Ik doe wel weer mee. Heb fors meegedaan met de vorige 2 leningen nu een stukje minder.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:33 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik laat het lekker voor wat het is, en rol niet door: een half procent minder, voor een LTV die in ieder geval op papier hoger is dan het oorspronkelijke project. Daarnaast de mogelijkheid om na 9 maanden bedankt te worden voor de hulp zonder vergoeding rente.
Dat vind ik in de huidige markt situatie geen interessant project.
Deze aanvraag staat "gewoon" open. Kan je dus al in investerenquote:Op dinsdag 27 september 2022 14:35 schreef obligataire het volgende:
Was deze link al bekend?
https://www.collincrowdfund.nl/annetijn-holding-b-v/
OK, dan vergeet maar. Ben nogal druk vandaag helaas.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:40 schreef impact9 het volgende:
[..]
Deze aanvraag staat "gewoon" open. Kan je dus al in investeren
Staat er bij mij niet tussen hoor?quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:40 schreef impact9 het volgende:
[..]
Deze aanvraag staat "gewoon" open. Kan je dus al in investeren
Ja ik zie m daar ook niet staan, ook niet bij de toekomstige.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:47 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Staat er bij mij niet tussen hoor?
Ook SiG leest soms blijkbaar mee.quote:Op maandag 19 september 2022 18:23 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hier ook binnen.
Overigens als ik binnen mijn SiG naar “ Overzicht geldtransacties” wil is de tijd om de pagina te openen opgelopen naar 30 seconden. Bizar traag dus. Het is niks nieuws maar het is wel steeds trager aan het worden
Klopt ik zie hem ook niet, daarnaast heeft hij ook niet bij de toekomstige projecten gestaan. Ik sla trouwens dit project van deze heer over te veel internationale handel met alle onzekerheid van dien. Ik heb te vaak dit soort internationale handelaars met crowdfunding leningen hun verplichtingen niet na zien komen..quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:52 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja ik zie m daar ook niet staan, ook niet bij de toekomstige.
Tast toe zou ik zeggen![]()
Hij loopt wel lekker vlot vol. Qua rente en zekerheden vind ik deze zeker niet verkeerd.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Klopt ik zie hem ook niet, daarnaast heeft hij ook niet bij de toekomstige projecten gestaan. Ik sla trouwens dit project van deze heer over te veel internationale handel met alle onzekerheid van dien. Ik heb te vaak dit soort internationale handelaars met crowdfunding leningen hun verplichtingen niet na zien komen..
Zie wiki / ter infoquote:Op dinsdag 27 september 2022 12:24 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Veel kortlopende projecten bij Collin, mijn favorieten
Linkjes van onderstaande zijn erg welkom:
https://www.collincrowdfund.nl/g-v-martirosyan-box-3/
https://www.collincrowdfund.nl/w-m-hoebergen-box-3/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door peterc op 27-09-2022 15:21:26 ]
400 euro per nacht. Mooi onderpandquote:Op dinsdag 27 september 2022 14:35 schreef obligataire het volgende:
Was deze link al bekend?
https://www.collincrowdfund.nl/annetijn-holding-b-v/
ik zit al in zijn vakantie huis voor een schamele 4.9% met eerste hypotheek. Laat deze 7.5% lening met tweede hypotheek op hetzelfde onderpand toch echt lopen. Het is een mooi luxe recreatie pand maar zie het in slechtere tijden toch echt niet veel meer dan zo'n 600k opbrengen net genoeg om de eerste hypotheek af te lossen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hij loopt wel lekker vlot vol. Qua rente en zekerheden vind ik deze zeker niet verkeerd.
Normaliter loop ik in een grote boog om voorraadfinanciering heen maar het risico lijkt mij erg beperkt voor deze rente.
Volgens mij lopen die Arabieren tegenwoordig aardig binnen met de olie, en neem ook wel aan dat die leveringen vooraf betaald moeten worden.
Zijn bedrijfsbalans ziet er ook strak uit. Blijkbaar lucratieve handel.
quote:U heeft recent geïnvesteerd in project 26114 - Herfinanciering bedrijfspand BORUS kinderopvang. De ondernemer dankt u voor het vertrouwen. Om deze aanvraag nog aantrekkelijker te maken voor investeerders, wordt de rente verhoogd naar 7%.
Wilt u naar aanleiding van dit bericht uw investeringsbedrag ophogen? Het project is zojuist in voorpublicatie gezet en gaat donderdag 29 september om 15:00 uur open. Vanaf dat moment kunt u inloggen op uw account en in uw account naar ‘Mijn projecten’ gaan. Selecteer project 26114 en klik op ‘Nu investeren’. Vul het gewenste bedrag in, hiermee wordt uw huidige investering overschreven.
Klik hier voor het project. Werkt de link niet? Plaats dan de volgende url in uw browser:https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26114
Er wordt inderdaad veel te weinig afgelost op het totale lening bedrag om deze op grond van de zekerheden mee te nemen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
ik zit al in zijn vakantie huis voor een schamele 4.9% met eerste hypotheek. Laat deze 7.5% lening met tweede hypotheek op hetzelfde onderpand toch echt lopen. Het is een mooi luxe recreatie pand maar zie het in slechtere tijden toch echt niet veel meer dan zo'n 600k opbrengen net genoeg om de eerste hypotheek af te lossen.
Reactie van Collin op lagere rente (geen reactie op LTV en boetevrije aflosmogelijkheid):quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:33 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik laat het lekker voor wat het is, en rol niet door: een half procent minder, voor een LTV die in ieder geval op papier hoger is dan het oorspronkelijke project. Daarnaast de mogelijkheid om na 9 maanden bedankt te worden voor de hulp zonder vergoeding rente.
Dat vind ik in de huidige markt situatie geen interessant project.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:38 schreef Inductor het volgende:
[..]
Reactie van Collin op lagere rente (geen reactie op LTV en boetevrije aflosmogelijkheid):We wensen de ondernemers verder veel succes. Geld gaat dat terugkomt gaat naar betere projectenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De link zal naar alle investeerders van de bestaande lening zijn gestuurd. Tot nu toe is de lening voor 30% vol gestort. Ik vermoed dat deze lening met huidige condities of met moeite of niet vol gaat komen. Denk dat er nog wel een rente verhoging achter de hand gehouden wordt. We gaan het zien ik sla vooralsnog ook over.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:46 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
We wensen de ondernemers verder veel succes. Geld gaat dat terugkomt gaat naar betere projecten
Ieder zijn eigen afwegingen uiteraard, maar je moet m.i. naar het hele plaatje kijken. De debiteur is een B.V. met een eigen vermogen van ruim een miljoen euro, wat in geval van nood óók comfort biedt. Naast de 2e hypotheek dus.quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
ik zit al in zijn vakantie huis voor een schamele 4.9% met eerste hypotheek. Laat deze 7.5% lening met tweede hypotheek op hetzelfde onderpand toch echt lopen. Het is een mooi luxe recreatie pand maar zie het in slechtere tijden toch echt niet veel meer dan zo'n 600k opbrengen net genoeg om de eerste hypotheek af te lossen.
Blijkbaar leest CrE hier ook mee: de dynamische data zijn onzichtbaar gemaakt ondertussen (kolom is leeg).quote:Op vrijdag 23 september 2022 08:51 schreef tnhb het volgende:
[..]
Er zijn twee datums in het dashbord zichtbaar te maken de waarbij de tweede "dynamisch" is, namelijk bij de uitbetalingen staat als beoogde aflossing (bij ongeveer alle projecten?) de huidige datum (dus gister stond 22/9/2022 en vandaag staat 23/9/2022), echter als je bij investeringen kijkt staat er als beoogde einddatum 17/9/2022 en bij het project staat ook dat de gelden op 17/9/2020 zijn vrijgegeven. Dus 17/9 is dus echt wel de datum, alleen kan daar wel wat doorlooptijd en een paar dagen afwijking in zitten bij de notariele afwikkeling, dat er niet gecommuniceerd is, is natuurlijk niet goed maar helaas lijkt het er sterk op dat cf platformen daar een patent op hebben en niets aan willen veranderen.
Nee, ik bedoelde dat ik deze had willen meenemen maar het niet erg vind een goed project te missen. De meeste projecten zitten toch vol voordat ik er aan toe ben, ik heb er overdag geen tijd voor, maar ik heb genoeg aan bijvoorbeeld de gedeelde linkjes hier en de SIG-weekendprojecten.quote:Op maandag 26 september 2022 20:57 schreef quepos het volgende:
[..]
Is dit dan een misser volgens jou?
Toch weer wat achterstand ingelopen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 23:35 schreef obligataire het volgende:
De FNC betaalspecificatie is weer beschikbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |