abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206118290
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:33 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik laat het lekker voor wat het is, en rol niet door: een half procent minder, voor een LTV die in ieder geval op papier hoger is dan het oorspronkelijke project. Daarnaast de mogelijkheid om na 9 maanden bedankt te worden voor de hulp zonder vergoeding rente.
Dat vind ik in de huidige markt situatie geen interessant project.
Ik doe wel weer mee. Heb fors meegedaan met de vorige 2 leningen nu een stukje minder.
Er staat nu 2,8 miljoen uit en nu met de eigen inbreng maar 1 miljoen. Wat geen vergoedingsrente betreft dan zal de lening geherfinancieerd moeten worden bij Collin anders moet hij die wel betalen.
pi_206118494
Pecunia non olet
pi_206118553
quote:
Deze aanvraag staat "gewoon" open. Kan je dus al in investeren
pi_206118559
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:40 schreef impact9 het volgende:

[..]
OK, dan vergeet maar. Ben nogal druk vandaag helaas.
Pecunia non olet
pi_206118618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:40 schreef impact9 het volgende:

[..]
Staat er bij mij niet tussen hoor?
pi_206118664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:47 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Staat er bij mij niet tussen hoor?
Ja ik zie m daar ook niet staan, ook niet bij de toekomstige.
Tast toe zou ik zeggen c_/ :P
Pecunia non olet
pi_206118726
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 18:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Hier ook binnen.
Overigens als ik binnen mijn SiG naar “ Overzicht geldtransacties” wil is de tijd om de pagina te openen opgelopen naar 30 seconden. Bizar traag dus. Het is niks nieuws maar het is wel steeds trager aan het worden -O-
Ook SiG leest soms blijkbaar mee.
Het "Overzicht geldtransacties" laat ineens véél sneller ^O^
pi_206118730
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:52 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ja ik zie m daar ook niet staan, ook niet bij de toekomstige.
Tast toe zou ik zeggen c_/ :P
Klopt ik zie hem ook niet, daarnaast heeft hij ook niet bij de toekomstige projecten gestaan. Ik sla trouwens dit project van deze heer over te veel internationale handel met alle onzekerheid van dien. Ik heb te vaak dit soort internationale handelaars met crowdfunding leningen hun verplichtingen niet na zien komen..
pi_206118788
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Klopt ik zie hem ook niet, daarnaast heeft hij ook niet bij de toekomstige projecten gestaan. Ik sla trouwens dit project van deze heer over te veel internationale handel met alle onzekerheid van dien. Ik heb te vaak dit soort internationale handelaars met crowdfunding leningen hun verplichtingen niet na zien komen..
Hij loopt wel lekker vlot vol. Qua rente en zekerheden vind ik deze zeker niet verkeerd.
Normaliter loop ik in een grote boog om voorraadfinanciering heen maar het risico lijkt mij erg beperkt voor deze rente.

Volgens mij lopen die Arabieren tegenwoordig aardig binnen met de olie, en neem ook wel aan dat die leveringen vooraf betaald moeten worden.

Zijn bedrijfsbalans ziet er ook strak uit. Blijkbaar lucratieve handel.
Pecunia non olet
pi_206118810
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:24 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Veel kortlopende projecten bij Collin, mijn favorieten :)

Linkjes van onderstaande zijn erg welkom:

https://www.collincrowdfund.nl/g-v-martirosyan-box-3/

https://www.collincrowdfund.nl/w-m-hoebergen-box-3/
Zie wiki / ter info

Wilhelmus Maria Hoebergen (1940)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door peterc op 27-09-2022 15:21:26 ]
pi_206118958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:08 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hij loopt wel lekker vlot vol. Qua rente en zekerheden vind ik deze zeker niet verkeerd.
Normaliter loop ik in een grote boog om voorraadfinanciering heen maar het risico lijkt mij erg beperkt voor deze rente.

Volgens mij lopen die Arabieren tegenwoordig aardig binnen met de olie, en neem ook wel aan dat die leveringen vooraf betaald moeten worden.

Zijn bedrijfsbalans ziet er ook strak uit. Blijkbaar lucratieve handel.
ik zit al in zijn vakantie huis voor een schamele 4.9% met eerste hypotheek. Laat deze 7.5% lening met tweede hypotheek op hetzelfde onderpand toch echt lopen. Het is een mooi luxe recreatie pand maar zie het in slechtere tijden toch echt niet veel meer dan zo'n 600k opbrengen net genoeg om de eerste hypotheek af te lossen. :)
pi_206119044
Een snelle renteverhoging
quote:
U heeft recent geïnv­esteerd in project 26114 - Herfinancier­ing bedrijfspand BOR­US kinderopvang. De ondernemer dankt u voor het vertrou­wen. Om deze aanvraag nog aantrekkelijker te maken voor inve­steerders, wordt de rente verhoogd naar 7%.

Wilt u naar aanleidi­ng van dit bericht uw investeringsbedrag ophogen? Het project is zojuist in voor­publicatie gezet en gaat donderdag 29 se­ptember om 15:00 uur open. Vanaf dat mom­ent kunt u inloggen op uw account en in uw account naar ‘Mijn projecten’ gaan. Selecteer project 261­14 en klik op ‘Nu in­vesteren’. Vul het gewenste bedrag in, hiermee wordt uw huid­ige investering over­schreven.​

Klik hier voor het project. Werkt de link niet? Plaats dan de volgende url in uw browser:https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26114
pi_206119095
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
ik zit al in zijn vakantie huis voor een schamele 4.9% met eerste hypotheek. Laat deze 7.5% lening met tweede hypotheek op hetzelfde onderpand toch echt lopen. Het is een mooi luxe recreatie pand maar zie het in slechtere tijden toch echt niet veel meer dan zo'n 600k opbrengen net genoeg om de eerste hypotheek af te lossen. :)
Er wordt inderdaad veel te weinig afgelost op het totale lening bedrag om deze op grond van de zekerheden mee te nemen.
pi_206119544
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:33 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik laat het lekker voor wat het is, en rol niet door: een half procent minder, voor een LTV die in ieder geval op papier hoger is dan het oorspronkelijke project. Daarnaast de mogelijkheid om na 9 maanden bedankt te worden voor de hulp zonder vergoeding rente.
Dat vind ik in de huidige markt situatie geen interessant project.
Reactie van Collin op lagere rente (geen reactie op LTV en boetevrije aflosmogelijkheid):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206119602
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:38 schreef Inductor het volgende:

[..]
Reactie van Collin op lagere rente (geen reactie op LTV en boetevrije aflosmogelijkheid):
SPOILER
We wensen de ondernemers verder veel succes. Geld gaat dat terugkomt gaat naar betere projecten
pi_206119651
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
We wensen de ondernemers verder veel succes. Geld gaat dat terugkomt gaat naar betere projecten
De link zal naar alle investeerders van de bestaande lening zijn gestuurd. Tot nu toe is de lening voor 30% vol gestort. Ik vermoed dat deze lening met huidige condities of met moeite of niet vol gaat komen. Denk dat er nog wel een rente verhoging achter de hand gehouden wordt. We gaan het zien ik sla vooralsnog ook over.
pi_206119888
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ieder zijn eigen afwegingen uiteraard, maar je moet m.i. naar het hele plaatje kijken. De debiteur is een B.V. met een eigen vermogen van ruim een miljoen euro, wat in geval van nood óók comfort biedt. Naast de 2e hypotheek dus.
De solvabiliteit van de B.V. is bijna 100% _O_ . Dat stamrecht moet je namelijk ook als eigen vermogen zien. Het moet wel héél erg raar lopen wil je hier geld aan verliezen.
Pecunia non olet
pi_206121948
mcf laat er ook geen gras over groeien, de stemming voor #687369 stond open tot morgen (28/9) 18:00 uur, maar vandaag om 10 uur komt al de mededeling dat de meerderheid akkoord is! Alsof niemand meer op z'n mening kan/mag terugkomen. Juist bij een van de stemmingen bij ccf waar tijdens het proces op aangeven van een investeerder extra info is gedeeld, maar niet werd aangegeven dat iemand van mening mocht veranderen, is later in door Kifid aangegeven dat in dit soort stemrondens mensen tot het laatst hun stem mogen aanpassen.

Het zal allemala vast wel kloppen en het was denk ik ook geen slecht voorstel (en rente is blijkbaar in totaal 2% omhoog gegaan), maar komt bij mij toch wel wat bijzonder over. Ik zou zeggen, laat iedereen gewoon in z'n waarde en laat ze tot het laatst stemmen, of geef vooraf aan dat bij een meerderheid de stemming direct automatisch gesloten wordt.
pi_206122252
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 08:51 schreef tnhb het volgende:

[..]
Er zijn twee datums in het dashbord zichtbaar te maken de waarbij de tweede "dynamisch" is, namelijk bij de uitbetalingen staat als beoogde aflossing (bij ongeveer alle projecten?) de huidige datum (dus gister stond 22/9/2022 en vandaag staat 23/9/2022), echter als je bij investeringen kijkt staat er als beoogde einddatum 17/9/2022 en bij het project staat ook dat de gelden op 17/9/2020 zijn vrijgegeven. Dus 17/9 is dus echt wel de datum, alleen kan daar wel wat doorlooptijd en een paar dagen afwijking in zitten bij de notariele afwikkeling, dat er niet gecommuniceerd is, is natuurlijk niet goed maar helaas lijkt het er sterk op dat cf platformen daar een patent op hebben en niets aan willen veranderen.
Blijkbaar leest CrE hier ook mee: de dynamische data zijn onzichtbaar gemaakt ondertussen (kolom is leeg).
Ik stuurde afgelopen weekeind een mail naar Freek, mbt aflossing van dit project, maar heb nog geen antwoord gekregen.
pi_206122333
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:57 schreef quepos het volgende:

[..]
Is dit dan een misser volgens jou?
Nee, ik bedoelde dat ik deze had willen meenemen maar het niet erg vind een goed project te missen. De meeste projecten zitten toch vol voordat ik er aan toe ben, ik heb er overdag geen tijd voor, maar ik heb genoeg aan bijvoorbeeld de gedeelde linkjes hier en de SIG-weekendprojecten.
pi_206124666
De FNC betaalspecificatie is weer beschikbaar.
Pecunia non olet
  woensdag 28 september 2022 @ 06:21:44 #223
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206125221
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 23:35 schreef obligataire het volgende:
De FNC betaalspecificatie is weer beschikbaar.
Toch weer wat achterstand ingelopen.
Ook betalingen op reeds afgeboekte projecten.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206126717
Wvjg, vooraankondiging

De Schuure BV onroerend goed
De Schuure B.V. is opgericht voor het vastgoed van Murre Technologies, dat gevestigd is in Krabbendijke. Als gevolg van groei is uitbreiding van het vastgoed nodig. U krijgt het aanbod hier in te participeren.

60 maanden
Duur
6.75%
Bruto rente
¤ 1.150.000
Gevraagd
pi_206126820
Vanmorgen op de radio. Zelf deed ik al niet mee met buy-to-let met LTV boven 75% en weinig aflossing

https://www.bnr.nl/nieuws(...)otheek-is-in-opkomst

Deels wordt het allemaal wat overdreven, maar enige voorzichtigheid is wel op z'n plaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')