Iemand moet burgers flippen bij Macciequote:Op woensdag 21 september 2022 17:51 schreef Zorro het volgende:
Rot op met je gratis kinderopvang.
Als je dat nodig hebt werk je met twee. Als je dan die opvang niet kunt betalen is die baan zinloos.
Dan bouw je toch niets op? Nauwelijks pensioen ook.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
Die loop ik alsnog mis want verdien net te veel. Maar dat was wel ongeveer de insteek.
Moet nog 30 jaar werken. Ze hebben berekent dat ik dan ong 800 per maand netto krijg, boven op de aow. Lijkt mij voorlopig genoeg. Totaal zou dan meer dan mijn salaris nu zijn.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan bouw je toch niets op? Nauwelijks pensioen ook.
800 Euro over 30 jaar hebben een koopkracht van 3-400 euro als je geluk hebt, eerder 100-200 met dank aan de Euroquote:Op woensdag 21 september 2022 17:56 schreef StephanL het volgende:
[..]
Moet nog 30 jaar werken. Ze hebben berekent dat ik dan ong 800 per maand netto krijg, boven op de aow. Lijkt mij voorlopig genoeg. Totaal zou dan meer dan mijn salaris nu zijn.
Kinderopvang als secundaire arbeidsvoorwaarde zou een beter idee zijnquote:Op woensdag 21 september 2022 17:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Kinderopvang gratis trekt vooral de sector zelf overhoop en creëert tekorten en onzekerheden. Het is maar de vraag of het veel extra werkenden oplevert.
Het is vooral een denivellerende maatregelen.
Volkomen mee eens.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind dat gedram dat meer mensen 40 uur per week of zelfs meer zouden moeten werken echt achterhaald.
Mensen zouden eerder minder uren moeten gaan werken dan meer naar mijn mening.
Doet het welzijn echt goed kan ik vertellen (ik werk zelf 32 uur).
Ook wil de overheid dat we met zijn allen veel meer voor elkaar gaan zorgen, dat lijkt me realistischer haalbaar als we niet allemaal meegaan in die ratrace.
De meeste van de eerste generatie asielzoekers gaan waarschijnlijk toch niet werken vanwege gebrek om voldoende Nederlands te spreken, tenzij ze in de productie gaan werken.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:53 schreef z0rz0r het volgende:
Zegt hij nou net dat asielzoekers staan te springen om bij te dragen terwijl weet ik veel hoeveel % na jaren nog steeds niet aan het werk is
komt vast goed. Nooit hard gewerkt. Beetje werken voor de belastingquote:Op woensdag 21 september 2022 17:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
800 Euro over 30 jaar hebben een koopkracht van 3-400 euro als je geluk hebt, eerder 100-200 met dank aan de Euro
Dat is voor sommige beroepen gewoon niet haalbaar.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind dat gedram dat meer mensen 40 uur per week of zelfs meer zouden moeten werken echt achterhaald.
Mensen zouden eerder minder uren moeten gaan werken dan meer naar mijn mening.
Doet het welzijn echt goed kan ik vertellen (ik werk zelf 32 uur).
Ook wil de overheid dat we met zijn allen veel meer voor elkaar gaan zorgen, dat lijkt me realistischer haalbaar als we niet allemaal meegaan in die ratrace.
En dan dat stemmetje erbijquote:
Seriously? Daar kom je tegen die tijd net de helft van maand door.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:56 schreef StephanL het volgende:
[..]
Moet nog 30 jaar werken. Ze hebben berekent dat ik dan ong 800 per maand netto krijg, boven op de aow. Lijkt mij voorlopig genoeg. Totaal zou dan meer dan mijn salaris nu zijn.
Valt wel mee als je tegen die tijd een afgelost huis hebt en wellicht ook een 0 op de meter woning. Zo hoog zijn je kosten dan niet meer.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Seriously? Daar kom je tegen die tijd net de helft van maand door.
Nou kwam Paternotte wel met enorm kapitalistische luchtfietserij.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:02 schreef Hexagon het volgende:
Ah Sylvana komt weer met communistische luchtfietserij.
Dan zijn er wel andere kosten die dat vervangen. En hoe ga je een huis aflossen als je maar 24 u per week werkt? Sterker nog, hoe ga je een hypotheek krijgen met dat inkomen?quote:Op woensdag 21 september 2022 18:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Valt wel mee als je tegen die tijd een afgelost huis hebt en wellicht ook een 0 op de meter woning. Zo hoog zijn je kosten dan niet meer.
Niet. Maar hoeft voor mij niet. Heb een sociale huurwoning. Prima wonen.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan zijn er wel andere kosten die dat vervangen. En hoe ga je een huis aflossen als je maar 24 u per week werkt? Sterker nog, hoe ga je een hypotheek krijgen met dat inkomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |