SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Reken maar van wel. Spannende weekjes, dit.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:13 schreef vosss het volgende:
Hoezo wilde Macron urgent bellen met Putin. Is er op hoog diplomatiek niveau iets gaande waar wij geen weet van hebben?
Alles met Paul Whitehouse is baas.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:14 schreef Perrin het volgende: [..] Nee, uit de film Death of Stalin. (zeer kijkbare film trouwens)
Zeker. Al geef ik uiteindelijk toch nog steeds de voorkeur aan Death of Mary, Queen of Scots.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, uit de film Death of Stalin. (zeer kijkbare film trouwens)
Volgens mij ging dat over het referendum.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Reken maar van wel. Spannende weekjes, dit.
Vast en zeker, er is een boel gaande waar wij niets van weten. Misschien is Biden zelfs al wel in Moskou geweest laatst om het één en ander top secret spul te bespreken.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:13 schreef vosss het volgende:
Hoezo wilde Macron urgent bellen met Putin. Is er op hoog diplomatiek niveau iets gaande waar wij geen weet van hebben?
Macron wil vooral doen uitschijnen dat hij heul belangrijk is en dat Frankrijk individueel nog een heule grote rol speelt in de wereldpolitiek.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:13 schreef vosss het volgende:
Ja, geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vast en zeker, er is een boel gaande waar wij niets van weten. Misschien is Biden zelfs al wel in Moskou geweest laatst om het één en ander top secret spul te bespreken.
Journalisten weten eigenlijk ook vrijwel niks. Niet meer dan de gemiddelde twitteraar.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vast en zeker, er is een boel gaande waar wij niets van weten. Misschien is Biden zelfs al wel in Moskou geweest laatst om het één en ander top secret spul te bespreken.
Macron kon altijd wel aardig goed met Poetin omdat Macron ook zo'n alfa mannetje is. Tijd geleden ook die foto's van hem aan de telefoon met z'n hoodie aan.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Macron wil vooral doen uitschijnen alsof hij heul belangrijk is en alsof Frankrijk individueel nog een heule grote rol speelt in de wereldpolitiek.
Aangezien ze in staat zijn om tientallen miljoenen Russen middels een nucleaire vlammenzee uit te roeien is Frankrijk wel wat relevanter dan bijv. Duitsland.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Macron wil vooral doen uitschijnen dat hij heul belangrijk is en dat Frankrijk individueel nog een heule grote rol speelt in de wereldpolitiek.
Van die paar kikkererwtkernkopjes wordt Poetin niet direct zenuwachtig. Frankrijk is alleen relevant in groter Europees geheel en dan weet Poetin ook wel dat hij vooral naar Von der Leyen moet kijken, of in NAVO-verband, maar Frankrijk zit slechts tientjeslid van de NAVO.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Aangezien ze in staat zijn om tientallen miljoenen Russen middels een nucleaire vlammenzee uit te roeien is Frankrijk wel wat relevanter dan bijv. Duitsland.
Volgens mij hebben zowel Zelensky als Macron op de avond/nacht van de invasie geprobeert contact te zoeken met Poetin, van Zelensky ben ik 99% zeker.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:22 schreef ExTec het volgende:
Macron heeft simpelweg gebeld om proberen, iets? tegen te houden.
De opdracht om dat te (blijven) proberen heeft die van Zelensky gehad, weten we nog, docu over gemaakt.
En ik ben 99% zeker van Macron. Ik weet dat de chef-staf van Zwlensky ook een telefoontje heeft gehad met ‘is het geen tijd om op te geven?’ Maar volgens mij was dat bij het ochtendgloren.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij hebben zowel Zelensky als Macron op de avond/nacht van de invasie geprobeert contact te zoeken met Poetin, van Zelensky ben ik 99% zeker.
Volgens WaPo artikel was het andersom, afgevaardigde van Poetin belde tijdens de invasie met Oekraine met de vraag om zich over te geven waarop het antwoord zoals we weten Nee was.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij hebben zowel Zelensky als Macron op de avond/nacht van de invasie geprobeert contact te zoeken met Poetin, van Zelensky ben ik 99% zeker.
May the hopium be with youquote:Op dinsdag 20 september 2022 21:32 schreef zalkc het volgende:
Ik ga inzetten op Russische deëscalatie. Iets zegt me dat hij een uitweg zoekt op dit moment maar niet weet hoe hij het moet verkopen.
Lavrov met een eigen mening.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:31 schreef Aloulu het volgende:
Meningsverschillen binnen de naasten/team Poetin. Duurt even voordat die worden beslecht. Wellicht heeft Lavrov druk uitgeoefend toch eerst een diplomatieke weg te zoeken om partners als China niet voor het hoofd te stoten of volledig af te stoten. Terwijl Poetin witheet zoiets had van “hun moeders, allemaal”.
Ik geloof niet dat Lavrov ook maar iets te zeggen heeft, maar met andere spelers kan ik me wel zoiets voorstellen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:31 schreef Aloulu het volgende:
Meningsverschillen binnen de naasten/team Poetin. Duurt even voordat die worden beslecht. Wellicht heeft Lavrov druk uitgeoefend toch eerst een diplomatieke weg te zoeken om partners als China niet voor het hoofd te stoten of volledig af te stoten. Terwijl Poetin witheet zoiets had van “hun moeders, allemaal”.
Nee hoor! ze mogen namelijk het pannetje houden!quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:36 schreef -XOR- het volgende:
Zou er ook een groepje Russen buiten het Kremlin klaar hebben gestaan om tijdens de toespraak van Poetin keihard op meegebrachte pannetjes te rammen? Zo ja, dan zijn ze mooi voor nop komen opdagen.
Putin zoekt volgens mij ook een uitweg. Rusland wil niet meer verdervechten. Hij wil de gebieden annexeren en hoopt dan dat het daarmee afgelopen is. Oekraïne en het westen gaat dat natuurlijk niet accepteren.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:32 schreef zalkc het volgende:
Ik ga inzetten op Russische deëscalatie. Iets zegt me dat hij een uitweg zoekt op dit moment maar niet weet hoe hij het moet verkopen.
Was meer een voorbeeld. Je gaat geen speech aankondigen op zo een belangrijk moment en dan uitstellen. Er is gewoon noodzaak tot een tweede gedachte over de inhoud van de speech en/of besluiten die ze aankondigen erin.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:35 schreef Perrin het volgende:
Ik geloof niet dat Lavrov ook maar iets te zeggen heeft, maar met andere spelers kan ik me wel zoiets voorstellen.
Ja ik stel me ook grote onenigheid achter de schermen voor. Sterker nog, gezien de situatie kan ik me bijna niet voor stellen dat die er niet isquote:Op dinsdag 20 september 2022 21:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Was meer een voorbeeld. Je gaat geen speech aankondigen op zo een belangrijk moment en dan uitstellen. Er is gewoon noodzaak tot een tweede gedachte over de inhoud van de speech en/of besluiten die ze aankondigen erin.
Dit dus ja. En hij gaat uiteraard op zijn minst refereren aan zijn kernwapens. Enige slot achter de deur dat hij heeft. Probleem blijft dat als ze toch aanvallen hij het waar zal moeten maken….en ik denk nog steeds dat men een kleine taktische kernwapen inzet in Oekraïne de NAVO noch Amerika het Rusland direct militair gaat vergelden. At the end of the day is Oekraïne geen NAVO.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:39 schreef polderturk het volgende:
Putin zoekt volgens mij ook een uitweg. Rusland wil niet meer verdervechten. Hij wil de gebieden annexeren en hoopt dan dat het daarmee afgelopen is. Oekraïne en het westen gaat dat natuurlijk niet accepteren.
Rusland gaat zeggen:
"Als jullie de geannexeerde gebieden aanvallen komt er een totale oorlog en mobilisatie. En het gebruik van kernwapens is niet uitgesloten".
Daarmee hoopt Rusland dat de aanvallen gaan stoppen.
Is het nog mogelijk om NOG zwaardere sancties op te leggen aan Rusland?quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:41 schreef Perrin het volgende:
'Het Westen' is opvallend en luidruchtig resoluut en eensgezind rondom die nep-referenda.
[ twitter ]
Ja, het feit dat eigenlijk erdogan de primeur had om als eerste te zeggen dat dit niet doorgaat, verraad dat wel.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:41 schreef Perrin het volgende:
'Het Westen' is opvallend en luidruchtig resoluut en eensgezind rondom die nep-referenda.
[ twitter ]
Ja er is nog een heel scala aan maatregelen mogelijk, ben benieuwd waarmee ze gaan komen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is het nog mogelijk om NOG zwaardere sancties op te leggen aan Rusland?
Dat is goed en eng. Eng omdat als Poetin aanblijft het clubje dat over zulke beslissingen gaat kleiner wordt en een nog kortzichtigere zelfde tunnelvisie heeft. Goed omdat het in de top van het regime de belangrijkste beslissingsmakers vermindert en je zou zeggen dat er ook een tegenwicht met invloed is die wellicht Poetin kan afzetten.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:42 schreef Perrin het volgende:
Ja ik stel me ook grote onenigheid achter de schermen voor. Sterker nog, gezien de situatie kan ik me bijna niet voor stellen dat die er niet is
Russische diplomaten het land uit trappen. Meer controle op sanctiebeleid. Zwaarder geschut naar Oekraine.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Blijkbaar?quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik denk met pijn in het hart dat je altijd wat diplomaten moet tolereren, dan hou je zelf ook diplomaten in Rusland over.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Russische diplomaten het land uit trappen. Meer controle op sanctiebeleid. Zwaarder geschut naar Oekraine.
Speech van 23 feb was ook om.. wat 4 uur snachts ofzo?quote:
Er zijn inderdaad nog genoeg Duitse machinefabrieken die doodleuk verspaningsmachines en onderdelen aan de Russische wapenindustrie leveren.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Russische diplomaten het land uit trappen. Meer controle op sanctiebeleid. Zwaarder geschut naar Oekraine.
Ook omdat je dit van verre zag aankomen natuurlijk. Iedereen pakt nu gewoon het draaiboek ‘fake-referenda’ uit de kast.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:41 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Wel opvallend idd. Dat verhaal van dan is het verre oosten wakker, dat klinkt een beetje als larie. Die zijn over drie uurtjes al wakker.quote:
5 uur Moskou tijd.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Speech van 23 feb was ook om.. wat 4 uur snachts ofzo?
Er staat niet dat dat de reden is. Alleen midden in de nacht je speech uitzenden is ook wat apart, dus elk uitstel lijdt meteen tot dit.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel opvallend idd. Dat verhaal van dan is het verre oosten wakker, dat klinkt een beetje als larie.
Niet in alle deelrepublieken nee. Wel in half Rusland.quote:
Maar goed, dat wist je ook allemaal toen je de speech in eerste instantie voor eerder vanavond ging aankondigen. Er is blijkbaar iets tussendoor gekomen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er staat niet dat dat de reden is. Alleen midden in de nacht je speech uitzenden is ook wat apart, dus elk uitstel lijdt meteen tot dit.
11 tijdszones, de RF.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel opvallend idd. Dat verhaal van dan is het verre oosten wakker, dat klinkt een beetje als larie. Die zijn over drie uurtjes al wakker.
Zeker. Maar dat kan van alles zijn, van een defecte montageset of scheef zittende stropdas tot een poging tot paleisrevolutie en alles er tussenin.quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar goed, dat wist je ook allemaal toen je de speech in eerste instantie voor eerder vanavond ging aankondigen. Er is blijkbaar iets tussendoor gekomen.
Of iemand die een last minute praktische tip had, zoals 'sluit de grenzen vóór je mobilisatie afkondigt'quote:Op dinsdag 20 september 2022 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker. Maar dat kan van alles zijn, van een defecte montageset of scheef zittende stropdas tot een poging tot paleisrevolutie en alles er tussenin.
Als ik Rus was tussen de 18 en de 65 en ik had de mogelijkheden, praktisch en financieel dan keek ik de komende dagen eens de kat uit de boom in het buitenland…quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of iemand die een last minute praktische tip had, zoals 'sluit de grenzen vóór je mobilisatie afkondigt'
Jawel. Die hebben ze wel.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:01 schreef Hyperdude het volgende:
Hebben ze geen Goebbels in dienst?
Dit is een aanfluiting.
Poetin en juridische bezwaren? Dan creëren we wel even wat, hoe ongeloofwaardig ook.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Alleen......Rusland kan toch pas een mobilisatie uitroepen als ze in staat van oorlog verkeren, of zie ik dat fout?
Poetin wacht even tot de (klein)kinderen van zijn kliek veilig in het buitenland zitten?quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of iemand die een last minute praktische tip had, zoals 'sluit de grenzen vóór je mobilisatie afkondigt'
Hebben we daar enige objectieve aanwijzing voor?quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:02 schreef polderturk het volgende:
Volgens mij is het complete chaos in het Kremlin.
Het enige wat daar vaag naar hint is het afzeggen van een zeer high profile toespraak. Zo laat dat heel de wereld al zat te kijken.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hebben we daar enige objectieve aanwijzing voor?
We hebben hier ook al die voorbeelden voorbij zien komen van soldaten die ontslag namen of brieven schreven dat ze bezwaar hadden tegen hun uitzending waar Rusland niks tegen kon doen omdat het slechts een 'speciale militaire missie' was en ze Oekraïne niet de oorlog hadden verklaard.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Poetin en juridische bezwaren? Dan creëren we wel even wat, hoe ongeloofwaardig ook.
Nee. Dat is mijn eigen gevoel.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hebben we daar enige objectieve aanwijzing voor?
Volgens mij wel ja.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Alleen......Rusland kan toch pas een mobilisatie uitroepen als ze in staat van oorlog verkeren, of zie ik dat fout?
Ik ben benieuwd of er voor die tijd nog wat gebeurt.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:06 schreef Perrin het volgende:
Uurtje of 8 onze tijd morgenochtend gaat ie speechen.
Helder, dat kan natuurlijk. Niets mis mee. Ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:06 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nee. Dat is mijn eigen gevoel.
Als Putler nou een kwartiertje eerder begint dan kan ik het nog volgen voor het werk begint.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:06 schreef Perrin het volgende:
Uurtje of 8 onze tijd morgenochtend gaat ie speechen.
Ja maar goed, dat kan ook wegens een ontbrekende westerse chip, kapotte usb-stick of wat dan ook zijn. Dat zegt mij niets.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het enige wat daar vaag naar hint is het afzeggen van een zeer high profile toespraak. Zo laat dat heel de wereld al zat te kijken.
Het lijkt erop dat een algemene mobilisatie uitgesloten is. Ze zullen wel discusseren over de territoriale reikwijdte van de staat van beleg (en mobilisaties in die gebieden).quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zeker wel. Je hebt gigantische druk en er haken ook insiders af, die niet zo ver in de plannen willen gaan omdat ze zaken gewoon anders zien.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:02 schreef polderturk het volgende:
Volgens mij is het complete chaos in het Kremlin.
Opletten op beweging van troepen/fsb (die zijn verantwoordelijk voor de grensbewaking) naar de grenzen de komende uren.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of er voor die tijd nog wat gebeurt.
Mij ook, hetzelfde met die referenda.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat een algemene mobilisatie uitgesloten is. Ze zullen wel discusseren over de territoriale reikwijdte van de staat van beleg (en mobilisaties in die gebieden).
Een deel zal natuurlijk een zo groot mogelijk territorium willen terwijl anderen het zullen willen beperken tot wat grensregio's.
Het verbaast me overigens dat ze de facade van een rechtsstaat nog in stand houden door hiervoor wetgeving te creëren.
Op z’n Russischquote:Op dinsdag 20 september 2022 22:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Mij ook, hetzelfde met die referenda.
Maar het is vast iets typisch in een corrupte traditie, je regelt alles ogenschijnlijk volgens de boekjes met alle stempels erop en eraan maar achter de schermen word je hard genaaid
Als je een wasmachine hebt ben je meteen binnen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:01 schreef RipCity het volgende:
Die Russische vrouwen hebben straks nog minder keus uit mannen. Blijft niets over.
Gouden tijden om nu huwelijksbureautjes te beginnen.
Allemaal voor intern gebruik. Je moet niet vergeten dat Rusland tot februari redelijk open was, men vloog naar Europa. Had Instagram en McDonalds. Die mensen weten hoe het aan de andere kant van het ijzeren gordijn is. Dat is heel anders dan bijvoorbeeld China waar de gewone Chinees hoogstens op Weibo zit als hij al stroom en internet heeft.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat een algemene mobilisatie uitgesloten is. Ze zullen wel discusseren over de territoriale reikwijdte van de staat van beleg (en mobilisaties in die gebieden).
Een deel zal natuurlijk een zo groot mogelijk territorium willen terwijl anderen het zullen willen beperken tot wat grensregio's.
Het verbaast me overigens dat ze de facade van een rechtsstaat nog in stand houden door hiervoor wetgeving te creëren.
Met een toiletpot al.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Als je een wasmachine hebt ben je meteen binnen.
Eerst een foto van je elektrische waterkoker laten zien om de spanning een beetje op te bouwen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Als je een wasmachine hebt ben je meteen binnen.
Daarna zou ik wel gelijk het scheerapparaat erbij pakkenquote:Op dinsdag 20 september 2022 22:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerst een foto van je elektrische waterkoker laten zien om de spanning een beetje op te bouwen.
Alleen maar beter dat Rusland all-in gaat. Natuurlijk gaan er meer doden vallen, maar een land als Rusland stopt alleen als ze echt helemaal uitgespeeld zijn. Ik heb liever dat ze nu helemaal kapot gaan en heel lang zullen nodig hebben om te herstellen, dan dat ze nu stoppen en het straks weer kunnen proberen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:09 schreef ExTec het volgende:
Ook wel heerlijk wanhopig. Vragen of het aub wat meer kan. Alsof de heren directeuren daar tot op heden geen zin in hadden, of nog helemaal niet aan hadden gedacht.
[ twitter ]
Pot Nutella doet het ook goed.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerst een foto van je elektrische waterkoker laten zien om de spanning een beetje op te bouwen.
Het zijn bovendien de Russen zelf die over lijken gaanquote:Op dinsdag 20 september 2022 22:15 schreef YStec het volgende:
[..]
Alleen maar beter dat Rusland all-in gaat. Natuurlijk gaan er meer doden vallen, maar een land als Rusland stopt alleen als ze echt helemaal uitgespeeld zijn. Ik heb liever dat ze nu helemaal kapot gaan en heel lang zullen nodig hebben om te herstellen, dan dat ze nu stoppen en het straks weer kunnen proberen.
En ja, ik spring wel heel snel over het verlies van mensenlevens, maar helaas is dat de nare waarheid van oorlogvoeren.
En daar heeft Dimitri Dienstplichtig natuurlijk ook maar zeer beperkt invloed op, maar toch.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het zijn bovendien de Russen zelf die over lijken gaan
quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
Gaat Oekraïne het volhouden als Rusland all in gaat met full mobilization?
Sure. Bovendien kost het maanden om van iemand een soldaat te maken.quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
Het wordt dan ook winterquote:Op dinsdag 20 september 2022 22:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sure. Bovendien kost het maanden om van iemand een soldaat te maken.
Putin:quote:Op dinsdag 20 september 2022 22:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |