Hij hoeft zijn plunderende, verkrachtende en genocide plegende horde niet de EU in te laten marcheren om de Russische invloed "van Lissabon tot Vladivostok" middels nucleaire intimidatie en landverradende collaborateurs te vergroten hè? Europa heeft zich veel te lang veel te tolerant opgesteld tegenover de Russen, dat heeft deze oorlog in één klap duidelijk gemaakt.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alles wijst er op? Wat precies wijst erop dat Poetin de hele westerse wereld wil 'opslokken'?
Voor de rest een fijne overgesimplificeerde vergelijking.
Jaquote:
Ik weet niet wat erger is, een paar jaar goelag of omkomen in een nutteloze oorlog.quote:
een lang laag intensiteit conflict langs grenzen die in de komende periode nog best kunnen verschuiven - zodra er een machtswisseling is in Rusland wordt dit conflict dan stukje bij beetje opgelost of (ii) verdere ontwikkelingen op Oekraïens grondgebied gevolgd door een vredesproces. Afhankelijk van het succes van Oekraïne staan ze Donetsk en Lugansk af of halen ze die weer terug (ik zou dat eerste aanraden, denk niet dat je er na de leegloop van die gebieden wat anders aan overhoudt dan ondankbare pro Russische inwoners die voor problemen gaan blijven zorgen, daar is het de mensenlevens niet voor waard), ik denk eigenlijk dat de Krim in geen geval weer terugkomt bij Oekraïne, dat lijkt me militair niet haalbaar zonder superwapens en ik vermoed dat het westen dan signalen gaat geven dat ze dit te gevaarlijk vinden.
Ik prefereer de goelagquote:Op woensdag 21 september 2022 18:54 schreef raptorix het volgende:
Hoe moet ik een Goelag voor me zien, is dat een soort van vakantiepark van Peter Gilissen?
Ze moeten met een miljoen mensen het Kremlin bestormen en al die siloviki ter plekke afmaken. Een andere manier is er niet.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De protestbewegingen zijn zich aan het voorbereiden voor een gewapende strijd. Een paar dagen geleden kwam er op twitter een filmpje voorbij.
Als je met een vakantiepark van hem dreigt, dan gaat iedereen vrijwillig het leger inquote:Op woensdag 21 september 2022 18:54 schreef raptorix het volgende:
Hoe moet ik een Goelag voor me zien, is dat een soort van vakantiepark van Peter Gilissen?
Ik bedoel Belarus hequote:Op woensdag 21 september 2022 18:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze moeten met een miljoen mensen het Kremlin bestormen en al die siloviki ter plekke afmaken. Een andere manier is er niet.
Dat was ook mijn theorie direct na de toespraak, het punt is namelijk, dat Putin zeer waarschijnlijk bluft dat hij het als aanval op Rusland ziet en daarmee Nuclear los kan gaan, echter durven ze dat risico te nemen? Sowieso zal die beslissing niet door de Ukraine genomen worden, maar zullen ze dit moeten bespreken met het Westen, en ik acht de kans groot dat een hoop Westerse landen dit af zullen stemmen. Wellicht dat dit ook de gewenste move van Putin is geweest om het zo te spelen.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:54 schreef Panthera. het volgende:
Ik zie eigenlijk maar twee logische eindes voor deze oorlogeen lang laag intensiteit conflict langs grenzen die in de komende periode nog best kunnen verschuiven - zodra er een machtswisseling is in Rusland wordt dit conflict dan stukje bij beetje opgelost of (ii) verdere ontwikkelingen op Oekraïens grondgebied gevolgd door een vredesproces.
Zo erg is de Goelag nou ook weer niet. Niet overdrijven hé.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:54 schreef raptorix het volgende:
Misschien een kans om Orban uit het raam te duwen.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:58 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De EU-buitenlandraad komt vanavond in New York bijeen.
Het lastige, in vergelijking met de toenemende onvrede in 1990/1991, is het ontbreken van aansprekende oppositie- en protestleiders. Die zijn in de afgelopen 10 tot 15 jaar allemaal opgepakt of anderszins monddood/onschadelijk gemaakt.quote:
Daar zijn ze in Oekraïne ook mee bezigquote:Op woensdag 21 september 2022 18:17 schreef quirina het volgende:
[..]
Het is geen retoriek!
En we moeten ook,denken om onze kinderen en toekomst!
Fake:quote:
quote:Traffic at the border crossing points in Southeast Finland is normal. Currently, the queue from Russia to the Finnish border inspection is about 250 meters.
Dat zou terecht zijn. Sinds de opstand tegen Lukashenko is het afgegleden naar een treurige politiestaat die slechts overeind blijft bij de gratie van een hoop terreur tegen de eigen bevolking.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik bedoel Belarus he![]()
Wat er in Rusland speelt weet ik niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |