abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 november 2022 @ 10:01:20 #276
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206670077
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 09:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje over het ouderschapsverlof. Volgens mij krijg ik geen pensioen over mijn opgenomen uren. Deze uren staan ook niet op mijn loonstrook, dus ze zijn werktechnisch niet bestaande.

Nu zegt een vriendin dat dit niet klopt en dat je over die uren wèl pensioen moet krijgen. Dit klopt toch niet?
Is je ouderschapsverlof onbetaald?
Onbetaald verlof kan ook van invloed zijn op bijvoorbeeld de opbouw van je pensioen of vakantiedagen.

Ouders hebben recht op ouderschapsverlof. Het ouderschapsverlof stimuleert ouders om als gezin meer tijd door te brengen. Daarnaast kunnen partners de taken voor de zorg en het huishouden beter verdelen. Dit gaat om 26 keer het aantal uren per week dat u werkt. Deze werkuren zijn afgesproken in uw werkcontract. Er gelden voor het aanvragen van ouderschapsverlof regels. Tijdens dit verlof krijgt u geen salaris en bouwt u geen pensioen op.

Invoering van 9 weken betaald ouderschapsverlof
Op 2 augustus 2022 treedt de wet betaald ouderschapsverlof in werking. Deze wet regelt dat er de eerste 9 weken van het ouderschapsverlof recht is op een uitkering van UWV van 70 procent van het dagloon.

U bouwt tijdens dit verlof geen pensioen op. U bent dan niet verzekerd als u in die periode ziek wordt. Dit betekent dat u geen uitkering krijgt in de periode dat u arbeidsongeschikt bent of recht heeft op premievrije pensioenopbouw.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206670267
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 10:01 schreef Ynske het volgende:

[..]
Is je ouderschapsverlof onbetaald?
Onbetaald verlof kan ook van invloed zijn op bijvoorbeeld de opbouw van je pensioen of vakantiedagen.

Ouders hebben recht op ouderschapsverlof. Het ouderschapsverlof stimuleert ouders om als gezin meer tijd door te brengen. Daarnaast kunnen partners de taken voor de zorg en het huishouden beter verdelen. Dit gaat om 26 keer het aantal uren per week dat u werkt. Deze werkuren zijn afgesproken in uw werkcontract. Er gelden voor het aanvragen van ouderschapsverlof regels. Tijdens dit verlof krijgt u geen salaris en bouwt u geen pensioen op.

Invoering van 9 weken betaald ouderschapsverlof
Op 2 augustus 2022 treedt de wet betaald ouderschapsverlof in werking. Deze wet regelt dat er de eerste 9 weken van het ouderschapsverlof recht is op een uitkering van UWV van 70 procent van het dagloon.

U bouwt tijdens dit verlof geen pensioen op. U bent dan niet verzekerd als u in die periode ziek wordt. Dit betekent dat u geen uitkering krijgt in de periode dat u arbeidsongeschikt bent of recht heeft op premievrije pensioenopbouw.
Het is onbetaald, 6 uur in de week.

Ik dacht altijd dat ik er geen pensioen over kreeg, maar nu twijfel ik. Zal eventueel eens kijken of ik makkelijk de HR te pakken krijg om het te vragen.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 21:58:48 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206679525
quote:
17s.gif Op zondag 13 november 2022 10:06 schreef douche-eendje het volgende:
@:Majo ja, we hebben iets van 15 huizen gedaan. Ons blokje, zijstraat en het blok huizen achter ons. Vooral bij het blok achter ons werd heel erg gewaardeerd, daar staan allemaal bungalow woningen met oudere mensen die een zingend peutertje geweldig vinden. _O_ Hij is daarna ook met mijn man nog even naar opa en oma gegaan, dat moest natuurlijk ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bas vind het idee van Sint, Piet en Ozosnel behoorlijk spannend. Hij was wel heel gelukkig met de lego vanmorgen die in zijn schoen zat.

Hij vind het momenteel erg leuk om overal mee te helpen. Van koken, was in de wasmachine doen, was ophangen en sokken bij elkaar zoeken tot bedden verschonen en de wc poetsen. Hele gesprekjes als we samen dingen aan het doen zijn ^O^
Ach kijk hem dan O+

Aapie is ook een helper, hij helpt ook altijd mee met opruimen. Ik zit eraan te denken om een learning tower aan te schaffen zodat hij mee kan helpen bij het koken. Hoe doe jij dat?

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 20:04 schreef Lemijn het volgende:
@:MaJo wij hebben My first memory van Ravensburger en dat was echt heel lang leuk! Mooie duidelijke plaatjes, fijne stevige kaarten. Wij speelden eerst open, en daarna met steeds meer paren tegelijk.
Goeie tip, die gaat op de verlanglijst ^O^

Weten jullie nog dat boek dat ik besteld had? Ik krijg net een mail dat ik mijn geld terugkrijg -O- Geen enkele reden genoemd, niet eens dat de bestelling geannuleerd is (lijkt me wel :')) Het is gewoon onmogelijk om dat boek te bemachtigen!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 14 november 2022 @ 22:34:18 #279
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206680134
Ahh -O-
Wat een onmogelijk boek }:|
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 november 2022 @ 08:04:35 #280
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206681500
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 21:58 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ach kijk hem dan O+

Aapie is ook een helper, hij helpt ook altijd mee met opruimen. Ik zit eraan te denken om een learning tower aan te schaffen zodat hij mee kan helpen bij het koken. Hoe doe jij dat?
[..]
Goeie tip, die gaat op de verlanglijst ^O^

Weten jullie nog dat boek dat ik besteld had? Ik krijg net een mail dat ik mijn geld terugkrijg -O- Geen enkele reden genoemd, niet eens dat de bestelling geannuleerd is (lijkt me wel :')) Het is gewoon onmogelijk om dat boek te bemachtigen!
Gewoon het keukentrapje
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 15 november 2022 @ 08:47:39 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206681763
Wij hebben een learning tower gemaakt, want beide kids schuiven nogal eens zijwaarts van een krukje af.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206682059
Ik heb er ook een gemaakt, deze . Een heel simpele variant is deze (maar daar wilde ik geen jaren tegenaan kijken :@)

Hij wordt hier echt heel veel gebruikt. Hij staat voor het raam, dus C. kan zelf naar buiten kijken wanneer hij wil. En anders schuiven we hem naar de keuken, kan hij met de kraan spelen of erbij staan als ik kook.
pi_206682246
Wij hebben ook een learning tower (van Ikea) maar Bas gebruikt ook vaak zijn triptrap in de keuken. Om even zelf water te pakken, handen te wassen etc. Verder is een kidikutter mes een aanrader. Er zijn ook nog wat andere messen inmiddels te koop, maar deze bevalt ons erg goed.
pi_206686878
Luisteren jullie peuters een beetje trouwens? Als ik hier “nee” zeg kijkt ze me aan en doet ze het expres nog 3 keer. Is dat de leeftijd? Ook als ze iets open wil en ik het open maak, wil ze het weer dicht. Doe ik het dicht, moet het weer open, etc. Beetje vermoeiend wel :P.
pi_206686920
Verder is ze trouwens heel lief hoor, en ze is ook geweldig lief tegen haar zusje. Wil niet overkomen als een zeikerd verder :P
pi_206687047
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2022 17:15 schreef Smart_ass het volgende:
Luisteren jullie peuters een beetje trouwens? Als ik hier “nee” zeg kijkt ze me aan en doet ze het expres nog 3 keer. Is dat de leeftijd? Ook als ze iets open wil en ik het open maak, wil ze het weer dicht. Doe ik het dicht, moet het weer open, etc. Beetje vermoeiend wel :P.
Nee. Dat wil zeggen, naar zijn vader luistert hij wel. Maar naar mij, nop. Ik denk dat het met de stem te maken heeft. Mannen hebben toch vaak een wat hardere stem waardoor kinderen zoiets hebben, oh shit, nu kan ik beter gaan luisteren :P
pi_206689913
De ene keer luistert ze prima, de andere keer zie ik al aan haar snoetje dat ze dat niet gaat doen. :D
Wat dat betreft is ze goed leesbaar en goed te sturen.

Ze verbaasde me gisteren.. Onze beide kinderen zijn nogal op mij gericht en maken er graag een probleem van als papa aan de beurt is om ze naar bed te brengen. (We wisselen iedere dag van kind). Ik vermoed dat peuter dit van kleuter heeft afgekeken. Kleuter maakt er inmiddels meestal geen drama meer van maar peuter ging gisteren zeker 45 minuten los toen papa opgaf en met haar beneden kwam. Ik heb haar 5 minuten op schoot gehad en een paar keer gezegd dat ik haar in bed ging leggen en daarna op de gang zou gaan zitten en niet naast haar, want papa had dat al gedaan en papa is aan de beurt.

Ik had een heel protest verwacht met uit bed de gang op rennen etc. Maar eenmaal boven heb ik het nog 1 keer herhaald en daarna gedaan wat ik zei en ze heeft geen kik meer gegeven en is gewoon gaan slapen. 8)7

Peuters.

Ik durf inmiddels wel te zeggen dat ze echt zindelijk is. Al een maand zonder luiers en het gaat supergoed. *O*
  woensdag 16 november 2022 @ 09:07:34 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206694284
Mijn peuter is vandaag oefenen op school... waar zijn de afgelopen 4 jaar gebleven?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206694517
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Mijn peuter is vandaag oefenen op school... waar zijn de afgelopen 4 jaar gebleven?
Mijn ervaring is dat wanneer ze op school zitten de tijd helemaal vliegt :P
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 20:33:27 #290
382129 crew  Donna
pi_206713194
Ik heb weer een peuter in tha house! *O*
pi_206713781
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat wanneer ze op school zitten de tijd helemaal vliegt :P
Nou dit inderdaad!
pi_206714046
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 20:33 schreef Donna het volgende:
Gefeliciteerd!
pi_206716255
Nou, dit was weer een fan-tastische nacht :O A besloot om 2:45 dat hij niet meer verder wilde slapen tot een uur of 4:30. Wegens overmatig gebruik van de stembanden hem maar uit bed gehaald zodat niemand wakker werd. Uiteindelijk viel hij in slaap op de bank en ik dus ook :')

#koffieinfuus
pi_206716758
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 20:33 schreef Donna het volgende:
Gefeliciteerd! *O*

Mijn nacht was ook bagger en mijn borsten doen pijn. Volgens mij is ze met haar laatste kiezen bezig. }:|

Maar verder is ze zo snoezig. O+ De hele dag door zegt ze nu "kijk", ook als het licht uit is. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_206718123
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Het gaat te snel. Ik ben net gebeld door de basisschool, of Bas voor of na de zomervakantie gaat starten :{ .
pi_206718240
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Het gaat te snel. Ik ben net gebeld door de basisschool, of Bas voor of na de zomervakantie gaat starten :{ .
Dan komt het plots dichtbij hè. Wat heb je besloten?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 november 2022 @ 12:02:25 #297
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206718534
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Bellen ze daar nu al voor :o

Van wanneer is Bas?
hier van eind Juli, dus neem aan dat het dan starten na de zomervakantie gaat zijn, maar hoe werkt dat dan met wendagen? Is dat dan voor de zomervakantie, en dan erna volledig aan de bak?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206718823
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:02 schreef Ynske het volgende:

[..]
Bellen ze daar nu al voor :o

Van wanneer is Bas?
hier van eind Juli, dus neem aan dat het dan starten na de zomervakantie gaat zijn, maar hoe werkt dat dan met wendagen? Is dat dan voor de zomervakantie, en dan erna volledig aan de bak?
Mijn oudste is van 20 juli en die ging inderdaa voor de zomervakantie wennen. Was ook maar één dagje dus eerlijk gezegd vond ik dat een beetje nutteloos. Na de zomervakantie volle bak op school.
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:54:27 #299
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206719133
Mijne is van half mei, en de school geeft aan dat hij vanaf half maart mag komen wennen (ik geloof 8 keer in totaal). Als hij 4 wordt mag hij niet meer naar de gastouder dus dan zal hij sowieso die dagen moeten dus wij beginnen daarvoor wel met wennen.
Als zijn verjaardag in de zomervakantie zou vallen zou ik daarvoor al laten wennen (als dat mogelijk is tenminste) maar dat is ook voor iedereen weer anders natuurlijk.
  vrijdag 18 november 2022 @ 13:34:12 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206719605
8 keer wennen ja? Hier is het een dagje. Had misschien ook wel twee ofzo gekund, maar het voorstel was één. En dinsdag gaat ze voor het echie. En donderdag dan ook bso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')