dit, wedden dat 90% van deze mensen 5 tot 10 jaar terug in Rusland woonde.quote:Op vrijdag 23 september 2022 18:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Beetje magere opkomst voor een stad die, voor het uitbreken van de oorlog althans, 280k inwoners had.
St Petersburg heeft ongeveer 5.4 miljoen inwoners en Moskou heeft er ongeveer 12,5 miljoen inwoners.quote:Op vrijdag 23 september 2022 18:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Heeft St Petersburg 1/5 de populatie van Moskou?
[ twitter ]
Lol, die gasten komen allemaal knetter lazarus aan bij het trainingscentrum als ze al een training krijgen.quote:
Mooi dat deze NSB'ers goed op beeld staan. Binnenkort bijltjesdag in Kherson!quote:
Via Finland kan het nog. Maar dan moet hij wel snel zijn. Zal niet lang duren voor daar de grenzen dicht gaan.quote:Op vrijdag 23 september 2022 18:51 schreef Gehrman het volgende:
Ik heb een Russische collega in Moskou wonen die met zijn familie naar Nederland zou komen, dit was al de bedoeling voor de mobilisatie. Zou dat nu nog mogelijk zijn of is alles geblokkeerd?
Ja, die gaan op een gegeven moment ook wel de grens dichtgooien als ze niet overspoeld willen worden met miljoenen Russen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 18:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Via Finland kan het nog. Maar dan moet hij wel snel zijn.
De ironie is dat je dit soort “gevangenen” uit de concentratiekampen zag lopen.quote:
De Russen hebben Poetin zelf het Kremlin in gestemd, dat heeft niemand anders voor hen gedaan.quote:Op vrijdag 23 september 2022 14:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Het zal maar een klein groepje zijn die voor bombarie gaat zorgen. Grotendeel van de mensen snappen echt wel dat de Russen hier ook niet voor gekozen hebben.
JA MAAR TANKS MET SWASTIKA'S!quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De ironie is dat je dit soort “gevangenen” uit de concentratiekampen zag lopen.
En nog zijn er figuren die afvragen wie de nazi’s zijn in dit verhaal.
Had hij al een visum gekregen?quote:Op vrijdag 23 september 2022 18:51 schreef Gehrman het volgende:
Ik heb een Russische collega in Moskou wonen die met zijn familie naar Nederland zou komen, dit was al de bedoeling voor de mobilisatie. Zou dat nu nog mogelijk zijn of is alles geblokkeerd?
Misschien teveel LOTR Return of the King gekeken?quote:Op vrijdag 23 september 2022 18:55 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zelfs doden worden opgeroepen. Wat een puinhoop is dat land.
"I understood that reference"quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Misschien teveel LOTR Return of the King gekeken?
Putin is wanhopig.quote:Op vrijdag 23 september 2022 18:55 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het is niets meer dan een van boven af gedicteerde collectieve zelfmoord van een volk dat tot op het laatste moment volstrekt apathisch gebleven is.quote:Op vrijdag 23 september 2022 15:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er lijkt ook echt gewoon volkomen visieloos gemobiliseerd te worden. Totaal geen plan om industrien overeind te houden, cruciale beroepen te ontzien of wat dan ook. Ja goed, het nepotisme en de vriendjespolitiek houden kinderen van invloedrijke personen buiten de mobilisatie, maar dat is het dan ook wel lijkt het.
Dat is niet helemaal correct. De macht is overgedragen door jeltsin, en daarna heeft Poetin een paar apartementen opgeblazen, om de steun van het volk achter zich te krijgen, alle potentiele opositie het land uitgewerkt en vermoord, alle onderzoeks journalisten vermoord en mensenrechten activisten monddood gemaakt, daarn de democratie langzaam uitgeholt (20 jaar) tot de staat van nu.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Russen hebben Poetin zelf het Kremlin in gestemd, dat heeft niemand anders voor hen gedaan.
Wat als ze vanuit die basis over 2 maanden met 100k man naar Kharkiv lopen om het te veroverenquote:Op vrijdag 23 september 2022 19:07 schreef ExTec het volgende:
28 km van de inmiddels bevrijdde grens.
[ twitter ]
Het klopt in die mate dat russen 1 malig in eerlijke verkiezingen op putin hebben gestemd.quote:
Dan hebben de himars een leuke middag.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:15 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat als ze vanuit die basis over 2 maanden met 100k man naar Kharkiv lopen om het te veroveren
Ik heb zo het vermoeden dat hij een toneelstuk opvoert zodat de relatie van Israel met Rusland niet wordt beschadigd.quote:
Ik vond het scenario waar iemand anders mee kwam, 100000 man vs 20 Gephard's wel wat hebbenquote:Op vrijdag 23 september 2022 19:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dan hebben de himars een leuke middag.
Tja, als zo’n soldaat gepakt wordt hoef je verder geen vragen te stellen. Het licht uit de ogen slaan tot er geen teken van leven meer vanaf komt en zijn eigen moeder hem niet meer zou herkennen lijkt me dan een prima sanctie.quote:
HIMARS zijn niet echt bedoeld voor dat soort aanvallen, het is bedoeld om centra, artillerie, bruggen of specieke doelen plat te leggen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dan hebben de himars een leuke middag.
na een terroristische aanslag, in De hoofdstad georganiseerd door Poetin zelf.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het klopt in die mate dat russen 1 malig in eerlijke verkiezingen op putin hebben gestemd.
Wat je voor de rest zegt, klopt ook.
Het zou me niet verbazen als zijn uitkering al sinds 2013 doorloopt.quote:Op vrijdag 23 september 2022 18:55 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Als die kernwapens net zo goed zijn onderhouden als de rest van het leger kunnen ze niet eens ingezet worden.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:33 schreef Raw85 het volgende:
f Rusland leidt ons keurig om de tuin met een strak geregisseerde campagne waaruit zou blijken hoe slecht georganiseerd/bewapend de Russen zijn.
f het is wat het is. Dat lijkt mij een aannemelijker scenario. Als je het zo bekijkt dan snap ik niet hoe Rusland toch ergens zo’n ontwikkeld land is op essentile terreinen (kernwapens/ruimtevaart) en dan nu dit op de mat legt. Een totale chaos. Geen enkele structuur binnen de krijgsmacht etc. Als ze die kernwapens niet hadden dan was (het westen/belangrijkste deel van) Rusland echt binnen een dag op de knien gedwongen denk ik.
Het is makkelijk om de VS af te zeiken en dat is vaak ook terecht maar holy shit wat zijn zij ongelooflijk veel sterker dan Rusland.
Eigenlijk zijn de successen van ruimtevaart en nucleaire technologie overblijfselen van de Sovjets. Daar is ondertussen meer dan 30 jaar van plunderingen van het karkas van de Sovjets overheen gegaan met het huidige Rusland als resultaat.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:33 schreef Raw85 het volgende:
Als je het zo bekijkt dan snap ik niet hoe Rusland toch ergens zo’n ontwikkeld land is op essentile terreinen (kernwapens/ruimtevaart)
Ik denk dat er geen normaal mens te vinden is die het hiermee oneens is.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:23 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Tja, als zo’n soldaat gepakt wordt hoef je verder geen vragen te stellen. Het licht uit de ogen slaan tot er geen teken van leven meer vanaf komt en zijn eigen moeder hem niet meer zou herkennen lijkt me dan een prima sanctie.
Het is te hopen dat een paar voltreffers met artillerie al tot enorme paniek in de Russische zombiehorde gaan leiden.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
HIMARS zijn niet echt bedoeld voor dat soort aanvallen, het is bedoeld om centra, artillerie, bruggen of specieke doelen plat te leggen.
Tegen troepen is het meer de pzh2000 en/of de m777 waar je denk meer een shock & awe effect mee kan krijgen.
Ik gooi m er nog maar eens in.quote:
Dan moeten we er nog maar een paar extra sturen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
HIMARS zijn niet echt bedoeld voor dat soort aanvallen, het is bedoeld om centra, artillerie, bruggen of specieke doelen plat te leggen.
Tegen troepen is het meer de pzh2000 en/of de m777 waar je denk meer een shock & awe effect mee kan krijgen.
Nu ze weten waar ze naar moeten kijken lijken die dingen ook geen groot probleem meer.quote:
Het Gevreesde Russische Leger is idd norm door de mand gevallen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:33 schreef Raw85 het volgende:
f Rusland leidt ons keurig om de tuin met een strak geregisseerde campagne waaruit zou blijken hoe slecht georganiseerd/bewapend de Russen zijn.
f het is wat het is. Dat lijkt mij een aannemelijker scenario. Als je het zo bekijkt dan snap ik niet hoe Rusland toch ergens zo’n ontwikkeld land is op essentile terreinen (kernwapens/ruimtevaart) en dan nu dit op de mat legt. Een totale chaos. Geen enkele structuur binnen de krijgsmacht etc. Als ze die kernwapens niet hadden dan was (het westen/belangrijkste deel van) Rusland echt binnen een dag op de knien gedwongen denk ik.
Het is makkelijk om de VS af te zeiken en dat is vaak ook terecht maar holy shit wat zijn zij ongelooflijk veel sterker dan Rusland.
De Duitsers hadden gemakkelijke wapens voor de oude mannen (en kinderen), de panzerfaust was uitermate gebruiksvriendelijk.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:31 schreef mcmlxiv het volgende:
H kijk 1945 is terug….
[ afbeelding ]
Ht geheime Russische wapen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik gooi m er nog maar eens in.
Steve is de leukste Rus die er is.
Het Rusland van nu zou door technologische vooruitgang ongetwijfeld winnen van de nazi’s van toen maar het zou mij niet verbazen als de organisatie en structuur van Hitler destijds nog steeds beter is dan die van Poetin nu.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het Gevreesde Russische Leger is idd norm door de mand gevallen.
Niet in de laatste plaats doordat de vele tientallen, zo niet honderden, miljarden die bedoeld waren modernisering in corrupte zakken terecht is gekomen.
Was al dat geld wl terecht gekomen waar het terecht moest komen, was het misschien een heel ander verhaal geweest.
Al is de hele structuur en logistiek nog in WW2 niveau.
Lijkt meer alsof die arm niet goed gegroeid is gezienhet feit dat bij die eerste foto als een metalen pin er is in gezet. Of is de arm nadien nog een keer gebroken ofzo?quote:
Dat was een zooitje. Uit angst voor de Wehrmacht had Hitler allerlei overlappende en met elkaar concurrerende bevelstructuren in elkaar gezet.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:56 schreef Raw85 het volgende:
de organisatie en structuur van Hitler destijds nog steeds beter is dan die van Poetin nu.
Verschrikkelijk.quote:
Wel mooie luxe touringcar - inclusief de Z van "geZellig!".quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gezellig die mobilisatie
https://www.reddit.com/r/(...)ing_taken_to_war_as/
Ja, paar flinke klappen op crowded areas met Russen en whatsapp met foto's doen z'n werk.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is te hopen dat een paar voltreffers met artillerie al tot enorme paniek in de Russische zombiehorde gaan leiden.
Lijkt wel zo'n hub locatie van TUI met al die aantallen mensen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gezellig die mobilisatie
https://www.reddit.com/r/(...)ing_taken_to_war_as/
Lol, ook precies dezelfde percentages in Donetsk (ДНР) en Luhansk (ЛНР). Ze proberen het niet eens een beetje geloofwaardig te makenquote:Op vrijdag 23 september 2022 14:14 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Dit was natuurlijk totaal niet de verwachting.
Kernwapen-technologie is van de jaren 40-50, de snelste vliegtuigen ooit zijn in de jaren 60 ontwikkeld, de mens stond op de maand in de jaren 60. Wij vliegen ook nog met de F16, die van de jaren 70 is. Veel gebruikte technologie in essentie is oud. Wat Rusland niet echt heeft is echt veel materieel wat over nieuwere, geavanceerde technologie beschikt. Zoiets als Himars hebben ze niet, maar je kunt ook veel winnen met minder precieze wapens, maar met veel meer. Dus veel meer mortieren, veel meer manschappen, en dat is ook hun tactiek geweest, alleen in de lucht kunnen ze dat niet. Ze hebben de piloten niet, de vliegtuigen niet, of ze willen de vliegtuigen niet verliezen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:33 schreef Raw85 het volgende:
En al bijna net zo'n feeststemming als bij TUIquote:Op vrijdag 23 september 2022 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lijkt wel zo'n hub locatie van TUI met al die aantallen mensen.
Plus soms een beetje geholpen: https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Osoaviakhimquote:Op vrijdag 23 september 2022 19:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn de successen van ruimtevaart en nucleaire technologie overblijfselen van de Sovjets. Daar is ondertussen meer dan 30 jaar van plunderingen van het karkas van de Sovjets overheen gegaan met het huidige Rusland als resultaat.
Ja, daar zijn ze al mee bezig. Kwestie van tijd tot de frens dicht gaatquote:Op vrijdag 23 september 2022 18:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ja, die gaan op een gegeven moment ook wel de grens dichtgooien als ze niet overspoeld willen worden met miljoenen Russen.
Onderweg wordt uiteraard het gehele oeuvre van ZZ Top gedraaid, desnoods op repeat.quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:11 schreef Perox het volgende:
[..]
Wel mooie luxe touringcar - inclusief de Z van "geZellig!".
Dat verbaast mij nog het meeste. Op papier hebben ze een enorme en geavanceerde luchtmacht maar ik heb het idee dat die nauwelijks gebruikt wordt?quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Kernwapen-technologie is van de jaren 40-50, de snelste vliegtuigen ooit zijn in de jaren 60 ontwikkeld, de mens stond op de maand in de jaren 60. Wij vliegen ook nog met de F16, die van de jaren 70 is. Veel gebruikte technologie in essentie is oud. Wat Rusland niet echt heeft is echt veel materieel wat over nieuwere, geavanceerde technologie beschikt. Zoiets als Himars hebben ze niet, maar je kunt ook veel winnen met minder precieze wapens, maar met veel meer. Dus veel meer mortieren, veel meer manschappen, en dat is ook hun tactiek geweest, alleen in de lucht kunnen ze dat niet. Ze hebben de piloten niet, de vliegtuigen niet, of ze willen de vliegtuigen niet verliezen.
Ze hebben vooral gebrek aan piloten, dacht ik.quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat verbaast mij nog het meeste. Op papier hebben ze een enorme en geavanceerde luchtmacht maar ik heb het idee dat die nauwelijks gebruikt wordt?
Ze hebben wel zin in de frischer frhlicher Krieg, voor kerst zijn ze tot een bloederig pulpje in de modderige Oekranse bodem gereduceerd.quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En al bijna net zo'n feeststemming als bij TUI
Nu nog zo'n leuk reality programma, Oh oh Kherson of zo, dronken Russen die elkaar al de hersens inslaan voordat ze het front hebben bereikt...quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En al bijna net zo'n feeststemming als bij TUI
Troka hier, troka daarquote:Op vrijdag 23 september 2022 20:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Onderweg wordt uiteraard het gehele oeuvre van ZZ Top gedraaid, desnoods op repeat.
En Zorro films op tv
Hitler veroverde Polen binnen een maand, Oosterijk anaxeerde hij zonder veel gedoe (ondanks een andere havik (Mussolini) eerst dreigde oosterijk aan te vallen), veroverde de westelijke landen (Nederland, Belgie, Frankrijk, denemarken) binnen een jaar (inc. de troepen opbouw).quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het Rusland van nu zou door technologische vooruitgang ongetwijfeld winnen van de nazi’s van toen maar het zou mij niet verbazen als de organisatie en structuur van Hitler destijds nog steeds beter is dan die van Poetin nu.
De kruisraketten of de iskander (en hypersonische raket die daar weer een variant van is), kunnen de Russen niet bijmaken.quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Kernwapen-technologie is van de jaren 40-50, de snelste vliegtuigen ooit zijn in de jaren 60 ontwikkeld, de mens stond op de maand in de jaren 60. Wij vliegen ook nog met de F16, die van de jaren 70 is. Veel gebruikte technologie in essentie is oud. Wat Rusland niet echt heeft is echt veel materieel wat over nieuwere, geavanceerde technologie beschikt. Zoiets als Himars hebben ze niet, maar je kunt ook veel winnen met minder precieze wapens, maar met veel meer. Dus veel meer mortieren, veel meer manschappen, en dat is ook hun tactiek geweest, alleen in de lucht kunnen ze dat niet. Ze hebben de piloten niet, de vliegtuigen niet, of ze willen de vliegtuigen niet verliezen.
Ik kan me voorstellen dat de mensen in Mongoli not amused zijn. Dzjengis Khan is al sinds mensenheugenis de grootste Mongool allertijden en dan blijkt de leider van Rusland een nog grotere mongool te zijnquote:Op vrijdag 23 september 2022 20:42 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De president van Mongoli is ook niet echt te spreken over Poetin. (hij lijkt wel heel erg veel op de vader van huidige Kim in Noord-Korea wat uiterlijk betreft).
Fischer Zquote:Op vrijdag 23 september 2022 20:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Onderweg wordt uiteraard het gehele oeuvre van ZZ Top gedraaid, desnoods op repeat.
En Zorro films op tv
Snap ik wel, dat kanonnenvoer uit het oosten van Rusland staat etnisch dichter bij hem dan dat het bij Poetin en de Moskovieten staat.quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:42 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De president van Mongoli is ook niet echt te spreken over Poetin. (hij lijkt wel heel erg veel op de vader van huidige Kim in Noord-Korea wat uiterlijk betreft).
quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:50 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de mensen in Mongoli not amused zijn. Dzjengis Khan is al sinds mensenheugenis de grootste Mongool allertijden en dan blijkt de leider van Rusland een nog grotere mongool te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |