Landelijk gemiddelde is dus kennelijk 1.5 persoon in een woning, daar heb je als groot gezin precies niks aan als je dik over de 4000 heen gaat bij normaal gebruik.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ze gaan uit van het landelijke gemiddelde. Daar zitten de eenpersoonshuishoudens in een appartement in, maar ook de gezinnen met 10 kinderen en de mensen in een immense villa.
Natuurlijk is een grens altijd discutabel, maar ik vind deze best redelijk.
Dit zijn 139 woningen waar men vanaf 2018 al mee bezig is. Als ze morgen een idee hebben zal het pas in 2026 opgeleverd worden. Dat is nog even onafhankelijk gezien de hoeveelheid die nodig is en wat het kost.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is hier dus gedaan.
Dit is het nu:
[ afbeelding ]
Schitterende wijk geworden, zeker voor sociale huur.
Je hebt er sowieso die hele voet wel aan. Daarbij vind ik echt dat mensen die 4000 kwh of meer verbruiken (zonder warmtepomp of elektrische auto) eens naar hun verbruik moeten kijken. Ik vraag me nog steeds af hoe je daar aan zou kunnen komen, geen enkel idee eigenlijk.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Landelijk gemiddelde is dus kennelijk 1.5 persoon in een woning, daar heb je als groot gezin precies niks aan als je dik over de 4000 heen gaat bij normaal gebruik.
Met z'n vijven zit je daar zo aan hoor. Wij wel en ik heb niets bijzonders behalve het gebruikelijke. Inmiddels zonnepanelen dus die investering heb ik er wel uit en vrijwel alle apparaten zijn modern en a+++.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt er sowieso die hele voet wel aan. Daarbij vind ik echt dat mensen die 4000 kwh of meer verbruiken (zonder warmtepomp of elektrische auto) eens naar hun verbruik moeten kijken. Ik vraag me nog steeds af hoe je daar aan zou kunnen komen, geen enkel idee eigenlijk.
Is gemiddelde volgens Nibud, dat jij daar flink onder zit is jouw verdienste maar zegt natuurlijk niet zoveel. Als je mensen een voet geeft die betaalbaar is en de andere helft is extreem duur krijg je nog steeds een potentiele armoedeval voor veel gezinnen.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt er sowieso die hele voet wel aan. Daarbij vind ik echt dat mensen die 4000 kwh of meer verbruiken zonder warmtepomp of elektrische auto eens naar hun verbruik moeten kijken. Ik vraag me nog steeds af hoe je daar aan zou kunnen komen, geen enkel idee eigenlijk.
Er zijn nog...7...wachtende voor u...quote:Op woensdag 21 september 2022 15:21 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik heb gewerkt dus ik heb gemist waarom Sherry niet spreekt. Iemand?
Ow krijg nou wat, nu staat 'ie er wel tussen, het was erg vroeg vanmorgen.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Er zijn nog...7...wachtende voor u...
Geen fan van Jesse Klaver maar die had wel aardig gelijk. Dit plan is niet structureel en men kon dit in 2021 al aan zien komen. Ik kan me nog voorstellen dat men wat onzeker was over WW3 en had gehoopt dat het wel mee zou gaan vallen. Echter vanaf het moment dat de eerste sancties afgekondigd werden had men bezig moeten zijn met een structureel plan (Jetten voorop). Wat we nu gepresenteerd krijgen is weer een steunmaatregel die in de kern niks oplost. Sterker nog, ik voorzie zelfs eenzelfde scenario als met de accijnsverlaging op de benzine.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Is gemiddelde volgens Nibud, dat jij daar flink onder zit is jouw verdienste maar zegt natuurlijk niet zoveel. Als je mensen een voet geeft die betaalbaar is en de andere helft is extreem duur krijg je nog steeds een potentiele armoedeval voor veel gezinnen.
Punt is ook ons is steeds verteld dat we van het gas af moesten. Nu komt er een plafond voor stroom... Ehh.
De mondkapjesdeal met Van Lienden, is natuurlijk al over gedebateerd.quote:
Maar je hoeft toch ook niet structureel de energieprijzen te compenseren? Dat moet je alleen doen zolang ze te hoog zijn?quote:Op woensdag 21 september 2022 15:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Geen fan van Jesse Klaver maar die had wel aardig gelijk. Dit plan is niet structureel en men kon dit in 2021 al aan zien komen. Ik kan me nog voorstellen dat men wat onzeker was over WW3 en had gehoopt dat het wel mee zou gaan vallen. Echter vanaf het moment dat de eerste sancties afgekondigd werden had men bezig moeten zijn met een structureel plan (Jetten voorop). Wat we nu gepresenteerd krijgen is weer een steunmaatregel die in de kern niks oplost. Sterker nog, ik voorzie zelfs eenzelfde scenario als met de accijnsverlaging op de benzine.
Ouwe koeien uit de sloot halenquote:Op woensdag 21 september 2022 15:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
De mondkapjesdeal met Van Lienden, is natuurlijk al over gedebateerd.
Niet helemaal. Er is net een rapport uit gekomen die het onderzocht. Ze hadden natuurlijk dat eerste debat tot nu moeten uitstellen, ze hebben nu gedebateerd over krantenkoppen zonder te weten wat er echt is gebeurd.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ouwe koeien uit de sloot halen
Maar ik zeg ook niet dat structureel de prijzen compenseren de enige oplossing is.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch ook niet structureel de energieprijzen te compenseren? Dat moet je alleen doen zolang ze te hoog zijn?
Precies, Het hele idee was dat we gingen verduurzamen om van het gas af te komen, want daar was een tekort aan door de situatie met Rusland.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Geen fan van Jesse Klaver maar die had wel aardig gelijk. Dit plan is niet structureel en men kon dit in 2021 al aan zien komen. Ik kan me nog voorstellen dat men wat onzeker was over WW3 en had gehoopt dat het wel mee zou gaan vallen. Echter vanaf het moment dat de eerste sancties afgekondigd werden had men bezig moeten zijn met een structureel plan (Jetten voorop). Wat we nu gepresenteerd krijgen is weer een steunmaatregel die in de kern niks oplost. Sterker nog, ik voorzie zelfs eenzelfde scenario als met de accijnsverlaging op de benzine.
Benzine auto is ook goedkoper nu per kilometer dan een elektrische autoquote:Op woensdag 21 september 2022 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, Het hele idee was dat we gingen verduurzamen om van het gas af te komen, want daar was een tekort aan door de situatie met Rusland.
[ afbeelding ]
Ja zo krijg je mensen wel aan het verduurzamen
Klopt maar die prijzen zijn al 7 maanden torenhoog en pas onder druk is men gaan bewegen, op het allerlaatste moment terwijl bijv een Macron de boel al in februari bevroor.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch ook niet structureel de energieprijzen te compenseren? Dat moet je alleen doen zolang ze te hoog zijn?
Dat krijg je met ideen die op maandagavond op een A4-tje worden gezet.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
Benzine auto is ook goedkoper nu per kilometer dan een elektrische auto
Gaat de verkeerde kant op.
Niet per se.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
Gaat de verkeerde kant op.
Waar ze woont hebben ze in ieder geval een Leger des Heils.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:48 schreef RAVW het volgende:
Wie is dit spook ?
zo wist niet dat het al weer beginnen was
Wat eigenlijk op zich al heel vreemd is. Even hypothetisch dat ik het geld zou hebben om thuis 100% elektrisch te gaan. Wie gaat mij stroom leveren in de avond en de winter?quote:Op woensdag 21 september 2022 15:48 schreef Elan het volgende:
Maar het beleid zwalkt wel alle kanten op want wij moesten van het gas af, elektriciteit was geen probleem.
Euh nee. Trap niet in een fout anwb rapportje vol suggestieve aannames.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nu nog op kolen, maar op korte termijn natuurlijk vooral op wind.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat eigenlijk op zich al heel vreemd is. Even hypothetisch dat ik het geld zou hebben om thuis 100% elektrisch te gaan. Wie gaat mij stroom leveren in de avond en de winter?
Juist, de energiecentrales. en waar draaien die op?
In 2019 is bijna 60% van onze energieproductie opgewekt met gas. Maak je geen ilussies. Gas bepaalt de energieprijs, niet alleen voor het gas zelf maar ook voor stroom.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nu nog op kolen, maar op korte termijn natuurlijk vooral op wind.
Dat weet ik, al gaat de EU aan dat laatste nu natuurlijk wat doen.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In 2019 is bijna 60% van onze energieproductie opgewekt met gas. Maak je geen ilussies. Gas bepaald de energieprijs, niet alleen voor het gas zelf maar ook voor stroom.
Sowieso dat 75k per huis goedkoper is dan 250k per nieuw huis zoals tegenwoordig gangbaar is.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn genoeg huizen die met wat relatief kleine aanpassingen prima naar een B of C label kunnen. Zonnepanelen op het dak en een warmtepomp en je komt al een heel eind. 75.000 euro per woning is schromelijk overdreven.
Sowieso debiel om hele wijken maar te slopen terwijl er een schreeuwend tekort aan huizen en bouwpersoneel is.
Nee, die is pas ergens vanavond laat/vannacht aan de beurt. Nog maar 2 sprekers gehad.quote:
Wat gaan ze doen? enorme accu's plaatsen om de wind-, en zonne-energie op te slaan? Kerncentrales bouwen? Of gaan we schijt hebben aan het milieu en weer over op de kolen?quote:Op woensdag 21 september 2022 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat weet ik, al gaat de EU aan dat laatste nu natuurlijk wat doen.
250k per huis zijn natuurlijk niet de bouwkosten.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sowieso dat 75k per huis goedkoper is dan 250k per nieuw huis zoals tegenwoordig gangbaar is.
baudet doen ze pas als iedereen ligt te slapen .....quote:Op woensdag 21 september 2022 15:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die is pas ergens vanavond laat/vannacht aan de beurt. Nog maar 2 sprekers gehad.
quote:
Ja, inderdaad... hij staat op 10 en we moeten nog met nummer 3 beginnen. (Lilian Marijnissen)quote:Op woensdag 21 september 2022 15:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die is pas ergens vanavond laat/vannacht aan de beurt. Nog maar 2 sprekers gehad.
Een maximumprijs voor electriciteit, dus die beweegt niet meer mee met de pieken in de gasprijs: https://nos.nl/artikel/24(...)rgiecrisis-aanpakkenquote:Op woensdag 21 september 2022 15:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat gaan ze doen? enorme accu's plaatsen om de wind-, en zonne-energie op te slaan? Kerncentrales bouwen? Of gaan we schijt hebben aan het milieu en weer over op de kolen?
Bizar dat er pas twee sprekers zijn geweest. Gaat toch nergens over zo.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
150k dan. Nog altijd duurder dan elk huis apart beter isoleren/0 op meter brengen.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
250k per huis zijn natuurlijk niet de bouwkosten.
Dat ook nog eens. Maar het hele idee dat je wijken uit de jaren 80/90 gaat afbreken terwijl je juist die mensen nodig hebt om nieuw volume te creren is krankzinnig.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sowieso dat 75k per huis goedkoper is dan 250k per nieuw huis zoals tegenwoordig gangbaar is.
Wind, gas, steenkool, zon, uranium, waterkracht, bruinkool. Van alles wat, ook nu.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nu nog op kolen, maar op korte termijn natuurlijk vooral op wind.
Windparken op de Noordzeequote:Op woensdag 21 september 2022 15:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat gaan ze doen? enorme accu's plaatsen om de wind-, en zonne-energie op te slaan? Kerncentrales bouwen? Of gaan we schijt hebben aan het milieu en weer over op de kolen?
Dat pakte de regie wel ff snel opquote:Op woensdag 21 september 2022 16:02 schreef 3rr0r het volgende:
Oei, Rutte zit te lachen tijdens een zielig verhaal.
In Nederland is de prijs voor electra gebaseerd op de gasprijs, Natuurlijk is die verhouding niet pers lineair maar zolang we in Nederland voor een groot gedeelte afhankelijk zijn van aardgas wat betreft electra, gaat een maximumprijs niks veranderen.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een maximumprijs voor electriciteit, dus die beweegt niet meer mee met de pieken in de gasprijs: https://nos.nl/artikel/24(...)rgiecrisis-aanpakken
Hij zei tegen Kaag: "Fok de paupers".quote:Op woensdag 21 september 2022 16:02 schreef 3rr0r het volgende:
Oei, Rutte zit te lachen tijdens een zielig verhaal.
quote:Op woensdag 21 september 2022 16:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hij zei tegen Kaag: "Fok de paupers".
Dat gaat met dit EU plan dus wel veranderen. Je krijgt gewoon een maximum voor het leveren van electriciteit, ook als de gasprijs vele malen hoger is. Ook in Nederland.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In Nederland is de prijs voor electra gebaseerd op de gasprijs, Natuurlijk is die verhouding niet pers lineair maar zolang we in Nederland voor een groot gedeelte afhankelijk zijn van aardgas wat betreft electra, gaat een maximumprijs niks veranderen.
Zonne-, en windenergie gaan ons niet redden op het moment dat beide niet beschikbaar op het moment dat we het nodig hebben. We moeten een alternatief hebben en dat is gas. Want met gas wekken we energie op en is altijd beschikbaar.
Dat klinkt als een mooi plan, maar er is iemand die dat moet betalen?quote:Op woensdag 21 september 2022 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat met dit EU plan dus wel veranderen. Je krijgt gewoon een maximum voor het leveren van electriciteit, ook als de gasprijs vele malen hoger is. Ook in Nederland.
De energieleverancier, volgens de EU.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat klinkt als een mooi plan, maar er is iemand die dat moet betalen?
Ik geloof er nog niet direct in maar het zou een structurele oplossing zijn. Het dwingt leveranciers tot verduurzaming ipv het bij de consument te leggen. Dt is een structurele oplossing. Domweg een gat vullen met een pot geld is geen structurele oplossing.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat met dit EU plan dus wel veranderen. Je krijgt gewoon een maximum voor het leveren van electriciteit, ook als de gasprijs vele malen hoger is. Ook in Nederland.
Kijk een daar zit het manco. Dat gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
De energieleverancier, volgens de EU.
Het plan is toch echt al een eind op weg naar goedkeuring (of zelfs al helemaal goedgekeurd?). Die maximumprijs op electriciteit komt er echt, de prijs wordt echt losgekoppeld van de enorme schommelingen in de gasprijs.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik geloof er nog niet direct in maar het zou een structurele oplossing zijn. Het dwingt leveranciers tot verduurzaming ipv het bij de consument te leggen. Dt is een structurele oplossing. Domweg een gat vullen met een pot geld is geen structurele oplossing.
Ik heb zo het idee dat er sowieso 1 bedrijf naar het Europese Hof stapt dan en dan gaat het lang duren.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan niet. Zolang wij in Nederland onze stroom opwekken met meer gas dan duurzame energie bestaat dat gewoonweg niet. Gas is de grondstof voor 60% van onze energie.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het plan is toch echt al een eind op weg naar goedkeuring (of zelfs al helemaal goedgekeurd?). Die maximumprijs op electriciteit komt er echt, de prijs wordt echt losgekoppeld van de enorme schommelingen in de gasprijs.
Wel als de EU het besluit. Dan krijg je gewoon een maximumprijs voor je electriciteit. En je centrale steeds uit zetten als de gasprijs te hoog wordt is ook nogal duur.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kijk een daar zit het manco. Dat gaat niet gebeuren.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ssie-winsten-afromenquote:Op woensdag 21 september 2022 16:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat kan niet. Zolang wij in Nederland onze stroom opwekken met meer gas dan duurzame energie bestaat dat gewoonweg niet. Gas is de grondstof voor 60% van onze energie.
Noem mij 1 bedrijf dat zijn product verkoopt voor minder dan de grondstofkosten. Het is ook niet zomaar 1 bedrijfje wat parasols verkoopt maar een product waar we massaal van afhankelijk zijn.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel als de EU het besluit. Dan krijg je gewoon een maximumprijs voor je electriciteit. En je centrale steeds uit zetten als de gasprijs te hoog wordt is ook nogal duur.
quote:Op woensdag 21 september 2022 16:13 schreef Hexagon het volgende:
Lilian is volgens mij verwekt in een bak vitriool
Eerste alinea:quote:Op woensdag 21 september 2022 16:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ssie-winsten-afromen
En de ministers zijn het er al deels mee eens, maar de verwachting is dat er een totale meerderheid komt: https://nos.nl/artikel/24(...)d-op-buitenlands-gas
quote:Om de hoge energieprijzen in de Europese Unie het hoofd te bieden, wil de Europese Commissie stevige maatregelen treffen. Zo moet er een prijsplafond komen voor producenten van elektriciteit die geen gebruikmaken van aardgas.
Zolang sluiten duurder is (en dat is het geval) zullen ze wel verkopen. Zo werkt het gewoon. Die maximumprijs lijkt er echt te komen. En terecht, door de hoge gasprijs zijn de winsten op electriciteit nu absurd.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Noem mij 1 bedrijf dat zijn product verkoopt voor minder dan de grondstofkosten. Het is ook niet zomaar 1 bedrijfje wat parasols verkoopt maar een product waar we massaal van afhankelijk zijn.
Aub, laat je nou niks wijsmaken. Zolang we gas verbruiken zal de energieprijs er van afhankelijk zijn.
Gewoon er voor zorgen dat armoede niet kan in dit land, het is niet zo moeilijk. Het leven is enorm duur geworden als ik dat vergelijk met 30 jaar terug.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:16 schreef Hexagon het volgende:
Wat een vermoeiende vrouw, kennelijk is het helemaal nooit goed.
Lilian: Wat een schnde dat je dat durft te zeggen, je moet je schamen!quote:Op woensdag 21 september 2022 16:19 schreef Hexagon het volgende:
Lilian: %&%&^%&@% Armoede *(&(&(**(**(* Hoge prijzen (&*&*&_*
Kabinet: hier heb je een heel pakket met financiele hulp
SP is er echt alleen nog maar voor boze laagopgeleide boomers.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:19 schreef Hexagon het volgende:
De armoede zakt dus ook. Van 5,9% in 2021 (6,7% in 2022) naar 4,9% in 2023. Ja, nog steeds teveel armoede, maar wel de goede richting dus.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gewoon er voor zorgen dat armoede niet kan in dit land, het is niet zo moeilijk. Het leven is enorm duur geworden als ik dat vergelijk met 30 jaar terug.
Ok, dan sluit de helft van de energiecentrales. Want die gaan gewoon falliet. gevolg is dat de 1 mWh bijna 2x zo duur wordt. wie gaat dat verschil betalen denk je? de overheid? Van welk geld? Belastinggeld?quote:Op woensdag 21 september 2022 16:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang sluiten duurder is (en dat is het geval) zullen ze wel verkopen. Zo werkt het gewoon. Die maximumprijs lijkt er echt te komen. En terecht, door de hoge gasprijs zijn de winsten op electriciteit nu absurd.
Niet koppelen aan de belastingdienst, die loopt echt al op zijn laatste benen. Die kan dat echt niet aan. Pas vanaf 2025 kunnen we weer wat vragen van de ICT van de belastingdienst.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:21 schreef TweedeKlum het volgende:
Waarom moeten mensen zich melden eigenlijk? Die zijn allemaal bekend via de belastingen. Kun je zo storten.
Ja, das eigenlijk altijd het geval bij de Belastingdienst. Als je ergens recht op heb moet je het weten en zelf actie ondernemen, als ze geld nodig hebben krijg je een brief thuis.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:21 schreef TweedeKlum het volgende:
Waarom moeten mensen zich melden eigenlijk? Die zijn allemaal bekend via de belastingen. Kun je zo storten.
Met deze lapmiddelen ja, als dat weer weg is stijgt het. Overigens denk ik dat je nog even moet wachten op het einde van het jaar en hoe druk de gerechtsdeurwaarders het dan hebben.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
De armoede zakt dus ook. Van 5,9% in 2021 (6,7% in 2022) naar 4,9% in 2023. Ja, nog steeds teveel armoede, maar wel de goede richting dus.
Oversimplify much?quote:Op woensdag 21 september 2022 16:19 schreef Hexagon het volgende:
Kabinet: Maar Lilian, daar hebben we nu dat pakket voor gemaakt
Kabinet: Lilian, dat is juist de reden dat we dit doen
![]()
Typisch de overheid en ICT, kan allemaal simpel via goede software, hoeft geen mens tussen te zitten maar nee, we kunnen het niet aan.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet koppelen aan de belastingdienst, die loopt echt al op zijn laatste benen. Die kan dat echt niet aan. Pas vanaf 2025 kunnen we weer wat vragen van de ICT van de belastingdienst.
Natuurlijk is het afwachten of de prognoses uit komen. Maar aan de andere kant hebben mensen als Segers en Paternotte al gezegd dat mochten de prognoses niet uit komen en het onvoldoende is, dat ze dan gedurende het jaar moeten ingrijpen.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Met deze lapmiddelen ja, als dat weer weg is stijgt het. Overigens denk ik dat je nog even moet wachten op het einde van het jaar en hoe druk de gerechtsdeurwaarders het dan hebben.
Lilian wil weer naar de ouderwetse communistische planeconomiequote:Op woensdag 21 september 2022 16:26 schreef Sked het volgende:
Volgens mij is Lilian klaar met het kapitalisme.
En dat voor een socialist...quote:Op woensdag 21 september 2022 16:26 schreef Sked het volgende:
'Lekker boeie, je wil toch gewoon je telefoon opladen'quote:Op woensdag 21 september 2022 16:26 schreef Sked het volgende:
Het lijkt meer op:quote:Op woensdag 21 september 2022 16:19 schreef Hexagon het volgende:
Kabinet: Maar Lilian, daar hebben we nu dat pakket voor gemaakt
Kabinet: Lilian, dat is juist de reden dat we dit doen
![]()
In hetzelfde tempo als nu? Voor heel veel mensen is het al te laat.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk is het afwachten of de prognoses uit komen. Maar aan de andere kant hebben mensen als Segers en Paternotte al gezegd dat mochten de prognoses niet uit komen en het onvoldoende is, dat ze dan gedurende het jaar moeten ingrijpen.
Met een beetje geluk komen ze de 3e dinsdag van september 2023 met een pot geld.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
In hetzelfde tempo als nu? Voor heel veel mensen is het al te laat.
Dat is gewoon een leugen.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het lijkt meer op:
Lilian: Mensen komen 100 Euro tekort!
Kabinet: hier heb je 10 Euro!
Lilian: Ja maar mensen komen 100 Euro tekort!
Kabinet: Maar Lilian, daar hebben we nu die 10 Euro voor gegeven
Kabinet: Lilian, dat is juist de reden dat we10 Euro geven
Oh bedankt
Het tempo valt inderdaad wat op af te dingen, ik mag hopen dat ze komend jaar wel sneller reageren als het mis gaat inderdaad.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
In hetzelfde tempo als nu? Voor heel veel mensen is het al te laat.
Volgens mij gaan de armsten er behoorlijke percentages op vooruit in alle prognoses.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het lijkt meer op:
Lilian: Mensen komen 100 Euro tekort!
Kabinet: hier heb je 10 Euro!
Kabinet: Maar Lilian, daar hebben we nu die 10 Euro voor gegeven
Kabinet: Lilian, dat is juist de reden dat we10 Euro geven
Oh bedankt
Hij heeft wel een mooi pak aan, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:30 schreef TweedeKlum het volgende:
Segers bidt al 2 x per zondag voor de arme mensen, da's wel genoeg.
Hij heeft wel 8 jaar in Egypte gewoond h.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:30 schreef TweedeKlum het volgende:
Segers bidt al 2 x per zondag voor de arme mensen, da's wel genoeg.
Als het om die 800+300 gaat... dan loopt dat via de gemeenten... mensen met een bijstanduitkering...quote:Op woensdag 21 september 2022 16:21 schreef TweedeKlum het volgende:
De allerarmsten wel. Als Je als werkende arme (en die worden er steeds meer) net teveel verdient mag je alleen op de energie enorm veel inleveren. Dan hebben we het nog niet over de rest wat er allemaal duurder wordt. Als de inkomsten +5% gaan en de uitgaven -15% ga je er per saldo niet op vooruit.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij gaan de armsten er behoorlijke percentages op vooruit in alle prognoses.
Ik dacht dat het weer de groep 120% van het sociaal minimum is. Inderdaad is die groep wel grotendeels in beeld bij de gemeentes.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als het om die 800+300 gaat... dan loopt dat via de gemeenten... mensen met een bijstanduitkering...
Weet alleen niet of meer mensen er recht op hebben... die zullen dan wel zelf aan de bel moeten trekken lijkt mij...
Dat blijkt niet uit de koopkrachtplaatjes.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De allerarmsten wel. Als Je als werkende arme (en die worden er steeds meer) net teveel verdient mag je alleen op de energie enorm veel inleveren. Dan hebben we het nog niet over de rest wat er allemaal duurder wordt. Als de inkomsten +5% gaan en de uitgaven -15% ga je er per saldo niet op vooruit.
Daar kan ik me behoorlijk aan ergeren. Als ze geld moeten hebben weten ze onmiddelijk en precies bij wie ze het moeten halen en heb je een brief op je deurmat/mail in je inbox. Maar als er uitgedeeld moet worden weten ze ineens niks en mag iedereen er zelf achteraanquote:Op woensdag 21 september 2022 16:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als het om die 800+300 gaat... dan loopt dat via de gemeenten... mensen met een bijstanduitkering...
Weet alleen niet of meer mensen er recht op hebben... die zullen dan wel zelf aan de bel moeten trekken lijkt mij...
Ja, volgens mij was het zelfs 1300 euro (800+500)quote:Op woensdag 21 september 2022 16:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik dacht dat het weer de groep 120% van het sociaal minimum is. Inderdaad is die groep wel grotendeels in beeld bij de gemeentes.
welke koopkrachtplaatjes? die van 2021?quote:Op woensdag 21 september 2022 16:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit de koopkrachtplaatjes.
Ja, dat is 'ie rap aan het inhalen.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft wel 8 jaar in Egypte woont h.
Nee, die van komend jaar. We hebben hier een debat over stukken die gister bekend zijn geworden, daar zitten koopkrachtplaatjes bij.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
welke koopkrachtplaatjes? die van 2021?
Ja maar vaak werken die zelfde mensen ook voor de gemeente (participatie wet)quote:Op woensdag 21 september 2022 16:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik dacht dat het weer de groep 120% van het sociaal minimum is. Inderdaad is die groep wel grotendeels in beeld bij de gemeentes.
Segers is allesbehalve een oorlogshitser.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:36 schreef Bensel het volgende:
Segers is een oorlogshitser. God kijkt mee
hij kwam zo'n beetje klaar op het woord wapensquote:Op woensdag 21 september 2022 16:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Segers is allesbehalve een oorlogshitser.
Exact, dat soort mensen zijn meestal slechte lezers en nogal huiverig tegenover de overheid, al dan niet terecht. Maar die zijn allemaal in beeld via een werkgever of een uitkeringsinstantie dus lijkt het me doodsimpel om er voor te zorgen dat ze allemaal dat geld automatisch krijgen.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar kan ik me behoorlijk aan ergeren. Als ze geld moeten hebben weten ze onmiddelijk en precies bij wie ze het moeten halen en heb je een brief op je deurmat/mail in je inbox. Maar als er uitgedeeld moet worden weten ze ineens niks en mag iedereen er zelf achteraan
En meestal gaat het dan ook nog om mensen die daar al helemaal weinig van snappen ook.
Wat een nonsens. Maar hij wil een buurland dat zo maar wordt aangevallen door een agressor inderdaad wel helpen. Maar de oorlogshitser is Poetin.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
hij kwam zo'n beetje klaar op het woord wapens
ja, maar het lijkt meer op een sterk staaltje vliegen afvangenquote:
Dat hoor je net ja. Treurig.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:40 schreef Bocaj het volgende:
Was de SP cht tegen wapenleveranties?
rusland is de aggressor, dat klopt. Maar terughoudendheid is niet een slechte eigenschap bij het leveren van wapens. Segers moet en zal meer wapens sturen. En dat is niet een heel christelijke gedachtequote:Op woensdag 21 september 2022 16:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Maar hij wil een buurland dat zo maar wordt aangevallen door een agressor inderdaad wel helpen. Maar de oorlogshitser is Poetin.
Valt me dan wel tegen want de consequentie is dan inname Oekrane door de russen... (grotere kans op)quote:Op woensdag 21 september 2022 16:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat hoor je net ja. Treurig.
Baudet staat op 10 en we zijn bij 3quote:Op woensdag 21 september 2022 16:43 schreef vipergts het volgende:
Baudet nog niet eens geweest? Kunnen die lui niet een beetje doorkletsen.
Tja, de ICT van de belastingdienst (deels nog draaiend op MS Dos) is hard aan vervanging toe, daar zijn ze mee bezig: https://nos.nl/artikel/24(...)gen-aan-zegt-van-rijquote:Op woensdag 21 september 2022 16:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Exact, dat soort mensen zijn meestal slechte lezers en nogal huiverig tegenover de overheid, al dan niet terecht. Maar die zijn allemaal in beeld via een werkgever of een uitkeringsinstantie dus lijkt het me doodsimpel om er voor te zorgen dat ze allemaal dat geld automatisch krijgen.
Meer dan 50 jaar geleden stonden we op de maan en dit zou niet kunnen? Echt, wat een kul.
Baudet na de dinerpauze geeft een hoog risico op flesje wijn of 3 erin.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:43 schreef vipergts het volgende:
Baudet nog niet eens geweest? Kunnen die lui niet een beetje doorkletsen.
De SP was op 22 Februari een groot voorstander van sancties en dialoog met Ruslandquote:Op woensdag 21 september 2022 16:40 schreef Bocaj het volgende:
Was de SP cht tegen wapenleveranties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |