wat best apart is voor de stad waar het vandaan komt :D) maar waar we nu wonen werd het massaal gedaan. Ik had 15 kleine zakjes chips gekocht maar na 3 groepjes was het op. Ik moest zelfs kindjes teleurstellen :X :@

En nu door naar de Sint! Snappen jullie kindjes er al iets van? We hebben wel Sinterklaasjournaal en de intocht gekeken met Aapie en hij vindt het zeker interessant. Gisteren zijn schoentje gezet met een mandarijntje erin en hij ging vanochtend wel kijken of die nog in zijn schoen zat. Hij was erg blij met het cadeautje maar of hij de link ook legt is natuurlijk wel de vraag. Toen ik zijn schoentje weg wilde halen volgde er wel een tantrum. "Miiiiiijjjjjjn" :')
pi_206658348
@MaJo ja, we hebben iets van 15 huizen gedaan. Ons blokje, zijstraat en het blok huizen achter ons. Vooral bij het blok achter ons werd heel erg gewaardeerd, daar staan allemaal bungalow woningen met oudere mensen die een zingend peutertje geweldig vinden. _O_ Hij is daarna ook met mijn man nog even naar opa en oma gegaan, dat moest natuurlijk ook.

SPOILER
Bas vind het idee van Sint, Piet en Ozosnel behoorlijk spannend. Hij was wel heel gelukkig met de lego vanmorgen die in zijn schoen zat.

Hij vind het momenteel erg leuk om overal mee te helpen. Van koken, was in de wasmachine doen, was ophangen en sokken bij elkaar zoeken tot bedden verschonen en de wc poetsen. Hele gesprekjes als we samen dingen aan het doen zijn ^O^
  zondag 13 november 2022 @ 18:54:52 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_206663483
O+ bas
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 13 november 2022 @ 20:04:05 #273
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206664957
@MaJo wij hebben My first memory van Ravensburger en dat was echt heel lang leuk! Mooie duidelijke plaatjes, fijne stevige kaarten. Wij speelden eerst open, en daarna met steeds meer paren tegelijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206670001
Vraagje over het ouderschapsverlof. Volgens mij krijg ik geen pensioen over mijn opgenomen uren. Deze uren staan ook niet op mijn loonstrook, dus ze zijn werktechnisch niet bestaande.

Nu zegt een vriendin dat dit niet klopt en dat je over die uren wèl pensioen moet krijgen. Dit klopt toch niet?
  maandag 14 november 2022 @ 09:59:05 #275
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206670057
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 09:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje over het ouderschapsverlof. Volgens mij krijg ik geen pensioen over mijn opgenomen uren. Deze uren staan ook niet op mijn loonstrook, dus ze zijn werktechnisch niet bestaande.

Nu zegt een vriendin dat dit niet klopt en dat je over die uren wèl pensioen moet krijgen. Dit klopt toch niet?
Hi, HR-specialist hier... Hangt van je arbeidsovereenkomst/cao/personeelsregeling af. Welke sector zit je? Ik wil best even meekijken. En dat ze niet op je loonstrook staat, zegt niet alles. Wij hebben een beschikbarepremieregeling en bij ons tellen de uren wel mee en we geven ze dus niet door als wijziging bij onze pensioenverzekeraar. Maar dat werkt niet in elke organisatie zo..
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 november 2022 @ 10:01:20 #276
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206670077
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 09:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

Is je ouderschapsverlof onbetaald?
Onbetaald verlof kan ook van invloed zijn op bijvoorbeeld de opbouw van je pensioen of vakantiedagen.

Ouders hebben recht op ouderschapsverlof. Het ouderschapsverlof stimuleert ouders om als gezin meer tijd door te brengen. Daarnaast kunnen partners de taken voor de zorg en het huishouden beter verdelen. Dit gaat om 26 keer het aantal uren per week dat u werkt. Deze werkuren zijn afgesproken in uw werkcontract. Er gelden voor het aanvragen van ouderschapsverlof regels. Tijdens dit verlof krijgt u geen salaris en bouwt u geen pensioen op.

Invoering van 9 weken betaald ouderschapsverlof
Op 2 augustus 2022 treedt de wet betaald ouderschapsverlof in werking. Deze wet regelt dat er de eerste 9 weken van het ouderschapsverlof recht is op een uitkering van UWV van 70 procent van het dagloon.

U bouwt tijdens dit verlof geen pensioen op. U bent dan niet verzekerd als u in die periode ziek wordt. Dit betekent dat u geen uitkering krijgt in de periode dat u arbeidsongeschikt bent of recht heeft op premievrije pensioenopbouw.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206670267
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 10:01 schreef Ynske het volgende:

[..]
Is je ouderschapsverlof onbetaald?
Onbetaald verlof kan ook van invloed zijn op bijvoorbeeld de opbouw van je pensioen of vakantiedagen.

Ouders hebben recht op ouderschapsverlof. Het ouderschapsverlof stimuleert ouders om als gezin meer tijd door te brengen. Daarnaast kunnen partners de taken voor de zorg en het huishouden beter verdelen. Dit gaat om 26 keer het aantal uren per week dat u werkt. Deze werkuren zijn afgesproken in uw werkcontract. Er gelden voor het aanvragen van ouderschapsverlof regels. Tijdens dit verlof krijgt u geen salaris en bouwt u geen pensioen op.

Invoering van 9 weken betaald ouderschapsverlof
Op 2 augustus 2022 treedt de wet betaald ouderschapsverlof in werking. Deze wet regelt dat er de eerste 9 weken van het ouderschapsverlof recht is op een uitkering van UWV van 70 procent van het dagloon.

U bouwt tijdens dit verlof geen pensioen op. U bent dan niet verzekerd als u in die periode ziek wordt. Dit betekent dat u geen uitkering krijgt in de periode dat u arbeidsongeschikt bent of recht heeft op premievrije pensioenopbouw.
Het is onbetaald, 6 uur in de week.

Ik dacht altijd dat ik er geen pensioen over kreeg, maar nu twijfel ik. Zal eventueel eens kijken of ik makkelijk de HR te pakken krijg om het te vragen.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 21:58:48 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206679525
quote:
17s.gif Op zondag 13 november 2022 10:06 schreef douche-eendje het volgende:
@:Majo ja, we hebben iets van 15 huizen gedaan. Ons blokje, zijstraat en het blok huizen achter ons. Vooral bij het blok achter ons werd heel erg gewaardeerd, daar staan allemaal bungalow woningen met oudere mensen die een zingend peutertje geweldig vinden. _O_ Hij is daarna ook met mijn man nog even naar opa en oma gegaan, dat moest natuurlijk ook.

SPOILER
Bas vind het idee van Sint, Piet en Ozosnel behoorlijk spannend. Hij was wel heel gelukkig met de lego vanmorgen die in zijn schoen zat.

Hij vind het momenteel erg leuk om overal mee te helpen. Van koken, was in de wasmachine doen, was ophangen en sokken bij elkaar zoeken tot bedden verschonen en de wc poetsen. Hele gesprekjes als we samen dingen aan het doen zijn ^O^
Ach kijk hem dan O+

Aapie is ook een helper, hij helpt ook altijd mee met opruimen. Ik zit eraan te denken om een learning tower aan te schaffen zodat hij mee kan helpen bij het koken. Hoe doe jij dat?

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 20:04 schreef Lemijn het volgende:
@:MaJo wij hebben My first memory van Ravensburger en dat was echt heel lang leuk! Mooie duidelijke plaatjes, fijne stevige kaarten. Wij speelden eerst open, en daarna met steeds meer paren tegelijk.
Goeie tip, die gaat op de verlanglijst ^O^

Weten jullie nog dat boek dat ik besteld had? Ik krijg net een mail dat ik mijn geld terugkrijg -O- Geen enkele reden genoemd, niet eens dat de bestelling geannuleerd is (lijkt me wel :')) Het is gewoon onmogelijk om dat boek te bemachtigen!
  maandag 14 november 2022 @ 22:34:18 #279
346653 Ceviche
pi_206680134
Ahh -O-
Wat een onmogelijk boek }:|
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 november 2022 @ 08:04:35 #280
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206681500
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 21:58 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ach kijk hem dan O+

Aapie is ook een helper, hij helpt ook altijd mee met opruimen. Ik zit eraan te denken om een learning tower aan te schaffen zodat hij mee kan helpen bij het koken. Hoe doe jij dat?
[..]
Goeie tip, die gaat op de verlanglijst ^O^

Weten jullie nog dat boek dat ik besteld had? Ik krijg net een mail dat ik mijn geld terugkrijg -O- Geen enkele reden genoemd, niet eens dat de bestelling geannuleerd is (lijkt me wel :')) Het is gewoon onmogelijk om dat boek te bemachtigen!
Gewoon het keukentrapje
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 15 november 2022 @ 08:47:39 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206681763
Wij hebben een learning tower gemaakt, want beide kids schuiven nogal eens zijwaarts van een krukje af.
pi_206682059
Ik heb er ook een gemaakt, deze . Een heel simpele variant is deze (maar daar wilde ik geen jaren tegenaan kijken :@)

Hij wordt hier echt heel veel gebruikt. Hij staat voor het raam, dus C. kan zelf naar buiten kijken wanneer hij wil. En anders schuiven we hem naar de keuken, kan hij met de kraan spelen of erbij staan als ik kook.
pi_206682246
Wij hebben ook een learning tower (van Ikea) maar Bas gebruikt ook vaak zijn triptrap in de keuken. Om even zelf water te pakken, handen te wassen etc. Verder is een kidikutter mes een aanrader. Er zijn ook nog wat andere messen inmiddels te koop, maar deze bevalt ons erg goed.
pi_206686878
Luisteren jullie peuters een beetje trouwens? Als ik hier “nee” zeg kijkt ze me aan en doet ze het expres nog 3 keer. Is dat de leeftijd? Ook als ze iets open wil en ik het open maak, wil ze het weer dicht. Doe ik het dicht, moet het weer open, etc. Beetje vermoeiend wel :P.
pi_206686920
Verder is ze trouwens heel lief hoor, en ze is ook geweldig lief tegen haar zusje. Wil niet overkomen als een zeikerd verder :P
pi_206687047
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2022 17:15 schreef Smart_ass het volgende:
Luisteren jullie peuters een beetje trouwens? Als ik hier “nee” zeg kijkt ze me aan en doet ze het expres nog 3 keer. Is dat de leeftijd? Ook als ze iets open wil en ik het open maak, wil ze het weer dicht. Doe ik het dicht, moet het weer open, etc. Beetje vermoeiend wel :P.
Nee. Dat wil zeggen, naar zijn vader luistert hij wel. Maar naar mij, nop. Ik denk dat het met de stem te maken heeft. Mannen hebben toch vaak een wat hardere stem waardoor kinderen zoiets hebben, oh shit, nu kan ik beter gaan luisteren :P
pi_206689913
De ene keer luistert ze prima, de andere keer zie ik al aan haar snoetje dat ze dat niet gaat doen. :D
Wat dat betreft is ze goed leesbaar en goed te sturen.

Ze verbaasde me gisteren.. Onze beide kinderen zijn nogal op mij gericht en maken er graag een probleem van als papa aan de beurt is om ze naar bed te brengen. (We wisselen iedere dag van kind). Ik vermoed dat peuter dit van kleuter heeft afgekeken. Kleuter maakt er inmiddels meestal geen drama meer van maar peuter ging gisteren zeker 45 minuten los toen papa opgaf en met haar beneden kwam. Ik heb haar 5 minuten op schoot gehad en een paar keer gezegd dat ik haar in bed ging leggen en daarna op de gang zou gaan zitten en niet naast haar, want papa had dat al gedaan en papa is aan de beurt.

Ik had een heel protest verwacht met uit bed de gang op rennen etc. Maar eenmaal boven heb ik het nog 1 keer herhaald en daarna gedaan wat ik zei en ze heeft geen kik meer gegeven en is gewoon gaan slapen. 8)7

Peuters.

Ik durf inmiddels wel te zeggen dat ze echt zindelijk is. Al een maand zonder luiers en het gaat supergoed. *O*
  woensdag 16 november 2022 @ 09:07:34 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206694284
Mijn peuter is vandaag oefenen op school... waar zijn de afgelopen 4 jaar gebleven?
pi_206694517
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Mijn peuter is vandaag oefenen op school... waar zijn de afgelopen 4 jaar gebleven?
Mijn ervaring is dat wanneer ze op school zitten de tijd helemaal vliegt :P
  Moderator/colorchick donderdag 17 november 2022 @ 20:33:27 #290
382129 crew  Donna
pi_206713194
Ik heb weer een peuter in tha house! *O*
pi_206713781
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat wanneer ze op school zitten de tijd helemaal vliegt :P
Nou dit inderdaad!
pi_206714046
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 20:33 schreef Donna het volgende:
Gefeliciteerd!
pi_206716255
Nou, dit was weer een fan-tastische nacht :O A besloot om 2:45 dat hij niet meer verder wilde slapen tot een uur of 4:30. Wegens overmatig gebruik van de stembanden hem maar uit bed gehaald zodat niemand wakker werd. Uiteindelijk viel hij in slaap op de bank en ik dus ook :')

#koffieinfuus
pi_206716758
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 20:33 schreef Donna het volgende:
Gefeliciteerd! *O*

Mijn nacht was ook bagger en mijn borsten doen pijn. Volgens mij is ze met haar laatste kiezen bezig. }:|

Maar verder is ze zo snoezig. O+ De hele dag door zegt ze nu "kijk", ook als het licht uit is. :D
pi_206718123
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Het gaat te snel. Ik ben net gebeld door de basisschool, of Bas voor of na de zomervakantie gaat starten :{ .
pi_206718240
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Het gaat te snel. Ik ben net gebeld door de basisschool, of Bas voor of na de zomervakantie gaat starten :{ .
Dan komt het plots dichtbij hè. Wat heb je besloten?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 november 2022 @ 12:02:25 #297
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206718534
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Bellen ze daar nu al voor :o

Van wanneer is Bas?
hier van eind Juli, dus neem aan dat het dan starten na de zomervakantie gaat zijn, maar hoe werkt dat dan met wendagen? Is dat dan voor de zomervakantie, en dan erna volledig aan de bak?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206718823
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:02 schreef Ynske het volgende:

[..]
Bellen ze daar nu al voor :o

Van wanneer is Bas?
hier van eind Juli, dus neem aan dat het dan starten na de zomervakantie gaat zijn, maar hoe werkt dat dan met wendagen? Is dat dan voor de zomervakantie, en dan erna volledig aan de bak?
Mijn oudste is van 20 juli en die ging inderdaa voor de zomervakantie wennen. Was ook maar één dagje dus eerlijk gezegd vond ik dat een beetje nutteloos. Na de zomervakantie volle bak op school.
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:54:27 #299
346653 Ceviche
pi_206719133
Mijne is van half mei, en de school geeft aan dat hij vanaf half maart mag komen wennen (ik geloof 8 keer in totaal). Als hij 4 wordt mag hij niet meer naar de gastouder dus dan zal hij sowieso die dagen moeten dus wij beginnen daarvoor wel met wennen.
Als zijn verjaardag in de zomervakantie zou vallen zou ik daarvoor al laten wennen (als dat mogelijk is tenminste) maar dat is ook voor iedereen weer anders natuurlijk.
  vrijdag 18 november 2022 @ 13:34:12 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206719605
8 keer wennen ja? Hier is het een dagje. Had misschien ook wel twee ofzo gekund, maar het voorstel was één. En dinsdag gaat ze voor het echie. En donderdag dan ook bso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')