abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206055244
Putin is zo’n lul dat zelfs de duivel nog denkt van sodeju joh
You need to be cold to be queen.
pi_206055246
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:00 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het lastige, in vergelijking met de toenemende onvrede in 1990/1991, is het ontbreken van aansprekende oppositie- en protestleiders. Die zijn in de afgelopen 10 tot 15 jaar allemaal opgepakt of anderszins monddood/onschadelijk gemaakt.
Er is geen Boris Jeltsin, die doodleuk op een legertank klimt en een megafoon pakt. En geen militair die ertegen durft op te treden.

In vergelijking met Vladimir Poetin was Mikhail Gorbatsjov, ondanks bijvoorbeeld het geweld in de straten van Vilnius, een knuffelbeertje. Iemand als Jeltsin zou al lang naar de eeuwige jachtvelden zijn vertrokken als een figuur als Poetin destijds het bewind had gevoerd.
Toen Nicolae en Elena Ceausescu tegen de muur gingen was er ook geen alternatief. Roemenië wordt nog steeds grotendeels bestuurd door de communisten van toen. Maar de dictatuur was wel omver geworpen.

Er staat in het vacuüm vanzelf wel iemand op die de handschoen pakt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 september 2022 @ 19:07:09 #228
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206055252
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:00 schreef raptorix het volgende:

[..]
Fake en ontkent door Finland.
Het is wel daadwerkelijk de grensovergang van de E18 tussen Rusland en Finland, zie https://goo.gl/maps/9ZYxCq2VRNXFhoxN6
Inclusief (als je naar luchtfoto gaat) de drie dennebomen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206055277
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
die heeft hij wel lees gewoon alles eens terug, en zeg dan nog eens dat Rusland te vetrouwen is. Lees echt eens wat analysen van 2010-2016 en vraag dan nog eens, dit is wat hij telkens heeft gezegd. Terug tot 1989, maar blijf je kop in het steken.
Waarom meteen weer persoonlijk? Waar zeg ik dat Rusland te vertrouwen valt? Ik geloof alleen niet dat hij West Europa of de VS binnen wil vallen; dat is gewoon bluf van zijn kant; en voornamelijk een tactiek vanuit het westen om twijfelende inwoners ervan te overtuigen dat we ons er mee moeten blijven bemoeien. Imo.
pi_206055279
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Het is wel daadwerkelijk de grensovergang van de E18 tussen Rusland en Finland, zie https://goo.gl/maps/9ZYxCq2VRNXFhoxN6
Inclusief (als je naar luchtfoto gaat) de drie dennebomen
Maar van ander moment, hier ook nog een stuk van een Finse nieuwssite: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009085672.html
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 21 september 2022 @ 19:10:01 #231
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206055289
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar van ander moment, hier ook nog een stuk van een Finse nieuwssite: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009085672.html
Fins lijkt niet eens op een taal, dat is gewoon een kat die over een toetsenbord loopt :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 21 september 2022 @ 19:11:08 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206055303
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Fins lijkt niet eens op een taal, dat is gewoon een kat die over een toetsenbord loopt :')
Al die klinkers _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206055309
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2022 17:59 schreef Slayage het volgende:

[..]
Plus dit inderdaad. Vandaag nog in een tweet, "als we doorgaan met Oekraïne steunen is de kans op een nucleaire oorlog groot".
Dat horen we al sinds 24 februari van hem.
  woensdag 21 september 2022 @ 19:12:50 #234
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206055319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Het is een lang verhaal maar het beantwoordt niet echt mijn vraag. Mensen die nu willen dat Oekraine zich overgeeft omdat het levens redt, was dat ook beter geweest als de USSR dat had gedaan in WW2. Ik bedoel dat had nog veel meer levens gescheeld.

Net als Oekraine nu, konden ook zij het alleen volhouden met Amerikaanse wapens.
Jij geeft in je post aan dat wanneer iemand van mening is dat het beter is als Oekraïne zich overgeeft, het volgens de logica van die persoon ook beter was geweest als de USSR zich had overgegeven. Je biedt niet de optie om wel voor een vredesakkoord tussen Rusland en Oekraïne (wat je als 'overgave' kunt betitelen) te zijn, maar niet voor de overgave van de USSR destijds. Dat maakt het dus lastig om een eenduidig antwoord te geven, omdat jij zelf al de conclusie trekt wat iemands standpunt moet zijn m.b.t. beide kwesties. "Als je dit vindt, móet je ook dat vinden."

Zoals ik in mijn post schetste, is het een vrij complexe vraag omdat we het hier over dezelfde actoren hebben als destijds, maar dan in een andere verhouding. Overgave van de USSR had wellicht betekend dat Duitsland de oorlog in Europa had gewonnen, waardoor je de huidige situatie niet had gehad omdat de SU/Rusland niet de kernmacht zou worden die ze nu zijn. Dan was het nu dus ook niet de 'vijand' van het westen geweest. Winst van Duitsland had natuurlijk niet de voorkeur, zeker vanuit ons eigenbelang. En uiteraard ook vanwege de afschuwelijke gevolgen van de Holocaust (die pas later in de oorlog bekend werden).

Je kunt dus zeggen: overgave van de USSR was destijds niet beter geweest, omdat Duitsland anders wellicht niet verslagen kon worden. Dat betekent mijns inziens echter niet automatisch dat overgave van Oekraïne nu niet beter kan zijn op een globale schaal, mits er geen verdere mensenrechtenschendingen plaatsvinden en er duidelijke afspraken gemaakt kunnen worden over grenzen, militaire expansie e.d. Alles er dus op gericht om een nog veel grotere catastrofe voor veel meer mensen af te wenden.

Dus nogmaals: alle historische paradoxen en context hierin maken een simpel "ja" of "nee" niet zo eenvoudig in deze vergelijking.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 september 2022 @ 19:14:58 #235
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206055347
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als ik het zo lees kunnen de beelden heus echt zijn, maar gaat het om honderden meters en geen kilometers. Is vooral de bewering van 35 kilometer grote onzin (en staat er vaker honderden meters voor de grens)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206055355
twitter

Zou beter zijn geweest als deze beelden uit Rusland kwamen.
Zonder wrijving geen glans
pi_206055366
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toen Nicolae en Elena Ceausescu tegen de muur gingen was er ook geen alternatief. Roemenië wordt nog steeds grotendeels bestuurd door de communisten van toen. Maar de dictatuur was wel omver geworpen.

Er staat in het vacuüm vanzelf wel iemand op die de handschoen pakt.
En helaas bleek Jeltsin uiteindelijk ook niet het goede alternatief.
Van de toestand in Roemenië destijds weet ik helaas te weinig. Wie weet wat daar achter de schermen allemaal al gaande was.
Of dat momenteel ook in het Kremlin gebeurt... ik denk dat niemand daar echt een idee van kan hebben.
Als we nog verder teruggaan in de tijd: wie had er destijds op gerekend dat uiteindelijk de redelijk gematigde Chroetsjov de 'fakkel' van Stalin zou overnemen?

Het blijft een hermetisch gesloten wereldje. Niemand komt daar, als een Piet Hein Donner of een Mark Rutte, op de fiets naar het Kremlin, minzaam zwaaiend naar de 'onderdanen'.

Ik schaf me maar wat thermisch ondergoed aan en hoop de winter door te komen. Ik weet toch wel dat ik niet tot de selecte groep personen ga behoren die, als het doek eenmaal valt, de Grote Schuilkelder van Dr. Strangelove mag betreden.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 21 september 2022 @ 19:16:28 #238
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206055374
quote:
Russen staan op tegen mobilisatie Poetin: honderden arrestaties

In diverse steden in Rusland is woensdag geprotesteerd tegen het besluit van president Vladimir Poetin een deel van de bevolking te mobiliseren voor de strijd in Oekraïne. Daarbij zijn volgens de Russische burgerrechtenorganisatie OVD-Info zeker 268 mensen aangehouden.

https://www.telegraaf.nl/(...)onderden-arrestaties
Kutland :r
pi_206055384

RT propagandabitch: Rusland had een kernbom op de begrafenis van de Britse koningin moeten gooien...

Toch niet best dat iemand zich zo gedraagt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206055386
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Oi perkele :(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206055390
quote:
84s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Al die klinkers _O- _O-
En is nog het meest verwant aan Bulgaars :)
Het kan nog gekker, van Baskisch hebben ze helemaal geen flauw benul waar het vanaf komt :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 21 september 2022 @ 19:19:08 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206055403
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
En is nog het meest verwant aan Bulgaars :)
Het kan nog gekker, van Baskisch hebben ze helemaal geen flauw benul waar het vanaf komt :)
Estisch, en dan Hongaars.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_206055409
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:17 schreef Wantie het volgende:

RT propagandabitch: Rusland had een kernbom op de begrafenis van de Britse koningin moeten gooien...

Was wel een geschikt doel om de hele wereld de oorlog te verklaren.
pi_206055411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:16 schreef Tengano het volgende:

[..]
Kutland :r
En die wappies maar putin verheerlijken en hier lopen janken over politiegeweld
You need to be cold to be queen.
pi_206055415
twitter

Om de protesten in wat meer perspectief te zetten. Helaas is dit ook waar.
pi_206055428
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 17:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heeft ie soms aandelen kernwapens of zo?
Als die Prednisonkop het wat hoog in de bol krijgt en Amsterdam als Russisch grondgebied betitelt mogen we van De Wijk zeker ook niks terug doen. Het zou immers zomaar een Russische nucleaire reactie kunnen uitlokken :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2022 19:23:33 ]
pi_206055432
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:15 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Zou beter zijn geweest als deze beelden uit Rusland kwamen.
Eens in de zoveel jaar gaat het daar los. Ik hoop zo dat ik het nog een keer mee mag maken dat het ze daar wel lukt en er een einde komt aan die kut-islamisten.
Цой жив
  woensdag 21 september 2022 @ 19:24:47 #248
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206055451
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:17 schreef Wantie het volgende:

Begint zo wel een beetje uit de hand te escaleren.

Voor de rest: schaamteloos :r
pi_206055455
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:22 schreef J.B. het volgende:

[..]
Als die Prednisonkop het wat hoog in de bol krijgt en Amsterdam als Russisch grondgebied betitelt mogen we van De Wijk zeker ook niks terug doen. Het zou immers zomaar een Russische nucleaire reactie kunnen uitlokken :')
Dan zou ik juist de vlag uithangen. w/
Is Nederland verlost van de Amsterdamse Republiek :W
Als ze de rest van Nederland dan maar met rust laten.
pi_206055468
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:20 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Om de protesten in wat meer perspectief te zetten. Helaas is dit ook waar.
De racistische Slavische prinsjes uit Moskou willen niet voor hun geliefde moederland sneuvelen, dat mogen de etnische minderheden doen. Egoïstisch klotevolk dat het is. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')