Is je ouderschapsverlof onbetaald?quote:Op maandag 14 november 2022 09:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje over het ouderschapsverlof. Volgens mij krijg ik geen pensioen over mijn opgenomen uren. Deze uren staan ook niet op mijn loonstrook, dus ze zijn werktechnisch niet bestaande.
Nu zegt een vriendin dat dit niet klopt en dat je over die uren wèl pensioen moet krijgen. Dit klopt toch niet?
Het is onbetaald, 6 uur in de week.quote:Op maandag 14 november 2022 10:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
Is je ouderschapsverlof onbetaald?
Onbetaald verlof kan ook van invloed zijn op bijvoorbeeld de opbouw van je pensioen of vakantiedagen.
Ouders hebben recht op ouderschapsverlof. Het ouderschapsverlof stimuleert ouders om als gezin meer tijd door te brengen. Daarnaast kunnen partners de taken voor de zorg en het huishouden beter verdelen. Dit gaat om 26 keer het aantal uren per week dat u werkt. Deze werkuren zijn afgesproken in uw werkcontract. Er gelden voor het aanvragen van ouderschapsverlof regels. Tijdens dit verlof krijgt u geen salaris en bouwt u geen pensioen op.
Invoering van 9 weken betaald ouderschapsverlof
Op 2 augustus 2022 treedt de wet betaald ouderschapsverlof in werking. Deze wet regelt dat er de eerste 9 weken van het ouderschapsverlof recht is op een uitkering van UWV van 70 procent van het dagloon.
U bouwt tijdens dit verlof geen pensioen op. U bent dan niet verzekerd als u in die periode ziek wordt. Dit betekent dat u geen uitkering krijgt in de periode dat u arbeidsongeschikt bent of recht heeft op premievrije pensioenopbouw.
quote:Op zondag 13 november 2022 10:06 schreef douche-eendje het volgende:
@:Majo ja, we hebben iets van 15 huizen gedaan. Ons blokje, zijstraat en het blok huizen achter ons. Vooral bij het blok achter ons werd heel erg gewaardeerd, daar staan allemaal bungalow woningen met oudere mensen die een zingend peutertje geweldig vinden.Hij is daarna ook met mijn man nog even naar opa en oma gegaan, dat moest natuurlijk ook.
Ach kijk hem danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bas vind het idee van Sint, Piet en Ozosnel behoorlijk spannend. Hij was wel heel gelukkig met de lego vanmorgen die in zijn schoen zat.
Hij vind het momenteel erg leuk om overal mee te helpen. Van koken, was in de wasmachine doen, was ophangen en sokken bij elkaar zoeken tot bedden verschonen en de wc poetsen. Hele gesprekjes als we samen dingen aan het doen zijn![]()
Aapie is ook een helper, hij helpt ook altijd mee met opruimen. Ik zit eraan te denken om een learning tower aan te schaffen zodat hij mee kan helpen bij het koken. Hoe doe jij dat?Goeie tip, die gaat op de verlanglijstquote:Op zondag 13 november 2022 20:04 schreef Lemijn het volgende:
@:MaJo wij hebben My first memory van Ravensburger en dat was echt heel lang leuk! Mooie duidelijke plaatjes, fijne stevige kaarten. Wij speelden eerst open, en daarna met steeds meer paren tegelijk.
Weten jullie nog dat boek dat ik besteld had? Ik krijg net een mail dat ik mijn geld terugkrijgGeen enkele reden genoemd, niet eens dat de bestelling geannuleerd is (lijkt me wel
) Het is gewoon onmogelijk om dat boek te bemachtigen!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Gewoon het keukentrapjequote:Op maandag 14 november 2022 21:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ach kijk hem dan
Aapie is ook een helper, hij helpt ook altijd mee met opruimen. Ik zit eraan te denken om een learning tower aan te schaffen zodat hij mee kan helpen bij het koken. Hoe doe jij dat?
[..]
Goeie tip, die gaat op de verlanglijst
Weten jullie nog dat boek dat ik besteld had? Ik krijg net een mail dat ik mijn geld terugkrijgGeen enkele reden genoemd, niet eens dat de bestelling geannuleerd is (lijkt me wel
) Het is gewoon onmogelijk om dat boek te bemachtigen!
Nee. Dat wil zeggen, naar zijn vader luistert hij wel. Maar naar mij, nop. Ik denk dat het met de stem te maken heeft. Mannen hebben toch vaak een wat hardere stem waardoor kinderen zoiets hebben, oh shit, nu kan ik beter gaan luisterenquote:Op dinsdag 15 november 2022 17:15 schreef Smart_ass het volgende:
Luisteren jullie peuters een beetje trouwens? Als ik hier “nee” zeg kijkt ze me aan en doet ze het expres nog 3 keer. Is dat de leeftijd? Ook als ze iets open wil en ik het open maak, wil ze het weer dicht. Doe ik het dicht, moet het weer open, etc. Beetje vermoeiend wel.
Mijn ervaring is dat wanneer ze op school zitten de tijd helemaal vliegtquote:Op woensdag 16 november 2022 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Mijn peuter is vandaag oefenen op school... waar zijn de afgelopen 4 jaar gebleven?
Nou dit inderdaad!quote:Op woensdag 16 november 2022 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat wanneer ze op school zitten de tijd helemaal vliegt
Gefeliciteerd!quote:
Het gaat te snel. Ik ben net gebeld door de basisschool, of Bas voor of na de zomervakantie gaat startenquote:Op woensdag 16 november 2022 09:07 schreef Tink89 het volgende:
Mijn peuter is vandaag oefenen op school... waar zijn de afgelopen 4 jaar gebleven?
Dan komt het plots dichtbij hè. Wat heb je besloten?quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het gaat te snel. Ik ben net gebeld door de basisschool, of Bas voor of na de zomervakantie gaat starten.
Bellen ze daar nu al voorquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het gaat te snel. Ik ben net gebeld door de basisschool, of Bas voor of na de zomervakantie gaat starten.
Mijn oudste is van 20 juli en die ging inderdaa voor de zomervakantie wennen. Was ook maar één dagje dus eerlijk gezegd vond ik dat een beetje nutteloos. Na de zomervakantie volle bak op school.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
Bellen ze daar nu al voor
Van wanneer is Bas?
hier van eind Juli, dus neem aan dat het dan starten na de zomervakantie gaat zijn, maar hoe werkt dat dan met wendagen? Is dat dan voor de zomervakantie, en dan erna volledig aan de bak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |